Automaattinen tarkennus ei toimi :o

hasaxa

Minulla on ollut n. 2 vuotta käytössäni Canon EOS 450D ja muutama päivä sitten automaattinen tarkennus vain lopetti toimintansa, ei ole kolahtanut eikä pudonnut mihinkään enkä ymmärrä miksei se enää toimi, muuten toimii ihan moitteettomasti. Onko kokemuksia tälläisestä? mihinkähän voisin viedä korjattavaksi tai tietääkö kukaan saako itse korjattua?

21

6541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääntelijä

      Kääntele objektiivista se tarkennuksen kytkin manuaaliasennosta automaatille.

      • hasaxa

        olen kääntänyt sen jo ja e tee mitään


      • hasapiipuxa
        hasaxa kirjoitti:

        olen kääntänyt sen jo ja e tee mitään

        Onko sama ongelma kaikilla objektiiveilla?


    • tonny0909

      Mulla tki kanssa just saman. Kokeikin kahdella objektiivilla. Ei toimi. Onneksi on takuuta jäljellä.

      • Anonyymi

        Sama vika 750D:ssä, paitsi, että näytöllä kuvattessa tarkentaa ja laukeaa automaattisesti , mutta ei etsimen läpi sihdatessa.


    • kokeile tota

      puhdista objektiivin ja rungon väliset kontaktit.

    • sähköhoitoa

      Ja sitten tietysti se nykytekniikan vaatima vakiokikka: akku irti rungosta muutamaksi minuutiksi ja takaisin paikalleen.
      Tuo korjaa yllättävän monta vikaa yllättävän monessa laitteessa.

    • hasaxa

      Oma kamerani edelleen rikki. oon kokeillut toisella objektiivillä jja sillä on toiminut eli rungossa vika ei ole. edelleen kiinnostaisi tietääkö joku paljonko korjaus maksaisi.

    • D50

      Mulle tuli sama vika Canoniin, kysyin Canon asiakaspalvelulta. Vastaus tuli seuraavana päivänä, ja homma alkoi toimia taas.
      Alla mulle tullut ohje:
      (Vastaavat suomeksi)

      Hei,
      Kameran sisällä on pari asetusta joilla voi vahingossa estää automaattitarkennuksen sen lisäksi että linssistä sen saa pois päältä (mutta koska focus napilla tarkentaa, ei ole kyse siitä).
      Suosittelenkin siis palauttamaan tehdasasetukset kameraan toimimalla seuraavasti:
      vaihtakaa kamera M kuvausasentoon
      painakaa menu näppäintä
      menkää kolmanteen jakoavain valikkoon
      kyseisessä valikossa on kohta "nollaa asetukset"
      valitaan se ja painetaan set
      valitaan "kamera-asetusen nollaus" ja painetaa set
      valitaan ok ja painetaan set
      mennään yksi valikko oikealle ja siellä pitäisi olla kohta "nollaa C.Fn asetukset" valitaan se ja painetaan set
      valitaan ok ja painetaan set
      testataan kameran automaattitarkennuksen toimintaa, toimiiko se vai ei
      Mikäli ei toimi tai teillä on muuta kysyttävää, ottakaa yhteyttä uudelleen.

      Jos sinulla on kysyttävää tapaukseesi liittyen tai haluat kommentoida tätä sähköpostiviestiä niin se tulee tehdä viiden päivän kuluessa, klikkaa tätä linkkiä.

      Ystävällisin terveisin,

      Valtteri R
      Canon Asiakastuki
      [email protected]

      Puh: 020 366 466
      Avoinna klo 09:00-17:30 (Maanantaista perjantaihin)

      • Uldis

        Kun laitan ton C.Fn asetukset, en löydä sitä nollaa kohtaa , niin mitä teen. Siellähän on paljon eri kohtia..


      • supasuu

        Voi ihanaaa!!! Tämä toimi!! Olen juuri matkan päällä ja surrut kun en saa kuvia otettu ilman tarkennusta!! Kiitos että jaoit nämä neuvot!!! 😊😊😊


    • cam-mera

      VINKKI!
      Seuraava kamerasi on NIKON!
      Oma nikon D5100 on toiminut moitteettomasti.

      • Ihmehän tuo..

        olisi jollei toimisi, eihän kamera ole vanhakaan.


      • jwejitjijijwet

        Hyvää onnea vain.


    • Että silleen...

      Minulla on ollut kaksi vuotta käytössä vanha JAVA-mp, runko toimii hyvin, mutta sylinteristä ei kuulu pihaustakaan, vaikka kuinka sytytystä säätää. Paljonkohan korjaus tulisi maksamaan. Itse en osaa enää käsinkään tarkentaa, joten neuvoista olisin kiitollinen:).

    • hasaxa

      ei auttanut tuo asetusten nollaus. luulen että suurempi vika tuossa objektiivissa

      • niinnn

        Obiskan tarkennusmoottori kärähtänyt, eipä siinä muuta.


    • hasaxa

      onkohan se mahdollista korjauttaa vai tuleeko kallis remppa. ostaako suosiolla uuden

      • ninoo

        Viet se obiskan ja kameran lähimpään Canon huoltoon, siellä ne hinkkaa niitä ja kertoo sinulle tarkan vian, ja korjauksesta koituvan kustannusarvion.


    • obsullekkin

      Myös objektiivissa on se m ja m/a nappula. Jos se on manuaaliasennossa ei objektiivi tarkenna automaattisesti.

      • noihantosiko

        Mitenniin "myös" ? Ei rungossa ole mitään nappulaa manuaalitarkennukselle. Canonissa ainakin on näin. Muunlainen toteutus olisikin typerä, koska manuaalitarkennus tehdään joka tapauksessa objektiivista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe