Avensikseni vaeltaa

Avensis 2005

Tuli ostettua muutaman vuoden takainen avensis ( vm. 2005 ). Osaako joku sanoa, mistä johtuu, että auton ohjaus hieman vaeltaa moottoriteillä, eli suomeksi sanottuna, auto ei kulje suoraan. Lievästi sanoen haitallinen ominaisuus tässä yksilössä. Onko kenelläkään muulla vastaavaa taipumusta avessaan, auttaako aurauskulmien säätö vai onko rengasvalintani Conti prem.II väärää rengastyyppi kyseiseen autoon ? Jos apuja löytyy niin lämmin kiitos !

67

4980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbbä

      teetä nyt ensin se aurauskulmien säätö jos ei siittä korjaannu niin sitten vika luultavammin rengaissa

      • leveitä renkaita

        ja vähintään H-luokan renkaat.


      • owiky

        matalaprofiilista


      • Ominaisuuksien summa
        owiky kirjoitti:

        matalaprofiilista

        Toyotat on tunnettuja tuosta vaeltelusta. Autossa surkea sekä liian herkkä ohjaustuntuma yhdistettynä sivutuuliherkkyyteen. Ei tuohon auta mikään. Itse madalsin jousia -04 Avesta 30mm niin hiukan parani, mutta ei tarpeeksi, joten pistin tojon vaihtoon.


      • 1+11
        Ominaisuuksien summa kirjoitti:

        Toyotat on tunnettuja tuosta vaeltelusta. Autossa surkea sekä liian herkkä ohjaustuntuma yhdistettynä sivutuuliherkkyyteen. Ei tuohon auta mikään. Itse madalsin jousia -04 Avesta 30mm niin hiukan parani, mutta ei tarpeeksi, joten pistin tojon vaihtoon.

        En oo kyllä ikinä kuullu että liian herkkä ohjaustuntuma olis huono asia. Tunnoton tuo Toijotan sähkötehostetun ohjauksen keskialue kyllä on, ja siitähän se vaeltelu yleensä johtuu.


    • 2.4STW

      Pistä eteen 0.2 enemmän painetta kuin kirjassa lukee ja taakse kirjan mukaan.

      Tämä vaeltelu on hyvin tyypillistä nykyautoille ja osittain johtuu takapään ohjausvaikutuksesta etupäähännähden. Esmes uudessa A4ssä on sama ilmiö ja paranee nostamalla etupään paineita.

      • adäk

        Asiaa ei voi yleistää, sen mallin Ave ja sen aikaiset Corollat vaeltaa eli luikertelee. Itsellä Toyotaan vaihto päättynyt juuri tuohon syyhyn koeajon jälkeen vaikka auto muuten miellyttävä ja varsinkin hiljainen. Mutta niitten pehmeitten puslien varjopuoli on luikertelu. Tietenkin voi säätää kulmia joilla pystyy jonkin verran vaikuttamaan mutta renkaat voi hivenen kulua nopeammin.


    • immulaine

      Jo tuota edeltävän mallinen teki samaa liukkaalla kelillä motarilla.

    • tuntomolle

      2.0 menee Piloteilla suoraan kuin juna. Paineillakaan ei ihmeemmin merkitystä. Ykkös-Ave vaelteli, mutta uudemmat kaksilitraiset eivät. Kakkosmallin sähkötehostin aiheutti aluksi monelle ylimääräisiä mutkia. Mutta nyt jengi on jo tottunut sähköisiin tehostimiin ja niiden elektroonisiin tuntemuksiin.

      • Saatanan pöljäke

        Joo oikea Toyoteron vastaus ei vikaa kulkineessa vaan kuljettajan on totuttava kiemurteluun.


      • ave 08

        2,0 menee suoraan mutta siinä on erilainen ohjaus kuin 1.6 ja 1.8 koneissa
        itsellä on 2008 malli


    • uijuiuijui

      muissakin Toyotoissa kuten Yariksessa ja Auriksessa,se on rasittava piirre pidemmillä matkoilla,tästä syystä merkki vaihtui.

      • ja mielenrauhaa

        Eihän Tojoa ole tehty ajettavaksi vaan omistettavaksi, pöljät!!


      • 2.4 STW
        ja mielenrauhaa kirjoitti:

        Eihän Tojoa ole tehty ajettavaksi vaan omistettavaksi, pöljät!!

        No tässä luikertelumielessä Tojot ei eroa Skodasta eikä BMWstä. Kaikki samanlaisia luikeroita.


    • Tojo-Köle

      .....se kokenutkin Lapin kävijä, vai "lippusiiman tarvitsema" aloittelija? :)

      PS.

      0,5bar renkaisiin painetta yli minimisuositusten, niin Toytastakin löytyy ihan uusia ominaisuuksia.....

      T: 10v kokemuksella Aven 1-kopasta, renkaat kestää kyllä......

    • Ehkä näin

      Tosin tossa iässä oleva Ave on jo väljistynyt aika pahasti, vaatii pallonivelten vaihtoa jo kolmevuotta vanhana myöskin kulmien tarkastelu ja säätö on hyvä tehdä joka huollossa, eli jos auto on huonosti huollettu niin asiat on jääny tekemätä ja ei se säätäminen auta kun autossa on jo niinsanotusti väljää.
      Renkaat kannattaa vaihtaa vähän kapeammaksi jos ne 205, 195 on sopiva jolla saa aven vaeltelua pois.
      Mutta kokonaan Aven tai yleensä Toyotan vaeltelua ei pois saa, on muuten ollut monelle pettymys kun on vaihtanut Toyotaan.

    • Avensis 2005

      Niitä on tullutkin ihan mukavan monta. Rengaspaineet olen tarkastanut, ja ne ovat suositusten mukaiset. Ensi viikolla auto lähtee huoltoon, jossa asiaan on luvattu paneutua. Olen pyytänyt tarkistamaan nuo aurauskulmat aivan ensitöiksi, katsotaan auttaako.

      Contin renkaista sen verran, että ovat äärettömän mukavat ja hiljaiset, mutta myös " pehmeän "oloiset verrattuna edellisen auton Michelin pilottiin, jotka olivat jämäkät. Tiedä sitten oliko rengasvalintani Aven kohdalla hiukka huono.

      • 2.4 STW

        Niin koititko laittaa eteen 0.2 baria enemmän kuin suositus ja jättää takapään suosituksen mukaiseksi?

        Miksi kiität neuvoista kun et edes suostu kokeilemaan hyväksi havaittuja neuvoja?


    • purjelentäjä
    • vikaa

      Jos auto ei kulje suoraan suorallakaan on takatuennoissa jotain pielessä. Takaiskarit jäykemmiksi/järeämmiksi samoin jousten vaihto vahwempiin ja ehkä vähän lyhyempiin. Kaikki puslat käytävä läpi autollasi ikää viitisen vuotta joten kerralla kaikki puslat uusiksi vaikkapa polyuretaani sellaisiin.

      Nelipyörämittaus ettei korissa yllätyksiä tietty ennen sitä iskarin yläpään helojen tarkastus. Takarenkaisiin 10 - 20 milliä lisää leveyttä kutenmyös renkaan olkaprofiili teräväksi ei pyöreä. Painetta puoli baaria yli suosituksen.

      Taka-akselisto ratkaiseva kulkeeko auto suoraan;)

    • ex-corolla mies

      Itselläni oli edellinen auto Corolla HB 06 mallinen. Vaeltelu moottoriteillä on ominaisuus, jota ei saa pois, se kuuluu asiaan. Koetin nostaa rengaspaineista, mutta vaikutus oli marginaalinen, koska täristävä jousitus ja rengasmelu pahenivat entisestään.
      Auto ei kulkenut metriäkään suoraan, vaan kampesi joko vasemmalle tai oikealle. Oikeastaan sanottuna ohjaus oli rasittava pidemmillä matkoilla. Kaupunkipyörityksessä siitä ei ollut merkittävästi haittaa.
      Toyotan pahimpia heikkousia on heikko suuntavakaus ja tunnoton ohjaus.
      4 vuoden jälkeen auto meni vaihtoon ja tilalle tuli eurooppalainen. Yllätys oli suuri miten ajo-omaisuuksissa voi olla suuria eroja vielä nykyautoissakin.

      • lähteillä

        Ex-corolla on aivan oikeassa siinä, että suuntavakavuudessa on tarkistamisen varaa. Tojot todellakin vetää sinne, mihin tie on kallistunut. Olen aina käyttänyt autoni nelipyöräsuuntauksessa, jos se on yli 5 vuotias. Vaeltelu motarilla tulee kuriin kun etupään hienoinen haritus laitetaan oikeisiin arvoihin ja taakse himppu aurausta niin menee suoraan. Eihän tämä perusrakennetta muuta, mutta korjaa kuitenkin ajotuntuman mukavammaksi. Takajousien vaihto jäykemmiksi (ennen säätöjä) korjaa myös perän ongelmat jos niiaa kovin kuormalla. Rengaspaineet olen kaikissa autoissani pitänyt 0,3 yli ohjearvojen ja siitä on pelkkää hyötyä varsinkin tojossa paitsi ehkä kivitiellä ajessa.
        Toisaalta eipä tarvi vaihdella etuakseliston osia alvariinsa kuten volkkarissa, vaan 320 tkm on mennyt ilman nivelien ja puslien vaihtoja. Koiranluut sentään on uusittu kolinan vuoksi.


    • tunnetusti

      Toyota tunnetaan autopiireissä moottoritien soutajana.

      • kl

        Kyllä se vaeltaminen on kaikissa japanilais ja korealais merkeissä vakiovaruste, ilman lisähintaa. Saksalaisiin ja ranskalaisiin sitä ei saa edes lisävarusteena.


      • AutoPelle
        kl kirjoitti:

        Kyllä se vaeltaminen on kaikissa japanilais ja korealais merkeissä vakiovaruste, ilman lisähintaa. Saksalaisiin ja ranskalaisiin sitä ei saa edes lisävarusteena.

        Uusinta 500 sarjaa en ole vielä kokeillut mutta edellinen (viime vuotinen) 500 kyllä vaeltaa jatkuvasti ja kyse ei ole yksilöeroista.

        Ilmeisesti BMWt sitten tehdään Koreassa, vai mikä oli juttusi ajatus?


      • tojomään
        AutoPelle kirjoitti:

        Uusinta 500 sarjaa en ole vielä kokeillut mutta edellinen (viime vuotinen) 500 kyllä vaeltaa jatkuvasti ja kyse ei ole yksilöeroista.

        Ilmeisesti BMWt sitten tehdään Koreassa, vai mikä oli juttusi ajatus?

        päätellen peräti Pohjois-Koreassa.


      • hiatsuki seilaa...

        Tojotat tunnetaan myös Valtatien Vemppaajana!!!

        Kokemusta varsinkin Haisulin veivaamisesta, mutta myös Avensiksen!!!


      • BMW 535
        AutoPelle kirjoitti:

        Uusinta 500 sarjaa en ole vielä kokeillut mutta edellinen (viime vuotinen) 500 kyllä vaeltaa jatkuvasti ja kyse ei ole yksilöeroista.

        Ilmeisesti BMWt sitten tehdään Koreassa, vai mikä oli juttusi ajatus?

        VOISIKO JOHTUA SIITÄ ET VAKIONA 225KUMMIT JA SUOMEN URAISET TIET???
        MISSÄKÖHÄN OLET KOKEILLU...MÄRISSÄ UNISSASI???


      • SeonTojo
        kl kirjoitti:

        Kyllä se vaeltaminen on kaikissa japanilais ja korealais merkeissä vakiovaruste, ilman lisähintaa. Saksalaisiin ja ranskalaisiin sitä ei saa edes lisävarusteena.

        Vakiona Tojossa tuo soutaminen mutta jos se on äkkiä lisääntynyt niin sehän on saattanut takaisin kiinnityksen kohdalle tulla vähän ruostetta
        Tulee sitte ylimääräistä joustoa. Tykkää


    • kimurteleva bmwni

      merkkiin katsomatta. Se on kylmä tosiasia. Ensin kannattaa viedä osaavaan liieeseen 4 pyörä suntaukseen ja pyytää hiukan enempi aurausta mitä ne aina tekee se auttaa hiukan. Joskus keulan pudotus 1-2cm auttaa kummasti. Jotkin automallit ei kiemurtelekuten ihmen hyvinkulkee esim skoda se pikku fabia . Taas esim e36 vanha bemari on aivan susi ohje arvoilla ja taas vanhan e 2.15cdi mersu hakee kuin kiimassa . Joku vanha jenkki meee kuin juna vaikka niitä pidetään levottomina mutta vääri mnee joistain mallista.

    • 40 srjan renkaat aut

      Aika rasittavaa se on ja on sen huomannut oman superbeen lisäsli tuuöilaslehtikin aiak tuore numero taisi olla jossa sama laitettu merkille. En tiedä vakaata autoa . Kuka tietää vakaasti etenevän auton joka on samalla hiljainen ja tukeva ajettava. Itse olen kyllä ajanut super tanakkaa mutta se oli rata autoiluun tehty ja jyrinä pöyristyttävä mutta sitä ajetaankin kypärä päässä vaikka tieliikenne kelpoinen onkin.

      • Au..A8

        On se Toyo aikamoinen nuljupulkka, HAHHAHAHAHAHAHH


      • 2.4 STW

        Samaan olen minäkin päätynyt. Suoraan kulkevia autoja ei enää osata tehdä tai jos jollain sellainen on, niin kaikki muu autossa onkin sitten surkeaa.


      • _make-
        2.4 STW kirjoitti:

        Samaan olen minäkin päätynyt. Suoraan kulkevia autoja ei enää osata tehdä tai jos jollain sellainen on, niin kaikki muu autossa onkin sitten surkeaa.

        Mulla oli ennen diesel farkku vectra -98, sillä ajoin 500km pysähtymättä. Ei ollut selkä kipeä, ei tarvinnut käännellyttä rattia suoralla tiellä. Sitten rupes tulee ongelmia liikaa, joten rupesin etsimää autoa jossA VIKOJA EI OLISI JA KULUTUS KOHILLAAN. Päädyin priukseen, nyt ei ole tarvinnut pysähtyä korjaamoihin, ei edes lamput ole palaneet. Mutta 100km ajoa; selkä reistailee jalat solmussa... (ergonomia ohoi, missä olet) ratti kiiltelee... Et sillee...


      • Reppuri.
        2.4 STW kirjoitti:

        Samaan olen minäkin päätynyt. Suoraan kulkevia autoja ei enää osata tehdä tai jos jollain sellainen on, niin kaikki muu autossa onkin sitten surkeaa.

        Omakohtaisesti olen ajanut V70, Mondeolla ja Passatilla, sekä uudella C- sarjan mesellä. Nämä kaikki kulkevat kuin juna kovassakin myräkässä. Johtuneeko sitten autojen alustoista vai mistä ?


      • Octavius
        Reppuri. kirjoitti:

        Omakohtaisesti olen ajanut V70, Mondeolla ja Passatilla, sekä uudella C- sarjan mesellä. Nämä kaikki kulkevat kuin juna kovassakin myräkässä. Johtuneeko sitten autojen alustoista vai mistä ?

        Kyllä Toyota (maanteiden ajokoira) kulkee suoraankin VR:n kyydissä nimittäen.


    • 28

      Siinä pitää pysyä skarppina ja korjata kokoajan. Aika raskasta ajoa.

      • Kokemuksella sanon

        Ei tarvitse kaistavahtia eikä kuljettajan vireyttä tarkkailevia hienouksia.


      • nääs..
        Kokemuksella sanon kirjoitti:

        Ei tarvitse kaistavahtia eikä kuljettajan vireyttä tarkkailevia hienouksia.

        Samanikäinen ave 1,6.

        Vaelteli iloisesti,muuten hyvä auto.

        Vaihdoin puoli vuotta sitten Auris 1,6 :seen ja vaeltelu loppui kuin seinään.
        Ovat nääs faselit-mallissa muuttaneet alustaakin.

        Juuri tulin lapinreissulta yli 1000km ja olipa helppoa aveen verrattuna kun ei tarvinnut kokoajan korjata suuntaa.

        Ja on suuntavakaa sekä kesä- että talvikumeilla.


      • tojo tekniikan kärki
        Kokemuksella sanon kirjoitti:

        Ei tarvitse kaistavahtia eikä kuljettajan vireyttä tarkkailevia hienouksia.

        VAUTSI!!!
        Tojotalla em.ominaisuudet tulee vakiona!!

        Ei varmaan kuski pääse nukahtaan ku auto vaeltaa ja penkistä on noustava vähintään 100km välein jaloittelemaan tai selkä puutuu!!!

        Kas kun eivät tojotalla enempää mainosta näitä ominaisuuksia!!!


      • Sääli....
        tojo tekniikan kärki kirjoitti:

        VAUTSI!!!
        Tojotalla em.ominaisuudet tulee vakiona!!

        Ei varmaan kuski pääse nukahtaan ku auto vaeltaa ja penkistä on noustava vähintään 100km välein jaloittelemaan tai selkä puutuu!!!

        Kas kun eivät tojotalla enempää mainosta näitä ominaisuuksia!!!

        HEHEHEH!!
        Volkkariin en saanut edes lisä varusteena moisia herkkuja, jotka on tojolla vakio kamaa!!! ;)


    • jojotajoo

      Se kuuluu ihan merkin ominaisuuksiin.Valitan.

    • 6+8

      asiattomasta viestistä!

      • ...

        Mitä asiatonta siinä on jos keskustellaan toyotan vaeltelusta?


      • kääk kääk
        ... kirjoitti:

        Mitä asiatonta siinä on jos keskustellaan toyotan vaeltelusta?

        Etkös tiedä että pyhää toyoa ei saa arvostella vain ylistää.


      • 9+45
        kääk kääk kirjoitti:

        Etkös tiedä että pyhää toyoa ei saa arvostella vain ylistää.

        Toyota on kyllä niin kansanauto ku vaan voi olla. Harmaita varpusia, ei mitään ihmeellistä tai huomiota herättävää... pyhät kaukana.


      • maan päällinen helve
        9+45 kirjoitti:

        Toyota on kyllä niin kansanauto ku vaan voi olla. Harmaita varpusia, ei mitään ihmeellistä tai huomiota herättävää... pyhät kaukana.

        kyllä huomaa heti milloin on ford urpo kirjoittelemassa. esim avensikseen tai mihinkään toyotan malleihin ei vaihdella alapalloniveliä raidetangon päitä tai koiranluita alle 400 000 kilometrin. avensis ei vaeltele jos on auraukset kunnossa eikä ole kovin ura herkkäkään.ford urpot vaihtelee allapalloniveliä yms joka vuosi. luulis vituttava moisia paskoja laitella.ja sit itketää tääl.


      • 28
        maan päällinen helve kirjoitti:

        kyllä huomaa heti milloin on ford urpo kirjoittelemassa. esim avensikseen tai mihinkään toyotan malleihin ei vaihdella alapalloniveliä raidetangon päitä tai koiranluita alle 400 000 kilometrin. avensis ei vaeltele jos on auraukset kunnossa eikä ole kovin ura herkkäkään.ford urpot vaihtelee allapalloniveliä yms joka vuosi. luulis vituttava moisia paskoja laitella.ja sit itketää tääl.

        mutta just avensis on todella uraherkkä, vaeltelee muutenkin kuten keskustelusta huomaa.


      • aiheuttaa
        28 kirjoitti:

        mutta just avensis on todella uraherkkä, vaeltelee muutenkin kuten keskustelusta huomaa.

        Toyotan merkki keulalla.


    • TÖTTERÖ TÖJÖ

      "ohjaus hieman vaeltaa" SEHÄN ON YKSI TOJOTAN TAVARAMERKEISTÄ!!!

      JONKA JATKONA ON HUONOT PENKIT JA SISUSTUS, SEKÄ IHANA TUULEN TUIVERRUS SISÄLLÄ!!!!!!!!!!!

    • pärnäsen!!!

      taitaa vaeltaa sinne meidän pajalle!!!!

    • vähällä pilattu

      Miksi japanilaiset ei osaa/halua korjata tätä ominaisuutta edes uusissa malleissa? Vika ollut jo yli 30 vuotta. Minäkin pöljä menin ostamaan Avensiksen, ilman kunnon koeajoa. Kärsi tätä nyt sitten.
      Kunnia ei kestä mennä heti vaihtamaan, ja täten myöntää erehtyneensä.
      Siitä kuulis taas kotona seuraavat kymmenen vuotta...
      Japsit on kautta aikojen osanneet tuon teollisuusvakoilun. Olis kannattanut panna muutama agentti asialle tästä ohjauksestakin.

      Muuten auto on OK.

      • vai vakoilua!

        Kunnollisen alustan kopioimiseen ei edes mitään teollisuusvakoilua tarvita. Ostaa vain vapaasti myynnissä olevan auton, purkaa ja mittaa tarvittavat speksit ja valmistaa omilla leimoillaan samanlaisen. Näin Toyota menetteli edellis sukupolven Corollan ja Yariksen taka-akseliston (yhdystukiakselisto) toteutuksessakin ja tuli kohtalaisen hyvä. Olisivat kopioineet vielä ohajuksenkin, mutta ei vissiin sisu riittänyt senkin kopioimiseen.


      • tojovaappuu
        vai vakoilua! kirjoitti:

        Kunnollisen alustan kopioimiseen ei edes mitään teollisuusvakoilua tarvita. Ostaa vain vapaasti myynnissä olevan auton, purkaa ja mittaa tarvittavat speksit ja valmistaa omilla leimoillaan samanlaisen. Näin Toyota menetteli edellis sukupolven Corollan ja Yariksen taka-akseliston (yhdystukiakselisto) toteutuksessakin ja tuli kohtalaisen hyvä. Olisivat kopioineet vielä ohajuksenkin, mutta ei vissiin sisu riittänyt senkin kopioimiseen.

        Ku yrittää säästää materiaaleissa ja tekee kaiken vähän ohuemmasta ja huonommasta. Siitä se vaappuminen sitten lähtee. Ruosteet pahentaa, siksi pari vuotta vanha tojo menee yleensä paal...anteeksi, pohjois-Karjalaan tai Afrikkaan.


    • nimikin skeida

      toyota tekee kaiken itse,,ei olekkaan noita vokkelon ja skootterin moottori yms murheita,enpä noilla uskaltas lähtee sivaa etemmäksi.täsiä skeidoja

      • Outo tyyppi

        Taidat olla niitä hemmoja, jotka iltasadukseen lukevat Toyota Plus lehtiä ja nukkuvat yönsä Toyota brosarit tyynyn alla.. Ihan sairasta on tuo uskosi.


      • TOJO TEKEE MOPOJA

        HAHAHHAHAHAH!!
        TOJO KOPIOI KAIKEN MUILTA!!!
        MUTTA LAATU ON MADE IN JAPAN!!


    • tojotaterot = aaseja

      Tojota on vanha automerkki, ohan siitä on virressäki:
      "Tiellä ken vaeltaa, ken aasilla ratsastaa!"

    • Liikunta tekee hyvää

      mullakin lähti Avensis vaeltamaan ja en ole sen koommin sitä nähny. Kerran soitti ja sanoi, että on Rukalla ja oli tutustunut mukavaan Passattiin ja oli ihan rakastunut.

      Sitä valitteli, että ei ollut tullut mukaan kunnollista tuulipukua, kun se mulla aina päällä, nukkuessakin.

    • pärnäsen!!

      pajalle kuule se lopuksi tuli ja tuumas korjatkaa tuata ohjausta kun mä haluan samalaisen ohjaustuntuman kuin mondeossa ja wolkkarissa mutta pajan väki tuumas se ei auta tässä tapauksessa kun koko toy..jotti on löysä jo valmiiksi!!!

    • Hankala case

      Tuo vaeltelu on hiukan hankala juttu, ja johtuu ihan noista alusta / ohjausrakenteista. Rengaspaineilla ja kulmien säädöillä voi yrittää kokeilla, mutta arvelen ettei tuosta kuitenkaan ihan Audi/ Ford / VW/ Volvo tasoista saa. Moni on ihmetellyt sitä ettei Toyota saa rakennettua tätä palikkaa eli ajettavuutta eurooppalaiselle tasolle, ja kieltämättä ohjaustuntuma on hieman keinotekoisen tuntuinen. Valtaosa Toyotista on kuitenkin noita pienempiä kaupunki autoja, joten onkos nyt vaan niin että tehtaan suunnittelijoiden osaaminen ei yksinkertaisesti riitä isompien autojen ajettavuuden kehittämiseen tai sitten siihen ei haluta panostaa riittävästi. Suomessa on pitkät välimatkat, joten täällä jos jossain auton ajettavuuden ja ergonomian tulee olla kohdallaan.

    • EiToi

      Auris (2011) on ruvennut - aika yllättäin vasta nyt 60.000 km: jälkeen - vaeltelemaan hyvin häiritsevästi. Harkitsen merkin vaihtamista...

    • huterox

      Alkaa vaappumaan toyotasit, ei muuta kuin vaihto skodaan!

    • herkullisenherkkä

      Ajokoiramainen käytös ei ole Toyotassa vika (niinkuin ei mikään muukaan, mikä muissa merkeissä viaksi laskettaisiin) vaan OMINAISUUS. Sen kuuluu mennä sinne mihin tuuli sattuu viemään. Niin on herkkä ajettava!

    • terästä.montaa-laatua224

      Ne on ne pallonivelet ,jos ostaa tarvikkeena, ne on liian mellot

    • siihenTottuuTaiEi

      Yhdistelmänä tunnoton ylikeveä ohjaus ja surkea alusta tekee Aven ajamisen juurikin ajokoiran tyyliseksi kylki edellä laidasta laitaan menoksi. Ei vika, vaan ominaisuus joka vaivaa suurinta osaa merkin malleja jo vuosikymmenien ajalta.

    • Hiikoli

      Prius plus alla jämäkät w.nopeusluokan renkaat ja ei vaella yhtään.menee ku juna.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe