Fonectalle vai medialuotsi googlelle töihin?

sakari.lehto

Onko kellään kokemuksia kummastakaan paikasta?Fonectalla olis kuukausi palkka 1465e ja medialuotsi googlella olisi takuupalkka 1250e molemmissa kävin tänää työhaastattelussa ja molemmille pääsisin töihin
kumpaa suosittelisitte en ole niin kauheen kokenut myyjä kokemusta on noin kuukausi edea numeropalvelu myynnistä missä ei makseta edes sitä mainostamaa takuu palkkaa.Kertokaa kumpaa suosittelette tai menisitte töihin noista kahesta

Paikka kunta tampere
kiitos

70

8844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palle567

      Mun kokemuksen mukaan toisessa firmassa on joitain pervoiluun taipuvaisia pomoja. Niillä on kravatti kaulassa ja harmahtavat hiukset.

      • dbdsbdsb

        Vai että Googlea menet myymään?
        Fonectan tulevaisuus on jo aika lailla sinetöity. Luettelokauppa ei käy ja Google sekä facebookmainontaa osaa yrittäjät tehdä itsekin. Ei vaadi kun noin 10 minuuttia aikaa niin saa mainoskampanjan pystyyn.
        Etsi jotain muuta.


      • been there done that
        dbdsbdsb kirjoitti:

        Vai että Googlea menet myymään?
        Fonectan tulevaisuus on jo aika lailla sinetöity. Luettelokauppa ei käy ja Google sekä facebookmainontaa osaa yrittäjät tehdä itsekin. Ei vaadi kun noin 10 minuuttia aikaa niin saa mainoskampanjan pystyyn.
        Etsi jotain muuta.

        Höpöhöpö. Itse olen myynyt Googlea 5 vuotta, vaikeutunuttahan tuo on, mutta aina löytyy ostavia asiakkaita.
        Omatoimimainostajatkin monesti huomaavat, ettei mainonnan ylläpitäminen aina olekaan mikään 10 minuutin homma, eli jo työtuntien puolesta moni ulkoistaa.
        Moni itsenäisesti kokeilemaan lähtenyt huomaa, ettei osaakaan kaikkia kikkoja, millä mm. klikkihintoja saa alenemaan. Ammattimainen tuottaja taas osaa.

        Medialuotsilla ja Fonectalla käyvät ovet tiuhaan. Kaikille myyjille on tuttua, että myyntituloksella tehdään elanto. Noissa kahdessa työpaikassa on aika raaka "tulos tai ulos" -tekniikka, harva saa rauhassa kehittyä hyväksi myyjäksi.

        Takuupalkan huono puoli on se, että jos jäät parikin sataa tavoitteen alle, et pääse kerryttämään provikkaa, vaan saat tuon aika alhaiselta kuulostavan takuupalkan.
        Itse myyjänä suosin pohja provisio -mallia. Huippumyyjät usein ovat pelkällä provikalla.
        Fonectalla taas on pirun kovat myyntitavoitteet ja provisiomalli on porrastettu. Kannustava kyllä, mutta ihan hitosti pitää tehdä töitä, että pääsee palkoille.


      • TheINsane

        Onkos se Hakkaraisen Rami tuol viel pomona ? aika kiero tyyppi


    • mietin vastaavaa

      Kumman valitsit?

    • S

      Tottahan se on, että yrittäjät voivat tehdä sen, mutta kyllähän he pystyvät itse kotisivunsakin tehdä, jos haluavat. Medialuotsilla on myös usein kampanjoita klikkeihin, jotka ovat ehdottomasti maksullisia Googlen puolella.

      Kaikki on niin suhteellista. Voivathan yrittäjät tehdä itse mainoskampajan paperille, mutta onnistuuko se samalla tavalla kuin ammattilaisella?

    • Miquel19792332

      Ehdottomasti Fonecta, jos noista kahdesta pitää valita. Tosin parempi(a) vaihtoehto(ja) löytyy jos haluaa esim. Googlea myydä.

    • Jokkepappa77

      Medialuotsi myy googlen palvelua noin 500e maksulla yrittäjille. Myyjä lässyttää puhelimeen kaikkea mahdollista paskaa, Jonka jälkeen he lähettävät sulle sopimusehdot jossa peruuttamisaika on 7päivää mutta kun olet saanut sopimusehdot on jo mennyt 8päivää eli heidän mukaan et voi peruuttaa palvelua.
      Kaikkein huvittavinta on se että he myyvät googlen palvelua joka on kaikille täysin ilmainen. Ja erikoista se myös että kaikki medialuotsiin koskevat "epätoivotut" kommentit poistetaan täältä :D

      • miguelmiguel

        Medialuotsilla myös taitaa olla kaikki myyjät ulkomaalaisia. Puhuvat ainakin todella huonoa suomea.


      • Ei myyjä

        Taidat olla joku kenkää saanut entinen medialuotsilainen tai vaihtoehtoisesti yrittäjä, jolta on jäänyt kirjekuori avaamatta ajoissa. Eihän se nyt ihan kertomasi mukaan mene.


    • På Svenska

      Människör som talar svenska är finländare! Terveisiä sinne Pihtiputaalle ;-))

    • Kuultua...

      Kaveri töissä Medialuotsissa ja on ollut ihan tyytyväinen. Purkavat työsopparin koeajalla, jos ei motivaatio myyntityöhön ole kohdallaan, eli yritystä pitää olla. Työkaverit ja esimiehet on kai myös ollut pääasiassa ihan ok.

      Fonectasta ei tietoa.

    • JyrpäKooseppi

      Minulle soitettiin Medialuotsilta ja kaikin puolin fiksu kuva jäi myyntityylistä. Itse myyjäihmisenä olisin vähän enemmänkin odottanut taistelua kaupasta. Helpompaa mulle kuitenkin näin. Asiakkaana ei mitään pahaa sanottavaa

    • ex-fonectalainen

      Ex-Fonectalaisena voin sanoa, valitkaa enemmin joku muu kuin Fonecta. Yritys on iso tehdas, jossa yksilön etu jää firman jalkoihin. Medialuotsista olen kuullut huhuja kaveri kautta, että se pienempi, mutta ilmapiiri on rento, mutta silti vaaditaan.

    • 101001010101001

      @ex-fonectalainen

      Kukaan Fonectan aikaisempi työntekijä ei puhu Fonectasta tollasta paskaa. Täällä taitaa kaikki olla jotain Medialuotsin imagon parantajia kommentteineen..

      SUOSITTELEN: Myyjät menkää Fonectalle, siellä myyjä saa reilusti paremman palkan ja huiput edut. Siellä myyntityö on täysin puhdasta ja asiakasta hyödyttävää!

      ps. Iso talo = hyvät edut

    • LiLag

      Minulla valitettavasti aivan sama kokemus kuin Jokkepappa77:llä. Varmistin vielä puhelimessa että enhän minä mihinkään sitoudu ennen kuin saan paperit kotiin ja rauhassa katsoa sopimuksen läpi. 8 päivää myöhemmin tuli kirjekuori postilaatikkoon ja siinä lukikin sitten että palvelun peruutus olisi pitänyt tapahtua 7 päivää puhelinkeskustelun jälkeen... Yritin päästä sopimuksesta irti mutta turhaan. Directastakin soitettiin mutta siellä oli onneksi kokemattomampi (ja reilumpi) myyjä puhelimessa eikä puhunut aivan sontaa niin sen onneksi tajusin sitten perua kun netistä vähän tutkin asiaa... Nythän Directa onkin sitten oikeudessa! Olisiko täällä joku kiinnostunut ryhmäkanteesta Medialuotsia vastaan? Aivan yhtä kiero firma kuin Directakin! Kaikki jotka olette tuollaisissa firmoissa töissä ja myytte tuollaisia "turhia" kalliita palveluita niin HÄVETKÄÄ!!! Nytpähän osaan heti sanoe ei kun joku rupeaa sönköttämään jotain tietojen päivityksestä jne.

      • työlääntynyt

        Aivan sama kokemus Medialuotsista .
        Pitäisi laittaa Kauppalehteen tai Yrittäjä-infoon varoitus .
        Tekevät feikki tilausvahvistuksia ja huijauslaskuja vaikkei puhelimeen olisi vastannut kuin juoksupoika tai -tyttö , että mitä te myytte .


      • tsuppari88
        työlääntynyt kirjoitti:

        Aivan sama kokemus Medialuotsista .
        Pitäisi laittaa Kauppalehteen tai Yrittäjä-infoon varoitus .
        Tekevät feikki tilausvahvistuksia ja huijauslaskuja vaikkei puhelimeen olisi vastannut kuin juoksupoika tai -tyttö , että mitä te myytte .

        joukkokanne olis hyvä, vastuuseen tuommoset pitäis laittaa, miksei kuaan puutu näihin ?


    • JykäAskolasta

      Medialuotsi ihan sukka mesta, en suosittele, tyhjää myyvät, kuka voi oikeasti sanoa yrityksellensä olleen hyötyä jostain google näkyvyydestä......montako asiakasta on soittanu ja tilannu yrityksesi palveluja....pah, laita rahat mielummin perinteiseen printtimediaan, toimii...

      • Raimo A.

        No siinäpä se todellinen asiantuntija puhuu. Oikeat markkinoinnin ammattilaiset suosittelevat juuri nettimainontaa ja Google on edelleen hyvä. Sen voi tehdä sen mainoksen itsekin mutta suurin osa yrittäjistä ei osaa/kerkeä/viitsi ja siihen Medialuotsi tarjoaa palvelua. Ja haluaa siitä myös rahaa.

        Mikä tässä sinun mielestäsi mättää? Ai niin, et saanu kauppaa. Eli vika tuotteessa, ei sun myyntitaidossa? Kauanko jaksoit yrittää?


      • Teemu8;0
        Raimo A. kirjoitti:

        No siinäpä se todellinen asiantuntija puhuu. Oikeat markkinoinnin ammattilaiset suosittelevat juuri nettimainontaa ja Google on edelleen hyvä. Sen voi tehdä sen mainoksen itsekin mutta suurin osa yrittäjistä ei osaa/kerkeä/viitsi ja siihen Medialuotsi tarjoaa palvelua. Ja haluaa siitä myös rahaa.

        Mikä tässä sinun mielestäsi mättää? Ai niin, et saanu kauppaa. Eli vika tuotteessa, ei sun myyntitaidossa? Kauanko jaksoit yrittää?

        Ja toinen asiantuntija väittää toista, Oletko kenties kyseisen yrityksen palveluksessa ....,,,,jep google löytää kyllä haulla mitä vaan, toinen asia on mitä on tarjolla jne. Kokeileppa seuraavaksi vaikka facebook mainontaa, on hinnaltaan, vielä, paljon halvempaa ja paremmin kohdennettua kuin google. Näitä medialuotseja sun muita huuhaan myyjiä on netti pullollaan, ja kukaan ei viihdy näissä taloissa pitkään, on aivan yhtä järkyttävää myydä googlea kuin jotain yrityshakemistoa, aina sama kaava, juu ei kiitos, meillä asiat kunnossa, ja seuraava puhelu....kuka jaksaa, myykää välillä jotain, mistä on oikeasti hyötyä.


    • Raimo A.

      No Facebook -mainontaa käytän itse jatkuvasti kun teen bisnestä myös suoraan kuluttajille. Teen myös yrityksille ja silloin Google toimii paremmin.

      Tärkeintä median käytössä on ymmärtää millä tavalla tavoittaa oikeat - ja vain oikeat - asiakkaat eikä maksa hukkakontakteista. Tämän tietää jokainen.

      Ei. En ole Medialuotsin palveluksessa enkä minkään muunkaan firman vaan teen hommia omiin nimiin. Tehnyt jo 3 vuotta. Olen ollut myös palkkatöissä ja vastuunoton vaikutuksen eron tuotteeseen ym. huomaa kun kaikki onkin vain itsestä kiinni.

      Mutta myyntihommia olen tehnyt 20 v. ja aina niiden joilla kauppa ei käy selitys on sama: tuote on huono (tai joku muu tuote - jota myy joku muu ja se menee kaupaksi - on parempi), toinen tuote on halvempi (miten sopii yhteen em. paremuuden kans?), kilpailu/markkinatilanne on sitätätätuota...plaah, asiakkaalla ei tarvetta ja niin edelleen.

      Jokaisella Facebook -mainosten myyjäfirmalla on myös niitä jotka saa kauppaa ja jotka ei saa. Jälkimmäiset vetoaa noihin em. ja kymmeniin muihin syihin.

      Mutta siinä vaiheessa kun vastaa vain itselleen ja meinaa rahantulo loppua havahtuu todellisuuteen: on pakko vain korjata omaa asennetta.

    • Palkkapaiva

      Sakari - Takuupalkka ja maksimi bonukset muodostavat yhdessä jo 1500 € kuukausipalkan Medialuotsilla sen päälle tulevat myyntiprovisiot.

      • asdasddas

        Toki pitää muistaa, että yleensä, ellei aina puhelinmyynnissä saadakseen "takuupalkan" pitää ensin myydä tietty minimimäärä sopimuksia.

        Miksi sitä sitten kutsutaan takuupalkaksi? Jaa'a, se onkin hyvä kysymys


    • PässinpÄÄ

      no onpa hurja palkka..1500 ? hei haloo, et taida olla kovin onnistunut muussakaan tehtävissäsi, jos tuohon rahaan itsesi huoraat, oikeesti tässä maassa voi tienata tuon rahan jo kotoonta käsin alle 4 h työllä, googleta ja ota selvää

      • Pääpässin

        Pari kolme viestiä ylempänä nimimerkki Raimo A, vastaa tyhjentävästi parilla kommentilla asiasta, että kaikki riippuu itsestä, kuinka paljon provisiota haluaa tehdä lisänä. Kaikki riippu itsestä, kuten tässä elämässä muutenkin.
        Kyllä, ja Googlettaa kannattaakin, koska kaikki käyttää Googlea. stsau!


      • Mediakuningas
        Pääpässin kirjoitti:

        Pari kolme viestiä ylempänä nimimerkki Raimo A, vastaa tyhjentävästi parilla kommentilla asiasta, että kaikki riippuu itsestä, kuinka paljon provisiota haluaa tehdä lisänä. Kaikki riippu itsestä, kuten tässä elämässä muutenkin.
        Kyllä, ja Googlettaa kannattaakin, koska kaikki käyttää Googlea. stsau!

        Raimo A. on täysin oikeassa, asenne ratkaisee myynnissä, ja selityksiä kyllä löytyy maan ja taivaan väliltä, jos kauppa ei käy.

        Toinen asia, jonka jokaisen olisi hyvä käsittää on se, että MYYNTIALALLA työntekijän työnkuva on yksinkertaisesti ja lyhyesti tuotteiden tai palvelujen MYYNTIÄ.

        Kolmanneksi, myyntialan valinneen henkilön ajatusmaailman täytyy olla suuntautunut myynnin volyymiin määrää, KOSKA Lopullisen myyjän palkan määrää peruspalkka proviot, jolla hän on tuotteita tai palveluita myynyt.

        Ja valitettavasti, joku myy aina toista paremmin.


    • ...................

      joo elikkäs medialuotsilla olin sen kolmisen kuukautta töissä, kunnes tarjottiin parempi palkkaista myyntityötä pienemmällä työajalla. medialuotsin tuotteista ainaki toi karttapalvelu on ihan täyttä kusetusta sikäli, että sen pystyy ite tekee täysin ilmaiseksi ja ne pyytää siihe satoja, jopa tuhansia euroja - täysin naurettavaa. pomot epämiellyttäviä, eikä ota työntekijää mitenkään huomioon. medialuotsilla suurinpiirtein paskalla käymisestä joutuu pyytämään lääkärintodistuksen (hieman kärjistetty tämä :D) työntekijät ihan mukavia kyllä ja palkkakin ihan ok, mutta älkää sinne hyvät ihmiset töihin menkö!

      • ...................

        ja vielä sen verran, että joudut myymään kuussa viiteen tonniin asti sitä kirottua karttapalvelua ennen kun pääset 20% provikoille (sitä ennen tulee 4% bonusta) eli ottakaa tää huomioon työhaastatteluun mennessä, voivat nimittäin kertoa jotain aivan muuta!
        ps. varmaan jompi kumpi pomoveljeksistä käy nää poistamas :DD


    • Jaakko Pondi 0,07

      Edellisen viestin kirjoittajan koeaika on ilmeisesti purettu ennen 4 kk koeajan päättymistä, kun yrityksen asettamat myyntitavoitteet eivät ole täyttyneet. Ymmärrän pettymyksesi, koska työkaveritkin olivat mukavia, kuten itsekin mainitsit.

      Ymmärrän myös petttymyksen syyn, jos kyseisestä myyntityöstä maksettiin, (kuten kirjoittaja viestissään mainitsi), 20 % provisiot jokaisesta kaupasta takuupalkan päälle - tietyn alhaisen myyntitavoitteen jälkeen - ja ennen sitä vielä 4 % jokaisesta kaupasta, niin kyllä minäkin yhdyn kirjoittajan mielipiteeseeen, että se on ERITTÄIN HYVÄPALKKAUSMALLI.

      On myös surullista, jos ulostevaivat ovat vieneet valtaosan kirjoittajan työajasta yrityksen WC:ssä, jota työantaja ei voinut pidemmällä aikavälillä ymmärtää.

      Vail olisiko koeajan purun syy johtunut (kuten kirjoittajan viestin sisältö antaa ymmärtää) kuitenkin vajavaisesta äidinkielen taidosta, huonosta kommunikointikyvystä, sekä älykkyysosamäärän puutteesta, jota - valitettavasti - myyjä tarvitsee päivittäisessä myyntityössään!

      • lähtö ei kaduta

        Kokemukseni medialuotsista ovat aivan samanlaiset kuin edeltävällä nimimerkillä. Työskentely k.o paikassa on kuin olo työleirillä.
        Jaakko POndi lienee sisälukutaidoton. Mitenkäs puolustelet ja selittelet seuraavaa
        ekax työhaastattelussa kuvataan toi 20 prossan provikka ja kun meet duuniin niin yllätykseksesi kuulet : ensin myytävä about 5000 eken edestä ja sit saat ton 20 prossaa. Ekat bonukset ton 5000 myynnistä on about 4 prossaa. Musta aika epärehelleistä-eikö.

        Myyjä tarvitsee toki mainitsemiasi ominaisuuksia mutta työnantajan perusedellytys on rehellisyys.
        Itse olin Medialuotsilla duunissa n 6 kk:ta ja lähdin kävelemään. Enkä ole päätöstäni hetkeäkään katunut!!! Sorry -tää kieli saattaa haitata sun täydellistä artikulointiasi mut asia tuli selväx.


      • kokemus kasvattaa
        lähtö ei kaduta kirjoitti:

        Kokemukseni medialuotsista ovat aivan samanlaiset kuin edeltävällä nimimerkillä. Työskentely k.o paikassa on kuin olo työleirillä.
        Jaakko POndi lienee sisälukutaidoton. Mitenkäs puolustelet ja selittelet seuraavaa
        ekax työhaastattelussa kuvataan toi 20 prossan provikka ja kun meet duuniin niin yllätykseksesi kuulet : ensin myytävä about 5000 eken edestä ja sit saat ton 20 prossaa. Ekat bonukset ton 5000 myynnistä on about 4 prossaa. Musta aika epärehelleistä-eikö.

        Myyjä tarvitsee toki mainitsemiasi ominaisuuksia mutta työnantajan perusedellytys on rehellisyys.
        Itse olin Medialuotsilla duunissa n 6 kk:ta ja lähdin kävelemään. Enkä ole päätöstäni hetkeäkään katunut!!! Sorry -tää kieli saattaa haitata sun täydellistä artikulointiasi mut asia tuli selväx.

        Onnittelut teille jotka olette heittäneet Medialuotsilla duunia monta kuukautta. Lähdin koeajan jälkeen, olisin saanut vakkaripestin mutta en halua tehdä hommia paikassa jossa ei jousteta tippaakaan ja aina kytätään.
        Duunikaverit ihan ok, tosin vaihtuivat tiuhaan tahtiin. Duunipaikka olis ihan jees ja liksakin siedettävä mutta johdon tarttis tehdä radikaalisti jotain et porukka viihtyis ja nauttis työnteosta. Silloin hommia paiskottaisiin varmaan tehokkaammin.
        Mut toi duunipaikka kantsii ottaa kokemuksena .


      • Meikä ei bonjaa!
        lähtö ei kaduta kirjoitti:

        Kokemukseni medialuotsista ovat aivan samanlaiset kuin edeltävällä nimimerkillä. Työskentely k.o paikassa on kuin olo työleirillä.
        Jaakko POndi lienee sisälukutaidoton. Mitenkäs puolustelet ja selittelet seuraavaa
        ekax työhaastattelussa kuvataan toi 20 prossan provikka ja kun meet duuniin niin yllätykseksesi kuulet : ensin myytävä about 5000 eken edestä ja sit saat ton 20 prossaa. Ekat bonukset ton 5000 myynnistä on about 4 prossaa. Musta aika epärehelleistä-eikö.

        Myyjä tarvitsee toki mainitsemiasi ominaisuuksia mutta työnantajan perusedellytys on rehellisyys.
        Itse olin Medialuotsilla duunissa n 6 kk:ta ja lähdin kävelemään. Enkä ole päätöstäni hetkeäkään katunut!!! Sorry -tää kieli saattaa haitata sun täydellistä artikulointiasi mut asia tuli selväx.

        Jeps, on aika uskomaton case, että edellä mainittujen kolmen ja kuuden kuukauden janttereiden messaget tuleee samasta ip osoittesta ;-)

        Meikä ei myöskään bonjaa, miksi jantteri käyttää kahta eri nimee. Yxikin olis ihan jees.

        Jos joku vielä maksaa suoraa 4 prossaa bonareita heti pohjan päälle ja kyseisen 5000 donan jälkeen vielä 20 prosssaa provikkaa, niin kyllä mä sutisin jo lujaa iltaduuniinkin.


      • bonjaatko
        Meikä ei bonjaa! kirjoitti:

        Jeps, on aika uskomaton case, että edellä mainittujen kolmen ja kuuden kuukauden janttereiden messaget tuleee samasta ip osoittesta ;-)

        Meikä ei myöskään bonjaa, miksi jantteri käyttää kahta eri nimee. Yxikin olis ihan jees.

        Jos joku vielä maksaa suoraa 4 prossaa bonareita heti pohjan päälle ja kyseisen 5000 donan jälkeen vielä 20 prosssaa provikkaa, niin kyllä mä sutisin jo lujaa iltaduuniinkin.

        Sun kantsii hakea Medialuotsille duuniin niin ehkä bonjaat kokemuksen kautta minkälainen paikka on.
        Suosittelen-kokeile ja palataan muutaman kuukauden kuluttua asiaan.


      • realityä
        Meikä ei bonjaa! kirjoitti:

        Jeps, on aika uskomaton case, että edellä mainittujen kolmen ja kuuden kuukauden janttereiden messaget tuleee samasta ip osoittesta ;-)

        Meikä ei myöskään bonjaa, miksi jantteri käyttää kahta eri nimee. Yxikin olis ihan jees.

        Jos joku vielä maksaa suoraa 4 prossaa bonareita heti pohjan päälle ja kyseisen 5000 donan jälkeen vielä 20 prosssaa provikkaa, niin kyllä mä sutisin jo lujaa iltaduuniinkin.

        Haepa töihin tohon mestaan ja kerro kokemuksesi myöhemmin. Ja tuskin kuulemme mitään negatiivista-kaikki ón kivaa ja ok. Raporttia odotellen....


      • Bb

        Myyjä tarvitsee myös asiakkaan harhauttamis ja manipulointitaitoa ja juuri sellaiset pärjää. Eli miettikää asiakkaat, et kannattaa ottaa tuote tai palvelu mieluummin ujolta ja aralta ihmiseltä. Ei näiltä päälle päsmäreiltä ;)


    • 33edfdfdsfd3

      ei kummallekaan

    • ...................

      itseasiassa meikäläinen lähti kyllä ihan ite, parin viikon jälkeen pääsin parempaan paikkaan. Jaakko Pondi taitaapi olla joku nykyisistä vakkareista tai johdosta, ihme ku mun viestiä ei oo poistettu :))))

    • ottosulevi80

      mediapex on paras

    • tuota kun

      Täällä jotkut ovat sitä mieltä että medialuotsi on paikkana surkea työskennellä. Ja kuinka muka työntekijöitä siellä kytätään ja kuinka on pakko saada tulosta tulemaan..

      Heti alkuun pari yhtälöä:
      Jos yrittäjä X palkkaa työntekijäksi henkilön A, on X:n myös varmistuttava siitä että herra/neiti/rouva saa tulosta aikaiseksi tietyllä aikajanalla joska tyhminkin yrittäjä sen takuuvarmaksi tietää että tulosta on jokatapauksessa synnyttävä tai tulokset menee miinukselle, oli takuupalkkaa tai ei. Yrittäjälle maksaa moni muukin asia työntekijää kohden kuin työntekijän terveys- ja palkkakulut.

      Toinen asia on se, että kukaan yrittäjä ei osta sikaa säkissä, se on ihan kylmä tosiasia. Jos näin käy, eikä yrittäjä ITSE ole tietoinen siitä että kyseisen palvelun taikka tuotteen voi toteuttaa ilmaiseksi, ei ole ko. palvelua tarjoavan yrittäjän vika, vaan nimenomaan kyseisen yrittäjän, joka palvelun tilaa. Medialuotsi näinollen toteuttaa yrittäjälle palvelut rahaa vastaan, oli ne muuten ilmaisia tai ei. Käytännössä kun ajattelee, pyytäähän jokainen yritys rahaa palveluistaan, vaikka esimerkiksi pistorasian korjaustyön taikka siivoushommat voi ITSE ilmaiseksi hoitaa. Aivan helkutin sama asia.

      Kolmannekseen kerron että itse olen 5 viikkoa ollut medialuotsilla töissä, ja siellä ei ole minkäänlaista ahdinkoa ollut tulokseni suhteen, muutakuin omaan henk koht tilanteeni johdosta joka aiheuttaa hetkellistä stressiä ja sitä kautta toki vaikuttaa tulokseen. Medialuotsi kannustaa työntekijöitään, lähteviä työntekijöitä on mutta kyse ei ole niinkään heidän työpanoksestaan enää siinävaiheessa jos itse ei enää yhtäkkiä kahden päivän jälkeen tulla töihin. Itselläni meni yli 8 pvä ennenkuin sain minkäänlaista tulosta aikaiseksi.

      Ja asiaan "Pomot on tiukkoja". Suoraan sanoen, heti lennossa voin sanoa että melkosta paskapuhetta. Jos pomo on siinävaiheessa tiukka kun kannustaa työntekijöitään joka kerta kun vastaan tulee, antaa yläfemmaa jne, niin jokuhan sen voi hiillostamisena ottaa.

      Ja fakta on että takuupalkka on se takuupalkka johon on sisällyttävä tietty tulos, pihalle ei lennä kuitenkaan jossei heti onnistu. Se ihan verotussyistä posti- ja vakuutuskuluihin asti. Tokikaan kukaan yrittäjä ei pidä "nollatyöntekijää" töissä.

      • tuota kun- jatkaa

        ja lisäksi medialuotsi ei myy vain googlen palveluja, vaan myös omia palveluitaan, joiden toteuttamisesta kyllä jokainen, ihan yksityinenkin rahaa pyytää.


    • tuota kun- jatkaa 2

      Vielä tuosta pomoasiasta sen verran että medialuotsilla todellakin työntekijöitä kannustetaan muutenkin, kuukausittain, viikoittain, ellei päivittäin jopa, toki tuloksesta riippuvaa rahanarvoista kannustetta on, ihan leffalipuista satojen eurojen palkintoihin asti.

    • faktaa esiin

      Ihan kiinnostuin työpaikasta. Mitä noi satojen eurojen palkinnot ovat-ulkomaanmatkoja,koruja vai mitä? Annapa konkreettinen esimerkki. Ja kerropa millä meriitillä sellaisen saa.

    • 765756hjkjp0

      annat pomolle ääshiiiiiiiiii

    • tuota kun

      Arvonta tyyliin ihan, myynti parantaa mahkuja tietty. Jotkut tosin periaatteella kauppa = palkinto. Esim. leffalippu, olut, tms. suurehko taulutv taas arvontatyyliin.

      • kiitti faktasta

        Onpa kannustavaa. Erilaisia arpalippuja saa postista ja netissäkin voi osallistua arvontoihin. Eihän tollanen mikään palkkio ole jonka saa arpapalkintona. Olipa hyvä saada faktaa. Eli mene duuniin tonne niin pääset osallistumaan arvontaan! vitsi!!


    • tuota kun

      no olkoon vitsi, mut sanon kokemukseni pohjalta että kyllä sieltä aina käteen jää, enempi kun se hävitty arpalippu ja palkka... ihan winkkinä sulle skeptikko.. mut kandee koittaa, ota myös huomioon ihan helkutin hyvä ilmapiiri mikä siellä vallitsee, kuinka sitä iltasin odottaakaan aamua et duuniin pääsee.. ja tätä ei tarvi spekuloida ennenkun sen kokee ja tosiaan yhtyy mielipiteeseeni. Itse kehuskellut ystävillekin et tollasia duunipaikkoja ei maanpäällä kovin montaa oo, paitsi ehkä (huom ehkä) sinun tapauksessa jolle ei ole näemmä kannusteet riittäviäå. Kuvittelet kai että työnantaja maksaa sulle matkat etelään joka vitun kerta kun teet sille alle tonnin fyffee... pah, leffalippukin on kova jo siitä kun työnantaja jää siinäkin tappiolle yli 20% loppujen lopuks, kunhan vain kannustaa.. mut kaikille se ei kai kelpaa...

    • Mun mielipide

      Medialuotsilla työpäivä on pitkä 8 tuntia. Siis pitkä just puhelinmyyntiä ajatellen. Aiemmin olen ollut parissa muussa lafkassa ja niissä työaika oli siedettävä 6 tuntia, josta miinus kahvi- ja ruokatauot. Sen jaksaa, mutta 8 tunnin päivä puhelintyössä on raskas. Oikeastaan missä tahansa duunissa, missä pitää käyttää ääntään eikä työ tarjoa mitään vaihtelua. Sitä samaa puhelua puhelun peräänhän tuo duuni on... 6 tunnin päivillä ei ehdi väsyä ja tympiintyä, ja motivaatio pysyy suht korkealla.

      • Työkkäri

        Oikeastaan kaikista parastahan olisi kun vain pysyisi rehellisesti pois koko työelämästä, ja odottaisi, että joku hakisi kotoa duuniin 4 tunnin päiväehdolla ;-))

        ONNITTELEN MENESTYKSEKKÄÄSTÄ TULEVASTA URASTA TYÖELÄMÄSSÄ.


      • Eioomunjuttu
        Työkkäri kirjoitti:

        Oikeastaan kaikista parastahan olisi kun vain pysyisi rehellisesti pois koko työelämästä, ja odottaisi, että joku hakisi kotoa duuniin 4 tunnin päiväehdolla ;-))

        ONNITTELEN MENESTYKSEKKÄÄSTÄ TULEVASTA URASTA TYÖELÄMÄSSÄ.

        Voi herrajumala sun kanssas. Olen ollut ihan normaaleissa päivätöissä 40 tuntia viikossa, eli 8 tuntia päivässä ja sehän on normaali työaika oikeastaan kaikissa muissa kuin puhelinmyyntihommissa. Medialuotsilla kävin kokeilemassa uteliaisuuttani muutaman viikon, kun ilmoituksessa puhuttiin kovista ansioista ja haastattelussakin korostettiin miten helposti pääsee kolmentonnin nurkille. Ai helposti? No ihan miten vaan. Mieluummin olen sen 40 tuntia viikossa kiinteällä, varmasti tiedossa olevalla palkalla, kuin stressaan ja puhun ääneni käheäksi enkä silti voi tietää saanko edes laskuni maksetuksi.


    • Työkkäri

      Voi herran jestas ;-) sinun itsesi kanssa. Tosia asiahan on, että mitään duunia, ja ennen kaikkea myyntiä, et valitettavasti opi muutamassa viikossa, ainoastaan ehkä duunin, jossa kannat palikan pisteestä A pisteeseen B aivojen ollessa täysin narikassa.

      Lisäksi ihmettelen, miksi halusit kuitenkin aikaisemmasta 6 tunnin työpäivästä 8 tunnin duunipäivään omasta tahdostasi, vaikka sanoit, että se on sinulle myrkkyä.

      Tähän oikea vastaus on: että koeaikasi purettiin, koska et osannut myydä, ja kierrät siksi eri firmoja kuukaudesta toiseen, kunnes todelliset kykysi huomataan kyseisissä firmoissa ;-)

      Ja lopuksi veikkaan, että olet kiinteällä palkassa Työvoimatoimiston listoilla (heh), ja laskusi ovat, kaikesta huolimatta, perinnässä ;-)

      • Hyvää kevättä :)

        Metsään meni arvailusi :)

        On tuosta jo aikaa kun Medialuotsilla käväisin, ja itse asiassa myynti itsessään lähti silloin ihan hyvin käyntiin. Mulle vain se 8 tuntia luurissa oli pitkä aika ja olin tosi väsynyt jokaisen päivän jälkeen, joten vajaat 2kk kun oli kulunut niin päätin lähteä. Pomot oli itseasiassa aika ihmeissään, etenkin kun myyntiä kumminkin tuli tasaisesti. Mun mielestä saman rahan saa vaan vähemmälläkin stressillä ja ilman että tuntee myyvänsä sieluaan pirulle.

        Nytkin olen vakituisessa duunissa, juurikin sen 8 h päivässä, mutta en missään puhelinmyyntihommissa :)) Työkkäri on mulle ihan vieras paikka. Tottakai olin jo hommannut uuden duunin tilalle jo ennen kuin Medialuotsilta itseni irtisanoin!

        Joskus parikymppisenä olin edellisen kerran ennen Medialuotsia myyntihommissa, ja silloin just 6 tuntia päivässä. Nyt olen jo kymmenisen vuotta vanhempi ja uteliaisuuttani tosiaan kokeilin Medialuotsia reilu vuosi sitten.

        Ja vielä tuohon viimeiseen kommenttiisi: laskuni olen aina maksanut ajallaan, ei ole perintätoimiston kanssa tarvinnut asioida. Eli etpä osunut arvailuillasi oikeaan missään kohdin :DD


    • I stand by you

      Höpö Höpö - Sun jutut muuttuu matkan varrella kuin kameleontilla ihon väri ja pinokkiolla nenä pituus.

      Töissä siis oltiinkin sitten enemmän kuin se muutama viikko, eli nyt uuden informaation mukaan vähintäänkin se pari kuukautta ja todennäköisesti vähän enemmänkin, ja sitten työnantaja tekikin jo oman ratkaisunsa. Ja 6 tuntia on sittenkin taas vaihtunut 8 tuntiin - oikein, alat aikuistumaan!

      Tiedoksi vielä, että jokaisen isomman mediatoimiston päivittäinen työaika on 7,5 tuntia. Katsos, ne tekevät pelkästään yritysmyyntiä, eivät siis myy yksityishenkilöille lehtiä tai liittymiä kahdessa eri vuorossa päivän mittaan.

      Mutta se siitä, ja eihän sitä tarvi hävetä, ettet kestä painetilanteita ja stressaat asioista. Ymmärrän kyllä tilanteesi, ei kaikista ole myyjäksi - ihan luonnollinen asia - no problem.

      Mutta kaikaista ihailtavaa sinussa kuitenkin on se, että vielä vuodenkin jälkeen kulutat energiaasi muistelemalla entistä työantajaasi ja siellä tekemääsi työtä. Ja kuten sanoit - myyntiä tuli tasaisesti.

      Oli kiva jutustella kanssasi asiasta, hyvää kevään jatkoa ja kesän odotusta!!

      • Meitä on moneksi

        En nyt ymmärrä miten olisin antanut ristiriitaista infoa. Minulle "muutama" ei tarkoita kahta tai kolmea, vaan tässä tapauksessa esim 6-8. Seitsemisen viikkoa taisin siellä Medialuotsilla työskennellä. Työnantaja ei edelleenkään työsuhdetta lopettanut, vaan minä itse.

        Muistelen että pomoilla oli muutenkin aika pitkä pinna niiden "huonojen" myyjienkien suhteen, eli ei ainakaan minun aikanani sieltä kukaan kenkää saanut edes 4 kk huonon myynnin jälkeen, kunhan yritystä riitti ja edes jonkinlaista tulosta tuli. Monihan sieltä kyllä lähti ihan omasta halustaan. Jos myyntiä ei tule edes viittätonnia kuukaudessa, niin eihän työsuhde palvele työntekijää eikä työnantajaa.

        Eikös nämä keskustelupalstat ole juuri sitä varten, että voi ja saa kommentoida jos tuttu työnantaja tulee vastaan? Mitä sitten jos työsuhteesta on yli vuosi tai vaikka yli viisi vuotta? Eikö Medialuotsia saa kommentoida kuin henkilöt jotka ovat siellä edelleen töissä tai lähteneet sieltä vasta hiljattain?

        Siinä olet kyllä oikeassa että myyjäksi ja varsinkaan stressaavaan provisiopalkattuun työhön minusta ei ole. Nautin kiinteää kuukausipalkkaa ja pysyn vastaisuudessakin kaukana tulospalkatuista hommista.

        Kevätaurinkoa, linnunlaulua ja lumien sulamista odotellen... :))


    • Sun shining

      keskustelupalstat ovat juuri tätä varten, ja edellisessä viestissäni en sanallakaan kieltänyt sinua keskustelemasta asiasta aiheen ympärillä - päinvastoin sitähän olemme tehneet koko ajan.

      Anyway, kiva oli kuulla, että sinulla kauppa kävi, ja muutenkin kaikki oli suht koht o.k.

      Eiköhän tää keskustelu ala oleen purkissa, joten nytkun aurinko paistaa, niin lähden aamulenkille,

    • Entinen luotsilainen

      Mä ihan tosissani ihmettelen niitä jo yli kolkytvuotiaita medialuotsilaisia, jotka jaksaa luurissa pakkomyydä niitä palveluita kuukaudesta toiseen. Kai tuollanen duuni sopii nuorille, joilla ei työkokemusta ole, eikä koulutusta ja hyvällä säkällä asuu vielä porukoiden nurkissa, eli ei tartte huolehtia vuokrista tms, mutta että siellä on oikeesti muutama 30-40 ikävuoden välillä oleva... Meininki on muutenkin kuin lastentarhassa: porukkaa ei ilmesty töihin kun edellisenä iltana on oltu juhlimassa, ollaan "saikuilla" ja palkattomilla vapailla, samaten porukka ramppaa röökillä ihan jatkuvasti, haetaan kahvia, vettä, teetä, käydään vessassa jne, ettei vaan tarttis istua siinä työpisteellaan jauhamassa shaissee. Edellämainituista asioista omistajaveljekset pitää saarnoja viikottain, mutta ihan turhaa kun ihmisiä tulee ja menee, kun ei ne työsuhteet yleensä pitkiä ole. Tuollasessa porukassa sit muutama ihan oikeesti "aikuinen" istuu provikkapalkalla päivästä toiseen luurit korvilla ja selittää googlesta, klikeistä ja facebookista ihan tosissaan. Sääliksi käy.
      Joku kirjoitti jo aiemmin että johto voisi panostaa siihen viihtyvyyteen ja työn mielekkyyteen paljon enemmän. Samaa mieltä! Oli kyllä ahdistavin ja kirein duuni missä ite oon koskaan ollut.

    • oksatpois40

      fonectalle mielummin

    • boy89-tre

      Kamala työpaikka! Menkää minne tahansa muualle, mutta älkää hengittäkö edes Medialuotsin suuntaan! Ainoat positiiviset kommentit kyseisestä yrityksestä on tullut itse pomoilta tai myyntipäälliköiltä. Noloa!

    • HUKKA REISSU

      medialuotsia varokaa, myyvät puhelimessa puhuvat potaskaa. todella törkeää.

    • tipuosku.9

      Mee vonektalle.

    • kivakaverihomo

      suosittelen itse veroilmoituksen tarkastamista ja päihteettömyystodistusta

    • vonektaluotsi

      Jos haluat nykyaikaisen, tavoitteellisen ja haastavan työyhteisön, valitse Medialuotsi. Jos haluat pöhöttyneen organisaation ja suojatyöpaikan jossa saa olla kunnes putiikki menee nurin, valitse Fonecta.

      • Santra P.

        Joo. Oulussahan menee Fonectan puhelinmyynti lafka menossa kii. YT neuvottelut päällä. Onhan sinne myyjiä halunnut kun ei tartte tehdä tosissaan töitä. Isommat talot monesti laiskistuu. Kivaa on niin kauan kuin sitä kestää. Minun mielestä hyvä työpaikka on enempi sellainen jossa pitää kaikilla hommat hoitua että olisi työpaikka vielä huomennakin. Sellaisessakin oon ollut. Mukavana kun pidetään vain pomoja jotka on niin ammattitaidottomia että ostavat kaikki myyjien mussutukset.


      • ex-fone

        Hui miten osuva kuvaus Fonectasta.


    • Pirjaija

      Näköjään palstalla aikalailla ns. myyjiä, jotka antanut periksi. Itse sattumoisin tiedän myynnistä ja markkinoinnista 13 vuoden ajalta ja kokemusta on. Medialuotsi on hemmetin sparraava työpaikka ja edut hyvät. Tässä puhuu ammattilainen ja suosittelen Medialuotsia ehdottomasti. Mikä on myyjä? Vastatkaahan tähän kysymykseen teidän mielestä. Kunnon myyjä on sissi, joka menee vaikka seinän läpi, eikä rupee sössöttämään tekosyitä, että ei saada ihmisiä kiinni jne. Haloo..kirjoittakaa tänne kunnon myyjät, eikä mitkään parin kuukauden junnut, jotka ei hiljaisesta tiedosta tajua mitään. Asiakkaat, joiden kanssa olen tehnyt kauppaa ovat olleet tosi tyytyväisiä! Menkää asiakkaan mieleen ja tehkää kauppaa tunnepohjalla, näin se vaan menee.

    • Medialuotsilla töis

      Tää on nyt ihan oikean työntekijän näkökulmasta kirjoitettu viesti.

      Olin aiemmin töissä Medialuotsilla 10-2012...01-2013, kunnes vaihdoin toiseen paikkaan. Nyt, toukokuun lopussa, vaihdoin takaisin Medialuotsille.

      Käytännössä palkkaus menee (tämän viestin kirjoitushetkellä) näin:
      Pohjapalkat:
      1kk 1000e
      2-3kk 1300e
      4kk ja siitä eteenpäin 1400e.

      Tämän päällehän tulee sitten ne provikat, uusasiakasmyynnistä 20%, mutta toi pohjamäärä pitää ensin täyttää myynnillä ennenkö tapahtuu mitään täräyttävää siinä palkassa. Eli jos ekana kuukautena myy alle viis tonnia, niin ei siinä mitään sen ihmeempää tapahdu. Harva ihan ns. "pystymettästä" lähtijä sen enempää tekee.

      Käytännössä, jos soitat sen 2h päivässä, mikä vaaditaan, niin opit nopeasti kokemusta siitä että miten asiakkaiden kanssa tulee toimia. Eikä oo paha homma päästä tohon puheaikaan. Jotkut vaan ei opi, ja valitettavasti sitten ei myöskään pääse tekemään kauppoja. Se on ihan fakta, ja tosiasia, että ihan jokaisesta ei tule myyntimiestä, tai -naista.

      Monet ymmärtävät väärin sen myyntipäälliköiden "prässäämisen", että se olisi jotain vihaista. Siitä ei ole kyse, vaan on tarkoitus tehdä paremmaksi myyjäksi, kertomalla mitä virheitä puhelussa tehtiin ja kertomalla miten niistä pitäisi selvitä.

      Hyviä palkkoja tekevät ne ketkä osaavat pyörittää sitä ns. oravanpyörää, ja sekä tehdä kauppaa joka päivälle että puhua kauppoja tuleville päiville. Se on ihan oikea työ, eikä siinä auta jos päivät pitkät mälvää kattelemassa kuvia imgurissa.

      Myyjäksi oppimiseen kestää ainakin 2-3kk, ehkä enemmän. Medialuotsilla kyllä pidetään kiinni sinusta, jos osoitat potentiaalia.

      Toisaalta, taas, viimeistään kuukauden sisään huomataan ne joissa vain ei ole sitä myyjäainesta. Se johtaa valitettavasti irtisanomiseen. Kuten missä tahansa muussa työpaikassa.

    • uy778

      Fonecta mieluummin

    • Stadilainen8

      Medialuotsia kannattaa välttä, siitä jäi todella huono maku suuhun.... huono perehdytys & koulutus, ja avainasiakaspäällikkö mitä ne näköjään koko ajan etsii on vaan hieno nimike puhelinmyyjälle. Potuttaa aivan suunnattomasti että jätin hyvän paikan ja siirryin tuohon roskafirmaan kokeilemaan mitä oli.

    • Nininini70

      Työntekijät vaihtuvat viikottain, amatööri toimintaa niin kukaan oikeasti täysijärkinen ei viihdy siellä!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe