Jutta Gustafbergin dieetti?

Ottiko kukaan talteen Jutta Gustafbergin diettiohjeita jotka oli toukokuussa gojuttago sivuilla? Minä en ehtinyt niitä ottaa silloin ylös ja nyt kun niitä etsin en löydä niitä mistään, ne on poistettu sieltä sivuilta.
Liityin jo fitfarmiin, mutta olisin halunnut aloittaa aiemmin. Jos jollain olisi ne ohjeet niin olisin kiitollinen jos ne saisi.
Olisin kiinnostunut tietämään laihduttiko kukaan niillä ohjeilla ja millaisia kokemuksia ja tuloksia tuli?

107

48736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjjjjghjghj

      Ruokapuoli:

      Aamupala:
      -45g kaurahiutale, 100g rasvaton raejuusto, 1,5dl sokeroimaton mehukeitto
      -omega 3 -kapseli x2

      Lounas:
      - 100g lihaa, 25g rasvaton raejuusto, 200g vihanneksia, 5g oliiviöljy

      Välipala:
      -maitorahka 250g, 100g pakastemarjoja
      TAI
      - 1kpl pro-fx lo-carp bar-prot patukka

      Päivällinen:
      - 100g lihaa, 40g riisiä TAI pastaa TAI 170g perunaa, 200g vihanneksia, 5g oliiviöljy

      Iltapala:
      - 250g maitorahka TAI 150g rasvaton raejuusto,
      1dl sokeroimaton mehukeitto, 10g vehnäleseitä
      - omega 3 -kapseli x2


      Ja aamulla aerobiset 3-4 punttireeniä viikossa.

      • uskaltaako vaiko ei

        Ainakin mun purkin kyljessä lukee "päiväannosta ei saa ylittää" (tai jotai tollasta)...ja se päiväannos on 2 kapselia/vrk. Jutan ohjeissa olisi siis kaksinkertainen määrä, uskaltaako sen ottaa...siinähän tulee tuplasti sitten A, E yms. vitamiineja.


      • -6kg tavoitteissa

        Mites on, saako käyttää suolaa/mausteita ja kahvia kera maidon? Ja onko siis tarkoitus joka päivä syödä tolla samalla kaavalla??


      • 34567890+
        -6kg tavoitteissa kirjoitti:

        Mites on, saako käyttää suolaa/mausteita ja kahvia kera maidon? Ja onko siis tarkoitus joka päivä syödä tolla samalla kaavalla??

        saa käyttää, tuliset on plussaa.Juu samalla kaavalla joka päivä.Maitoa vähän kahvin sekaan.


      • marge99

        saako jutan dieetillä myös komiat silaripallukat????!!!


      • Susannnnn
        uskaltaako vaiko ei kirjoitti:

        Ainakin mun purkin kyljessä lukee "päiväannosta ei saa ylittää" (tai jotai tollasta)...ja se päiväannos on 2 kapselia/vrk. Jutan ohjeissa olisi siis kaksinkertainen määrä, uskaltaako sen ottaa...siinähän tulee tuplasti sitten A, E yms. vitamiineja.

        Omega-kapseleissa on pelkkiä omegoita, ei mitään vitamiineja.


      • Anonyymi

        Tähän tietty vettä saa juoda reippaasti ilmeisesti päälle


    • 6+15

      Edellinen jo vastasi ohjeisiin, mutta itellä tulos oli - 6 kg ja lähtötilanne lievän ylipainon alarajoilla. Lisäksi senteissä lähti vyötärö -7 cm ja lantio -6 cm. Kannatti!!! Lähdin mukaan myös gofatgo-haasteeseen joka alkaa 23. päivä. Tsemppiä!

      • fatfatfat

        Olen myös ilmottautunut tuohon gofatgo-haasteeseen. Jännittää vaan se, että miten pystyn noudattamaan niin täydellisesti ohjeita, että myös tuloksia tulisi. Tahto on kyllä kova. Olen kuitenkin kova bilettämään viikonloppuisin...onko alkoholi täysin kielletty tuon projektin aikana?


      • Aijan
        fatfatfat kirjoitti:

        Olen myös ilmottautunut tuohon gofatgo-haasteeseen. Jännittää vaan se, että miten pystyn noudattamaan niin täydellisesti ohjeita, että myös tuloksia tulisi. Tahto on kyllä kova. Olen kuitenkin kova bilettämään viikonloppuisin...onko alkoholi täysin kielletty tuon projektin aikana?

        Hei!

        Kiinnostaisi myös lähteä mukaan kokeilemaan? Minne ja miten ilmoituminen tapahtuu?


      • fatfatfat
        Aijan kirjoitti:

        Hei!

        Kiinnostaisi myös lähteä mukaan kokeilemaan? Minne ja miten ilmoituminen tapahtuu?

        Minä löysin ilmottautumis-sivun täältä:

        http://www.fitfarm.fi/


      • Aijan
        fatfatfat kirjoitti:

        Minä löysin ilmottautumis-sivun täältä:

        http://www.fitfarm.fi/

        Kiitos avusta! Nyt ilmoittauduttu mukaan.
        Pian alkaa, jännää!!


      • kyllä onnistuu
        fatfatfat kirjoitti:

        Olen myös ilmottautunut tuohon gofatgo-haasteeseen. Jännittää vaan se, että miten pystyn noudattamaan niin täydellisesti ohjeita, että myös tuloksia tulisi. Tahto on kyllä kova. Olen kuitenkin kova bilettämään viikonloppuisin...onko alkoholi täysin kielletty tuon projektin aikana?

        Mä en noudattanut kirjaimellisesti tuota, ja silti paino putosi neljä kiloa. Ja käytin myös alkoholia ja söin herkkujakin! Muokkasin sitä ensinnäkin ruoka-allergioiden vuoksi, ja toisekseen siksi että halusin ruokavalion jota pystyn noudattamaan pidempään kuin vain kuurin koska mulla on reilusti pudotettavaa. Sillä muokkaamallani ohjeella olen nyt mennyt siitä lähtien ja paino on pudonnut kaikkiaan 12 kiloa. Vaikka blogissa kuinka Jutta hoki että heti menee pieleen jos soveltaa niin ei pidä paikkansa, tunnen muitakin jotka sovelsivat ja paino putosi silti ihan kunnolla.


    • turskaa

      Teimme pienen testi Jutta Gustafbergin omalla nettisivustolla. Sivustolla, jolla Rva Gustafsberg luo uutta uraa rahastamalla laihduttajilta. Ihmettelimme miki palasta on niin ylipositiivinen Juttaa kohtaan, joten kirjoitimme palstalle ensin kritisoivan, jopa negatiivisen viestin ja sen jälkeen yltiöpositiivisen viestin, jossa kehuttiin Juttaa ja hänen ulkonäköä. Seuraavana päivänä vain positiivinen viesti oli julkaistu ja toista viestiä ei lainkaan. Nyt viikon jälkeen kävimme uudelleen tarkastamassa asian ja sama tilanne, vain postiiviset viestit julkaistaan sivustolla. Olen aina ajatellut, että turhamaisuudella ja oman egonsa pönkittämisellä olisi jotain rajaa, mutta ei näköjään ole. Jotenkin meni arvostus nollille koko persoonaa kohtaan, jos jatkuvasti tyrkyttää itseään julkisuuteen ja mainostaa itseään maailman parhaana niin kyllä pitäisi olla sen verran rehellistä henkeä myös, että kestäisi kritiikin ja negatiivisetkin asiat....

      • 45678765

        se lienee tarkotuskin että palstalla ollaan positiivia.Mitä hyvää negatiivisuudella saa aikaan? aivan.
        fatfatfat, ainakaan toukokuun ohjeissa ei ollut että viikonloppuna x-määrä alkoholia. :) kyllä tota ilman alkoholia pystyy olemaan vai kuinka? mutta jokatapauksessa jo nyt sadat ihmiset päässeet läskistä eroon, ei huono.


      • big mama
        45678765 kirjoitti:

        se lienee tarkotuskin että palstalla ollaan positiivia.Mitä hyvää negatiivisuudella saa aikaan? aivan.
        fatfatfat, ainakaan toukokuun ohjeissa ei ollut että viikonloppuna x-määrä alkoholia. :) kyllä tota ilman alkoholia pystyy olemaan vai kuinka? mutta jokatapauksessa jo nyt sadat ihmiset päässeet läskistä eroon, ei huono.

        Mun on pakko todeta että fyysysitä työtä tekevänä ja kookkaana naisena mä kuolisin nälkään tolla diettillä...aivan varmasti tolla laihtuu mut mä pyörtyisin nälästä raskaassa työssäni...huh..


      • Go fat go rules!
        big mama kirjoitti:

        Mun on pakko todeta että fyysysitä työtä tekevänä ja kookkaana naisena mä kuolisin nälkään tolla diettillä...aivan varmasti tolla laihtuu mut mä pyörtyisin nälästä raskaassa työssäni...huh..

        Luulen,että tolla yhdistelmällä mitä ylhäällä kirjoitettiin,laihtuu mutta myös riittää energiaa koska ohjelmaanhan kuuluu treenit myös. Eli pitää jaksaa treenata- Silloin kun olin Nutriletillä,niin energiaa ei ollut yhtään. Luultavasti tuolla dieetillä saa lisää energiaa,ja kun paino putoaa,niin sekin kummasti piristää oloa. Ihminen elää yllättävän pienillä annoksilla.

        En pidä Juttaa täydellisenä. Mutta eihän me oikeasti tunneta häntä. En minäkään oman firmani sivuille mielelläni ottaisi negatiiviisia kirjoituksia. No ehkä jos ne olisi asiallisia,mutta Juttahan kuitenkin mainostaa yritystään. Pidän Juttaa itsekeskeisienä,mutta kyllähän jonkin verran välittää muidenkin auttamisesta ja on hyvä äiti. Ainakin blogien perusteella. En vain tykkää siitä täydellisen kropan palvomisesta. Joku päivä Juttakin rupsahtaa ja siihen ei auta mikään muu kuin plastiikkakirurgia,jos sekään.

        En aio noudattaa aterioita pilkulleen,koska en syö riisiä enkä pastaa. Mutta muuten kyllä.


      • fatfatfat
        Go fat go rules! kirjoitti:

        Luulen,että tolla yhdistelmällä mitä ylhäällä kirjoitettiin,laihtuu mutta myös riittää energiaa koska ohjelmaanhan kuuluu treenit myös. Eli pitää jaksaa treenata- Silloin kun olin Nutriletillä,niin energiaa ei ollut yhtään. Luultavasti tuolla dieetillä saa lisää energiaa,ja kun paino putoaa,niin sekin kummasti piristää oloa. Ihminen elää yllättävän pienillä annoksilla.

        En pidä Juttaa täydellisenä. Mutta eihän me oikeasti tunneta häntä. En minäkään oman firmani sivuille mielelläni ottaisi negatiiviisia kirjoituksia. No ehkä jos ne olisi asiallisia,mutta Juttahan kuitenkin mainostaa yritystään. Pidän Juttaa itsekeskeisienä,mutta kyllähän jonkin verran välittää muidenkin auttamisesta ja on hyvä äiti. Ainakin blogien perusteella. En vain tykkää siitä täydellisen kropan palvomisesta. Joku päivä Juttakin rupsahtaa ja siihen ei auta mikään muu kuin plastiikkakirurgia,jos sekään.

        En aio noudattaa aterioita pilkulleen,koska en syö riisiä enkä pastaa. Mutta muuten kyllä.

        toimii, tosin pikkasen soveltaen...koska en tosiaankaan loppuelämääni meinaa olla ilman leipää tai syödä rahkaa niin että sitä tursuu jo korvistakin.
        Vettä menee 3 litraa päivässä...ja askelia tulee, kun ravaa vessassa:)

        Alkoholi ei kuulu mihinkän diettiin, toki sen tiedän, eikä sitä tarvi myöskään juoda, MUTTA...pari lasia punkkua hyvän pihvin kanssa ei voi olla pahasta jos sitten viikonvaihteen jälkeen palaa ruotuun oikee kunnolla.


      • hhhhhhhhhhhh
        fatfatfat kirjoitti:

        toimii, tosin pikkasen soveltaen...koska en tosiaankaan loppuelämääni meinaa olla ilman leipää tai syödä rahkaa niin että sitä tursuu jo korvistakin.
        Vettä menee 3 litraa päivässä...ja askelia tulee, kun ravaa vessassa:)

        Alkoholi ei kuulu mihinkän diettiin, toki sen tiedän, eikä sitä tarvi myöskään juoda, MUTTA...pari lasia punkkua hyvän pihvin kanssa ei voi olla pahasta jos sitten viikonvaihteen jälkeen palaa ruotuun oikee kunnolla.

        Kertokaas, miten se raejuuston korvaaminen valkuaisella menikään? Voiko rahkankin korvata?


      • 1re13

        Negatiivisuudella EI mitään saa AIKAAN! Hyvä kun ei julkaisseet moista!


      • Joku...
        Go fat go rules! kirjoitti:

        Luulen,että tolla yhdistelmällä mitä ylhäällä kirjoitettiin,laihtuu mutta myös riittää energiaa koska ohjelmaanhan kuuluu treenit myös. Eli pitää jaksaa treenata- Silloin kun olin Nutriletillä,niin energiaa ei ollut yhtään. Luultavasti tuolla dieetillä saa lisää energiaa,ja kun paino putoaa,niin sekin kummasti piristää oloa. Ihminen elää yllättävän pienillä annoksilla.

        En pidä Juttaa täydellisenä. Mutta eihän me oikeasti tunneta häntä. En minäkään oman firmani sivuille mielelläni ottaisi negatiiviisia kirjoituksia. No ehkä jos ne olisi asiallisia,mutta Juttahan kuitenkin mainostaa yritystään. Pidän Juttaa itsekeskeisienä,mutta kyllähän jonkin verran välittää muidenkin auttamisesta ja on hyvä äiti. Ainakin blogien perusteella. En vain tykkää siitä täydellisen kropan palvomisesta. Joku päivä Juttakin rupsahtaa ja siihen ei auta mikään muu kuin plastiikkakirurgia,jos sekään.

        En aio noudattaa aterioita pilkulleen,koska en syö riisiä enkä pastaa. Mutta muuten kyllä.

        No aika nirsoa. Perunaa sitte.


      • MsMuscle
        big mama kirjoitti:

        Mun on pakko todeta että fyysysitä työtä tekevänä ja kookkaana naisena mä kuolisin nälkään tolla diettillä...aivan varmasti tolla laihtuu mut mä pyörtyisin nälästä raskaassa työssäni...huh..

        Joo siksi kaikkein turvallisin olisi itselle henk koht räätälöity ohjelma. Mä olen bodaava ja raskasta työtä tekevä nainen ja todella kuolisin :D Mä olen kyl räätälöiny vähä itte, mut kokemus tuo varmuutta :) Aamulenkit, raskas työ sali tuhois vaan kauheella työllä saadun lihasmassan noin vähillä kaloreilla :D Joten suosittelen, et maksat vähän enemmän saadakses itelles räätälöidyn ravinto ohjelman :D Olemme todellakin yksilöitä. Mutta sadat ihmiset todistavat, että tuo toimii toki.. :) Monelle voi olla hyvinkin sopiva. Jotkut eivät näe nälkää, päin vastoin joutuvat ahtamaan...


    • -2 kg

      Hei,

      Minä olen ollut tuolla Jutan dieetillä nyt viikon ja hyvin on alkanut. Painoa oli tämän aamun mittauksen perusteella tippunut tasan 2 kiloa. Pituudeltani olen 156 cm, joten olen hieman karsinut tuota syömismäärää, kun tuntuu minun kokoiselleni aika isolta ruokamäärältä näin laihdutustarkoitukseen.

      En ole pystynyt liikkumaan juuri lainkaan, kun olen tässä hieman sairastellut eli painonpudotus on tapahtunut täysin ruokavalion ansiosta. Normaalisti siis liikun useita kertoja viikossa.

      Lähtöpainoltani olin siis lievän ylipainon rajoissa eli varsinaista ylipainoa minulla ei ole kovin paljon. Mutta kaiken kaikkiaan tavoitteenani on painaa 52 kiloa, jonka koen itselleni ihannepainoksi. Ja aion jatkaa tätä dieettiä muunnellusti niin kauan kunnes painan tuon 52 kiloa.

      Ihan helppoa on ollut tähän saakka noudattaa tuota melko tiukkaa ruokavaliota, kun vain olen asennoitunut siihen oikein.

      Aion kyllä jatkaa tällä nyt hyvällä tsempillä loppuun saakka. Käyn täällä raportoimassa välillä, että kuinka olen onnistunut.

    • Nett@

      Tän viestiketjun aukaisu olikin parasta pitkään aikaan!! Kiitos dieettiohjeista! Tämä toimii ja tätä on mukavaa noudattaa =) Aloitin lauantaina ja paino silloin noin 77 kg. En muista tarkkaan.. Tänään oli 74.5 kg!! Eli viidessä päivässä tuo tulos! Niin ja pituutta mulla 164 cm. Tällä saa hyvin loput raskauskilot pois =) Ja en ole edes kauheesti urheillut. Aamulla tyhjällä mahalla lenkki tuplarattaita työntäen ja välillä kun jaksaa niin 6 kilon käsipainoilla oon tehnyt ja vähän vatsalihaksia. SUOSITTELEN!!

      • Nutrimamma

        no musta tuo dietti kuulostaa kohtuulliselta,,, ite olen nyt nutrilla, joka on 100x haastavampi... mut näillä ohjeilla vois jatkaa elämää sit tän nutridietin jälkeen...


      • -2kg
        Nutrimamma kirjoitti:

        no musta tuo dietti kuulostaa kohtuulliselta,,, ite olen nyt nutrilla, joka on 100x haastavampi... mut näillä ohjeilla vois jatkaa elämää sit tän nutridietin jälkeen...

        Hei,

        Olen ollut nyt viikon ja neljä päivää tällä dieetillä. Ekalla viikolla tipahti paino sen 2 kiloa, mut nyt ei ole tapahtunut mitään!!! Olen käynyt salilla enkä ole lipsunut yhtään, mut silti iski nyt joku ihmeen jumitus... Tosin mittasin tänään vyötärön ympäryksen, niin melkein 10 senttiä on sieltä lähtenyt pois eli kyllä jotain on tapahtunut. Olen kylläkin sen verran poikennut dieetistä, että raejuuston syömisestä olen luopunut kokonaan, kun alkoi tökkimään niin pahasti ja iltapalan ole yleensä jättänyt väliin, kun ei yksinkertaisesti mahdu mahaan. Mutta siis mitään ylimääräistä en ole syönyt. Aion silti jatkaa tällä sinnikkäästi, koska pakkohan sen painon on jossain vaiheessa alkaa tippumaan. Minulla vain on hieman taipumuksena kärsimättömyys eli kaiken pitäisi tapahtua heti ja nyt... :-)

        Minulla on siis vielä noin kaksi kiloa ihan selvää ylipainoa ja vielä sen jälkeen olisi noin 8 kiloa ihannepainoon. Onko teillä muilla ollut tässä dieetissä jumitusveihetta??


      • Nett@
        Nutrimamma kirjoitti:

        no musta tuo dietti kuulostaa kohtuulliselta,,, ite olen nyt nutrilla, joka on 100x haastavampi... mut näillä ohjeilla vois jatkaa elämää sit tän nutridietin jälkeen...

        Mäkin nutrasin 6 päivää ja musta tällä tippuu ihan samaa tahtia! Tosin sillä erotuksella että tässä dieetissä maha toimii paremmin eli joka päivä kakkoshätä kun nutreilla ollessa kävin vaan joka toinen päivä. On se nutrien noudattaminen joo rankkaa ja mullaki kolme lasta ja mies jotka syö normiruokaa niin.. Joskus kun isommat lapset kiukutteli ruuasta niin meinasin vääntää niskat nurin niiltä ku ärsytti se ettei ymmärtänyt hyvän päälle =D Ja omalla lautasella joku nutrikeitto!!


      • Nett@
        -2kg kirjoitti:

        Hei,

        Olen ollut nyt viikon ja neljä päivää tällä dieetillä. Ekalla viikolla tipahti paino sen 2 kiloa, mut nyt ei ole tapahtunut mitään!!! Olen käynyt salilla enkä ole lipsunut yhtään, mut silti iski nyt joku ihmeen jumitus... Tosin mittasin tänään vyötärön ympäryksen, niin melkein 10 senttiä on sieltä lähtenyt pois eli kyllä jotain on tapahtunut. Olen kylläkin sen verran poikennut dieetistä, että raejuuston syömisestä olen luopunut kokonaan, kun alkoi tökkimään niin pahasti ja iltapalan ole yleensä jättänyt väliin, kun ei yksinkertaisesti mahdu mahaan. Mutta siis mitään ylimääräistä en ole syönyt. Aion silti jatkaa tällä sinnikkäästi, koska pakkohan sen painon on jossain vaiheessa alkaa tippumaan. Minulla vain on hieman taipumuksena kärsimättömyys eli kaiken pitäisi tapahtua heti ja nyt... :-)

        Minulla on siis vielä noin kaksi kiloa ihan selvää ylipainoa ja vielä sen jälkeen olisi noin 8 kiloa ihannepainoon. Onko teillä muilla ollut tässä dieetissä jumitusveihetta??

        Joo tiedän et ärsyttää toi jumitus! Mullakaan ei ollut eilisestä tippunut yhtään =/ Pitäis käydä vaa´alla vaan sen kerta viikkoon niin osais iloitakin tuloksista enemmän =) Oon kans semmonen heti-kaikki-mulle-nyt! tyyppi =)
        Unohdin mainita että syön myös allia lisäks! Ostin ne kun olin pyöreämpi (pudotusta siis takana jo 25 kg). Nyt vasta aloitin kun imetys loppui. Painoindeksini on nyt alle tuon 28 että en tiedä kuinka niistä on ollut apua mutta en uskalla lopettaakkaan! Syön purkin loppuun ja jos tuntuu et sen jälkeen jumittaa enemmän niin pyydän äitiä ostaas niitä mulle pikkupurkin lisää =D Mulla tavoite tuo 65 kg mitä painoin ennen raskautta ja sit kun se on saavutettu niin sit pikkuhiljaa tai rytinällä 60 kiloon jonka painoin 2 vuotta sitten =)


      • sini...
        Nett@ kirjoitti:

        Mäkin nutrasin 6 päivää ja musta tällä tippuu ihan samaa tahtia! Tosin sillä erotuksella että tässä dieetissä maha toimii paremmin eli joka päivä kakkoshätä kun nutreilla ollessa kävin vaan joka toinen päivä. On se nutrien noudattaminen joo rankkaa ja mullaki kolme lasta ja mies jotka syö normiruokaa niin.. Joskus kun isommat lapset kiukutteli ruuasta niin meinasin vääntää niskat nurin niiltä ku ärsytti se ettei ymmärtänyt hyvän päälle =D Ja omalla lautasella joku nutrikeitto!!

        Mäkin aloitan kyseisellä dieetillä huomenna...orastavaa kurkku kipua on,mutta ei se saisi nyt haitata.Paljon olen lukenut juttuja dieetin toimivuudesta puolesta ja vastaan. On ihan mielenkiintoista katsoa miten ittelleni käy...Tavoitepainoon 65kg tällä hetkellä matkaa n. 5 kiloa....olen nyt niitä tiputellut tässä 3 viikkoa ja 1.6 lähtenyt...katsotaas jos toi jutan dieetti alkais vauhdittaa tätä projektia.


      • Nett@
        sini... kirjoitti:

        Mäkin aloitan kyseisellä dieetillä huomenna...orastavaa kurkku kipua on,mutta ei se saisi nyt haitata.Paljon olen lukenut juttuja dieetin toimivuudesta puolesta ja vastaan. On ihan mielenkiintoista katsoa miten ittelleni käy...Tavoitepainoon 65kg tällä hetkellä matkaa n. 5 kiloa....olen nyt niitä tiputellut tässä 3 viikkoa ja 1.6 lähtenyt...katsotaas jos toi jutan dieetti alkais vauhdittaa tätä projektia.

        Mulla sama tavoitepaino! Tosin vähän enemmän matkaa =/ Paino nyt 74,9 kg eli semmoset 10 kiloo vielä!
        Olin tosiaan sen viikon jutan dieetillä ja taas motivaatio kateissa!! Hyvä dieetti on, paino tippui mukavasti ja vaikka en oo viikkon noudattanut vaan syönyt kaikkee suklaata ja jäätelöö ja hiilareita muuteski niin ei oo paino noussut. No okei 600g on tullut mut yllättävän vähän siihen nähden paljon oon syönyt! Nyt täytyis taas aloittaa. On aineetki kaapissa et sen kus vaan alkais mut ärsyttää tää motivaation puute!!
        Vitsi kun mäkin olisin jo tossa vaiheessa et 5 kiloo enää jäljellä! On tääkin hyvin ku 7 kk sit painoin 99 kiloo ku synnytyslaitokselta lähdin mut haluis pikku hiljaa olla jo vanhoissa lukemissa!
        Onnea pudotukseen!!!


      • sini...
        Nett@ kirjoitti:

        Mulla sama tavoitepaino! Tosin vähän enemmän matkaa =/ Paino nyt 74,9 kg eli semmoset 10 kiloo vielä!
        Olin tosiaan sen viikon jutan dieetillä ja taas motivaatio kateissa!! Hyvä dieetti on, paino tippui mukavasti ja vaikka en oo viikkon noudattanut vaan syönyt kaikkee suklaata ja jäätelöö ja hiilareita muuteski niin ei oo paino noussut. No okei 600g on tullut mut yllättävän vähän siihen nähden paljon oon syönyt! Nyt täytyis taas aloittaa. On aineetki kaapissa et sen kus vaan alkais mut ärsyttää tää motivaation puute!!
        Vitsi kun mäkin olisin jo tossa vaiheessa et 5 kiloo enää jäljellä! On tääkin hyvin ku 7 kk sit painoin 99 kiloo ku synnytyslaitokselta lähdin mut haluis pikku hiljaa olla jo vanhoissa lukemissa!
        Onnea pudotukseen!!!

        No sähän olet ihan hurjasti tiputtanut! Joo ainut miinus tossa dieetissä on minun kohdallani se,ettei minulla (kun en muutenkaan kokkaile) riitä mielikuvitusta tekemään noista safkoista erilaisia muunnelmia,vaikka tiedän et mahdollisuudet on jauheliha risotosta ja keittoihin yms....Ton puolen kun sais kuntoon et keksis mitä niistä tehdä ois ihan huippua...elikkäs jos jollakin on kunnon ohjeet mausteita myöten ni ois huippu kiva jos jaksais ne jakaa täällä....Motivaatio laihduttamisen suhteen oli ittelläkin muutama kuukausi aivan pyllyssä,mutta ny kolmen viikon aikana on antanu aikaa kypsytellä ja taas alkaa tulla se halu tiputtaa sitä mun painoa ku mun ns.normaali paino on toi 63-64 kiloa ennen kun ny kesällä sit lihosin (ei kiva)....mä lasken sen "normaali painon" aina ittelleni niin et mikä mun paino on kun liikun syön hyvin enkä diettaile.....


    • Tuo ohje vähän poikkeaa tästä mun löytämästä ohjeesta... 8I
      Kumpi näistä siis on "oikea"?


      Aamiainen

      * 45 g kaurahiutale
      * 100 g raejuusto, rasvaton
      * 1,5 dl mehukeitto, sokeroimaton
      * Omega 3 2 kpl

      Lounas

      * 100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
      * 1 kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto, rasvaton
      * 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
      * 5 g oliiviöljy

      Välipala

      * maitorahka 250 g
      * 100 g pakastemarjoja
      * tai 1 kpl Pro-Fx lo-carp bar -proteiinipatukka / 40g Fast Dietmix

      Päivällinen

      * 100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
      * 40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna
      * 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
      * 5 g oliiviöljy

      Iltapala

      * 250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton
      * 1 dl mehukeitto, sokeroimaton
      * 10 g vehnäleseitä
      * Omega 3 2kpl

      Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)

      * 40 g Fast Dietmix (kovaa treenaavat voivat käyttää tuhdimpaa palautusjuomaa esim. Fast Reco 2)

      • kaisa

        Minä olen ainakin tuolla pudottanut. Jos tuo on naisten dieetti.
        Miehille suuremmat annokset.


    • Kaiken kokeillut

      Tosi hieno dieetti. Minä olen pudottanut painoni melkein ihanne painooni. Yksi kilo enään :) Mieheni on pudottanut -7 kg.
      Parasta on ollut energia mitä kannan koko päivän. Tuosta ruokarytmistä ei voi muuta kuin pitää! Iloisuus ja energisyys ovat vallanneet päiväni.
      Tzemppiä, ekat 3 päivää oli hankalaa mutta siitä se sitten lähti. Juu ja jumi tuli mullakin, sen jälkeen paino tippui nopeasti uudelleen. Alholi sotkee ainakin minulla aika pahasti painon tippumisen.
      Kannattaa kokeilla ehdottomasti!
      En ole muuten liikkunut juuri yhtään tämän dieetin aikana.

      • Niin mutta....

        Paljonko oli ylipainoa vai kevesittekö normaalipainon sisällä?


    • kiinnostaa

      millä korvata rahka ja raejuusto kun ei voi käyttää mitään
      maitotuotteita?
      käykö tattari vehnäleseiden tilalle?

      • Miau1

        Aloitin juuri Jutan dietin? Olenko ymmärtänyt oikein että esim. riisin määrä 40g on kuivan keittämättömän riisin grammamäärä. Vai keitetyn?


      • gfg2012
        Miau1 kirjoitti:

        Aloitin juuri Jutan dietin? Olenko ymmärtänyt oikein että esim. riisin määrä 40g on kuivan keittämättömän riisin grammamäärä. Vai keitetyn?

        Kaikki ovat raakapainoja.


    • jou fat jou

      Heissan siskot!
      Olis tarkoitus huomenna aloittaa Jutan dieetti ja ihan innoissani jo. Ainut miinus tässä on, että mulla ei ole talousvaakaa ja noita grammoja on vaikea arvioida käsin. Jos kaurahiutaleita on 45g, niin mihin asti desilitramitta suunnilleen täyttyy? Lihan, kalan ja kanan voin antaa punnita kaupassa, tai no ei kanaa mut muut. Te jotka olette tämän jo kokeneet, niin punnitsetteko joka kerta ruuan? Miten syötte noita vehnäleseitä? Se on kokonaan uusi tuttavuus minulle, niin ja onko 10g esim. pikkulusikallinen? Täytyis varmaan ostaa talousvaaka ;)
      Kiitos kuitenkinjos jaksatte auttaa läskiä hädässä :)

    • nimimerkkionjovaratt

      Olisikohan helpompi ostaa se vaaka kuin punnita lihat KAUPASSA :D ja miten sä niitä annoksia alat punnitsemaan vai ostatko vain 100 g kerralla ? Dieetti jossa on tarkat gramma määrät tulee noudattaa , ei tässä ajeta takaa niin et kouralla tuosta noin suunnilleen, koska noihin grammoihin ja annoskokoihin tässä se perustuukin että syö tarpeeksi ravintoa ,muttei kumminkaan liikaa. Nälissään sitä varmasti lirauttaa isommalla kädellä jos ei laita ruokaa vaa`n kautta.

      Jep suosittelen talousvaa`n ostoa :)

    • tittenii

      Täällä on jo useampi kysynyt mutten löytänyt vastausta... Eli

      Millä voi korvata raejuuston?
      Entä kaurahiutaleet ja vehnäleseet?

      Pitää ostaa talousvaaka ja puntari, kumpaakaan ei ole. Pituus 173 ja lähtöpaino noin 62kg. Hoikkia siis ollaan mutta tavoite ja ihannepaino 55kg. Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenäänsä, tähtäimessä mallin ura jossa ei kyllä olla grammaakaan ylipainoisia. 55kg saa riittää.

    • Karkki

      Jos on yli 40kymppinen meneeköhän samalla tavalla alas tällä dietillä myös? Onko joku kokeillut?

    • Mäntsä

      Pitäisi toimia ihan kaiken ikäisillä samalla tavalla.. Ainakin GofatGo foorumilla tun tuntuivat kaikki saavan hyviä tuloksia..
      Itsellä nyt menossa kolmas päivä. Ei tullut ees yhtä pahat päänsäryt ja palelu kuin ekalla kerralla kun haasteessa olin mukana. Neljä viikkoa pitäisi taas olla ja katsoa mitä tuloksia tulee. Viimeksi taisi lähteä 7kiloa ja niistä kaksi tullut takaisin.

    • Laihalate
    • Jogi_

      Itse aloitin eilen, annokset tuntuu suurilta.. ainakaan nälän tunnetta ei ole tullut ja vikat haarukalliset joutuu melkein väkisin syömään... :D Tsemppiä kaikille !!

    • juttaaja

      Jep, nostetaan tää uusiks!

      Mä oon juttaillu 4 päivää, kävin ekan kerran puntarilla ja nestettä läskiä oli lähteny 2kg eli aika hyvä! Housut on löystyneet vyötäröltä paljon ja juoksu sujuu paremmin, on vaan kertakaikkisen kevyt ja kiinteämpi olo. Ylipainoa mulla ei ollu ennen dieetille lähtemistäkään, oli vaan löysä olo.

      Tähän dieettiin verrattuna olin syöny varmaan puolet näistä annoksista ja syömiset koostui vähän siitä sun tästä... on ollu hienoa löytää oikea ruoka, vaikkakin vähän pakolla. ;) Annoskoot tuntuu toooosi isoilta. Ainut kun tökkii on maitorahka, mutta itsekurilla sekin joka päivä menee alas. Maitorahkan sijaan vedän välipalaksi joka päivä proteiinipatukan...

      Tsemiä kaikille laihdutustavasta riippumatta, yhteinen päämäärä meillä kuitenkin on... :)

    • Jogi_

      Multa lähteny nyt 6 päivässä 2kg pois ja vähän on kyllä lipsahdeltu ruokavaliosta.. Salilla käyn 4 kertaa viikossa ja tavoitteena onkin saada lihasta näkyviin ja rasvaa pois.
      Maitorahka tökkii täällä kans!! :S
      Mies kattoo suu auki annos kokoja ja ihmetelee että mikäs dieetti se tuo on ku saa syyä noin kauheesti. heh :)

    • omaidea

      jotain saman tapaista kun jutta oon ajatellu epäonnistuneen karppaamisen jälkeen josta paino nousi. Elikkä en laske annoksia vaan syön suunnilleen sinne päin.
      En tiedä hyvä idea olla laskematta mitään mutta mä kerron sitten onnistuuko mutta odotukset on kovat. Sain karppaamisesta tarpeekseni koska kaikki oli yhtä laskemista =(

      • Näin normaalipainois

        Suurin osa normaalipainoisista länsimaalaisista syö monipuolista ruokaa ihan näppituntumalla ja on normaalipainoisia.

        Kun alkaa syömään kuin normaalikokoinen ihminen, on hetken kuluttua sellainen. Ihan ilman pusseja ja patukoita :)


    • Jimy79

      Millanen sitten on tuo miehille tarkoitettu dieetti, ruoka-ohjeet ja kuntosalitreeni ja kotitreeni? Onko kellään tietoo?

    • Josa..

      Aikoinaan, kun tuo ohje oli netissä, niin muistaakseni se oli miehillä 1,5 kertaa naisten annokset.

    • Juttailija

      miehillä
      aamiainen
      kaurahiutale 70g (n.2dl)
      rasvaton raejuusto 150g
      sokeroimaton mehukeitto 200g (2dl)

      lounas
      kana/kala/naudanliha 150g
      vihanneksia 200g
      rasvaon raejuusto 40g tai kananmunanvalkuainen 75g
      oliiviöljy 5g (1rkl)

      välipala
      1 kpl profx-locarb patukka tai 40gfast dietmixtai 250g 0.2% maitorahka 100g pakastemarjoja

      päivällinen
      riisi 60g taipasta 60g tai peruna 250g
      kana/kala/nauta 150g
      vihanneksia 200g
      oliiviöljy 5g

      iltapala
      maitorahka 250g tai rasvaton raejusto 150g
      sokeroimaton mehukeitto 100g (1dl)
      vehnälese 10g
      fast omega3 2kpl

      muuta
      4l vettä päivässä 0.3l ennen aamiaista
      mausteita ja suolaa 5-7g/pv

      Vinkkejä
      Vihaan rahkaa..joten iltapalarahka menee näin rahka mehukeitto leseet (pikku luraus fun light metsämarja/mansikka jotka on ok jutan dietin mukaan makeutusaineeks tässä) isoonkulhoon sekoitus ja ei maistu enään tunkkanen rahka ;)

      Raejuusto on perseestä
      Aamun raejuusto..heitän2dl kaurahiutaleita 4dl vettä ja raejuustot isoon kulhoon ja mikroon..raejuusto maistuu melkeenpä siltä ah niin hyvältä voisilmältä. EI tarvitse sitä kammotusta sitten raakana syödä :D

      Päivällisellä menee mukavasti lihan sekaan yms.sulaa sielä "juustokuorruteeks"

      JUtalla tuli tiputettua aikoinaan 12kg 6vk nyt joulun jälkee alotin taas ja kuntoilu mukaan niin on parempi fiilis.

      Kuntoilu oli mun muistaakseni samakuin naisilla eli 2-4krt viikossa
      15xpunerrus
      15x kyykky
      10-15xpenkkidippi
      10x supermies
      10.15x vatsarutistus
      20-30sek hoover

      2-6krt rotaationa tuo kunnon mukaan

      1-3krt viikossa ennen aamupalaa lenkki total 60min viikossa. Jos ei natsaa niin sitten kun kerkeää

      Itse käyn myös salilla joten oon korvannu ton dietmixin hiukan ponnekkaammalla HTR tai Muscle plus drinksulla

      • Jimy -79

        Moi!

        Kiitos sulle paljon ohejistasi. yritän noudatella! :)

        -Jimy


    • Taikakuri

      Minä aloitin toissapäivänä ja heikottaa välillä niin perkuleesti että en tiiä mistä johtuu. Liikuntana mulla luisteluhiihto 5x viikossa tunnin ajan. Johtuuko heikotus siitä että saan liian vähän energiaa entiseen nähden? Tottuuko elimistö tähän ollenkaan?

      • ei tää sovi

        Siis normaalipainoisille, liikkuville tämä on aivan liian vähäkalorinen ruokavalio.

        Itsekin syön parituhatta kcaloria päivässä, ja BMI on 24. Haluaisin kiinteytyä, mutta tätä juttailua ei varmaan kannata kokeilla, vaan vähentää päivän syömisistä vain hieman. Muuten menee systeemi vain sekaisin :(
        Ja aika samanlaisia ruokiakin syön jo nyt viikonloppuisin karkkia ja jäätelöä. joten jos vaan herkuista karsis ja vähän annoskokoja kattois? Parempi?


    • Rahkan inhokeilleLUE

      No kerro taikakuri minkälaisissa mitoissa olet ja sukupuoli jne. Juothan vettä tarpeeksi, vähintään 4litraa päivässä? Käytäthän merisuolaa reilusti kun urheilet ja diettaat? Rehuja lisää lautaselle jos vatsa ei täyty ruoan jälkeen!

      Siis miten joku ei voi tykätä rahkasta? Kannattaa valita se Pirkka mieto maitorahka normaalina tai vähälaktoosisena (ei löydy joka paikasta) laktoositon on melkein puolet kalliimpaa. Toinen vaihtoehto on Ehrmann maustamaton maitorahka. Nämä kaksi ovat HERKKUA! Siis jos on vahingossa ostanu sitä happaman makuista perusrahkaa hyi helv.!

      Raejuusto voi myös olla sitä 2% hyla versiota, ei tarvitse olla rasvatonta. Ero maussa on kuin yöllä ja päivällä, se rasvaton on todella pahaa! Sitä rasvaa tulee niin minimaalinen määrä, että lopputulokseen ei vaikutusta. Muutenkin tuo on aika vähärasvainen dietti omaan makuuni, koska rasvat ovat todella tärkeitä hormoonitoiminnalle ja rasvanpoltolle.

      Lidlistä saa myös molempia halvalla isoissa lootissa, kannattaa vertailla makua!

      Fast Dietmixin voi korvata periaatteessa millä tahansa heraproteiinilla. Esim. jos haluaa säästää ja saada vielä laadukkaampaa proteiinia niin www.sportsnutrition.fi netin suosituin pulju lisäravinteille ja nopein toimitus! Tuolta sitten Self Micro Wheytä 4kg 65€. Tätä voi käyttää välipaloilla ja palautusjuomana! Se on vähärasvainen vähähiilarinen ja laktoosia ei ole nimeksikään, isolaatti pohjainen joten todella vatsaystävällinen ja painii ihan eri laatuluokassa kuin esim. Fast Hera80. Jos haluaa enemmän vatsantäytettä niin Self Casein. Tai sitten Selfin Day&Night jossa on 2kg säkkejä heraa ja kaseiiinia molempia ja hinta naurettavat 65€. Tiedoksi vaan sellainen asia, että Bull Mentula eli fitfarmin pääkoutsi on Fastin sponssilla liikenteessä, siksi suositellaan Fastin tuotteita. On kuitenkin paljon halvempia ja laadukkaampia tuotteita markkinoilla kuin em. Fastin tuotteet. Nykyään Prismoista saa Selfin heraproteiinia kannattaa katsoa urheiluosastolta lisäravinnepuolelta!


      Terveisin

      Coach_PT_M33

    • Taikakuri

      Kiva kun vastasit näin äkkiä Coach_PT_M33

      Olen nainen, 33 vuotias, pituus 159 ja paino 60 kg. Tavoitepaino ois 55 kg. Olen ihan hyvässä kunnossa mielestäni jo nyt, lihaksia löytyy ja ne jopa näkyvätkin. Kuitenkin takamuksessa ja jaloissa on läskiä ja farkut kiristää sekä on epämukava olo näiden muutamien ylimääräisten kilojen takia. Meni hermo kun koko ajan tulee napsittua suuhun jotain plus että rasvan käyttö on ryöstäytynyt käsistä täysin, tungen voita joka ruokaan, leivälle ym sillä varjolla kun urheilen. Tähän täytyi saada muutos.

      Tällainen dieetti jota tulee kirjaimellisesti noudattaa, sopii mulle näköjään erittäin hyvin, kun sinne suuhun EI TUNGETA mitään muuta. Olen siis 3 pv noudattanut. Henkisellä puolella ei ole ollut mitään ongelmia noudattaa. Ja kävin tänään vaa'assakin ja kolmessa päivässä lähtenyt 1 kg joten motivaatio jatkaa on kova. Mutta tuo on paha jos heikottaa, silloin ei treenikään kulje eikä kalorit pala sen takia. Nyt päiväruuan jäljiltä ei heikota ollenkaan, mutta aamulla ennen aamupalaa oli niin huono olo etten pystynyt kuvittelemaankaan mitään aamuaerobisia...

      • Lisää kaloreita

        Mitä, jos lisäisit vaikkapa kourallisen hyviä pähkinöitä jokaiseen päivään:
        saat vähän enemmän kaloreita ja saat proteiinia ja hyviä rasvoja?
        Uskon, että normaalipainoiselle ja paljon liikkuvalle tässä on aivan liian vähän kaloreita. Tai syö viisi päivää viikossa noin ja kaksi päivää ainakin parisataa kcal enemmän tuohon päälle.


    • Tosi hyvä dieetti!

      Mulle ei uppoa tuo raejuusto kun puoliväkisin. Laitan aamupuuron sekaan soijaproteiinia ja maitoa sen ja lisäainemehukeiton sijasta, ja hyvää on. Rahka menee vaikka sitten oikein happamanakin (marjojen kanssa, nam!), mutta olen syönyt Lidlin jogurttirahkaa. Siinä on hiukan vähemmän proteiinia kuin tönkkörahkassa, mutta maku on aivan ihana!

      Jos rahka tökkii, laittakaa sekaan funlight mehua tms sokeritonta mehutiivistettä, jollei teitä haittaa lisäaineet.


      Joudun syömään välipalan ennen lounasta, koska aamupalan syön jo neljän maissa aamulla. Tulee siis 6 ateriaa päivässä, mutta mulla on toiminut loistavasti tuo dieetti. Hurjasti lisää energiaa ja treenit kulkevat tosi hyvin. Ylipainoa mulla ei ole edes ollut, mutta kroppa muotoutuu vauhdilla kun treenaa.

      • Vinks

        Laita raejuuston sekaan loraus mehukeittoa. Silleen ainakin itellä uppoo tosi hyvin


    • kaz

      Huomenna alkaa dietti. Itsekuria vaan pitää löytää j:)

    • hei4

      mitä vihanneksia syötte? ihan tuoreita? oon diettaillu kohta viikon. ja painoa tullut 0,5kg lisää!!!! vaikka olen ihan kirjaimellisesti noudattanut ohjeita. lenkkeily ja kahvakuulailu. (sali mahollisuutta ei ole)

      • Tämmösiä...

        Jos tykkää, lempikasviksia voi höyryttää tai kypsentää pannulla tai uunissa. Ite tykkään parsakaalista, paprikasta ja sipuleista eniten, paljon mene myös porkkanaa, kukkakaalta, keräkaalta (kaalilaatikkona tai keitossa) joskus kesäkurpitsaa.

        Salaatteja syön sellaisenaan, porkkanaakin sekaan. Tykkään sekä kypsistä että raaoista kasviksista.


    • Konstaili

      Minäkin lähdin tätä kokeilemaan. Aamu alkoi puurolla, raejuustolla ja mehukeitolla.
      En saanut kaikkea puuroa syötyä. Itselleni on aina ollut vaikeaa aamiainen, Harmittaa, että puuroa jäi hieman, mutta muutoin se kaikki mitä sain syötyö heti aamulla oli positiivinen yllätys.
      Keittiövaaka käytössä ja ohjeen ja annostusten mukaan kaikki. Pakstimessa on vihanneksia montaa eri lajia. Samoin seitä ja tonnikalaa viikonlopulle. Menen maanataina tankkaamaan varastoja. Joukkkoon vähärasvaista lihaa ja kanaa.
      Tykkään rahkasta todella paljon. Samoin raejuustosta. Voi toki olla, että muutaman viikon jälkeen ajatus niistä on toinen.

    • Hyvä lukea näitä kokemuksia ja tää vaikuttais hyvältä tavalta lähtee pudottaa painoa.
      Itsellä lapsi ja se vähän vaikuttaa liikuntaan, mutta ruokailut on helppo sovittaa tähän ja ruoka-aineet edullisia ja saa joka paikasta. Mulla pudotettavaa paljon eli mikään 5 kiloa ei todellakaan riittäis, mut jos tuloksia on muutkin saanu, ni kai itsekin psytyis. Kiitos vinkeistä. :)

    • -nana

      Haluaisin kuulla teiltä jo pidempään diietillä olleilta kilojen tippumistahdista, miten nopeasti on tippunut? :) Itselläni tavoitteena -20kg.

    • diudaudiudau

      onko kellään Lite ryhmien vanhempia ohjeita? Etenkin in shape kiinnostaisi. Meinasin jo nyt lähteä mukaan, mutta myöhästyin lähdöstä :/

    • mimu2

      Minuakin kiinnostaisi tuo lite in shape tai sitten weight loss ryhmien ohjeet.

    • pudottaja-

      Painoni nousi noilla Jutan ohjeilla 10kg.

      • Lähtömitat?

        Olitko normaalipainoinen?


      • Anonyymi

        Älä ny valehtele


    • läskille kyytiä

      Mulla on tuolla kaapissa vielä turkkilaista jukurttia, jonka ajattelin syödä loppuun. Sadassa grammassa on suurin piirtein yhtä paljon kaloreita kuin 250 grammassa rasvatonta rahkaa. Sen sata grammaa sitä yleensäkin syön. Ja kaurapuuron sijaan voi varmaan syödä neljän viljan puuroa. Saako siihen rahkaan laittaa makeutusainetta, kyllä kai? Mitenkähän lihan kanssa, onko esim. kanan oltava marinoimatonta? Paljonko liikutte viikossa? Mä kuljen työmatkat pyörällä, n. 30 min/päivä, salilla 3 krt/vko. Jotain aerobista ajattelin vielä ottaa mukaan, esim. uinti. Pudotettavaa on kymmenisen kiloa.

      • läskille kyytiä

        Ja vielä kysyisin, eikö Jutta ole aina sanonut, että pitäisi syödä kolmen tunnin välein? Jos syö aamupalan kuudelta, välipalan yhdeksältä, lounaan kahdeltatoista, päivällisen kolmelta ja iltapalan kuudelta niin vähän voi tulla nälkä ennen maatamenoa. Näin asiakaspalvelutyössä ei kuitenkaan voi mennä syömään ihan milloin tykkää. Kahvitauolla on käytävä 8-9 aikaa jos käydä meinaa. Ruokatauossa on enemmän joustovaraa, sen voi pitää 11.30-13.00. Ehkä pitäisi jättää aamupala väliin tai sitten nipistää muista aterioista sen verran että saa lisättyä yhden välipalan.


      • Piimälasi
        läskille kyytiä kirjoitti:

        Ja vielä kysyisin, eikö Jutta ole aina sanonut, että pitäisi syödä kolmen tunnin välein? Jos syö aamupalan kuudelta, välipalan yhdeksältä, lounaan kahdeltatoista, päivällisen kolmelta ja iltapalan kuudelta niin vähän voi tulla nälkä ennen maatamenoa. Näin asiakaspalvelutyössä ei kuitenkaan voi mennä syömään ihan milloin tykkää. Kahvitauolla on käytävä 8-9 aikaa jos käydä meinaa. Ruokatauossa on enemmän joustovaraa, sen voi pitää 11.30-13.00. Ehkä pitäisi jättää aamupala väliin tai sitten nipistää muista aterioista sen verran että saa lisättyä yhden välipalan.

        Itse juon lasin piimää välipaloina, kalsiumia ja protskua, eipä juuri kaloreita :)
        Ja taas jaksaa virkistävän piimälasillisen jälkeen varsinaista ateriaa kohti!


    • tiuoiutui

      Tuli tälläinen mieleen et voikohan tossa aamupalassa syödä Elovena kaurapuuroa annospussi 35g maku mustikka vadelma ja sokeria on 6.3g onkohan liikaa sokeria,ajattelin vaan kokeilla vaihtelun vuoksi,normi kaurapuurokin menee alas.

      • lisäaineeeeet

        on vieras-aineita keholle, ja siksi myös laihtuminen hidastuu.
        Kannattaa syödä oikeaa ruokaa, ei patukoita ja pusseja ja eineksiä.


      • Juuei!!

        Ei voi. Tarkoitus on, että mitään ei korvata millään.


    • harjoittaja 29

      Asia selvä! Mitä nuo aerobiset tarkoittaa tehdäänkö ne aamulla vai milloin ja mitä ne ovat mitkä liikkeet? Teetkö itse niitä? Anteeksi en tiedä ollenkaan mitään niistä aerobista mutta toivoisin että saan tiedon.. Mulla mennyt dietti kans aikast hyvin 2 viikkoa kulunut ja kiloja on lähtenyt noin 3.5kg vyötäröltä jopa 8cm!!

      • Milloin vaan

        Aamulla ennen aamiaista suoritetun aerobisen on uskottu olevan tehokkain rasvanpoltossa. Tästä on myös eriäviä tutkimuksia, joten pääasia, että käy myös kävelyillä ja hölkällä.
        Jos haluat ihan juosta, on paras napsia vaikka kourallinen pähkinöitä tai puolikas banaania alle (eivät hölsky vatsassa, mutta saat energiaa juoksuun ja jalka nousee paremmin!)

        Voithan jakaa ihan omien aikataulujen mukaan: vaikkapa viikonloppuisin muutama pitempi lenkki, joinakin arkiaamuina lempeä, herättelevä kävely ja jonakin iltana rivakampi hölkkä. Joku tykkää hölkätä/juostakin heti aamusta, lähtee sillä toki hiekat silmistä ;)
        Ennen kaikkea nauti keväisestä luonnosta ja jätä suorittaminen salille!


    • omppu8

      Miten mielenkiintoisia juttuja. Minulla paino noussut 5 v. aikana 10 kiloa. On ollut tosi vaikea saada laihdutusta alkuun. 2-3 kg tippui mutta taas tulivat takaisin. Millä hillitä makeanhimo, en ole suklaan ystävä lainkaan mutta lakritsi on heikkouteni. Leipä ja juusto ovat tuurisyöpöttelyn ykkönen. Kävelen päivittäin vähintäänkin 5 km. Olisi niin ihana saada ote ja pudottaa kilot entiselleen.

      • omppu8

        -2kg ja olen tyytyväinen 250g per viikko.


      • omppu8
        omppu8 kirjoitti:

        -2kg ja olen tyytyväinen 250g per viikko.

        -3kg - olen löytänyt tasapainon ruokailutottumuksiini - kiitos kannustajien!


      • omppu8
        omppu8 kirjoitti:

        -3kg - olen löytänyt tasapainon ruokailutottumuksiini - kiitos kannustajien!

        -4kg, tässä mennään hyvää vauhtia kohti ihannepainoa. Jeeee


    • herkkuttelijax

      Voiko välipalan ja iltapalan paikkaa vaihtaa? Suklaanmakuinen välipala maistuisi illalla...tv:n ääressä....

      Joskus olen kuullut "sanonnan" että eihän elimistö tiedä mihin aikaan sitä sapuskaa nautitaan, vaan sen, kuinka paljon sitä nautitaan.

      • luene

        Lue ohjeet.


      • herkuttelijax
        luene kirjoitti:

        Lue ohjeet.

        Kun viitsit vastata niin olisit voinut samalla vastata asiallisesti. Eikö?

        Mutta jippii! tänään alkaa juttailu! (ihana termi)


    • alottelija7

      Itse olen pohtinut samaa kuin nimimerkki "läskille kyytiä", eli aamupalan syön jo viiden jälkeen, siitä sitten kun jakaa kolmen tunnin välein syömiset niin ilta tulee aikasin vastaan. Kysynkin että voinko lisätä yhden välipalan tuonne lisää, esim.40 g Fast Dietmixiä. Olisiko ok? Aikataulutus menossa ja huomenna alkais koitos. :)

    • Laihduttelija1

      Olen myös miettinyt että saako välipalan ja lounaan paikkaa vaihtaa ?? Itselleni on mahdotonta syödä tuossa järjestyksessä. Kaatuuko homma siihen jos tosiaan näitä vaihtaa ? Lisäksi haluaisin vaihtaa vehnäleseen aamuun kaurapuuron sekaan... Meneeekö vituralleen ?

    • kesäkuntoon_13

      Pakko itsekin kommentoida aihetta.. eli, olen ollut kyseisellä dieetillä nyt reilun viikon. Painoa on lähtenyt jotain 1,5 kiloa. Olen normaalipainoinen, mutta haluan pudottaa kesää varten muutaman itseäni häiritsevän "ylikilon" ja näin saada vatsan alueelle, takapuoleen ja reisiin kiinteytymistä aikaan. Jutan neuvomia treenejä en ole tehnyt, koska itselläni omat harrastukset (ryhmäliikuntatunteja n. 2 tuntia viikossa, futista 1,5 tuntia viikossa sekä satunnaista hölkkälenkkeilyä). Ruokavaliota olen muokannut mieleisekseni, mutta laskin kalorit, proteiinit ja hiilihydraatit jutan dieettiä vastaaviksi. Työpaikkaruokailun vuoksi tällaisen ruokavalion noudattaminen ei mitenkään onnistu. Lisäksi käytän kuitupitoista luontaistuotetta, jolla saan vatsani toimimaan säännöllisesti. Tällä hetkellä painan 51kg, joten proteiinia jutan versiossa on minulle liikaa. Tämän reilun viikon aikana minulla on ollut järkyttävä nälkä 24/7. Aterian jälkeen noin tunnin ajan olen kylläinen ja seuraavat kaksi tuntia nälissäni. Treenien tehot kärsineet nälän vuoksi. Aion silti jatkaa näillä proteiini, hiilihydraatti ja kalori määrillä ja toivon hartaasti että elimistöni pikkuhiljaa tottuu tähän... ajattelin, että kun kaksi viikkoa on täynnä, saan ekan kerran hieman herkutella. Tämän jälkeen voisin kohtuudella herkutella kerran viikossa, esim. irtokarkkeja 200g tai suklaalla. Kerronpa vielä, että vyötäröltä on lähtenyt reippaasti ylimääräistä ja alkaa vatsalihakset jo erottua :D Lisäksi makean himoni on lähes selätetty!!! Tsemppiä kaikille!

      • Punttitypy

        Hmmm....liikaa proteiinia? Eipä sitä kovin paljon tule yli päivätarpeesi, varsinkin kun olet treenaava ihminen. Proteiinin tarkoitus ko dieetissä on mm minimoida lihaskatoa, joten anna mennä vaan niin paljo kun ohjeistetaan. Et kertonu tarkemmin miten olet sitä muokannut, mutta voisiko jatkuva näläntunne johtua juuri siitä, että olet sisällön muovannut mieleiseksi?

        Itse olen toistakymmentä kiloa "isompi" kuin sinä, ja jaksan aivan hyvin ohjeistetulla sisällöllä vetää viikon aerobiset ja kolme raskasta punttitreeniä. Nälän tunnetta ei ole kuin vähäisessä määrin aamupalan ja lounaan välillä, ja palautumiset treeneistä on tapahtunu ihan niinku ennenkin.

        Dieettiä takana 3 vkoa. Aamupaino alkulukemista -5kg. Vyötäröltä, reisistä ja lantiolta ropissut useampia senttejä. Lipsumisia ei vielä yhtään.

        Toki täytyy muistaa, että olemme omanlaisia yksilöitä kukin...joku juttu sopii jollekin, joku toinen taas jollekin muulle :)


    • Aurinkoinen813

      Dieetti on toiminut loistavasti! Neljä viikkoa dieettiä takana ja tänään paino -4.7 kg. Olen normaalipainosta tiputtanut ja halunnut vain kiinteytyä kesäksi. Olen aivan ällistynyt kuinka nopeasti paino tippuu, eikä todellakaan ole tarvinnut olla nälässä. Kun syö säännöllisesti ja verensokeri pysyy tasaisena ei suuria mielitekojakaan ole tullut. Herkuksi olen juonut light limpparia ja pari kertaa sokerittomia karkkeja. Harrastan päivittäin liikuntaa, joten siitä lienee apua. Tosin harrastin jo ennen ruokavalion aloittamista, joten suurin kiitos ruokavaliolle. Pari kertaa olen ottanut alkoholia neljän viikon aikana ja heti paino on luonnonllisesti heilahdellut ylöspäin. Kun on kuitenkin palannut heti ruotuun, ei suurempaa vahinkoa ole päässyt tapahtumaan. Suosittelen tätä dieettiä lämpimästi!

    • miumau23

      mulla ei onnistunut. kokeilin päivän (säälittävää) mutta seuraavana aamuna oli niin kamala heikotus ja ihan pyörrytti, että en vain kyennyt jatkamaan dieettiä. sain liian vähän kaloreita, kun kuitenkin treenaan aika paljon. tarkoitus oli pysyä dietissä, mutta heikotus ja nälätys oli tokana päivänä liian suurta.

      • läskitveks

        Nostelempas tätä keskustelua... Mitä tällä dietillä saa juoda muuta kun vettä? Mietin vaan kun joskus olin näkevinäni että Pepsi Maxia olis esim. Jutta juonut...?!


    • GoHayleyGo

      Nostan!! :)

      Viikko dieetillä ja 2,8kiloa tippunut (tosin lähtöpainokin niin huikeen korkea, että tottahan tästä tippuu kun vähän viitsii katsoa mitä suuhunsa laittaa).
      En noudata orjallisesti siinä, että sallin itselleni marjat ja hedelmät sen äklömakean mehukeiton tilalta silloin tällöin. Muuten kyllä mittailen krammatarkasti ja juon vain kalorittomia juomia jne.
      Päivittäin tulee aerobista 40-60minuuttia ja sen lisäksi osallistun 30 päivän kyykky-haasteeseen. Varsinaisen lihastreenin aloitan, kun oon tällä ruokapuolella ainakin kuukauden onnistunut. Yksi muutos kerrallaan, niin hiljaa hyvä tulee.

    • jos en nyt kuitenkaa

      Jutta Gustafbergin diettiohjeita?
      Eli roinaa lihakseen ja testoja naamaan,sitten kiusataan läskejä
      teeveessä..Taitaa kuule jäädä kokeilematta.

    • Toimii1

      Moi!
      Kolmas viikko dieettiä ja vajaa 4 kiloa sulanut pois! Saa syödä hyvin ja usein. Liikunnan ilokin on löytymässä. Aloittaessani en olisi lopultakaan uskonut. Vielä kolme viikkoa ja sitten aion jatkaa ruokavaliota soveltaen. Toinen viikko oli minulle vaikein.

      • hhhhhhhhhhhhh

        Täälläkin nyt Eka viikko takana ja 2,5kg tippunut ja käyn treenaamassa 4salilla eikä oo nälän tunnetta ollu! Itse kyllä silmämääräisesti arvioin ruuan määrät ja pyrin sen 500g vähintään kasviksia syömään vaiks ohjeissa oli Se päivä suositus 400g.. Nii ja alku paino 77.6kg & 175 cm pitkä


    • Onnellinenrahkasyöpp

      Voi että, oon lukenut näitä viestejä viikon ajan ja nyt mäkin tuun kommentoimaan onnellisena! Mun lähtötilanne on 163 cm ja 65 kg, lihaksikas kroppa on kun oon treenannut reippaasti jo vuosia. Syöminen kuitenkin aina pikkuisen höllää ja sen takia on rasvaakin liikaa lihasten päällä. Perusruokavalioni on ollut kunnossa ja pitkään mutta kun se herkkujen lisäys siihen on ollut liian tiuhaa. Ja se vehnä...

      Aloitin viikko sitten Jutta-kuurin (5 pv tehostartti) ja ensimmäiset päivät meni järkytyksen vallassa, koko ajan nälkä. Mitä ihmettä: mähän oon elänyt rahkalla ja raejuustolla puhumattakaan kaurapuurosta ja marjasopasta jo vuosia! Mutta hei, ne annoskoot, ne annoskoot.. Muutama päivä meni totutellessa pienempiin annoskokoihin ja nyt oikeesti aamulla herätessä jo tiesin että tää lupaa hyvää. Peilistä näkee jo nyt muutosta, turvotus on tiessään. Ihan mahtavaa. Vaakaa en oo tsekannut, enkä tsekkaa ennen kuin 2 vkoa täynnä. Mutta olo on niin paljon parempi. Treenaan oon pystynyt ihan normaalilla teholla, palautusjuoma ja bansku treenin jälkeen niin hyvä tulee. Tavoitteeni on 60 kg kesään mennessä..

      Suosittelen!!

    • mirella4

      Paljonkohan tässä jutan dieetissä on suunnilleen kaloreita päivää kohden? :) Ja mikähän on keskimääräinen kalori kulutus 20 vuotiaalle normaalipainoiselle naiselle päivässä? mitat 160 cm/ 53 kg, jos niistä on apua :) Liikuntaa tulee harrastettua lähes joka päivä.

      • läski15

        Kaloreita on Kiloklubin mukaan kutakuinkin 1500.. käy liittymässä Kiloklubiin - on ilmaista, ei velvoita mihinkään - on hyvät laskurit ja keskustelut..


    • Onnellinenrahkasyöpp

      Rahkasyöppö täällä taas kommentoi! Nyt on useampi viikko Juttailua takana ja toimiihan se. Silminnähden on palanut rasvaa ainakin vatsasta ja lantiosta. On ollut joka viikonloppu lauantaina höllempi ruokavalio eli olen herkutellut. Lisäksi tähän reiluun 4 vkoon mahtuu vielä kaksi sellaistakin viikonloppua, että olen kahtena päivänä pistänyt ranttaliksi ja syönyt pullia yms urakalla sekä bilettänyt. Silti, melkein 2 kg on tippunut paino ja tosiaan myös peilistä näkyy tulokset. Mikä parasta, mä olen niin tottunut tähän että en edes muista olevani millään erikoisella dieetillä. Tämä ei sovi kuin rahkasyöpöille... :)

      • onnistuja70

        Tämä todella toimii. Ekan viikon syömiset oli järkytys kun aamupalaa en yleensä syö. Maha tuntui turvonneelta, ja peilikuva myös. Mutta kiloja lähti -2. Toisen viikon puolivälissä oli miinustilanne yhteensä jo 3,5, mutta viikonloppuna tuli juhlittua ruokailun ja nimipäiväkakkuni merkeissä, joten maanantai-aamun punnituksessa oli tokaviikon pudotus jäänyt vain puoleen kiloon. Vyötäröltä lähti kuitenkin ensimmäisen viikon tapaan 3 cm. Vuosikausia olen vältellyt hiilareita, joten rahkat ja puurot tuntuivat aika oudolta perustalta ruokavaliossa. Laktoosi-intoleranssista huolimatta normaali rahka ja raejuusto onneksi sopivat vatsalleni (ja lompakolle). Tavoitteeni oli saada 10 cm pois vyötäröltä, kiloja lähteköön se mitä lähtee. Liikuntaa harrastan satunnaisesti mutta rotaatioliikeet teen joka päivä. (punnerrus, kyykky, dippi, supermies, hoover ja vatsarutistus). Ja vielä joogaa pari kertaa viikossa omaohjauksella. On vaan niin SUPER olo!


    • onnistuja70

      No niin, nyt kaksi kuukautta on takana tuota rahkadieettiä. Paino putoaa tasaisesti 200-500 g viikossa. Kuukauden melko täsmällisen ohjeiden noudattamisen jälkeen muutin hommaa siten, että lauantaina saa syödä rennosti perheen kanssa vaikka pitsaa ja sipsejä (tankkauspäivä) ja sunnuntaina palataan ruotuun. Tässä vaiheessa on vyötärö kaventunut sen 10 cm ja painoa tippunut runsas 6 kg. Liikuntaa en siis ole harrastanut. Koska aion jatkaa vielä tällä ruokavaliolla, niin olisiko jollain tietoa siitä, että pitäisikö kiinnittää erityisesti huomiota johonkin ravintoaineen saantiin? En syö tuota omegaa ollenkaan, otan D-vitamiinia purkista, aamupuuroon laitan raejuuston lisäksi 0,5 dl marjoja, makeutus rahkaan tulee Fun-. tai O-lightista. Kasviksia menee runsain mitoin ja liha on lihaa. Siis kana, kala, possu, nauta tai jauheliha 100g=100g.
      Että uskaltaako tällä tyylillä jatkaa vaikka vuoden jos pää kestää?

      • aloittaja68

        Kuulostaa hyvältä onnistuja70 tuo sinun tilanne. Mahtavaa!! En osaa neuvoa yhtään tuossa ravintoasiassa, mutta kyselen että syötkö iltaisin tuon vehnäleseen ja miten? Minulla kaksi aloituspäivää takana ja tosiaankin turvottaa lähinnä. En millään saa syötyä aamulla puuroa tuota määrää, samoin rahkan määrät tökkivät. Ja lopuksi vielä tuo vehnälesemäärä illalla lähinnä yököttää. Miten tarkasti olet noudattanut määriä ja oletko syönyt tuota lesettä ohjeen mukaisen annoksen koko ajan? Entä aamuisin lesitiinit?


    • Äiti 9:lle

      Täällä puhutaan Omega3 :sta. Mitä valmistetta suosittelette? Kaupat ja apteekit ovat pullollaan omegoita, mutta kukaan ei osaa sanoa mikä niistä on se oikea...

      Ruokamäärät mielestäni melkoisen rajut tässä Jutta dietissä. Epäilen itse näillä määrillä pelkästään lihovani. Aion silti koittaa. Painon lasku ei omalla kohdallani ole se olennasin tekijä vaan lihasmassan saanti erityisesti pullamössö mahaani. Olen 159cm pitkä, painan 54kg. Takana 8 raskautta (9lasta). 7 alatiesynnytystä ja yksi sektio. Näissä edm. seikoista varmaan juurikin tuo maha muodostunut ongelmaksi. Liikut on jäänyt sattunesta syystä melko vähälle. Nyt pitäsisikin saada jokin treeni, jota voisi alkaa tekemään näiden lasten hoidon yhteydessä. Onko kellään ideoita, mielellään toimivia???

    • rahastuksenmakua

      Poiminta tästä ketjusta:
      "Teimme pienen testi Jutta Gustafbergin omalla nettisivustolla. Sivustolla, jolla Rva Gustafsberg luo uutta uraa rahastamalla laihduttajilta. Ihmettelimme miki palasta on niin ylipositiivinen Juttaa kohtaan, joten kirjoitimme palstalle ensin kritisoivan, jopa negatiivisen viestin ja sen jälkeen yltiöpositiivisen viestin, jossa kehuttiin Juttaa ja hänen ulkonäköä. Seuraavana päivänä vain positiivinen viesti oli julkaistu ja toista viestiä ei lainkaan. Nyt viikon jälkeen kävimme uudelleen tarkastamassa asian ja sama tilanne, vain postiiviset viestit julkaistaan sivustolla. Olen aina ajatellut, että turhamaisuudella ja oman egonsa pönkittämisellä olisi jotain rajaa, mutta ei näköjään ole. Jotenkin meni arvostus nollille koko persoonaa kohtaan, jos jatkuvasti tyrkyttää itseään julkisuuteen ja mainostaa itseään maailman parhaana niin kyllä pitäisi olla sen verran rehellistä henkeä myös, että kestäisi kritiikin ja negatiivisetkin asiat...."

      Olenkin ihmetelllyt tätä Jutta hypetystä kun googlekin näitä ketjuja joka suunnasta tarjoaa. Nuo tässä ketjussa olevat ruokavaliot eivät kyllä oikein vakuuttaneet, kaikille samat ohjeet ihmisen ammatista ja elämäntilanteesta riippumatta.

    • vastuunpakoilua

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe