Kemiallinen metalli. Osa 2

pkihbipihybhjbpiubhj

Jahas. Kirjoittelin äsken tuosta kemiallisesta metallista. Sillä tein. Kittaaminen jne on tietenkin vähän "vaiheessa" vielä. Mutta lamellilaikalla hähti helpommin peltiä vierestä, kuin paikasta patti. Jotain Bilteman kamaa, ainakin se on kovaa. Tosiaankin, alkoi epäilyttämään että muu auto lahoaa ennen sitä paikkaa :D

Mutta siis. Kun tässä intoutui autoa laitteleen, aattelin laittaa istuinsuojat. Alkuperäset kangasverhoilut kun nyt on sen näköiset kuin 19 vuotta vanhassa autossa nyt on. Kuskinpenkkihän se oli pahin, oikein reikiäkin. Sitäpaitsi ei niitä enää olisi saanut puhtaaksi mitenkään.

Niinno. Kun otin takapenkin pois, kiva ylläri. Vänkärin puolelta oli sellainen kumitulppa pohjan päällä. Just sen sille tarkoitetun reiän vieressä.

No, tietäähän sen. Paskavedet tietenkin päässeet valumaan ulos. Mutta kun ne oli päässet sen tulpamnreiän kautta sisään! Eli pienessä pintaruosteessahan se oli. Joopajoo, rapatessani sitä, sain nurmikon näkymään parista paikasta.

Toisella puolen tulppa oli paikallaan, siellä ei ollut edes pölyä.

Siitä on jotain kymmenen vuotta kun viimmeksi olen jostain syystä irrottanut takapenkin, jotain johtojen tai sähkäjen laittoa. Silloin tuollaista ei ollut havaittavissa. Lisäksi olen aina tietenkin tunkenut itseni auton alle, jos jotain remppaa on pitänyt tehdä niin, että auto on pitänyt nostaa nosturille. Justa kattelemaan tukivarsia, ruoste-asioita, pakoputken kuntoa. Ikinä en ole havainnut mitään ihmeellistä ja aina olen kiusannut remonttimiestä typerillä kyselyilläni.

PAITSI.

Katsastuksessa on sellainen linja "Ottakaa kahvia olkaa hyvä". Olen katsastellut auton vähän milloin missäkin, eripuolilla suomea. Ei mitään vakipaikkaa, eikä edes -kaupunkia.

Mulle vähän käsittämätöntä, että tiukasti tehtaalla kiinnilaitettu kumitulppa itsestään nousee ehyestä reiästä ehyenä YLÖSpäin pois paikaltaan. Aika ihme, että just sattuu kaupungissa ajamaan sellaiseen pajunkantoon, että se justa sattuu kumitulppaan ja sattuu paukauttaan sen pois paikoiltaan.

Kokeilin, se on tiukka, vaikea saada paikalleen, vaikea oli taas irrottaakkin.

Mä olen seurannut Mersuja, tottakai, Mersumies kun olen. Kaikki mesen omistajat sanoo sitä, että piru kun oli vänkärin puolella pohjassa ruostetta. Ja useammankin kerran olen kattonut kun niitä paikkoja hitsataan tinurin toimesta.

Noh, mä just otin ajan hitsarilta, pitää pohjaa hitsata.

Muistui mieleen jonkun vuoden takaata, kun katastusmies löi leiman ja totesi "Onpa harvinaisen ruosteeton Mersu ikäisekseen".

Vittu, se on jokin niitten juttu iskee se tulppa pois paikaltaan. Että saavat jatkossa itelleen uusintakatastuksia, eli lisää töitä. Ja pääsevät perseaukiset vittuileen Mersun omistajalle. Meinaan vaan sitä, että kun mä meen parin tonnin Mersua katastaan, katastusmies ajaa töihin toistakympin riisipussilla.

Saatanan kommunisteja kaikki katastusmiehet.

Perkele.

10

2218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulin

      En usko, että katsastaja on tulpan pois tuupannut.
      Jos kuitenkin näin uskot käyneen:
      Niin laita reikään tätä Bilteman kemiallista metallia, niin katsuria vituttaa kun on piikki solmussa.
      Itse en Biltemasta uskalla ostaa, kun korkeintaan muovikassin, siinäkin voi kantokahvat olla pohjassa.

      • onåoijå åij åji

        Hei, uskovaiset uskoo jumalaan, ei katsastunmeheen.

        Kumitulppa ei lähde paikaltaan itsestään. Ei peltikään ruostu itsestään, asioilla yhteys.

        Alkuviikosta hitsaamaan. Pohjaan en laita virityksiä. Toi menis katastuksesta sillä perinteisellä pop-niitti alustamassa reseptillä kyllä. Mutta kyseessä pitoauto, ei vaihtoauto.

        Biltemassa on hinta ja laatu kohdallaan. Se on vähän silleen, että jos haluaa parasta laatua, sillä on paras hintakin. Ja ilmainen taas on ilmaista. Biltema sieltä välistä. En mäkään ihan kaikkea sieltä osta. Osa liian kehnoa, vaikkakin halpaa ja osa taas ylihintaista laatuunsa nähden.

        Pakko kertoa, vaikka ei suoraan liitykkään palstan aihepiiriin. Olin jossain K-rausassa haeskelemassa jotain listan pätkää. Satuin näkemään, kun asiakas otti kontaktia "asiakaspalvelijaan", elikkä myyjään.

        "Onko teillä laadukkaita poranteriä?" Sitten se selitti, että lamppu pitäisi propata kattoon, joka on betonia. Melkein näytti siltä, että myyjä olisi alkanut hieromaan käsiään yhteen. "On meillä, tännepäin olkaa hyvä". Ja sitten lähti etsimään hyllystä kaupan kalleinta poranterää. Kuului mennessään kyselevän, että onko asiakkaalla kunnollista porakonetta noin vaativaan työhön....

        Sitä piti sanomani, että Biltemassa on hyvä poranterät hintaisikseen. Ja porakoneetkin tuntuu toimivan mun harrastelijakäytössä erinomaisesti :DDD

        Sitä muuten ihmettelen, miksi autotarvikeliikkeessä myivät mulle niin pirunkovaa pakkelia, jotain Wurthin kamaa, että ei siihen meinaa mikään pystyä. Meinaan vaan, että pyysin "asiakaspalvelijalta" pakkelia lopputasoitukseen ennen maalia.....


      • Zirpe
        onåoijå åij åji kirjoitti:

        Hei, uskovaiset uskoo jumalaan, ei katsastunmeheen.

        Kumitulppa ei lähde paikaltaan itsestään. Ei peltikään ruostu itsestään, asioilla yhteys.

        Alkuviikosta hitsaamaan. Pohjaan en laita virityksiä. Toi menis katastuksesta sillä perinteisellä pop-niitti alustamassa reseptillä kyllä. Mutta kyseessä pitoauto, ei vaihtoauto.

        Biltemassa on hinta ja laatu kohdallaan. Se on vähän silleen, että jos haluaa parasta laatua, sillä on paras hintakin. Ja ilmainen taas on ilmaista. Biltema sieltä välistä. En mäkään ihan kaikkea sieltä osta. Osa liian kehnoa, vaikkakin halpaa ja osa taas ylihintaista laatuunsa nähden.

        Pakko kertoa, vaikka ei suoraan liitykkään palstan aihepiiriin. Olin jossain K-rausassa haeskelemassa jotain listan pätkää. Satuin näkemään, kun asiakas otti kontaktia "asiakaspalvelijaan", elikkä myyjään.

        "Onko teillä laadukkaita poranteriä?" Sitten se selitti, että lamppu pitäisi propata kattoon, joka on betonia. Melkein näytti siltä, että myyjä olisi alkanut hieromaan käsiään yhteen. "On meillä, tännepäin olkaa hyvä". Ja sitten lähti etsimään hyllystä kaupan kalleinta poranterää. Kuului mennessään kyselevän, että onko asiakkaalla kunnollista porakonetta noin vaativaan työhön....

        Sitä piti sanomani, että Biltemassa on hyvä poranterät hintaisikseen. Ja porakoneetkin tuntuu toimivan mun harrastelijakäytössä erinomaisesti :DDD

        Sitä muuten ihmettelen, miksi autotarvikeliikkeessä myivät mulle niin pirunkovaa pakkelia, jotain Wurthin kamaa, että ei siihen meinaa mikään pystyä. Meinaan vaan, että pyysin "asiakaspalvelijalta" pakkelia lopputasoitukseen ennen maalia.....

        "Toi menis katastuksesta sillä perinteisellä pop-niitti alustamassa reseptillä kyllä. Mutta kyseessä pitoauto, ei vaihtoauto."

        Tämä on sitä kansainvälistymistä.

        "Sitä muuten ihmettelen, miksi autotarvikeliikkeessä myivät mulle niin pirunkovaa pakkelia, jotain Wurthin kamaa, että ei siihen meinaa mikään pystyä."

        Koskas Würthin tavaraa on alkanut näkyä vähittäismyynnissä?


      • hj hyj lg u HtT
        Zirpe kirjoitti:

        "Toi menis katastuksesta sillä perinteisellä pop-niitti alustamassa reseptillä kyllä. Mutta kyseessä pitoauto, ei vaihtoauto."

        Tämä on sitä kansainvälistymistä.

        "Sitä muuten ihmettelen, miksi autotarvikeliikkeessä myivät mulle niin pirunkovaa pakkelia, jotain Wurthin kamaa, että ei siihen meinaa mikään pystyä."

        Koskas Würthin tavaraa on alkanut näkyä vähittäismyynnissä?

        kansainvälistymisestä. Auto on ostettu uutena 19 vuotta sitten. Siinä on neljännet rekisterikilvet. Ensimmäiset oli Suomen vientikilvet ja nykyiset on nykyiset Suomen kilvet. Välillä auto oli kahden eri maan kilvissä.

        Ja Wurthista puhuen. Mulla on ollut kortti 32 vuotta ja auto 31 vuotta. Aina on Wurthia myyty melkein joka huoltoasemalla , rautakaupassa, marketissa, autotarvikeliikkeessä, ihan kuin Coca Colaa saa melkein mistä tahansa. Paitsi Coca- Colaa ei saa Pepsin maahantuojalta.


      • Zirpe
        hj hyj lg u HtT kirjoitti:

        kansainvälistymisestä. Auto on ostettu uutena 19 vuotta sitten. Siinä on neljännet rekisterikilvet. Ensimmäiset oli Suomen vientikilvet ja nykyiset on nykyiset Suomen kilvet. Välillä auto oli kahden eri maan kilvissä.

        Ja Wurthista puhuen. Mulla on ollut kortti 32 vuotta ja auto 31 vuotta. Aina on Wurthia myyty melkein joka huoltoasemalla , rautakaupassa, marketissa, autotarvikeliikkeessä, ihan kuin Coca Colaa saa melkein mistä tahansa. Paitsi Coca- Colaa ei saa Pepsin maahantuojalta.

        Kuten arvelinkin, olet hankkinut vaikutteita ulkomailta ja täten osaltasit pyrit viemään suomalaisia epärehellisempään suuntaan niin kuin olet oppinut "isossa maailmassa". Mm. rakennusala oppi tuon ulkomailta jo 60-luvun lopulla ja me kaikki maksamme sitä nyt korkoineen.


      • jb pjnpijk n kjn
        Zirpe kirjoitti:

        Kuten arvelinkin, olet hankkinut vaikutteita ulkomailta ja täten osaltasit pyrit viemään suomalaisia epärehellisempään suuntaan niin kuin olet oppinut "isossa maailmassa". Mm. rakennusala oppi tuon ulkomailta jo 60-luvun lopulla ja me kaikki maksamme sitä nyt korkoineen.

        Asut vissiin savipirtissä, tuohivirsut on jalassa, pyydystät oravia suolaa ostaaksesija syöt kärpässieniäkö?

        Millä tervasta ja potuista tehdyllä tietokoneella pidät muuten yhteyttä World Wide Webbiin???? Ja miksi, tämähän on ikivanha amerikkalainen keksitö. Miksi et paukuta noitarumpua tai joikaa???

        Auton katsastuksen keksijää en tiedä, mutta polttomoottori, tai yleensäkään mikään auton osa EI ole suomalisten keksimiä.


      • Zirpe
        jb pjnpijk n kjn kirjoitti:

        Asut vissiin savipirtissä, tuohivirsut on jalassa, pyydystät oravia suolaa ostaaksesija syöt kärpässieniäkö?

        Millä tervasta ja potuista tehdyllä tietokoneella pidät muuten yhteyttä World Wide Webbiin???? Ja miksi, tämähän on ikivanha amerikkalainen keksitö. Miksi et paukuta noitarumpua tai joikaa???

        Auton katsastuksen keksijää en tiedä, mutta polttomoottori, tai yleensäkään mikään auton osa EI ole suomalisten keksimiä.

        On tainnut tarttua sinuun jo niin pahasti, että olet sokeutunut sille tai sitten et vain ymmärrä lukemaasi. En edes yritä auttaa sinua sen ymmärtämisessä, koska et vaan pysty.


      • Miccesmeddi

        Kyllähän tuossa on vinha perä.


    • HansK

      Koko ketju kylähullun juttua.

    • EiKomu

      Aloittaja voi varmaan kertoa vielä mitä tarkoittaa "kommunisti"?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe