ringeten aloittaminen

mmkklo

voiko ringeten aloittaa hieman vanhemmalla iällä? itse olen 16v, surkea kaikissa joukkue peleissä (varsinkin sellaisissa missä pitää tähdätä johonkin), mutta olisin hyvin kiinnostunut ringetestä. olisiko siis mitään joukkuetta/jotakin jossa voisin pelata?

10

4445

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastanut

      Ringeten voi aloittaa milloin vain. Vaikka laji on kasvamaan päin niin joukkueita voi olla niukasti. Nyt on tullut naisten harraste joukkueita ja Lady-sarja on pyörinyt pidemmän aikaa. HArraste sarjassa naiset ovat usein vanhoja pelaajia jotka eivät enää tahdo kuin "höntsäillä". Lady eli "mummo" sarja sisältää hieman vanhempia pelaajia mutta mitä itse menoa seuraillut äidin harrastaessa, ei ikä näytä haittaavan mitään! Menoa ja meininkiä löytyy sielläkin.

      • jäälle

        Tosiaan ringette on kaikenikäisten naisten peli joten ei väliä milloin aloitat. Kilpailusarjat ovat tosin ehkä vähän kokeneemmille pelureille mutta mikäli laji sytyttää ei mikään toki ole mahdotonta. Harrastesarjasta löytyy kaikenikäisiä pelaajia.. Harrastesarja onkin tarkoitettu nimenomaan niille jotka eivät halua kilpailla niin henkeen ja vereen vaikka pitävät lajista kovasti. Ladysarja on hyvä vastine mikäli seurassa ei harrastesarjaa ole. Mukaan vaan !


    • jäälle

      Onko kankaanpäässä tai sen lahella esim. porissa tai parkanossa
      ringetteseuroja?

      • Anonyymi

        Ringettetoimintaa on ainakin Luvialla, Merikarvialla, Raumalla ja Laitilassa. Kannattaa googlettaa ringette em. paikkakunnat, niin läytyy lisätietoa.


    • Rinkula #

      Onko ringetestä helppoa siirtyä jääkiekkoon ? kertokaa jos on jotain tietoa, alkaa jo kyllästyttää ja laijinvaihto ehkä edessä.

      • ringettegirl

        no mun mielestä ringetestä jääkiekkoon siirtyminen oo vaikeeta. ite en kyl oo siirtyny ringetestä mihinkää, mut en usko et se ois mitenkään kovin vaikeeta, sillä jos osaa luistella ja on uskallusta vaihtaa lajia niin siitä vaan kokeilemaan :)


    • jonsuw

      Kyllähän se jääkiekkoonki vaihtaminen kai onnistuu, mutta omat hankaluutensa siinä tulee kun sitä kiekkoa nyt ei käsitellä ihan kuten rinkulaa. Muutenki säännöt on vähän ronskimmat ja sinne sun tänne kun vertaa ringetteen. Omasta mielestä ringetessä vaaditaan paljon enemmän älyä, joukkuepeliä ja peliniloa kuin jääkiekossa mutta kantansa jokaisella.
      Nimim. Jäälle : Pohjoisempana toimii lähes enemmän pienempiä seuroja, mutta suosituin lienee Lapinlahden luistin!
      Ja aloittajalle: Sinne vaan mukaan, koskaan ei kannata ajatella että on liian myöhästä. Niinkuin aiemmin mainittiin on olemassa harraste sarjoja, joihin pääsee (ainakin meilläpäin) mukaan lähes kuka vaan innostunut sillä pelaajista on pulaa :)

    • tekse::

      Itse lähdin kokeilemaan ringetteä ekan kerran 23 vuotiaana. Lady ringetessä pelailen, kivaa kuntoilua, ja pelataan vielä ulkona :)

    • emmmms

      Itse pelannut ringetteä kohta 10 vuotta ja suomenmestaruus voitettuna ja ikää vasta 15 vuotta :) Ehodottaisin että kannattaa aloittaa ringetestä, jos ei oo hirveen hyvä luisteleen :) Ringetessä kehittyy peli- sekä luistelutaidot, sillä rinkulaa on paljon helpompi käsitellä kuin kiekkoa joten luistelemiseen pystyy keskittymään hyvin eikä tarvitse sitä miettiä pysyykö rinkula mailassa vai ei :) myöhemmin voi tottakai siirtyä jääkiekon pelaamiseen jos siltä tuntuu, kunhan perus luistelutaito on hyvin hallussa..

      http://www.ringette.fi/ tuolta sivulta pitäisi löytää teitoa lajin aloittamisesta :)

    • myöhässä

      Jos jääkiekkoa haluaa pelata niin miksi alkaa harrastaa ringetteä? mene vapaa jäälle harjoittelemaan luistelua jos niin haluat. Ne ovat kaksi täysin eri lajia.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe