Naisen paino?

painava

Tulin tänne kysymään, että onko naisen painolla numeroina niin väliä, jos vain näyttää hyvältä? Itse olen 181-senttinen ja huomasin nyt, että painan 84 kiloa, vaikka ulkonäössä se muutos ei näy missään.

35

3474

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3gfcdscve

      Se ettei itse huomaa eroa ei tarkoita etteivät muut huomaisi. Olisihan tuosta sinun painosta parikymmentä kiloa pudotettavaa. Tsemppiä laihdutukseen!

      • -----------

        Riippuu kyllä ihan siitä, mistä aloittajan paino koostuu. Jos hän on todella liikunnallinen (=lihaksikas), niin tuo paino-pituus-suhde ei välttämättä ole paljon. Minä lihoin äkkiä reilun viisi kiloa, kun rupesin käymään ahkerammin lenkillä ja kuntosalilla.

        En väitä, etteikö osa siitä painosta voisi olla ihan rehellistä läskiä, koska en ole koskaan ollut kovin tarkka jokaisesta suupalasta. Jalat ovat todella kiinteät, reidet ja takapuoli eivät tunnu löllöiltä kuten joskus aiemmin, jenkkakahvoja ei ole koskaan ollutkaan ja reidet eivät hankaa yhteen.

        En ihmettelisi, jos vuosia urheilleella sporttisen näköisellä naisella paino-pituus-suhde olisi sama kuin aloittajalla.


      • jestas saatana näitä

        Mitä helvettiä? Parikymmentä kiloa, eihän tämä nyt enää ole todellistakaan.

        Käytähän järkeäsi, aloittaja on yli 180cm pitkä ja kyllä tuon pituisella pitää olla jo painoa vähän enemmän kuin kaksi-kolmekymmentä senttiä lyhyemmillä kanssasisarillaan. Joku noin 70kg voisi olla ok, toki tuo reilu 60 kiloakin on vielä juuri ja juuri normaalipainon puolella, mutta melko kuivakasta alkaisi jo olemaan. Vaikka eihän nyt pelkkien numeroiden perusteella aloittajastakaan voi edes sanoa, että onko laihdutettavaa vai ei. Jos on paljon läskiä, silloin voisi pieni kiinteyttäminen/muutaman kilon pudottaminen tehdä hyvää, mutta jos on urheilullista sorttia, niin eihän tuo silloin välttämättä paha ole. Toki noin pitkä ja lihaksikkaamman puoleinen nainen saattaa olla miesten egolle kova kova kolaus, mutta sehän ei tietenkään hänen vikansa ole. ;D


      • Anonyymi

        Minusta ei, kun hän on kuitenkin noin pitkä...


    • omassa olossa.

      Jos haluat miehesi kantavan sinut usein kynnyksen yli tms, ehkä laihdutukseen olisi syytä :)

      Mutta jos olosi on hyvä, ja terveydellisiä syitä ei ole, niin ei se paino sinänsä mitään merkitse. Oman itsetunnon kohottamiseksikin sitä voi haluta pudottaa.

      Mutta hyvä sydän on paljon tärkeämpi kuin ulkonäkö.

      Mutta jos haluat olla miehellesi mieliksi, niin kunhan olet ensin varmistanut sen ettei hän nimenomaan tykkää sinusta enemmän nykyisessä painossasi (jotkut pitävät laihoista, jotkut lihavista, useimmat normaalipainoisista, kuka mistäkin), niin kyllä se painon pudotus hieman tuosta ainakin useimmille miehille on mieleen.

      On se selvää että monille miehille edustavan näköinen nainen on mukavampi, mutta jos se on miehelle jokin pakkomielle, niin sitten ei ole ihan tervettä. Jos siis teet sen miehesi iloksi, niin ihan kiva... hän kyllä arvostaa joka kiloa jonka saat pois... toivottavasti hän osaa sen myös sinulle kertoa, ilman sitä se motivaatio voi jäädä hieman alhaiseksi.

      • Lyra

        Olen myös 181-senttinen nainen ja painan n. 66 kiloa. Se tuntuu paljolta, sillä olen aina aiemmin painanut noin 60 kiloa. Nyt olen poikaystäväni toivomuksesta syönyt enemmän ja käynyt salilla ja olen saanut painoa. Periaatteessa olen kai vieläkin ihan hoikka, mutta vähän vieraalta tämä keho joskus tuntuu. Pelkään, että paino nousee yli 70 kg. 70 kg olisi ehdoton raja..

        Mutta jokaisen ruumiinrakenne on erilainen ja sinulla tuo voi olla ihan ok. Pääasia, että olet itse tyytyväinen. Eikä kukaan edes tiedä painoasi numeroina, jos et sitä itse kerro, joten ei sillä pitäisi olla väliä. :)


      • missä tasa-arvo?

        "niin kyllä se painon pudotus hieman tuosta ainakin useimmille miehille on mieleen. "

        "On se selvää että monille miehille edustavan näköinen nainen on mukavampi"

        Niin, kyllä täällä aina naisten ulkonäköön ja painoon kiinnitetään huomiota, mutta jos nainen sanoo että tahtoo edustavan ja lihaksikkaan miehen niin sitten alkavat miehet huutaa että naiset vaativat kohtuuttomia!

        Kyllä se komea ja tyylikäs mies on monelle naiselle mukavampi!


    • Aitomies..

      Usko pois. Minua ei kiinnostava vähääkään paljonko nainen painaa, ainoastaan se miltä hän näyttää. Et varmastikaan ole lihava vaan hyvinkin sopiva.En tiedä, miksi joku mies haluaisi tietää tai on kiinnostunut siitä, paljonko nainen painaa...

      • Mitä_ihmeen_väliä

        Naisen paino kiinnostaa naista itseään.

        Sen lisäksi se kiinnostaa miehiä, jotka haluavat naisen näyttelytarkoituksiin.

        Muille juuri sillä luvulla ei ole tuon taivaallisen väliä. Eikä pitäisi olla naisellekaan, jos hänestä muuten tuntuu hyvältä kropassaan.


    • en nyt tiiä

      BMI:n mukaan sun pituisen naisen normaalipainon raja menee n. 82 kg:ssä, joten sun painossa on tuon indeksin mukaan 2 kiloa ylimääräistä. En tiedä, kuoleeko tuohon määrään kukaan, ja nopeastihan noista kiloista pääsee eroon, jos haluaa. Itekin olen 180cm pitkä nainen ja painan 77kg. Minullakaan mistään ei roiku ylimääräistä, oon vaan ruumiinrakenteeltani aika roteva ja lihaksikas varsinkin jaloista. Kun itse tykkää itsestään, niin se riittää ainakin mulle. :)

      • muistakaatoki

        ei ne miehet tiedä edes vaimonsa painoa joten turha niitä lukuja on miettiä.

        Ja noi painoindeksi jutut ovat keskiarvoja. Niissä tulee ottaa huomioon yksilölliset erot, joillakin vain kehon rakenne on toisenlainen kuin toisella jolloin sitten se paino kertyy eri kohtiin ja sillä tavoin saman kokoiset ja painoiset ihmiset voivat vierekkäin ollessaan olla hyvinkin erikokoisen näköisiä.

        Jokaisella ihmisellä on myös oma biologinen ihanne paino johon ei voi itse vaikuttaa, keho pyrkii pitämään painon tässä ihanteessa. Jos esim ihanne painosi on 84 kg ja sinä laihdutat sen 2 kiloa niin keho pyrkii korjaamaan tämän virheen ja paino nousee takaisin siihen 84 kg. Samoin voi olla että toisilla lihominen on työn ja tuskan takia ja paino ei nouse yli teityn rajan.

        Olen itse 163 cm / 52 kg ja sirorakenteinen ja vaikka söisin kuinka paljon, en koskaan ole painanut yli tuon. Laihduttanut en ole koskaan, enkä koskaan sitä edes tule kokeilemaan, tiedän sen, koska painoni tuosta tuskin ennen vaihdevuosia paljoa muuttuu, ehkä raskauden jälkeen, mutta ei välttämättä. Olen tyytyväinen siihen mitä näen peilissa, ei noilla luvuilla ole merkitystä minulle...


      • asdfawe
        muistakaatoki kirjoitti:

        ei ne miehet tiedä edes vaimonsa painoa joten turha niitä lukuja on miettiä.

        Ja noi painoindeksi jutut ovat keskiarvoja. Niissä tulee ottaa huomioon yksilölliset erot, joillakin vain kehon rakenne on toisenlainen kuin toisella jolloin sitten se paino kertyy eri kohtiin ja sillä tavoin saman kokoiset ja painoiset ihmiset voivat vierekkäin ollessaan olla hyvinkin erikokoisen näköisiä.

        Jokaisella ihmisellä on myös oma biologinen ihanne paino johon ei voi itse vaikuttaa, keho pyrkii pitämään painon tässä ihanteessa. Jos esim ihanne painosi on 84 kg ja sinä laihdutat sen 2 kiloa niin keho pyrkii korjaamaan tämän virheen ja paino nousee takaisin siihen 84 kg. Samoin voi olla että toisilla lihominen on työn ja tuskan takia ja paino ei nouse yli teityn rajan.

        Olen itse 163 cm / 52 kg ja sirorakenteinen ja vaikka söisin kuinka paljon, en koskaan ole painanut yli tuon. Laihduttanut en ole koskaan, enkä koskaan sitä edes tule kokeilemaan, tiedän sen, koska painoni tuosta tuskin ennen vaihdevuosia paljoa muuttuu, ehkä raskauden jälkeen, mutta ei välttämättä. Olen tyytyväinen siihen mitä näen peilissa, ei noilla luvuilla ole merkitystä minulle...

        Vastaavasti taas minä olen 157cm ja painan 61, enkä ole millään muotoa liian lihavan näköinen. (Näin ovat sanoneet muut, sellaiset ihmiset joille ei ollut ongelmallista sanoa muistakaan asioista suoraan. En uskoisi tämänkään olevan mitenkään vaikea aihe suoralle puheelle.) Ollessani 10 kiloa kevyempi avopuolisoni pyysi minua lihottamaan, koska luuni paistoivat joka paikasta ja rinnat olivat täysin mitättömät. Minulla vain on sellaiset geenit ja sellainen ruumiinrakenne. Olen loppujen lopuksi paljon enemmän kotonani tässä kropassa. :)


      • jeszis

        BMI ei kyllä ole hyvä mittari, koska kaava on sama sekä miehille että naisille. Mielestäni normaalipaino samanpituisella miehellä ja naisella ei ole sama. Olen itse 183cm pitkä ja painoa 80kg, melko lihaksikas koska rasvaa ei juurikaan ole. Minun on vaan vaikea kuvitella samanpituinen nainen joka painaisi samanverran ja näyttäisi sopusuhtaiselta. Jostainhan se paino hänelläkin tulee; onko hän treenannut itsensä yhtä lihaksikkaaksi? Vai tuleeko paino rasvasta, jota hänellä tässä tapauksessa pitäisi olla enemmän kuin mulla lihasta jotta voisi olla samanpainoinen? (rasva painaa vähemmän kuin lihas)


    • ..ratkaise vaan se peili. ;)

      Jos esim on pitkä nainen ja lihastakin löytyy, ni se paino voi numeroina olla melko suurikin. Mutta numerot on vain numeroita. =)

      • kajfdanfja

        No et varmasti ole liian lihava, sinähän olet tosi pitkä nainen. Ole ylpeä itsestäsi. Itsellänikin on painoa 69 kg ja pituutta 168 cm. Olen urheilullinen ja lihaksikas ja kiinteä, en lihava. Itse en missään nimessä haluaisi olla tikkulaiha, en pidä liian hoikkia kovin nätteinä. Muutenkin jaksaa paremmin kun on lihaksia luiden ympärillä. Ja kokemusta on siitä hoikkuudestakin, koska joskus painoin 50 kg enkä jaksanut mitään.. Kyllä kroppa kertoo mikä on sinulle hyväksi.


    • 15+6

      ..et, jos ilmoitukseen ei voi omaa painoa laittaa, niin silloin ei ole sinut ITSEKÄÄN sen kanssa, joten sellaiseen naiseen ei kannata sekaantua.

      • *Nana*

        Höpö höpö, pointti tässä just on, että pelkkä lukema ei kerro vartalon viehettävyydestä mitään. Usein siellä on kuitenkin maininta minkä tyyppinen kroppa on, ja se on selkeämpi viite kokonaisuuteen, Hoikka-Normaali-urheilullinen jne...

        Eli treffeille vaan ja tsekkaat siellä mikä on tilanne... ja lanne.

        :D


      • Onhan tuo nähty
        *Nana* kirjoitti:

        Höpö höpö, pointti tässä just on, että pelkkä lukema ei kerro vartalon viehettävyydestä mitään. Usein siellä on kuitenkin maininta minkä tyyppinen kroppa on, ja se on selkeämpi viite kokonaisuuteen, Hoikka-Normaali-urheilullinen jne...

        Eli treffeille vaan ja tsekkaat siellä mikä on tilanne... ja lanne.

        :D

        Kyllä se nyt vaan on niin, että on ruumiinrakenteeksi merkitty mikä tahansa (yleensä normaali), niin vastaan voi tulla vaikka millainen sotanorsu, jos sitä painoa ei ole kerrottu. Sen sijaan, jos ilmoituksessa on 170/60, niin tietää naisen mahtuvan ainakin liikkumaan yhdestä ovesta.


    • Rehellinen mies

      84 kiloa 181 senttinä naisena tarkoittaa aikamoisia reisiä ja takapuolta.

      Kuulostat aikamoiselta korstolta naiseksi.

    • Naisesta pitää saada hyvin kiinni.

    • painava

      "84 kiloa 181 senttinä naisena tarkoittaa aikamoisia reisiä ja takapuolta. "

      No näin ei kyllä ole, reidet ja jalkani muutenkin ovat itsestäni ne ruumiinosat, jotka kovasti kehuja saavat. Reiteni ja jalkani muutenkin ovet todella kapeat, paino keskittyy eniten juuri ylävartaloon: rintoihin ja vatsaan.

    • ei mulle vaan

      mulle ei oo

    • Ei ole mielestäni niin yhtään mitään väliä.
      Sisäiset asiat ovat itselleni paljon tärkeämpiä kuin joku ulkonäkö, mutta tämä on vain mun mielipide.

      • ellu*

        ...179cm ja painan 62kg, näytän ihan kuivan kesän oravalta. Kymppikilo tähän painoon lisää niin olisin paljon naisellisempi. Mutta paino ei nouse..

        Ei ikinä pidä tiirailla vaakaa!!! Paras mittari on se mitä peili sanoo ja miten vaatteet menee päälle :)


      • uyx
        ellu* kirjoitti:

        ...179cm ja painan 62kg, näytän ihan kuivan kesän oravalta. Kymppikilo tähän painoon lisää niin olisin paljon naisellisempi. Mutta paino ei nouse..

        Ei ikinä pidä tiirailla vaakaa!!! Paras mittari on se mitä peili sanoo ja miten vaatteet menee päälle :)

        Naisella 181cm/84kg on paljon. Aina voi olla isot luut, lihaksikas yms, mutta naisella ei ole niin paljon ja suuria lihaksia. Läski kertyy sitten takapuoleen ja reissiin.
        Exäni oli urheilija, 184/84 ja todella lihaksikas, muttei mikään bodari. Itse olen 178/60, enkä mitenkään erikoisen laihana itseäni pidä, tosin en mikään sotanorsukaan ole. Sopivan napakassa kunnossa, sanoisin.


    • Ihanaihananainenolen

      181-senttinen ihminen saisi painaa enintään 53 kiloa näyttääkseen hyvältä. Olet varmasti hirveän näköinen ja vastenmielinen ihminen. Itse olen 190-senttinen 44 kiloinen kaunotar vaaleilla pitkillä hiuksilla ja E-kupin rinnoilla. Olen myös neitsyt ja älykkyysosamääräni on reilusti yli keskiarvon.

      Kuol..

    • 9

      Tärkeintä on tietenkin se että onko läskiä ei se paljonko vaaka näyttää. Mulla ei edes ole vaakaa. Silmillä kyllä näkee onko vatsanseutuville kertynyt liikaa vararavintoa.

    • 64qwga

      Onko miehen munalla numeroina väliä jos vaan tuntuu hyvältä?

    • Missä vika ?

      Minun eukkoni on muutaman sentin lyhyempi ja painaa hiumpun alle sata kiloa. Hänellä paino kertyy kauniisti vähän jokapuolelle. Minusta on hyvä juuri sellaisena, oikea makupala. Mitä sinä oikein täällä ihmettelet ?

    • Tämmönevaa

      itse olen 170cm ja 59kg. Miten teidän mielestä, olenko lihava ja tarvitsisiko painoa vähäsen pudottaa? Jalkapalloa harrastan ja tämän takia reidet isot, tai miksi kukakin isoiksi luokittelee..

      • Oletkyllä

        Alipainossa


    • Nuorimiessss

      Ei, vaan sillä miltä kroppa näyttää

    • Mickeynthemoose

      Ei haittaa. Pimpsa poslariksi ja sitten annat saunatkin tipahtaa vahingossa. Jos miehelläsi ei jöpötä tuossa vaiheessa niin anna parit viagarat ja jos ei sittenkään, niin hae avioiiton ulkopuolista seura.

    • LäskiäOn

      Olen nainen 170 cm ja 78 kg. Jonoksi asti kiinnostuneita, enkä edes huomiota hae, ole hakenut. En ole millään muotoa naisellinen. Viikonloppuna kolmet tärskyt.

    • Anonyymi

      Olen 166cm ja olen nyt hiljattain laihtunut, painan n. 56kg. BMI:n mukaan olen normaalipainoinen.

      Kuitenkin en tiedä johtuuko ruumiinrakenteestani, mutta tämä paino alkaa olemaan siinä rajoilla, että näytän liian hoikalta. Sen huomaa varsinkin kasvoista. Kovalla tuolilla nojatessa selkärankaan ottaa ikävästi. Minulle ihannepaino on n. 60kg.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe