Länsi-Suomen opisto: Lääketiede

lääkis22

Onko kenelläkään kokemusta tuosta Länsi-Suomen opistosta? Millainen paikka oli, mites asunto ja ruoka? Mistä antaisitte risuja ja ruusuja?

Erityisesti kiinnostaisi kuulla, että millainen tuo lääketieteen linja oli. Oliko opetus kattavaa ja tukiko hyvin Galenosta? Mielipiteitä kiitos! :)

18

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ouhjeauh

      En ole lääkislinjaa käynyt, mutta itse opisto on kyllä viihtyisä paikka, ruoka hyvää ja sitä todellakin on riittävästi. Asuntola on asiallinen ja paikka niin rauhallinen, että halutessaan on helppo keskittyä olennaiseen, opiskeluun. Toki "oppilaskunta" järjestää joitain illanistujaisia ja Huittisten kapakat pubivisoineen tullevat tutuiksi.

      Opistoa voin suositella, linjasta ei hajuakaan.

    • jserilh

      Minä myös kaipaisin tietoa kyseisestä opistosta ja erityisesti tuosta linjasta. :)

    • 13 + 16 = ?

      Olin lääketieteen linjalla lukuvuoden 2009-2010. Kurssin alkaessa opiskelijoita oli 15, mutta kurssin päättyessä 7. Muut vaihtoivat paremmille kursseille. Biologian opetus oli asiallista. Matematiikan, fysiikan ja kemian opetus ei toiminut. Syksyllä käytiin liikaa matikkaa fysiikan ja kemian kustannuksella. Palautteesta huolimatta opettaja halusi pitää kiinni matikasta. Syksyn mittaan matikka-fysiikka-kemian opettaja jäi pois (kertoi riitautuneensa muun henkilökunnan kanssa). Uuden opettajan löytyminen kesti aikansa, joten sillä aikaa opiskelimme vain biologiaa.

      Uuden opettajan tultua opetusta oli vaihtelevasti. Joskus tunnit päättyivät jo puolen päivän aikaan, vaikka opetusta piti olla klo 14 asti. Fysiikassa ja kemiassa mitään varsinaista materiaalia ei ollut, materiaalina toimivat vanhat kalvot 80-luvulta yläasteen ja lukion oppikirjoista. Tehtävät oli niin ikään lukion oppikirjoista kopioituja.

      Syyslukukaudella ruoka oli hyvää. Kevätlukukaudella kuitenkin opisto aloitti säästöt ja ruoan laadusta tingittiin (usein tarjolla oli keittoa tms. "halpaa" ruokaa).

      Lopputuloksena alkuperäisestä opiskelijamäärästä 2 sai opiskelupaikan lääkiksestä.

    • apuva....,

      Edellisellä kirjoittajalle: tiedätkö, onko opettaja sama nykyään kuin kurssillasi?

    • 1 + 4 = ?

      Ei ole enää sama opettaja.

    • gu

      Olen myös menossa tuonne linjalle lukuvuodeksi 2011-2012. Osaako joku kertoa ovatko kuinka moni opettajista samoja kuin aiemmin? Ja kokemuksia viime (tai aiemmilta) vuosilta. Ja onko rehtori edelleen sama kuin tuolloin 2009?

    • 7 + 17 = ?

      Rehtori on sama.

      Nykyisestä opettajatilanteeesta en tiedä muuta kuin, että ensimmäisellä kerralla (2008-2009) oli eri opettajat kuin lukuvuonna 2009-2010 ja että molemmat opettajat vaihtuivat myös lukuvuodelle 2010-2011.

    • gu

      Okei, ilmeisesti opettajat ovat taas eri? Vähän kyllä pelottaa kun kuullut paljon sekä positiivista että negatiivista molempia, ettei vain rahat nyt menisi hukkaan...

      Kertokaapa millaisia kokemuksia teillä on tuosta paikasta? Ja mihin asuntolaan olisi kannattanut toivoa pääsevänsä? Erityisesti noista halvimmista Toivolasta ja Päivänsäteestä kumpaan? Vai olisiko kannattanut panostaa ja hakea niihin uudempiin asuntoloihin?

      • 18 + 14 = ?

        Mieluummin uusiin asuntoloihin, sillä niissä on suuremmat huoneet ja oma suihku/WC. Myös huone taitaa olla isompi ja muutenkin viihtyisämpi.

        Päivänpaiste ja Toivola on lähinnä venäläisten käytössä (ei siinä mitään pahaa, mukavaa porukkaa ne venäläiset).

        Voihan sitä vaihtaa kesken vuodenkin...


    • gu

      Entäpä millaisia koulupäivät ovat? Ovatko pääsääntöisesti aina 9-14.15 ja arkisin vai onko koulua myös viikonloppuisin?

      • 20 + 7 = ?

        Varmaan jo tiedätkin, mutta jos joku muu kiinnostuntu miettii samaa:

        Yleensä 9-14, mutta perjantaina päättyy yleensä jo 12 maissa.


    • 8 + 20 = ?

      13 16 = ? : Ei taida olla ihan noin että vain 2/15 tai 2/7 (kuinka nyt haluaa ajatella) ois saanu vuonna 2009-2010 opiskelupaikan, kun sivuillaan mainostavat että tuona vuonna yli 60% sai opiskelupaikan. Eli kummassakohan päässä on nyt väärää tietoa...

    • 20 + 15 = ?

      Kyllä se vain pitää paikkansa. Todellisuudessa kurssilla olleista 2 sai opiskelupaikan, vaikka mainostavatkin eri tavalla. 2008-2009 kurssilta muistaakseni 4/9 sai opiskelupaikan lääkiksestä.

      Itse tiedän kurssilla olleiden nimet. Tulosten tultua selvisi, että vain kaksi kurssilaista sai opiskelupaikan. Olemme pitäneet jossain määrin yhteyttä kurssin jälkeenkin, joten tätä taustaa vasten voin varmasti sanoa, että 2010 kokeessa hyväksyttiin kaksi Länsi-Suomen opiston lääketieteen linjalla lukuvuonna 2009-2010 opiskellutta.

      Siihen en osaa sanoa, että miksi opisto mainostaa sisäänpääsyprosentiksi yli 60%...

      Pahoittelut, että vastasin vasta näin myöhään.

    • Matematiikka kuntoon

      Yhdyn edelliseen. Olin myös LSO:n kurssilla vuonna 2009-2010 ja kovin moni jätti kurssin kesken (ja lähti muille valmennuskursseille). Itse olin kurssin loppuun asti, mutta en päässyt sisään. Olen ollut yhteydessä kurssin kesken lopettaneihin ja loppuun suorittaneiden kanssa. Kurssin loppuun asti istuneesta porukasta vain kaksi pääsi sisään lääkikseen ja heille hakukerta ei ollut ensimmäinen... Kaverit tiesivät mitä tekivät, lukivat omia materialeja ja pääosin opiskelivat omaan tahtiin isommin välittämättä järjestetystä kurssista. Uskallan sanoa, että kyseiset herrat olisivat päässeet lääkikseen sisälle ilman koko LSO:n kurssia (tätä en voi kumminkaan todistaa).

      Vain kaksi kurssin loppuun asti istuneista pääsi sisään lääkikseen. Todella suuri prosentti lopetti koko kurssin kesken. Tuo sivustolla mainittu 60% ei mielestäni voi mitenkään pitää paikkaansa.

      -J

    • asiat kuntoon

      Vanha ketju, mutta eipä nuo asiat täällä ole miksikään muuttuneet… Eikä mikään ihme, kun toimistossa asenne on mikä on.
      En voi suositella kenellekään.

      Itse vaihtaisin, mutta se on hieman hankalaa tässä vaiheessa miettiä. kemianopetus on priimaluokkaa, mutta fysiikka takkuaa ja asuntola-asiat ovat päin helvettiä.
      Luku-ja yöruhaa ei voida taata, parempi jos kykenee korvatulppia käyttämään, putkista ja seinien läpi kuuluu KAIKKI. Asukkaat vaihtuvat tiuhaa tahtia ja jokaiselle saa erikseen muistuttaa käytöstavoista.
      Huoneet ovat rempallaan, vessan ovi turvonnut kosteudesta, peilikaappi homeessa…. Kaikkea pientä mukavaa, joka ottaa päähän, koska olisi täysin hoidettavissa, mutta ketään ei kiinnosta.

      • dude2

        Moi! Olen käymässä opistolla ja haluaisin tavata jonkun, joka opiskelee lääkis-linjalla tällä hetkellä. Olisko mahdollista nähdä?


    • eipiisaa

      Mikä mättää länsisuomen opistolla muu kuin rahanpuute.

    • Anonyymi

      Reksi mättää... opettajat vaihtuu kun ei tule toimeen reksin kanssa. Ilmapiiri välillä todella kireä. Oman terveytensä kannalta en suosittele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe