Nainen yksin Thaimaassa reppureissaamassa???

sutsisatsisatsaa

Huhhuh mitä suunnitelmia.. Mutta toden totta, tarkoitus olis lähteä kiertelemään Thaimaata (sekä kenties käväistä myös Balilla?!) n. 30-50 vrk. Olen käynyt Thaimaassa aiemminkin, ja matkatoimistojen kautta on hoitunut aina matkat sekä majoitus, mutta tällä kertaa pitäiskin suunnitella ite ihan kaikki alusta loppuun!!

Oonko mä tyhmä?

Oonko mä hullu?

Onko muita lähössä marras-joulukuun aikoihin?

Tarkoitus olis olla ainakin joulun yli muailmalla, kenties jopa uuden vuodenkin.. Oon ollut aiemmin viettämässä uutta vuotta Bangkokissa, ja hengissä ollaan edelleen!

Millasia kokemuksia, mitä pitäis ehdottomasti nähdä, missä pitäis ehdottomasti käydä??? En aio tehdä mitään minuuttisuunnitelmaa, mutta en aatellut jumiutua yhteen paikkaan kovin pitkäksi aikaa, jotta näkisin ja kokisin mahdollisimman paljon.

Sukellus, snorklaus, yms. kiinnostaa ihan älyttömästi! Samoin Thaimaan historia ja uskonto.. Yöelämää unohtamatta!! Mulla on henkilökohtaisesti Thaimaasta vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia, mutta ne onkin ollut aika lyhyitä ja järjestettyjä reissuja..

Joka kerta oon tutustunut uusiin ihmisiin, saanut hyviä tuttuja ja kavereita, tavannut myös muutamia suomalaisia. Mutta mites toi majoitus??? Onks se oikeesti tosi helppoa mennä vaan paikan päälle ja saada huone jostain motellista/bungalowista. Ja millasia ne on??? Onko tullut vastaan jättihämähäkkejä, torakoita tms.? Minkä hintaisia sit paremmat hotellit/kylpylät, sillä ehdottomasti jossain vaiheessa olis kiva käydä vähän rentoutumassa "paremmassakin" yöpymispaikassa.

Kertokaa kans negatiivisia kokemuksia, jos joltain niitä löytyy!!! Haluun tietää mahdollisimman paljon.

Tarkoitus olis siis lentää BKK, ja siitä sitten kattella joku lento tai bussi johonkin! Kannattaako mukaan ottaa videokameraa? Ja kuinka ison rinkan ootte ottaneet mukaan, keillä on kokemuksia??? Telttaa kellään ollut messissä???

Kertokaa hei ihan kaikkee vaan mitä tulee mieleen, mahtavaa että jaksoit lukea ja kiitos neuvoista ja vinkeistä etukäteen!!

12

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kexiskexis

      Mahtavaa! Olen itse tehnyt muutaman samanmoisen reissun, olen mies ja olisin vielä äsken pyrkinyt mukaan. Tilaisuuteni vain meni jo. Samanmoista seuraa on vaikea löytää, että kaikki natsaa kohdalleen. Paras olisi kaveri mukana!
      Loma-aikasi ei ole kuitenkaan mikään "pitkä", kohtuullinen, jos suunnittelet reittiä etukäteen. Ainakaan 30 päivää ei riitä mihinkään intensiivisempään paikan tutustumiseen. Paikkoihin tutustut myös kaikkein nopeimmin ja parhaimmin jos uskallat vuokrata mopon (125cc, vaatii moottoripyörä ajokortin).
      Jos liikut paikasta toiseen paljon, siihen kuluu myös paljon aikaa, joten malttia pitkiin kiertelyihin, tee edes "alustava aikataulu", josta näet toimiiko se edes suurinpiirtein.
      Sukellus/snorklaus/aktiivit vähän ohjeistaa reittejäsi. Aina paikanpäällä missä tahansa oletkin, käy nettikahviloissa katselemassa paikan, seudun erikoisuuksia ja kysele siellä vinkkejä.
      Joulun ja uudenvuoden aika Thaimaassa ja kaikissa paikoissa joissa suunnittelet matkaavasi on huippusesongin aikaa, joten ihan kaikki on huomattavastikin kalliimpaa, VARSINKIN asuminen. Huoneita saat vuokrattua varmasti, mutta voit niitä joutua juuri tuohon aikaan kiertelemään ja kyselemään useammastakin paikasta.
      Sukellan ja snorklaan myös itse, sekä kaikki muutkin vastaavanlaiset aktiivit ovat mukavia, kuten vaikka
      http://www.treetopasia.com/thailand-holiday/bangkok/
      lähellä Bangkokia. Bussi/juna/lento aikatauluja, huoneita ja muuta sälää löytyy
      http://www.sawadee.com/
      Reitti vaihtoehdoista, en suosittele Balia, onhan se ok, mutta parempia löytyy.
      Bangkok, Cha-am/Hua Hin (bussi), Pratchuap Khirikhan (tai Koh Talu) junalla, Chumphon josta pääsee katamaraanilla (Lomprayah, yhdistelmä juna-laiva myydään kaikissa matkakojuissa) Koh Taolle ja Koh Samuille. Koh Taolla on halvimmat sukelluskurssit/ sukellukset Thaimaassa, myös suomalainenkin sukelluskeskus Koh Tao Divers, löytyy netistäkin. Noilla kolmella saarella ja yhdellä luonnonpuisto saariryhmällä on paljon sukellus ja snorklauspaikkoja. Saarilta pääsee joko laiva/bussilla Phuketiin tai Krabiin, tai Koh Samuilta lentokoneella esim. Phuketiin.
      Chumponista pääsee myös Ranongiin tai Khao Lakiin (jossa useita sukelluskeskuksia, mm. suomalainen Raya Divers), josta jatkaa Phuketiin. Khao Lakista tehdään retkiä Surinin ja Similanin saarille, jotka ovat Thaimaan parhaat sukellus ja snorklauspaikat.
      Paras Richelieu Rock ja hyvä kakkonen Koh Bon.
      Phuketissa on myös lähisaarilla hyviä paikkoja, PhangNga Bayn kohteita joko Krabin Ao Nangista tai Phuketista, Phi Phi saaret ja Phuketin eteläpuolella olevia saaria mm. Coral Is., Koh Racha (Raya) Yai (suuri) ja Koh Racha Noi (pieni). Tai Kauempana Koh Lantalta aina Lipeen.
      Phuketista saa myös halpoja lentoja Malesiaan, Kuala Lumpur, Penang. Penangista pääsee hyvin halvalla lentämällä myös Langkawille. Kuala Lumpurista Malesian itärannikolle Tioman saarille, Singaporeen tai Djakartaan, josta pääsee esim. Kalimantanille (Borneo).

      Suuntaa Koh Chang, Kambodza, Vietnam, en suosittele. Vaikkakin Kambodza on upea varsinkin kulttuurilomakohde. Hyvää matkaa!

      • JepJuuJep

        Similan islands lähellä Khao Lak:ia on upea sukelluspaikka, samoin jo mainuttu Koh Tao kannattaa katsastaa. Tosin matka Samuilta Taolle voi olla myrskyisä tuohon aikaan (vältä katamaraani aluksi, nimimerkki 6m aallokossa ollut), eli ota ihan perinteinen laiva.
        Railay beach on miellyttävä chillauspaikka ja pari upeaa rantaa. Lähellä on myös tonsai bay jossa on loistavia karstkallioita jos haluaa kokeilla kalliokiipeilyä.
        Majoituksista. Joulu on todellista ruuhka-aikaa ja pienemmissä paikoissa joulun majoitus voi olla kiven alla... ja kallista. Olen reissaillut kuukausia Thaimaassa rinkan kanssa ja vain joulu on ollut ongelmallinen majoitusten suhteen. Olenkin nykyään joulun ympäryspäivät varannut etukäteen, kaikki muut vasta paikan päällä. Kannattaa myös pyytää aina mahdollisuus nähdä huone ennenkuin maksat siitä kun varaat paikan päällä.
        Thaimaassa on suht helppo matkustaa ja ihmiset auttavat kyllä, tosin hermostua ei heille kannata koska silloin ei mikään toimi ja hommat menee puihin. Kannattaa myös varautua siihen että 15 min on noin tunti. Taksit eivät juuri koskaan aja mittarit päällä vaikka laki niin vaatisikin. Kannattaa neuvotella hinta etukäteen, muuten voi tulla yllätyt kun olet perillä.
        Pieniä matkatoimistoja on joka kulmalla ja yleensä hommat hoituvat hyvin, tosin aina saa olla skeptinen kun luvataan että lauttamatkan jälkeen on kuljetus bussilla/minivan tms.. joskus on joskus ei.
        Erittäin hyvä matkaopas rinkan kanssa matkustajalle on The rough guide to Thailand. Kannattaa katsoa että on uusin painos, tiedot pitävät erittäin hyvin paikkansa ja on lähes korvaamaton apu matkaa suunnitellessa ja matkalla. Hakkaa kaikki Lonely Planet ym oppaat mennen tullen.
        Tässä linkki kirjaan ja käyttäjien arvosteluihin.
        http://www.amazon.co.uk/product-reviews/1848360924/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1

        Agoda.com on ehkä paras paikka katsella laadukkaampia majoituksia (yleensä aina halvin hinta tuota kautta monesti aamiainen sisältyy, mikä ei ole yleistä Thaimaassa). 4 tähden hotelli Bkk maksaa noin 2000-2500 bahtia ja sillä saa jo oikein laadukkaan majoituksen.


      • Saaristolainen,Ym..
        JepJuuJep kirjoitti:

        Similan islands lähellä Khao Lak:ia on upea sukelluspaikka, samoin jo mainuttu Koh Tao kannattaa katsastaa. Tosin matka Samuilta Taolle voi olla myrskyisä tuohon aikaan (vältä katamaraani aluksi, nimimerkki 6m aallokossa ollut), eli ota ihan perinteinen laiva.
        Railay beach on miellyttävä chillauspaikka ja pari upeaa rantaa. Lähellä on myös tonsai bay jossa on loistavia karstkallioita jos haluaa kokeilla kalliokiipeilyä.
        Majoituksista. Joulu on todellista ruuhka-aikaa ja pienemmissä paikoissa joulun majoitus voi olla kiven alla... ja kallista. Olen reissaillut kuukausia Thaimaassa rinkan kanssa ja vain joulu on ollut ongelmallinen majoitusten suhteen. Olenkin nykyään joulun ympäryspäivät varannut etukäteen, kaikki muut vasta paikan päällä. Kannattaa myös pyytää aina mahdollisuus nähdä huone ennenkuin maksat siitä kun varaat paikan päällä.
        Thaimaassa on suht helppo matkustaa ja ihmiset auttavat kyllä, tosin hermostua ei heille kannata koska silloin ei mikään toimi ja hommat menee puihin. Kannattaa myös varautua siihen että 15 min on noin tunti. Taksit eivät juuri koskaan aja mittarit päällä vaikka laki niin vaatisikin. Kannattaa neuvotella hinta etukäteen, muuten voi tulla yllätyt kun olet perillä.
        Pieniä matkatoimistoja on joka kulmalla ja yleensä hommat hoituvat hyvin, tosin aina saa olla skeptinen kun luvataan että lauttamatkan jälkeen on kuljetus bussilla/minivan tms.. joskus on joskus ei.
        Erittäin hyvä matkaopas rinkan kanssa matkustajalle on The rough guide to Thailand. Kannattaa katsoa että on uusin painos, tiedot pitävät erittäin hyvin paikkansa ja on lähes korvaamaton apu matkaa suunnitellessa ja matkalla. Hakkaa kaikki Lonely Planet ym oppaat mennen tullen.
        Tässä linkki kirjaan ja käyttäjien arvosteluihin.
        http://www.amazon.co.uk/product-reviews/1848360924/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1

        Agoda.com on ehkä paras paikka katsella laadukkaampia majoituksia (yleensä aina halvin hinta tuota kautta monesti aamiainen sisältyy, mikä ei ole yleistä Thaimaassa). 4 tähden hotelli Bkk maksaa noin 2000-2500 bahtia ja sillä saa jo oikein laadukkaan majoituksen.

        Koska vettä on joka puolella, näinollen pääsee uimaan (wai nam )
        Seuraavissa saarissa olen svimmannut:
        Ko Chan , Ko Chang , Ko Kut, Ko Phangan , Ko Ta Ro Tao.
        Ko Yao , Ko Lin , Ko Sak, Ko Lantalla ei käynyt, koska epäilin siellä olevan Kii jai !Ko Henry ei kuulu joukkoon.
        Ei myöskään Ko Ahti !


      • Sienipitsa
        Saaristolainen,Ym.. kirjoitti:

        Koska vettä on joka puolella, näinollen pääsee uimaan (wai nam )
        Seuraavissa saarissa olen svimmannut:
        Ko Chan , Ko Chang , Ko Kut, Ko Phangan , Ko Ta Ro Tao.
        Ko Yao , Ko Lin , Ko Sak, Ko Lantalla ei käynyt, koska epäilin siellä olevan Kii jai !Ko Henry ei kuulu joukkoon.
        Ei myöskään Ko Ahti !

        Höh, kirjoitteletko sä jostain fool moon kekkereistä käsin?


    • Emsa89

      Moikka! Olis kiva kuulla miten sun suunnitelmas etenee ja onko jo lennot varattunna? itselläni on nimittäin hiukan samankaltaisia suunnitelmia ja yksin olisin myös lähdössä , mutta kaksin ois tietty aina kivempi =)

    • rottaralli123

      Ite olin talvel Aurinkomatkojen parin viikon reissulla. Se oli eka reissu Aasiaan ja ah; rakastuin! Ihana maa! Ihanaa ruokaa, ihanan lämmintä, ihanan näköst, ihania ihmisiä! Sit paluumatkalla Suomeen päätin, että ens kesälomat pidän talvella ja lähen takas, Näin tein. Ilmoitin heti pomolle että pidän kaikki mun kesälomat putkeen talvella. Eli 4 kesälomaviikkoa talviloma viikon teen sisään. 6vk!!!! Ostin flygarit kesäl Bangkokii ja tarkoitus oli mennä yksin! Vähän jännitti, että miten pärjään naisena idässä. :) no nyt mulla on kahdeksi ekaksi viikoksi seuraa ja sitten viikon palloilen yksin sielä ja kaveri tulee sitten ja on 3viikkoa mun kanssa. Hyvinhän tää meni. Nyt oon kelannu että minne meen, ettei joudu hankkimaan viisumia. Eli Kambodza, Laos, Vietnam, Malesia, Indonesia ja mitä noita on. Viikoks pitäs mennä sekkailee yksin jonneki! Supafun! Vajaa 4kk ja nokka kohti itää! Tsemppiä yksin matkailuun joka iikalle, ja voin sanoa että siel on niin hitosti länkkäreitä, että vaikka yksin meet, et saletisti joudu ole yksiin! Eli reppu selkään ja nokka kohti paratiisia!!! Hajotkaa talvella sitten pakkaseen!

      • oikea leena lepakko

        oon ite pari reissua tuolla seudulla heittänyt suhteessa ja ilman, mut nyt kyllä keksit juttuja! ei tapaamaamisien suhteen oo toi homma noin iisiä. thaimaassa toi homma vielä pelaa, mut ei muualla. hieman rajaa siis ja pliis.


      • sutsisatsisatsaa
        oikea leena lepakko kirjoitti:

        oon ite pari reissua tuolla seudulla heittänyt suhteessa ja ilman, mut nyt kyllä keksit juttuja! ei tapaamaamisien suhteen oo toi homma noin iisiä. thaimaassa toi homma vielä pelaa, mut ei muualla. hieman rajaa siis ja pliis.

        Ihanaa, loistavaa, mahtavaa ja KIITOS kaikille ketkä on vastanneet ja antaneet neuvoja suuntaan tai toiseen! Vielä en oo lippuja hommanut, miettinyt tässä lähinnä että pitäisikö matkustusajankohtaa siirtää... Kuitenkin tuo joulun aika aikalailla sesonkia, ja hotlat kiven alla..tai ainakin ne edullisimmat?! Vai miten on? ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA THAIMAASSA MATKUSTELUSTA joulun alla?? Vai pitäisikö lähteä jo aiemmin.. Vai vasta tammi-helmikuussa. Apua! Nyt oon kyllä hukassa. Unelma elää edelleen, enkä aio siitä luopua mutta mikä olisi järkevintä?


      • 3443ege
        sutsisatsisatsaa kirjoitti:

        Ihanaa, loistavaa, mahtavaa ja KIITOS kaikille ketkä on vastanneet ja antaneet neuvoja suuntaan tai toiseen! Vielä en oo lippuja hommanut, miettinyt tässä lähinnä että pitäisikö matkustusajankohtaa siirtää... Kuitenkin tuo joulun aika aikalailla sesonkia, ja hotlat kiven alla..tai ainakin ne edullisimmat?! Vai miten on? ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA THAIMAASSA MATKUSTELUSTA joulun alla?? Vai pitäisikö lähteä jo aiemmin.. Vai vasta tammi-helmikuussa. Apua! Nyt oon kyllä hukassa. Unelma elää edelleen, enkä aio siitä luopua mutta mikä olisi järkevintä?

        Itse ostaisin kaikki lentoliput netistä heti, koska hinnat kohoaa mitä myöhemmin ottaa. Jollakin lennolla vain BKKiin ja sieltä Airasialla pääsee vaikka mihin ja halvalla. Tuohon aikaan esim. Balilla on low season, menee just päin vastoin kuin taikuissa. BKKsta pääsee suht halvalla Jakartaan ja sieltä Balille Air asialla. Ja sieltä voi lentää vaikka KLään. KLästä voi lentää tai tulla bussilla taas vaikka taikkuihin tms. Kyllä thaimaassa pääsee majoittumaan halvalla tuohon aikaan, jos vain haluaa. Vähän syrjemmästä kun ottaa huoneen.

        Ehdottaisin käymään pallontallajien sivuilla. Sieltä löytyy kovanluokan matkailijoiden kertomuksia.


      • jejejejejeje
        sutsisatsisatsaa kirjoitti:

        Ihanaa, loistavaa, mahtavaa ja KIITOS kaikille ketkä on vastanneet ja antaneet neuvoja suuntaan tai toiseen! Vielä en oo lippuja hommanut, miettinyt tässä lähinnä että pitäisikö matkustusajankohtaa siirtää... Kuitenkin tuo joulun aika aikalailla sesonkia, ja hotlat kiven alla..tai ainakin ne edullisimmat?! Vai miten on? ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA THAIMAASSA MATKUSTELUSTA joulun alla?? Vai pitäisikö lähteä jo aiemmin.. Vai vasta tammi-helmikuussa. Apua! Nyt oon kyllä hukassa. Unelma elää edelleen, enkä aio siitä luopua mutta mikä olisi järkevintä?

        ajankohdan kanssa en osaa auttaa koska ite aina kesällä matkustanu. jos vielä jotain reittiä pohdit bangkokista eteenpäin thaimaassa niin suosittelen ottamaan yöbussin ja aamulautan koh taolle! mahtava mesta. Samanhenkisii länkkäreitä mukana reitillä ja kesto joku 10 tuntia yhteensä, mut siit jää hyvät muistot. Hintaakaan matkalle ei tuu kun about 1000 bahtia, mahdollisesti halvempikin. Koh taolla mahtavat rannat ja rennot rantaravintolat !! asumisenkaan kanssa en stressais, kyl sieltä aina saa jotain. viimeks saatiin 400 bahtilla perus tuuletinpuumökki siistillä vessalla ja suihkulla. safkat rantaravintolassa 150 baht/henkilö. voi kuulostaa aluks oudolta jos ei oo tommosissa yöpyny mut kerran ku yöpyy nii tajuu et se on jees!

        Suosittelen semmosta yhtiötä kun lomprayah, niiltä kannattaa varata bussi venematka. bangkokissa kyselet ihmisiltä tai googlaat osotteen, niiden toimistoja varmaa ympäriinsä. muistaakseni khao san roadin lähettyvilläkin oli yks. varmasti löydät toimiston jos haluat. taksikuskeille kannattaa kääntää osote thai kielelle, onnistuu esim hotellin respassa tai kadulla vaa.


    • helmikuussa 2011 3vk

      Tervehdys
      Neuvoisin sun ostamaan Suomalaisenmatkaoppaan-kirjoja Thaimaasta. Maksavat n. 20e ja niitä löytyy koko thaimaa, phuket-krabi, samui ja muut saaret, bankog.... On aivan uskomaton sarja Lehtipuun tekemä. Suomalaisessa kirjakaupassa löytyy ja tilaavat muutamas päiväs lisää...
      Niiden avulla seikkailtiin ristiin rastiin 6viikkoa. Sieltä löytyy tarkat kartat, yöpymiset, hinnat, matkustus tavat-reitit !! suosittelen lämpimästi :-)

    • aasiafani22

      Thaimaaseen olisi itsellänikin tarkoitus lähteä, ihan ensimmäistä kertaa ja kuudeksi viikoksi tammikuun lopusta maaliskuulle. Joko reissusuunnitelmasi ovat selvinneet? Minulla matkaseura vain kahdeksi viikoksi sitten yksin pitäsi jatkaa, vähän huolestuttaa miten lähtisi menemään.. Just mietityttää onko ihan hullu kun yksin lähtee :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe