Paras Pokémon peli?

NEV0

Eli tänne vain, että mikä on mielestäsi paras Pokémon peli. ( Tietenkin kaikki konsolit käytössä )

Itselläni on monia enkä aio niitä luetella. Pelaan mielestäni eniten tietokoneella pokémoneja koska itselläni ei ole Nintendo DS jolla voisin pelata muutenkin tietsikalla on paljon parempi pelata pokémon peliä kuin Nintendo DS mielestäni.

32

2320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nm

      Paras Pokemon peli tähän mennessä on Platinum ja lempi Generaatiot ovat 1 ja 4 (tätä ei kysytty).
      Ja mun mielestä DS:llä on mukavampi pelaa sekä HG/SS peleissä on hyvin hyödynnetty Stylys kynää.

    • diivu_87

      Platium&Pearl ja Emerard

      Oon tietsikallakin pelannyt ja on se ihan kivaakin mutta tykkään pelaa DS.lla se on mukavan rentoo ja antaa enemmän mahdollisuuksia :)
      En viel oiken tiiä mitä mieltä olsin tosta HG.tä.. uskon et se on kiva ku pellan viel vähän eteenppäin..
      mut viel se ei o tuntunnut niin kivalta ku vois luulla tykkäsin Pearlin contest kisoista ja Emerardin
      mut noi kisat mitä tossa on on aika ärsyttäviä en oo ollenkaan hyvä niissä :( Odotin et tossa olsi jonkinlainen contest homma myös.

    • yks tyyppi

      on paras.Ja siit sais tulla uus versio.

      • jamin10

        Yks parhaimmista ainaki. Hoennin remaket olis hiton jees, mut niihi ehk sais laittaa vähän tota Emeraldin tarinaa.


      • diivu_87

        On mielenkiintoinen ja mukava..

        Jaah Emerardin uus versio? Millanen se sit sun milestä pitäs olla?

        He siin vois olla Stiven Stone mestarina ja enemmän mukana muutenskin.
        Olis ihanaa jos jossia pelissä olis se Nando ku se oli animessa nin hurmaava (monella tapaa)
        t. Stiven fani


      • jamin10
        diivu_87 kirjoitti:

        On mielenkiintoinen ja mukava..

        Jaah Emerardin uus versio? Millanen se sit sun milestä pitäs olla?

        He siin vois olla Stiven Stone mestarina ja enemmän mukana muutenskin.
        Olis ihanaa jos jossia pelissä olis se Nando ku se oli animessa nin hurmaava (monella tapaa)
        t. Stiven fani

        Ja rubyn ja Sapphiren tarinat aikalailla. Mut musta sais olla Rayquaza enemmän roolis taas niinku Emessäki. Ja et olis jotai Groudon VS Kyogree siel, mut sit vaikka vaan toisen voi nappaa pelist riippuen


    • kashapon

      Ihan ensimmäinen itseläpipääsemäni Pokemon-peli on Emerald ja se on varmaan myös suosikki kaikista. Se on hyvän pituinen, siinä on ihanat grafiikat (ei liian kolmiulotteisen näköiset kuten näissä uudemmissa peleissä), siinä pääsee sukeltamaan ja kaiken kaikkiaan peli on ihan loistava. Koska Crystalista myös tykkäsin kovin, kun sitä aikoinani emulaattorilla pelasin, on omistamani HeartGold ehdottomasti seuraava suosikkini. Ne grafiikat on kyllä siinä miinusta.

      Vihaan kosketusnäyttöä yli kaiken, en lainkaan haluaisi käyttää sitä, joten Platinum oli todellinen pettymys minulle. Peli oli liian lyhyt ja varsin köyhä idealtaan, siinä piti juosta raivopäisesti edestakaisin juonen mukana, siis liikaa turhanpäiväistä ravaamista. Aloituspokemonit olivat ehdottomasti huonoimmasta päästä ja underground-läppä oli täysin älytön. Edes jotain hyötyä oli siitäkin pelistä, kun sai joltain heebolta lahjaksi munan, josta kuoriutui Riolu, jonka sitten siirsin HeartGoldiin.

      • diivu_87

        Oli kiva ku Emerandissa ja Shaphiressa pysti sukeltamaan harmi ettei missään uusimmissa peleissä voi.

        Itekkään en kosketus näytöstä sillein pidä ja jotkut tehtävät siinä on mulle tosi hankalia (kuten HG.ssä ne kisat) Se ala näyttö on kyl milestäni hyvä. Siis se on kätevä sellaisissa käyttätarkoituksisa kun kartta/marjakartta jne. Mut muuten tykkään painella nappuloista (taistelussa)
        Ja Emeradissa oli helppo tai ainakin kivuton tapa tehdä pokeploffineja toisin kuin Pearlissa käsi tuli kipeäksi. Ja onhan se totta Pearlin ja Platiumin pelasi aika nopeasti ja sit ei olikeen ollutkaan enään tekemistä. Mutta olen tykännyt silti Pearlista ja Platiumista.


      • diivu_87 kirjoitti:

        Oli kiva ku Emerandissa ja Shaphiressa pysti sukeltamaan harmi ettei missään uusimmissa peleissä voi.

        Itekkään en kosketus näytöstä sillein pidä ja jotkut tehtävät siinä on mulle tosi hankalia (kuten HG.ssä ne kisat) Se ala näyttö on kyl milestäni hyvä. Siis se on kätevä sellaisissa käyttätarkoituksisa kun kartta/marjakartta jne. Mut muuten tykkään painella nappuloista (taistelussa)
        Ja Emeradissa oli helppo tai ainakin kivuton tapa tehdä pokeploffineja toisin kuin Pearlissa käsi tuli kipeäksi. Ja onhan se totta Pearlin ja Platiumin pelasi aika nopeasti ja sit ei olikeen ollutkaan enään tekemistä. Mutta olen tykännyt silti Pearlista ja Platiumista.

        Ite oon tykänny kaikista peleistä, jotka on tullu aikoinaan colorille, advancelle ja ds:llee. Ainaki ne pokemon pelit, jotka omistan joka pelissä on omat haasteensa. Suosikkini kaikista on Emerald. Parhaat peli musat ja kaikki, mut eniten pelattuon Red.


      • Vanha(ko)
        flareon85 kirjoitti:

        Ite oon tykänny kaikista peleistä, jotka on tullu aikoinaan colorille, advancelle ja ds:llee. Ainaki ne pokemon pelit, jotka omistan joka pelissä on omat haasteensa. Suosikkini kaikista on Emerald. Parhaat peli musat ja kaikki, mut eniten pelattuon Red.

        Yellow ja Crystal helposti parhaat. Kaikki Crystalin jälkeen tulleet pelit täyttä kuraa. Siis I mean it.
        Uudemmissa peleissä ei ole ainakaan minulla sellaista fiilistä, kuin vanhemmissa. Ja nämä uudet pokemonit... ei näin


      • rndm.
        Vanha(ko) kirjoitti:

        Yellow ja Crystal helposti parhaat. Kaikki Crystalin jälkeen tulleet pelit täyttä kuraa. Siis I mean it.
        Uudemmissa peleissä ei ole ainakaan minulla sellaista fiilistä, kuin vanhemmissa. Ja nämä uudet pokemonit... ei näin

        Yellowia en edes vertaisi muihin peleihin, sillä se tehtiin vain animesarjan fanien rahastamiseksi. Crystal on loistava, mutta nuo kaksi eivät voisi olla kauempana toisistaan.


      • 456456456
        rndm. kirjoitti:

        Yellowia en edes vertaisi muihin peleihin, sillä se tehtiin vain animesarjan fanien rahastamiseksi. Crystal on loistava, mutta nuo kaksi eivät voisi olla kauempana toisistaan.

        puhut siitä että yellow on rahastamista? kamalaa. red blue ja yellow on just niitä alkuperäsiä, ne loput kyllä enemmän rahastamista on kuin yellow. hyh. häpeä tyhmä poika.


    • Espeon70

      No, minusta paras peli on Pokemon mysterydungeon red rescue team. Minulla näes on vain gameboylle pokemonpelejä. Minulla on monia pokemonpelejä, ja muut eivät enään näin 9-vuotiaana kiinnosta. Siksi se on paras.

      • 3 Gen Pokemon

        No vaikeaksi menee... Itse tykkään aloittaa Leaf Green pelini alusta ja pelailla läpi mutta ei se nyt kivoin oo. Tykkään just tolleen Leaf Greenin ja Emeraldin grafiikasta vaikka se on niin vanhan aikanen mutta ois kyl tosi kivat et Emeraldist tuli viel joku parempi versio joka ois sit DS:lle, mut mistä tietää jos vaikka nää lähtee nyt uusintaan niinkuin Silveristä ja Goldista tuli paremmat versiot jois oli se hienompi Graffa niin jos emeraldista tekis niin kaikista geneist olis...
        No kai se paras peli sit on toi Emerald :)


      • samiel999
        3 Gen Pokemon kirjoitti:

        No vaikeaksi menee... Itse tykkään aloittaa Leaf Green pelini alusta ja pelailla läpi mutta ei se nyt kivoin oo. Tykkään just tolleen Leaf Greenin ja Emeraldin grafiikasta vaikka se on niin vanhan aikanen mutta ois kyl tosi kivat et Emeraldist tuli viel joku parempi versio joka ois sit DS:lle, mut mistä tietää jos vaikka nää lähtee nyt uusintaan niinkuin Silveristä ja Goldista tuli paremmat versiot jois oli se hienompi Graffa niin jos emeraldista tekis niin kaikista geneist olis...
        No kai se paras peli sit on toi Emerald :)

        ... Mutta vain jos kyseessä olisivat käsikonsolit. Totta kai GB:lle, GBC:lle, GBA:lle/ GBASP:lle, NDS:lle jne. tehdyt pelit ovat loistavia - vaikka juoni toistaakin niissä jonkin verran itseään - ja niitä pelaa mielellään, mutta silti pidän enemmän Gamecubelle tehdyistä pokemon colosseumista ja pokemon XD:stä. Perusteluna voisin sanoa, että ajatus rikollissyndikaatin suunnitelmien turmelemisesta heidän oman tutkimustyönsä hedelmillä eli varjopokemoneilla - jotka vieläpä "varastetaan" heiltä, jotta niiden sulkeutuneet sydämet saadaan avattua - on mielestäni sinänsä mielenkiintoinen ajatus.
        Lisäksi kyseisessä kahden pelin sarjassa on ehkä kaikkien aikojen persoonallisin ja omaperäisin pahis, mitä pokemonien historiassa ollaan nähty: Miror B.
        Oikein toivon, että tälle pelikaksikolle ilmestyisi kolmas osa, jossa on sukupolvet 1-4 - voin sieluni silmin jo nähdä ottavani yhteen shadow-darkrain/ dialgan/ palkian kanssa...
        Mutta sitä odotellessa, "Let the music play!" B-)


    • Mieoonjoku

      Emeraldille remake? Hmm.. kuulostaa kivalta!

    • GHTY

      PARAS ON DIAMOND

    • Spheal.

      Suattaapi olla emerald. Itelle oli eka poksupeli ja sitä tuli pelattuu 600 tuntia...

    • LuXo

      Minäkin pidän Emeraldista aika paljon koska se sijoittuu Hoenniin .--3 Siksi toivonkin sitä Rubyn ja Sapphiren remakea .--)
      Suosikkini taitaa kuitenkin olla kunnon vanha Leaf Green. Jos saa valita useamman suosikin niin Leaf Green, Platinum ja Mystery Dungeon Explorers of Sky .---D
      Whitesta ja Blackista en enään ole kauhean innostunut .--/ Odotan Grayta ja toivon, että se on yhtä hyvä kuin Platinum! Ja äkkiä ne remaket Rubysta ja Sapphiresta en jaksa odottaa x3
      Tätä ei kysytty, mutta lempialueeni taitaa olla Sinnoh ja sitten Hoenn. Unovasta en kauheasti välitä enkä sitä osaa selittää...

    • gorz

      no mitään greytä TUSKIN tulee (toki voi tulla mut tosi pienet mahikset) ja taktisella logiikalla ruby/sapphire uusinnat tulee 2013 jos alkuperäset tuli 2003. koska siis ssjahg tuli 10v päästä alkuperäsistä??? tai sitte olen TÄYSIN väärässä... paras kai emerald tai Soul Silver

    • JaaSS

      Taitaa olla niin, että Black/Whitesta on tullut oma suosikkini! Parhaat musat, paras juoni ja kivat poksut.

    • Nisunam

      Tutuistuin vasta pokemon-peleihin ja omistan vain DS:lle HeartGoldin ja se on kyllä aivan mahtava! Aikomus ostaa seuraavaksi Black tai White. :)

    • Butterfree

      Parasko? WHITE ehdottomasti! Tokana White ja kolmantena kai Emeraldi.

      Whiiiii.

      • Butterfree

        Asddghdsjfds mitähän mä oon taas ajatuksissani sekoillu, siis tokana HEARTGOLD eikä White kahta kertaa. Vaikka se onkin huippu, niin ei kahta ekaa sijaa silti ansaitse sama peli. HOHHOH


    • Pokefan alusta-asti

      Kaikki ekan sukupolven pelit oli parhaita ja tokan. silver on paras

    • paras peli

      emerald. ehdottomasti

      • white2

        Parhaat järjestyksessä white2, emerald, white


    • pohjantuuli

      Noo, sanotaanko nyt, että olen jäänyt eniten koukuun White 2 ja Y:hyn (uh nuo taivutukset...). White 2:ssa on niin paljon tekemistä ja Y on monipuolinen kun on kampaajat ja kaikki. Mutta paras on...mmm... HG ja SS, 'cause of Typhlosion >D

    • pikachu25

      Minä olen pelannut kaikki ainakin 2 kertaa ja minun mielestäni parhaat pelit ovat tässä järjestyksessä
      Heart Gold & Soul Silver,Emerald,Fire Red & Leaf Green,Platinum,X & Y,Black 2 & White 2,Black & White

      niin vanhoista peleistä tässä järjestyksessä
      Crystal,Yellow

      muut
      tykkäsin myös Gold/Silver kun niissä voi huijata siis munistaa pokemoneja ja niiden muka olevat tavarat.
      Red/Blue pystyy myös huijaamaan missingno ja tavara huijaus
      sekä Ruby & Sapphire pelien päälegendaarit siis groudon ja kyogre ovat niissä parhataita siis stat pisteineen sekä osaavat ok liikkeet mitä pienempi lv pokemonin pyydystät sitä paremmat pisteet sille saa sekä miten kehitätsen.

      mun suosikki alueet ovat Johto, Hoenn, Kanto on kyllä vähän kulunut,Sinnoh,Kalos,Unova minusta unova alueen tarina on ihan jees mutta surkeet kulku yhteydet ja loppu pelissa erittäin tylsä.

      olen kyllä pelannut muitakin pokemon pelejäkin muttä ei siitä sen enempää.

    • yellow, emerald, soulsilver, white2 ja x o mun suosikkei :3

    • MMZGames

      Nostalgian vuoksi täytynee sanoa pokemon sapphire, mutta se kyllä oikeesti olis varmaan pokemon platinum. Lempi generaatio on myös tietenkin kolmas , koska SCEPTILE on vaan niin eeppinen ja muut pokemonit on myös on todella hienoja.

    • MMZGames

      Argh! Aina unohtaa sanoa jotain , minun piti siis sanoa että jos musiikeista puhutaan niin onhan nämä emeraldin , bluen . crystalin yms , musat erittäin hyviä ja nostalgisia. Ihmettelen mitä peli musa guruja siellä game freakillä on töissä , reps.
      Silti menisin sanomaan että pokemon blackissa ja whitessa oli paremmat musiikit ,esim: se kun biancan isä tulee hakemaan tätä kotiin , se on saattaa olla tunteellisin kohta koko pokemon sarjassa , ainakin omasta mielestäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2359
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      71
      1772
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1487
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1035
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      879
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      172
      755
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe