Differin

ninnu

Onko kellään kokemuksia Differin-geelistä? Ihotautilääkäri määräsi sitä mulle, mut en ole vielä kerennyt aloittaa kuuria. (Sain sen tänään) Onko teillä tehonnut? Vastauksia odotellaan.. :)

37

57561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anne

      Lääkäri sanoi että se estää ihohuokosia tukkeutumasta ja sen myös teki :) Iho oli parin viikon jälkeen pinnalta ihan sileä mitä se ei ollu ennen tuota.

      • Anonyymi

        Differin-geeli - https://topeuro-shop.com/buy-differin-fi.html?wm=11492&tr=8027
        Käytä sitä pistemäisinä täplinä pahimpien näppyjen kohdalla. Silloin kuivattaa ne hyvin, muttei rasita muuta ihoa. Muista pitää huoli ruokavaliostasi – ylimääräinen suola, sokeri ja etenkin turha rasva pois: Sipsit, suklaa ja keksit ovat pahimpien joukossa, samoin virvoitusjuomat.


    • johanna

      14-vuotiaalla tyttärelläni on toinen tuubi menossa ja iho on parantunut huomattavasti.
      Kannattaa kokeilla!

      • Minna

        Jep jep on toiminut ihan kivasti. Söin roaccutan kuurin, joka helpotti talineritystäni huomattavasti. Enää on noita kohtalaisen suuria, silmin nähtäviä ihohuokosia, joihin käytän kyseistä geeliä. Differinin vaikutus todellakin on se, ettei se anna ihohuokosten tukkiutua ja ihosta tulee jonkin verran, huomattavasti sileämpi =)


      • itsetunto kadonnut

        saako sitä differen juttua vaan reseptillä ja kuinnka paljon koko homma (lääkäri ja lääke) maksaa??


      • Anonyymi

        Aknelääke ilman reseptiä - http://derminax.se Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.


    • Ainoa

      Mä käytin Differiniä muutama vuosi sitten, ja sitä kului jotain 1-2 tuubia. Iho parani oikeesti tosi paljon yllättävän lyhyessä ajassa.
      Toisaalta Differin on herkkäihoiselle aika vahvaa, joten älä unohda perusteellista kosteutusta. Mulla iho alkoi hilseillä ja kuivui aina pahasti. Eli muista kosteuttaa normaalia enemmän, muuten ongelmat voivat palata kahta pahempana!!!:)
      Onnea matkaan!

      • Differin-käyttäjä

        Muistelisin pakkausselosteessa sanottavan, että ihon täytyy olla kuiva kun Differini laitetaan. Mitä tarkoitat sillä, että pitää perusteellisesti kosteuttaa?


      • Hem
        Differin-käyttäjä kirjoitti:

        Muistelisin pakkausselosteessa sanottavan, että ihon täytyy olla kuiva kun Differini laitetaan. Mitä tarkoitat sillä, että pitää perusteellisesti kosteuttaa?

        Itselläni tuo ainakin kuivatti ihoa aivan tolkuttomasti. joskus kokeilin niin, että laitoin ensin differin (ja annoin kuivua) ja sitten vielä kosteusvoidetta (humektan) päälle. en tiedä onko tuo "sallittua", mutta kokeiltua tuli.
        Differin auttaisi, ellei kuivattaisi ihoa samalla niiiiin paljon. Välillä naamaan ihan sattui (vaikka pidin taukoja kuurissa). :(


    • ninnu

      Niin että onko teillä hilseillyt iho Differinin käytön aikana? Tiedän, että se on yksi Differinin haittavaikutuksista. Häivääkö hilseilyjä jossakin vaiheessa 'kuuria' ? Miten hilseilyä voi hoitaa? Saako apteekista jotain? Vai pitääkö pyytää ihotautilääkäriltä? Mulla on iha hilseillyt aika paljon 'kuurin' aikana, ja se näyttää todella epämielyttävälle. Myös kutinaa on esiintynyt. Ja välillä iho tuntuu ihan erilaiselle kuin sillon, kun en Differiniä käyttänyt. Pakkausselosteessa luki, että Differinin käytössä voi pitää taukoja, pitääkö paikkaansa? miten usein taukoja kannattaa pitää? Vastauksia odotellaan. :) Suuri kiitos muuten kaikille vastanneille :)

      • SiniS.

        Kaivoin tämmöisen vanhan keskustelun esiin, kun itelleni tuli ajankohtaseks käyttää tuota Differiniä. Ostinkin sitä yhen putkilon, ja oon nyt käyttäny sitä neljä päivää. Ei mitenkään positiiviset kokemuksen. Iho hilseilee ihan hirveesti ja on kuiva ja punainen. :( En tiedä sit mitä oon tehnyt väärin sen Differinin kanssa. Se ei vaan sovi mulle kai. Mitä mieltä käyttäneet on, että kannattaako mun jatkaa hoitoa kuitenkin, vaikka reaktiot on aika voimakkaat? Millä kannattais ihoa kosteuttaa, että se olis riittävän tehokasta Differinin vastapainoksi?


      • Sara
        SiniS. kirjoitti:

        Kaivoin tämmöisen vanhan keskustelun esiin, kun itelleni tuli ajankohtaseks käyttää tuota Differiniä. Ostinkin sitä yhen putkilon, ja oon nyt käyttäny sitä neljä päivää. Ei mitenkään positiiviset kokemuksen. Iho hilseilee ihan hirveesti ja on kuiva ja punainen. :( En tiedä sit mitä oon tehnyt väärin sen Differinin kanssa. Se ei vaan sovi mulle kai. Mitä mieltä käyttäneet on, että kannattaako mun jatkaa hoitoa kuitenkin, vaikka reaktiot on aika voimakkaat? Millä kannattais ihoa kosteuttaa, että se olis riittävän tehokasta Differinin vastapainoksi?

        Mäkin käytän tota Differiniä nyt jo toista putkiloa, ja aluksi tein sen virheen että levitin geeliä liikaa koko kasvoille, vaikka sitä pitäisi käyttää vain paikallisesti ja ohuelti ongelmakohtiin. Nyt oikein käytettynä iho ei enää punoita. Kosteusvoiteena on hyvä vaikka apteekista ilman reseptiä saatava Humektan.


      • Saija
        SiniS. kirjoitti:

        Kaivoin tämmöisen vanhan keskustelun esiin, kun itelleni tuli ajankohtaseks käyttää tuota Differiniä. Ostinkin sitä yhen putkilon, ja oon nyt käyttäny sitä neljä päivää. Ei mitenkään positiiviset kokemuksen. Iho hilseilee ihan hirveesti ja on kuiva ja punainen. :( En tiedä sit mitä oon tehnyt väärin sen Differinin kanssa. Se ei vaan sovi mulle kai. Mitä mieltä käyttäneet on, että kannattaako mun jatkaa hoitoa kuitenkin, vaikka reaktiot on aika voimakkaat? Millä kannattais ihoa kosteuttaa, että se olis riittävän tehokasta Differinin vastapainoksi?

        Olen käyttänyt Differiniä nyt pari viikkoa, eikä iho ole vielä ainakaan alkanut hilseillä, ennemminkin rasvoittua. En tiedä, mitä olen tehnyt väärin, kun tiedän, että hilseilyä pitäisi esiintyä. Vielä ei ole parannusta ihossa huomattavissa.


      • ilius
        Saija kirjoitti:

        Olen käyttänyt Differiniä nyt pari viikkoa, eikä iho ole vielä ainakaan alkanut hilseillä, ennemminkin rasvoittua. En tiedä, mitä olen tehnyt väärin, kun tiedän, että hilseilyä pitäisi esiintyä. Vielä ei ole parannusta ihossa huomattavissa.

        Ja ihotautilääkäri sanoi, ettei minun kannata enää ollenkaan käyttää "naama-aineita", kuten kosteusvoidetta ja naama pitäs illal pestä vaa käsisaippual! Saa nähä tuleeko tästä mitään... harmittaa vaan kovati jos ei tule, kun lekuril käynti makso 50e sit viel lääke! mulla ei nyt ole paha akne,kun käytän Diane Novaa, mutta tarkoituksena olisi lopettaa e-pillerit (luulen, että ne ovat vaikuttaneet masentuneisuuteeni). Olisin toivonut saavani roacuttan-kuurin, koska haluan päästä eroon lopullisesti finneistä!


      • Edith85
        ilius kirjoitti:

        Ja ihotautilääkäri sanoi, ettei minun kannata enää ollenkaan käyttää "naama-aineita", kuten kosteusvoidetta ja naama pitäs illal pestä vaa käsisaippual! Saa nähä tuleeko tästä mitään... harmittaa vaan kovati jos ei tule, kun lekuril käynti makso 50e sit viel lääke! mulla ei nyt ole paha akne,kun käytän Diane Novaa, mutta tarkoituksena olisi lopettaa e-pillerit (luulen, että ne ovat vaikuttaneet masentuneisuuteeni). Olisin toivonut saavani roacuttan-kuurin, koska haluan päästä eroon lopullisesti finneistä!

        mäkin kävin just tänään ihotautilääkärillä ja sain akneeni antibiootteja, differiniä ja skinorenia. Ehdin tuota skinorenia jo laittaa, ja ai vitsi kun kutiaa! Kannattaako kosteuttaa vasta differinin/skinorenin jälkeen vai ennen niitä? Viekö esim. humektanilla kosteutus lääkkeeltä tehoja pois?


      • Rahat vain meni...
        ilius kirjoitti:

        Ja ihotautilääkäri sanoi, ettei minun kannata enää ollenkaan käyttää "naama-aineita", kuten kosteusvoidetta ja naama pitäs illal pestä vaa käsisaippual! Saa nähä tuleeko tästä mitään... harmittaa vaan kovati jos ei tule, kun lekuril käynti makso 50e sit viel lääke! mulla ei nyt ole paha akne,kun käytän Diane Novaa, mutta tarkoituksena olisi lopettaa e-pillerit (luulen, että ne ovat vaikuttaneet masentuneisuuteeni). Olisin toivonut saavani roacuttan-kuurin, koska haluan päästä eroon lopullisesti finneistä!

        piti vain kommentoida että olen syönyt kaksi roaccutan kuuria ja ei se ole mikään varma apu, vaikka pitäisi olla. Minulla ei auttanut kuin ehkä n. puoli vuotta kumpanakin kertana ja maksoi sitäki enemmän. Ja sivuvaikutukset ne vasta pahat oli. Auttaa kylläkin n. 80%:lla mutta
        jos sattuu kuulumaan 20%:n ryhmään, niin rahat menee hukkaan. Nyt käytän differiniä ja hyvin on toiminut...


      • emmmt
        Rahat vain meni... kirjoitti:

        piti vain kommentoida että olen syönyt kaksi roaccutan kuuria ja ei se ole mikään varma apu, vaikka pitäisi olla. Minulla ei auttanut kuin ehkä n. puoli vuotta kumpanakin kertana ja maksoi sitäki enemmän. Ja sivuvaikutukset ne vasta pahat oli. Auttaa kylläkin n. 80%:lla mutta
        jos sattuu kuulumaan 20%:n ryhmään, niin rahat menee hukkaan. Nyt käytän differiniä ja hyvin on toiminut...

        kävin lääkärillä neljä päivää sitten huomatessani ihoni ärtyvän pienimmästäkin ja sain differiniä ja aiemmista kommenteista huomaten, se pitää ihohuokoset avoinna mutta poistaako se iholta mustapäät, ihomadot yms. ? toivoin lähinnä että pääsisin eroon kyseisistä, mutta lähtevätkö ne vasta
        pidemmän käyttöajan kanssa ?


      • asiasta jotain tietävä
        emmmt kirjoitti:

        kävin lääkärillä neljä päivää sitten huomatessani ihoni ärtyvän pienimmästäkin ja sain differiniä ja aiemmista kommenteista huomaten, se pitää ihohuokoset avoinna mutta poistaako se iholta mustapäät, ihomadot yms. ? toivoin lähinnä että pääsisin eroon kyseisistä, mutta lähtevätkö ne vasta
        pidemmän käyttöajan kanssa ?

        Vanhana finninaamana (kohta 50 V) voin sanoa, että mitkään lääkkeet eivät poista mustapäitä, mutta saattavat estää niiden syntymistä. Vanha kunnon vesipesu kuumalla (siis ei haalealla) vedellä ja ihosaippualla on paras konsti mustapäiden estämiseen. Tosin naamaa saa olla pesemässä useamman kerran päivässä, aina kun se alkaa rasvottua; tunnin parin välein valvomisaikana ja sitten: MEIKIT JA PEITTÄVÄT VOITEET POIS!!! Niillä saa ihohuokoset lopullisesti paskaa täyteen.

        Ja kun naamaa hinkkaa ja pesee niin se myös kuivuu, joten kosteusvoidetta, neutraalia semmosta, joka pesun jälkeen.

        Ja paras konsti ihomatojen poistoon on edelleenkin ajan tuhlaaminen peilin edessä, eli mustapäiden häätö puristelemalla (puhtailla näpeillä). Vaikka tuota ei lääkärit ja yltiöpäiset bakteerikammoiset suosittele, niin kyllä kai jokainen tämän tietää ja kokenutkin on. Tietenkin kannattaa naama höyrystää ennen puristelua tai käydä lenkillä hikoilemassa tai saunassa, niin johan törröttää ihohuokoset auki.

        Kaikki voimakkaat kasvovedet saa ihon ärtymään, kutisemaan kuivumaan ja talinerityksen vain lisääntymään. Kierre on valmis.Joten Clearasilit muut R-kioskituotteet roskiin.

        Roaccutan ei minun kohdallani tepsinyt, se on tuskainen hmenetelmä ja kallis loppujen lopuksi. Saa limakalvot kuivamaan ja pään särkemään ja finnit palasi kolmen kuukauden hoidon jälkeen entistä villimpinä.

        Ainoa mikä on tulehtuneisiin paukamiin auttanut on tetrasyksiini (Tetramycin ja Orimycin). Näitä antibiootteja saa vain reseptillä. Parin kolmen viikon kuuri poistaa tulehtuneet näppylät ja märkäpäät.

        Aurinko on parasta lääkettä akneen ja toiseksi parasta on juuston syömisen lopettaminen ja muun rasvasen ruuan mättämisen hillitseminen, stressin ja alkoholin ja tupakan välttäminen jne.

        terveisin ASIASTA JOTAIN TIETÄVÄ


      • Differin-käyttäjä
        Sara kirjoitti:

        Mäkin käytän tota Differiniä nyt jo toista putkiloa, ja aluksi tein sen virheen että levitin geeliä liikaa koko kasvoille, vaikka sitä pitäisi käyttää vain paikallisesti ja ohuelti ongelmakohtiin. Nyt oikein käytettynä iho ei enää punoita. Kosteusvoiteena on hyvä vaikka apteekista ilman reseptiä saatava Humektan.

        Mielestäni pakkausselosteessa kyllä luki, että ei pelkästään ongelmakohtiin, vaan kaikkialle missä finnejä tyypillisesti esiintyy.


      • finnikö?
        Differin-käyttäjä kirjoitti:

        Mielestäni pakkausselosteessa kyllä luki, että ei pelkästään ongelmakohtiin, vaan kaikkialle missä finnejä tyypillisesti esiintyy.

        Eikös ne ongelmakohdat ole juuri niitä mihin finnejä tulee? Esim. itselläni näppyjä tulee vain otsaan ja suun ympärille, ei koskaan poskiin tai nenän alueelle. Miksi siis kuivattaa jo entuudestaan kuivia poskia?


      • lievä akne rinnassa ja selässä
        asiasta jotain tietävä kirjoitti:

        Vanhana finninaamana (kohta 50 V) voin sanoa, että mitkään lääkkeet eivät poista mustapäitä, mutta saattavat estää niiden syntymistä. Vanha kunnon vesipesu kuumalla (siis ei haalealla) vedellä ja ihosaippualla on paras konsti mustapäiden estämiseen. Tosin naamaa saa olla pesemässä useamman kerran päivässä, aina kun se alkaa rasvottua; tunnin parin välein valvomisaikana ja sitten: MEIKIT JA PEITTÄVÄT VOITEET POIS!!! Niillä saa ihohuokoset lopullisesti paskaa täyteen.

        Ja kun naamaa hinkkaa ja pesee niin se myös kuivuu, joten kosteusvoidetta, neutraalia semmosta, joka pesun jälkeen.

        Ja paras konsti ihomatojen poistoon on edelleenkin ajan tuhlaaminen peilin edessä, eli mustapäiden häätö puristelemalla (puhtailla näpeillä). Vaikka tuota ei lääkärit ja yltiöpäiset bakteerikammoiset suosittele, niin kyllä kai jokainen tämän tietää ja kokenutkin on. Tietenkin kannattaa naama höyrystää ennen puristelua tai käydä lenkillä hikoilemassa tai saunassa, niin johan törröttää ihohuokoset auki.

        Kaikki voimakkaat kasvovedet saa ihon ärtymään, kutisemaan kuivumaan ja talinerityksen vain lisääntymään. Kierre on valmis.Joten Clearasilit muut R-kioskituotteet roskiin.

        Roaccutan ei minun kohdallani tepsinyt, se on tuskainen hmenetelmä ja kallis loppujen lopuksi. Saa limakalvot kuivamaan ja pään särkemään ja finnit palasi kolmen kuukauden hoidon jälkeen entistä villimpinä.

        Ainoa mikä on tulehtuneisiin paukamiin auttanut on tetrasyksiini (Tetramycin ja Orimycin). Näitä antibiootteja saa vain reseptillä. Parin kolmen viikon kuuri poistaa tulehtuneet näppylät ja märkäpäät.

        Aurinko on parasta lääkettä akneen ja toiseksi parasta on juuston syömisen lopettaminen ja muun rasvasen ruuan mättämisen hillitseminen, stressin ja alkoholin ja tupakan välttäminen jne.

        terveisin ASIASTA JOTAIN TIETÄVÄ

        kuinka paljon olette laittanut differiniä ja mille alueelle? itse olen laittanut keskimäärin 5vrk/ vko 1-2kk ajan ja suunnilleen yhtä paljon mitä hammastahnaa rintaan, hartioihin ja yläselkään, eikä ole minkäänlaisia muutoksia tapahtunut.


      • akneohjeita
        asiasta jotain tietävä kirjoitti:

        Vanhana finninaamana (kohta 50 V) voin sanoa, että mitkään lääkkeet eivät poista mustapäitä, mutta saattavat estää niiden syntymistä. Vanha kunnon vesipesu kuumalla (siis ei haalealla) vedellä ja ihosaippualla on paras konsti mustapäiden estämiseen. Tosin naamaa saa olla pesemässä useamman kerran päivässä, aina kun se alkaa rasvottua; tunnin parin välein valvomisaikana ja sitten: MEIKIT JA PEITTÄVÄT VOITEET POIS!!! Niillä saa ihohuokoset lopullisesti paskaa täyteen.

        Ja kun naamaa hinkkaa ja pesee niin se myös kuivuu, joten kosteusvoidetta, neutraalia semmosta, joka pesun jälkeen.

        Ja paras konsti ihomatojen poistoon on edelleenkin ajan tuhlaaminen peilin edessä, eli mustapäiden häätö puristelemalla (puhtailla näpeillä). Vaikka tuota ei lääkärit ja yltiöpäiset bakteerikammoiset suosittele, niin kyllä kai jokainen tämän tietää ja kokenutkin on. Tietenkin kannattaa naama höyrystää ennen puristelua tai käydä lenkillä hikoilemassa tai saunassa, niin johan törröttää ihohuokoset auki.

        Kaikki voimakkaat kasvovedet saa ihon ärtymään, kutisemaan kuivumaan ja talinerityksen vain lisääntymään. Kierre on valmis.Joten Clearasilit muut R-kioskituotteet roskiin.

        Roaccutan ei minun kohdallani tepsinyt, se on tuskainen hmenetelmä ja kallis loppujen lopuksi. Saa limakalvot kuivamaan ja pään särkemään ja finnit palasi kolmen kuukauden hoidon jälkeen entistä villimpinä.

        Ainoa mikä on tulehtuneisiin paukamiin auttanut on tetrasyksiini (Tetramycin ja Orimycin). Näitä antibiootteja saa vain reseptillä. Parin kolmen viikon kuuri poistaa tulehtuneet näppylät ja märkäpäät.

        Aurinko on parasta lääkettä akneen ja toiseksi parasta on juuston syömisen lopettaminen ja muun rasvasen ruuan mättämisen hillitseminen, stressin ja alkoholin ja tupakan välttäminen jne.

        terveisin ASIASTA JOTAIN TIETÄVÄ

        Suosittelen kyllä lievästä/normaalista aknesta kärsiville samaa kun "asiasta jotain tietävä". Kannattaa käydä kosmetologilla eka puhdistuttamassa iho eli joku kasvohoito, siinä samalla kysytte onko kuiva vai rasvottuva ihotyyppi ja onko vinkkejä aknen hillitsemiseen. Jos oikein mukava kosmetologi sattuu niin siltä saatte suorat ohjeet, ellei satu mukava kosmetologi ja vastaa vaan kuiva -> käyttäkää kosteuttavia rasvoja semmosia jotka kestää koko päivän, ja meikinkin alla, vastauksen ollessa rasvottuva niin pesuja pesuja pesuja, meikit pois! Pesuaineet mahdollisimman normaali ph ja hajusteettomina. Pärjättiin sitä ennenkin ilman aknelääkkeitä, miks niitä nyt tarvittaisiin? Ja älkää stressatko!

        Itsellä siis kohtalaisen paha akne, ei näy naamasta oikein tervettä ihoa missään ja selässä ja rinnassa finnejä myös. Ensin söin Tetralysal- antibiootteja ja käytin Skinoren rasvaa, joka poisti kaikista pahimman finnityypin (sormenpään kokoiset jättifinnit) minulta aikoinaan, mutta ei koko aknea helpottanut. Kosmetologini sanoi minulle että kuiva ihoisena ei todellakaan kannattaisi noita kuivattavia aknerasvoja käyttää.. No yhdistelmäehkäisy sitten pitkään rauhotti aknea ja sen loputtua hiukan pahentuneeseen akneen vaan rasvailin ja pesin ahkerasti ja pysyi todella rauhallisena.. Kunnes stressi iski ja aloin noita repimään ja yhtäkkiä olikin koko keho taas noita täynä.. Nyt sitten viikon käyttänyt Differin rasvaa ja naama irtoo.. Naamasta nimen omaan iho lohkeilee, siihen kirvelee, finnejä tullut lisää ja iho punottaa. Eli ei sovi herkkä ja kuiva ihoiselle Differin-rasva, selässä nimittäin ei mitään näistä naaman oireista, koska siellä ei herkkä iho. Naamaa myös kosteutan aamulla kasvovoiteella, mutta ei tunnu auttavan. Eilen alotin myös antibiootit tähän akneen, jospa ne auttais naamaankin. Niin ja piakoin ihotautipolikliniikallekin aika, katsoo uskaltaako sitä Roacuttaniakaan kokeilla..

        Suosittelen kyllä kaikille, että jos millään voi stressiin vaikuttaa niin koittaa sen pitää alhaalla, olla välillä ulkona ilman meikkiä, pestä aina meikit pois, ja sitten oman ihotyypin mukaan joko kosteuttaa tai pestä usein, aurinko myös auttaa (joten mikä järki noissa aurinko polttaa ihosi rasvoissa ees on?) ja no ei ainakaan kannata näpliä sitä naamaa!


    • käytän differiiniä :D

      itse olen käyttänyt differiniä ja antibiootteja joku pari vuotta, tosin niin että välillä olen pitäny vaikka monen kuukauden taukoja. itselläni on todella paha akne niin että selkä oli aivan finneistä peitossa ja niin kaula kuin olkapäät ja niskakin, toivottavasti ei kuulosta oksettavalta :D mutta noin kuukauden käytön jälkeen kaikki finnit alkoivat katoamaan ja noin 4 kuukauden käytön jälkeen ihoni oli joka puolelta yhtä normaali kuin kenen tahansa :). mutta ainakun lopetin niin tuli finnejä takaisin tosin ei yhtä paljon kun niitä alunperin oli... tällähetkellä käytän kyseisiä lääkkeitä ja on aivan normaali iho. Differiinin ja antibioottien käytöstä voin sanoa lääkärin sanojen mukaan ja oman kokemuksen mukaan että mielummin reilusti kuin liian vähän ja tietenkin kun finnejä ei alueella enään ole ei tartte siihen differiiniä enää pistää, antibiootteja 2 kertaa päivässä mutta kun alkaa vähenemään finnit voi vetää yhden kerran päivässä ja jos tarvitsee niin taas 2 kertaa päivässä. differin todellakin kuivattaa ihoa todella paljon esimerkiksi jos käy kuumassa suihkussa tai saunassa niin sen jälkeen pitää aika nopeasti pistää kosteuvoiteet ettei kirvele. mutta iltaisin pesen aina kosteusvoiteet pois ja pistän differiinin ja tuntuu ihan normaalilta, eli ei kannata tai tarvitse pistää kosteusvoidetta differiinin perään, sitten kun aamulla herää niin voi taas pistää jos haluaa.. kosteusvoiteista sen verran että korkea rasvapitoisuus on huono kosteusvoiteessa jos sitä käyttää differiinin kanssa samaan aikaan rasvaiset kosteusvoiteet pitävät ihon "kosteana" enimmillään parisen tuntia ja sitten taas hilseilee.. itse kokeilin monia eri voiteita ja ylivoimaisesti paras on acon epäpuhtaan ihon kosteusvoide http://www.aconordic.com/default.asp?sid=3253&pid=2178 , kyseinen kosteusvoide saattaa pitää ihon mukavan tuntuisena ja hilseilemättömänä jopa päivän ellei käy suihkussa välissä, joten suosittelen kyseistä kosteusvoidetta todella paljon!

      antibioottieni nimi on tetralysal. sairausvakuutuksella saa kaikki lääkkeisiin kuluneet rahat takaisin :>

      tässä oli nyt jonkunverran tietoa differiinin käytöstä, toivottavasti ei tullut liikaa tekstiä :)

      • been there done that

        Itse sain aikoinani myös tällä aineella helpotuksen akneahdistukseeni. Differin oli ainoa aine, jonka vaikutuksen todella huomasin. Isot kipeät finnit alkoivat katoamaan melko pian käytön aloittamisen jälkeen.
        Atoopikkona koin myös ihon kuivumista, mutta sain sen pidettyä kurissa rasvaamalla aknealueet aamulla, kun olin differinin pessyt pois.
        Minua lääkäri neuvoi jatkamaan differinin käyttöä vielä senkin jälkeen, kuin finnit olivat hävinneet. Tällöin riitti kerta viikossa (vai olisiko ollut kahdessa). Jokin hieno selitys siihen oli miksi alttius finneille säilyi niin pitkään.
        Jaksamisia kaikille pitsanaamoille ;)


    • NeraX

      Mä käyttänyt differiniä ties kuin monta vuotta [ehkä neljä tai...]. Ei siis poistanut mun finnejä. Toki, jos oli finni tulossa - poikkeuksellisesti minulla - differin kuivattamisen sijaan pullautti "mädät" ulos päivää nopeammin ja paraneminen alkoi.. Tiedä sitten. Akneen se ei minua auttanut. Tälläkin hetkellä se on käytössä - mutta roa:n aikana en enää tiedä mihin sitä laittaisin, kun finnejä ei ole. Vanhasta tottumuksesta se kuuluu iltapesu rutiiniin. Viemäriin menee. =/

      • gewgwgew

        Kyllä täytyy tulla tänne sanomaan myös tuosta teidän muiden kosteusvoiteiden käytöstä. Mitenhän luulette sen differinin auttavan, jos laitatte heti sen perään kosteusvoidetta perään, ettei tunnu kasvot "oudoilta". Kyllä se kuivatus on kuitenkin se asia, mikä niihin finneihin tehoaa ja siksi en suosittele laittamaan mitään voiteita, jos haluaa tuloksia.

        Se saattaa kirvellä aluksi, mutta kestäkää se ja saatte nauttia myös finnejen lähtemisestä. Ei se kirvely ja kasvojen kiristys tapa.


    • differinjanaamasuli

      Differin on helvetin tehokasta! Mulla oli posket ihan möykkyjä täynnä ja ihan punasena finneistä, laitoin differiniä muutaman päivän ajan illalla, ja pesin aamuin illoin ihoa puhdistusaineella. Tuloksena iho alkoi hilseillä kuivuudesta, mutta samalla lähti finnit!

      Nyt on vielä pientä punasuutta jäljellä ihossa, mut kaikki suurimmat näppylät on hävinnyt. Pahemmalla iholla tuohon voi mennä kuukausi tai parikin, mutta varmasti odottamisen arvoista.

      Eli lääkäriltä vaan hakemaan resepti ja Differiniä iholle!

    • kosteutus

      humektanilla kosteutus voi estää differinin vaikutuksen, ainakin jos käyttää differiniä kerran päivässä ja laittaa samalla kertaa myös kosteusvoidetta (kokeiltu on). Itse käytän kaksi kertaa päivässä ohuelti koko kasvoille ja aamulla laitan differinin päälle Cliniquen Moisture Surge Extended Thist Relief voidetta (geelimäinen). Ei kirvele edes hilseilevälle ja punoittavalle iholle laitettaessa, eikä jätä ihoa rasvaiseksi. Kosteuttaa todella tehokkaasti, paras voide differinin kanssa. Ei tarvitse kärsiä kireästä ihosta! Hinta on n. 55e purkki.

    • Nykyään Babyface

      Illalla Differiniä, aamulla kasvojen pesu ja Argan-öljyä naamariin. Naama muuttui viikossa paremmaksi kuin on koskaan ollut! Jopa aknearvet näyttävät vaalenevan! En olisi uskonut, jos itse en olisi kokenut! Ihon kiristely ja hilseily suhteellisen vähäistä. Mutta aknen kanssa täytyy muistaa, että tehoavat hoidot ovat hyvin yksilölliset. Näin sanoi ihotautilääkäri. Jollekin toimii joku juttu, toiselle toinen. Se ei selviä kuin kokeilemalla. Sen kuitenkin olen itse oppinut, että kannattaa mennä ihotautilääkärille, eikä ihmetellä itsekseen. Jälkiviisaana sanoisin, että kannattaa mennä vähintään muutaman kuukauden päästä, kun näppyily alkaa..

    • tyttövain

      itelläni on oricykliniä puolen vuoden kuuri ja differiniä lääkäri määräsi myös. Lääkäri kerto et mulla tulee näitten hoitojen myötä iho kuivumaan ja määräsi essex nimistä neutraalia rasvaa herkälle iholle jollaisen omistan. Meikit käski putsaamaan myös aqualanilla.
      Ilmeisesti tää on aika vahvaa sillä lääkäri sano et kannattaa kokeilla pitää illalla aluks pari tuntii meikkien pesun jälkeen ja sit pestä pois ennen nukkumaan menoo ja silleen pikkuhiljaa totuttaa ihoo. Sitku se on alkanu tottuu voin alkaa käyttää normaalisti yön yli.

    • ööm

      Oon laittanu differiniä nyt 5 päivää, ja suun alue kuivunut ihan järkyttömästi. Näyttää tosi pahalta ja huulen alueelle tullut finnin tilalle iso alue, kohollaan olevaa semmosta punasta ryyhkää, ihan kuin ihottumaa. Onko normaalia? On vähän herkkä. Vai oonko laittanu siihen liikaa geeliä?

      • Kuurilla

        Suun ympärys on melko herkkää aluetta, joten suosittelen että laittaisit geeliä joka toinen päivä näin aluksi. Jos "ihottuma" ei meinaa lähteä niin kannattaa testata auttaako ohut kerros hydrocortisonia, omalle iholle auttoi kun silmänympäryksillä oli ihottumaa. Itselläni oli epiduota ennen differiniä, joten uskon että kerkesi iho jo tottua kun se vähän vahvempaa on. Tsemppiä sulle :)


    • avidsgu234

      Laittakaa yöksi tuota. a-vitamiinivoiteita kuten differin ei aurinkoon.
      Päiväksi suosittelen La Roche Effaclar duo

    • ylipiispa-Bagnor

      Ylempään lisäystä, ei missään nimessä mixata keskenään, vaan pesun jälkeen eri valmisteet iltasin / aamusin, ei saa sekottaa keskenään. 2 helvetin hyvää valmistetta jotka toimii!

    • Ella1999

      Tämä on ensimmäinen Differin tuubini, joka minulla on ollut jo viikon, mutta olen käyttänyt sitä vasta 3 kertaa. Käytin 3 päivänä sitä putkeen. Sen seurauksesta naamani hilseilee hurjasti, rasvoittuu, turpoaa, pistelee ja polttelee. Joten vaikka sulla ois paljon finnejä naamassasi, niin älä missään nimessä laita differiniä joka päivä niin kuin minä tein. Sillä silloin naamani hilseilee yms. mitä juuri äsken kerroin. Joten muistakaa käyttää differiniä vähintään 2 päivän välein!

    • Anonyymi

      Ihoni parani huomattavasti Differinin avulla. Käytän sitä jaksoittain kahtena päivänä peräkkäin aina iltaisin ennen nukkumaan menoa sivellen sitä kasvoihin ja kaulalle. Seuraavaksi pidän kaksi päivää taukoa geelistä, mutta laitan aamuin ja illoin korjaavaa atooppiselle iholle suositeltua cicalfate nimistä korjaavaa kosteusvoidetta. Käytän siis tätä myös näinä aamuina kun olen käyttänyt Differiniä. Pesen kasvoni aamuin ja illoin kasvoni IBUKI purifying cleanserillä joka on hellävarainen kasvoille ja joka ei sisällä sulfaatteja joka ärsyttää ihoa. Pesen IBUKIlla kasvot myös näinä päivinä kun käytän Differiniä ja pesen myöskin iltoina ennen Differinin laittoa. Kuorin myös ihoni kerran viikossa, jotta iholta lähtisi ylimääräiset kuolleet ihosolut pois ja nopeuttaisi kollageenin tuotantoa iholla. Suosittelen tähän Vichyn kuorinta ainetta jonka pohjana savi tai kuolleen meren savea. Differin on myös tutkitusti huomattu vähentävän ikääntymisen merkkejä. Toivottavasti tämä auttaa teitä. Jokaisella meillä on erillainen iho ja joka reagoivat erillä tavalla. Suosittelen kuitenkin käyttämään aloittelijana differiniä vain pari kertaa viikossa ensialkuun. Ja siitä nostaa annosta jos ei ilmaannu iho ärsytystä. Muista että aineen liiallinen käyttä ja malttamattomuus voi kääntyä sinua vastaan. Vaikutukset voivat pahimmassa tapauksessa olla käänteiset.

    • Henukka0

      Mä sain kans Differin-kuurin komedoakneen, oon nyt vähän yli viikon käyttänyt, vielä en oo muuta eroa huomannut kuin naama on kuin aavikko, hilseilee paljon. Oon käyttänyt joka toinen päivä, se auttanut vähän hilseilyn hillitsemiseen. Luin tämän keskustelun läpi ja siis suurin osa ei laita Differin jälkeen mitään voidetta päälle ? Mä oon ilosesti lätrännyt voiteita ja arganöljyy iltaisinkin, oonko tehnyt väärin? Mulle lääkäri sanoi vaan, että pitää muistaa rasvata ja kosteuttaa. Oon siis pessyt iltaisin naaman ja laittanut Differin ja ootellut 20-30min ja sitten rasvannut.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe