KTM exc 125

isäs

Morovaan!

Mulla olis semmonen kysymys että: joutuuko tätä kyseistä pyörää huoltamaan ihan 24/7, koska mulla on semmonen käsitys että pitää. Esim vaihtaa öljyt ihan pirun usein, puhdistaa filtteri, vaihtaa mäntää ja muuta koneenosia.

Eli jos joku teistä osaa kertoa tän pyörän "pikkuhuolloista" ja sitte että kuinka usein pitää kattoa sisään koneeseen. Mieluiten jos laittaisitte kilometrien välein eikä tuntien. Kiitos


Ja kaikki turhat ja kyrpänaamatrollaajat voi imee mun kassei!

20

4816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reoih0gprerg

      katteet joutuu vaihtaa noin 1000 km välein. stonga olisi suositeltava vaihtaa 3000 km välein. pytty kannattaa vaihtaa kun on ajanut 1500 km ja kannattaa laittaa samalla malossin 80cc kiinni.

      • isäs

        Yks nettijonne 5v lisää ksvattamassa nettipippeliä : DDD


    • perkele nimetön

      Kyllähän noita 2 tahtii joutuu huoltamaan. Esim öljyt on hyvä siinä 5-10h välein vaihtaa.. Mut jos et haluu rassailla pyörääs ni osta nelari.. Voisin ehottaa esim Yamaha wr 125 taikka Ch racingii. en oo kokeillu ch racingii mutta sanovat olevan erittäin mukava peli. Wr:ää olen testannut ja kyllä se ihamukava peli on ajella. Ei tietenkään yhtä paljoa tehoa kuin 2tahdeissa mutta ei nyt vaa voi mitään.. :D

      • perkele nimetön

        Ja sitten vielä tuo HM crm 125 4t on kuulemma mukava peli :P


      • isäs

        Joosiis kyllä mä niitä oon valmis huoltamaan, sitä vaan kun en oo ihan varma et miten usein pitää tehdä ja mitä. niin päätin täällä kysyä :

        Kiitos


      • asdsdsdfd
        isäs kirjoitti:

        Joosiis kyllä mä niitä oon valmis huoltamaan, sitä vaan kun en oo ihan varma et miten usein pitää tehdä ja mitä. niin päätin täällä kysyä :

        Kiitos

        Muista toki että kisapyörä nielee myös aika paljon rahaa(tosin riippuu kuinka paljon ajat jne.). Vuodessa saattaa mennä 2000e bensoihin,öljyihin ja kaikkiin remppoihin ja männävaihtoon. Itse pyöräkin maksaa hieman. Joku oli mittanut että kisapyörällä ajaminen on noin 24e/h.


      • gdsgsd
        isäs kirjoitti:

        Joosiis kyllä mä niitä oon valmis huoltamaan, sitä vaan kun en oo ihan varma et miten usein pitää tehdä ja mitä. niin päätin täällä kysyä :

        Kiitos

        Öljyjä kotariin sais vaihtaa mielellään 10 h välein eli noin 500km. filtteriä kantsii puhistaa aina siinä öljyjen vaihdon lomassa, ei ihan niinkään usein. Mäntä olisi hyvä vaihtaa noin 40-60 h välein eli noin 2000-3000 kilsan välein. Tosin kaveri vaihtaa kotariinsa männän 80-90h välein eikä sillonka oo mitenkää huonotehonen vaikka noi paljo ajettu männäl. ekaa isoa remppaa saa tehä siinä 190-250 h paikkeilla.


      • tieoa
        isäs kirjoitti:

        Joosiis kyllä mä niitä oon valmis huoltamaan, sitä vaan kun en oo ihan varma et miten usein pitää tehdä ja mitä. niin päätin täällä kysyä :

        Kiitos

        Kun muistaa tehä huollot ajallaa ni kotka on han luotettava ajettava. Ja tohon männän vaihtoo ni ite ajan noin 80h eli vähän reilu 3000 km yhellä männällä. Ja hyvin on kestäny eikä tehotkaa oo minnekkää hävinny.
        Jotkut ajaa yli 100 tuntiiki. Vaihteisto öljyt kannattaa vaihtaa 500-1000km välein ja ilmanputsarii pestä samalla. Isommat kone rempat tulee katu käytös siinä 10 tonnin paikeilla.


      • juu-uh..
        tieoa kirjoitti:

        Kun muistaa tehä huollot ajallaa ni kotka on han luotettava ajettava. Ja tohon männän vaihtoo ni ite ajan noin 80h eli vähän reilu 3000 km yhellä männällä. Ja hyvin on kestäny eikä tehotkaa oo minnekkää hävinny.
        Jotkut ajaa yli 100 tuntiiki. Vaihteisto öljyt kannattaa vaihtaa 500-1000km välein ja ilmanputsarii pestä samalla. Isommat kone rempat tulee katu käytös siinä 10 tonnin paikeilla.

        Porvareiden hommaa toi piikkisillä vajaatahdeilla ajelu...


      • Tottaturiset
        juu-uh.. kirjoitti:

        Porvareiden hommaa toi piikkisillä vajaatahdeilla ajelu...

        AIVAN OIKEIN!!!!


    • KTM SX 85

      Itselläni on kotarin kasifemma crossi ja pyörä ollut vuoden ja kesällä ajoin keskmäärin 21 tuntia enskaa viikossa ja ekaa kertaaa vaihtoin männän eikä ollut pahemmin kulunut

    • emive

      osta ktm duke 125. vitun hyvä pyörä ja hinta on vaivaiset 4699 e uutena

      • fsafasfas

        ktm duke ei mikään "vitun hyvä" pyörä ole koska siinä ei käytetä samoja laatu osia kuten esim exc pyörissä. mutta eiköhän sekin peruskäytössä kestä


    • gsdgsdgsd

      Ei kannata ajatella tai kysellä kilometreissä niitä huoltoja ku ei niitä kilometrien perusteella katsota. Öljyt tulisi kotkaan vaihtaa 7-15 h välein. Jotkut liikkeet suosittelevat jopa 30-40 h välein mutta sitä ei kannata uskoa. Samalla kun vaihtaa öljyt voisi/olisi hyvä puhdistaa ilmansuodatin tai ainakin sitten kun se on likainen. Mäntä on yleensä 60-80h kohalla syytä vaihtaa. Tai jotkut kyllä ajavat enemmänkin yhdellä männällä, mutta siinä vaiheessa kun huomaa että tehot alkavat laskea niin se kannattaa vaihtaa. Suurempaa koneremppaa tehdään siinä 180-250h kohdalla. Onhat sitten lisäksi jotai pientä huoltoa kuten jarrunesteiden vaihto/lisäys ,polttimoiden vaihto, kaasarin säädöt yms. yms. Kuten noista asioista mitä luettelin näkee että aika paljon huoltoa vaatii kotarit. Mutta jos huollat asiallisesti ja säännöllisesti ja pidät oikeissa säädöissä niin pyörä kestää varmasti, on kuitenkin parhaista osista kasattu. Vaikka voi tuntua monimutkaiselta että on noin monta asiaa mitä pitää tehdä niin äkkiä sen oppii, vaikka ei mikään tekniikan ihmelapsi olisikaan. Itsekkään en ollut mikää pro-virittäjä kun kotkan ostin mutta nyt kaikki huolto sujuu erittäin helposti. Ja mukanahan tulee ohjekirja ja räjäytyskuvat jotka auttavat todella paljon huoltamisessa.

    • kevinbomber

      kannattaa mielummin ostaa yamaha ybr ku mikää ktm. Ybr:än saa viritettyä helposti ja kulkee nopeempaa ku ktm. Mulla on molemmat mökillä. voin sanoo että toi kotari on kevyempi työntää metsästä mutta kaikessa muussa huonompi vaihtoehto. ybr on taloudellinen, kestävä, halpa, hyvä, nopea, helppo virittää, hieno, hyvät äänet, hyvä keulia ja stunttailla, paremmat jarrut ku kotarissa, vankempi keula ku kotarin keula.

    • miun mummon pyörä

      kannattaa mielummin ostaa mun mummon polkypyörään meni tosiaa sigmaan 192 ja olin laskenut että ajaminen maksaa vaa 10 senttiä tunnilta ostakaa ostakaa ostakaa ostakaa muuuun muummon pyörä

    • tyhmä kysymys?

      pitääkö ktm exc 125:ssa aina kun tankkaa, sekottaa myös öljyt sekaan? vai onko moottorin öljylle joku oma säiliönsä?


      kiitos vastauksesta!


      Ps. Jonnejen ei tarvitse alkaa selittämään omista tehariderbeistään! :D

    • jonneklubitaas?

      Ai stna mun apikka kepaa ni piruust siin o leovince v6 ja tk super kova änkkä ilma villoi pyttyn toimii airsali 70 sain halval mut ei ota kaikkii tehoi ko en oo vaihtanu kaasaria ja vakiossaki vielä suutin kokoa 75 käy ehkä laihal mut keulii silti kuka vaa voi tul haastaa viivoil ni kyl vien ai pirkule on tehoo 8hp.

      Noniin ja sitten asiaan. Kyllä, ktm exc:ssä sekoitetaan bensan sekaan öljyt, kuten muissakin kisapiikeissä. Hollannista irtoo castrolia 12 purtiloa 99e postit. Seokset ovat aina varmemmat kuin tukkoiset öljypumput jotka kusevat jne. 2.5% seoksia suosittelen pyörään kuin pyörään. Jos seosten tekeminen pelottaa niin suosittelen jättämään 2t oston, oli sitten katulaiska tai kisapiikki, niin jollekkin muulle.

    • Homoja69

      Homoja

      • Anonyymi

        tää on sit nyky aika haukutaan homoiks ku istuu perse himas pleikan ääres ja menettää kaikki parhaat nuoruuden kokemukset pelaamal tai kököttämäl himas ja se korona joka on vähän liioiteltua niin sekin vie nouruudesta kokemus aikoja ja sorit ku en täs nyt aiheesta puhu ktm on iha jees ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe