lainananto

tiedot kunnossa

Kävin tänään omassa pankissa kysymässä 30000 lainaa.Luottotiedot on kunnossa ja asiani olen hoitanut.Aun tosin vuokralla eli reaalivakuutta ei ole.Ajattelin,että tuo on aika pieni määrä ja realistisesti poismaksettavissa.No, eihän säästöpankki anna mitään jos ei ole vakuutta ja tuohon summaan ei käy henkilötakaus, koska 1 saa taata 5000 eli heitä pitäisi olla 5 .Eikä se taas pankille käy.Haluaisin eroon santanderin autolainasta ja parista muusta eli mielummin maksain vain yhtä lainaa kuussa.Mikä pankki antaisi lainaa tälläiselle henkilölle, onko tietoa?Vaikka bruttona tulee lähes 3500 niin eipä siitä säästöön jää kun eläminen maksaa aina.

21

2720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osta oma

      Siis kuka daiju tienaa 3500 ja maksaa jonkuin toisen asuntolainaa??

      Hanki oma asunto. Otat siihen samalla sen verran extraa (sano tekeväsi remonttia) että saat muut lainat kuitattua pois. Sen jälkeen keskityt asuntolainan lyhentämiseen. Muuta lainaa ei ihmisen pitäisi elämässään tarvita.

    • Järkimies75

      Mikään pankki antaisi sinulle lainaa? Olet hankkinut prameamman kärryn kuin mihin on ihan oikeasti varaa muita luottoja. Huolimatta ihan hyvistä tuloista et pysty edes säästämään. Jos jo nyt olet tiukalla rahan suhteen, paljoa ei tarvitse tapahtua (työttömyys, sairastuminen, lisähankinnat kuten vielä hienompi auto jne) kun olet pulassa.

      Ei pankeilla ole kiinnostusta lainata ilman vakuuksia ihmisille jotka eivät osaa käyttää rahaa. Sorry vaan mutta näin se on.

      • tiedot kunnossa

        En ole hankkimassa asuntoa koskaan.Enkä ole missään liemessä laskujen kanssa,haluaisin vaan maksaa yhtä lainaa muutaman kulutusluoton sijaan.Autosta maksoin 10000 käteisellä ostotilanteessa joten ei kai tämä tilanne mikään kamala ole.Ja jos tulee työttömyys tms niin mikä estää myymästä autoa?Ei tavaraan tarvitse eikä kannata raastua.


      • Järkimies75
        tiedot kunnossa kirjoitti:

        En ole hankkimassa asuntoa koskaan.Enkä ole missään liemessä laskujen kanssa,haluaisin vaan maksaa yhtä lainaa muutaman kulutusluoton sijaan.Autosta maksoin 10000 käteisellä ostotilanteessa joten ei kai tämä tilanne mikään kamala ole.Ja jos tulee työttömyys tms niin mikä estää myymästä autoa?Ei tavaraan tarvitse eikä kannata raastua.

        "Ja jos tulee työttömyys tms niin mikä estää myymästä autoa?"

        No jos vaikka jätät vakuutuukset maksamatta ja kolaroit. Tulee kalliita remonteja mitä et pysty maksamaan. Tai auton arvo laskee niin paljon ettei sillä kuitata velkoja. Tai myyt kärryn koska haluat ostaa viihde-elektroniikkaa ja lomamatkoja. Pankin näkökulmasta katsottuna on monia tilanteita joissa auton myyminen ei ole mikään ratkaisu.

        Auto ei ole varallisuutta, sen enempää kuin telkkari tai verkkapuku. Itse asiassa, sinulla ei ole mitään varallisuutta. Vain velkaa. Olet ns. persaukinen. Ainoa plussa on ihan hyvä palkka, mutta kun sekään ei ole tähän mennessä riittänyt.

        Näetkö yhtään syytä miksi pankki haluaisi lainata sinulle tuommoisen pinon euroja, ilman vakuuksia?


    • faktaa..

      30 Teurin kulutusluotto ilman reaalivakuutta on uskoakseni mahdoton yhtälö. Tarvitset tuon kokoiselle lainalle todellakin useamman kuin yhden takaajan tai sitten tuo luotto tulisi ottaa yhteisvastuullisesti esim. puolison tai avokin kanssa ja silloinkin tarvitaan vähintään yksi takaaja ja kumpaisellakin velallisella tulee olla säännöllinen tulo. T: pankin täti

      • yvhvjjk

        Ei kylläkään lyhennetään 30 Teuria . Opettele , Ääliöt !


    • Velkakierre

      Santanderin autolaina ja "pari muuta". Eipä ole ihme, ettei säästöön jää rahaa.

      Yksinkertaisesti olet jo käyttänyt etukäteen niin paljon rahaa, jota et ole vielä ansainnut, ettei pankki uskalla antaa sinulle lisää. Sinulla ei ole muuta omaisuutta kuin auto, jonka arvo laskee 15 % vuodessa. Mikä tahansa pikku häiriö kaataa korttitalosi.

      Talouden tervehdyttämiseen on toki hyvä alku, että itsekin tiedostat näiden luottojesi olevan kovin kallista rahaa. Niinhän nämä vakuudettomat lainat ovatkin. Tosin olisi ollut parempi huomata se ennen kuin käytit luotonottovarasi niitä ottamalla.

    • on saatu

      antoi lainaa 12 tonnia ja yhdellä takaajalla. Olen hoitanut asiani aina mallikkaasti ja tuonkin tarvitsin muuhun kuin velkojen maksuihin. Ja kaiken lisäksi olen eläkkeellä, mutta eläke on aika hyvä. Säästöpankki on pankkini.

    • Samat tulot

      Jaa että 30 000 euroa on mielestäsi pieni määrä rahaa? Nyt on kyllä vähän todellisuudentaju hämärtynyt lainanoton suhteen. Vakuudellisena toki olisi pikkusumma noilla tuloilla, mutta silloin sinulla olisi jotain, joka laskisi kulujasi (oma asunto) tai tuottaisi rahaa (osakkeet, sijoitusasunto yms.). Missähän ajassa kykenisit lainasi maksamaan takaisin pankille, jos elämisesi on niin kallista, ettei yli parin tonnin nettotuloista jää mitään käteen? Suosittelisin vierailua velkaneuvojalla tai edes itsenäistä budjettisuunnittelua. Vielä ehdit korjata ajattelutapasi ennen kuin olet kaulaa myöten suossa.

    • vakiasiakas

      Mulla on Sampossa 10 000euron luoton nosto mahdollisuus ja samalla visa, jossa 6 000euron luotto. Kumpaakaan en ole käyttänyt...se on ollu hätävarana. Noissa ei ole takaajia eikä mitään vakuuksia. Joten 16 000euroo saa nostettua pankista vaikka heti ilman takaajia. En tiedä voiko kuka vaan mennä pankkiin ja ottaa tuollaisen "lainan", mutta jos hoitaa hyvin pankkiasiat niin pystyy....

    • 1+3

      Kokeile tuolta: https://www.freedomrahoitus.fi/lainahakemus
      Maksimi 25000 euroa ja ilman takaajia tai vakuuksia.
      Yritin vertailla kaikkien pankkien jousto/kulutus-luottoja ja jos nyt ihan oikein ymmärsin niin tuossa on suht edullinen korko. Sampo-pankissa tais olla edullisin korko kaikista pankeista.

      • f

        Osan vastauksista tulee mieleen,että mä olen joku lainalla elävä luuseri:)Niin ei asiat sentään ole.Juu ja säästöön ei jää siksi,koska se menee harrastukseen.En muutenkaan ole säästöihmisiä,koska elän tätä päivää.Tietty pikkusumma on jemmassa, jos jotain kamalaa sattuisi,että pärjää pari kuukautta.


      • 12+3
        f kirjoitti:

        Osan vastauksista tulee mieleen,että mä olen joku lainalla elävä luuseri:)Niin ei asiat sentään ole.Juu ja säästöön ei jää siksi,koska se menee harrastukseen.En muutenkaan ole säästöihmisiä,koska elän tätä päivää.Tietty pikkusumma on jemmassa, jos jotain kamalaa sattuisi,että pärjää pari kuukautta.

        enään ihmisille joilla koko tili menee samantien oli tili vaikka 100 000€/kk et saa penniäkään lainaa jos menee maksuihin aina tili tyhjänä seuraavana päivänä.Kiristetty kokoajan lainan antoa ja kiristyy ensivuoden alusta asuntolainatkin.Omaa pitää olla 25% säästössä tilillä ennen kuin saa mitään asuntolainaa.


    • roope-setä

      siellä on pankki ajatellut fiksusti. En ole kuullut koskaan tuosta, että yksi saa taata ainostaan 5000e, mutta toisaalta sit kun tehdään omavelkainen takaus, niin se voi pahimassa tapauksessa kaatua yhden päälle vaikka olisikin neljä muutakin... pääoma voidaan siis hakea yhdeltä ja takajat ovat epätasa-arvoisia... eli kymmenenpisteen vihje... rahaa omistavan ei kannata lähteä takaamaan ketään, ellei sitten rahaa ole enemmän kuin poltettavaksi.

      Mutta kyllä on ap:lla aika paljon lainaa jota on yhdistämässä. Sekin on ongelma. Eikä tuloissakaan ole vikaa.... jos tienaa 3500e kk, niin kymmenessä vuodessa on sujut kun ei sitten autoon tulee mitää vikaa tai ei tule mitää ylitsepääsemmättömiä esteitä.... mutta sen sanon vielä, että jos 25v sitten olis mennyt pankkiin ja pyytäny 260 000mk lainaa vastaavaan tilanteeseen, niin... saaminen olis ollut vieläkin tiukempaa... itse otin tuohon aikaan vajaan 100 000mk kahdesta paikasta ilman ongekmaa

      • kankkulankaivoon

        Mieletön summa laittaa autoon.Olikose40000 eur,sillä saisi jo asunnon


      • Roope-setä

        40te on summa jolla voi saada lainaa 100te asuntoon niin että varainsiirtoveron ja muut kulut saa maksettua lainarahan ulkopuolella olevalla rahalla ja ulosnosrettava laina on maks, 70te


    • 56hkc
    • afsdfsdfsd

      Ei näitä urpoja kukaa jaksa enää edes kuunnella...Ottakaa vaa lainaanne ja kärsikää seuraukset sitten ihan ite myöskin jos vituiks meni prkl.

    • Sijoittaja_Keski-Suomi

      Terve

      Itse tekisin sinuna näin: (Olettaen, ettet ole muuttamassa ulkomaille)

      Ostaisin asunnon "omaan käyttöön", joku yksiö läheltä koulua tms. helposti vuokrattava. Ottasin remppalainaa sen 30 000 siihen päälle. No sitten kun kauppa on tehty niin kämppä vuokralle ja joku toinen maksamaan sinun lainaa. Saat sijoitusasunnon, 30tonnia rahaa ja käytännössä et itse maksa mistään mitään. Vähän vaan vaivaa.

      Ja tämähän toimii sata varmasti, kokeiltu on useita kertoja.

    • Mafioosoillepataan

      Suksikaa kuuseen.

    Ketjusta on poistettu 53 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe