Uraohjausta

rikkinäinen

Huomasin tämmöisen keskustelunpätkän toisaalla. Vinksi laitan linkin muillekin, sillä Itse etsin oikeastaan terapeuttia, mutta henkilökohtaisessa rahapulassa pyysin tänne pääsyä ekaksi vakuutusyhtiöstä. Olen siis sairaslomalla masennuksen vuoksi, mutta jossain vaiheessa työhönpaluukin on mahdollinen, tosin ei nykyiseen ammattiin. Eihän tämä terapiaa korvaa, mutta olisi ainakin joku kuunteleva ja auttava taho lisää tähän elämän kaaokseen.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8405808

38

1066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salla75

      Tuleeko uraohjaajalla käynnistä joku omavastuu vai maksaako sen vakuutusyhtiö kokonaan. Kuulostaa hyvälle, mä tarvitsisin myös tuollaista, mutta mihinkään ylimääräiseen kuluun ei ole varaa. Elämäntilanne aika sama kuin sinulla.

      • rikkinäinen

        Eläkevakuutusyhtiö maksaa kaiken, ei tule omavastuuta. Ilmeisesti myös mun matkat maksetaan jonkin kilometritaksan mukaisesti, joten kroonisesta rahapulastani ei välttämättä jää kiinni paikalle pääseminen. Viime viikolla kävin ekan kerran tuolla Noposen Oulun toimistolla ja ensivaikutelma jäi ihan hyväksi. Enemmän kai tää on kiinni tästä omasta toipumisesta miten nää hommat alkaa etenemään. Jotain jo yhdessä suunniteltiin, toivotaan että suunnitelma etenee jossain vaiheessa.


      • Sirije
        rikkinäinen kirjoitti:

        Eläkevakuutusyhtiö maksaa kaiken, ei tule omavastuuta. Ilmeisesti myös mun matkat maksetaan jonkin kilometritaksan mukaisesti, joten kroonisesta rahapulastani ei välttämättä jää kiinni paikalle pääseminen. Viime viikolla kävin ekan kerran tuolla Noposen Oulun toimistolla ja ensivaikutelma jäi ihan hyväksi. Enemmän kai tää on kiinni tästä omasta toipumisesta miten nää hommat alkaa etenemään. Jotain jo yhdessä suunniteltiin, toivotaan että suunnitelma etenee jossain vaiheessa.

        Mä olin kans saman firman valmentajalla Espoossa, tosi hyvä kokemus eikä tosiaankaan maksanut mulle mitään.


    • ,.,,,...,

      Mut ei kyll oo rumakaan,ihan ok täti.

      • Salla75

        hinnastakin, pitää näköjään mun aina olla niin malttamaton ja lukea vaan alku.. :)


      • rikkinäinen

        kuka ei oo ruma, anteeksi tyhmyyteni mut en ummarra ;)


      • Petrus'ka
        rikkinäinen kirjoitti:

        kuka ei oo ruma, anteeksi tyhmyyteni mut en ummarra ;)

        tuossa firmassa, tosin en oo tavannu mutta kuvissa nähny. Kaveri kävi tuolla ja kehui kovasti, sai sieltä ison avun.


      • Katti.
        Petrus'ka kirjoitti:

        tuossa firmassa, tosin en oo tavannu mutta kuvissa nähny. Kaveri kävi tuolla ja kehui kovasti, sai sieltä ison avun.

        vinkistä, tälläistä tarvitsen.


      • tattista :)
        Katti. kirjoitti:

        vinkistä, tälläistä tarvitsen.

        ihanaa, kun joku omasta masennuksestaan huolimatta jaksaa auttaa muita ja laittaa vinkkejä. kiitti!


      • 77777
        tattista :) kirjoitti:

        ihanaa, kun joku omasta masennuksestaan huolimatta jaksaa auttaa muita ja laittaa vinkkejä. kiitti!

        Yleensä kun täällä vaan litistetään muiden sanomisia. Vinkkisi piristi minunkin päivääni, ehkä joskus toivun töihin masennuksestani. Kiitos.


      • Pipipääää
        77777 kirjoitti:

        Yleensä kun täällä vaan litistetään muiden sanomisia. Vinkkisi piristi minunkin päivääni, ehkä joskus toivun töihin masennuksestani. Kiitos.

        Näissä on tosiaan eroja. Mä olin ekaksi Vervellä tuommoisella vastaavalla valmentajakonsulteilla, siellä vain juteltiin eikä mitään saatu aikaan. Sit vakuutusyhtiö kai kyllästy odottamaan ja siirsi minut verveltä tuonne noposelle ja homma lähti kyllä samantien luistamaan. Työvoimatoimistosta ei oo ollu minun asiassani hyötyä, mitään apua en sieltä ole koskaan saanut. Mulla on reilu vuosi sitten selkävamman lisäksi todettu masennus, en tosin enää tiedä kumpi tuli ekaksi.. Mut jos tuonne noposelle en ois päässy, oisin varmaan vieläkin vaan kotona tai ehkä jossain avolaitoksessa hoidossa, kun mulla kotona oikeesti ois hajonnu pää. Nyt mulla on uusi kevyempi työ ja selkä ja masennus ihan hallinnassa.


      • masismasis
        Pipipääää kirjoitti:

        Näissä on tosiaan eroja. Mä olin ekaksi Vervellä tuommoisella vastaavalla valmentajakonsulteilla, siellä vain juteltiin eikä mitään saatu aikaan. Sit vakuutusyhtiö kai kyllästy odottamaan ja siirsi minut verveltä tuonne noposelle ja homma lähti kyllä samantien luistamaan. Työvoimatoimistosta ei oo ollu minun asiassani hyötyä, mitään apua en sieltä ole koskaan saanut. Mulla on reilu vuosi sitten selkävamman lisäksi todettu masennus, en tosin enää tiedä kumpi tuli ekaksi.. Mut jos tuonne noposelle en ois päässy, oisin varmaan vieläkin vaan kotona tai ehkä jossain avolaitoksessa hoidossa, kun mulla kotona oikeesti ois hajonnu pää. Nyt mulla on uusi kevyempi työ ja selkä ja masennus ihan hallinnassa.

        Työkkäristä on ollu mulle vain haittaa, mitään apua en oo mäkään sieltä saanu. Tuo kuulostaa hyvälle.


      • tilannettaseuraillu
        masismasis kirjoitti:

        Työkkäristä on ollu mulle vain haittaa, mitään apua en oo mäkään sieltä saanu. Tuo kuulostaa hyvälle.

        Säätiöt, kunnat ja valtiot on monesti todettu tehottomiksi, yksityisellä ymmärretään erilailla tuloksellisuus.


      • professissa käyny
        masismasis kirjoitti:

        Työkkäristä on ollu mulle vain haittaa, mitään apua en oo mäkään sieltä saanu. Tuo kuulostaa hyvälle.

        masennusten ja muiden vaivojen kanssa työkkäriä ei kannata ajatella, ne kun ei ymmärrä oikein näitä sairauksia vaikka oisivat kuinka psykologeja ja asiaan perehtyneitä uravalmentajia.


      • professissa käynyt
        professissa käyny kirjoitti:

        masennusten ja muiden vaivojen kanssa työkkäriä ei kannata ajatella, ne kun ei ymmärrä oikein näitä sairauksia vaikka oisivat kuinka psykologeja ja asiaan perehtyneitä uravalmentajia.

        ei säätiölle tai työkkärin professiin!!


      • kokemusta on
        professissa käynyt kirjoitti:

        ei säätiölle tai työkkärin professiin!!

        Työllistymiseen liittyvissä asioissa ei kannata kääntyä työkkärin puoleen, se on selvä :)


      • 5 vuotta uusi työ
        kokemusta on kirjoitti:

        Työllistymiseen liittyvissä asioissa ei kannata kääntyä työkkärin puoleen, se on selvä :)

        Ehdottomasti yksityiselle, noposelta minullakin on hyvä kokemus. Heidän avullaan löysin unelmieni ammatin.


      • eroja on!!!
        Pipipääää kirjoitti:

        Näissä on tosiaan eroja. Mä olin ekaksi Vervellä tuommoisella vastaavalla valmentajakonsulteilla, siellä vain juteltiin eikä mitään saatu aikaan. Sit vakuutusyhtiö kai kyllästy odottamaan ja siirsi minut verveltä tuonne noposelle ja homma lähti kyllä samantien luistamaan. Työvoimatoimistosta ei oo ollu minun asiassani hyötyä, mitään apua en sieltä ole koskaan saanut. Mulla on reilu vuosi sitten selkävamman lisäksi todettu masennus, en tosin enää tiedä kumpi tuli ekaksi.. Mut jos tuonne noposelle en ois päässy, oisin varmaan vieläkin vaan kotona tai ehkä jossain avolaitoksessa hoidossa, kun mulla kotona oikeesti ois hajonnu pää. Nyt mulla on uusi kevyempi työ ja selkä ja masennus ihan hallinnassa.

        Verve ja työvoimatoimisto olivat minun kohdallani kyvyttömiä auttamaan. Löysin avun yksityiseltä puolelta uravalmennuksesta, uskon että siellä on hieman ammattitaitoisempaa porukkaakin töissä kuin julkisella puolella tai järjestöissä.


    • ex-järjestötyönt.

      Näin on, säätiöissä ja järjestöissä voi olla osaamista, mutta usein se on vain vanhentunutta. Yksityisellä puolella panostetaan kouluttautumiseen paremmin, se kokemus minulla on..

      • ei verveen enää

        Vervellä olin minäkin ja sieltä pois siirrettiin noposelle. Ihan eri ote siellä kuin Vervellä.


    • Skitso;SInde-82

      Mitähän pitää tehdä uraohjauksella, kun leikkii "Mörkö se lähti piiriin"? Ihan samalla tavalla se on vihattava kuten ennenkin.
      A. Olemassa olo ja paikallaan
      B. Se ei pysty siihen

      Rasittuu katsos hermot hylkäämisestä ja poissulkemisesta kohtuuttomasti ja siksi on nykyään sellainen turvallisuusperuste. Esimerkiksi persoonallisuudessa voi olla sellaisia virheitä. Koko ajan vihata ja puhua negatiivista, että Hail and Kill. Joka ymmärrettävää yksityisyydensuojasta, mutta silti väärin. Turvallisuusperuste eli verkosto on väärä, koska harjoitamme vielä verikostoa tällaisella leikillä. Mun mielestä ei tarvitse harjoittaa eikä tule harjoittaa. En osaa, en saa sotaa... Mörkö se lähti piiriin on myös nk. Tittelintuure-peruste. Miksi olemme aina tipahtaneet äidinkielen opiskelusta?

      Miten ihminen voi ajautua näin utopistiseen p*****n? Joku rahalla ostaa ja jättää tunteenomaisesti hylkäämisten ja poissulkemisten varaan, jotka nekin jotkut puhekieliset ymmärtävät yksityisyydekseen/yksityisyydensuojaksi/yksityisyydeksi. Tunteenomaisessa tulee kysymykseen hylkäämisen ja poissulkemisen lisäksi, tarkalleen ottaen mitä? Esimerkiksi jättää/heitteille, negatiivinen huomio,/huomioimattomuus.

      "Raskas, ei lääkkeitä"
      "Aivan turha itkeä, rääkyä tai inistä"
      "Kun mulla ei ole mitään ?() vastaan oikeudessa, jotka se/hän kertoo siinä ensin."

      Ahdistelu ja alistelu eivät käy päinsä oikeudessa.... raha(malli)

      Yleensä sillä poistetaan skitso psykologisesti persoonallisuudesta, että omaksuu jonkun toimenpiteen/ fokusaation.

      "Tällä halusit ainoastaan omaa etuasi, olla aviossa ja miehen." kts. vaitiolovelvollisuus
      "Et siis hyväksy Setaa ja naissuhteita"
      "Et siis hyväksy liikuntarajoitteita, vaan loistat kasvohermoiltasi aurinkona vahingoittaen ja vaarantaen muita."

    • :)

      Skitso;SInde-82? Miten tämä liittyi mihinkään?

    • _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

      Niin, taas joku mainostaa uraohjausta eli haluaa rahaa jollekin uraohjaajalle.

      Uraohjauksella ei voi parantaa mitään mielenterveyteen liittyvää, kuten masennusta, häiriöitä tai persoonaa.

      Uraohjaus on työhön liittyvää ohjausta ja apua siihen, että mitä voisi tehdä työkseen.

      Psykoterapiassa hoidetaan ihmisen mieltä/psyykettä ja ongelmia, jotka liittyvät jotenkin mielenterveyteen tai aiheuttavat ongelmia.

      Ei kannata uskoa kaikkea markkinointiviestintää, jota uraohjaajat ja "terapeutit" mainostavat.

      • Inhaaaaaa

        Totta! Jotkut tyypit ja firmat mainostavat myös täällä keskustelupalstalla... yök.


    • rikkinäinen

      Se on kyllä erikoista, että heti pidetään mainontana, jos on jostain tykännyt. Valitusta on maailmassa tarpeeksi. Minä ajattelin kertoa omasta kokemuksesta, jos siitä olisi apua myös jollekulle toiselle. Ei se yksin minun masennusta parantanut mutta oli tärkeä apu siinä.

    • positiivinenajattelu

      Kiitos Rikkinäinen kun kerroit mielipiteesi. Palstat on täynnä marisijoita, hyvä kun joku kertoo joskus jostain hyvästä asiasta.

      • Idiootti!

        Tunge se positiivinen ajattelu sanonko minne, sanon: perär*ikääsi!

        Jos on mielenterveyden ongelmia, niin ei niitä uraohjauksella ratkaista. Ja onko sinulle tullut mieleen, että joillain ihmisillä on ihan aihettakin mitä valittaa, kuten työttömyys, vakava masennus, lapsuuden traumat, seksuaalinen hyväksikäyttö, vanhemmat, jotka eivät välittäneet jne.

        Pistää vihaksi tuollainen p*skanjauhanta jostain positiivisesta ajattelusta.

        Jos on aihetta, niin pitää valittaa ja se ei ole marisemista!!!!


      • havainnoija!!!
        Idiootti! kirjoitti:

        Tunge se positiivinen ajattelu sanonko minne, sanon: perär*ikääsi!

        Jos on mielenterveyden ongelmia, niin ei niitä uraohjauksella ratkaista. Ja onko sinulle tullut mieleen, että joillain ihmisillä on ihan aihettakin mitä valittaa, kuten työttömyys, vakava masennus, lapsuuden traumat, seksuaalinen hyväksikäyttö, vanhemmat, jotka eivät välittäneet jne.

        Pistää vihaksi tuollainen p*skanjauhanta jostain positiivisesta ajattelusta.

        Jos on aihetta, niin pitää valittaa ja se ei ole marisemista!!!!

        Sulla on tekstistä päätellen todellakin ongelmia ja ne varmastikin ratkevat vain terapialla.


      • Et ole psykiatri!
        havainnoija!!! kirjoitti:

        Sulla on tekstistä päätellen todellakin ongelmia ja ne varmastikin ratkevat vain terapialla.

        Samat sanat sinulle: mene psykoterapiaan.


    • uraohjus
    • Ihmiskunta Sinde-82

      Ei uraohjausta ei tehdä genitaalitietojen kysymisestä. Ne kuuluvat yksityisten äänioikeuksien ja puolueiden piiriin. On varmasti rankkaa olla kaksonen sairaanhoitajaperheessä tai sairaanhoitajan perhepiirissä. Ei, tavalla ja asenteella: "kierrätys on hyvä asia", ei voi järjestää yhtään mitään asiallista tai yksityistä.

      "Ei saa pitää vielä kierrätys-ääntelyä, ei se on egoismini tiellä."
      Et saa käyttää kierrätys-ääntelyä ja turvallisuutta egoismiisi.
      Et saa käyttää turvallisuutta kierrätys-ääntelyllä egoismiin.
      Et saa käyttää turvallisuusperusteista kierrätys-ääntelyä egoismilla.
      Mulla ei ole ohjausta päällä "turvallisuuteen egoismilla".
      Pitää olla ohjauskin päällä, kun ei löydä muuten mistään.

    • :)

      Skitso;SInde-82? Miten tämä taaaskaaan liittyi mihinkään?

      • Uraohjaus=huijaus

        Uraohjaus on huijausta, jossa otetaan rahat pois ihmiseltä, joka oikeasti tarvitsisi psykoterapiaa.

        KEhtaavatkin mainostaa täällä. Törkeetä.


    • rikkinäinen

      Ei kukaan uraohjaaja vertaa uraohjausta psykoterapiaan, se on varma. Kyse oli minun omasta kokemuksestani. Kirjoitin yllä "Eihän tämä terapiaa korvaa, mutta olisi ainakin joku kuunteleva ja auttava taho lisää tähän elämän kaaokseen." Uraohjaajan maksaa eläkeyhtiö, ei maksa ihmiselle joka siellä käy mitään.

      • Ikävää kaikin puolin

        Kyllä tuossa aloituksessa liitettiin masennus ja uraohjaus. Jos ei suoraan sanottu, niin vihjattiin selvästi. Manipuloiva ajatus.


      • rikkinäinen
        Ikävää kaikin puolin kirjoitti:

        Kyllä tuossa aloituksessa liitettiin masennus ja uraohjaus. Jos ei suoraan sanottu, niin vihjattiin selvästi. Manipuloiva ajatus.

        Olen pahoillani, että koit asian niin. Se ei ollut tarkoitukseni. Halusin vain jakaa oman hyvän kokemukseni. Anteeksi, jos loukkasin sinua tai muita.


      • sivusta seurannut
        rikkinäinen kirjoitti:

        Olen pahoillani, että koit asian niin. Se ei ollut tarkoitukseni. Halusin vain jakaa oman hyvän kokemukseni. Anteeksi, jos loukkasin sinua tai muita.

        Hyvä rikkinäinen. Täällä moni loukkaa muita paljon pahemmin. Älä tunne tuosta syyllisyyttä. Hyvä kun myös positiivisista asioista puhutaan.


      • erityisherkkä

        Uskaltaako tänne kukaan kirjoittaa mitään kun aina joku ottaa sen loukkauksena. Itse en haluaisi loukata ketään


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe