yamaha 3.5a

wanahajammu

hei.

ongelmani koskee wanhaa yamaha 3.5a (valkoonen) merkkistä perätuupparia. moottori meinaa oireilla aina lyhyen ajon jälkeen jonka jälkeen se sammuu. Kun käytän sitä pukilla, kuivalla maalla niin se käy hyvin ja tuntuu toimivan tosi hyvin, mutta sitten järvellä meno aina hyytyy abaut 50m jälkeen riippuen kierroksista. Kun moottoria kiskoo käyntiin hetken aikaa se lähtee taas käyntiin ja ryypyn avulla meno paranee vähäks aikaa kunnes taas sammuu. Bensan saantiin itse uskoisin ongelman liittyvän. olisiko kaasariin päässyt taas roskia.(mutta bensaletkun varteen panin suodattimen kuitenkin)

seuraavat toimenpiteet tehnyt:
-tankin putsaus 2x
-kaasaria putsattu 2x
-tulppa vaihdettu
-epäilin vettä bensan joukossa, mutta sekin on nyt tarkistettu. (korkista haljennut pala pois, josta vesi saattaa päästä sateella sisään.
-aluksi sakkakuppiin ilmestyi mustia roskia, jotka olivat perääsin vanhasta polttoaineletkusta. Nyt uudet vaihdettu.

te jotka olette rassanneet perämoottoreita luultavasti tunnistatte ongelmat ja pystytte auttamaan. kiitos.

11

3444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yammu343

      Tervehdys,

      täällä sama vika. Moottori Yamaha 3.5AC. Pukilla toimii kuin unelma mutta veneen perässä käynti muuttuu tahmeaksi ja käyntiääni muuttuu lopulta "ujeltavaksi".

      Minusta vaikuttaisi lämpöongelmalta, eli vedessä kuorma päällä lämpenee ja alkaa ujeltamaan..

      Onko kukaan onnistunut korjaamaan tätä vikaa?

    • jammun nykijä

      osaako joku vastata edellä oleviin..?? sama vika omassa prutkussa.

      • Pahalta näyttää

        Ja myös kuulostaa.-Kaikkiviat on seurausta siitä, kun ootte uskoneet markkinavoimia.

        Minä ostin vanahan evikan, eikä tuommosia vikoja ees tunneta siinä moottorissa,- se vain toimii, kun on oikeat tulupat.

        Jamahan vika vaikuttaa siltä, että kuumetessaan kehittyy johonkin polttoainepuolen letkuun tai kaasuttimen kohokammioon kaasukupla, joka estää bensiinin pääsyn moottorille. Luultavasti kohokammioon, ja se sulkee suuttimet aivan yhtä hyvin, kuin bensapinnankin nousu.
        Kummajuttu kylläkin, että kaasutin voisi kuumua niin paljon, mutta jos moottori on väärin tehty, se on mahollista.

        Katsokaa kuitenkin bensaletkut, ettei ne oo lähellä kuumaa lohkoa.


    • esko

      Onko vika vielä selvinnyt ??

      Minulla aivan sama peli ja alkoi viime uistelu kerralla temppuilemaan aivan samalla lailla : /

    • jammu

      Olisiko kenelläkään myydä yamaha 3,5 AC ehjää ja puhdasta kaasutinta joka toimii. ilmoita puh.040 5460808

    • jokeri66

      myydään 28hp yamahan perämoottori pitkä riki
      2-t vm 75 tarpeettomana sähkövika itse en osaa korjata moottori nähtävänä hämeenlinnassa muuten kaikki kyllä toimii ei varaosa myyntiä eli kokonaisena käsikäynnistys
      puh.040 5388004
      hinta n.650e

    • vesille mieli

      onko kukaan saanut korjattua yamaha 3.5a edellä mainittua vikaa.? mahtaako kukaan tietää moottorin oikeaa sytytystulppa mallia?
      samoja vikoja täälläkin..

    • Kimbe.....

      Ehkä hieman tyhmä komentti, onko se sakkakuppi tyhjätty ?

      • Anonyymi

        Mulla oli sakkakuppi tullut tiensä päähän, hiushalkemia ja bensatippoja. Voi vetää ilmaa sieltä kautta. Aikomus hankkia uusi sakkakuppi välittömästi. Sakkakupin voi tlapäisesti ohittaa ku laittaa sakkakupille tulevan letkun kaasarille. Bensahana jää pois. Bensahanan voi korvata letkunväliin tulevalla tarvikkeella.


    • Jammuonpaska

      Vastaan todella todella myöhään mutta mulla kyseinen prutkutin teki samaa. Suurensin pääsuutinta ja toimi taas.

    • vm41

      Koneesi on muuttunut ilmapumpuksi.
      Koko laite on alkujaankin oikea murheenkryyni.
      Polttoainetankki alkaa vanhemmiten ruostumaan ja ruoste tukkii suuttimet ja tunkeutuen pikkuhiljaa koko koneen sisuksiin syöden kampikammion tiiveyden pilalle.
      Kun katsotte koneen teknisiä ratkaisuja vipuineen/vempaimineen, on tosiaan ollut ihme, että on yleensä toiminut koskaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe