peugeot speedfight 3 viritys

nipanauris

Mo!Eli miten ois helpoin virittää, voisitteko kertoo ihan kädestä pitäen kun en tunne oikein näitä skoottereiden moottoreita.ei sen tarvis kulkee kun joku 60km/h.

96

19248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 325wrewfr

      RUOSKA TUO PIIDFAIT 3 osta SPeedfight 2 .. parempi

      • Hermanni -86

        Haist sää kuule paska ja meen sen sun 90 luvu sf2 kaa helvettiin..


      • sfresdrfsergserg
        Hermanni -86 kirjoitti:

        Haist sää kuule paska ja meen sen sun 90 luvu sf2 kaa helvettiin..

        sf2 valmistettiin 09 ast :)


      • okokoj

        Vitut


      • lol

        parempi speedfight3 on ku speedfight 2 :D


    • mjjkjkmkjmhjkljkbljk

      osta tehari mut jätä prikka variin ni menee alle sen maagisen 65 rajan mut kihtyy hyvi , mut kierrokset tapissa ei kannata ajaa ku kone huutaa

      tai sit putkesta kuri pois mut siin on se huono puoli et jos vuokot vie kilvet ni et saa sitä enää takas rekisteriin sillä kurittomalla puktella

    • Jebulitski

      Olen ostamassa teharia easypartsista mutta nyt mietityttää mistä saan tietää suuttimen oikean koon.

      • tgbdrtyhdrht

        pistä 64-68


      • Anonyymi
        tgbdrtyhdrht kirjoitti:

        pistä 64-68

        70 talvella


    • sinne vaa

      tunge se putki hanuriis

    • Abfkf

      Tietääkö kukaan mikä helvetti siinä speedfight 3 painaa niin paljon että kuivapaino nousee 107 kg?

      • Abfkf

        Kun nousen päältä poin niin se painaa sata kiloa vähemmin, miksi?


    • heitä jo

      vittuun tuommoset sf kolmoset! hommaa kakkone

      • Vai hommaa kakkonen, enstennäkin kakkonen on epävakaa ajettava edessä olevan monojousituksen takia, muuta kantaa en ota kyseiseen ajopeliin.


    • Oe

      Variaattorista rullakopasta rajotinlevy pois, kulkee jtn 60km/h

      • kooo

        missä se siinä kopassa on ?


    • .

      mie otin omast speedfight 3:st rajotinlevyn pois nii menee melkein 70km/h . Miten sais sen menee silleee et menee jonku 55-60 km/h ?

      • kkk

        missä rajotinlevy oli ? rullakupissa ?


      • siinähän se
        kkk kirjoitti:

        missä rajotinlevy oli ? rullakupissa ?

        rullakupin 'päällä'. kuitenkin kiinni rullakupissa


      • Säfämies
        siinähän se kirjoitti:

        rullakupin 'päällä'. kuitenkin kiinni rullakupissa

        Eli ei siis se sisempi osa mikö ei ole ruuveilla kiinni missään?


      • kaippa1

        miten voisit auttaa minua haluaisin otta pois sen myös. mitä maksaa jos otat sen pois minulta


      • Anonyymi
        kkk kirjoitti:

        missä rajotinlevy oli ? rullakupissa ?

        siinä päällä sellane melkee kämmenen kokone pöree levy tai sellane


    • kyl se kulkee

      mul kulkee ainaki toi SF3 (AC 2011) vakiona 55 Km/h kuha ei aja ylämäkeen =D

      • -.-

        Niin.. mittariin..


    • peetvaittipoika

      peetvaitti

    • mopotyttö94

      ilman rajotinlevyä faitti mennee 63 gepsiin:D ei 70 vaikki mittarissa niin lukeeki:D

    • Heikkilä

      Mitkä vakiorullat sf3 LCs ?

    • jepererfdfd

      Joo tosissaan itekki luulin et menee ilma kuristuslevyy 75 mitä meni pikkaseen alamäkeen mutta gepsiin kun kahto niin 63-64 =D

    • 2451245

      Aika paljon kusettaa mittarit. :D Omassa Apriliassa 70=68.

    • jepererfdfd

      Joku mopoinsinööri vois kertoo et miten tota sf3 sais viel kiihtymään, rajotinlevy on otettu pois ja hukkaputki tukittu joka ei kauheesti hyödyttäny. Rullia oon vaihdellu mut kepeillä se ottaa vaan vitusti kierroksia muttei lähe liikkeelle sen paremmin. Malossin ns jäykempää vastapainejousta kokeilin mut se oli yhtä jäykkä ku vakioki :D Suutinta ei oo viel vaihettu isompaan, mitenkähä lie vaikuttaa. Tuo vähäpäälle 60 riittää nopeudeks mut kiihtyä sais kovempaa.

      • jepererfdfd

        Nii ja mikähän sitten kun ei kierrä kun sen 9 tonnia cdi rajotettu vai ahistaako jostai muualta vielä putkesta tai jostain ?


      • khämbö
        jepererfdfd kirjoitti:

        Nii ja mikähän sitten kun ei kierrä kun sen 9 tonnia cdi rajotettu vai ahistaako jostai muualta vielä putkesta tai jostain ?

        Speedfight 3 on cdi rajotettu, ilman putsaris kuri, putkessa on pilli/kuri ota kurit pois ja osta rajottamaton cdi nii kiihtyy ja kulkee hyvin.


      • Säfämies
        khämbö kirjoitti:

        Speedfight 3 on cdi rajotettu, ilman putsaris kuri, putkessa on pilli/kuri ota kurit pois ja osta rajottamaton cdi nii kiihtyy ja kulkee hyvin.

        Mitä se rajottamaton cdi-boxi auttaa??


    • jepererfdfd

      Meinaatko että ois viel ton hukkaputken lisäks joku kuristin putkessa, ei ainakaa näy siitä putken alusta mitään.

    • speedfart

      mulle kerrottiin, että jos sen variaattorin kuristuslevyn ottaa irti, nii ne rullat vois muka lähtä paikoiltaa ja jtn vastaavaa koska se levy muka tukee niitä variaattorin rullia. ja siksi ukko ei virittänyt sitä. itse en voi ottaa sitä levyä pois koska emme omista hukkaputkea. mutta onko toi totta että se levy tukee sitä sillälailla että jos ottaa pois nii ennemmin tai myöhemmin ne rullat lähtee sielt paikoiltaa?

    • speedfight 3

      mie oon nyt vuoden ajanu sillee ettei o sitä kuristuslevyä eli n. 8000 km oon ajanu ja hyvin on toiminu ei oo lähteny rullat paikoiltaa ainaka vielä? ja kulkee 64 mittarin mukaan.

      • porda17

        60km/h vauhtiin pääsee jo kun ottaa variaattorin rullakupist pois kuristuslevyn,sit kulkee ja kiihtyy :) itel ainakin kulkee 70 km/h maksm vauhdis


      • pösömies

        juu okei hyvä tietää


      • kooo
        porda17 kirjoitti:

        60km/h vauhtiin pääsee jo kun ottaa variaattorin rullakupist pois kuristuslevyn,sit kulkee ja kiihtyy :) itel ainakin kulkee 70 km/h maksm vauhdis

        onks se kurilevy sen takana sillai ruuveil kii ?


    • jepererfdfd

      Ruppee rakkaus ja usko loppumaan tuoho vitun paskaan vehkeeseen vittu eikö vaan tultu työntämällä kotiin eikä ajamalla ei oo perkele ees kylmä vielä nii vitut saat startata akun tyhjäks ja lupailee vaan välistä sitte kotio laturiin ja vinguttaa ja pärähtää tulille oisko joku sähköryyppy paskana en tiiä vittuun tommoset skootterin paskat polinkii on tommone paska sekunda osa ja sähköllä vaan mahollisuus käynnistää voi vittu oisimpa ostanu oikeen mopon enkä tollasta paskaa.15 tonnin kohalla vaihoin männän no se saatana oli kappaleina, ylempi männänrengas jossai vitussa (koneessa) ja palanen lähteny pakoaukon puolelta ku se kanavan reuna on niin vitun terävä nyt siinä on joku vinosilmä niraku narakumäntä vitun paskalaitos en tiiä . meni monta malborooki hukkaan saatana ku tuossa vitutuksissani poltin.

      • jepererfdfd

        ja tuon paskanhan oon työntäny tässä parin viikon aikana ainaki viidesti kotii mitäny hyvällä tuurilla aina ei se akku ihan lopu nii se käynnistyy ja on sen jälkeen niin vitun nuhanen kaasua pikkusen nii horrorror ja sammuu. vittuun tuommoset oikeesti.


    • porda17

      mul päinvastoin :D jepererfdfd

    • Mekaanikko

      Laittakee pojjaat takasin ne kurit! Nasse setä on vihanen, jos mopoja viritetään ja ajetaan kolareita jossa aina sattuu jotain ikävää.
      Ja kaiken lisäksi takuu on "kaput", kun todetaan kurittomaksi.

    • jorma.joutilainen

      Speedfight 3 LC. Olen ottanut rullakupista rajotinlevyn pois, kulkee gepsiin 65 kmh tasasel. Alamäes 77 kmh mittariin. Mittari valehtelee 4-5 kmh ja tuntuu että tuossa ei oo rajotettu cdi boxi koska ei kuulu semmosta ääntä kun menee alamäkeen vaan vauhti vain kiihtyy eikä kone huuda vai onko rajoitettu cdi? onko putkessa jossain änkän kohalla prikka, kun siinä on mutterissa takuu sinetti? Paljon menee gepsii ku hukkaputki tukittu ja kaikki rajottimet poistettu?

      • Säfämies

        Jos mitenkään voisit ottaa/näyttää kuvan rajoitinlevystä nii olisi tosi kiva. Otin rullakupista sen paksun osan pois joka on sen kehikon takana mikä on kolmella ruuvilla kiinni rullakupin pääl mut onko rajoitin levy sittenkin se osa mikä on ruuveilla kiinni jolloin sisempi paksu levy pitää jättää kiinni? Sillä kun testasin säfääni levyn poiston jälkeen kone otti kierroksia


    • Speetvaitti

      Nyt tais tulla meikäläisen pösöön joku kiva sähkövika ? ei anna kipinää muutaku iskuporakoneella variaattorista pyörittäen kovasti, veikkaan ettei ole sytkäpuolakaan kun sen saa käyntiin ja valot ku laittaa päälle nii alkaa semmosta ihmeääntä pitämään oisko ettei anna kipinää sillai kunnolla nii tavallaa booaa =l jännitteensäädin cdi ? vai mikä :O

      • Speetvaitti

        Ja se kipinä ei oo sellanen normaali sähkönsininen vaa kellertävä.


    • autoileva moporemont

      Olen Mekaanikon kanssa samaa mieltä; laittakaa mopot takaisin vakioiksi, niin toimivat hyvin ja pitkään & opetelkaa tytöt ja pojat ajamaan liikennesääntöjen mukaan, eikä minään pyryharakkaparvena miten sattuu.

      • Nolo Sika

        Sinä et varmaan aja autollakaan koskaan yli 120km/h

        Etkö siis voisi tehdä vanerista vaihdekepin ymräille kehikkoa että saisit vaihteita päälle vain kolmoseen asti, kyllä se kolmosella 120 just ja just menee.

        Skoottereiden rajoitin toimii nääs samalla tavalla, ei kauhean tervettä koneelle pitkässä juoksussa, ja kulutustakin tuo hieman lisää


    • paarma96A

      paljo kulkee jos ottaa hukkaputken pois??

    • spf3

      Mullan isommat prikat jotka on aika paskat kulkee mittariin 63 mut ku moottori lämpee ni ei meinaa lähteee paikalta = )

    • Spede3

      Estolevy pois, mittariin 67km/h suoralla. :D

    • heenna

      ite meinasit myös virittää sf3 mutta ku en tiiä oikee mite. ja pystyykö skootterii vaihtaa mopon viriputken ?d:D:D

    • homer1

      itetelläni on speedfight3 kuristukset poistettu menee suoral 75km/h mittarin mukaa 80km/h :D

    • Miten virittää tota sf3 ? Onko imukaulassa kuristuksia ja mikä todellinen nopeus ilman rajotinlevyä?

    • masamaanteidenmatti

      minkäs merkkine kaasari tossa hökötyksessä on ?

      • Anonyymi

        gurtner 12 mm


    • qwerty

      joo lopettakaa tommonen viripelleily!!

    • muna

      viritys on iloinen asia

      • hyvä se on

        Itellä on sf 3 ilma ja oon laittanuti tecnigasin teharin,50% VP:n ja rajotinlevy pois menee 65 mutta kiihtyy hyvin,vieläkö saisi multivarin ja 70cc:n niin menisi jotain 90,itestä on hyvä mopo mutta vitun painava :( :)


    • auttasko joku

      tällänen ongelma tuli vastaan. laitoin kuristuslevyn variin takaisinin sitte vari kiinni lähdin ajamaan mutta eise mihinkää kulkenu kone vaaan huutaa eikä kulje edes 30kmh? mikäs on ongelma? epäilen että hihna vaihto auttas, onko näin?

      • speedfaittitre

        Moro! Mulla kävi kuule just samalla lailla, vaihoin hihnan ja rullat nii alko pellaan normisti. Vähä myöhään vastaan mutta tulevaisuuden varalle muille kommentoin tämän :)


    • Vauhtitaistelija -99

      Vähän vaikeata saada kulkemaan sen 60.. Jos otat Variaattorista prikan pois niin menee heti yli vero rajan. Itse satun omistamaan -99 speedfight 1 . Putkesta otettu kurit pois, 8g rullat, ilmanpuhdistajasta kurit veks ja isompi suutin , mutta variaattorin prikka on paikoillaa nii menee sen jonkun n.57.
      Tuli kokeiltua ottaa variaattorin prikka pois niin menikin yhtäkkiä sen 85 gps..

      • Anonyymi

        Otin variaattorin prikan pois nii ei vaikuttanu ollenkaa nopeutee :S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin variaattorin prikan pois nii ei vaikuttanu ollenkaa nopeutee :S

        Itellä sama homma. Varmaankin rajoitettu cdi


    • pösö30301

      Onko kellään tarkkoja ohjeita miten speedfight 3 kurilevyn voi ottaa variaattorista pois?

      • Tilli

        1. Ruuvaa variaattorin kansi irti. (Melko tiukassa kun ensimmäisen kerran avaa)
        2. Irroita varista moottorinpuoleinen kiekko joka on yhdellä mutterilla kiinni.
        3. Vedä myös kiekon takaa paljastuva rullakoppa pois.
        4. Rajoitinlevy on rullakopan takapuolella kiinni kolmella ruuvilla. Voit ottaa koko levyn irti tai vain lisätä prikkoja väliin. Itsellä 4 prikkaa per ruuvi ja kulkee gepsiin sen 55.
        5. Kasaa variaattori ja lähe testaan.

        Huom. Kiihtyvyyttä ei saa juurikaan lisättyä näin eikä kevyemmillä rullilla tai kytkimen jäykemmällä vastapainejousella, vaan se vaatii rajumpia muutoksia.


      • kaippa1
        Tilli kirjoitti:

        1. Ruuvaa variaattorin kansi irti. (Melko tiukassa kun ensimmäisen kerran avaa)
        2. Irroita varista moottorinpuoleinen kiekko joka on yhdellä mutterilla kiinni.
        3. Vedä myös kiekon takaa paljastuva rullakoppa pois.
        4. Rajoitinlevy on rullakopan takapuolella kiinni kolmella ruuvilla. Voit ottaa koko levyn irti tai vain lisätä prikkoja väliin. Itsellä 4 prikkaa per ruuvi ja kulkee gepsiin sen 55.
        5. Kasaa variaattori ja lähe testaan.

        Huom. Kiihtyvyyttä ei saa juurikaan lisättyä näin eikä kevyemmillä rullilla tai kytkimen jäykemmällä vastapainejousella, vaan se vaatii rajumpia muutoksia.

        millä hintaa tekisit sen minun speddefigteriin ettö onnistuu


      • Tilli
        kaippa1 kirjoitti:

        millä hintaa tekisit sen minun speddefigteriin ettö onnistuu

        Eurolla, jos asuisit naapurissa ;)

        Ei se ole vaikea homma mutta jos et yksin viitsi niin kysy kokeneempi kaveri tai sukulainen avuksi. Tarvittavat työkalut: sopivat avaimet variaattorin kopan 7 pulttiin, kiekon lukitsevaan isoon mutteriin ja rajoitinlevyn kolmeen pieneen mutteriin sekä jotkin voimakkaat pihet joilla pitää levyä paikallaan kun vääntää sen ison mutterin auki. Ja jos kuvia kaipaat niin googlella löytyy.


    • tietämätön

      moro! nii voisko joku ystävällisesti kertoa mulle idioottivarmat ohjeet ton rajottimen poistamiseen (kyseessä speedfight3) ! ja miten rajottimen poistaminen vaikuttaa muuten kuin vauhtiin/huippunopeuteen? :)

      • Säfämies

        Mulla ilmajäähy sf3. Kulki vakiona tasan 45km/h ja kun otin rajotinlevyn pois nii kulki mittariin sen 66km/h. Jos meinaat tuon samaisen rajoitinlevyn ottaa pois nii vaihda samalla vahvistettu hihna, sillä vakiohihna kuluu nopeasti.Tässä myös ohjeet:

        1. Avaa variaattorin koppa.
        2. Lukitse etuvariaattori, jolla saat kampiakselin mutterin etuvariaattorin lautasen keskeltä avattua. Ite lukitsin sen tällä: https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/17302
        3. Poistat etulautasen ja hihnan rullakupin tieltä pois. Ota rullakuppi ulos.
        4. Rullakupin päällä on kolmella pienellä ruuvilla kiinni tämä kuuluisa rajoitinlevy. Irrota se. Muuta rullakupille ei tarvitse tehdä.
        5. Kokoa kaikki samassa järjestyksessä missä otit ne poiskin. Muista kiristää kampiakselin mutteri tiukalle sillä muuten se voi yhtäkkiä aueta kesken ajon.

        Rajoitinlevyn poisotto on erittäin helppohoitoinen juttu. Tosin tarvitset vain sen lukitsimen.


      • Toinen ano
        Säfämies kirjoitti:

        Mulla ilmajäähy sf3. Kulki vakiona tasan 45km/h ja kun otin rajotinlevyn pois nii kulki mittariin sen 66km/h. Jos meinaat tuon samaisen rajoitinlevyn ottaa pois nii vaihda samalla vahvistettu hihna, sillä vakiohihna kuluu nopeasti.Tässä myös ohjeet:

        1. Avaa variaattorin koppa.
        2. Lukitse etuvariaattori, jolla saat kampiakselin mutterin etuvariaattorin lautasen keskeltä avattua. Ite lukitsin sen tällä: https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/17302
        3. Poistat etulautasen ja hihnan rullakupin tieltä pois. Ota rullakuppi ulos.
        4. Rullakupin päällä on kolmella pienellä ruuvilla kiinni tämä kuuluisa rajoitinlevy. Irrota se. Muuta rullakupille ei tarvitse tehdä.
        5. Kokoa kaikki samassa järjestyksessä missä otit ne poiskin. Muista kiristää kampiakselin mutteri tiukalle sillä muuten se voi yhtäkkiä aueta kesken ajon.

        Rajoitinlevyn poisotto on erittäin helppohoitoinen juttu. Tosin tarvitset vain sen lukitsimen.

        Tuohon lisättynä jos ei halua skopan kulkevan ylip60 kannattaa vain lisätä levyn muttereiden alle 2 prikkaa per ruuvi eli yhden ruuvin alle tulisi 4 prikkaa. Silloin kulkee yksinään ajaessa sen 57km/h.


    • mankiboyy

      Moro, mikähä mahtaa olla vikana ku eile vaihoin variaattorin hihnan ja gramman kevyemmät rullat, nyt kulkee vaa 20 ja huutaa perkeleesti eli välitykset ei muutu. kokeiltu on laittaa vanha hihna ja rullat mut tekee silti samaa, lautaset ei oo jumissa, mutta hihna ei uppoa jostain syystä yhtään lautaseen vaan on samassa kohdassa kokoajan. Neuvoja tarttis ku ei näist skobista oo nii paljoo kokemusta ku siskon skoba ja itellä manki =D

    • monnnnnnnnnnnnnckey

      aaaaaabiiiiiiinaaaaaaa

      • perkeelenvittu

        voisko joku kertoa että jos haluun tehä cdi boksista rajottamattoman nii minkä värisen piuhan katkasen ?


      • Pillumeister
        perkeelenvittu kirjoitti:

        voisko joku kertoa että jos haluun tehä cdi boksista rajottamattoman nii minkä värisen piuhan katkasen ?

        Et katkase vaan poraat


    • Sf3

      tollane virittely ei oo kivaa kakkaa

    • Äkänemenopeli

      Ite ottannu variaattorista sen kuristuslevyn pois ja kulkee suoral mittarin mukaa 72 mut mittari valehtelee niin jotain 66 iha sopiva vauhti alamäes alkaa huutaa kivasti mut vauhti vaa kiihtyy.

    • pippelisbbaka

      voiks joku mitenkää laittaaa kuvaa siitö rajotinlevystä

    • Mursuli876

      Jos ottaa rajotin levyn pois saako sen helpisti takasi

      • Röiukko

        saa ruuvaat vaa sen takasin kiinni


    • palomiessami

      sopiiko speedfight kolmosee speedfightkakkose tankoadapteri

      • kuritonpösö

        tietääkö kukaan moniko napanen on speedfight 3 cdi boksi?


      • Anonyymi
        kuritonpösö kirjoitti:

        tietääkö kukaan moniko napanen on speedfight 3 cdi boksi?

        sitä samaa itekki mietin


    • Anonyymi

      Onko prikka sama asia kun rajoitinlevy?

    • Anonyymi

      Tietäskö joku mistä johtuu kun peugeot speedfight 3 ei taho lähtä liikkeelle ja ylämäessä hyytyy ihan mahottomasti?

    • Anonyymi

      Tehoputki, isompi kaasari, 70cc pytty kiinni. Sit viellä variaattori uusiks ja rajotinlevy pois.

      Menee sen jälkeen 80-90km/h ja keulii kaasusta.

    • Anonyymi

      ostakaa vittu aerox ja siihen 86 tpr ni vittu alkaa kulkemaan saatana ni ei tarvi valittaa

      • Anonyymi

        Aika hyvin kun joku täällä fiksuna haukkuu Peugeotin speedfight 3:sta ruoskaksi. On muuten takuuvarmasti yksi parhaita skoottereita ikinä. Tälläisen skootterin kesto "VAKIONA" siis vakio osilla on huono, mutta pienillä muutostöillä, siitä saa 2 pyöräisen, joka kestää älyttömän määrän pitkää matkaa, ei edes 230 kilometrin pyöriminen ree tiukkaa jos vain bensaa ja öljyä saa. Pitää vain tietää mitä tekee. Ei syö edes polttoainetta kauhesti. Ja nestejäähdytteisenä ei varmasti jätä tielle. Ainoa miinus on, että kun jossain vaiheessa se vika kuitenkin joka ikiseen ajonauvoon iskee, niin tähän skootteriin vian iskiessä miinuksena voi sanoa että korjaaminen vikaantuessa on kallista lystiä, siinä ei 300 euroa riitä. Mutta laatu peli kaiken kaikkiaan.


    • En tiiä toimiiko jos tän kopioi johonkin mutta tässä kuva IMG_20220415_145750.jpg . Pidän kädessä sitä rajotin levyä minkä otan poijjes.

    • No niin, "lapsenmieliset" täällä haistattelevat, miksi pitää virittää jos nyt jo kulkee 60kmh? Itselläni ollut 26 vuoden aikana 25 skootteria, kaksi peugeot speedfight 3 lc skootteria ja vaikka mitä muita ruiskukoneella, mm apriliaa gilera runneria ja piakkio nrg:tä jne, helpoin huollettava on ollut peugeot sf3 mm vesipumpun ja sylinterinvaihdon osalta, myös muutenkin parasta mitä rahalla saa. Ken paskaksi haukkui niin kerroppas oma mieltymyksesi, elikä mikä on mielestäsi se paras?

      • Sinulla on sitten kunnioitettava valikoima ollut laitteita, ja kertomasi perusteella juuri niitä parhaita.


    • Anonyymi

      Hyvä on tietää virityksen hintalappu.

      https://www.fine.fi/naissa-asioissa-autamme/usein-kysyttya/ajoneuvo-ja-liikennevakuutukset.html

      Jos viritetty mopo tavataan liikenteessä, seuraukset ovat moninaiset. Mopo katsotaan tällöin vakuuttamattomaksi moottoripyöräksi, joten siitä peritään vakuuttamattomuusmaksu, eli suuruudeltaan yhteensä moottoripyörän vakuutusmaksua vastaava maksu enintään nelinkertaisena. Lisäksi moposta tulee maksettavaksi autovero ja mahdolliset sakot, moposta poistetaan rekisterikilvet ja se on muutoskatsastettava takaisin mopoksi. Viritetyllä mopolla ajaminen mopokortilla katsotaan ajo-oikeudetta ajamiseksi ja siitä voi olla seurauksena ajokielto ja seuraavien ajokorttien lykkääntyminen.

      • Anonyymi

        Liikennevakuutus on otettava seitsemän päivän kuluessa ajoneuvon omistuksen tai hallinnan siirtymisestä. Vaikka esimerkiksi Traficomin varmenne, joka tarvitaan omistajanvaihdoksen rekisteröintiin, on voimassa 14 päivää, liikennevakuutus on kuitenkin tehtävä seitsemän päivän kuluessa siitä, kun omistaja tai haltija on ostanut ajoneuvon. Jos kaupantekopäivästä kuluu enemmän kuin seitsemän päivää, eikä vakuutusta ole otettu, ajoneuvo on vakuuttamaton, ja Liikennevakuutuskeskus perii vakuuttamattomuusajalta vakuuttamattomuusmaksun.

        Ajoneuvoa ostaessa kannattaa myös aina huolehtia siitä, että ostaa ajoneuvon vain sen rekisteriin merkityltä omistajalta, eikä ns. väliomistajalta. Tällöin välttyy mm. jälkikäteisiltä vakuuttamattomuusmaksuilta.

        Liikennevakuutus on voimassa siihen asti, kunnes se päättyy vakuutusyhtiön vaihdon tai omistajan vaihdoksen vuoksi, tai vakuutus irtisanotaan lopullisen liikennekäytöstäpoiston (romutuspoisto) johdosta.


    • Anonyymi

      Hyvä säilyttää tallessa alkuperäiset osat.
      Kun on viritetty mopo tavattu liikenteessä ja on maksanut sitten kaikenkarvaiset moottoripyörämaksut, ym. korvukset, sekä alkaa muuttaa kilvetäntä pyöräänsä alkuperäiseen kuntoon, ennen katsastusta, on niilla vaihtopuolen osilla tarvetta.
      Eikä kannata ostaa viritettyä mopoa, ellei saa alkuperäisiä osia matkaan, koska muutoin ne on ostettava kuitenkin, JOS aikoo mopon palauttaa takaisin, tai se on romutettava virallisessa paikassa, että saadaan rekisteritiedot poistettavaksi Trafilta.

    • Anonyymi

      Ajokortti- moponkin, laittaa kuskille olkapäille - kapteenin renikat. Eli vastaa ajotaidostaan, että on ajonkunnossa, Ajaa likennesääntöjen mukaan, opettelee niitä taitoja, käsittelyä, ym. liikenteen haastavat vaateet, että pysyy terveenä elämässä eteenkinpäin. Kun sitten "oppinut" mopokauden ajossa, ajaa moottoripyöräkortin.
      Ja sillä taas voi sitten ajella tietokohtaisia nopeuksia, ja tilanteissa vaativilla nopeuksilla niin, että taas säilyttää terveytensä .
      Kaikki muu riehuminen moottorikäyttöisillä vehkeillä kuuluu suljetulle alueelle ja sielläkin huomioidaan sen alueen tavan, että se terveys taas on pulkassa, kun ajoneuvon käyttö pannaan tauolle.

      Siis rajoitukset koskevat sitä omaa elämää kohtaan. Ei ole mukava kivun kanssa vaihtaa päivää, vaihtaa kotisänky sairaalansänkyyn ja entäpä, jos vakuutus ei maksakaan laittomuuden kamppeilla elettyä elämää. Se pitkä elämä- ja raajarikkoisuus on kova hinta- jostain 15< km. luvattomista nopeuksista.
      Nopeus ja havainnointi, sekä nopeudenhallinta on rajoitusten syy, ei kiusanteko.

      Liikenteessä on muitakin, kuin ajoneuvolla riehuminen omin lupineen, missä ei ole järkeä.

      Suljetulla radalla ajavat ovat elämässä oppineita - tietävät paremmin fysiikan lait, sekä ovat viisautta käyttäneitä ihmisiä. Eikö siinä joukossa ole parempi olla, kuin pentumaisen mielen harhassa elävä.

      Siis ajoluvan vastuun merkitys on sopimus, että kun ajokortin saa, me kaikki eletään liikenteessäkin se "kapteenin" kuljetusluvan määreitten mukaan, se juuri tuo sen liikenneturvallisuuden. Se liikennelaki on yhteinen sopimus, että kukin tietää, mitä tapahtuu, kun ylitän tämän ja tämän risteyksen. voin luottaa toiseen kulkiaan, ettei hän aiheta toimillaan vaarantilannetta.
      Näin jokaisen terveydestä kiinnipitäen ne ojeet, neuvot sekä liikennekäskyt rakentuu.

      Tämä järki pitäisi vanhemmillakin olla, kun jälkipolvensa elämää mittaa, rakastaako poikaansa, tai tytärtään tässä elämässä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe