Rakkaus ei aina riitä

yksin

On niin vaikeaa ymmärtää,kun kaksi ihmistä rakastaa toisiaan, muttei voi olla yhdessä. Seurustelin poikaystäväni kanssa kolme vuotta. En halunnun enää seurustella hänen kanssaan tai oikeastaan minusta tuntui, että hän ei halunnut minun kanssani. Ei vain pystynyt sitä ehkä sanomaan, siltä minusta tuntui. Eli minä tavallaan hänet jätin, mutta halusinkin hänet pian takaisin. Hän ei kuitenkaan enää halunnut seurustella. Kun erottiin, hän vannoi silti rakkauttaan. Rakkaus ei kuulemma koskaan loppunut ja hän sanoi, että unohtaminen on vaikeaa. On niin vaikea hyväksyä, ettei olla yhdessä, jos rakkautta silti riittäisi. Olihan meillä ongelmia, eikä olisikaan enää järkevää palata yhteen. En vain pysty unohtamaan, en ainakaan vielä. Rakastan häntä, ajattelen häntä koko ajan ja nään hänestä unta joka yö. En tiedä mitä hän nyt ajattelee, ehkä alkaa jo unohtaa, ehkä ei enää rakastakaan. Ymmärtäisin eron ehkä paremmin, jos hän olisi sanonut, ettei rakasta minua enää..pyysin häntä sanomaan niin, mutta hän ei sanonut. On vain mieletön ikävä...

11

1659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      kauanko tuosta erosta on aikaa?

      • yksin

        Noin kuukausi. Elättelen silti toiveita yhteen paluusta, vaikkei pitäisi. Aikaa on kulunut erosta melko vähän, niin ehkä sitten unohdan hänet joskus. Nyt tuntuu vaikealta..


      • ???
        yksin kirjoitti:

        Noin kuukausi. Elättelen silti toiveita yhteen paluusta, vaikkei pitäisi. Aikaa on kulunut erosta melko vähän, niin ehkä sitten unohdan hänet joskus. Nyt tuntuu vaikealta..

        eihän sitä koskaan tiedä. Mulla oli kamala maailmansota pystyssä miehen kanssa ja pettämistä sun muuta siihen liittyi. Erottiin yhteisestä sovinnosta ja olin aivan rikki. Kappas vaan välit lämpis 4kk:n kuluttua erosta, nyt hän on mun avokki ja menee todella hyvin. Meille se ero osoitti sen miten paljon toisillemme merkitään ja korjas siinä sivussa meidän välitkin huippukuntoon!
        Joten ei sitä koskaan tiedä, mutta kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa. Onneksi teillä ei ollut kolmatta osapuolta teitä erottamassa, se nimittäin sattuu vieläkin enemmän.
        Voimia sinulle, kyllä se suremalla surukin häviää ajan kanssa. Muista että kesä on tulossa ja onhan noita yksinäisiä maailma pullollaan.=)


    • Sama
    • ihanaa

      Luulin että oon ainut ihminen jolla on sama tilanne! Mulla meni poikki poikaystäväni kanssa pari viikkoa sitten, parin vuoden suhde kariutui, eikä syynä ollut rakkauden puute. Vaan se, että oli järkevämpää erota... Ja varmasti me molemmat haluttais olla toistemme kanssa mutta kun siinä ei ole enää mitään järkeä, ellei pystyttäis olee toistemme kanssa kun aikaa on mennyt vuos tai muutama vuos eteenpäin... Olis kiva kuulla enemmänkin sun tarinasta ja vaihtaa tuntemuksia!

      • T.P

        Me erottiin avopuolisoni kanssa noin 3 viikkoa sitten ja meillä oli myös sama tilanne. Rakastamme toisiamme, emme riidelleet, olimme kuusi vuotta yhdessä, meillä oli ihan kivaa...
        Mutta mikä tuli???
        Näemme edelleen viikonloppuisin ja vietämme ihanaa aikaa, mutta luultavasti ilman yhteistä tulevaisuutta...
        Toivottavasti aika tekee tehtävänsä yhdistää tai erottaa... Nyt on liian vaikeaa kun ei osaa ajatella mitään muuta kuin häntä ja ihanaa menneisyyttmme.


      • surusilmä
        T.P kirjoitti:

        Me erottiin avopuolisoni kanssa noin 3 viikkoa sitten ja meillä oli myös sama tilanne. Rakastamme toisiamme, emme riidelleet, olimme kuusi vuotta yhdessä, meillä oli ihan kivaa...
        Mutta mikä tuli???
        Näemme edelleen viikonloppuisin ja vietämme ihanaa aikaa, mutta luultavasti ilman yhteistä tulevaisuutta...
        Toivottavasti aika tekee tehtävänsä yhdistää tai erottaa... Nyt on liian vaikeaa kun ei osaa ajatella mitään muuta kuin häntä ja ihanaa menneisyyttmme.

        Hei! Laitoin kaksi päivää sitten kihlattuni kanssa poikki. Syynä se, ettei rakkaus aina riitä. Ehdimme seurustella kolmisen vuotta, ja olla kihloissa muutaman kuukauden.
        Minulla on myös vaikea olla. On lohduttavaa tietää, etten ole ainoa. En saa nukuttua, opiskeltua enkä syötyä. Viime yönä näin ihanaa unta rakastamastani henkilöstä ja minusta onnellisena.
        Tunnen kovaa syyllisyyttä siitä, että minä jätin -vaikka rakastan häntä niin valtavan paljon. Eroa oli kihlattuni harkinnut liian monta kertaa kihlauksemme jälkeen; pojalle taisi tulla suurena yllätyksenä se,etten jaksanut kuunnella opiskelujen lomassa hänen puheitaan poikkilaittamisesta ja riiteoja ja päätin siksi toimia itse.
        Kutsumme eroamme aikalisäksi. Minä jaksan uskoa, että voimme joskus toiste aloittaa uudelleen, kun on suotuisampi ajankohta. Kuitenkin pelottaa, palaako poika jonkun vanhan "lohduttajan" luo kuitenkin.Kamalin tilanne olisi se, että minä jaksaisin uskoa ja odottaa, mutta hän löytäisi jonkun "paremman".
        Rakkaus on vaikeaa. Ja kieroa. Siksi toimivaa suhdetta kannattaa arvostaa.

        --surusilmä menee itkemään.


      • Paula
        surusilmä kirjoitti:

        Hei! Laitoin kaksi päivää sitten kihlattuni kanssa poikki. Syynä se, ettei rakkaus aina riitä. Ehdimme seurustella kolmisen vuotta, ja olla kihloissa muutaman kuukauden.
        Minulla on myös vaikea olla. On lohduttavaa tietää, etten ole ainoa. En saa nukuttua, opiskeltua enkä syötyä. Viime yönä näin ihanaa unta rakastamastani henkilöstä ja minusta onnellisena.
        Tunnen kovaa syyllisyyttä siitä, että minä jätin -vaikka rakastan häntä niin valtavan paljon. Eroa oli kihlattuni harkinnut liian monta kertaa kihlauksemme jälkeen; pojalle taisi tulla suurena yllätyksenä se,etten jaksanut kuunnella opiskelujen lomassa hänen puheitaan poikkilaittamisesta ja riiteoja ja päätin siksi toimia itse.
        Kutsumme eroamme aikalisäksi. Minä jaksan uskoa, että voimme joskus toiste aloittaa uudelleen, kun on suotuisampi ajankohta. Kuitenkin pelottaa, palaako poika jonkun vanhan "lohduttajan" luo kuitenkin.Kamalin tilanne olisi se, että minä jaksaisin uskoa ja odottaa, mutta hän löytäisi jonkun "paremman".
        Rakkaus on vaikeaa. Ja kieroa. Siksi toimivaa suhdetta kannattaa arvostaa.

        --surusilmä menee itkemään.

        Tunteeni olivat aivan sekaisin, en tiennyt enää mitä haluan elämältäni. Sitten tein virheen, jota nyt kadun niin paljon että sydämmeni repeää.
        Mutta virheeni myös opetti, tajusin mitä rakkaus on....se on ruokakaupassa käyntiä, metsässä kävelyä, yhdessä siivoamista, arkea....sen minä tajusin liian myöhään. Nyt hän haluaa aikaa, ei halua nyt tehdä päätöksiä ( meillä oli loppujen lopuksi erittäin paljon rakkautta ). Tiedän että olen loukannut, miten voin hyvitää edes yrittää, sillä nyt tiedän mitä haluan. Voi kun jonain päivänä sade lakkaisi ja aurinko alkaisi paistaa, sillä hän on minun aurinkoni......


    • Sarua

      Mitenköhän tälle palstalle kirjoittaneiden on elämässään käynyt...?

    • Olikoapua

      Voisisin sanoa samaa

    • näkökulmanimun

      itse näen että mikään muu ei riitä kuin rakkaus.

      rakkaus on se liima mikä pitää yhdessä, kaikki muu on paskaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe