Kannattaako hyvää miestä jättää?

Ahdistunut nainen...

Olen ollut pitkään jo onneton suhteessa. Tavallaan kaikki on hyvin, mutta tavallaan taas ei. Olen jatkuvati pahalla tuulella ja tiuskin miehelle minkä kerkeän ilman mitään syytä. En tiedä itsekään miksi olen aina niin huonolla tuulella vaikka en edes halua olla tälläinen. Kaikesta huolimatta mies jaksaa katsella minua eikä ikinä suutu minulle mistään. Miestäni uskollisempaa ja kiltimpää saa hakea. Mies tekee kaiken, mitä pyydän. Muutenkin siivoaa, laittaa ruokaa ja käy töissä välillä myös tuo lahjoja yms. Seksikin on aina ollut todella hyvää. Kaiken järjen mukaan minun tulisi olla onnellinen kun minulla on hänet, mutta en vain ole.

Kaikki tämä paha oloni kärjistyi sitten muutama viikko takaperin kun olin juomassa ja minä typerä menin toisen miehen kanssa sänkyyn. Mies ei tiedä tuosta mitään, mutta sen jälkeen olen ollut entistä kiukkuisempi ja mies on tietysti ymmällään, että mikä mulla on. En ole kenellekään pystynyt asiasta kertomaan kun kaikki tykkäävät miehestäni ja pitävät häntä täydellisenä minulle. Yhdelle ystävälleni olen puhunut ero aikeistani, mutta hänkin käski miettimään vielä ainakin pari viikkoa.

Haluaisin vain erota, mutta tiedän ettei se tule olemaan helppoa kun mies varmasti pitää minusta kynsin ja hampain kiinni. Mies on myöskin yh-isä ja hänen lapsensa tykkää minusta paljon ja olen hänellä tärkeä, koska omaa äitiään ei näe. Erotessani miehestä loukkaan väistämättä myös lastakin. Olemme olleet jo yli 4-vuotta yhdessä ja joista vuoden olemme asuneet saman katon alla.

157

10747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marial^

      Tiedän tunteen.

      Ihmismieli on vaan niin outo. Silloin kun olemme yksin haaveilemme juuri tuosta rakkaasta,turvallisesta, hellästä ja rakastavasta miehestä. Mutta kas kummaa, me naiset, alamme automaattisesti haaveilla jostain muusta kun aikaisempi tehtävä on täytetty. Kenties vaarallisemmasta, seksikkäämmästä, komeammasta, emmemkä tyydy siihen mitä saadaan.

      Olen elänyt suhteissa niin että mies on ollut ns. tavallinen. Alussa kaikki on ihanaa ja ruusunpunaiset unelmat jyllää. Alussa olen myös ollut mustasukkainen miehestäni ja kokenut paljon naispuolisia uhakseni. Mutta ajan kuluessa olen huomannut hänen hellyyden osoituksista tms että minähän se olen se ainut ja oikea hänen mielestään hänelle, eikä minun tarvitse enää ns.tasitella hänestä...jolloin kiinnostukseni tipahtaa. Kaikesta tulee itsestään selvää ja arki muuttuu tylsäksi. Ja minä kun en ole sellainen ihminen joka jaksaisi tasaista meno kauan.... niin soppa on hämmennetty.
      Suhde loppuu siihen.

      Olen lapseton...toistaiseksi :)

      Tällähetekellä olen suhteessa jossa mies on minua huomattavasti vanhempi. Mutta tuo sitä jännitystä, koska olen hänelle alusta alkaen kertonut millainen mieleni on. Hän osaa tehdä arkisista asiosita hieman.. "vaarallisempia" ! Mutta silti toimii juuri niin kuin pitääkin, tuottaen minulle turvallisen olon. Hän on työkseen opettaja. Hän osaa myös nauttia elämästään. JA ENNENKAIKKEA, hänellä on omakin elämä. Vaikka olemme olleet yhdessä kauan hän osaa ottaa etäisyyttä juuri sopivassa suhteessa ja pitää suhteen mielenkiintoisena.

      Sinun tilanteessa sinulla on jo mies, johon olet ns"kyllästynyt". Onko mahdollista puhua hänen kanssaan tästä asiasta? Minun mokani oli kun en aikaisimmille miehilleni tästä puhunut. Jos puhuminen ei auta ja tunnet olosi onnettomaksi, LÄHDE!
      Maailma on avoinna. Jos et pysty lähtemään, ota etäisyyttä miehestäsi, vuokraa ihana rakkausdraama ja vietä päivä yksin. Palauta oma itsenäisyytesi ja punnitse niitä, kumpi tekee sinut onnelliseksi. Tottakai lapsetkin pitää ottaa huomioon, mutta sinun hyvinvointisi heijastuu myös heihin.

      Mieti asiaa...mutta et ole yksin :)

      • huh huh huu

        siis ei voi olla totta! Olet paska ihminen miestä kohtaan ja vielä petätkin ja kyselet sitten täällä mitä pitäisi tehdä kun olet niin onneton..

        tuokin on näköjään miehen vika, alistat häntä ja teetätät näköjään melkein kaiken hänellä. Tuo ei ole parisuhdetta vaan orjuutta.


      • Marial^
        huh huh huu kirjoitti:

        siis ei voi olla totta! Olet paska ihminen miestä kohtaan ja vielä petätkin ja kyselet sitten täällä mitä pitäisi tehdä kun olet niin onneton..

        tuokin on näköjään miehen vika, alistat häntä ja teetätät näköjään melkein kaiken hänellä. Tuo ei ole parisuhdetta vaan orjuutta.

        Synnitön heittäkööt ensimmäisen kiven!
        Itse olet elännyt kaikkien normien mukasiesti koko elämäsi? jos et (niinkun et olekkaan) niin screw you ja mene itteesi!


      • 545hgfhf
        Marial^ kirjoitti:

        Synnitön heittäkööt ensimmäisen kiven!
        Itse olet elännyt kaikkien normien mukasiesti koko elämäsi? jos et (niinkun et olekkaan) niin screw you ja mene itteesi!

        Mä voin heittää sen kiven! En ole ikinä pettänyt, mutta aloittaja on kohdellut miestään todella halpamaisella tavalla. Anna hyvän miehen mennä ja painu koloosi miettimään tekojasi.


      • ..............
        545hgfhf kirjoitti:

        Mä voin heittää sen kiven! En ole ikinä pettänyt, mutta aloittaja on kohdellut miestään todella halpamaisella tavalla. Anna hyvän miehen mennä ja painu koloosi miettimään tekojasi.

        Tarkoitankin muita tekemisiäsi. Tiedän että juuri sinulla on tekoja joita haluaisit tekemättömäksi tai jotka ei ole hyvän maun mukaiset. Ajattel nyt sitä/niitä tekoa ja ota nuo samat sanat isellesi mitä sanoit hänellle! Eipä ole varaa arvostella enää. Aihe on eri mutta yhtä likanen olet itsekkin ;)


      • 432sfd
        .............. kirjoitti:

        Tarkoitankin muita tekemisiäsi. Tiedän että juuri sinulla on tekoja joita haluaisit tekemättömäksi tai jotka ei ole hyvän maun mukaiset. Ajattel nyt sitä/niitä tekoa ja ota nuo samat sanat isellesi mitä sanoit hänellle! Eipä ole varaa arvostella enää. Aihe on eri mutta yhtä likanen olet itsekkin ;)

        Olen täysin synnitön, joten heitän sen kiven! Huoripukki roviolle!


      • .................
        432sfd kirjoitti:

        Olen täysin synnitön, joten heitän sen kiven! Huoripukki roviolle!

        Jep, oletpas sinä hurmaava yksilö ja voin vielä kuvitella minkälainen.... no joo kauhutarinat sikseen, mutta alappa kuule virittelemään sitä nuotiotasi niin me aikuiset jatketaan täällä keskustelua. See ya (se on englantia ja tarkoittaa nähdään taas)


      • prkl...
        Marial^ kirjoitti:

        Synnitön heittäkööt ensimmäisen kiven!
        Itse olet elännyt kaikkien normien mukasiesti koko elämäsi? jos et (niinkun et olekkaan) niin screw you ja mene itteesi!

        heitän toisen kiven!!! Jotain rajaa itsekeskeisyydelläkin!!!!!


      • huhhuhhuijjakkaa
        Marial^ kirjoitti:

        Synnitön heittäkööt ensimmäisen kiven!
        Itse olet elännyt kaikkien normien mukasiesti koko elämäsi? jos et (niinkun et olekkaan) niin screw you ja mene itteesi!

        Oikeuttaako joku pettämisensä sillä että muutkin tekevät?

        Kasva aikuiseksi. Oikeasti.


      • Lääkäriasiaa
        545hgfhf kirjoitti:

        Mä voin heittää sen kiven! En ole ikinä pettänyt, mutta aloittaja on kohdellut miestään todella halpamaisella tavalla. Anna hyvän miehen mennä ja painu koloosi miettimään tekojasi.

        Nämä naiset tarvivat TERAPAIAA, sairastuttavat usein hyvä miehenkin, koko perheen. Syyttävä kumppaniaan kaikesta mikä saa heidät onnettomaksi, vaikka se onnettomuus on heissä itsessään. Huono itsetunto saa syyttelyn aikaan ja keksimää asioita joilla he haluavat omaa egoaan paikata. Eivät heti huomaa, että kyllä ympäristö oikeesti näkee missä mennään. Näiden naisten arjen käsitys on kaukana todellisuudesta, eivät kestä pienintäkään arkista vastoinkäymistä, tämä usein näkyy heidän työssäänkin (vaihdetaan työpaikkaa ja työpaikka on huono josta valitetaan ääneen). Kaikki hyvin, mutta olen onneton, tässä he vastaavat itselleen, olen onneton, eli ovat itse onnettomia ja usein tämän aiheuttajiakin. Kertomalla ääneen tätä hakevat kuin hyväksyntää toisilta eri verukkeilla. Jokainen joka kertoo näin lapsenomaista tarinaa, olen onneton, suhdet polkee paikallaan, kaikki niin tavallista jne on iso lapsi jokasuhteessa. Käyttävät kumppaniaan hyväkseen, sitten kun tämä yhdenkanssa loppuu, etsitään toinen ja samat asiat jatkuu. On itse muututtava ja tehtävät jotain asioiden eteen, vai odottaako nämä onneaan kokoelämän, usin loppupeleissä itsekseen alkoholi seuranaan.


      • maailman paska
        Lääkäriasiaa kirjoitti:

        Nämä naiset tarvivat TERAPAIAA, sairastuttavat usein hyvä miehenkin, koko perheen. Syyttävä kumppaniaan kaikesta mikä saa heidät onnettomaksi, vaikka se onnettomuus on heissä itsessään. Huono itsetunto saa syyttelyn aikaan ja keksimää asioita joilla he haluavat omaa egoaan paikata. Eivät heti huomaa, että kyllä ympäristö oikeesti näkee missä mennään. Näiden naisten arjen käsitys on kaukana todellisuudesta, eivät kestä pienintäkään arkista vastoinkäymistä, tämä usein näkyy heidän työssäänkin (vaihdetaan työpaikkaa ja työpaikka on huono josta valitetaan ääneen). Kaikki hyvin, mutta olen onneton, tässä he vastaavat itselleen, olen onneton, eli ovat itse onnettomia ja usein tämän aiheuttajiakin. Kertomalla ääneen tätä hakevat kuin hyväksyntää toisilta eri verukkeilla. Jokainen joka kertoo näin lapsenomaista tarinaa, olen onneton, suhdet polkee paikallaan, kaikki niin tavallista jne on iso lapsi jokasuhteessa. Käyttävät kumppaniaan hyväkseen, sitten kun tämä yhdenkanssa loppuu, etsitään toinen ja samat asiat jatkuu. On itse muututtava ja tehtävät jotain asioiden eteen, vai odottaako nämä onneaan kokoelämän, usin loppupeleissä itsekseen alkoholi seuranaan.

        Muuten vastannut alkuperäisen kirjoittajan kirjoitukseen todella nasevasti. Olen kanssasi samaa mieltä lähes täydellisesti. Ihmettelen vain että miksi hyvät miehet ovat niin lampaita että viitsivät tällaisia harakanpesiä rinnallaan kuljetella. Paskahousu ämmiä jotka valittelevat onnettomuuttaan näillä palstoilla pettävät miehiään ja ovat kyvyttömiä ratkaisemaan minkäänlaisia ongelmiaan.


      • vesuvius
        ................. kirjoitti:

        Jep, oletpas sinä hurmaava yksilö ja voin vielä kuvitella minkälainen.... no joo kauhutarinat sikseen, mutta alappa kuule virittelemään sitä nuotiotasi niin me aikuiset jatketaan täällä keskustelua. See ya (se on englantia ja tarkoittaa nähdään taas)

        Kivellä minäkin voisin nakata ja toiseksi kysäisisin tuosta "englannistasi", että oletko nyt aivan varma kyseisestä kielestä? Ettei vaan olisi jotain omaa salakieltäsi?


      • amerikan englantia
        vesuvius kirjoitti:

        Kivellä minäkin voisin nakata ja toiseksi kysäisisin tuosta "englannistasi", että oletko nyt aivan varma kyseisestä kielestä? Ettei vaan olisi jotain omaa salakieltäsi?

        Se on amerikkaa, eikä englantia =)

        Jos tarkkoja ollaan, niin se taitaa olla jotain murretta/slangia.


      • mölökky
        Lääkäriasiaa kirjoitti:

        Nämä naiset tarvivat TERAPAIAA, sairastuttavat usein hyvä miehenkin, koko perheen. Syyttävä kumppaniaan kaikesta mikä saa heidät onnettomaksi, vaikka se onnettomuus on heissä itsessään. Huono itsetunto saa syyttelyn aikaan ja keksimää asioita joilla he haluavat omaa egoaan paikata. Eivät heti huomaa, että kyllä ympäristö oikeesti näkee missä mennään. Näiden naisten arjen käsitys on kaukana todellisuudesta, eivät kestä pienintäkään arkista vastoinkäymistä, tämä usein näkyy heidän työssäänkin (vaihdetaan työpaikkaa ja työpaikka on huono josta valitetaan ääneen). Kaikki hyvin, mutta olen onneton, tässä he vastaavat itselleen, olen onneton, eli ovat itse onnettomia ja usein tämän aiheuttajiakin. Kertomalla ääneen tätä hakevat kuin hyväksyntää toisilta eri verukkeilla. Jokainen joka kertoo näin lapsenomaista tarinaa, olen onneton, suhdet polkee paikallaan, kaikki niin tavallista jne on iso lapsi jokasuhteessa. Käyttävät kumppaniaan hyväkseen, sitten kun tämä yhdenkanssa loppuu, etsitään toinen ja samat asiat jatkuu. On itse muututtava ja tehtävät jotain asioiden eteen, vai odottaako nämä onneaan kokoelämän, usin loppupeleissä itsekseen alkoholi seuranaan.

        harvinaisen hyvin kirjotettu! kokemusta on just tollasesta itellä! mulla oli pällin leviäminen loppuvaiheessa suhetta tosi lähellä kun avasin silmäni ja tajusin! kaikki muut tajus mutta ite olin kuin sokkee pässi talutus narussa! mulle jäi vain paska maine ihmisten silmissä kun oli sitte levitelly juttuja kun en enää kestänyt häntä ja käskin painua hevon vi....! Ehkä vain kuitenkin luulen, pienellä paikkakunnalla kaikki kyllä tietää mikä toi ihminen on todellisuudessa... no tietysti lisäks hänen lainasa kaatu vielä mun niskaa loppu peleissä, ku kävi just tolleen että sen uudenkaa kanssa ei tainnu olla onnellinen... nyt sitte ryyppää päätöikseen! Mut arvatkaapa opinko mittää?? KYLLÄ, ja oli perkeleen kallis eukko mulle!


      • Jak Daniels

        Luettuani viestisi alan uskoa, kun kaveri kertoi miten naisia pitää käsitellä. Pitää antaa siimaa ja antaa naisen olla epävarmuudessa. Ei pidä olla liian innokas vaan viileän etäinen, joskus nainen täytyy ottaa sängyssä kuin elukka. Silloin nainen on tyytyväinen.


    • Ruusevelt

      Se että sanoo eron olevan ratkaisu parisuhdeongelmiin on kuin sanoisi, että itsensä tappaminen on ratkaisu elämänongelmiin.

      • t.laulajainen

        Ajatuksesi on nurinkurinen. Jos sanoisit että joidenkin parisuhteiden ratkaisu on ero, mutta yhdenkään elämän ongelman ratkaisu ei ole itsemurha, olisit lähempänä totuutta. On suhteita, joissa ero olisi ehkäisyyt itsemurhan. On suhteita joita ei vain saa toimimaan ja on suhteita joista kannattaa pitää kiinni - toivottavasti molemmat osapuolet.


      • Terapeutti-68

        Tämäntyyppinen nainen on ainainen ongelma itselleen, ympäristölleen. Näiden suhteiden kesto on vuodesta kahteen maximissaan, nämä valehtelevat itselleen, toisille elävät jotain muuta kuin todellista elämää. Joskus näillä jopa lapsia jotka saavat olla sijaiskärsijänä miehen lisäksi. Nämä ihmiset haluavat olla -parrasvaloissa- näyttää ihanuuttaan vaikka takapihalla tunkio, siis kotona. Hei eivät näe itsessään mitään vikaa, pikku kehu saa nämä ihmiset vaikka takaprin puuhun, niin epämääräinen on heidän mielensä, altis pinnallisuudelle. Nämä naiset nauttivat kun mies vihletää heidän peräänsä, eivät erota ovatko koira vai nainen jolle vihelletään. Miehen ei kannata haaskata aikaa, voimavaroja näihin jos näkee näitä piirteitä naisessa, ne voivat kyllä peitelläkkin niitä hetken, mutta totuus tulee esiin aika piankin, onneksi.


    • parisuhdeveteraani

      Tehkää lapsi! Miehestäsi tulee sinulle tarpeellinen ja ajatuksesi siirtyvät aivan uusille urille. Hedelmällisessä iässä olevan biologia toimii niin että jos ei pullat kypsy, niin sitten vaihdetaankin jo uunia. Tai leipuria kuten sinun tapauksessa.

    • Helppoa

      Itse olen samanlainen, kuin kuvailemasi mies. Anna hänelle vapaus, tai ole onnellinen hänestä. Hän on sellainen, että kun mitta tulee täyteen, niin hän lähtee, eikä takaisin tule. Sitten on turha itkeä enää perään. Pilaat vaan elämäsi leikkimällä tuollaisilla asioilla.

      Tee päätös, että jatkat täysillä ja annat hänelle kaiken huomiosi. Tai jätä hänet heti. Et ole ansainnut tuollaista miestä, jos et pääse tuollaisista mietteistä irti.

      Olemme harvinainen "laji" miehiä.... Ei kannata hukata, jos tuollaisen miehen on löytänyt....

      • allekirjoitan!

        Cheers!


    • gabbagabbaheyhey

      "olin juomassa ja minä typerä menin toisen miehen kanssa sänkyyn. Mies ei tiedä tuosta mitään, mutta sen jälkeen olen ollut entistä kiukkuisempi ja mies on tietysti ymmällään, että mikä mulla on."

      Sinua vähän hävettää, kun menit pettämään, ja haluat kääntää sen jollain tavalla miehesi syyksi. Hän kun ei ole (enää) yhtä seksikäskään kuin tuo kännipanosi. Ehkä haluat myös kiukuttelemalla synnyttää riitaa ja samalla syyn erolle. Jos mies jättää sinut, tai ainakin teillä on kovat riidat ennen eroa, uskot että saat ihmisten sympatiat puolellesi ja samalla saat vapauden. win-win!

    • mieti

      Entä jos hän olisi viimeinen mies maailmassa? Olisitko mieluummin yksin?

    • arial-

      Uskomatonta mitä olet tehnyt miehellesi. Miehesi on ilmeisesti syvästi rakastunut sinuun. Uskollinen ja kunnollinen. Vain harvoilla on sellainen mies.

      Sinä taas olet pettänyt häntä. Mies varmasti joutuu aikanaan pahoihin henkisiin ongelmiin miettiessään tekojasi.

      Olet varmaankin kaikki-mulle-heti-asenteinen epärealisti. Luulet saavasi kuun taivaalta, etkä tyydy siihen mitä sinulla on.

      Sääliksi käy miestä...:(

      • 6+6

        Olin tilanteessasi muutama vuosi sitten, erotuksella että en mennyt sänkyyn. Mutta se on toinen asia, minä vaan pystyin vastustamaan kiusausta, mutta kärsin ihan hirveästi koko ajan.

        Arvata saattaa, vuosia myöhemmin rakastuin sitten kunnolla toiseen mieheen. En pettänyt fyysisesti, mutta toinen mies vei ajatukseni ihan täysin. Ero siitä lopulta tuli.

        Eli haluaisin sanoa, että nyt mietit, että huono olo suhteessa ja kaikki MUKA hyvin. Ei ole hyvin, jos noin tunnet. Ole itsellesi reheellinen ja myös tälle miehelle suhteenne tilasta. Parisuhdeterapiaa suosittelen myös.


      • hg
        6+6 kirjoitti:

        Olin tilanteessasi muutama vuosi sitten, erotuksella että en mennyt sänkyyn. Mutta se on toinen asia, minä vaan pystyin vastustamaan kiusausta, mutta kärsin ihan hirveästi koko ajan.

        Arvata saattaa, vuosia myöhemmin rakastuin sitten kunnolla toiseen mieheen. En pettänyt fyysisesti, mutta toinen mies vei ajatukseni ihan täysin. Ero siitä lopulta tuli.

        Eli haluaisin sanoa, että nyt mietit, että huono olo suhteessa ja kaikki MUKA hyvin. Ei ole hyvin, jos noin tunnet. Ole itsellesi reheellinen ja myös tälle miehelle suhteenne tilasta. Parisuhdeterapiaa suosittelen myös.

        kyllästynyt olet mieheesi, ota ero. ette te siitä suhteesta mitään saa enää irti. sulla vaan on kaikki liian hyvin, siitä se johtuu, eikä se näköjään sovi sun luonteelle, että kaikki on hyvin.


    • Totuus.

      Huora paska.

      • haastaisi jo

        käräjille tuollaisesta asiattomuudestä...pillunpuutteinen runkkaaja,4-evermul on ainakin kolme vakipanoo


    • Ammff

      Ehkä olet vihainen kun tiedät etukäteen luopuneesi arvostasi tähän mieheen verrattuna. Saat menetetyn pidettyä vain valehtelemalla. Haluaisit, että mies laittaisi kaiken poikki teoistasi kuultuaan, murheen murtamana. Mutta juuri silloin et häntä saa. Et saa tätä miestä. Siksi sinua ärsyttää.

    • siiiina*

      "Olen jatkuvati pahalla tuulella ja tiuskin miehelle minkä kerkeän ilman mitään syytä"

      Jätä, ja vapauta toinenkin etsimään oikeaa onneansa, sillä sinä et ole se hänelle.

      "Kaikki tämä paha oloni kärjistyi sitten muutama viikko takaperin kun olin juomassa ja minä typerä menin toisen miehen kanssa sänkyyn."
      Jätä, kun et kerran halua olla hänen kanssaan ja kunnioita häntä. Vapauta hänet.

      "Erotessani miehestä loukkaan väistämättä myös lastakin. Olemme olleet jo yli 4-vuotta yhdessä ja joista vuoden olemme asuneet saman katon alla. "

      Jätä, lapsen ei tarvitse kärsiä sinun ongelmiesti takia. Lapsellakin voi olla vielä mahdollisuus hyvään ja ja rakastavaan äitipuoleen.

      Lähde itsesi ja muiden takia.

    • happyppahh

      "onneton suhteessa" tarkoittanee, että onneton elämässä, vai?

      Meihesi, eikä kukaan muukaan, ole vastuussa onnestasi. Vain sinä voit tehdä asioita, jotka saa sinut onnelliseksi. Parisuhteessa tulee sitten saada jakaa tuota onnea. Jaettu onni on kaksinkertainen onni, vähintään.
      Tee asioista joista nautit ja jotka lisäsi hyvää oloasi ennen tätä suhdetta. Mieti mikä tekee sinut onnelliseksi. Ei me voida vain istua kädet ristissä ja odottaa, että toinen tekee meidät onnelliseksi, niin helppoa kuin se olisikin. Vaikka hän olisi kuinka ihana ja kultainen ihminen, niin toisen antama onni ei kestä, koska se ei ole oma.
      "Jokainen on oman onnensa seppä", ei tarkoita itsekästä oman edun tavoittelua toisten kustannuksella, vaan vastuun ottamista omasta onnetaan. Parisuhteessa jaetaan ilot ja surut, mutta ei se tarkoita, että toisen tulee ne aiheuttaa.

      • narsk

        Minä uskoisin, että jos miehesi jätät, tulet sitä katumaan. Tietysti jos haluat kokea rentun kanssa olemisen ja petetyksi tulemisen, tee se. Mutta kunnon miehiä ei kasva puissa.
        Olet pettänyt ja jossain vaiheessa tunnet syyllisyyden piston rinnassasi. Ehkä tajuat sen vasta kun olette eronneet.

        Voit toki ehdottaa taukoa. Varaudu kuitenkin siihen, että sinä oletkin se joka jätetään. Mies voi olla kiltti mutta loukattuna päättäväinen, eikä paluuta enää ole.

        Mieti.


      • elämä on
        narsk kirjoitti:

        Minä uskoisin, että jos miehesi jätät, tulet sitä katumaan. Tietysti jos haluat kokea rentun kanssa olemisen ja petetyksi tulemisen, tee se. Mutta kunnon miehiä ei kasva puissa.
        Olet pettänyt ja jossain vaiheessa tunnet syyllisyyden piston rinnassasi. Ehkä tajuat sen vasta kun olette eronneet.

        Voit toki ehdottaa taukoa. Varaudu kuitenkin siihen, että sinä oletkin se joka jätetään. Mies voi olla kiltti mutta loukattuna päättäväinen, eikä paluuta enää ole.

        Mieti.

        Usein nämä "kaikki hyvin" mutta ei hyvin koskee ihmisiä joilla ei itsellä elämän tasapainoa, odotetaan että toinen ammentaa onnen itse tekemättä asian eteen mitään. Naiset "leikkivät" hyvän miehen kustannuksella, kokeilevat rajoja, ihan kuin elämässä olis jokahetki valita uusia kumppania. Hyvä luotettava naista rakastavamies on ehtyvä luonnonvara, järkevät naiset napaa tällaiset miehet ja ovat hiljaa tyytyväisiä. Vain nämä joiden keskenkasvuisuus on kenties elämän mittainen valittavat "kaikki hyvin" mutta ei hyvin. Onneksi he huomaavat sen usein ns kantapäänkautta. Tämä on asia joka koskee niin miestä kuin naistakin. Lapsellinen nainen joka ei tiedä arjesta, arjen elämästä totuutta haavelilee usein "seikkailunhaluisesta" seksistä, tanssista ym pinnallisista asioista. Olettaen, että tanssi, seksiseikkailut ovat asia joilla ratkaistaan arkielämän asiat ? Näitä on aina ollut ja tulee olemaan. Avioehto on hyvä paperi.


      • M

        Jos jännitystä ei ole muussa elämässä, sitä haetaan parisuhteesta. Jos taas muu elämä on jännittävää, toimii parisuhde parhaimmillaan sinä turvallisena telakkana johon maailman kolhuja pääsee parantelemaan.

        Älä siis hae väkisin jännitystä parisuhteesta vaan hanki jännittävä uusi harrastus, ylitä itsesi, lähde matkalle vähäksi aikaa, ota riskejä työelämässä, tee jotain mitä olet aina halunnut, usko unelmiisi ja miehesi tukee sinua näissä asioissa.


    • gfdgdfgd

      täältä kuin monelta muultakin, mieti todella. Itse eronnut 5 v sitten ja nyt vasta kohdannut tuollaisen kiltin ja mukavan, kunnollisen miehen, renttuja ja pelimiehiä tullut eteen sitäkin enemmän.

      Joten varaudu siihen jos eroat niin ottajia miehellesi riittää. Itse yh-äitinä olisin heti jonossa ellei nyt olisi tätä nykyistä kuvioissa kun haen miestä jolla on lapsi/lapsia :)

      • miehen kaa avossa

        josta 7v naimisissa, nyt jo 4v nukuttu eri sängyissä koska ei pysty sexiin, on 140 kg ja kaikki metaboliset taudit, on niin mustis musta kun kuljen töissä toisen miehen kanssa, kehuu vain kuin hänellä on ottajia ja ajaa jo mua pois, sillä työpaikkani on n 200km mutkin pvssä.
        Itse olen 70kg, ihan hyväroppainen, kun sanon, että erotaan, aikoo poltaa talomme!
        Voi itku, mitä teen, uhkailee aina viedä koiramme piikille, on kolme koiraa, ei kehtaa lenkille viedä niitä, minä siivoan ja teen ruoat töiden jälkeen, hän vain istuu tuolissa ja katsoo TV.tä, ja usein juo olutta ja viinaa, vaikka on autolla työmatkat!

        Haukkuu mua lehmäksi ja hulluksi ja juopoksi, vaikka otan vain viikonloppuna muutaman olusen, koska aamuisin nousen viikolla jo 5.30, en todella juo viikolla pisaraakaan työmatkani takia, kuten hän.

        Minä en jaksa, en tiedä mitä teen, kehottaa menemään uuden mieheni luo, minkä? Olen töissä päivät toki aspalvelussa, mutta miten sinä siellä seurustelet, ei minun töissä ole mahiksia ??

        Oon miettynyt juosta jo järveen, jaksamukseni on jo äärirajoilla!

        Saisinpa rauhan kaikesta haukkumisista kuin hullu oon, minä joka olen hiljaa kun hän horisee ja houraa, ja syyttää mua tyhjästä, en uskalla sanoa mitään!

        Shit in my life!


      • mbnmnhbmvhnmh
        miehen kaa avossa kirjoitti:

        josta 7v naimisissa, nyt jo 4v nukuttu eri sängyissä koska ei pysty sexiin, on 140 kg ja kaikki metaboliset taudit, on niin mustis musta kun kuljen töissä toisen miehen kanssa, kehuu vain kuin hänellä on ottajia ja ajaa jo mua pois, sillä työpaikkani on n 200km mutkin pvssä.
        Itse olen 70kg, ihan hyväroppainen, kun sanon, että erotaan, aikoo poltaa talomme!
        Voi itku, mitä teen, uhkailee aina viedä koiramme piikille, on kolme koiraa, ei kehtaa lenkille viedä niitä, minä siivoan ja teen ruoat töiden jälkeen, hän vain istuu tuolissa ja katsoo TV.tä, ja usein juo olutta ja viinaa, vaikka on autolla työmatkat!

        Haukkuu mua lehmäksi ja hulluksi ja juopoksi, vaikka otan vain viikonloppuna muutaman olusen, koska aamuisin nousen viikolla jo 5.30, en todella juo viikolla pisaraakaan työmatkani takia, kuten hän.

        Minä en jaksa, en tiedä mitä teen, kehottaa menemään uuden mieheni luo, minkä? Olen töissä päivät toki aspalvelussa, mutta miten sinä siellä seurustelet, ei minun töissä ole mahiksia ??

        Oon miettynyt juosta jo järveen, jaksamukseni on jo äärirajoilla!

        Saisinpa rauhan kaikesta haukkumisista kuin hullu oon, minä joka olen hiljaa kun hän horisee ja houraa, ja syyttää mua tyhjästä, en uskalla sanoa mitään!

        Shit in my life!

        Tuolla joku kertoi niin tuttua faktaa, usein juuri noin naiset tekee, myös miehetki joskus. Halutaan erota mutta ei uskalleta ottaa vastuuta ja kehitetään suunnitelma, jos käyttäydyn rumasti ehkä mies jättää ja pääsen helpommalla..odotetaan sopivaa riitaa/syytä jolloin voi lähteä ja vierittää kaiken syyn toiselle..


      • p- m hoitaja.
        miehen kaa avossa kirjoitti:

        josta 7v naimisissa, nyt jo 4v nukuttu eri sängyissä koska ei pysty sexiin, on 140 kg ja kaikki metaboliset taudit, on niin mustis musta kun kuljen töissä toisen miehen kanssa, kehuu vain kuin hänellä on ottajia ja ajaa jo mua pois, sillä työpaikkani on n 200km mutkin pvssä.
        Itse olen 70kg, ihan hyväroppainen, kun sanon, että erotaan, aikoo poltaa talomme!
        Voi itku, mitä teen, uhkailee aina viedä koiramme piikille, on kolme koiraa, ei kehtaa lenkille viedä niitä, minä siivoan ja teen ruoat töiden jälkeen, hän vain istuu tuolissa ja katsoo TV.tä, ja usein juo olutta ja viinaa, vaikka on autolla työmatkat!

        Haukkuu mua lehmäksi ja hulluksi ja juopoksi, vaikka otan vain viikonloppuna muutaman olusen, koska aamuisin nousen viikolla jo 5.30, en todella juo viikolla pisaraakaan työmatkani takia, kuten hän.

        Minä en jaksa, en tiedä mitä teen, kehottaa menemään uuden mieheni luo, minkä? Olen töissä päivät toki aspalvelussa, mutta miten sinä siellä seurustelet, ei minun töissä ole mahiksia ??

        Oon miettynyt juosta jo järveen, jaksamukseni on jo äärirajoilla!

        Saisinpa rauhan kaikesta haukkumisista kuin hullu oon, minä joka olen hiljaa kun hän horisee ja houraa, ja syyttää mua tyhjästä, en uskalla sanoa mitään!

        Shit in my life!

        Tuon perusteella voisin uksoa että miehesi on Narsisti joka ei halua tulla jätetyksi ja uhkailee sinua, koska ei halua myöntää että hänessä on jotain vikaa tai saatika sitten olematonta itsetuntoaan romuttaa. Kannattaa googlettaa sana Narsisiti niin löydät kaikenlaista ja varmaankin yllätyt myös.


      • AnnaPäivikki
        miehen kaa avossa kirjoitti:

        josta 7v naimisissa, nyt jo 4v nukuttu eri sängyissä koska ei pysty sexiin, on 140 kg ja kaikki metaboliset taudit, on niin mustis musta kun kuljen töissä toisen miehen kanssa, kehuu vain kuin hänellä on ottajia ja ajaa jo mua pois, sillä työpaikkani on n 200km mutkin pvssä.
        Itse olen 70kg, ihan hyväroppainen, kun sanon, että erotaan, aikoo poltaa talomme!
        Voi itku, mitä teen, uhkailee aina viedä koiramme piikille, on kolme koiraa, ei kehtaa lenkille viedä niitä, minä siivoan ja teen ruoat töiden jälkeen, hän vain istuu tuolissa ja katsoo TV.tä, ja usein juo olutta ja viinaa, vaikka on autolla työmatkat!

        Haukkuu mua lehmäksi ja hulluksi ja juopoksi, vaikka otan vain viikonloppuna muutaman olusen, koska aamuisin nousen viikolla jo 5.30, en todella juo viikolla pisaraakaan työmatkani takia, kuten hän.

        Minä en jaksa, en tiedä mitä teen, kehottaa menemään uuden mieheni luo, minkä? Olen töissä päivät toki aspalvelussa, mutta miten sinä siellä seurustelet, ei minun töissä ole mahiksia ??

        Oon miettynyt juosta jo järveen, jaksamukseni on jo äärirajoilla!

        Saisinpa rauhan kaikesta haukkumisista kuin hullu oon, minä joka olen hiljaa kun hän horisee ja houraa, ja syyttää mua tyhjästä, en uskalla sanoa mitään!

        Shit in my life!

        suunnitelma!

        Hanki asunto valmiiksi, vie koirat turvaan johonkin, mistä miehesi ei osaa niitä etsiä.

        Kun miehesi on töissä niin muuttoauto ripeästi paikalle.

        Jos miehesi tulee häiritsemään, niin soitto poliisille ja lähestymiskielto.
        Sinulla on vain yksi elämä, miksi tuhlata se tuollaisen miehen kanssa?!


      • boooooooooored
        p- m hoitaja. kirjoitti:

        Tuon perusteella voisin uksoa että miehesi on Narsisti joka ei halua tulla jätetyksi ja uhkailee sinua, koska ei halua myöntää että hänessä on jotain vikaa tai saatika sitten olematonta itsetuntoaan romuttaa. Kannattaa googlettaa sana Narsisiti niin löydät kaikenlaista ja varmaankin yllätyt myös.

        Ainako se narsisti-kortti pitää lyödä joka paikkaan? Ettei vain olisi, että mies on huonoitsetuntoinen 140-kiloinen vössykkä?

        Kaikki ihmiset maailmassa eivät ole narsisteja, vaikka kuinka haluaisit. Tämä ei toimi niinkuin amerikkalainen poliisivoima: "Mustaihoista pitää ensin lyödä turpaan ja sitten kysyä hänen nimeään" (lähde: Amnesty)


    • 2eP

      Selvästikin sulla on ongelmia itsesi kanssa, eli miksi et alkaisi hoitamaan omaa nuppiasi, sen sijaan että etsit syytä oman itsesi ulkopuolelta.

      • AivanTotta

        Totta puhut. Mietin samaa minäkin, että mikä tekee ihmisen levottomaksi, kun hänellä pitäisi olla hyvä olo.
        Se on silloin psykologinen juttu ja joku sotkee asiat pahasti.
        Nupin hoito on ainoa oikea tie.


    • äläkä pelkuri

      Yksinkertaista; joko eroat tai sitten puhut asiat selväksi miehesi kanssa ja päätätte jatkatteko vai ette, ole edes rehellinen miehellesi äläkä pilaa hänen elämäänsä enää ja hänelläkin on mahdollisuus löytää toinen nainen, vai haluatko kuitenkin pitää myös miehesi?

      • just tällee

        Toinen rehellinen ihminen. Upeaa että teitä terveen järjen ihmisiä on olemassa.


    • masisohimenee

      entä jos olet masentunut ja tarvitset ihan lääkehoidon.
      Se on muuten hyvin todennäköistä.
      käy siis lääkärissä ennenkun teet mitään päätöksiä.
      kuulosti jotenn niin tutulta.

    • paras päätös

      Pallo on sinulla ja se on sinun elämä. Tottahan jokainen voi jakaa mielipiteitään, mutta tuossa asiassa kannattaa toimia kuten itsestä parhaalta tuntuu. Jos et ole onnellinen, niin miksi jatkaa?
      Lasten etua tulee aina ajatella, mutta ota asia siltä kannalta, että miten sinä voit tarjota rakkautta, rajoja ja onnellisuutta äitipuolena, jos et ole onnellinen itsekkään. Et yhtään mitenkään. Ja mitä nyt pettämiseen tulee, niin sitä taitaa harrastaa tämän päivän maailmassa aika moni, et siis todellakaan ole ainoa. Ota itseäsi niskasta kiinni ja eroa :)

      • Taityttö

        Ettei vaan olisi itse pettäjäpenttiliisa kun ohjeita antaa huorittuaan oman suhteensa pilalle? En tiedä onko korkeasaaresta karannut kädellinen vai mistä tulee tuo matalaotsainen lohdutuksen sana siihen ettei pettäminen olisi äärettömän itsekeskeistä ja rumaa. Sekö siitä tekee hyväksyttävämpää, että aika moni sitä tekee? Kannattaako olla kuten muut luuserit? Niskasta kiinniottamisenkin voi tehdä tyylillä.
        Jos sinä et ole pettäjä niin minusta tulee!


    • Mies.....

      Aivan turha tuollaisessa jutussa etsiä syyllistä. Älä ainakaan mieti noita moralisoijien nutturapäiden kommentteja. Elämä vaan välillä ei suju, teillä viellä melko lyhyt suhde takana. Meille jokaiselle oma elämä kuitenkin ainutlaatuinen. Et siitä kruunua saa itsellesi jos toimit sijaisäitinä. Siis itsekkyys määrättyyn rajaan asti ........ ok !

    • Ei ole olemassa oikeaa aikaa erota. Ero tekee aina kipeää ja siksi sen ajatteleminenkin on raskasta. Saati sitten eron toteuttaminen.

    • ällikällä oleva

      yksinhuoltaja. Miksi edellinen avioliitto/avoliitti/suhde on mennyt karille?

    • hmmh

      Jos käytät e-pillereitä, ne voivat olla sinulle sopimattomat kerta tiuskit ilman syytä. Minulla on sama juttu, tiuskin ja raivoan ilman minkäänlaista syytä, ja joskus myös masennun vakavasti vaikka kaiken pitäisi olla hyvin. Kokeile olla ilman pillereitä ja katso miten käytöksesi muuttuu. Uskon että tiuskimiseesi on joku syy, ei kukaan ilman syytä tiuski.
      Mutta neuvoksi annan, että älä jää roikkumaan suhteeseen jossa tunnet itsesi onnettomaksi. Onnesi on tärkeintä.

      • sss2131241123

        Ikivanha ketju, mutta pakko tulla kommentoimaan ja komppaamaan.

        Teit väärin, se on selvä. Mutta kaikki tekee elämässä virheitä, toivottavasti otit opiksesi, etkä petä enää koskaan ketään.

        Sitten tähän "Onnesi on tärkeintä".

        Tämä on hyvä lause ja jos ihmiset vain uskaltaisivat noudattaa tätä! Se pätee kaikkeen elämässä, MUTTA liian hätiköityjä johtopäätöksiä ei kannata tehdä, koska kaikissa parisuhteissa ja töissäkin on huonoja hetkiä, mutta jos se on pidempiaikaista. Jätä parisuhde tai jätä työ.


    • Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi huonossa suhteessa!
      Vuokraa oma kämppä ja katsele sinkkuna ja itsenäisenä vähän aikaa!

      • Gottarainen

        Heippa!

        Minulle tuli mieleen, että ehkä paha olosi ei johdukaan miehestä - vaan sinulla on joku oma henkinen kriisi meneillään? Usein oma sisäinen paha olohan heijastuu ja kohdistuu muihin - omaa oloaan peilaa helposti ympäristön kautta.

        Tiedän, että tämä voi kuulostaa typerältä, mutta jos sinulla on jotain käsittelemättömiä traumoja tai ongelmia menneisyydestä, ne voivat ihan yllättäen alkaa vaivata omassa arkielämässä. Mieti, mistä tyytymättömyytesi johtuu, ja jos mahdollista, keskustele tästä ammattilaiselle, ennen kuin teet mitään isoa päätöstä.

        Koska missään nimessä teidän suhde ei kuulosta huonolta, vaan kuulostaa, että sinulla itselläsi on huono olla, mutta et tiedä syytä.

        Voit myös miettiä, millaista elämäsi olisi yksin. Usein emme osaa arvostaa, sitä mitä meillä nyt on.
        Voi olla myös niin, että sinulla on huono omatunto pettämisestä ja haluat "rangaista" itseäsi erolla. Sitä kautta pääsee myös eroon syyllisyydestä.

        Mieti siis vielä asiaa, ja jos mahdollista, puhu tunteistasi miehesi kanssa.

        Toivotan sulle tsemppiä!


      • tyttö vaan
        Gottarainen kirjoitti:

        Heippa!

        Minulle tuli mieleen, että ehkä paha olosi ei johdukaan miehestä - vaan sinulla on joku oma henkinen kriisi meneillään? Usein oma sisäinen paha olohan heijastuu ja kohdistuu muihin - omaa oloaan peilaa helposti ympäristön kautta.

        Tiedän, että tämä voi kuulostaa typerältä, mutta jos sinulla on jotain käsittelemättömiä traumoja tai ongelmia menneisyydestä, ne voivat ihan yllättäen alkaa vaivata omassa arkielämässä. Mieti, mistä tyytymättömyytesi johtuu, ja jos mahdollista, keskustele tästä ammattilaiselle, ennen kuin teet mitään isoa päätöstä.

        Koska missään nimessä teidän suhde ei kuulosta huonolta, vaan kuulostaa, että sinulla itselläsi on huono olla, mutta et tiedä syytä.

        Voit myös miettiä, millaista elämäsi olisi yksin. Usein emme osaa arvostaa, sitä mitä meillä nyt on.
        Voi olla myös niin, että sinulla on huono omatunto pettämisestä ja haluat "rangaista" itseäsi erolla. Sitä kautta pääsee myös eroon syyllisyydestä.

        Mieti siis vielä asiaa, ja jos mahdollista, puhu tunteistasi miehesi kanssa.

        Toivotan sulle tsemppiä!

        En ole pettänyt, mutta olen huomannut muuten, että suhteen ulkopuoliset asiat voivat todellakin saada suhteen tuntumaan siltä, kuin syy pahaan oloon olisi suhteessa. Olin seurustellut nykyisen, ihanan poikaystäväni kanssa reilu puoli vuotta, mutten tuntenut häntä kohtaan yhtäkkiä yhtään mitään. Itkeskelin usein ilman mitään järkevää syytä ja jälkeen päin ajatellen, ja masennuksesta hieman selvää ottaneena luulen, että olin masentunut. No, sitten tajusin jossain vaiheessa, etten tunne paitsi poikaystävääni, myöskään mitään muutakaan kohtaan yhtään mitään. Oli vain paha olla. Yritin miettiä, missä vika, ja ajattelin, että suhteessa.

        Lopulta otin asian puheeksi poikaystäväni kanssa ja kerroin hänelle ajattelleeni, etten tiedä, kannattaako suhdetta jatkaa, koska en tunne mitään, vaikka hänessä oli kaikki ne piirteet, mitä haluan sellaiselta mieheltä, jonka kanssa elää loppuelämä. Kertominen oli uskomattoman vaikeaa, mutta samalla, kun kerroin tunteistani, tai pikemminkin niiden puuttumisesta, ja mietin ääneen, mistä kaikki johtuu, tajusin montakin vuoden sisällä tapahtunutta asiaa, jotka olivat painaneet mieltäni, vaikka olin uskotellut itselleni, ettei niillä ole merkitystä. Poikaystäväni pyysi minua miettimään vielä, sillä hän ei halunnut erota, eikä uskonut, että silloisessa mielentilassani kannattaisi tehdä niin isoa päätöstä. Minusta se kuulosti järkevältä ja sovimme, että katsomme rauhassa, muuttuvatko tunteeni ja jos muuttuvat, niin miten. Vähensimme myös yhteisestä sopimuksesta yhteydenpitoa, jotta saisin ajatella asioita aivan rauhassa.

        Siitä illasta/yöstä alkaen tunteeni alkoivat pikkuhiljaa, itse asiassa erittäinkin hitaasti, selkiytyä ja noin kahden kuukauden kuluttua minulle oli selvinnyt, että pahan oloni aiheuttivat suhteen ulkopuoliset asiat, jotka heijastuivat suhteeseen, koska en ollut myöntänyt itselleni niiden olevan ongelmia.

        Pettäminen on minusta väärin, mutta tiedän surullisten tapausten lisäksi pariskuntia, jotka ovat toisen osapuolen (kertaluontoisesta) pettämisestä selvinneet ja suhde on jatkunut entistä vahvempana. Kaikki on niin yksilöllistä, myös parisuhteet -niissähän kahdesta sanotaan tulevan yksi. Joka tapauksessa kannatan omien kokemusteni pohjalta (muutenkin kuin tämän, josta kerroin) asioista ääneen puhumista asianomaisen/asianomaisten kanssa.

        Ääneen sanottuna omatkin ajatukset usein selkiytyvät. Minä olen kokenut tämän paitsi parisuhteessa myös muissa asiayhteyksissä ja yritän edelleen saada sanotuksi ajatukseni ja tunteeni ääneen, vaikkei se todellakaan ole aina helppoa, etenkään, jos on luonnoltaan arka kertomaan mielipiteistään ja tunteistaan, kuten itse olen. Kannatan myös oman menneisyyden, läheisen tai kaukaisen, tutkimista, kuten Gottarainenkin. Sen merkitys aukesi minulle puhumisen kautta. Tutustumalla omaan menneisyyteensä oppii tunnistamaan omia vahvuuksiaan ja heikkouksiaan, jolloin omaa käyttäytymistäänkin ymmärtää paremmin. Näin siis minun mielestäni.

        Olen onnellinen, että avasin suuni silloin aikanaan, sillä jos en olisi avannut, en välttämättä nyt seurustelisi sen samaisen ihanan poikaystävän kanssa. Menossa on nyt viides vuosi ja tulossa toivottavasti vielä monta monituista lisää. Elämä ei ole aina helppoa, mutta eihän sen kuulukaan olla, että osaisimme sitten arvostaa helppoja aikoja :)


    • Tutki itseäsi ja yritä löytää ne syyt, miksi olet onneton, muualta kuin miehestäsi. Miehesi ei ansaitse sellaista kohtelua kuin hänelle päivittäin järjestät. Miehesi ei ole vastuussa kaikesta, mitä sinulle tapahtuu. Voisit katsella peiliä muutoinkin kuin meikatessa.

    • haarahiuksi

      Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä ja erosin. Mutta nyt jälkiviisaana neuvoisin, että kääntäisit ennen eroaikeita katseen itseesi ja hakisit omaan elämääsi jotain uutta ja mielenkiintoista. Oletko kenties huomaamattasi joutunut luopumaan suhteen vuoksi joistakin itsellesi tärkeistä asioista, ihan pienistäkin? Tylsistyminen on varmastikin osa, ohimenevä vaihe, monessa parisuhteessa. Toimivan parisuhteen eteen kannattaa tehdä töitä. Jos joku ihminen ärsyttää sinua, se kertoo useimmiten jotain sinusta itsestäsi (ks. Hyväterveys -lehti nro 7/toukokuu 2010) . Jaksamisia sinulle..

      • vapaus olla

        minä elän sinkkuna.suosittelen sinullekin! erosta on 4 vuotta ja nyt olen tosi onnelinen,vapaa,itsenäinen,teen mitä huvittaa,ei ole kakaroita ja miestä rajottamasta minun menoja,maskustelen,shoppailen,syön hyvin ja mitä tärkein-olen NAINEN,vahva sellainen!


      • Nainen vuosimalli 65
        vapaus olla kirjoitti:

        minä elän sinkkuna.suosittelen sinullekin! erosta on 4 vuotta ja nyt olen tosi onnelinen,vapaa,itsenäinen,teen mitä huvittaa,ei ole kakaroita ja miestä rajottamasta minun menoja,maskustelen,shoppailen,syön hyvin ja mitä tärkein-olen NAINEN,vahva sellainen!

        Sinulle ja kaltaisellesi itsekeskeiselle, parisuhteeseen soveltumattomalle sinkkuus sopii. Elän parisuhteessa, emme rajoita toistemme menoja, menemme yhdessä ja erikseen, meillä on lapsia joista olemme ylpeitä ja onnellisia, matkustelemme, syömme ja juomme, naimmekin hyvin silloin kun sinä ilmeisesti suristelet sen markettiystäväsi kanssa sängynpohjalla kolmosolut kädessäsi. Ettei tuo vahvuutesi "naisena" perustu vaa'an kertomaan? Ei kannattaisi, ainakaan huutomerkein, korostaa ja suositella eroa kun ei tapausta tunne, jokainen toimii tavallaan. Se mikä sopii sinulle ei ole ehkä muille passeli tapa toimia. Ap on hukassa itseltään, lapsi joka ei itseään ja tarpeitaan ole tunnistanut.
        No hard feelings.


      • vapaus elää
        Nainen vuosimalli 65 kirjoitti:

        Sinulle ja kaltaisellesi itsekeskeiselle, parisuhteeseen soveltumattomalle sinkkuus sopii. Elän parisuhteessa, emme rajoita toistemme menoja, menemme yhdessä ja erikseen, meillä on lapsia joista olemme ylpeitä ja onnellisia, matkustelemme, syömme ja juomme, naimmekin hyvin silloin kun sinä ilmeisesti suristelet sen markettiystäväsi kanssa sängynpohjalla kolmosolut kädessäsi. Ettei tuo vahvuutesi "naisena" perustu vaa'an kertomaan? Ei kannattaisi, ainakaan huutomerkein, korostaa ja suositella eroa kun ei tapausta tunne, jokainen toimii tavallaan. Se mikä sopii sinulle ei ole ehkä muille passeli tapa toimia. Ap on hukassa itseltään, lapsi joka ei itseään ja tarpeitaan ole tunnistanut.
        No hard feelings.

        oletko vähän katkera,pikku rouva?


      • Kumman kaa
        vapaus elää kirjoitti:

        oletko vähän katkera,pikku rouva?

        osua arkaan paikaan kun noin olet vankitunnelmissa itsesi kanssa. Katkeruutesi niitä kohtaan jotka kykenevät parisuhteeseen on suloista, mutta tekee sinusta ruman. Sekö syynä ettet suhteeseen kelpaa? Ennen kuin olet itsesi löytänyt sinusta ei parisuhteeseen ole ja sen vuoksi osoitat suurta kypsyyttä pysyttelemällä sinkkuna ja eläväsi "vapaana". Totuushan on kuitenkin se että jokainen kaipaa olkaa mihin nojata heikolla ja paremmallakin hetkellä. Yhdessä koettu onni on yksin koettua isompaa ja murhekkin kevyempi kaverin kanssa kantaa. Harmi ettei kukaan ole sinun iloasi näkemässä tai ahdingossasi auttamassa. Elää voi niin monella oikealla tavalla. Mikäs siitä hyvästä ihmisuhteesta sinulle tekee vankilan, ai niin, se tietysti ettet ole sellaista kokenut ja siitä olet katkera noille jotka sinä onnistuvat. Ihan se on kuin aikakausilehden kanssa, irtonumerossa on ihan samat asiat kuin kestona tilatussa. Mutta miksi sählätä saman asian kanssa moneen kertaan kun on yksinkertaisempiakin malleja toimia? Onnea sinne ajatustesi vankilaan.


    • Mies1234

      Olet todellinen ÄÄLIÖ Ottaa oiken päähän miehesi takia siis olet ÄÄLIÖ ÄÄLIÖ!!!

    • FearFire

      Olet varmasti jo kauan pohtinut asiaa. Jos pahaolo jatkuu, niin lopeta suhde. Et voi itseäsi kiusata, sekä jatkuva kiukku kuluttaa.. Puhu miehellesi asiasta, kerro tunteistasi ja ehkäpä myös hän ymmärtää jos olosi on huono. Ei kannata lapsen takia olla suhteessa (vaikka toisen onkin), jos et kuitenkaan voi hyvin.

      Eihän sinun tarvitse kokonaan katkaista välejäsi lapseen. Itse erosin miehestä, jolla myös oli poika, asuttiin yhdessä ja eron jälkeen olen ollut lapsen kanssa tekemisissä vaikka iso poika hän jo on.

      Pettäminen sinun kannattaa pitää omana tietonasi, jos suhteen lopetat. Toki jos kerrot miehellesi pettämisestä ja pahanolon tunteesta, ehkä yhdessä pystytte jatkamaan suhdetta ja löytämään syyn kiukkuisuuteesi.. Vaihtoehtoja on monia, pohdippa mikä niistä olisi parhain sinulle, mutta juttele miehellesi näistä tunteista.

    • ihana ihminen

      Typerä lehmä.
      Et ansaitse miestäsi ja hän ansaitsee paremman kuin sinä.
      Tuen sinua 110% eroaikeissasi sillä toivon sinulle pelkkää pahaa seuraavassa suhteessasi, toivon sydämestäni että saat tulevaisuudessa sellaisen miehen jonka todella ansaitset, eli itsesi kaltaisen petollisen paskiaisen, joka ei tee mitään sinun ja suhteesi eteen vaan jättää kaiken sinun huoleksesi ja vielä kaupan päälle huoraa ympäri kyliä.
      Iloista kesää ja loppuelämää sinulle =) ja kaikkea hyvää toivoo

    • Jeieem

      Moi.

      Eihän kaiken järjen mukaan hyvää kannata vaihtaa ja vaihtamalla ei parane. DNA on tuota yrittänyt kovasti todistaa mainonnannallaan vääräksi sananparreksi. Sinun kannattaa ehkä miettiä, että mitä sinä haluat mahdolliselta seuraavalta mieheltä mitä et tästä saa. Vai onko mitään sellaista? Asioista kannattaa puhua. Kuten jo mainittukin jos puheet eivät auta niin sitten on ongelma. Parisuhdeterapiakin kannattaa kokeilla vielä kuitenkin. Pettäminen joo on ikävää mutta jos oikeasti rakastaa toista niin eipä sillä ole niin merkitystä eikä miehen tarvitse sitä tietää. Kunhan se ei ole jatkuvaa. Rakkaus vaatii rakentamista ja jos löytyy vuorovaikutteista kommunikaatiota niin teillä tulee olemaan asiat vielä hyvin. Kuten täälläkin kirjoitettu, että tunteet johtuvat hormoneista niin usko siihen, että kaikki ei ole sinusta kiinni. Hyvä kirjoitus oli se, että onnenkin eteen täytyy tehdä töitä ja uskoa siihen, että kaikki kääntyy vielä hyvin. Kun ei mitään oikeita ongelmia ole.

      Minulla on tyttökaveri joka tykkää minusta paljon ja hänkin olisi juuri sellainen tyttöystävä mitä toivoa voi. En kuitenkaan pysty hänen kanssaan alkaa seurustelemaan kun en ole aivan saletti tunteistani. Minä pelkään, että tuleeko siitä mitään. Sama homma kuin sinulla paitsi, että sinä olet nähnyt, että se toimii niin anna sen toimia.

    • tiedän tunteen

      Tyhmästi teet jos lähdet.
      Itse olen nykyään hyvän miehen kanssa suhteessa(edellinen suhde oli väkivaltaisen päihdeongelmaisen miehen kanssa) ja minullakin on ollut kausia kun on tullut mietittyä eroa.
      Viimeisin oli nyt kun tyttäremme (2kk) syntyi.Tuntui että kaikki kaatuu päälle eikä mun mies ansaitse mua koska olen niin huono ihminen.Kiukuttelin vaan eikä mikään ollut hyvin.Ero oli mielestäni ainoa ratkaisu.
      Asiaan toi huomattavaa helpotusta se että menin lääkärille ja pyysin lääkitystä,koska tunnistin olevani masentunut(minulla on taustalla 10 vuotta masennuksen kanssa kamppailua).Lääkäriltä pääsin myös depressio hoitajalle,jonka kanssa puhuminen noista asioista on myöskin parantanut oloa.Jaksan taas uskoa että kaikki menee hyvin ja me tulemme pysymään yhdessä.(tokihan se vieläkin on vaikeaa,mutta joka päivä asiat menevät paremmin)Masennus vaan on niin salakavala,ettei sitä itse edes huomaa,jollei ole ennen kokenut.Siispä ensin kannattaisi hakea apua ja sen jälkeen katsoa ovatko asiat oikeasti niin huonosti että pitää erota.
      Voin omasta kokemuksesta vielä lisätä,että vaihtamalla ei parane,enkä usko että löydät edes silloin onnea.Onnellisuus lähtee sinusta,etkä voi olettaa että joku muu tekee sinut onnelliseksi.Tottakai voit olla "ulkoisesti"onnellinen tai tyytyväinen,mutta jos et ole sitä sisäisesti mikään ei tule koskaan toimimaan.
      Suosittelen todella paljon avun hakemista,sillä et voi ainakaan menettää mitään.

      • äly kutsuu kuuleeko

        ... tämä menee kyllä vinhasti ohi itse aiheen sillä aloittajalla ei ole ongelmana huono mies vaan aloittaja on idiootti, mutta sinun tapauksessasihan vaihtamalla parani. "Itse olen nykyään hyvän miehen kanssa suhteessa(edellinen suhde oli väkivaltaisen päihdeongelmaisen miehen kanssa) ja minullakin on ollut kausia kun on tullut mietittyä eroa. "..."Voin omasta kokemuksesta vielä lisätä,että vaihtamalla ei parane..." Siis - sinunko olisi ollut parempi jatkaa entisen väkivaltaisen päihdeongelmaisen kanssa ? Sulla ei oikein hei leikkaa...


      • tiedän tunteen
        äly kutsuu kuuleeko kirjoitti:

        ... tämä menee kyllä vinhasti ohi itse aiheen sillä aloittajalla ei ole ongelmana huono mies vaan aloittaja on idiootti, mutta sinun tapauksessasihan vaihtamalla parani. "Itse olen nykyään hyvän miehen kanssa suhteessa(edellinen suhde oli väkivaltaisen päihdeongelmaisen miehen kanssa) ja minullakin on ollut kausia kun on tullut mietittyä eroa. "..."Voin omasta kokemuksesta vielä lisätä,että vaihtamalla ei parane..." Siis - sinunko olisi ollut parempi jatkaa entisen väkivaltaisen päihdeongelmaisen kanssa ? Sulla ei oikein hei leikkaa...

        Niin parani.Pointti oli siinä että kun on sen hyvän löytänyt niin miks sitä vaihtamaan.Kokemuksella tarkoitin sitä,kun useat naiset kuvittelee että huonon miehen matkaan lähteminen parantais jotain.Itse kun olen jo ollut sen huonon miehen matkassa,ei tarvii enää lähteä.
        Ääh..joo ei kyllä leikkaa taitaa olla parempi mennä nukkumaan jäi noi unet pikkasen vähiin.


    • jeppe198498

      On kyllä halpamaista miestä kohtaan jättää tämä kertomatta. Jos pystyisit käsittelemään syrjähypyn niin ehkä sitten voisit jättää kertomatta, mutta ilmeisestikään et pysty joten parempi nostaa kissa pöydälle. Taidat olla vähän raukkamainenkin kun pelkäät sitä riitaa mikä miehen kanssa voisi tulla, mutta eikö se voisikin jollain kierolla tavalla olla juuri sitä kaivattua jännitystä? Ja jossei olisikaan niin kyllä olet mielestäni miehellesi velkaa sen, että kerrot etkä tee niin että raukkamaisesti vain lipeät pois ja miehesi kuulee asiasta jonkun kiertotien kautta.

    • Mr. Nicebadguy

      Jätä miehesi. Hän ei ole ansainnut sinua. Itse olen samanlainen mies, huolehtiva, välittävä ja vähän turhankin kiltti ja yllätys yllätys, minua petettiin. Sattui enemmän kuin mikään tässä maailmassa. Luojan kiitos en ollut laivalla mukana missä entinen naiseni minua petti. Siellä olisi ruumiita syntynyt. Takuuvarmasti. Mutta itse suosittelen eroa, kyllä ennemmin tai myöhemmin murrut kuitenkin ja kerrot miehellesi... itse tein sen virheen että otin naiseni vielä takaisin pettämisen jälkeen, ja myöhemmin tämä eukko sitten vielä jätti minut ja sai sopivasti kaiken käännettyä minun syykseni. Sellaisia ne naiset on, itse törppöillään ja nekin töpit sitten ovelasti käännetään miehen syyksi. "Mutta kun oot niin tuttu ja turvallinen ja kiltti ja liian ihana ja romanttinen...baarin Iiro tarjosi vähän jännitystä ja sukupuolitauteja...Sun VIKA! Mitäs oot tollane!"

    • Diane Nova

      Hei,

      Ennen kuin menet tekemään noin lopullisen ratkaisun tilanteessa, jonka voi selvittää, luotaile omia tunteitasi, omaa psyykkistä tilaasi ja selvitä myös hormonaalinen tasapainosi. Älä hyvä ihminen hätiköi!
      Hae ammattiapua ja rauhoitu. Suuntaa huomiosi johonkin sinulle tärkeään, vaikkapa siihen lapseen, ettet aivan koko ajan mieti mahdollista eroa.
      Ero on iso ratkaisu, johon ei pidä pelkän kyllästymisen vuoksi lähteä.
      Siispä hae apua ja harkitse tarkoin! Voimia!

    • eliz

      hei.itselläni on hieman samantyylinen tilanne,tosin olemme olleet jo kahdeksan vuotta yhdessä,ja yhteisiä lapsia on kaksi. Mutta tuo kuullostaa siltä,millaista minulla oli pari vuotta sen jälkeen kun muutimme yhteen,.se on sitä opettelemista saman katon alla,oma täysinäinen itsenäisyytesi on loppu. olen itse silloin pari kertaa sanonut miehelleni että nyt muutan pois,ja muutinkin,mutta aikani ku olin itsekseni,kaipasin lasten kanssa mieheni luokse takaisin,ja huomasin,että ei se vaihtamalla parane.ensimmäiset 5 vuotta taistelin tuon tunteen kanssa,mutta yhtenä päivänä vain tajusin,ja nyt olemme olleet onnellisia ilman mutinoita viimeiset 3 vuotta.kaikki alkoi yhteenmuutosta,mutta huomaat aikanasi,että sinulla on kuitenkin hyv´ä olla :)

    • uskova75

      Suhteen aloittamiseen tarvitaan kaksi ihmistä niin myös eroon. Jalat saman pöydän alle ja puhutte molemmat suunne puhtaiksi. Kumpaan sitten päädyttekin niin se on ainakin yhdessä tehty ratkaisu. Päät pystyyn ja kohti parempia aikoja. T:uskova75

    • Helpota eroa, kerro

      Enpä usko, että miehesi on kovinkaan vastahakoinen eroamaan, jos kerrot tuosta toisen miehen kanssa sänkyyn menosta. Itse ainakin antaisin petturinaiselle heti kenkää, vaikka olisi ollut kuinka ihana siihen asti.

    • mikävaivaa

      Tee miehellesi palvelus ja jätä hänet. Näin hänelle avautuu tilaisuus vielä löytää hyvä ja rakastava nainen sinun tilallesi.

    • Rehellisyys toimii

      Sinä olet pettänyt. Kerro se miehellesi. Hän tekee sen jälkeen ratkaisun, joka varmasti vapauttaa sinut kiltin miehen kamalasta kahleesta. Sitten pääset hakemaan sitä kaipaamaasi jännitystä renttujen parista ihan vapaasti ja voit jakaa torttuasi vaikka joka ilta elämäsi loppuun asti hyvillä mielin.

      • Valitettavaa

        Näinhän sen pitäisi mennä, mutta eihän naiset ole rehtejä ja rehellisiä. Ei vaan miehessä täytyy aina olla vika ja miehestä tehdään väkisin syntipukki.


    • Kokemusta on tollasi

      TOIVOTTAVASTI MIEHESI TAJUAA LÄHTEÄ! NAISIA ONNEKSI MAILMA TÄYNNÄ! Kyllä niitä hyviäkin löytyy sinä et todellakaan ole sitä!

      • Kunnes kuolema....

        Silloin on sopiva aika erota kun toinen kuolee.


      • mk

        Et selvästikään ole onnellinen suhteessa kerta pystyit pettämään. humala ei ole syy vaan teko kumpuaa alitajunnasta. Tiedän kyllä mistä puhun...itse kitkuttelin melkein vuoden huonossa suhteessa, tosin todellisia syitä eroon oli paljon..
        Paras olisi että kertosit mitä olet tehnyt ja siltä pohjalta sitten jatkot. Hyvin mahdollista ettei miehesi pysty enää katsomaan sinua, mutta asia on silloin ainakin edennyt ratkaisuun....


    • Man Frotto

      Sinä elät omaa elämääsi, olet elänyt sitä jo varmaan jonkin aikaa. Siihen elämään ei mahdu rakastava ja kunnollinen mies. Sinä kaipaat jännitystä ja kipinää elämääsi, siispä, päästä miehesi vapaaksi, samalla vapaudut itsekin.

      Todennäköisesti miehesi kokee sunnattoman pettymyksen ja tuntee elämänsä romahtaneen, mutta toivottavasti hänellä riittää silti voimia rakentaa itsensä uudelleen ja löytää oikeasti rakastavan ja hyvän naisen itselleen.

      Sinä koet varmaankin huumaavan vapaudentunteen, saat heittäytyä täysin elämän vietäväksi. Nautit vapaudestasi, sosiaalisuutesi kasvaa, löydät uusia ihmisiä ympärillesi. Sitä kestää varmasti aikansa, mutta varaudu silti siihen, että taakse jättämäsi asiat löytyvät edestäsi jossain vaiheessa. Ehkä vapaana lintuna elo ei olekaan ihan niin ruusunpunaista kuin se juuri nyt ajateltuna tuntuu.

      Et todennäköisesti enää pysty muuttamaan omien halujesi suuntaa, aiheutat vain entistä enemmän kipua puolisollesi. Päästä hänet vapaaksi, älä myöskään KOSKAAN tulevaisuudessa palaa rikkomaan häntä uudelleen. Kanna halujesi vastuu itse!

    • 57ryfjhvm

      Niin miehillä kun naisillakin, mutta enemmän tunnen naisia, jotka odottavat että mies tuo sen jännityksen, seksin, intohimon, täydennyksen, ja ylipäätään: poistaa ahdistuksen aina ja näin... No, voihan sulla olla ihana, mutta helvetin tylsä mies, mutta mikset sä muka itse voi tehdä sille muuta?
      Pettämisestä vois päätellä, että kaipaat jännitystä ja vaihtelua... Okei: miksette leiki roolileikkejä, harrasta eri paikoissa seksiä ja eri tavalla? Mikset hae omasta elämästäsi jännitystä, vuokraa teille hotelli, leiki vaikka maksullista tai iha mitä vaan, mitä et tekisi muitten kanssa etkä normaalisti, ja palvele miestäsi. Tai osta seksikkäimmät alusvaatteet mitä tiedät ja vie teidät lomalle, osta öljyjä, pyydä hierontaa, ja tee itse jotain yllättävää, keksi itse.

      Olet kiukkuinen ja turhaantunut, koska miehesi ei tee mitään: mitäs jos kasvaisit (muut naiset myös) aikuiseksi ja tekisit itse? Mitäpä jos se seikkailija voisitkin olla sinä, puhuisit tarpeistasi ääneen ja kertoisit, että nyt on vaan helvetin tylsää, suhde on liian arkipäiväinen ja sinä et enää kestä. Että nyt piisaa tämä pelkkä ihanan rauhallinen rutiinielämä, sinä haluat romantiikkaa, seksiä ja seikkailua, että sinulla alkaa olla niin ahdistunut olo, että! Jos mies nussisi sinulta ns. aivot pellolle, et valittaisi yhtään. Seksikin on ollut hyvää: joopa joo, älä valehtele, se on ihan kivaa, muttei jännää. Se on ihan kivaa ja mies aina huomioi sinut, kuten pikkulahjoillakin, muttei tarraa kiinni, purista perseestä, suutele jaloja alta eikä oikeasti pane kunnolla. Sano se. Pyydä sitä. Tee se itse.

      Lisäksi et toteuta omaa elämääsi, niinkuin harva (nainen) joka odottaa miehen elämän olevan oma toteutuksensa. Käydään töissä, muttei uskalleta olla kunnianhimoisia, eikä etsitä haasteita. Ei nähdä vaivaa, ei oteta riskejä. Hyvä mies, hyvä elämä, joo, joo, lässyn, lässyn ja kuoliaaksi kyllästyminen. Mutta ei se miehen vika ole: hän on todennäköisesti niin tyytyväinen, koska itse toteuttaa asioita mitä haluaa, ja koska elää kuten haluaa. Sinä olet tyytymätön, koska et ja kostat hänelle, koska luulet että hänen pitäisi tuoda asiat tai hän on tiellä tms. alitajuisesti ainakin: ruoho on muka vihreämpää muualla. Mutta bahrainin prinssikään ei voi toimia sinuna eikä sinun puolestasi. Mitä siis todella haluaisit tehdä ja minne pyrkiä? Mikä on todellisuus ja mikä vaan "näin kuuluu tehdä/elää/olla" elämää?

      Miehesi on liian nynny ja sinä olet liian nynny. Lopettakaa se, ottakaa enemmän aikaa toisillenne, ja myös: ottakaa itsellenne. Lähde välillä pois, tee jotain, ole yksin. Lähetä miehesi maailmalle, sano että menee ja tekee, tilaa ja muuta.
      Ja jos et muuta voi, niin eroa: ei toista saa huijata eikä toisen tarvitse olla roskasäiliösi.

    • Matti Viikate

      Siina on sekin etta kun kaikki on hyvin, tai jos on. Niin silloin alkaa helposti keskittya haluamaan enemman, mika taas helposti johtaa siihen etta alkaa kokea tilanteen huonoksi, vaikka se on parempi kuin aiemmin. Mutta sinun kannattaa toki tarkkaan harkita mita teet. http://mattiviikate.newsvine.com/

    • istaM

      Kannattaisi ehkä mennä terapiaan, ja keskustella jonkun kanssa suuttumuksestasi! Jos miehesi on sinulle kiltti niin ole hänelle, jos oikeasti pidät hänestä sinun on lakattava tuollainen lapsellinen valittaminen. Miehesi on sinulle ihana, ja sinä petät häntä? Jos oikeasti välität hänestä ja lapsesta niin alahan ryhdistäytyä! Jos et pysty olemaan uskollinen hänelle, eroa hänestä. Niin on kaikista helpointa siinä tilanteessa! Täältä saat hyviä vinkkejä, mutta päätös on tultava suoraan sydämmestä! Koita tehdä asialle pian jotain, kaikki kärsivättoilailuistasi!

    • w.c.fields

      Yrittäkää hankkia miehenne kanssa jokin sellainen harrastus, joka lujittaa teidän yhdessäoloa. Minulta on kaikki suhteen parantamisen keinot torpedoitu ja tietty kaikki hyvät harrastuksetkin. Joten jos sinulla on jotain mahdollisuuksia, niin kannattaa yrittää.

    • 30 vuotta hukkaan

      Älä ihmeessä tee samaa virhettä, kuin minä. Minulla oli hyvä ja huolehtiva mies. Itse olin ristiriitaisen perheen lapsi. Koettelin nähtävästi rajojani ja mieheni sietokykyä, kun aloin huikentelemaan ja katselemaan muita. Minulta puuttui hyväksitulemisen kokemus ja turvallisuus lapsuudessa nähtävästi ja kokeilin kelpaanko muille. Välttämättä ei menty seksiin asti, mutta ihastumisia oli, sain siitä aina tyydytystä, jos joku ihastui. Olin keskeneräinen niin hyvälle ja aikuiselle miehelle. Olin kuin lapsi. Kodin toki, sekä muut asiat kyllä hoidin moittettomasti, mutta en alistanut miestäni tekemään kotitöitä. Jälkeenpäin ajatellen 30 vuotta on mennyt opetellessa elämää. Kovia on kokemiset olleet. Kadun miesvalintojani. Huonoja olivat. Tapasin sitten vihdoin ensimmäistä miestäni kovasti muistuttavan miehen. jolla on arvomaailmat kohdallaan. Kehoitan, älä jätä, etsin kuitenkin ennemmin tai myöhemmin samanlaisen. Kaipaamaan tulet lopun ikääsi tuota miestä ja petyt. Mieti, onko lapsuudesta jäänyt jotakin kokematta, hoida se aalue kuntoon. Niitä hyviä miehiä ei liikaa ole tässä seksin ja ahneuden yhteiskunnassa. Katsele asioita terapeuttisesti, älä tee liian nopeaa ratkaisua!

    • ensimmäiseksi

      kannattaa varmaan olla rehellinen ja kertoa tunteista ja siitä että olet pettänyt ja olet ajatellut eroa.yleensä sitten selviää,mitä molemmat oikeasti haluavat ja millä pohjalla suhde on....!

    • jepsjepsjoo

      Niinkuin kaikki pettäjänaiset tekevät kuten itsekin sitä olet, niin nyt sinun pitää keksiä ystävillesi hyvä tekosyy erolle, miksi haluat erota. Suosittelenkin että pidät kiinni siitä kuten ne muutkin naiset jotka tuossa tilanteessa kääntävät asiat miestä vastaan ja puhumalla ylimmille ystäville ja tuttaville miehesi väkivaltaisuudesta. Sano ystävillesi rohkeasti ja kaikille väittämällä että miehesi pahoipitelee, hakkaa ja harjoittaa henkistäväkivaltaa ja on uskoton. Sillä ystäväsi eivät enää suosittele jäämään suhteeseen.

      Itse olen olen joutunut ex tyttöystävien uhriksi ja kun eron syytä ei ole muuta ollut on ex alkanut puhumaan olemattomasta fyysisistä-ja henkisestä väkivaltaisuudesta. Näin se on vaan. Eron hetkellä asiat tuppaavat paisumaan kuin pullataikina vailla mitään tolkkua. Näin se suomalainen nainen ja puoliso tekee, etkä ole yhtään erilainen vaikka muuta väität.

      • öööh?!

        Mietis nyt hyvä mies vähän: Jos entiset tyttöystäväsi, monikossa, ovat väittäneet samaa, saattaisiko siinä olla jotain perää????


    • Santeri777

      Vastaus kysymykseen milloin on aika erota:
      Optimaalinen aika erolle on ehdottomasti tiistaisin kello 12:40.

      Mutta siihen todelliseen ...
      Kaikki merkit viittaavat siihen että et ole tyytyväinen omaan elämääsi ja alitajunnasta pursuaa ulos pahin kuona aiheuttaen negatiiviset aktiviteetit jolla myöhemmin selität syy/seuraus -suhdetta.
      Ensimmäisenä luonnollisesti haet syytä lähimmästä eli miehestäsi, et ole vielä uskaltanut peiliin katsoa (koska siellä se syyllinen on).

      Klassinen tilanne menossa ja klassinen reaktio, syy on muissa.
      Myöskin klassinen tapahtumaketju, ns.hajotetaan nykyinen tilanne että saadaan mitä tahansa tapahtumaan muuttamaan nykytilanne ja sitten taas alkaa sama rumba uusien ihmisten kanssa.
      Sama tulee jatkumaan niin kauan kunnes potil ... henkilö on korjannut todellisen ongelman eli omat odotukset elämältä/realismi, ympäristön ja vaikuttavien tekijöiden (ihmiset) vaihtaminen tuo hetkittäisen helpotuksen muttei poista ongelmaa alitajunnassa.

      Vain ja ainoastaan syvällinen analyysi omasta itsestään (halut, toiveet, tavoitteet, ...) ja niiden peilaaminen realismiin sekä todelliset syyt miksi näitä haluja, toiveita, ... on päähänsä rakentanut ... ja miksi niitä yrittää tavoittaa kaikin keinoin, hakuammuntana (osuen omaan jalkaan).

    • moi haluaisin sanoa sinulle et tunnet syyllisyyttä itseäsi kohtaan. näin purat sen omaan mieheesi
      kun olet pettänyt häntä ehdotan et kerrot miehellesi totuuden. ja jos hän sinua rakastaa ni hän antaa anteeksi sinulle. mut sopikaa kotitöistä yhdessä et mitä tekisitte.

      toivotan kaikkille jumalan siunausta paljon

    • erkki4758686

      oletpa hirveä ihminen
      parempi kyllä miehelle jos eroatte
      toivottavasti olet saanut jonkun kupan siltä toiselta mieheltä
      olet tosi itsekäs ihminen
      mutta siinähän se vika onkin että mies antaa sinun määrätä kaikesta
      eli ei ole selkärankaa
      sä et halua parisuhdetta sä haluat jonkun orjan
      olet kykenemätön parisuhteeseen ,sulle olis hyvä elämä yksin.
      äkkiä pois siitä suhteesta ettei se lapsi kärsi sun olemassa olosta,lapsi raukka ,oppii jo pienenä miten petetään ja alistetaan suhteessa,olet kylmä kuin kala..antees kaloille siis olet vain kylmä kone
      hyi, perus nainen tosin

    • Jagare

      Ehkäpä olin se mies kenen kanssa olit humalassa sängyssä..( täällä Hgissä...?..)...? Nykyaika on menossa huonompaan ja huonompaan suuntaan... Ihmisestä ja yhteiskunnasta tulee vain itsekkäämpi ja itsekkäämpi.. Täällä Hgissäkin naisten määrä jotka etsivät ns kompromissia suhteelleen vaan lisääntyy... Esim saavutettu materiaalinen yhteistaso vaikuttaa myös päätöksiin..( todella typerää..)...:0).. Kaikki lähtee rehellisyydestä... Tottakai haluat aina välillä vierasta munaa aikuisena naisena.. MUTTA TOISTA EI SAA SATUTTAA.... Vaikea yhtälö...:0).. Mutta sinuna istuisin alas miehesi kanssa ja puhuisitte esim suhteenne tasosta... Kompromisseja nykyisin esim Iskuri.net palstalla jossa pariskunnat hakevat 3:tta kautta jopa ryhmää..:0)..Tai sitten matkat 7 risteilyt omalla vuorolla...( luuseritouha..)...:0)... Mutta JOS HOMMA ON LOPUSSA ON SE LOPUSSA..!.. Tuhlaatte vain molempienne ainutlaatuista elämänlahjaa vitkuttelemalla väistämätöntä...

      • Katso peiliin!

        Syy on myös toisessa, sinä otat vastaan näitä naisia. Katso peiliin!


    • 6915

      voi vittu mikä ämmä oot, eroa ja hanki sellanen mies joka vetelee sua tuopilla ohimoon, et parempaa ansaitse

    • P-M hoitaja

      Hei hei. Oletko varma että et ole masentunut? Tämä kaikki voisi liittyä masennukseen, että kehoittaisin menemään lääkärin puheille. Masennus on aika tavallista nykypäivänä. Se voi iskee ihan kehen tahansa, eikä se välttämättä tarvitse mitään erikoista syytä. Tai sitten on toinen vaihtoehto, että sinussa on narsistisia piirteitä. Unelmasi/ haavekuvasi on rommuttunut ja haluat uutta saalista jonka voisi koukuttaa palvelemaan omia tarpeitaan. Mutta kannataa nyt harrastaa itsetutkiskelua ja miettiä että mikä on hyvää ja mikä huonoa ja kirjaat ne ylös ja katsot että kumpi voittaa. Tässä ensihätään hyviä neuvoja jotka kannattaa toteuttaa sekä miettiä asioita.

      • Jagare

        ...tyttö / nainen... Ikävä kyllä puhn aika vankalla kokemuksella tästä Stadin ydinkeskustasta... Erosin viisi vuotta sitten.. Ja sen jälkeen joka toinen viikko lasten kanssa.. Joka toinen....:0)...Jonkun kanssa..:0).. En ole tuomitsemassa ketään mutta...:0).. Ja pääasia, että lapset ( jos niitä on ) eivät joudu pahanolon välikappaleiksi...


    • KERRASTA OPPINUT

      YHDEN MIEHEN JÄTTÄNYT, TOISEN OTTANUT, JOTA EN AIO JÄTTÄÄ. 4 VUOTTA LIITOT YLEENSÄ KESTÄVÄT ENNEN SUURTA EKAA KRIISIÄ. JOS ET TSEMPPAA ET MYÖSKÄÄN KOE ONNISTUMISTA PARISUHTEESSA. OLISIKO MIELESI MASENTUNUT? OLETKO KÄYNYT LÄÄKÄRISSÄ KESKUSTELEMASSA MIELENLAADUSTASI? NYKYÄÄN ON NIIN HELPPO KYLLÄSTYÄ MIHIN TAHANSA. HYVÄN MIEHEN JOS LÖYDÄT, PIDÄ HÄNESTÄ KIINNI, KOSKA OTTAJIA ON VARMASTI!!! EIKÄ VAIHTAMINEN PARANNA ASENNETTASI MITENKÄÄN: SIIRRÄT VAIN OMAN ASENNEONGELMASI UUTEEN SUHTEESEEN. TYÖTÄ PITÄÄ TEHDÄ TOIMIVAN SUHTEEN ETEEN JA ITSEDÄÄN PITÄÄ HOITAA MYÖS PARISUHTEESSA- KRIISIT KUN OVAT IHMISEN ITSENSÄ KEKSIMIÄ:)

      • entinen uhri

        Tämä viesti nimimerkille: -Shit in my life!- eikä ketjun aloittajalle

        Näyttää vahvasti siltä, että miehesi on narsisti. Itse olen joitain kuukausia sitten eronnut avovaimostani joka myös oli narsisti. Olin onneton pitkän aikaa, mutta en tiennyt mikä exääni riivasi. Empatiakykyä ei ollut ollenkaan, minua syytettiin joka asiasta, arvosteltiin huonoksi isäksi ja paskaksi avopuolisoksi. Minun ei annettu hoitaa lastamme ja sitten välillä haukuttiin siitä kun en hoitanut. Tein lähes kaikki kotihommat vaikka olin töissä ja avokkini kotona lapsen kanssa. Ja silti minun olisi pitänyt vielä herätä öisin kun lapsemme heräsi. Joskus kun sen tein, avokkini heräsi samalla ja vittuili päälle: Kyllä sitä nyt herätään, mutta koitappa herätä joka yö..

        Eli jos jonkun asian hoiti "hyvin" hän vittuili jostain muusta asiasta tai siitä et miks en oo aikaisemmin hoitanut sitä niin. Itsestä tuntu lähinnä siltä, et miten vaan tekee niin aina menee väärin.

        4 vuoden seurustelumme aikana hän ei koskaan pyytänyt minulta anteeksi, koska ei mielestään tehnyt virheitä. Hän pettikin minua kerran ja sain hänet itse teosta kiinni. Mut se ei hänen mittapuussaan ollut virhe.

        Huono itsetunto hänellä oli ja minun piti pönkittää sitä kokoajan. Kokoajan oli joku huonosti. Ja jos itsellä oli ollut huono päivä, hän vaan ilmoitti että hänellä on ollut paljon huonompi..

        Ja nyt varmaan ihmetellään miks tuollaisessa suhteessa yhä ollaan? Mulla syynä oli usko muutokseen ja parempaan. Kunnes eräänä päivänä luin kirjan narsismista. Silloin silmäni aukesivat: Muutosta parempaan ei ole tulossa, päin vastoin.. Sitten alkoi kova prosessi. Ero ei ole helppo siinä vaiheessa kun on yhteinen lapsi. Mutta nyt puolen vuoden päästä alkaa jo olo tasaantumaan ja elämä voittaa. Narsistin puolisona eläminen voi johtaa vakaviin henkisiin sairauksiin ja uhrin pitää tajuta se.

        Lopuksi vinkki narsistin tunnistamiseen. Jos epäilet puolisosi olevan narsisti, ehdota hänelle parisuhdeterapiaa. Siihen narsisti vastaa: Mene itse, sullahan sitä on pääs vikaa..


    • Myrkytön

      Käytätkö e-pillereitä? Itse olin niiden aikaan ihan pikkujutuista koko ajan kärttyinen ja onneton. Puoli vuotta lopettamisen jälkeen mieli oli jo parempi. Enää en niillä myrkyillä mieltäni pilaa.

      • Hauska täti

        Pilleritkö ne housut nurkkaan nakkaa kun vierasta tekee mieli. No nyt se selkis mullekkin, kiitti vinkistä.


    • juusssssssst

      Jos sitä munaa pitää muaalta hakee ni paree jättää kunnon miehet rauhaan. Vittu et sapettaa tälläset lumput!

      • Jagare

        ..nyt.. Entäpä naimisissa olevat miehet jotka vonkaa ( kymmeniä / satoja ..? ) tälläkin hetkellä suomi24:n eri palstojen kautta...:0)..? Ehkä sinunkin kullannuppusi...:0)..?


      • Mies, ei neiti
        Jagare kirjoitti:

        ..nyt.. Entäpä naimisissa olevat miehet jotka vonkaa ( kymmeniä / satoja ..? ) tälläkin hetkellä suomi24:n eri palstojen kautta...:0)..? Ehkä sinunkin kullannuppusi...:0)..?

        Onko se mies joka on varattu ja vonkaa vierasta. Itse sinkkumies ja olen about järkyttynyt siitä pullantuoksuisten kotiäitien määrästä mikä vierasta kullia jalkoväliinsä halajaa tämänkin palveluntarjoajan sivuilla. Kahden kauppa ja helvetin ruma sellainen.


    • huora oot

      eroa vaan äläkä ikinä enää deittaile ketään
      senkin pettäjä huora
      kaiken lisäksi vielä teet miehellesi huonoa oloa
      kaiken huippu
      älä ole missään tekemisissä lapsen kanssa,saastutat hänetkin
      noh toisaalta olet kuten niin moni nainen yleensäkkin
      kiero,kylmä kuin kala,oikeita tunteita ei ole,psykopaatti vailla omaatuntoa
      sosiopaatti yms

      • Jagare

        edelliselle antamani vastaus....:0)...


    • Syvä Huokaus

      Kaunis tarina oli kyllä, mutta en tiedä vastausta.

      Tosin.. Suomi24 perusvastausmalli on tässä, ole hyvä:

      1) Miehessäsi on aivan selviä narsistin piirteitä, jätä se.

      (tämä vastaus myös silloin kun nainen itse on aivan selkeästi täysin kuutamolla koko elämästä, sillä onhan loogista että kaikki vika on aina miehessä.)

      • Mies.. :)

        VITTU... MITÄ SKEIDAA..... MIEHISSÄ ON AINA VIKA VAIKKA TOINEN HUORAA JA TUNKEE PULLAA SUUHUN KO MASENTAA..

        KYLLÄ NAISTEN ELÄMÄ ON VAIKEETA NIIN VITUN VAIKEETA...

        TOIVOTTAVASTI MIEHES JÄTTÄÄ SUT JA OTTAA SUN JONKUN HYVÄN YSTÄVÄN JA TEKEE SEN KANSSA 10 LASTA JA ELÄÄ ONNELLISENA ALÄMÄN LOPPUUN ASTI...

        SÄ VOIT MIETTIÄ PULLAPITKON KANSSA SITTEN 200KG ET MITÄ TULI TEHTYÄ....


    • Ei pelitä

      Jätä äkkiä se hyvä mies jotta ehdit itsekeskeisyydestäsi nauttimaan. Tutustu ensin itseesi ja opi tuntemaan, sen jälkeen saatat onnistua suhteessakin.

    • minä tiedän

      mikä on ongelma: miehesi on liian kiltti tossukka, joka antaa kohdella itseään miten sattuu. Hän varmaan antaisi anteeksi vaikka tietäisi sinun pettäneen. Toisinsanoen näillä miestyypeillä ei ole itsetuntoa ollenkaan. Jos ihminen ei välitä itsestään, sen tietää että joku asia on hullusti pinnan alla. Olen nähnyt lukemattomia kertoja kuinka liian kiltit miehet jätetään tai heitä petetään. Pahinta on seurata sivusta ettei mies tee asioille mitään tai päinvastoin roikkuu kamalassa muijassa hanakammin kiinni, ettei vaan joutuisi olemaan ja elämään yksin luuserina. No, luuserina joko syntyy tai ei.

      • Linda 83

        tiedä? Onko osunut omalle kohdalle? Aina ei suhteen jatkaminen huoraamisen jälkeen ole mahdotonta, oli pettävä osapuoli kumpi vaan. Mistä tiedät, vaikka alan asiantuntijaa esitätkin, mitä muutoksia niissä suhteissa tapahtuu pettämisen tultua ilmi? Miten se pettäminen näkyy ja siihen reagointi ulospäin, muuten kuin erona yleensä. Yli puolet pareista eroaa, eikä aina pettämisen takia, kukaan ei huorivien todellista määrää tiedä, sinäkään. Miten se sinuun vaikuttaa jos joku noista tuntemistasi tapauksista haluaa edelleen yrittää yhdessä. Sekö on luuserin merkki, että eroaa? Luuseri on ystävä hyvä se joka kääntää hädän hetkellä selkänsä puolisolleen ja ilman asian setvimistä karkaa maisemaan. Ettet vaan olisi itse se rotta joka laivan on jättänyt ja arvostelet toisia katkerana siitä että noissa lukemattomissa luuseritapauksissa on ihmiset toisensa uudelleen löytäneet? Jokainen tekee omat ratkaisunsa, eikä se tee kenestäkään luuseria, sinustakaan.
        Ai kauhia kun tekstisi oli katkeraa, se tekee sinusta ruman jo nuorena, relaa.


    • sallamaria-

      Olet löytänyt miehen, josta suurin osa meistä voi vain unelmoida! Rakastatko miestäsi? Kirjoituksestasi päätellen miehesi rakastaa sinua paljon. Todennäköisesti kadut, jos miehesi kuulee suhteestasi ja sinut toivottavasti jättää. Ihmisiä ei voi ohjelmoida tai pakottaa. Ole aikuinen ja anna muille mahdollisuus ja etsi itsellesi jotain "parempaa"

    • ...

      Asiaan on varmaan syynsä miksi tuntuu miltäkin. Ehkä pariterapia, tuli ero tai muu.

    • Minä tunnen siiselän

      Ei tunteita voi säilöä tai pakastaa, sydän tietää ketä rakastaa, ja muu on ajan hukkaa.

      • Titta häär

        Eläviä kuolleitako muut ovat rinnallasi? Vaatiiko se että tunnet eläväsi muiden loukkaamista? Samaa uppotukkikalustoa olet ap:n kera.


    • Ei jehna

      Aivan käsittämätöntä kuinka olet noin pitkään kestänyt noin sikamaista miestä? Ukko siivoaa, tiskaa ja pitää kaiken kotipäässä kunnossa, että sinä saat jakaa tussuasi rauhassa. Eihän tuollaista miestä siedä kukaan!! Olet todella kurjan miehen otteessa. Ihan sääliksi käy sinua reppanaa. Joku urhoollisuumitalihan sinulle moisen nöyryyttävän tilanteen vuoksi pitäisi antaa ja 500 päivää ansiosidonnaista päälle.
      Itse asiassa, saattaa olla ettei se mies perääsi ihan mahdotonta kyynelvirtaa lähetä kun eron hetki koittaa. Huokaisee kukaties helpotuksesta kun saa tiedon millaisen vajokin kanssa on aikaansa tärvellyt. Sinuna marssisin aika nualeesti likimmälle kallonkutistajalle ravisteleen palikoita kohdalleen. Olet meinaan pikkusen itseltäsi kateissa. Sikäli ja kun aloitus oli provo, oli se mauton.

    • N. vasta 18

      Juttus pohjalta heti!!! Ja nopeesti sittekkin, et ole sen miehen arvoinen. Panolles sut kyllä patjaksi luovuttaisin, asiaa sen syvemmin miettimäti.

    • Iso545hgfhf

      Kannatan kivenheittäjää! Jos tarvitaan, tuon mielelläni lisää kiviä. Toiset elävät tuskaisesti vuosia, jopa vuosikymmeniä parisuhteessa, joka on täyttä tuskaa. Jos joku on saanut onnen ja hyvän elämän, eikä osaa sitä arvostaa, on hyvä itse osata kavuta sinne roviolle.

    • dgfej

      Eroa. Et ansaitse miestäsi

    • tiedän

      perus suomalainen nainen olet, mikään ei riitä...kaikkea kaikille ja kellekkään ei yhtään mitään. mikään muu ei ole varmaa kuin epävarma.

      ei muuta kuin...onnea uuden uhrin etsintään.

    • Jo masentunut, haha

      heh heh. en jaksanut ihan koko ketjua lukea mutta yleiskuva vastauksista,(joita olen lueskellut jonkin aikaa, ja kaava on selkeä) yksi pyytää apua 'onkelmaansa' ja vastaus on kasa kiviä.

      onhan tämä elämä täällä suomessa niin hiton ykstoikkoista, persaukista jaskaa. voimme ehkä syyttää yhteiskuntaa ja sen toimivuutta parisuhdeongelmiinkin, niitä on aina. Aina löytyy syy purkaa kiukkua ja toinen osapuoli kärsii, molemmin päin, ei se sukupuoleen katso.

      ikävä kuulla että meni keskustelun aloittaja jo tekemään munauksen, ja hakemaan sitä elämää muualta, mutta ei se ole välttämättä suhteen loppu, keskustelkaa, vaikka se onkin niin h tin vaikeeta, kirjoita vaikka kirje. miehestä riippuen tovin painiskeltua asian kanssa, saatatte vielä päästä jatkamaan, ehkä vielä paremmalta pohjalta. Pahin tilanne on silloin jos et kerro asiasta, kuitenkin jäät kiinni pettämisestä jossain vaiheessa.

      Naisille (näin miehenä) älkää jättäkö kaikkea *jännityksen tekemistä* meille mihille, on vaihe jolloin meistä miehistäkin tuntuu että ollaan eläviä dildoja, otetaan yöpöydän laatikosta kun siltä tuntuu ;o)

    • on juurikin tuossa yhdessä asumisessa,. tosin jos iha pettämishommiin asti on menty nii se kyllä kannattaa rehellisyyden nimissä kertoa ja katella miltä se maailma sen jälkeen näyttää. jos et halua olla yhdessä ni ieroha se viisainta on. enemmän loukkaat miestäsi ja sen lasta pettämällä ympäri kyliä ku reiluuden nimissä jättämällä.

      sinuna tekisin niinku sydän sanoo ja ottaisin aikalisän.

    • Uskollinen 2

      Tunnistin itseni, kun kerroit miehestäsi... siis olen samanlainen luonne.
      olen ollut yli 20 v. naimisissa ensimmäisen vaimoni kanssa, enkä ole aikeissa vaihtaakkaan, me luotamme toisiimme, olemme missä vain.
      Mutta olemme myöskin puhuneet aikojen alussa, että jos toinen pettää, toinen saa jättää,
      näin varmasti kävisi,koska se on oikeasti niin, että ei enään oikeasti rakastaisi toistansa pettämisen jälkeen,
      aidosti, kuka siihen pystyy?... kerro totuus miehellesi ja katso seuraukset, ole selkärankainen ihminen, muuten tuo vaivaa sua koko ajan...

    • t

      Kuulostaa täydelliseltä suhteelta,mutta ehkä kannattaa tehdä kuten sisimpäsi sanoo?Ellei sitten ole kyse siitä että vieraat miehet hetken kiinnostaa...?ei sekään ole kiva jos kokoajan tuntuu itsestä pahalta.Ainahan asioihin löytyy ulkopuolisia sanomaan sitä ja tätä mitä pitäs tehdä,mut tee kuten tunnet....

    • ildtulyi

      ei muuta kuin mene kokeileen onko se ruoho vihreempää aidan toisel puolella... eipähän tarvitse elää petosten keskellä ja pettäminen... jos sen kerran teit nii teet sen varmasti uudelleen... tarttet sellasta miestä joka juo ja pieksää sunt ainakin kerran viikossa nii oisit varmaan tyytyväinen.. noh mä eroisin ja katsastaisin tarjontaa ja sit jos ei oikein maistuis nii palaisin takas.. ottaisin niiku aika lisän...

      • tjtjmry

        meinaatkos et sun pettäminen ei tule ilmi ennenmin tai myöhemmin... katsos siihen asiaan tarvitaan aina kaks ja harvemmin ykskään jannu on suutaan pitänyt kiinni kokonaan.. et pakkaa kamas ja lähde meneen nii helpommalla pääset... se et siel muksu on nii se on paha mut parempi se on sillekkin et menet ku jäät tunnon tuskissa pyörimään se kyl aavistaa mikä on tilanne.. pettäjä on aina pettäjä... uusiksi vain....


    • Metsontassu

      Uskoin Joutsenliittoon 20 vuoden ajan. Ex-vaimo halusikin sitten jotain muuta. Meillä molemmilla oli hyvät ammatit, ja varallisuutta riittävästi. Menestyvä ATK-alan yritys.

      Kolme lasta (nyt aikuisia) , iso firma jne. Ex hallusikin 46 vuotiaana hankkia hiukan "omaa elämää". Johon rajaan sen hyväksyin, mutta tuleehan siihen raja, jos minun minulle kertomatta lähtee lavatanssikilpailuun 500 km. päähän. Oli hänelle tuttu tanssipartteni sieltä Sanoi lähtiessään, että pidä huoli pojasta. No tietenkin pidin, mutta kyllä sisälläni kiehui.

      Erohan siitä sitten samaan kevään aikana tuli. Hän haki. Sitten myöhemmin yritti perua hakemusta, mutta en enää suostunut. Minua oli petetty katkerasti. Kertoi sen, että halusi vaan testata, etä rakastanko häntä enää. No rakastin, ja rakastan edelleen, mutta en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.

      Naisten ei kannata paljoa "testailla" asioista tuolla tavoin ainakaan tietyn tyyppisten miesten kanssa. Minulle se oli sitten kerrasta poikki. Firma meni nurin, autot myyntiin, omakotitalo myyntiin. Onneksi olin jo aikaisemmin onnistunut siirtämään kaksi kesäpaikaani lasteni nimiin niin, että pidätin otselleni vain hallintaoikeuden. Noistakin paikoista tuli noottia, että haluaa osuutensa, mutta olin lainhuufdattanut asiat. Ei onnistunut.

      - Ei rakkautta raunioille rakenneta -

      • rehtiäPeliä

        Mukavaa ajateltavaa. Olet hyvin oikeassa. Joillakin asioilla ei ole leikkimistä.
        Hienoa että suoraa rehellistä ryhdikkyyttä löytyy!

        Kiitos kirjoituksestasi.


    • perunamies.

      Tunnen monia tälläisiä tapauksia.

      He ovat sen 1-3 vuotta (usein vähemmänkin) suhteessa kunnes kyllästyvät ja ottavat uuden miehen kiertoon. Alkuun ovat taas todella "onnellisia" mutta sitten pitää saada vähän jännitystä ja levittää jalkoja vieraalle miehelle..

      Lopulta kun nämä naiset oikeasti rakastuvat niin karma tulee ja joku särkee hänen sydämensä.. Nainen ei toivu tästä koskaan.

    • missään nimessä

      mokaa tuota suhdetta!Sulla on asiat hyvin ja rakastava mies.Unohda tuollaiset haahuilut ja pettämisesi ja jatkat hyvillä mielin.Kärsi mielessäsi omantunnontuskat ja sillä pihvi.
      Teillä on kuitenkin niin vähän aikaa ollut yhteiseloa saman katon alla,joten suosittelen jatkamaan samalla tavalla.tarkoitan siis samoin kuin ennenkin ,ennen pettämistäsi.Kyllä ne asiat luttaantuu ajan kanssa ja toivon että myös 10 vuoden päästä teillä on yhdessä kivaa.Saahan sitä kuita kurkotella ja mielensä ovia tempoa,kuten olet tehnytkin,mutta muista,että se hyvä minkä olet miehestäsi saanut on ainutlaatuista ja arvokasta.Älä hukkaa sitä sen takia,että rosoinen arki olisi muka mielenkiintoisempi.Tee jotain extremeä:hyppää vaikka benji ja ota kiva miehesi mukaan.Älä hättäile,älä hättäile..

    • MiraMaria

      ei ansaitse tuollaista petturia!! Jos voisin kertoisin asian miehellesi. Olet todennäköisesti alle kolmekymppinen diiva joka jalat ristissä istuu tällättynä joka viikonloppu baarissa ja h..... kaikkien kanssa.
      Kasva aikuiseksi!!!

    • Saman kokenut - karv

      Olet tosi onnellinen eläessäsi noin hienon miehen kanssa!Olisitko onnellisempi yksin? Kuulostaa siltä, että ongelmat ovat itsessäsi ja siinä, ettet ole tyytyväinen itseesi etkä siksi pysty hyvään suhteeseen. Kannattaa miettiä ettei tarvitse katua...

    • Hyvä mies

      Taitaa olla yleistä naisten ajattelutapaa tuo,mies on hyvä mutta silti pitäis vaan erota ja alkoholia juodessa huomataan et oho hyppäsinkö taas sänkyyn vieraan kanssa.En ole mitenkään katkera naisille vaan ihmetelly monesti moraalia,uskollisuutta ja luotettavuutta.Omalle kohdalle osunut vastaavanlaisia tapuksia ja olen itse huomannut käytöksestä vastaavanlaisia merkkejä sekä alkoholin käytön suhteen mopo karannut pahasti niin olen itse tehnyt ratkaisuni ja heivannut muijan pihalle tarpeeksi katteltuani.Sinkkuna elelen jälleen kerran muttei usko naisiin silti ihan ole loppunut.

    • Sari I

      Luulenpa, että pahaan oloosi löytyy jokin aivan muu syy kuin tämä mies tai yleensäkään mies ei ole ongelma.Vaikka vaihtaisit miestä, niin asia ei sillä ratkea. Luulen, että olisit onneton, vaikka siinä olisi joku toinen mies. Ehkäpä paha olosi tulee jostain paljon syvemmältä, jota et tiedosta. Sinun tulisi olla sinut itsesi kanssa ja se ei ole äkkiseltään ehkä ratkaistu vaan sinun tulee tehdä töitä sen eteen. Tutki kuka ja mikä sinä oikeasti olet, puuttuuko elämästäsi tai sydämestäsi jotain, mitä odotat elämältä, minkälainen oli lapsuutesi ja minkälainen toivoisit olevasi.
      Pidän tekosi pahana itseäsi ja toista ihmistä kohtaan, mutta en kuitenkaan tuomitse sinua, anteeksi anto on olemassa ja huomaan että itsekin ihmettelet itseäsi.
      Etsi syvempää elämän tarkoitusta, niin voit löytää jotain mistä tulet onnelliseksi ja voit löytää sisäisen rauhan. Pyydä apua sellaisilta ihmisiltä, jotka haluavat oikeasti auttaa sinua, ei niiltä jotka myötäilevät tai niitä jotka tuomitsevat.
      Etsi, niin löydät parempaa, mitä ihminen voi koskaan toiselle antaa. Onni ei löydy pelkästään ihmisistä, mutta hyvät ihmissuhteet kuitenki auttavat elämässä, muuta jokin syvempi merkitys pitää elämälle löytää, muuten sitä ei saa ehkä tasapainoa koskaan elämälle. Tsemppiä löytöretkelle!

    • winterheart89

      Mikä selitys "No mä olin kännissä" on pettämiselle? Ei mikään, minusta. Pullonkorkki visusti kiinni vastaisuudessa jos kuningas alkoholin alamaisena noin alhaisesti alat käyttäytymään.

      • A

        Kysyjä on jo pitkään ollut onneton ja arvelee sen johtuvan hänen nykyisestä miessuhteestaan ja pohtii, tulisiko hänen erota.

        Pohtiessaan eroa ratkaisuna omaan ahdistukseensa kysyjä näkee erheellisesti itsensä vain osana miessuhteitaan. Moni muu tekee saman virheen.

        On olemassa myös parisuhteiden aiheuttamaa ahdistusta, mutta mikään kysyjän kirjoituksessa ei viittaa parisuhteen olevan hänen ahdistuksensa pääsyy.

        Voimia kysyjälle.


      • _Ilmarinen_
        A kirjoitti:

        Kysyjä on jo pitkään ollut onneton ja arvelee sen johtuvan hänen nykyisestä miessuhteestaan ja pohtii, tulisiko hänen erota.

        Pohtiessaan eroa ratkaisuna omaan ahdistukseensa kysyjä näkee erheellisesti itsensä vain osana miessuhteitaan. Moni muu tekee saman virheen.

        On olemassa myös parisuhteiden aiheuttamaa ahdistusta, mutta mikään kysyjän kirjoituksessa ei viittaa parisuhteen olevan hänen ahdistuksensa pääsyy.

        Voimia kysyjälle.

        Pahoittelen jo valmiiksi provosoivaa tekstiä ja kirjoitusvirheitä!

        Miesten pitäis ymmärtää että kun he menevät rakastuvat/elävät yhdessä naisen kaa, niin he ovat yhdessä hormoonikimpun kanssa. Ja nyt on kyse naisten hormooneista, jolloin juuri tuommoista sitten tapahtuu. Kuten huomaamm hormoonin uhrikaan ei tiedä mitä tapahtuu ku he kuvittelevat että kontrolli on heillä.

        Naisten hormooneista ja niiden "tietoisuudessta" tehä syvällisiä tutkimuksia, väitöksiä ja opuksia.

        - Taivaan takooja -


    • EyesOfAngels

      Sinun näköjään oppia virheistä ja viisastua vielä niistä. Nykypäivänä kaikki suhteet perustuu siihen missä ja miten kumppani käyttää sukuelintään, unohdetaan se perimmäinen syy siihen, että miksi ollaan sen ihmisen kanssa. Kemiat kolahtanut, koska sielujen välinen yhteys on, miksi mennä pilaamaan hyvä suhde virheen takia. Kysymys onki, että haluat saada jonkun kovan rangaistuksen moisen takia. Oletan että opit virheestä, etkä tule toistamaan sitä. esim. ajattelitko silloin olevasi miehesi kanssa tämän vieraan kanssa. että ketä ajattelet kun esim. masturbaatiossa? kun olet miehesi kanssa, ajatteletko levasi jossain muualla?

    • siisti elämä

      vitun nykypäivä! sulla taitaa olla salatut elämät lempisarja!!

    • skoi

      Hei!

      Elämäntarkoitus ei kuitenkaan ole mies/nainen. Voit silti elää niin että pyrit tekemään HÄNET onnelliseksi miehenä, niin kuin hänkin sinut vaimona. Siihen voi opetella. Elämäntarkoitus pitää löytää muualta eikä elämänkestävää onnellisuutta voi toinen ihminen tarjota.
      Toiselta ei voi vaatia sitä, mikä hänen tarkoitus ei ole.

      Naisen tunteet vaihtelee ja parisuhteeseen voi liittyä tasaisia vaiheita, silti voi rakastuakin uudelleen ja kannattaa pitää siitä kiinni mikä on arvokasta.

    • mk

      Sinun pillin mukaaan ja et saa miehestäsi mitään haastetta kun kaikkimenee niinkuin sinä haluat ja se tekee sinut onnettomaksi ja niin edelleen.

    • Love_marriage123

      Jos sun miehessä ei ole mitään vikaa ja kirjoituksestasi päätellen on kunnon mies joka suhteessa niin jätä hänet juurikin siitä syystä -> sinä et tee hyvällä miehellä yhtään mitään, sun miehes on aivan liian hyvä etkä ansaitse hyvää miestä.

      Sun nykyinen miehesi ansaitsee häntä kunnioittavan ja rakastavan naisen, mitä sinä et ole.

      Ehkä sitten jätettyäsi tämän nykyisen miehen saat oikein itsellesi sopivan miehen joka on kaikkea muuta kuin täydellinen, jospa silloin tajuat kuinka hölmö olet ollut.

      Lopuksi, toisille ei vaan sovi pysyvä parisuhde ja taida kuulua niihin ihmisiin, jolle yksi hyvä ei riitä vaan "luonto" haluaa jotain muuta lisää, nämä ihmiset myös etsivät koko elämänsä löytämättä sitä oikeaa rakkautta koskaan.

      Että ihmiset voivat olla näin hölmöjä.

      Sorry hieman rankka teksti mutta ei voi kuin ihmetellä kuinka epäkypsiä ihmiset joskus ovat.

      • Samakuin äsken

        Jos aloitus oli provo ja keksitty niin luulis elämässä olevan muutakin tekemistä kuin kirjoitella provoja tänne.


      • tämänkin kokenut
        Samakuin äsken kirjoitti:

        Jos aloitus oli provo ja keksitty niin luulis elämässä olevan muutakin tekemistä kuin kirjoitella provoja tänne.

        Itsellen oli kolmekymppisenä vähän samanlainen tilanne. Olin tyytymätön ja minua ahdisti, tosin koin myös olevani suhteessa yksin koska mies oli aina töissä tai muuten poissa. Tein sitten sen virheen (näin jälkikäteen ajateltuna) että katsoin parhaaksi lähteä suhteesta. Mies oli kunnollinen eikä liian viinaan menevä, ei tupakoinutkaan ja huomioi minua silloin kun oli kotona. No, minä sitten lähdin kokeilemaan siipiäni eikä oikeastaan mennyt kuin pari kuukautta niin näin asiat jo ihan eri valossa. Ei se ahdistus johtunut välttämättä suhteestani ja jos johtuikin niin puhumalla olisi voinut tilannetta parantaa varmasti paljonkin. Olisin todennäköisesti mennyt takaisin mutta mies oli jo löytänyt uuden enkä enää halunnut sotkea hänen elämäänsä ilmoittamalla halustani palata yhteen.

        Löysin sitten uuden miehen joka on alkoholin suurkuluttaja ja joka iästään huolimatta käyttäytyy kuin teinikakara. Ei ota vastuuta puheistaan eikä teoistaan ja mennä huitelee maailmalla. Nyt olen jättänyt hänet vihdoin taakseni ja muistelenpa vaan aikoja kun oli edes kunnollinen mies. En enää haikaile menneiden perään mutta sen opin että osaan arvostaa kunnollista miestä kun/jos sellaiseen vielä seurustelumielessä törmään. Silloinen kumppani vaikutti oikein kultakimpaleelta tähän viimeisimpään verrattuna ja sitä hän varmaan onkin.

        Koita siis vaikka keskustella miehen kanssa yhdessä tilanteestanne ja siitä mikä mättää. Sekin voi jo avata uusia näkökulmia. Tai lähde vaikka viikoksi/kahdeksi muualle, ota pieni irtiotto, se avaa kummasti silmiä. Tämä vain neuvona, älä tee tyhmiä päätöksiä joita voit katua myöhemmin. Koita ainakin ensin tehdä jotain muuta kuin lähteä.


    • 25

      "kannattaako hyvä mies jättää" tsiisus sentään mikä pässinpää.
      taas loistava esimerkki nykynaisen luonteenlaadusta
      pilalle jos on menneet miehet niin on naisetkin
      tohtori kyllä suosittelee kevyttä reseptilääkitystä
      ja pitäytymistä sinkkuna ,osta vaikka kissa.
      toisaalta kissathan on aika söpöjä ja eläviä olentoja nekin,älä ostakkaan.

    • Mies19600202

      Mikä ihme suo oikein vaivaa? Onko aloitus provo?
      Jos miehesi on joka suhteessa hyvä ja myös punkassa hyvä niin miksi ihmeessä piti hypätä tosen kanssa petiin?

      Mun mielestä sun tulisi jättää nykyinen miehesi. Pidemmän päälle homma ei pelitä ja parempi se tuska nyt tuottaa myös lapselle kuin sitten myöhemmin ja turhaan kulutat miehen elämästä aikaa kun hän voi saada sinua paremman naisen, joka oikeasti häntä rakastaa.

      Olet etsimässä mahdollisesti jotain mitä et koskaan löydä joten onnea etsintään koska sitä tulet tarvitsemaan.

    • mukkupista

      Parempi, ettet kerro miehellesi syrjähypystäsi koska siten loukkaat vain miehesi tunteita. Syrjähyppysi ei liene ollut mitään vakavaa.
      Voisiko olla niin, että olet masentunut ja kaikki tuntuu turhalta. Masentunut ihminen on usein myös vihainen ihminen. Ehdottaisin, että kääntyisit psykiatrin tai psykologin puoleen, joka voisi neuvoa Sinua eteenpäin jos hoitoon on aihetta - ja tarvitset lääkityksen.
      Kirjoitat, että miehesi on uskollinen ja kiltti, eikö sellaisesta miehestä kannattaisi pitää kiinni? Jos aloitat uuden suhteen jonkun uuden miehen kanssa, niin luultavasti viet sinne mukaasi oman pahan olosi, jollet sitä ennen ole pystynyt selvittämään mistä nykyinen paha olosi johtuu.

      • Salat julki vaan

        Just joo. Että valheessa pitää vaan elää ja antaa miehen luulla, että vierellä on ihana ja puhtoinen kultamussukka. Kyllä miehen pitäisi saada tietää totuus minkälaisen käärmeen vieressä nukkuu. Enemmän se tunteita loukkaa, jos tuollainen asia joskus jotenkin paljastuu ja siitä ei ole ajallaan rehellisesti kerrottu.


    • dfghjkl

      Lue Madam Bovary

    • Päätömtämenoa

      Hei

      pari suhteessa oleminen ei ole helppoa, itse olen vasta tullut äiti ja järkyttää kun elämässä ei ole muutakun vaihtuvia vaippoja..yhteienen aika tuntematon käsite..varsinkin maalla asuessa..mun mies on hyvä ei polta,juo, ei petä, rehellinen (liian),,menin pettämään ja tätä syntiä josta on kulunut jo 10 v kannan (tai siltä välillä tuntuu niskassa koko ajan) toivoa voi vain että joskus luottaa jälleen..usko on vain välillä lujilla..no jos se siitä..ainakin välillä..jaksamista mieti ja tee itse ratkaisusi, muitten on helppompi neuvoa kun kuulla oman sydämen ääntä..

    • 2+14

      Eroa vaan. Ajattele positiivisesti. Miehessä pitää olla särmää ja sellaisia pettäjämiehiä löytyy kyllä paljon, sinullekin!

      • ap.

        Olen edelleenkin miehen kanssa yhdessä ja välillä tuntuu, että haluan jättää hänet, mutta välillä pelko siitä että teen virheen saa minut jäämään. Puhuin miehen kanssa yksi ilta siitä, että haluaisin jättää hänet ja hän löytäisi jonkun ihmisen rinnalleen joka arvostaisi häntä. Mies ei ottanut tuota kuuleviin korviinsa vaan sanoi ettei halua ketään muuta kuin minut. Kerroin myös samalla siitä, että olen pettänyt häntä ja hän sanoi, että haluaa olla siitä huolimatta minun kanssa. Ihmetyttää, että miten mies voi kaiken jälkeen mitä olen hänellä tehnyt vielä haluta olla minun kanssa. Käyttäytyy vielä tuon juttelun jälkeen entista ihanammin.


    • petetty...

      On syytäkin olla ahdistunut, kun juopottelet ja petät.

    • Per-kel
    • emmi777

      Mielestäni kannattaa kyllä pohtia tarkasti omia tekemisiään ja onko omat arvot vähän pielessä. Pettämistä ei voi laittaa ikinä toisen syyksi tai huonon suhteen verukkeeksi. Kyseessä on ollut ihan tiedostettu teko. Kaipaat vissiin jotain jännitystä elämääsi. Vaikea on löytää tuota parempaa miestä.

      Parisuhteessa olet vastuussa toisen ihmisen elämästä ja tunteista. Se on myös sen toisen henkilön ainutkertainen elämä ja hän on päättänyt viettää sitä sun kanssasi. Kannattaa kattoa, ettei se tuhlaa sitä jos et ole tarpeeksi kiinnostunut.

      • Ap. avaajalla oli kyllä huono ajoitus. On hyvin todennäköistä, ettei hänen miehensä edes uskonut naista, kun hän sanoi pettäneensä. Varmaan mies ajatteli, että nainen vain koetti käyttää sitä pettämisjuttua keppinä, jolla saisi miehen eroamaan.

        Mies kyllä kuulostaa tohvelilta, joka tekee kaiken mitä pyydetään. Kuka nyt sellaisen kanssa haluaisi olla, jolla ei ole omaa särmää ja jonka kanssa ei pääse hiomaan parisuhteessa ollessaan särmiä. Minäkin varmaan samassa tilanteessa hyppäisin välillä jonkun toisten miesten kanssa sänkyyn, kun kerran se "oma mies" olisi niin munaton, ettei hänelle toisen pettäminen merkitse mitään. Tai ehkä se mies on niin masokisti ja tykkää vain, kun hän pääsee panee toisen miehen liukkaille.

        Eihän tuollaisella miehellä ole edes tunteita, kun mikään ei merkitse hänelle, kun hän vain saa pitää naisen itsellään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe