suomalaisia Gambiassa?

kasitidi

haluaisin tutustua suomalaisiin jotka asuvat Gambiassa. Suunnittelen muuttoa Gambiaan ja kaikki mahdolliset neuvot viisumien ja työlupien suhteen olisivat tervetulleita.

Haluaisin myös kuulla kokemuksia naisilta ja miehiltä, jotka ovat muuttaneet puolisonsa perässä Gambiaan.

28

3624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaassu

      Oleskelu- ja työluvan voit hankkia suoraan Gambiasta. Oleskelulupa vuodeksi maksaa 1800 dalasia ja työlupa 40 000 dalasia. Eli halpaa se ei ole. Jos löydät hyvän työpaikan yleensä työnantaja maksaa nämä.

      Onnea vaan, ja tervetuloa Gambiaan.

      • kasitidi

        tuo työluvan hinta on aika uskomattoman korkea, kun ottaa huomioon tulotason. 3 kuukauden viisuminhan saa automaattisesti sekä senegalista ja gambiasta. onnistuukohan pidempi oleskelu ilman oleskelulupaa, jos käy välillä leimaamassa passin senegalissa? kokemusta? thaimaassa asuessani tuli aina piipahdettua malesian puolella tai joskus pelkkä passi käväisi leimattavana:D

        ilmeisesti Jaassu asut gambiassa? uteliaana kiinnostaisi tietää miten olet sinne ajautunut?


      • Tubab

        Onko toi työlupa oikeasti 40.000 dalasia? Aikanaan kun tutkin verovelvollisuutta ja työlupa-asioita Gambiassa niin silmiin osui seuraavaa "Director of Immigration is requested to issue the permit upon being satisfied that the Payroll Tax has been paid by or behalf of the person to whom the permit is granted” Tässä on siis kyse nimenomaan työ/oleskeluluvasta ja expattien kohdalla tuo payroll-tax oli määritelty olevan 10.000 dalasia/vuosi.
        Voihan se olla sen 40.000, kun minun kohdallani työnantaja hoiti asian, joten en tiedä tarkkoja summia.

        Ja Kasitidi, jos jaksat välillä käydä leimailemassa passiasi muualla voit olla Gmabiassa turistina varmaan ikuisesti, et olisi ainoa.


      • Jaassu
        Tubab kirjoitti:

        Onko toi työlupa oikeasti 40.000 dalasia? Aikanaan kun tutkin verovelvollisuutta ja työlupa-asioita Gambiassa niin silmiin osui seuraavaa "Director of Immigration is requested to issue the permit upon being satisfied that the Payroll Tax has been paid by or behalf of the person to whom the permit is granted” Tässä on siis kyse nimenomaan työ/oleskeluluvasta ja expattien kohdalla tuo payroll-tax oli määritelty olevan 10.000 dalasia/vuosi.
        Voihan se olla sen 40.000, kun minun kohdallani työnantaja hoiti asian, joten en tiedä tarkkoja summia.

        Ja Kasitidi, jos jaksat välillä käydä leimailemassa passiasi muualla voit olla Gmabiassa turistina varmaan ikuisesti, et olisi ainoa.

        Työlupa oli vielä vuosi sitten 10 000 dalasia vuodessa mutta hinta ulkomaalaisille nousi aika kivasti. Mutta minkäs teet. Kyllä sitä passiakin voi käydä välillä leimauttamassa vaikka missä.


      • kasitidi
        Tubab kirjoitti:

        Onko toi työlupa oikeasti 40.000 dalasia? Aikanaan kun tutkin verovelvollisuutta ja työlupa-asioita Gambiassa niin silmiin osui seuraavaa "Director of Immigration is requested to issue the permit upon being satisfied that the Payroll Tax has been paid by or behalf of the person to whom the permit is granted” Tässä on siis kyse nimenomaan työ/oleskeluluvasta ja expattien kohdalla tuo payroll-tax oli määritelty olevan 10.000 dalasia/vuosi.
        Voihan se olla sen 40.000, kun minun kohdallani työnantaja hoiti asian, joten en tiedä tarkkoja summia.

        Ja Kasitidi, jos jaksat välillä käydä leimailemassa passiasi muualla voit olla Gmabiassa turistina varmaan ikuisesti, et olisi ainoa.

        tuo 40 000 dalasia eli n. 1000 euroa työluvasta on todella suuri. perusduunissa kun gambiassa voi tienata sen 50-100 euroa kuukaudessa. miten edes on mahdollista perusduunarin maksaa tuollainen työlupa ja verot päälle?

        mitenkähän tarkkoja yleensäkin ollaan tuon työluvan maksamisen suhteen gambiassa. esimerkiksi jos auttelee poikaystävän/aviomiehen yrityksessä voiko saada ongelmia, kun ei ole työlupaa? entäpä sitten vapaaehtoistyö, pitääkö siitnäkin olla työlupa?

        kiinnostaisi myös tietää onko mahdollista välttyä maksamasta työlupaa, jos hankkii gambian kansalaisuuden?


      • Tubab
        kasitidi kirjoitti:

        tuo 40 000 dalasia eli n. 1000 euroa työluvasta on todella suuri. perusduunissa kun gambiassa voi tienata sen 50-100 euroa kuukaudessa. miten edes on mahdollista perusduunarin maksaa tuollainen työlupa ja verot päälle?

        mitenkähän tarkkoja yleensäkin ollaan tuon työluvan maksamisen suhteen gambiassa. esimerkiksi jos auttelee poikaystävän/aviomiehen yrityksessä voiko saada ongelmia, kun ei ole työlupaa? entäpä sitten vapaaehtoistyö, pitääkö siitnäkin olla työlupa?

        kiinnostaisi myös tietää onko mahdollista välttyä maksamasta työlupaa, jos hankkii gambian kansalaisuuden?

        Niin onhan se 40 00 dalasia tosi korkea summa paikalliseen palkkatasoon peilaten. Olisikohan kuitenkin niin, että Gambiaan ei haluta ulkomaalaisia tekemään ns. perusduuneja kun niitä ei riitä kaikille oman maan kansalaisillekaan. Tuo summa on ns. expat-vero ja sen päälle ei käsittääkseni makseta erikseen tuloveroa, ei paikalliset viranomaiset edes tiedä ulkomaalaisen yrityksen palveluksessa Gambiassa olevan palkkaa joka maksetaan eurooppalaiselle tilille.

        Siitä kuinka tarkkaan asiaa valvotaan en osaa sanoa. Vapaaehtoistyöhän on palkatonta, joten siihen lupaa tuskin tarvitaan. Samoin tietyt ryhmät kuten opettajat,lääkärit, diplomaatit jne ja valtion palveluksessa olevat ulkomaalaiset saavat yleensä vapautuksen tästä maksusta.

        Luulisin että jos saat Gambian kansalaisuuden niin sinua kohdellaan sitten kuten muitakin paikallisia, eli maksat tuloveroa. Lisätietoa voi katsella osoitteesta http://www.gra.gm/

        Nämä ovat omia käsityksiäni asiasta ja niitä voi parempaa tietoa omaavat korjata.


      • kotu123
        kasitidi kirjoitti:

        tuo 40 000 dalasia eli n. 1000 euroa työluvasta on todella suuri. perusduunissa kun gambiassa voi tienata sen 50-100 euroa kuukaudessa. miten edes on mahdollista perusduunarin maksaa tuollainen työlupa ja verot päälle?

        mitenkähän tarkkoja yleensäkin ollaan tuon työluvan maksamisen suhteen gambiassa. esimerkiksi jos auttelee poikaystävän/aviomiehen yrityksessä voiko saada ongelmia, kun ei ole työlupaa? entäpä sitten vapaaehtoistyö, pitääkö siitnäkin olla työlupa?

        kiinnostaisi myös tietää onko mahdollista välttyä maksamasta työlupaa, jos hankkii gambian kansalaisuuden?

        Tuo ei ole työlupa,vaan maksu,jos perustat oman yrityksen Gambiassa ulkomaalaisena. Maksat ainoastaan viisumimaksun;1000 dalasia= 20 euroa kuukaudessa. Tulo ja lähtökuukaudet ovat ilmaisia. Ei kannata muuttaa Gambian kansalaiseksi,sillä silloin putoaa Suomen sosiaaliturvasta heti ja ei ole varmaa,pääseekö palaamaan takaisin Suomeen.


    • ID

      Viisumin voi välttää hankkimalla id-cardin. Se on vuoden kerrallaan voimassa ja silloin et tarvitse mitään viisumileimoja. Säästyt turhalta juoksemiselta. Kun olet hankkinut sen, saat myös gambialaisen ajokortin. Suomalainen on voimassa vain 3kk ajan maahantulon jälkeen. Poliisit ovat innokkaita rahastamaan meitä tubaappeja, olen hankkinut molemmat kortit ja paljon ongelmia jäi pois. TERVETULOA GAMBIAAN.

      • MAMAA

        Hei,olen menossa-tulossa Gambiaan 1.11 ensimmäistä kertaa ja viettämään koko talvea siellä eli 5kk. Lennot on varattu mutta asumisesta ei haisuakaan. Halvalla pitäs päästä! Yksinkertainen huone missä ropeli wc ja jääkaappi ois riittävä. Mistä,miten sellaisen ID-Cardin voi hankkia? Mistä,miten hommaan sen kämpän vai tulenko vaan rohkeasti sinne ja kyselen paikanpäällä kuten olen tehnyt myös muualla.Olen kuitenkin vanhempi naisimmeinen eikä oo liikaa voimia etsiskellä tulopäivänä. voisko joku auttaa????

        MAMAA


      • kasitidi
        MAMAA kirjoitti:

        Hei,olen menossa-tulossa Gambiaan 1.11 ensimmäistä kertaa ja viettämään koko talvea siellä eli 5kk. Lennot on varattu mutta asumisesta ei haisuakaan. Halvalla pitäs päästä! Yksinkertainen huone missä ropeli wc ja jääkaappi ois riittävä. Mistä,miten sellaisen ID-Cardin voi hankkia? Mistä,miten hommaan sen kämpän vai tulenko vaan rohkeasti sinne ja kyselen paikanpäällä kuten olen tehnyt myös muualla.Olen kuitenkin vanhempi naisimmeinen eikä oo liikaa voimia etsiskellä tulopäivänä. voisko joku auttaa????

        MAMAA

        varmasti paikan päältä on helpoin löytää miellyttävin asuinpaikka. taso kun voi olla ihan mitä vaan gambiassa. täältä löytyy vaihtoehtoja ensi hätään:

        http://www.accessgambia.com/information/accommodation.html

        vielä en ole itse muuttamassa gambiaan. joulukuussa eteenpäin asustelen siellä pari kuukautta.


      • mhi10
        MAMAA kirjoitti:

        Hei,olen menossa-tulossa Gambiaan 1.11 ensimmäistä kertaa ja viettämään koko talvea siellä eli 5kk. Lennot on varattu mutta asumisesta ei haisuakaan. Halvalla pitäs päästä! Yksinkertainen huone missä ropeli wc ja jääkaappi ois riittävä. Mistä,miten sellaisen ID-Cardin voi hankkia? Mistä,miten hommaan sen kämpän vai tulenko vaan rohkeasti sinne ja kyselen paikanpäällä kuten olen tehnyt myös muualla.Olen kuitenkin vanhempi naisimmeinen eikä oo liikaa voimia etsiskellä tulopäivänä. voisko joku auttaa????

        MAMAA

        Hei MAMAA. Katsoin tota nettiosoitetta ja onhan siellä hienoja lukaaleja, mut myöhän ei tarvita noin hienoja ja isoja tiloja. Paikan päällä saadaan varmasti ihan ok asunnot suht edullisesti, joten sinne vaan tukka putkella. Täytyy vaan varata pariksi päiväksi jonkinlainen asunto. En ymmärrä tota ID-Cardia. Onko se välttämätön parin kuukauden oleskelua varten?
        Katsellaan ja kuunnellaan kuitenkin vielä, jos tulisi vielä lisää vinkkejä ja ohjeita.


      • Koti auringon alla
        mhi10 kirjoitti:

        Hei MAMAA. Katsoin tota nettiosoitetta ja onhan siellä hienoja lukaaleja, mut myöhän ei tarvita noin hienoja ja isoja tiloja. Paikan päällä saadaan varmasti ihan ok asunnot suht edullisesti, joten sinne vaan tukka putkella. Täytyy vaan varata pariksi päiväksi jonkinlainen asunto. En ymmärrä tota ID-Cardia. Onko se välttämätön parin kuukauden oleskelua varten?
        Katsellaan ja kuunnellaan kuitenkin vielä, jos tulisi vielä lisää vinkkejä ja ohjeita.

        Gambiassa voi oleskalla max. 3 kuukautta ilman viisumia. Ei ID-cardia tarvitse kun vasta sitten kun tulet maahan töihin tai muutat pysyvästi.


      • mariama74
        MAMAA kirjoitti:

        Hei,olen menossa-tulossa Gambiaan 1.11 ensimmäistä kertaa ja viettämään koko talvea siellä eli 5kk. Lennot on varattu mutta asumisesta ei haisuakaan. Halvalla pitäs päästä! Yksinkertainen huone missä ropeli wc ja jääkaappi ois riittävä. Mistä,miten sellaisen ID-Cardin voi hankkia? Mistä,miten hommaan sen kämpän vai tulenko vaan rohkeasti sinne ja kyselen paikanpäällä kuten olen tehnyt myös muualla.Olen kuitenkin vanhempi naisimmeinen eikä oo liikaa voimia etsiskellä tulopäivänä. voisko joku auttaa????

        MAMAA

        Moikka,,mites sun tie eksyin Gambiaan,,meen kans sinne talveks,,ens kuussa ois tarkotus ja olla ens kesaan asti,,,minne meinasit asumaan,,siis paikka,,esim serekundaan vai,,,me asutaan Bakaussa ja menen kouluun vapaaehtoiseks,,olen toista vuorotteluvapaalla ja ajttelin gambiaan suunnata,,,mita sina meinasit tehda siell puolisien vuotta,,,sori ku ei oon aan kirjaimia,,olen nyt lontoossa ,,ni ei nais nappimissa oo aaaaaaaaaaaata,,,ilmoittele jotain suunnitelmistas,,jos vaikka tutustuttais ja hengattas vaikka joskus rannallla jne,,,


      • seroine
        mariama74 kirjoitti:

        Moikka,,mites sun tie eksyin Gambiaan,,meen kans sinne talveks,,ens kuussa ois tarkotus ja olla ens kesaan asti,,,minne meinasit asumaan,,siis paikka,,esim serekundaan vai,,,me asutaan Bakaussa ja menen kouluun vapaaehtoiseks,,olen toista vuorotteluvapaalla ja ajttelin gambiaan suunnata,,,mita sina meinasit tehda siell puolisien vuotta,,,sori ku ei oon aan kirjaimia,,olen nyt lontoossa ,,ni ei nais nappimissa oo aaaaaaaaaaaata,,,ilmoittele jotain suunnitelmistas,,jos vaikka tutustuttais ja hengattas vaikka joskus rannallla jne,,,

        Kiva kun sain vastauksia. Innostuin kun tuttu perhe on lomaillut Gambiassa muutaman kerran ja ovat tykästyneet maahan kovasti.Itse olen viettänyt Intiassa 6 talvea ja nyt haluun nähdä jotain uutta.Liput olen ostanut mut majoituksesta EI ole MITÄÄN tietoa. En välitä mistään blasticblacesta vaan tykkään olla siellä tavallisen kansan parissa mutta turvallisesti kumminkin. Oikeesti toivoisin et joku auttas ensiaskeleen vaikka minuu ei tartte pelätä et oisin kaikenaikaa riippakivenä. Onko siellä jotain missä suomalaiset tapaavat? Onko jossain lukemista suomenkielistä? Oikeasti en tiedä mitä teen ja enpä sitä tekemistä niin kauheasti kaipaakaan.Olen eläkeläinen ja tehnyt 16v vapaaehtoistyötä täällä suomessa ja mistä sitä tietää mihin innostuu siellä mutta aika paljon on kyllä jaksamisestakin kiinni.Montakin tuttua on tulossa sinne mutta vasta vuodenvaihteessa ja vain lomalle muutamaksi viikoksi ja sehän on kokonaan toinen tarina.Ois todella mukava tavata siellä joku suomalainen ni oppis helpommin maan tavoille vaikka en ookaan peloissani kun olen matkustanu melko paljon mut ja oppinut puoleni pitämään mut jännäähän se ekakerta on aina uudessa maassa.TAVATAAN TÄÄLLÄ !???


      • sallah.
        seroine kirjoitti:

        Kiva kun sain vastauksia. Innostuin kun tuttu perhe on lomaillut Gambiassa muutaman kerran ja ovat tykästyneet maahan kovasti.Itse olen viettänyt Intiassa 6 talvea ja nyt haluun nähdä jotain uutta.Liput olen ostanut mut majoituksesta EI ole MITÄÄN tietoa. En välitä mistään blasticblacesta vaan tykkään olla siellä tavallisen kansan parissa mutta turvallisesti kumminkin. Oikeesti toivoisin et joku auttas ensiaskeleen vaikka minuu ei tartte pelätä et oisin kaikenaikaa riippakivenä. Onko siellä jotain missä suomalaiset tapaavat? Onko jossain lukemista suomenkielistä? Oikeasti en tiedä mitä teen ja enpä sitä tekemistä niin kauheasti kaipaakaan.Olen eläkeläinen ja tehnyt 16v vapaaehtoistyötä täällä suomessa ja mistä sitä tietää mihin innostuu siellä mutta aika paljon on kyllä jaksamisestakin kiinni.Montakin tuttua on tulossa sinne mutta vasta vuodenvaihteessa ja vain lomalle muutamaksi viikoksi ja sehän on kokonaan toinen tarina.Ois todella mukava tavata siellä joku suomalainen ni oppis helpommin maan tavoille vaikka en ookaan peloissani kun olen matkustanu melko paljon mut ja oppinut puoleni pitämään mut jännäähän se ekakerta on aina uudessa maassa.TAVATAAN TÄÄLLÄ !???

        Hei, tiedän useamman talvet Gambiassa (tai muutenkin) viettävän suomalaisen, itsekin olen siellä muutaman kuukauden päästä. Jos haluat tietää enemmän, laita meiliä! :)

        [email protected]


      • seroine
        sallah. kirjoitti:

        Hei, tiedän useamman talvet Gambiassa (tai muutenkin) viettävän suomalaisen, itsekin olen siellä muutaman kuukauden päästä. Jos haluat tietää enemmän, laita meiliä! :)

        [email protected]

        Hei Sallah,en saa lähtemään viestiä tuohon antamaasi e-mail osoitteeseen


      • sallah.
        seroine kirjoitti:

        Hei Sallah,en saa lähtemään viestiä tuohon antamaasi e-mail osoitteeseen

        Piti ihan tarkastaa, kyllä sen pitäisi toimia, alku siis on BLACKHEART1L ....Muissa meileissäni on nimeni, joten en viitsi tänne laittaa.


      • mus

        Loppujen lopuksi pääsee helpommalla ilman ID cardia, monesti tuntui vain hidastavan kun viranomainen alkaa ihmetellä ja selvittää miten ja miksi toubab on sellaisen kortin hankkinut.


      • viisaskiltti

        Asuuko joku lähellä combo beach hotellia? siellä on musta kiltti rantakoira vailla ruokaa/kotia. Antaisin rahaa koiran hoitoon ja kuluihin. Adoptiota selvitän. Koira on erittäin viisas, kiltti, nuori ja nälkäinen. Muut koirat menevät yöksi kotiin mutta tämä jää yksin rannalle....pärjää päivät siellä mutta yöt ja ruoka. Sekä eläinlääkärin hoito/lääkkeet. Voisiko joku kiltti auttaa? Kuluja vastaan tietysti. Paikallisiin ei voi luottaa. Tai jos joku tuntee jonkun luotettavan. Koira tarvitsee apua pian. Minulle voi meilata [email protected]


      • kilttiviisas
        sallah. kirjoitti:

        Hei, tiedän useamman talvet Gambiassa (tai muutenkin) viettävän suomalaisen, itsekin olen siellä muutaman kuukauden päästä. Jos haluat tietää enemmän, laita meiliä! :)

        [email protected]

        Hei, en saa meiliä sinulle perille? Asiani koskee koiraa...löytyy tästä viesti ketjusta vähän alempaa. Etsin sille kotia, ruokaa yms. rahaa vastaan tietysti - jos joku haluaa auttaa tai tuntee jonkun. Kiltti ja viisas koira, vailla apua.


      • kotu123

        Tuo Id-kortti tuottaa vain ongelmia. Viimeksi,kun tulimme takaisin, niin sanoivat, että id-kortti on vain niitä varten, jotka muuttavat kirjoille Gambiaan. Onneksi oli viisumit maksettu ja passissa kuitti ja leima. Muuten olisivat perineet tupla maksun viisumista. Siis; id-kortilla ei ole mitään merkitystä!


    • rantakoira

      Asuuko joku lähellä combo beach hotellia, siellä on yksi musta rantakoira - joka on koditon. Muut koirat tallustavat iltaisin kotiin. Tämä on erityisen kiltti, hieman arka ensin, erittäin viisas ja nälkäinen - koditon raukka. Maksaisin jos joku ruokkisi koiraa, yritän adoptoida mutta vaikeaa on. Vielä mahtavampaa olisi jos joku ottaisi sen suojiinsa. Olisin valmis hoito ja ruoka yms. kuluihin.
      Koira ei hauku, ei tappele ja tottelee hyvin. Mutta kärsii kun on nälissään ja yksin. Päivät pärjää rannalla mutta yösijaa kaipaa ja ruokaa.
      Osaako joku auttaa? Tiedän ettei kaikkia voi auttaa...muilla on siellä kuitenkin kaikki ok, kun ovat vaaleita - tämä on musta, en tiedä miten se vaikuttaa.
      Apua, pliis.

    • proteiinia

      Todennäköisesti ei ole kenenkään koira, siellä koirat ovat yhteistä omaisuutta, suurimmaksi osaksi katukoiria,ruokitaan jäännöksillä, jotka jäävät ruokailusta. Sadekautena koira mitä ilmeisemmin lahdataan ja syödään, ja on oivallinen proteiinin lähde kanan ja kalan ohella.

      • Gassum

        "Sadekautena koira mitä ilmeisemmin lahdataan ja syödään, ja on oivallinen proteiinin lähde kanan ja kalan ohella"
        What?


    • myskihärkä

      Rantakoirat,heistä pidetään huolta,paikalliset antavat ruuantähteet niille.Rantakoirat voi suht hyvin vaikka näyttelevät kurjaa ja kärsivää,uskokaa tai älkää.Olen eläinrakas ihmimen.

    • myskihärkä

      Eikä koiria syödä Gambiassa,täyttä ..kapuhetta.

    • Huhuugambia

      Asuuko joku teistä Gambiassa juuri nyt?

      Onko mahdollista saada sähköpostiosoitetta, haluaisin kysyä muutamaa kiireellistä asiaa.
      Minulle voi laittaa myös facebookviestin profiiliini Ännä Myytre. Kuvana punainen tomaatti :)
      Kiitos!

      • Huhuugambia

        Kiitos, asia selvisi jo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe