FALABELLAT

L.J

heippa!

rupean ehkä kasvattamaan falabelloja.. Ennen kuin aloitan tietenkin pitäisi selvittää haluaako kukaan sitten ostaa Falabellaa. Suomessahan on vain kaksi falabella Chalia ja Bahia mutta ne eivät ole onnistuneet risteytymään yhdessä. Niin ostaisin sitten ulkomailta n. 4 tammaa ja pari oria ja myisin niitä suomessa mutta mitä mieltä te olette, kannattakohan tämä yritys? ja ostaisitteko itse falabellan?

--------------------
Liina

60

4842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      yrittänyttä ei laiteta mutta en tiedä olisko se kovin kannattavaa ja kun joutuu ostamaan ulkomailta. mihin niitä voisi täällä suomessa oikeen käyttää muuta kuin maskoteiksi ja ehkä pieniin töihin

      • hepsu..

        ainut ongelma on et falabelloil ei saa tehä oikeen mitään töit.. koska ne ei jaksa vetää painavii kärryi eikä ne jaksa kantaa ihmistä, edes pientä lasta.. :)
        kyllä uskon et falabolloil olis täälläkin kysyntää. varsinkin jos saat ne jonkun suuren kaupungitn lähelle, jotta ihmisiä olisi mahd. paljon niitä valmiina tulemaan katsomaan ja ostamaan. ne oppivat tosi nopeasti joten voithan sinä niitä joissain markkinoilla käyttää näytöksissä.. kyllä uskon että tuollainen voisi toimia. eikä yrittänyttä laiteta. ja se mikä ei tapa vahvistaa. joten onnea yritykseen!!! :)


      • Järjen ääni
        hepsu.. kirjoitti:

        ainut ongelma on et falabelloil ei saa tehä oikeen mitään töit.. koska ne ei jaksa vetää painavii kärryi eikä ne jaksa kantaa ihmistä, edes pientä lasta.. :)
        kyllä uskon et falabolloil olis täälläkin kysyntää. varsinkin jos saat ne jonkun suuren kaupungitn lähelle, jotta ihmisiä olisi mahd. paljon niitä valmiina tulemaan katsomaan ja ostamaan. ne oppivat tosi nopeasti joten voithan sinä niitä joissain markkinoilla käyttää näytöksissä.. kyllä uskon että tuollainen voisi toimia. eikä yrittänyttä laiteta. ja se mikä ei tapa vahvistaa. joten onnea yritykseen!!! :)

        Tottahan se on, se mikä ei tapa, vahvistaa. Kuten konkurssi.


      • falabellafani

        falabella on lemmikki niinkuin koira ja sitä voi hyppyyttää esteillä


      • Heppahullu
        falabellafani kirjoitti:

        falabella on lemmikki niinkuin koira ja sitä voi hyppyyttää esteillä

        Totta


      • Akepo

        Falabellaalka voi ohjasajas ja harrastaa agilityä mikdei vaikka rallytokoo ja pitää lenkkiseurana ja samoilla metsissä


    • L.J

      no ajattelinkin ensiksi että ostan vaikka pari oria ja sitten n. 4 tammaa. ja astuttaisin kaikille tammoille varsat sitten katsottaisiin ostaiskiko kukaan :) jos ostaisi niin eikun vaan lisää varsoja tulemaan :)

      • luulisin

        että falabelloille ostajia löytyy, ainakin aluksi. Varmaan ainakin kotieläinpihat yms. on kiinnostuneita.
        Eikös niitä jossainpäin maailmaa käytetä pienten lasten ratsuina? Joskus tuli joku ohjelma jossa näytettiin kun pikku tenavat ratsasti falabelloilla.


      • Tyttö

        ...että menisi kaupaksi!
        Jaksaahan falabellat vetää kärryjä!


      • J/J

        Mä voisin vaikkapa ostaa heti!!!!!!


    • norppa

      ...jos saataisiin suomeen enemmän falabelloja!! Minä ainakin ostaisin,jos raha riittäisi.. =) Onnea yritykselle!!

      • meikä..

        Mä olisin ainaki melkee heti ostamassa jos niit olis...:) Ja jos vanhemmat suostuis...ne on kyllä söpöjä..=)


      • polle
        meikä.. kirjoitti:

        Mä olisin ainaki melkee heti ostamassa jos niit olis...:) Ja jos vanhemmat suostuis...ne on kyllä söpöjä..=)

        kyllä mäkin tonne voisin ottaa kykyisten hevosteni ja ponieni kaveriksi vielä pari falabellaa, tosin aika hintavia ne ovat.


      • Heppahullu
        meikä.. kirjoitti:

        Mä olisin ainaki melkee heti ostamassa jos niit olis...:) Ja jos vanhemmat suostuis...ne on kyllä söpöjä..=)

        Samoin;)


    • hevos hullut

      Minä kasvatan FALABELLAA ja suosittelisin sitä sinullekkin.Koska meidän koko perhe on kiinnostunut hevosista ja poneista, erityisesti FALABELLOISTA.

      • tyttö90

        nii missähän säkin niitä falabelloja kasvatat?


      • pipelli

        MÄ VOIN ALKAAA SUN KAA S-POSTI VAIHTOON !"1!111


    • Elsku45

      Kannattaa,koska niitä on niin vähän suomessa ja moni haluaa kuitenkin niitä ostaa.

    • Whyre

      anteeksi, kun kysyn, mutta minkäköhän ikäinen mahdat olla?

      Kivahan se on, jos sinulla rahaa löytyy, mutta useimmilla ihmisillä sitä ei kuitenkaan liiaksi ole.
      Kasvatustoimintaa ajatteleva tarvitsee melkein oman tallin, varsinkin jos hevosia on useampia. Vaikka falabellat on pieniä ja söpöjä, ne eivät voi asua missään autotallissa tai pienen omakotitalon pihalla, vaan ne tarvitsevat ihan oikean tallin ja tarhat kuten muutkin hevoset.

      Lisäksi falabellat on kalliita. joskus tutkailin miniatyyri hevosten hintoja (eri rotu kuin falabella, mutta samaa koko luokkaa) ja nuoresta, suht hyvä rakenteisesta miniatyyrista saa maksaa helposti 5000€. Falabellojen hinta liikkuu varmasti samoissa luokissa.
      Jos vielä kasvatustoimintaa kaavailet, tarvitset hyväsukuisia ja -rakenteisia falabelloja. Löytyykö sinulta siis 30 000€ ylimääräistä rahaa poneihin?

      Lisäksi falabellojen kasvatuksella tuskin tienaa mitään. Yksi tamma kantaa varsaa melkein vuoden (itse asiassa, olikos falabelloilla kantoaika 13kk?) ja sen jälkeenkin menee puoli vuotta ennen kuin varsan voi myydä. Sinun tulisi siis elättää hevosia 1,5 vuotta, ennen kuin saattaisit saada varsoista jotain rahaa.
      Suomessa kaikenlisäksi ihmiset tuskin ovat valmiita maksamaan lemmikeistä kovin montaa tuhatta, varsinkaan varsasta, eli saattaisit saada yhdestä varsasta ehkä 2000€.
      Eli yhteensä, jos kaikki varsat syntyisi tevreinä ja saisit ne myytyä, tienaisit ehkä juuri ja juuri 10 000€.

      Tämän jälkeen joutuisit taas odottamaan 1,5 vuotta, ennen kuin seuraavat varsat syntyisi ja voisi myydä.

      • Fernet

        Falabellojen kantoaika on11kk. Ja Suomessahan ei taajama-alueilla saa pitää tuotantoeläimiä, joiksi falabellat lasketaan, eli pitäisi asua maalla ja omistaa talli.


    • hh

      suomessa on enemmän falabelloja jos olet seurannut villivarsaa!!!!!!

      • Minä xD

        Niin on mua ihmetyttää kun kaikki sanoo et falabelloja on vaan kaks niit on kyl enemmän!


    • JokuVaanNN

      Falabellat jaksavat vetää kärryillä n. 80kg.

    • Juulia123

      OSTAISIN! Edottomasti suomeen tarvitsee falabella kasvattajan!

    • Falabellafani

      Voisin ostaa sult ehkä falabellan mut paljo sellain maksaa???

    • falabellafani

      ostaisin!!!!

    • jasmin.

      ainaki oon suunnitellut falabellan ottoa , mutta tosiaan kun ei ole kun kaksi suomessa niin ei ole tullut ulkomailta haettua :/.

      • klaydia

        jasmin. :: JOS NIITÄ ON KAKSI, NII KETÄ NÄÄ KAIKKI CHALI, BARBIE, PINTO, BACHA JA BAHIA TÄSSÄ VILLIVARSASSA ON, MIKÄ ON MUN KÄDESSÄ ?? :)


      • voi että näitä pentu
        klaydia kirjoitti:

        jasmin. :: JOS NIITÄ ON KAKSI, NII KETÄ NÄÄ KAIKKI CHALI, BARBIE, PINTO, BACHA JA BAHIA TÄSSÄ VILLIVARSASSA ON, MIKÄ ON MUN KÄDESSÄ ?? :)

        Missä sun sisälukutaitosi on ???????

        Sehän sanoi että on ne noiden kahden JÄLKELÄISET, myöskin.

        Ja villivarsahan on aina oikeassa, onhan?????
        Kaskun et käytä lähdetietona hevoshullua...vieläkö sellainen lehti on edes olemassa.........


      • hevosihminen1
        klaydia kirjoitti:

        jasmin. :: JOS NIITÄ ON KAKSI, NII KETÄ NÄÄ KAIKKI CHALI, BARBIE, PINTO, BACHA JA BAHIA TÄSSÄ VILLIVARSASSA ON, MIKÄ ON MUN KÄDESSÄ ?? :)

        Joo, olen käynyt eilen Rehndalissa ja siellä falabelloja on muutama ja nuo ovat niiden nimet


    • Falabella Fani

      Minä ainakin ostaisin falabellan,sillä olen allerginen koiralle ja kissalle. Sille voisi opettaa temppuja ja juoksuttaa sun muuta. Kannatan ideaasi lämpimästi.

    • mimmikuku

      Olen jo pitkään haikaillut omasta falabellasta jota voisi pitää sisällä joten itse ostaisin kyllä falabellan. Ainoa miinus on se etten tiedä paljon tämä tulisi maksamaan :9

      • omistaja

        Ensinnäkin... Falabellaa ei voi pitää sisällä sillä se on kuin poni mutta pienemmässä koossa. Faliksen hinta {ainakin mun oman} oli jotain 5000€ enemmänkin et mietis ny vähä.


      • Heppahullu
        omistaja kirjoitti:

        Ensinnäkin... Falabellaa ei voi pitää sisällä sillä se on kuin poni mutta pienemmässä koossa. Faliksen hinta {ainakin mun oman} oli jotain 5000€ enemmänkin et mietis ny vähä.

        Asuuko sun falabellas tallilla vai missä


    • fala-fani

      Sehän olisi todella hauskaa, ja onko se muka totta, että suomessa on vaan kaksi falabellaa?Mekin olemme pitkään miettineet meille omaa falabellaa jota voisi pitää sisällä ja minäkään en tiedä paljonko falabellat maksavat keskimäärin !

    • Hintava(ko)?

      Falabellan hinta voi nuosta yli viiteentuhanteen... Mutta aina kannattaa yrittää:)

    • -Anna-

      Hei mitä ihmeen pikkukakaroita täällä oikeen liikkuu... Uskoo villivarsan kaikkeen löpinään. Ja falabelloja vaan kaks suomessa. just. Mä oon sitten nähnyt täällä paimiossa varmaan ne kummatkin? höpsis, on niitä enemmän ! Menkääs pikkaset jonnekkin muille sivuille :)

      • tuntematon.

        Tämä on totta. Rehndalissa niitä on paljon enemmän kun kaksi. Olen käynyt siellä eilen ja näin ne melkein kaikki ja sain harjatakin yhtä tammaa


    • Nisunam

      Eikö kukaan kasvata vaikkapa miniatyyrinhevosia (toivottavasti kirjoitin oikein) tai falabelloja? Ostaisin mielelläni pikkuisen hepan toisen hevosen kaveriksi, kun sellaisen saan. Pitääkö niitä lähteä ulkomailta hakemaan, jos sellaisen aikoo hankkia? :)

      • Miniponi itsekin

        Falabelloja, minishettiksiä tai muita pieniä rotuja ei saa pitää samassa aitauksessa isompien kanssa! Ei sillä, etteikö hevosesi olisi varovainen, mutta voisi silti vahingossa astua ponin päälle tai muuta vastaavaa. Ja sitten pitäisi olla extratiheä sähköpaimen, koska "tavallisista" minihevoset pääsevät helposti ali


    • Kiinnostunut:)

      Minusta kannataisi alkaa kasvattamaan falabelooja. Itse olisin hyvin kiinostunut. :) Tietääkö kukaan mistä saisi ostettua miniatyyrihevosen tai siis falabellan?

    • falabella ;)

      onko niitä falabelloja missää suomessa sitten myynnissä? paljonko ne noin sitten maksaa? :)

    • Knuds Millimalin

      Meidän tallissa puree ruokoa varmaan sitten se toinen niistä kahdesta Falabellasta!! Heinolan kirkonkylässä.

    • Falisfani

      Ehdottomasti!! Ostaisin mielelläni falabellan sinulta :-)

    • Hevostyttå

      Suomessa on 5 falabellaa Chali,Bahia,Barbie,Pinto ja Bacha :) Ja voisin ostaa:)

    • ♥♥

      haluaisin ostaa:)

    • S.H

      minä ostaisin falabellan mutta kun niitä ei juurikaan ole suomessa.. haluaisin falabellan tai vuonohevosen. Mutta kun molemmat maksavat niin paljon!!

    • Riinukkainen

      Falabellan hinta voi nousta yli viiteentuhanteen... Itse ostaisin jos vain rahaa olisi.

    • Pinto fani

      Olen samaa mieltä Whyren kanssa. Olen itse lukenut yhden falabella kirjan jossa ovat nämä Pinto, Chali, Barbie, Bacha ja Bahia. Falabellat jaksavat vetää joitain kevyitä kärryjä, mutta falabellat eivät jaksa ottaa ihmisiä selkäänsä. Falabella on kuin koira tai kissa, mutta sisälle se ei yleensä voi tulla. Falabelloille voi myös opettaa temppuja. Falabellat eivät ole sen kummempia hevosia kuin muutkaan kokoeroa vain on. Oikeastaan Falabellat ovat ihan mukavia, pieniä ja pörröisiä otuksia :)

    • falabellojen rakasta

      minä ostaisin sulta vaikka kaikki!!!!

    • minifani

      Falabellat eli Argentiinalaiset miniatyyrihevoset..

      samaan kastiin Miniatyyrien kanssa vain yksi alajaosto :)

      www.esperarminiatures.fi

      amerikkalaisia ja eurooppalaisia miniatyyrihevosia.
      kasvatus,myynti,maahantuonti. voit kysellä varmasti tuolta kasvattajalta pääsisitkö hänen kauttaan alkuun ja millä hinnalla.

    • VeeraKaisa<3

      Villivarsassa on kuvat kaikista paitsi Lubasta falabelloja on:
      Barbie
      Chali
      Pinto
      Luba
      Bahia
      Bacha

    • Falabelloja tulee ostettua suomessa paljon koska falabellat ovat suosituttja suomessa falabellojen hinta olisi suomessa suunilleen ainkain yli 9.000e

    • Ljybfn

      Todellakin osatan falabellan kun löydän sen

    • falabellat

      Eli olen kauvan halunnut falabellaa ja täysi kasvuisilla voi pienet lapset ratsastaa

    • 4773

      Ostetaan

    • Rebeccasalokoski

      Se plisi ihanaa! Minä saatan eeeeehkä joskus ostaa!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe