Ruma/kaunis/Kestävä/hajoava? Sonik

Tyhmäoonjoo

Sain tänään tollasen:

http://glanspower.fi/tuote/885

eli onko toi ruma? Aika iso se on. Onko kellään kokemusta, kun oli noin halpa 800e niin hajooko helposti ja tuleeko vikoja? En oo uskaltanu vielä kokella niin meneekö toi ees 45km/h vai vähemmän? Syökö yleensäkkin paljon bensaa?

Ja sit aika tärkee: Se on kahelle rekattu, mutta en tajua, ohjeissa lukee että : Älä ylitä suurinta sallittua kuormaa (75kg) Nii onko toi joku virhe? Monet miehetkin esim voi painaa paljon enemmän ja toi on sentään vielä KAHDELLE rekattu!

skootterin nettopaino on 80kg.

20

2177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samat kuoret..

      kyllähän tuo normi kiinalaiselta vaikuttaa. ei ainakaan minun silmääni rumalta vaikuttanut, samoilla kuorilla näkee monia eri merkkejä. muista ajaa kunnolla sisäänajo (siitä pitäisi olla paremmin selitetty huoltokirjassa), ja käyttää huollossa, että takuu pysyy, niin kyllähän tuolla varmaankin mukavia ajokilometrejä tulee. itse mitä kiinalaisella ajanut niin kulutus on ollut noin 2-3,5 litraa, useimmilla pääsee 2-2,5 litraan/100km.

      mitä nyt valmistajan sivuilta lukasin niin siinä on sama painorajoitus kuin useimmissa kiinalaisissa 150kg, eli siinä ohjeessa taitaa olla virhe. ja jos on tosiaan kahdelle rekisteröity, niin kyllä siinä on 150kg raja. kokemuksesta voin sanoa, että yleisesti kiinalaisen takaiskari ei kestä kauaa max kuormitusta. itse painan noin n.90kg, ja kyyditettävä n.50kg, niin kyllä melkein kesän välein saa vaihtaa. onneksi eivät maksa kuin muutaman kympin.

      • samat kuoret..

        niin piti vielä lisätä, että älä nyt ensimmäiseen 300km ajele lujempaa kuin 30km/h. se on TODELLA tärkeää sisäänajon kannalta. ja tuo skootterin max.nopeus kasvaa hieman mitä tunnollisemmin ajat sisään. ja sen 300km jälkeen öljynvaihto!


      • Tyhmäoonjoo

        Niin sen on oikeesti pakko olla virhe, ohjeet oli muutenkin tosi huonot! Mistä sen huomaa jos toi takaiskari menee huonoksi?


    • muttah

      itse en ostaisi glansilta kyllä yhtään mitään... kun googlettaa vähän niin legendaa löytyy

      • Tyhmäoonjoo

        Aijaa, kiva, ei ohjeessa mainittu sanallakaan sisäänajosta.. Täytyy muistaa toi öljynvaihto 300km jälkeen. Siinä ohjeessa ei oikeastaan ollu mitään muuta kun ohje käynnistämiseen, lukitsemiseen, ja tollasiin. ..


      • samat kuoret..
        Tyhmäoonjoo kirjoitti:

        Aijaa, kiva, ei ohjeessa mainittu sanallakaan sisäänajosta.. Täytyy muistaa toi öljynvaihto 300km jälkeen. Siinä ohjeessa ei oikeastaan ollu mitään muuta kun ohje käynnistämiseen, lukitsemiseen, ja tollasiin. ..

        joo tuo sisäänajo on tärkeä skootterin kestävyyden kannalta. ensimmäiset 300km ajat max.35km/h, sit 500km asti max 40km/h, ja sit 1000km asti ei saa ajaa kaasu täysillä. seuraava öjlynvaihto tuon 300km jälkeen on siinä 1000km paikkeilla, mutta tuo 1000km huolto kannattaa tehdä jossain liikkeessä jotta saavat säädettyä venttiilit ja muutenkin tarkastettua kaikki osat. sen jälkeen noin 2000-3000km välein kannattaa vaihtaa öljyt ja 1000km välein putsata/vaihtaa ilmanputsari.


      • tyhmäoonjoo
        samat kuoret.. kirjoitti:

        joo tuo sisäänajo on tärkeä skootterin kestävyyden kannalta. ensimmäiset 300km ajat max.35km/h, sit 500km asti max 40km/h, ja sit 1000km asti ei saa ajaa kaasu täysillä. seuraava öjlynvaihto tuon 300km jälkeen on siinä 1000km paikkeilla, mutta tuo 1000km huolto kannattaa tehdä jossain liikkeessä jotta saavat säädettyä venttiilit ja muutenkin tarkastettua kaikki osat. sen jälkeen noin 2000-3000km välein kannattaa vaihtaa öljyt ja 1000km välein putsata/vaihtaa ilmanputsari.

        Täytyy muistaa sanoa mun isälle toi sitten kun joskus nään sen.
        Hei vaivaan vielä, mut sain äsken rekistöröintitodistuksen ja siinä luki että maksimipaino on 245kg ja että skootteri painaa 94kg, eli ohjeet ei oikeen pitäny paikkaansa. Niin pitäisikö tota skootteria saada helposti liikuteltua? Olen ihan normaalipainoinen 170cm tyttö, mutta silti sain kovalla voimalla työntää enkä jaksanut kuin ehkä kymmenen metriä sitä liikuttaa. Mutta ei kai se niin tärkeetä ole.
        Tiiätkö että onko siitä haittaa ettei skootterin selässä istuessa jalat ylety maahan? En ollut mukana tota ostamassa, niin tajusin vasta äsken että molemmat jalat ei mene maahan vaikka olenkin pitkä, mutta toinen ylettyy jos kallistaa skootteria :)


      • samat kuoret..
        tyhmäoonjoo kirjoitti:

        Täytyy muistaa sanoa mun isälle toi sitten kun joskus nään sen.
        Hei vaivaan vielä, mut sain äsken rekistöröintitodistuksen ja siinä luki että maksimipaino on 245kg ja että skootteri painaa 94kg, eli ohjeet ei oikeen pitäny paikkaansa. Niin pitäisikö tota skootteria saada helposti liikuteltua? Olen ihan normaalipainoinen 170cm tyttö, mutta silti sain kovalla voimalla työntää enkä jaksanut kuin ehkä kymmenen metriä sitä liikuttaa. Mutta ei kai se niin tärkeetä ole.
        Tiiätkö että onko siitä haittaa ettei skootterin selässä istuessa jalat ylety maahan? En ollut mukana tota ostamassa, niin tajusin vasta äsken että molemmat jalat ei mene maahan vaikka olenkin pitkä, mutta toinen ylettyy jos kallistaa skootteria :)

        eipä tuo nyt niin paljoa haittaa jos ei kummatkin jalat yllä maahan..oli itselläni moottoripyörä joka oli niin korkea, että ylsi vain yksi jalka maahan, enpä sitä kokenut niin haitalliseksi että olisi edes harmittanut. kyllähän tuo skootteri on aikas "painava" vehje, mutta kyllä sen suoralla pitäisi melkein rullata vapaalla. katso ettei mikään johto tai muu hankaa pyörää. eihän sieltä mitään rohinaa kuulu? mutta juu..hyviä ajoja vaan ja muista pitää skodesta huolta niin saat pitkälti kilometrejä mittariin.


      • skodeillaan..
        tyhmäoonjoo kirjoitti:

        Täytyy muistaa sanoa mun isälle toi sitten kun joskus nään sen.
        Hei vaivaan vielä, mut sain äsken rekistöröintitodistuksen ja siinä luki että maksimipaino on 245kg ja että skootteri painaa 94kg, eli ohjeet ei oikeen pitäny paikkaansa. Niin pitäisikö tota skootteria saada helposti liikuteltua? Olen ihan normaalipainoinen 170cm tyttö, mutta silti sain kovalla voimalla työntää enkä jaksanut kuin ehkä kymmenen metriä sitä liikuttaa. Mutta ei kai se niin tärkeetä ole.
        Tiiätkö että onko siitä haittaa ettei skootterin selässä istuessa jalat ylety maahan? En ollut mukana tota ostamassa, niin tajusin vasta äsken että molemmat jalat ei mene maahan vaikka olenkin pitkä, mutta toinen ylettyy jos kallistaa skootteria :)

        Hyvännäköinen skootteri, onnittelut omistajalle. Aika harvalla molemmat jalat ottaa maahan kun istuu skootterin satulassa, ainakaan tytöillä, että älä siitä asiasta huolestu, hyviä ajokilometrejä sinulle, ja muista varovaisuus liikenteessä, älä hurjastele.


      • tymäoonjoo
        skodeillaan.. kirjoitti:

        Hyvännäköinen skootteri, onnittelut omistajalle. Aika harvalla molemmat jalat ottaa maahan kun istuu skootterin satulassa, ainakaan tytöillä, että älä siitä asiasta huolestu, hyviä ajokilometrejä sinulle, ja muista varovaisuus liikenteessä, älä hurjastele.

        samat kuoret.. ( Joo, ei rohise, kai jotkut jarrut painaa jotenkin kun ei oo vielä ajettu, kai ne sit kuluu. Täytyy muistaa hyvin sisäänajaa se joo, kiitos :))

        skodeillaan.. / Kiitti onnitteluista :) Täytyy ajella varovaisesti sitten kun liikenteeseen uskallan mennä :D


      • Glans on kusetus : /

        Jep,ei vitussa kannata.. Ostin itse Sonik Sprinwind merkkisen skootterin sieltä .. 600km kohdalla ohjaus tanko KATKESI keskeltä poikki kesken ajon .. 40km/h hiekka tiellä, oisin voinut vaikka kuolla saatana :D vittumaisesti juuri oli mennyt takuukin umpeen.. mutta onistuin pitkän taistelun jälkeen saamaan heidät uusimaan skoottereini täysin


      • juhvi21
        Glans on kusetus : / kirjoitti:

        Jep,ei vitussa kannata.. Ostin itse Sonik Sprinwind merkkisen skootterin sieltä .. 600km kohdalla ohjaus tanko KATKESI keskeltä poikki kesken ajon .. 40km/h hiekka tiellä, oisin voinut vaikka kuolla saatana :D vittumaisesti juuri oli mennyt takuukin umpeen.. mutta onistuin pitkän taistelun jälkeen saamaan heidät uusimaan skoottereini täysin

        olen itse ajanut moisella sonikilla 150 kilometriä, ja joo, keula notkuu.
        Mainitsin siitä hakiessani, mutta asia jäi silloin kesken.


      • juvi
        juhvi21 kirjoitti:

        olen itse ajanut moisella sonikilla 150 kilometriä, ja joo, keula notkuu.
        Mainitsin siitä hakiessani, mutta asia jäi silloin kesken.

        Kanattaako moista värkkiä edes virittää?


      • speedfightilainen
        Glans on kusetus : / kirjoitti:

        Jep,ei vitussa kannata.. Ostin itse Sonik Sprinwind merkkisen skootterin sieltä .. 600km kohdalla ohjaus tanko KATKESI keskeltä poikki kesken ajon .. 40km/h hiekka tiellä, oisin voinut vaikka kuolla saatana :D vittumaisesti juuri oli mennyt takuukin umpeen.. mutta onistuin pitkän taistelun jälkeen saamaan heidät uusimaan skoottereini täysin

        tämä viesti pelasti mut haksahtamasta tänä kesänä kiinalaisiin. Suurkiitos! Tarkoitus oli vaihtaa äänekäs speedfight nelitahtiseen mutta vaihdan vasta kun fyffeä Yamaha Neoksen vaihtoon.
        Muistan jatkossa kiinalaisskootterin nähdessäni lauseen"...olisin voinut vaikka kuolla saatana..."


    • a

      Tietääkö joku mitkä varaosat tohon käy???

      • Samarini

        Sinä oli kai tanko hieman ylivoimalla kiristetyy. Minä näin sen tempun heti että hienosti..
        Manualin perään 100km sisäänajo ritä hyvästi ja sen jälken moottori kaipa vähän sitä piiskaa että se herää.

        Kina/Venäjää = Ei haita vaika sahajauholla täytää.


    • Samarini

      Halpa jo mutta kuiteinkin se parempi kinalainen minkä päällä kinamies ratsastaa ja akka,,mukulat, koira, ja kanat siinä samassa. Jarruja ei o ja sähkövika on mutta kyllä se mopo muuten on hyvin tehty..

      Kyllä se mopo painoa kestää vaimo ja minä kuskatiin tanssille ja sinä oli hienosti 200kg ja soratitietä koko matkan eikä mitään.

      Kyllä se mukavasti ylitää 50kmh.

      • juvi

        Siis on hyviä ja huonoja kokemuksia....?


      • juvi
        juvi kirjoitti:

        Siis on hyviä ja huonoja kokemuksia....?

        Millätavalla saadaa se boooaus pois?


    • sonik-koolla

      älkää koskaan ostako mopoa jonka nimi alka sanalla sonik

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe