Numerotiedustelu 020202:n JÄRKYTTÄVÄ hinnoittelu

magnusvir

Hieman pohjustusta asialle..

Näinä kesän hellepäivinä olin parvekkeella ottamassa aurinkoa - alakerran naapurini alle vuoden ikäinen vauva oli heidän parvekkeellaan vaunuissa nukkumassa. Jossain vaiheessa päivän kuumimpana hetkenä vauva heräsi ja alkoi ähkiä, kiukuta ja itkeä - ajattelin että varmaan jompikumpi vanhemmista pian tulee noutamaan lapsensa, mutta n. puolen tunnin rääkymisen jälkeenkään mitään ei ollut tapahtunut. Olin juuri lähtemässä kilkuttelemaan naapurini ovikelloa kun yksi viereisen talon rouvista tuli kysymään minulta olenko tietoinen ko. vauvan vanhemmista - yhdessä koputtelimme ikkunoita ja kilkutimme ovikelloa, näennäisesti turhaan. Soitin 020202-numerotiedusteluun ja kilautin lapsen isälle, joka vastasi hetken kuluttua ja kiitti minua ovikellon soittamisesta - hän kun oli nukahtanut. Loppu hyvin, vauvalla oli kaikki kunnossa.

Soiton aikana 020202-numerotiedusteluun, asiakaspalvelija totesi että "kone takkuilee juuri nyt, odottaisinko hetkisen", ajattelin että eihän siinä mitään... tärkeintä oli vain saada se numero ja pian. Enpäs ajatellutkaan että numerotiedusteluilla nykyään onkin SEKUNTI-HINNOITTELU!!
Tässä suoraan palveluntarjoajan omilta sivuilta: "Soitto 02 02 02 Numeropalveluun ma–pe klo 8–18: 0,91 €/puhelu 0,34 € / 10 sekuntia. Muina aikoina: 0,91 €/puhelu 0,48 € / 10 sekuntia. Puhelun hintaan lisätään oman operaattorin paikallisverkkomaksu tai matkapuhelumaksu."

Minun n. 2 minuutin puheluni maksoi verojen kanssa n. 7.3€!!

Kannattaa miettiä asiat valmiiksi ennen kuin soittaa.

PS.

27

15485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos siellä laitteet reistailevat, niin ei sen pitäisi olla sinun ongelmasi. Reklamoi asiasta. Minä en aikoihin ole käyttänyt noita, koska netistä saa samat tiedot ilmaiseksi. Eräs juttu noissa on yhdistäminen. Yhdistetystä puhelusta maksaa normaalin matkapuhelumaksin ja lisäksi puhelun lankapuhelimesta ko. numeroon. Siksi ainakaan kännykkään ei kannata antaa yhdistää. Yritysnumeroon yhdistäminen voi sen sijaan säästää.

      • Asiaaselvitellyt

        Ei mee tolleen. Yhdistämisen yhteydessä numeropalvelun laskutus lopuu ja maksu juoksee samalla tavalla, ku jos oisit itse soittanut kyseiseen numeroon. Ei siin mitään voi säästää.


      • Asiaaselvitellyt kirjoitti:

        Ei mee tolleen. Yhdistämisen yhteydessä numeropalvelun laskutus lopuu ja maksu juoksee samalla tavalla, ku jos oisit itse soittanut kyseiseen numeroon. Ei siin mitään voi säästää.

        Kannattaa huomata, että vastaat kahdeksan vuotta vanhaan viestiin. Tässä ajassa toki systeemit ovat saattaneet muuttua moneenkin kertaan. Tuolloin asia oli noin. Tosin ihmettelen miten numeropalvelu voisi kytkeä puhelimesi suoraan uuteen numeroon.

        Siis tietenkään numeropalvelu ei veloilta palvelumaksua yhdistetyn puhelun ajalta.

        020202 sanoo nyt:

        "Puhelun yhdistäminen ja tietojen lähettäminen tekstiviestillä sisältyvät puhelun hintaan. Jos puhelu yhdistetään maksulliseen yritys- tai palvelunumeroon, yhdistetyn puhelun ajalta peritään kyseisen numeron voimassa oleva hinta.

        020202 Palvelun kautta yhdistetty puhelu ei sisälly kännykkäliittymäsi puhepakettiin."

        Tuo ei ole aivan selvä, mutta olettaisin, että jos yhdistäminen menee norminumeroon maksat vain lankapuhelimeen soiton. Jos menee yritysnumeroon, niin päälle menee yritysnumeroon soiton hinta. Lisäksi mikään ei mene paketista, vaan kaikki sen päälle.


    • melkein ilmaiseksi
    • entinen 02 tiedustelija

      Sama täällä! Soitin ja tiedustelin numeroa jolloin asiakaspalvelija useasti vastasi että: "mitä?" "ai sanoitko.." "siis missä?" "odota hetki" "hmm" "valitettavasti ei löytynyt" ja hintaa tuli soitolle 7,96 euroa! Ryöstö hinta!

      • rairai

        onkos näillä sellasta yrittäjille suunnattua luottelopalvelua. Nimi kuullostaa jotekin tutulta....


      • Anonyymi
        rairai kirjoitti:

        onkos näillä sellasta yrittäjille suunnattua luottelopalvelua. Nimi kuullostaa jotekin tutulta....

        se kirjoitetaan kuulostaa ja yleensä käytetään kolmea pistettä eikä neljää


    • veio

      Pyysin 02 02 02 palvelua lähettämään tekstarina yhden rekisterin yhteystiedot. Piti odottaa sitä sun tätä, jotta sai venytettyä puhelua. En enää käytä sitä palvelua.

      • 0100100

        Trafi määrittelee tarkat ohjeet heidän palvelulleen. Siksi siinä haussa useimmiten kestää.


    • HALOO MIETTIKÄÄ...

      Itse sain tekstiviestin, että saan teksitviestillä tietyn ajan kysellä numeroa, nimeä ja osoitetta. Kyselin yhtä osoitetta ja koko ajan vastattiin: on salainen tai freepaid.. kolme kertaa hyvin tarkasti näpyttelin jopa kaupugin osankin. Hermostuin ja soitin 020202 ja kerroin,että sain kyllä netissä tiedon enirolta. puhelun hintaa kysyin, sanottiin, että normaali maksu En heti tajunnut, että heidän normaali! .Kertoili, että siinähän on tietyt ohjeet, kun kyselee: nimi,välilyönti,väli jne. ei mulle koskaan kerrottu ohjeita, mutta olen sen verran "älykäs" , että tuon tajuan kertomattakin.Lasku oli hivittävä:Luvattiin kyllä soittaa sieltä, mikä mätti, kun eniro tiesi! Aikaisemmin sain tekstinä, että saan kysellä ihmisistä ja autoista vain soittamalla. Kaksi kertaa soitin, ensimmäisellä kerralla en saanut mitään tietoa, toiseslla sain syntymäpävän, joita oli monta samalla nimellä. Onneksi yksi osui. Seuraava lasku oli tosi iso. Harmi,kun mulla ei ole tietoja, mihin palvelunumeroihin olen soittanut, kun yleensäkään en soita palveluihin ja hyvin vähän muutenkin. Lasku tavallisesti n 12 euroa. Näitten jälkeen kahtena kuukautena. toiserna 38 euroa ja nyt 45 euroa!!! Minkäs teet?

      • Huonopalvelu

        Voi v***u teidän kanssanne. Eihän siihen tekstariin tietenkään mitää kaupunginosia laiteta, vaan etsittävän henkilön nimi ja paikkakunta jos on tiedossa. Ei tuo palvelu hae muilla parametreillä, turha siihen on kaupunginosaa syöttää. Jos haettavan henkilön liittymä on salainen tai prepaid (ei siis freepaid eli ilmainen), sen tietoja ei näytetä jos hän ei halua. Ei ole palvelun vika se.


      • Halootosiaan

        Miks sä soitit sinne, jos olit jo saanu tiedon Enirolta!? Plus et selvästikkään oo "sen verran älykäs" kun oot tunkenu siihen hakuun ohjeista huolimatta jotai kaupungin osia.


    • hätä

      Soitin 118 lyhyen puhelun .Lasku 3 min 55 sek 19.40 e !!!!! Ryöstöhinnoittelu! Onko edes luvallista tälläinen laskuttelu.Löysin 1 1 2013 tiedon että 118 pitäisi siitä alkaen olla 1,74 puhelu 0,49/ 10 sek joka sekin on tosi ryöstöhinta.Mutta minulla pistivät vieläkin paremmaksi.

      • 0100100

        Kyllä noi hinnat on ihan päteviä. Kallistahan se on, ei siinä mitään, mut kukaan ei olis tolla alalla kuuntelemassa ihmisten haukkuja ja haistatteluja pienrllä palkalla ja paskoilla työvälineillä - varsinki ku yleensä se asiakkaan kiukuttelu johtuu ihan vaan siit omasta ymmärtämättömyydestä.


    • Hiukset tippuu!!

      Minulle maksoi reilu 6 euroa noin 30 sekunnin soitto!!
      Todella törkeätä hinnoittelua

    • Kaljuuntuu

      59 sekuntia 6,77 € on sairasta rahastusta.

    • Loller3

      Kiva se ois ilmatteeks kaikkee saada kyll, mutta kun kaikki maksaa - myös numerotiedustelussa, vai luuletko että mm. tietokoneet on ilmasia? Mitä tuohon "mitä.. mitä..?" kyselyyn tulee, linjat vaan joskus ON huonot ja se on pakko sitte pyytää toistamaan. Numeropalvelussa en oo töitä tehny, operaattorilla tosin puhelinpalvelussa, ja voi että kun ihmisille ei mene kaaliin et salasii numeroita on ihan hemmetisti nykyään - me kolmas osapuoli EI VOIDA sille MITÄÄN, vaikka kuinka asiakasta ottais päähän. Että pistää kiehuun ku ihniset on niin ymmärtämättömiä, kaikille on syynsä ja asiat varmasti olisi toisin jos se olis firmalle kannattavaa.

    • PuupäätValittavat

      Kutsupa 5 e osaa laittamaan asentaja. Mikä maksaa siinä 50 e?

      Tieto ja taito maksavat. Sekunneista valittaminen on ymmärtänättömyyttä. 30 sekunnissa voit saada 10 000 e arvoisen tiedon.

    • 13euroa

      Joo,muutama minuutti ja 13€ laskua,eikä numeroa edes löytynyt,tyttö jututti kyllä mukavasti..
      Ymmärtäähän tuon,miksi..
      Sikailua!!!

    • Nopeaoppinen

      Joo, oppi meni perille. 17.8.2018 kysyin numeroa 020202:desta. Puhelu kesti 2 min 40 sek ja maksoi 19,65 euroa. Ei tarvi enää soittaa heille.

    • helppoajanopeaa
    • Asiakaspalveu-Suomi

      PUHELUHINNAT
      Arkisin ma-pe klo 8–18: 2,75 €/puhelu ja lisäksi 0,83 € per 10 sekuntia.

    • Anonyymi

      Puhuin tasan kuusi minuuttia — laskua tuli 24,74 €.

      t: nimim. »Ei enää koskaan!»

    • Anonyymi

      Piti soittaa 020202 kysyäkseni numeroa ja huh heijaa kylläpä ,maksoi maltaita!!!!!!!!
      En soita enää etsin tiedon vaikka mista mutta kallista oli !!!!!!!!!
      Minuutin puhelu ja tli oli tyhjä!!!

    • Anonyymi

      Eikös se yhdistäminenkin maksa edelleen älyttömästi, varmaan kaikilla jos on tarjolla.

    • Anonyymi

      Puhelu kesti tasan 2min ja 40 sekunttia :( lasku on 21€ 😡😡😡😡😡

      • Anonyymi

        Minula puhelu kesti 1 min 6 s ja maksoi kymmenen euroa! Siinä oli myös jotain sählinkiä ja "asiakaspalvelija" ei muka löytänyt numeroa ja haki jostain muusta lähteestä jne. Taitavat olla provisiopalkalla! Loppujen lopuksi mitään numeroa ei löytynyt ja tarjoiltiin aivan toisella etunimellä olevaa henkilöä jne. jne. Täysin paska palvelu! Jatkossa soitan kaverille tai kotiin ja pyydän katsomaan Fonectan ilmaisesta palvelusta....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe