Haisevat jalat/kengät

ällöttäväjuttu

Mitä pitäisi tehdä jos on erittäin haisevia jalkoja? Olen kärsinyt siitä ihan teinistä lähtien. Itse olen ihan hygienia friikki, ja hoidan aina jalkojani, tämä juttu haittaa minua todella paljon.

Jos olen lomalla ja käytän kengät vain 2 tuntia ne eivät haise, mutta sitten jos töissä joutuu pitämään 8 tuntia niin kun tulee kotiin ja ottaa kengät pois koko eteinen haisee.

Tämä on todella kiusallinen vaiva, varsinkin kun olen nuori nainen. Johtuukohan se siitä että käytän tekonahka kenkiä? minulla on sellainen käsitys siitä että aito nahkakengät eivät haise.

Viime talvena ostin uudet tekonahka saappaat, ei mennyt kun 3 päivää ne haisivat jo ihan oksettavalta, ylensä tuuletan kenkiäni jopa koko yön ja laitan niihin soodaa mutta sehän auttaa vain hetkellisesti. Sen jälkeen ei tarvi käyttää ku pari tuntia ni haisevat taas.

Mutta joo syksy on tulossa ja tarkoittaa sitä että täytyy ruveta käyttämään saappaita, ja en halu kuvitella sitä hajua. Tämä on niin ärsyttävä varsinkin jos menee kylään.

Muut läheiset (miehiä) ovat käyttäneet samoja kenkiä jo 2 vuotta joka päivä monta tuntia ja heidän kenkiä eivät haise ollenkaan!!

98

25118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lamb11

      Olemassa on kenkiin jotain pohjallisia joiden uskotaan vaikuttavan hajuihin. Itselläni oli joka kengässä sellaiset teininä, tai ainkin niissä missä tuli kuljettua koko päivä.

    • E -

      Suosittelen Schollin jalkasuihketta! Samalla merkillä on myös kenkäsuihke, jolla voit desinfioida jo haisevat kengät.

      Toimii tosi hyvin, ja hinta on joku 6-8e. Voi tosiaankin suositella, koska itse kärkin samasta ongelmasta aiemmin. Ja nyt kun olen säännöllisesti päivittäin käyttänyt sitä, niin ei muuten haise jalat enää pahalle, vaikka joskus unohtuisikin. :) Ja kiva kylmä suihke, virkistää jo ihan senkin takia, mutta myöskin estää hajun muodostumisen (niin, sitä siis tulee suihkuttaa puhtaisiin jalkoihin.)

      Saattaa kuulostaa siltä, että olisin joku palkattu mainosmies, mutta kun kerrankin pääsen suosittelemaan jotain, mihin olen tyytyväinen, niin teen sen oikein mielelläni.

      Tuoksu on sitruksinen, että jos olet pahasti allerginen tai et muuten vaan voi sietää sitä, niin sitten en osaa autta. Ehkäpä muilta merkeiltä löytyy myös vastaava tuote.

      • E -

        Niin ja tuota suihketta saa melkeinpä mistä tahansa päivittäistavarakaupasta. Anttila, Tarjoustalo, K-kaupat, Prisma... oikeastaan ei tule mieleen, mistä sitä ei olisi löytynyt, kun on käynyt etsimässä. :)


      • haisujalan kumppani

        Voi myös olla mahdollista, että et saa asiaa kuntoon. Toruin aikani miehen "huonoa jalanpesua" ja lopulta aloin itse pestä, oikein kunnolla joka kohdan desifiopitoisella saippualla, mäntysuopalla, tavallisella saippualla, siis monella tavalla. Hänen jalkansa haisevat heti pesun jälkeen, ensin toki lievästi, mutta siitä tuntien myötä pahenee koko ajan. Emme siis voi tälle asialle mitään. Toivottavasti sinä voit, mutta halusin vain kertoa ettet ole yksin.


      • kllkkllooo
        haisujalan kumppani kirjoitti:

        Voi myös olla mahdollista, että et saa asiaa kuntoon. Toruin aikani miehen "huonoa jalanpesua" ja lopulta aloin itse pestä, oikein kunnolla joka kohdan desifiopitoisella saippualla, mäntysuopalla, tavallisella saippualla, siis monella tavalla. Hänen jalkansa haisevat heti pesun jälkeen, ensin toki lievästi, mutta siitä tuntien myötä pahenee koko ajan. Emme siis voi tälle asialle mitään. Toivottavasti sinä voit, mutta halusin vain kertoa ettet ole yksin.

        tutkineet onko kynsien alustat terveet ja onko se nyt jotai hiivaa vai mitä se on kun siellä voi pesiä. Eräällä kaukaisella tuttavallani oli aina pottuvarpaiden kynnenalustat täynnä jotain vaaleaa röhjää joka haisi hiivalle. Sitä kertyi sinne niin paljon että oikein kuulemma sattu. Hänellä oli kieltämättä myös aika pitkät ne kynnet aina:-( Muuten oli ihan siisti heppu. En tiedä onko hän saanut asiaa kuntoon, mutta ainakin silloin pientä hajuhaittaa oli.


      • hyvätuote.

        Se on tosi hyvä tuote, käytän itse. Haisee ja sumuaa niin voimakkaasti, että käyn laittamassa parvekkeella. Varpaanvälit haisee eniten, kun ne käy kunnolla läpi ja muunkin jalan, niin pysyy raikkaana. Aika kalliiksi se tulee, koska tuotetta saa sumuttaa reilusti, jos meinaa saada hyvän lopputuloksen.
        Tavallisia jauhemaiseksi pölyksi muuttuvia deodoranttisuihkeita olen myös käyttänyt, ihan hyviä nekin, joskaan ei yhtä tehokkaita.


      • Pena.
        haisujalan kumppani kirjoitti:

        Voi myös olla mahdollista, että et saa asiaa kuntoon. Toruin aikani miehen "huonoa jalanpesua" ja lopulta aloin itse pestä, oikein kunnolla joka kohdan desifiopitoisella saippualla, mäntysuopalla, tavallisella saippualla, siis monella tavalla. Hänen jalkansa haisevat heti pesun jälkeen, ensin toki lievästi, mutta siitä tuntien myötä pahenee koko ajan. Emme siis voi tälle asialle mitään. Toivottavasti sinä voit, mutta halusin vain kertoa ettet ole yksin.

        Totta on, että jos jalanpesu unohtuu mieheltä, niin kohta koko talo haisee silliltä. Jos on jalkojenkin pesu jäänyt tekemättä, niin voi sitä lemua.


    • Perus-suomalaisia. Toinen vaihtoehto: Käytä villasukkia jatkuvasti. Puhtaita. Vanha keino!

    • Hei__

      Miten tälle palstalle pystyy aloittamaan keskustelun?

      • Ei kaikkea tarvitse ihan itse aloittaa. Perunan kuoriminen mummoille on tärkeämpää, mutta kyllähän se näinkin onnistuu, siis tuo aloittaminenkin. Lopettaminen saattaa olla, ku vauhtiin pääsee,
        niin vaikeempaa, ja eri asia..:)) Jatkoa!


      • Ihan Hullu!

        Hei sinulle,minäkin olen miettinyt miten tälle palstalle pystyisi kirjoittamaan,aloittamaan keskustelu.Kirjoittakaa hyvät ihmiset,miten ja mistä aloitetaan keskustelu,PLEASE!


      • mmmmmmmmmmmnn
        Ihan Hullu! kirjoitti:

        Hei sinulle,minäkin olen miettinyt miten tälle palstalle pystyisi kirjoittamaan,aloittamaan keskustelu.Kirjoittakaa hyvät ihmiset,miten ja mistä aloitetaan keskustelu,PLEASE!

        ALOITA UUSI KESKUSTELU.


    • silsa-

      Jalkasieni, ei mitään epäilystä. Sama vaiva oli meikäläisellä aikanaan, jalat haisivat kuin rotanraato...

      Apteekista haet Lamisil-nimistä lääkettä, saa ilman reseptiä. Tepsii.

      http://www.novartis.fi/tuotteet/itsehoitotuotteet/fi_FI/lamisil/

      • E -

        Ei se välttämättä sieni ole.
        Itselläni ei koskaan ole ollut jaloissa mitään muuta ongelmaa, kuin van tuo haju (vaikka hygienia oli kunnossa), joka sitten lopulta talttui tuolla jalkadeodorantilla.

        Tietysti jos itse epäilee sientä, niin kannattaahan sitä varmuuden vuoksi käydä vaikka tarkistuttamassa asia lääkäriltä. :)


      • jalkaspesialisti
        E - kirjoitti:

        Ei se välttämättä sieni ole.
        Itselläni ei koskaan ole ollut jaloissa mitään muuta ongelmaa, kuin van tuo haju (vaikka hygienia oli kunnossa), joka sitten lopulta talttui tuolla jalkadeodorantilla.

        Tietysti jos itse epäilee sientä, niin kannattaahan sitä varmuuden vuoksi käydä vaikka tarkistuttamassa asia lääkäriltä. :)

        Iholta ei erity mitään haisevia yhdisteitä kenelläkään, ne lemuavat ainesosat ovat sienten tai bakteerien aineenvaihduntatuotteita. Deodorantit sun muut hajusteet vain peittävät hajuja, ne eivät vaikuta itse aiheuttajaan mitenkään.

        Terveet jalat eivät haise.


      • Dörbä
        jalkaspesialisti kirjoitti:

        Iholta ei erity mitään haisevia yhdisteitä kenelläkään, ne lemuavat ainesosat ovat sienten tai bakteerien aineenvaihduntatuotteita. Deodorantit sun muut hajusteet vain peittävät hajuja, ne eivät vaikuta itse aiheuttajaan mitenkään.

        Terveet jalat eivät haise.

        Jos sattuu kärsimään voimakkaasta jalkahiestä, joka siis saattaa hyvinkin olla perinnöllinen ominaisuus, niin myös sinänsä terveet jalat saattavat haista. Tietysti silloinkin hajun aiheuttajina ovat bakteerit, mutta niistä huolimatta jalat ovat sinänsä aivan terveet, eikä siinä auta mikään lääkitys.

        Minä parasta aikaa ihmettelen vasemman jalan kahden uloimman varpaan välistä tulevaa hajua. Muuten jalat eivät haise, mutta jos erehtyy työntämään sormensa noiden kahden varpaan väliin, niin sormet haisevat sen jälkeen ihan hirvittäviltä. Jalkahoitajat, yksityinen ja keskussairaalan, eivät kykene havaitsemaan jalassa mitään vikaa. Isovarpaassa on toki kynsisientä, mutta sitä ei ole muualla, eikä se sitä paitsi juurikaan haise, ei ainakaan noin hirvittävältä. Eikä se kynsisieni pääse sieltä isovarpaasta myöskään leviämään, sillä minulla on sienilääkitys päällä, ollut jo viimeiset 8 kuukautta, eikä se haju ole häirinnyt kuin vasta kuukauden päivät. Jalkasieni oli tuolloin 8 kuukautta sitten, mutta sen kaikki oireet hävisivät kolmen viikon sisällä lääkityksen aloittamisesta. Eivätkä jalat silloin jalkasienen kanssakaan haisseet tuolla tavalla.

        Aina keksimäni selitys on, että pari kuukautta sitten saamani lääkinnälliset tukisukat, vaikka ovatkin kärjestä auki (just ja just peittävät pikkuvarpaat), puristavat uloimman varpaan kiinni naapuriinsa sen verran tiukasti, että sinne pääsee muodostumaan normaalia haisevampi jalkahiki.


    • msda

      juttu täälä. Teininä jalat alkoivat haisemaan ja isäni välillä heitti kenkäni ulos haisemaan kun koko eteinen haisi. Edelleen jalat haisee, sienistä ja hiivoista minulla ei voi johtua, koska jalkahoitajalla olen käynyt hoidattamassa jalkojani ja mitään moitteita en ole niistä saanut. Itselläni auttoi hetken tälläinen jalkahoitajalta saatu deodorantti rasva, en muista nyt sen nimeä, sitä ostin jalkahoitajaltani, mutta valitettavasti en voi sitä enää käyttää, koska allergisoiduin hajusteille. Hajuongelma ei minulla ole ainoastaan jaloissa vaan myös kainalot haisee vaikka pesen ja käytän dödöjä. Vielä en ole sellaista dödöä löytänyt joka hajun estäisi.

      • ++00++

        Ensinnäkin miksi käytät samoja saappaita tai kenkiä työssä ja kotimatkalla? Saappat, jotka ovat tekonahkaa, haisevat tosi äkkiä. Kokeile kädelläsi parin tunnin jälkeen ovatko kenkäsi tai saappaasi kuivan tuntuiset sisältä. Jos ei näin ole niin se on jo yksi asia miksi jalat ja sukat rupeavat haisemaan. Kengät on myös aina kuivattava sisältä. Kätevät Ohllsonilta ostettavat kengän kuivaajat. Apteekista saa myös jalkapuuteria, jota voi laittaa kenkiin ja jalkoihin.


    • jalkojen hoitaja

      Kantsii tehdä aina kun mahdollista suola- jalkakylpyjä.... merisuolaa ja lämmintä vettä pesusoikkoon ja jalat sinne. 20 minsaa, huolellinen kuivaus ja rasvaus perusvoiteella, myös mahdollisimman paljon avojaloin kotona auttaa.. Kokeilkaa kantsii ja auttaa ;)

      • Toimii!

        Jalat kannattaa koittaa pitää kuivina, pesun jälkeen.
        Kannattaa käyttää varpaanväleihin ja sukkiin ja kenkiin(Huom puhdistettuihin)
        Daktarin jauhetta, sitä saa apteekista.
        Myös muut talkit pitää jalat kuivina.
        Daktarin vaan tuhoaa hajua aiheuttavaa sientä samalla, kun pitää jalkasi kuivina.
        Siksi ehkä parempi.
        Olen melko varma, että pääset tällä systeemillä ongelmastasi.


    • KUUMA FONDUE

      Kun sinulla kerran on noin paha jalkalöyhkä niin suositteken lämpimästä, että aamulla ennen, kuin lähdet ulos niin hankaat kenkiesi sisäpuolelle Valion Aura nimistä sinihomejuustoa ja ennen kenkien jalkaanpanemista leikkaat puukolla Valion Punaleima Emmentaal juustosta sellaiset sentinpaksut siivut kunkinvarpaan väliin siis vain 4 kpl/jalka ja ennen sukkien jalkaanlaittamista sivelet jalkapohjiin Creme Boncour valkosipuli tuorejuustoa.
      Ja takaan että illalla kenkiä pois heitettäessä et tunne lainkaan aikaisempaa jalkalöyhkäsi hajua.
      Ja silloin suosittelisin sinua liittymään Suomen Juustoklubiin Fonduen keittäjäksi, koska niistä päivän varpaanvälissä olleista Valion sinileima Emmentaaleista tulisi varsin mainio maku erikois Fondueeseesi, jonka resepti nyt jääköön vain meidänkeskeiseksi salaisuudeksi.

      Ps. tuo toimii muuten varmasti. Esim eräässä taajamassa on mummo, joka ajelee polkupyörällä ja kun hän menee kauppaan niin heti hänen perässään kävelee myyjä tsupsauttelemassa ilmaan raikastetta, koska muuten koko kauppa haisisi kissanpaskalle.
      Miksi niin no tarinan mukaan hän haisi ennen niin pahanhajuiselle hielle, että ajatteli sitten päästä siitä hienlöyhkästä kertaheitolla eroon. Hommasi itselleen 10-kissaa ja alkoi hieroa kissanpaskaa itseensä ja aivan totta enää mummo ei haise hielle, mutta on se kissanpaskan hajukin kyllä aika sietämätön.

      • K R A P U L A

        Juo vähemmän,
        Rapula sinua vaivaa ja rapulapierut.
        Hiki on myös kamalaa rapulassa.
        Suosittelen jaloillesi Minnesota tai Myllyhoitoa


      • niksi.
        K R A P U L A kirjoitti:

        Juo vähemmän,
        Rapula sinua vaivaa ja rapulapierut.
        Hiki on myös kamalaa rapulassa.
        Suosittelen jaloillesi Minnesota tai Myllyhoitoa

        Osta aitoa nahkaa olevia kenkiä ja useampi pari,näin voit vaihtaa kengät päivittäin. Käytä myös sukkia,jotka ovat luonnonkuidusta,villa,puuvillasta valmistetut ja pese myös jalkasi päivittäin. Jokaisen ihmisen jalat hikoavat synteettisissä ns,plastiikkikengissä.


      • posso205

        PESUA PESUA NEURAALI AINEEL "KOSSSUL" JA UUUUDET GENGÄT !!!!!!!!!!!!!! MYÖS SUKAT .
        HETI KUN KUIVUNU JALKA 1DESIETIKKAA/LITRA VETTÄ KRAPAA / IRTOAVAT OSAT POIS HAUDETA VAAN KUN
        TUNNET JAKASI ! RASVAA LISÄ AINEETTOMLLA RASVALLA. TÄMÄN TOIMENPITEEN OLISI HYVÄ TEHDÄ 3-5
        KORTAAN JA SIT EIKU PUHTAUTTA PÄIVITTÄIN!!!!!!!!!!!!!


    • sammahäärx

      -90 luvulla sain apua Schollin suihkeilla, joka oli jaloille tarkoitettu. Se oli superhyvä. Ehkä liiankin hyvä, koska kyseinen, juuri se tietty Schollin (pienipurkki) suihke lopetettiin.
      Siitä lähtien olen kamppaillut ja tuskaillut jalkahien kanssa.
      Kaikkea on kokeiltu.
      Sientä ei ole.
      Se tulee aivan hemmetin kalliiksi.
      Eli jos jollakin on oikeasti hyviä neuvoja, tänne ja äkkiä kiitos! Siis niitä aitoja oikeita vinkkejä.

      • fcghgfhf

        Schollia on vielä! Suihkepullossa, joten ehkäpä uudistunut. Mutta sitä on, ja toimii! :)


      • poistaa
        fcghgfhf kirjoitti:

        Schollia on vielä! Suihkepullossa, joten ehkäpä uudistunut. Mutta sitä on, ja toimii! :)

        Jos kengät haisee ,laitakkaa pussiin ,suljetaan kunnolla ja pakastimeen yön yli.Bakteerit kuolee pakkasessa ja hajut lähtee.Jalkahikoiluun auttaa kun kylvetät jalkoja usein kuuma-kylpy vaihtelulla.Tämä auttaa joskus myös kainalo hikoiluun.Suihkuta tai liota jalkoja tosi lämpimässä ja sitten tosi viileässä.Kuivaa hyvin varpaitten välit ja kynnet ennenkuin laitat sukat jalkaan.Mieluummin puuvillaiset sukat .Tehoaa ajan mittaan.


    • JalkaHikiViki

      Varma konsti kun laitat ½ desilitraa tavallista ruokasuolaa noin viiteen litraan 60 asteista vettä ja liotat näin jalkojasi 2-3 viikon ajan joka ilta, näin pääset ongelmastasi.

    • smelly foot

      Pyyhi käsidesillä varpaat kynnet , varvasvälit ja jalkapohjat illalla pesun jälkeen. Aamulla pyyhintä myös, ehkä pesu aamullakin tuo kuivuusongelman. Kengät saa freesiksi heittämällä ne yöksi pakkaseen.

    • DR.Tohtori

      No tuota se on perkeleen huono homma.Mutta vähän kun suihkuttelet axe deudoranttia niin kummasti helpottaa.

    • jeffbeck

      melkein amputoisin jalat pois jos tuollainen kauhea vaiva olis.. on se vaan kauheeta että voi jalka hiki työpäivän jälkeen tuoksahtaa ja eteisessä vielä.. tumppaa monot pihalle ni ei haise, ellei sitte naapurin kissa käy kusella :)

    • Rai_kas

      Kun kostuttaa ja sivelee aamuisin jalkoihin, niin hajut vähenevät ja lopulta loppuvat koska bakteerit eivät elä kiven sisältämän suolan vaikutuksesta. Myös kainaloihin. Yksi kivi kestää lähes vuoden jokapäiväisessä käytössä. Ei tarvita enää tehottomia ja kalliita kemiallisia deodorantteja jotka vain aiheuttavat kutinaa lisäaineineen. Voi tietysti sipaista lempituoksua hieman hajusteeksi, koska deokivi on tuoksutonta. Olen käyttänyt kolme vuotta ja kyllä tehoaa. Mitkään deodorantit eivät peittäneet kainaloista ja jaloista lähtevää hien hajua. Ps. En ole kivikauppias vain tyytyväinen käyttäjä

    • mie vaan

      apua voisi antaa apteekista ostettava absolut torr deodorantti. on markkinoiden vahvin antiperspirantti, joten johan toimii!

      • vuoristoneuvos

        Absolut Torr tuotetta saa myös jalkapohjiin siveltävinä puikkoina. Ainakin se vähentää ongelmaa.
        Jalkahikeä potevan pitää tietysti joka ilta pestä ja kuivata jalat. Jalkatalkkia saa myös marketeista..

        Deodoranttikiveä ei löydy Prismankaan hyllyltä, mutta Vuorikristallia toi edellinen viestijä' tarkoitti. Erittäin hyvä tuote. Vaikka käyttäis deodoranttiakin niin aina vuorikristallia pestylle iholle. Huuhtele kivi välillä.


    • viikossa

      Itse käytän partakoneterä raspia ja hiekkapaperi raspia. Niitä saa tavaratalon jalkojenhoito osastolta.

      Ihan samantekevää minkälaiset kengät jos ei jalkojaan hoida. Kaikki haju on merkki siitä ettei ihmisellä ole kaikki tasapainossa, se jokin hätähuuto. Joillain tulee järkyttävä hienhaju tai kursaa niin ettei muut saa nukuttua. Kaikki kun ei halua tehdä mitään haju tai ääni haittojen eteen...antaa siis vaan kumppanin kärsiä.

    • apua ongelmaan

      no ne hajut aiheutuu jaloissa niinkuin kainaloissakin erittäin voimakkaasta mikrobi-bakteerikannasta ,joten kannattaa desinfioida samaan aikaaan kaikki sekä jalat ,kengät ja myöskin ne kaikki sukat niin puhtaat kuin likaisetkin jotka ovat jo olleet jaloissasi ,muuten saat sen hyperkannan taas niistä jalkoihisi ja haju siten on ja pysyy ,sillä ne mikroobit/bakteerit ei poistu välttämättä pelkällä pesulla on hankittava aine jolla saat nuo kaikki desinfioitua kerralla ,jos jätät esim:ne "puhtaat"sukat kaapista käsittelemättä niin saat ne armotta uudestaan jalkoihisi vaivoiksesi.tuo shollin suihke kuulosti tehokkaalle sillä voisi varmaan käsitellä ainakin ne jalat ja kengät (muista kumminkin suihkuttaa sitä sit jalkoihisi ylt ympäriinsä ja annna sen vaikuttaa rauhassa jonkin aikaa eli pysy silloin paikallasi hetken ,silloin kannattaa tietty leikata kynnet samalla puhtaaksi ja varpaanvälit kannattaa huomioida eritoten,Apteekissa oli aikoinaan aine nimeltä orttopeda nykyään kait se on nimellä (pedika) (suomalainen valmiste)joka oli todella tehokas nestemäinen aine jossa jalat liotettiin se .sit pyyhittiin jalkineet sillä liuksella ja lopuksi heitettiin KAIKKI sukat siihen nesteeseen , se todella tehosi tuohon ikävään vaivaan,en osaa sanoa löytyykö sitä enään markkinoilta .vielä teroitan kun teet hoidon desinfioi KAIKKI sukat ,KAIKKI kengät ja jalat samaan aikaan muuten olet kierteessä jatkuvasti ,ps samalla aineella on hyvä desinfioida ainakin wc-tilan lattia jos ei muuta .itse olen noilla keinoilla päässyt eroon TÄYSIN ns,jalka/kainalohienhajusta jota ylivahva mikrobi/bakteerikanta aiheuttaa .

      • apua vaivaan

      • Jupetijuu

        Joskus takavuonna kävin tohtorilla samasta syystä. Tämä kirjotti presetin "Hospex" -nimiselle sterilointiliuokselle. (Aine on sairaalakäyttöön, leikkaussalit yms). Kun tein, niinkuin presetissä luki. Joka ilta parin viikon ajan jalkakylvyt liuoksella ja hävis katkut ja pöpöt. ainut sivu oli, että liuos färjäs hiukka sorkkia. Färjäytymät katos ajastaan....


      • Pedica

      • Anonyymi

        Saako Pedicaa mistään enää. Tapasin tuotteen kehittäjän jollain messuilla yli 30 vuotta sitten ja juttelimme aiheesta pitkään. Hän kertoi vaivan syntyvän mm. paljain jaloin kävelystä, jolloin jalkapohjaan kertyvä lattiapöly luo hyvän kasvualustan mikrobeille. Kuulemma ei edes 60-asteen pesu tuhoa mikrobia, vaan esim sukat pitää liottaa ko. liuoksessa. Olen siitä lähtien käyttänyt sisällä sukkia ja tohveleita ja tarvittaessa liottanut jalkanikin. Jalat ovat kuivat ja hajuttomat, vaikka sukkia ei ole vaihdettukaan päivittäin.


    • öncas

      Se on kuin olis kumisaappaat jalassa koko ajan. Eiväthän ne hengitä ollenkaan. Ja laita jotkut aktiivihiilipohjalliset, kuten Hajunsyöjät.

    • viinie_paul

      Kokeile tuomen lehtiä.

      • hajujalka

        Mulla on laktoosi-intoleranssi ja aina kun olen syönyt jotain maitotuotetta, niin seuraavana päivänä jalat haisee vaikka kuinka usein pesis. Ole viikko ilman maitotuotteita ja ongelma saattaa sillä korjaantua.


      • xxxxxxxyyyyyzzzzzz

        juo fiinaa


    • exhaisuli

      Itselläni tulee heti sama ongelma jos käytän keinonahkakenkiä tai kenkiä ilman sukkia. Eli maksa mieluummin enemmän kengistä ja osta nahkakengät. Käytä aina sukkia ja osta apteekista jaloille tarkoitettavaa deodoranttia, mikä estää hikoilun.

    • ongelmaton

      olen nuori nainen, ja itsellä sama vika kuin sinulla. hikoilen oikeastaan vain jalkapohjistani. käytän päivittäin scoll jalkadeodoranttia. se estää hikoilun ja hajun. ilman tuota suihketta jalkani ja sukkani haisisivat hetkessä. kenkiin ostan pohjallisia, joita vaihdan silloin tällöin.
      jalat pesen aina työpäivän jälkeen jo töissä. ja sitten taas suihketta jalkapohjiin. :)

      • Hajutonta

        Hiki ei haise milleen, vaan bakteerin pirulaiset sen tekee.
        Aikoinaan ostin helppoheikiltä alunapuikon joka tekee ihon liian happamaksi
        bakteereille ja se tosiaan toimii.
        Deo Crystal on nimeltään, kokeile ihmeessä, se ei maltaita maksa ja tulet hämmästymään.


      • hyiihjhgg
        Hajutonta kirjoitti:

        Hiki ei haise milleen, vaan bakteerin pirulaiset sen tekee.
        Aikoinaan ostin helppoheikiltä alunapuikon joka tekee ihon liian happamaksi
        bakteereille ja se tosiaan toimii.
        Deo Crystal on nimeltään, kokeile ihmeessä, se ei maltaita maksa ja tulet hämmästymään.

        kaikille! Tulipa paljon viestejä!! Tota noin voiko se johtua hiivasta jos myös kärsii vatsan turvotuksesta?

        Joo siis haluaisin nahkakenkiä mutta en oikein mistään löydä sellaisia. Pitäisi kyllä olla kieletty tehdä tekonahasta kenkiä.


    • jalkahiki

      apteekista absolut torr tuotetta ni johan loppuu haju...kuivattaa vaan ikävästi jalkapohjat......

    • huomannu.

      on vaikka mitä juttuja mutta antaa haista. toisiahan se vaan häiritsee.

    • näinhän se meni

      luonnossa kävellessä varpasillaan lahtee hajut päivässä. mutta parempi antaa haista ja odotella taas sitä aikaa kun luonto taas alkaa kukoistamaan.sitä voisi sanoa sellaiseksi luonnolliseksi kostoiskuksi muille jotka tykkää hirmuisesti kadottaa luonnon.

      • nimen omaan

        lentokoneeseen yleensä otan mukaan vanhoja pesemättömiä sukkapareja ja jätän niitä vessaan. ja matkustaessa julkisilla liikennevälineillä nykyään katsin että varmasti tulee ne haisevimmat kengät ja sukat jalkaan.


    • mumminniksi

      haviää kun riputtelet jaloille suihkun jälkeen vauvanhoidossa käytettävää talkkia. Varma keino.

    • sair.hoitaja

      Olen kärsinyt moisesta vaivasta ja jalkasientäkin oli. OIkein kunnon mokkasieni-ihottuma ja varpaan välit rikki nais-ihmisellä. Sitten levisi nivusiinkin. Inhotti itseäni ja hävetti. jos joku sattui näkemään. Sain Dactacortia ym lääkäriltä. Eipä liioin auttanut. Kaikki mahdolliset deot kokeilin ja mäntysuopaa, etikkaa, molkosania, viinaa - tuo kusijuttu jäi kokeilematta.
      Hermostuin nivuskutinaan ja läiskiin samoin jalkojen ihottonmaan. Ostin apteekista halvimman Lamisilia vastaavan tuotteen. Kas, ihottumat ja kutinat hävisivät. Sitten pyysin lääkäriltä suuremman tuubin (30g) koska itsehoitona voi ostaa vain pieniä tuubeja. Käytän lähes päivittäin varpaiden väleihin pienen pienen sipaisun tuota voidetta ja hajut pysyvät poissa.

      Kannattaa kokeilla, ei maksa maltaita.

    • Hilduriikka

      itselläni ei ole koskaan jalat haisseet. Kokeileppa kerran päivässä etikka-merisuola -hoitoa jaloillesi. Lämmintä vettä vatiin, joukkoon noin desi merisuolaa ja pari desiä väkiviinaetikkaa. Voit liottaa jalkojasi vaikka telkkaria katsoessasi puoli/1 tuntia. Kannattaa myös tarkistaa sukat. Itse käytän paljon viskoosi/polyamidi -sukkia, joissa on myös puhdasta villaa, esim.angoraa.

    • Ex upseeri

      eroon samasta ongelmasta.

      Vatiin lämmintä vettä ja siihen hiukan Tolua. Anna jalkojesi liota siinä n. varttitunnin, kuivaa mutta älä huuhtele puhtaalla vedellä. Uusimalla saman muutaman kerran jalkahikeä aiheuttava bakteeri kuolee. Tietenkin hyvät pohjalliset jalkineisiin ovat hoidon jälkeen tarpeen, joskaan ei välttämättömät.

      • puhtaat paikat

        Sanoi isäni ! siis jalvot! Eli tuossahan on jo ylempänä otettu käyttöön aina valmis luonnontuote etikka, asia ok, mutta kun niin kehuvat tuota ETIKKA RUOKASOODA- yhdistelmää siinä teille apu, ja minä pääsin eroon tuosta kynsisienestä kun liotin raassa klorite liemessä jalkani lähti muuten hajut ja sun muut pöpöt.


    • hikikoipi

      moi,

      joku lääkäriohjelma, jossa käsiteltiin juuri jalkahikeä, kehotettiin noin viikon verran,kerran pvässä noin puol tuntia liottelemaan jalkoja mustassa teessä... tepsii ;)

      • Anonyymi

        Aivan ja tulen kyllä mielelläni juomaan sitten sen teen, varmasti tosi hyvää ja kierrätyshän on kova juttu nykyisin :'':


    • Kokeiltu on.

      Ripottele ruokasoodaa kenkiin, anna vaikuttaa kotvasen aikaa, vaikka yön yli, haju on kadonnut.
      TOIMII; Kokeiltu on!!!
      Hieraise myös jalkoihin ennen sukkien laittoa!
      Laittakaas palautetta kokeilun jälkeen niin muutkin uskoo!

    • Margietta

      Tiedän varsin hyvin kuinka kiusallista jalkahiki hajuineen voi olla, minulla oli kaikki kuvaamasi vaivat. Jalkadeodorantti tai mikään muukaan ei auttanut. Sitten löysin apteekista BATS voidetta. Sitä käytetään neljänä iltana peräkkäin puhtaisiin, kuiviin jalkoihin. Batsin avulla pääsin kauhusta eroon kokonaan :) Samoin tämä voide auttaa kainalo-ja käsihikoiluunkin samoin ohjein. Suosittelen lämpimästi, toivottavasti se auttaa sinuakin.

    • tyty32vee

      Apteekista Absolut Torr!! Suositeltiin laitettavaksi kerran viikossa mut aluksi laitoin kahesti peräkkäin. Ja eipä hionnu jalat enää.

      • Apua vaivaan toivoo

        Mutta jalkasieni kierre on ja pysyy. Sen lisäksi se leviää myös muualle kehoon aiheuttaen tulehduksia ja kipuja lihaksissa ja nivelissä, vatsan turvotusta, ilmavaivoja ym uupumusta ja huonoa vointia.

        Aiemmin ovat lääkärit kirjoittaneet sisäisestikin otettavia tabletteja, eikä niistäkään ole apua. Nykyisin niitä ei anneta autoimmuunisairauteen otettavien muiden lääkkeiden takia.

        Kertokaa mitä elintarviketta , luonnonruokaa tms pitäisi syödä, että hiiva häipyisi ? Varpaanvälit aukeavat aina ja silloin on kaikki huonosti.


      • Vihaan sientä
        Apua vaivaan toivoo kirjoitti:

        Mutta jalkasieni kierre on ja pysyy. Sen lisäksi se leviää myös muualle kehoon aiheuttaen tulehduksia ja kipuja lihaksissa ja nivelissä, vatsan turvotusta, ilmavaivoja ym uupumusta ja huonoa vointia.

        Aiemmin ovat lääkärit kirjoittaneet sisäisestikin otettavia tabletteja, eikä niistäkään ole apua. Nykyisin niitä ei anneta autoimmuunisairauteen otettavien muiden lääkkeiden takia.

        Kertokaa mitä elintarviketta , luonnonruokaa tms pitäisi syödä, että hiiva häipyisi ? Varpaanvälit aukeavat aina ja silloin on kaikki huonosti.

        Että maitohappobakteereja syön ja muutenkin yritän elää terveellisesti, peseydyn joka päivä ja laitan voiteita ja talkkeja tuloksetta. Muutamaksi päiväksi voi rauhoittua, mutta kohta iskee taas. Tulee kalliiksi tämä.


      • Kokeileppa
        Apua vaivaan toivoo kirjoitti:

        Mutta jalkasieni kierre on ja pysyy. Sen lisäksi se leviää myös muualle kehoon aiheuttaen tulehduksia ja kipuja lihaksissa ja nivelissä, vatsan turvotusta, ilmavaivoja ym uupumusta ja huonoa vointia.

        Aiemmin ovat lääkärit kirjoittaneet sisäisestikin otettavia tabletteja, eikä niistäkään ole apua. Nykyisin niitä ei anneta autoimmuunisairauteen otettavien muiden lääkkeiden takia.

        Kertokaa mitä elintarviketta , luonnonruokaa tms pitäisi syödä, että hiiva häipyisi ? Varpaanvälit aukeavat aina ja silloin on kaikki huonosti.

        Sokerit ja vaaleat jauhotuotteet pois.


    • -----X

      Kokeiles iltaisin laskea lämmintä vettä pesuvatiin ja siihen puoli kiloa merisuolaa ja kylvetä siinä jalkojasi 10-15min, huuhtele ja kuivaa. Pitäisi hajuongelma loppua nopeasti.

    • rtewqrewrewt

      Kannattaa työtää ne perseeseen niin haju on siedettävä.

    • villasuk

      Mulla on sama ongelma varsinkin talvisin ja osasyy siihen on se, että jalat ovat koko ajan hieman kosteat. Tämän olen ratkaissut käyttämällä villapohjaisia sukkia. Eli vaihda talveksi kaikki puuvillasukat sukkiin, joissa on hieman villasekoitetta mukana. Näin jalat pysyvät kuivina, eivätkä haise.

    • itsevarma

      Jos nenä on nuhainen ja tukkoinen niin tuntuu, että jalakin haisee.
      Ota kuule yskänlääkettä niin lakkaa haisemasta. Se on psykoloogista.

      • Talkki-lamisil-kuuri

        Helppo naureskella vaivalle, jota ei itsellä satu olemaan. Jatkuvaa huolenpitoa siis vaativat jalat, jos on taipuvainen hiivalle. Lisää kiltteyttä ja nöyryyttä elämään....;(


    • ze capita

      Kokeileppa etikkaa kerran viikossa pestyjen jalkojen "huuhteluun" eli kaada pullosta varpaille jne. etikkaa ja sukat jalkaan samantien ilman mitään kuivailuja. Etikka pullollinen 0,5L riittää usean viikon eli vähän kerralla.
      Kyseisestä asiasta on hyötyä kahdella tavalla eli jalkahiki vaimenee ja katoaa sienet jaloista samalla halvalla!

      • kokemuksestase saarn

        tässä. Laitappas ne hikiset kengät jalkaasi ja häippäse kuusi metsään. Ota mukaa palanen voipaperia tai muuta paprua. Katsele kuusen runkoja ja samalla halaile niitä. Joku kuusi voi itkeä koska sitä on satutettu, siitä valuu pihkaa, saa olla kuivunutki siis ruskeaa, kerää sitä siihen paperi nyssäkkään vaikkapa oman pottuvarpaan kokoinen annos, kyllä vähempikin riittää. Kysy ensin puun omistajalta lupa, et saako rapsutta hieman tuota puuta. Häippäse sitten kotiin ja etsi jostain romuläjästä vanha emalikattila joka on ehjä sisältä. Ulkopuoli voi olla vaikka ruosteessa. Laita se pihkaköntti, jos löysit sitä, hellästi kattilan pohjalle ja lorauta 1 dl. joukkoon vaikka rypsiöljyä tai mitätahansa öljyä, mitä sun kaapista löytyy. Laita tämä kattila isompaan kattilaan ja siihen vettä, älä loiski sitä vettä sinne pihkan ja öljyn sekaan. Keittele sitä jotain vartti, samalla sekoittelet sitä PUU tikulla. Keräät sitten sen pihkaplöntin siihen puu tikkun ja laitat sen roskiin, tai muotoile siitä kakka kipaleen näköinen löntti ja laita se lautasen reunalle koristeeksi. No sitten kaada se ihana aromikas öljy johonkin kauniiseen lasi pulloon tai purkkiin jonka sinä olet keittänyt hygieeniseksi. Muista sitten että niitä hikisiä jolkoja EI saa laittaa siihe kiehuvan kuumaan öljykattilaan. Nyt mene pesemään hikiset ketareet kunnolla, kuivaa ne myös hyvin ja NYT voitelet sillä öljyllä kinttus, varpaan välit ja laita sitä öljyä myös kynsien alle, puhtaat sukat pesty 60 asteessa Näin jalkasi alkaa voida hyvin, myös kovettumat pehmenee. Pihkalla on kuivattava vaikutus. Älä voitele sääriosaa jos kärsit käppyrästä ihosta. Jos aamulla teet näin niin haistele illalla jalkojasi EI taatusti haise. Sinulla on koko päivän jaloissa sellain ihana olo, aivan kuin olisit käynyt paremmallakin jalkojen hoitajalla. Jos viitsit tee tätä öljyä isompi annos ja anna sitä lahjaksi kavereille joista et pidä niiden haisevien ketaroiden takia tai joiden kantapäät on kuin hapan korppu. Tämä öljy käy myös kipeille avohaavoille, vie myös kivun pois. En jaksa enempää höpöttää tällä kertaa, kysy jos jäi jotai varpaan väliin ,vastaan kyllä.


      • kynneton
        kokemuksestase saarn kirjoitti:

        tässä. Laitappas ne hikiset kengät jalkaasi ja häippäse kuusi metsään. Ota mukaa palanen voipaperia tai muuta paprua. Katsele kuusen runkoja ja samalla halaile niitä. Joku kuusi voi itkeä koska sitä on satutettu, siitä valuu pihkaa, saa olla kuivunutki siis ruskeaa, kerää sitä siihen paperi nyssäkkään vaikkapa oman pottuvarpaan kokoinen annos, kyllä vähempikin riittää. Kysy ensin puun omistajalta lupa, et saako rapsutta hieman tuota puuta. Häippäse sitten kotiin ja etsi jostain romuläjästä vanha emalikattila joka on ehjä sisältä. Ulkopuoli voi olla vaikka ruosteessa. Laita se pihkaköntti, jos löysit sitä, hellästi kattilan pohjalle ja lorauta 1 dl. joukkoon vaikka rypsiöljyä tai mitätahansa öljyä, mitä sun kaapista löytyy. Laita tämä kattila isompaan kattilaan ja siihen vettä, älä loiski sitä vettä sinne pihkan ja öljyn sekaan. Keittele sitä jotain vartti, samalla sekoittelet sitä PUU tikulla. Keräät sitten sen pihkaplöntin siihen puu tikkun ja laitat sen roskiin, tai muotoile siitä kakka kipaleen näköinen löntti ja laita se lautasen reunalle koristeeksi. No sitten kaada se ihana aromikas öljy johonkin kauniiseen lasi pulloon tai purkkiin jonka sinä olet keittänyt hygieeniseksi. Muista sitten että niitä hikisiä jolkoja EI saa laittaa siihe kiehuvan kuumaan öljykattilaan. Nyt mene pesemään hikiset ketareet kunnolla, kuivaa ne myös hyvin ja NYT voitelet sillä öljyllä kinttus, varpaan välit ja laita sitä öljyä myös kynsien alle, puhtaat sukat pesty 60 asteessa Näin jalkasi alkaa voida hyvin, myös kovettumat pehmenee. Pihkalla on kuivattava vaikutus. Älä voitele sääriosaa jos kärsit käppyrästä ihosta. Jos aamulla teet näin niin haistele illalla jalkojasi EI taatusti haise. Sinulla on koko päivän jaloissa sellain ihana olo, aivan kuin olisit käynyt paremmallakin jalkojen hoitajalla. Jos viitsit tee tätä öljyä isompi annos ja anna sitä lahjaksi kavereille joista et pidä niiden haisevien ketaroiden takia tai joiden kantapäät on kuin hapan korppu. Tämä öljy käy myös kipeille avohaavoille, vie myös kivun pois. En jaksa enempää höpöttää tällä kertaa, kysy jos jäi jotai varpaan väliin ,vastaan kyllä.

        Kerroppa miten saan paksut ja hiivasienen muodottomaksi kasvattamat varpaankynnet terveiksi!


      • kokemuksestase saarn kirjoitti:

        tässä. Laitappas ne hikiset kengät jalkaasi ja häippäse kuusi metsään. Ota mukaa palanen voipaperia tai muuta paprua. Katsele kuusen runkoja ja samalla halaile niitä. Joku kuusi voi itkeä koska sitä on satutettu, siitä valuu pihkaa, saa olla kuivunutki siis ruskeaa, kerää sitä siihen paperi nyssäkkään vaikkapa oman pottuvarpaan kokoinen annos, kyllä vähempikin riittää. Kysy ensin puun omistajalta lupa, et saako rapsutta hieman tuota puuta. Häippäse sitten kotiin ja etsi jostain romuläjästä vanha emalikattila joka on ehjä sisältä. Ulkopuoli voi olla vaikka ruosteessa. Laita se pihkaköntti, jos löysit sitä, hellästi kattilan pohjalle ja lorauta 1 dl. joukkoon vaikka rypsiöljyä tai mitätahansa öljyä, mitä sun kaapista löytyy. Laita tämä kattila isompaan kattilaan ja siihen vettä, älä loiski sitä vettä sinne pihkan ja öljyn sekaan. Keittele sitä jotain vartti, samalla sekoittelet sitä PUU tikulla. Keräät sitten sen pihkaplöntin siihen puu tikkun ja laitat sen roskiin, tai muotoile siitä kakka kipaleen näköinen löntti ja laita se lautasen reunalle koristeeksi. No sitten kaada se ihana aromikas öljy johonkin kauniiseen lasi pulloon tai purkkiin jonka sinä olet keittänyt hygieeniseksi. Muista sitten että niitä hikisiä jolkoja EI saa laittaa siihe kiehuvan kuumaan öljykattilaan. Nyt mene pesemään hikiset ketareet kunnolla, kuivaa ne myös hyvin ja NYT voitelet sillä öljyllä kinttus, varpaan välit ja laita sitä öljyä myös kynsien alle, puhtaat sukat pesty 60 asteessa Näin jalkasi alkaa voida hyvin, myös kovettumat pehmenee. Pihkalla on kuivattava vaikutus. Älä voitele sääriosaa jos kärsit käppyrästä ihosta. Jos aamulla teet näin niin haistele illalla jalkojasi EI taatusti haise. Sinulla on koko päivän jaloissa sellain ihana olo, aivan kuin olisit käynyt paremmallakin jalkojen hoitajalla. Jos viitsit tee tätä öljyä isompi annos ja anna sitä lahjaksi kavereille joista et pidä niiden haisevien ketaroiden takia tai joiden kantapäät on kuin hapan korppu. Tämä öljy käy myös kipeille avohaavoille, vie myös kivun pois. En jaksa enempää höpöttää tällä kertaa, kysy jos jäi jotai varpaan väliin ,vastaan kyllä.

        Paljon helpompaa kun ostaa valmina pihkavoiteen, hevosille tarkoitettu on vahvempaa pihkapitoisuudeltaan ja täysin turvallista käyttää, poislukien hartsiallergikot


    • 2 + 8 = ?

      sisätiloissa jos suinkin voit. Pilasin parit kengät tämän takia opiskeluaikoinani, koska en älynnyt käyttää sandaaleja sisätiloissa. Olokaan ei ollut mikään kovin mukava, kun jalat oli niljakkaat parin tunnin jälkeen.

      Nykyisin käytän aina sandaaleja jos mahdollista, esim. viime talven paukkupakkasilla ajoin autoa sandaalit jalassa. Oli siinä porukoilla ilmeet kun lampsin huoltsikalle sandaalit jalassa. Oli minulla kyllä talvimonotkin mukana autossa.

    • nam

      Haluasinpa tutustua kyseisiin herkkujalkoihin.

      • jalat sun pilari

        on olemassa vielä apteekissa lampaanvilla "narua" sholl. Kiedo kaikkien hoito-ohjeiden siivittäminä ne varpaiden väliin yöksi. Auttavat hoitoeineiden imeytymistä. Päälle vielä hopeasukat

        Uusi tuote Hopeasukat sisältää X-Static hopealankaa, jonka vaikutuksesta sukat ... Katalyyttinen ominaisuus - mitä lämpimämpi ja kosteampi on ympäristö, sen ....

        Muodottomat varpaankynnet = iholääkäfri ja sassiin. Ne poistetaan ja
        olo paranee


    • oppeliini

      Tässä hyväksi kokemani vinkit:

      -Laitappa kenkäsi ulos pakkaseen yoksi niin hajut häviävät.
      -Pese jakaksi joka aamu oikein hyvin suihkussa. Kuivaa ne rutikuivaksi huistenkuivaajalla, eritoten varpaan välit.
      -Laita joka aamu puhtaat puuvillaiset tai villasukat jalkaan
      -Vaihda (pese) kengänpohjalliset vahintään kerran viikossa.
      -Hoida varpaankyntesi. Pidä ne lyhyinä ja puhtaina.
      -Hio/viilaa kuollut iho pois kantapäistä ja jalkapohjista kerran viikossa.
      -Hiero jalkoihin vaseliinia tarvittaessa

      Lista saattaa näyttää pitkältä mutta sen toteuttaminen vie vain hetken aikaa.

      Uskallan taata että toimii sinullekin!

    • 18

      Hei, kannattaa käyttää nahkaisia jalkineita joissa on myös nahkavuorit, siten kenkä hengittää. Mutta jos samaa kenkää pitää liian paljon hiki pinttyy materiaaliin vaikka olisi kuinka nahkaa. Töihin vähintään parit avonaiset nahkakengät joita pidät vuoropäivin, mielellään vaihda päivän aikanakin. Jalallekin olisi hyvä että esim. koron korkeus hiukan muuttuu. Samoin työmatkakenkiä parit ja siten joka toinen päivä vapaata jotta kuivuvat välillä. Hyvä tapa on ostaa kengät joihin mahtuu aktiivihiilipohjallinen. Kun otat kengän jalasta ota myös pohjallinen ulos, näin sekä se että kenkä kuivuu paremmin. Ja vaihda pohjallisia usein.

    • tyytyväinen

      Uusi Fresh K.O. kenkä/urheiluvaruste spray on toiminut itselläni loistavasti. Käytän sitä lenkkitossuihin, työkenkiini ja myös tavallisiin kävely kenkiini. Spray poistaa pahan hienhajun, tappaa hajubakteerit ja mukavan mintuntuoksun kenkiin. Soveltuu ilmeisesti myös urheiluvarusteisiin. Minulla oli aikasemmin paha ongelma haisevien kenkien takia ja kokeilin monia eri kenkädeodorantteja mutta mikään ei toiminut hyvin. Enään minulla ei tätä ongelmaa ole ja suosittelen kaikille lämpimästi tuota Fresh K.O. spraytä

    • Urheilu Mimmi!
    • polle

      Onko kukaan kokeillut kenkien raikastamiseen otsonaattoria? Aion uteliaisuuksissani rakentaa tuollaisen värkin lähinnä poistaakseni autoista epämiellyttävät hajut. Voisi lähteä kengistä hajut samalla.

      • Jalkahiki

        Itse sain jalkahien poies seuraava konstilla: laitoin suihkepulloon väkiviinaa etikkaa ja käänsiin sukat väärin päin ja suihkutin väkiviinaaetikkaa sukkiin ja sitten nämä sukat yöksi jalkaan niin aamulla niin seuraavana viikkona ei haise jalkahiki. Pitää muistaa tehdä käsittely ainakin kerran viikossa, muuten bakteerit pääsevät valloilleen ja jalat haisevat kahta kauheammalta.


    • kossua

      Tai ihan vain Alkoholipitoista, suuvettä, kasvovettä, vodkaa, kossua( Clearasil) YMS....
      pyyhit jalkasi(myöskin varpaan välit) nuolla niin kyllä helpottaa, kuivaa jalkahiki pois.

      • Perheen Äiti

        Olemme perheen kanssa kokeilleet myös tuota Fresh K.O. spraytä. Löytyy nyt meidän perheen vaikiovarustuksesta nykyään . Pojat urheilevat joten kenkiin ja varusteisiin suihkutamme 1-2kertaa viikossa. Mieheni kanssa tavallisiin kenkiin sama juttu. Eipä ikävät hajut olet olleet enään riesana! Kokeilkaa ihmeessä.


    • nykyMuodinMukaan

      Anna vaan haista, nättien nuorten naisten jalkojen haiseminen on nyky maailmassa kova sana (itse en kyllä siihen ryhmään kuulu)

    • mkjjhasiqanqaiuahhq

      amputaatiolla häviää dunkkis lopullisesti

    • hubygtvgvuyugyhigyjo

      Ja muka naisilla ei sukkamehu haise

    • Eksäpesesitäkoskaan

      Jos halat haisee kamalalle, miltä mahtaa alapää tuoksua?

    • autettu.mies

      Minulla oli, niin uskon vielä karmeampi hajuhaitta jalkahiestä johtuen. Kirjoitin siitä netissä. Ystävällinen henkilö kehotti aina sukan vaihdon jälkeen sirottelemaan sukkiin beibitalkkia, kenkiin ruokasoodaa.
      Olen kiitollisuuden velassa tuolle apua netin kautta tarjonneelle ihmiselle. Aloin hoitamaan joka päivä jalkojani. Raspaan joka ilta ennen nukkumaan menoa varpaista kovettumia ohemmaksi. Sivelen ärtsyä apteekista saatavaa Verrux-geeliä. Kantapäihin vaikka käsivoidetta.
      Näin jalat, sukat ja kengät eivät haise enää niin hurrrjalle kuin ennen. Kun jalat voivat hyvin kokonaishyvinvointikin on hiukan parempaa.

    • Lorauta reilusti etikkaa veteen ja liota jalkoja siinä

    • Zmla

      Siis baby talk?! On teillä ongelmat. Eihän naisten jalat hikoile...

      Itellä on kengät tai saappaat jalassa koko päivän, enkä ees käytä sukkia.

      Saappaat voi olla 10 tuntia paljaissa jaloissa!

    • Anonyymi

      Nyt oli helppo juttu, ei muuta kuin laitat varpaat joka ilta miespuolisen ystäväsi suuhun joka imeskelee ne puhtaiksi taatusti 1kk kokeilun jälkeen tuoksuvat ainoastaan hyvälle jos ei nii ota yhteyttä allekirjoittaneeseen ..**..

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe