Huoliteltu vs. liian sliipattu mies

kyseleväääää

Mikä on mielestänne ero liian sliipatun ja sopivasti huolitellun miehen välillä? Nykyään miehissäkin on näitä itseään puunaavia ja trenditietoisia sällejä. Millainen on sopivasti huolitellun miehen ulkonäkö?

18

3143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopivasti huoliteltu

      tarkoittaa suihkua, dödöä ja puhtaita vaatteita.

      En voisi kuvitellakaan barbimiestä, joka "laittaisi" tukkaansa tai sukisi vaatteitaan. Ihan liian teennäistä minun makuuni.
      Puhtaaseen tukkaan on ihana upottaa sormet.

      • tarkoittaa

        vaatteiden sukiminen? Entä saako tukkaa laittaa yhtään, vai pitääkö antaa olla ihan naturel?


      • ahaa?
        tarkoittaa kirjoitti:

        vaatteiden sukiminen? Entä saako tukkaa laittaa yhtään, vai pitääkö antaa olla ihan naturel?

        "Entä saako tukkaa laittaa yhtään, vai pitääkö antaa olla ihan naturel?"

        Miehenä vastaan sinulle: Tässä törmätään naisten ristiriitaiseen logiikkaan. Kerrataanpa:

        - Jos laitat hiuksiasi sen verran että laitat geeliä tai vahaa niihin jotta ne eivät esim sähköistyneenä tai tuulen voimasta nouse typerästi pystyyn, olet naisten mielestä neitimäinen, itseään peilistä tuijottava narsisti.

        - Jos et laita hiuksiisi geeliä tai vahaa edellä mainitusta syystä, naiset pitää sua junttina joka ei edes sen vertaa tajua itseään peilistä katsoa että hiukset on hiema sekaisin tai pystyssä, että pieni määrä geeliä voisi olla tarpeen.

        Valitse näistä kahdesta sitten...


      • Uomo°
        ahaa? kirjoitti:

        "Entä saako tukkaa laittaa yhtään, vai pitääkö antaa olla ihan naturel?"

        Miehenä vastaan sinulle: Tässä törmätään naisten ristiriitaiseen logiikkaan. Kerrataanpa:

        - Jos laitat hiuksiasi sen verran että laitat geeliä tai vahaa niihin jotta ne eivät esim sähköistyneenä tai tuulen voimasta nouse typerästi pystyyn, olet naisten mielestä neitimäinen, itseään peilistä tuijottava narsisti.

        - Jos et laita hiuksiisi geeliä tai vahaa edellä mainitusta syystä, naiset pitää sua junttina joka ei edes sen vertaa tajua itseään peilistä katsoa että hiukset on hiema sekaisin tai pystyssä, että pieni määrä geeliä voisi olla tarpeen.

        Valitse näistä kahdesta sitten...

        Yksinkertaista.

        Friutti-boy. Hän on massamarkkinoinnin jalkojen juuressa olevien trendipelle-osastojen saappaita nuoleva ja seuraa tahdottomasti kulloistakin trendituulta tuuliviirin tavoin. Hän on suorastaan ahdistuneen huolissaan ulkoisesta habituksestaan. Kylpyhuone ja peili tärkeämpiä kuin keittiö. Kolmansien osapuolien kriteerit huolestuttavat häntä kovasti. Todella omaa karismaa ja linjaa hänellä ei ole. Hän seuraa valppaana treditaivasta tuntien sisäistä turvattomuutta, ettei vain missaisi jotakin joka sasi hänet näyttämään ei trendikkäältä. Hän on huolissaan tuulen voimakkuudesta ja suunnasta, ettei vain geeli pettäisi. Varageeli reisuussa aina mukan, muutoin tuntee olonsa turvattomaksi.

        Man. Säännöllisesti omaan tyylin sopivaksi leikatut hiukset pysyvät yleensä mukavassa ja normaalissa kuosissa. Näyttävät huolletuilta, siisteiltä ja normaaleilta. Poikkeukselliseen sähköisyyteen riittää kampa ja vesi tai pikku pisara hoitoainetta. Tuuli saa tuivertaa ja heiluttaa hiuksia, se on normaalia. Mies on rento ja vapaa milessään ja kehossaan. Hän tietää kuka on ja mitä haluaa. Pukeutuu siististi omalla tyylillään ilman trendiorjuutta. Ottaa markkinoiden tarjonnasta sen mikä itseä mielyttää, ei siksi että jokin on massatrendissä. Mikäli tukka ei enää pysy manossa mukana, hän leikkaa kuulaansa millin miehekkään sängen.

        Ugh ! Olen puhunut.


      • 2+8=10
        tarkoittaa kirjoitti:

        vaatteiden sukiminen? Entä saako tukkaa laittaa yhtään, vai pitääkö antaa olla ihan naturel?

        "Entä saako tukkaa laittaa yhtään, vai pitääkö antaa olla ihan naturel?"

        Saathan sinä hyvä mies tehdä, mitä tahdot. Kerroin naisena, mikä minusta on sopivasti huoliteltua ja mikä jo (mun mielestä) sliipattua. Minusta naisetkin ovat kauniimpia hillityllä meikillä, en pidä kynityistä vitivalkoisista puudeleista timanttipannoilla jne. Mutta jotku tykkää. Ja tekokynsistä ja oranssinvärisestä tekoruskettuneesta ihosta. Minulle sliipatut pojat edustavat tätä samaa joukkoa.

        Makukysymyksiä.

        Vaatteiden sukimisella tarkoitan kaikenlaista jatkuvaa polvipussien tms oikomista, jokaikisen karvanpätkän noukkimista hihoista jne. Pitäisin liian sliipattuna myös miestä, joka katsoo aina tarkasti värit vöitä ja sukkia myöten ja asettelisi kaulahuiviaan kaunihisti. Tällaisiakin olen nähnyt ja odotellut eteisessä. Voi taivas!

        Myöskin lihasten päällä saa mieluusti olla hieman rasvaa, esimerkiksi liian kovat ja liian selvästi erottuvat vatsalihakset ovat kauhistus. Voimakkaankin miehen tulee olla sellainen, että on mukava koskea. Kovaa vain yhdessä paikassa, kiitos ;)

        Joku taas tykkää tositosi timmistä, minä en vaikka olen itsekin urheilullinen.

        Olkaa rauhassa omia itsejänne, nuoret miehet. Joku tykkää isästä, joku pojasta. Älkää ottako ulkonäköpaineita. Elämä maistuu paremmalle! Saat olla juuri niin viimeistä hiussuortuvaa myöten sliipattu ja trimmattu kuin haluat tai ihan vaan pestä hampaat ja vetää kengät jalkaan.


      • jooooooosj
        ahaa? kirjoitti:

        "Entä saako tukkaa laittaa yhtään, vai pitääkö antaa olla ihan naturel?"

        Miehenä vastaan sinulle: Tässä törmätään naisten ristiriitaiseen logiikkaan. Kerrataanpa:

        - Jos laitat hiuksiasi sen verran että laitat geeliä tai vahaa niihin jotta ne eivät esim sähköistyneenä tai tuulen voimasta nouse typerästi pystyyn, olet naisten mielestä neitimäinen, itseään peilistä tuijottava narsisti.

        - Jos et laita hiuksiisi geeliä tai vahaa edellä mainitusta syystä, naiset pitää sua junttina joka ei edes sen vertaa tajua itseään peilistä katsoa että hiukset on hiema sekaisin tai pystyssä, että pieni määrä geeliä voisi olla tarpeen.

        Valitse näistä kahdesta sitten...

        Mä luulen, että naiset haluaa miehen olevan sellaisia, että ne laittaa itsensä niin, ettei se laittaminen näy.

        Naisissahan on niitä, jotka näyttää luonnollisilta ja meikittömiltä, mutta ei sitä ole, vaikka miehet luulee. Vastaava tyyli miehisenä versiona on ehkä se mitä haetaan.


    • Galluppiaaaa

      Mitä mieltä miehet, mitä naiset?
      Ehdottomasti ikä mukaan vastauksiin.
      Minusta pelkkä peseytyminen ja puhtaat vaatteet riittää miehelle, arjessa myös naiselle.
      nainen 29v etelä-suomi

    • Mies22vkl

      Itse sliippaan itseäni jonkun verran, mutta näkeehän noita paljon yksityiskohtaisemmin pukeutuviakin miehiä. Itse laitan hiukseni lähes aina jos lähden edes kauppaan. Eipä ole tullut kuin kehuja hiuksista.

      Lienee enemmänkin kyse iästä. Eli vanhemmat naiset eivät ole tottuneet hiuksia laittaviin miehiin. Nuorempien kesken se on arkipäivää. Itse olen vielä nuori ja aion laittaa hiuksiani niin kauan kun se näyttää omasta mielestäni hyvältä. Tytöt tykkää kun panostaa ulkonäköön sen verran, että laittaa hiuksiaan. Vanhempien naisten mielipiteet eivät minua juurikaan kiinnosta, koska en minäkään pidä heidän ulkonäöstään.

    • Minä olen hyvä esimerkki huolitellusta ja komeasta karjusta, kun taas e.g. M. Granlund on yliampuva puppelipoju.

      Meh.

    • Kyllä minen kehtaa tuulihousuus mennä kauppahan.

    • Jonninverran

      Se on aika no go, jos mies viettää enemmän aikaa peilin edessä kuin minä. Itellä suihkun jälkeen tukanlaitto 5-10min mahdollisesti meikkaus toinen mokoma. Eli sen verran mies voi sukia tukkaa ja rasvata naamaa :D

    • Washandgo

      Tavalliset puhtaat vaatteet ja hygienia kunnossa. Tykkään farkku- ja villapaitatyylisestä rennosta tyylistä, pukumiehet eivät nappaa paitsi britit. Toki on hienoa katsella vanhoja tyylikkäitä herrasmiehiä huom. ei sillä silmällä. Musta t-paita ja farkut-yhdistelmän voi tehdä siten, että näyttää hyvältä tai tyylittömältä, eli hyvä maku näkyy siinäkin. Eli farkut oikean pituiset ja ehjät, paita ei liian löysä tai kauhtunut. Hius- ja karvafetissitaipumusta löytyy, eli tukka se saisi olla kunkin vuosikymmenen muodin mukainen, ei kasaritakatukkia tai jos ei jaksa kiinnostaa niin ajaa kaljuksi. Kai mieskin saa hiustenhoitotuotteita käyttää. Muuta en keksi.

      Mitään sokerointeja ja sheivauksia ei sitten miehellä sanonkominne, ei herran jumala. En itsekään sheivaa vaan vähän siistin, kelvannut on. Miehille vielä vinkiksi että munakarvatkin voi pestä shampoolla niin naisen on kivempi, no, tuota...
      n-45

    • junttipersusuomi

      Vieläkö niitä vitun fruittareita on olemassa?

      Siis niinqu SWAG, josta siitäkin on suomessa väärä käsitys, koska oikeastihan se tarkoittaa seuraavaa: "secretly we are gay"

      Se ei tarkoita sitä, että tuntee olonsa itsevarmaksi ja seksikkääksi, vaikka olisi pukeutunut mihin tahansa vaatteisiin, senkin peelot.

    • sdfjfjugtguh

      En ole nettiseuranhakija, joten kysymys ei ole minulle, mutta kysymykseen vastaus, että "liian sliipattu" ihminen on aina sellainen ihminen, jolla on naamalla jatkuva teennäinen tekohymy. Kokemusteni elämästä mukaan esimerkiksi miehiä, jotka miesseurassa uhoaa kovasti ja esineellistää naisia puheissaan junttimaisesti, mutta ans' olla jos vähänkin enemmän raaputtaa pintaa kuoren alta, sellaisista yleensä paljastuu äitiänsä kaipaavia ihmisiä joilla on elämä sekaisin ja jotka puhuu naisille kuin miehille; tyyliin että jos nainen sanoo vaikka että "onpas mulla läski ahteri", sellainen mies nyökkää, että "joo niin sulla on" ja seuraavaksi alkaa avautua elämänsä ongelmista odottaen, että nainen olisi jotenkin kiinnostunut. Mitä yleisesti "liian sliipattuihin" miehiin tulee, niin esimerkiksi sellainen joku muotiparta joita monilla nykysillä pari- kolmekymppisillä näkee on äärimmäisen ärsyttävän näköistä, tyylillisesti siten, että jos jostakin tyypistä näkee, että se viettää peilin edessä ainakin yli tunnin joka aamu. En myöskään ymmärrä miehiä, jotka vaikkapa värjäävät kulmakarvojaan. Yhtä ällö on tietysti myös jokainen mies, joka ei yhtään huolehdi hygieniastaan ja "uuno turhapuron näköiset" ei vetoa oikeasti naisiin, vaikka speden tv- sarjassa niin väitettiinkin. Yleisesti ottaen kyllä sellaisille miehille valtaa ovat antaneet vain naiset, jotka keikistelee sosiaalisissa medioissa. Ei se sikäli miesten vika ole, että jos ne luulevat naisten olevan pinnallisten tai sovinististen miesten perään. Tosi harva mies on älykäs, ja sellaiset miehet ovat useimmiten naimisissa. Älykäs mies on mies, joka on niin itsevarma, että ei ole tarvetta syyllistyä naisten esineellistämiseen koskaan - ja jostakin syystä juuri ne miehet ovat miehiä, joita naiset oikeasti kuolaa. Karisma sen määrää, että millaisista kukin kiinnostuu.

    • Fruittareista78

      Jos kyseessä on hän, on keskustelun mies arrogantti aristokraatti, joka elää vanhassa yhteiskunnassa

    • Se että mies kokee olonsa luontevaksi. Jos kynsilakat, huulipuna ja korut ovat se mistä mies pitää ja saa iloa irti elämässään, minusta se on ok. Hänen täytyy kuitenkin osata kantaa koko komeutta luontevasti eli olla tekemättä siitä numeroa suuntaan tai toiseen :)

    • ristiriitoja_täynnä

      Naiselle sliipattu mies tarkoittaa miestä, joka huolehtii ulkonäöstään osittain, kokonaan tai jopa tunnollisemmin mitä nainen itse.

      Nainen haluaa miehen olevan miehekäs; vastakohta itselleen.
      Sellainen, jolle saa nauraa tyttöjen kanssa ("mikä luolamies, ei se tiedä mitä geeli on"), mutta kuitenkin ulkonäöltään hyväksyttävän rajoissa, että saa kehuskella ("on se vaan niin komea eikä edes hiusgeeliä kaipaa!").

      Huoliteltu mies on sellainen, joka osaa peittää ns. sliippailunsa. Nainen ei saa koskaan todistaa paikan päällä, että mies arvostaa ulkonäköään ja jotenkin huolehtisi siitä. Se kun on niin tyttömäistä.

    • Mad_about_a_boy

      Huoliteltu mies pitää huolta hygieniastaan, pitää huolta kropastaan, mutta ei ole mikään bodari, käy riittävän usein parturissa ja laittaa hiuksensa, ihoaan hoitaa sopivilla aineilla, kiinnittää huomiota pukeutumiseensa, mutta ei ole silti mikään trendipelle.
      Silloin laittautuminen menee yli, jos se menee itsetarkoitukseksi.
      Itseään jatkuvasti peilaavat miehet ovat rasittavia.
      Tyylikäs mies pitää huolta ulkonäöstään, mutta se ei ole hänelle pääasia.
      Keski- ja Etelä-Euroopassa miehet luonnostaan hoitavat ulkonäköään, eikä siinä ole mitään outoa. Suomalaiset tulevat siinäkin vähän jälkijunassa...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe