Kannattaako mennä riparille?

wuhwuhgrrrrrr

Eli nyt ois aikaa päättää et meenkö riparille ens kesänä vai en. Aattelin kyl mennä, tulis varmaa kivoi kokemuksii jne (= Mut siiis jos mä en mee riparille, ni enkö pysty mennä naimisii?

38

3157

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rompix

      Naimisiin pääset vaikket kävisikään rippikoulua. Jos taas haluat kirkkohäät, niin joudut rippikoulun käymään. Itse en suosittele rippikoulua sen uskonnollisuuden takia, mutta älä anna minun mielipiteen vaikuttaa liikaa vaan kuuntele muidenkin näkökulmia.

    • samusod

      Suosittelen riparin sijaan Prometheus-leiriä (eli "protua"). Se on katsomuksiin sitoutumaton aikuistumisleiri, jossa ei tarvitse päntätä rukouksia ja kuunnella jeesustelua. Muuten protu ihan samantyyppinen, eli vietetään mukavaa aikaa samanikäisten nuorten kanssa ja keskustellaan paljon. Naimisiin pääset vaikket kävisi riparia tai kuuluisi kirkkoon.

      http://www.protu.fi/

    • ripittämätön

      niitä perisyntisiä "jumalan" luomia lapsia voi saada vain luterilaisen kaavan mukaan vihityssä avioliitossa (sitä vihkikaavaa, eikä luterilaisia löydy raamatusta)

      • wahwuhluhkah

        Tuli vaa mielee et miks en menis, ei ne mua voi "aivopestä" (:: Ei mul varmasti oo ens kesän mitää tekemist ni menis tos sentää vähä aikaa..


      • jarmo kokkonen
        wahwuhluhkah kirjoitti:

        Tuli vaa mielee et miks en menis, ei ne mua voi "aivopestä" (:: Ei mul varmasti oo ens kesän mitää tekemist ni menis tos sentää vähä aikaa..

        Nuorten palaute ripareilta on tosi positiivista, ehkä kannattaakin kysyä riparin käyneiltä nuorilta? Myös vanhempien kanssa valinnasta on hyvä keskustella. Uskallaan suositella rippikoulua, siellä pääset itse miettimään elämäsi kysymyksiä ja kuulet toisten ajatuksia, tulet kyllä viihtymään. Pänttäämistä tai "jeesustelua" on turha pelätä, joillakin ihmisillä on omia ennakkoluuloja tai virheellisiä käsityksiä, varsinkin "aivopesun" suhteen, niin kuin itsekin jo huomaat.

        Avoimin mielin ja ilman ennakkoluuloja kohti suurta seikkailua!


      • uskonto vahingoittaa
        wahwuhluhkah kirjoitti:

        Tuli vaa mielee et miks en menis, ei ne mua voi "aivopestä" (:: Ei mul varmasti oo ens kesän mitää tekemist ni menis tos sentää vähä aikaa..

        Rippikoulu sitoo puoleksi vuodeksi. Ihmisen on hyvä olla tekemättä mitään, aina ei tarvitse olla jotain tekemässä. Jos haluaa kuitenkin jollekkin leirille, on terveellisempää valita uskontoihin sitoutumaton leiri, joita on kymmenittäin erilaisia mistä valita.

        Uskonto on erittäin vahingollista ajattelulle, koska se saa ihmiset kuvittelemaan harhoja ja elämään mielikuvitusmaailmassa. Kristinusko ei perustu mihinkään muuhun kuin siihen, että ihmiset saadaan uskomaan satuihin, ja sen avulla hallittua ihmisiä ja antamaan rahaa uskonlahkolle.

        Aivopesulle ei voi itse mitään. Ainoa tapa, miten sen voi välttää, on olla menemättä uskonnollisiin toimiin mukaan.


      • Mirka ...
        wahwuhluhkah kirjoitti:

        Tuli vaa mielee et miks en menis, ei ne mua voi "aivopestä" (:: Ei mul varmasti oo ens kesän mitää tekemist ni menis tos sentää vähä aikaa..

        ""Tuli vaa mielee et miks en menis, ei ne mua voi "aivopestä" ""
        Näinhän moni kuvittelee. Tutkimukset kuitenkin vahvistaa että ripari lisää nuorten uskollisuutta yli 50%.
        Eli, moni vannoutunut jumalan kieltäjä lähtee riparilta uskistuneena ja vannoo uskonsa jumalaan.

        Riparin aivopesu toimii ihan oikeasti ja tehokkaasti.

        En suosittele riparia kenellekään.


      • yks eronnut
        jarmo kokkonen kirjoitti:

        Nuorten palaute ripareilta on tosi positiivista, ehkä kannattaakin kysyä riparin käyneiltä nuorilta? Myös vanhempien kanssa valinnasta on hyvä keskustella. Uskallaan suositella rippikoulua, siellä pääset itse miettimään elämäsi kysymyksiä ja kuulet toisten ajatuksia, tulet kyllä viihtymään. Pänttäämistä tai "jeesustelua" on turha pelätä, joillakin ihmisillä on omia ennakkoluuloja tai virheellisiä käsityksiä, varsinkin "aivopesun" suhteen, niin kuin itsekin jo huomaat.

        Avoimin mielin ja ilman ennakkoluuloja kohti suurta seikkailua!

        Kirkolla on nyt hätä maksavista jäsenistä, kun tänä vuonna jo 65.000 fiksua ihmistä on eronnut ihmisiä vihaavasta kirkosta. Miksi kannattaisi maksaa sellaisen valheopin levittämisestä, johon ei voi itse uskoa?
        Miksi piispat eivät ole huolissaan eronneiden "sieluista" ... ei tullut mieleenkään ... mutta huoli kohdistui kirkon taloudelliseen tilaan ja siihen, että millä kierolla konstilla saataisiin maksajat takaisin kirkkoon.

        Kun raha lutkukirkon kirstuun kilahtaa, niin "sielu" taivaaseen vilahtaa!


      • järjetöntä
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Tuli vaa mielee et miks en menis, ei ne mua voi "aivopestä" ""
        Näinhän moni kuvittelee. Tutkimukset kuitenkin vahvistaa että ripari lisää nuorten uskollisuutta yli 50%.
        Eli, moni vannoutunut jumalan kieltäjä lähtee riparilta uskistuneena ja vannoo uskonsa jumalaan.

        Riparin aivopesu toimii ihan oikeasti ja tehokkaasti.

        En suosittele riparia kenellekään.

        ideaa, et miks se on huono juttu jos löytää lohdun, rauhan, onnen, ilon, toivon, rakkauden ja ystäviä uskon kautta. Miten se vois olla huono asia??? Kaikki ihmisethän haluu olla onnellisia! Jumala voi tarjota sen, joten miksette voi antaa meijän uskoa vapaasti ja olla onnellisia kun ollaan se onni löydetty tai etsitään sitä ja te tulette pelottelemaan ja sabotoimaan.
        Luulen, että olette kateellisia, kun ette itse osaa löytää onnea niin helposti, vaan etsitte sitä vääristä paikoista, kuten baareista, poikaystävistä, töistä, harrastuksista ja jopa päihteistä. Miksi meidänkin pitäisi?????

        KYLLÄ MÄ HENK.KOHT. SUOSITTELEN MIELUUMMIN RIPPIKOULUA KUIN BAARIA.


      • gygtfrdd44

        #ideaa, et miks se on huono juttu jos löytää lohdun, rauhan, onnen, ilon, toivon, rakkauden ja ystäviä uskon kautta. Miten se vois olla huono asia??? #
        TÄLLAISTA KRISTITTYJEN RAUHAA KO TARKOITAT?
        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html
        Tässä parempi rauha...
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201705152200138929_ul.shtml

        #Kaikki ihmisethän haluu olla onnellisia!#
        Raiskaajina vai raikattuina?
        Uskonnustuksen kaltaissuudestako nautit?

        #Jumala voi tarjota sen, joten miksette voi antaa meijän uskoa vapaasti ja olla onnellisia kun ollaan se onni löydetty tai etsitään sitä ja te tulette pelottelemaan ja sabotoimaan.#
        Missä olit historian oppitunneilla, kirkossako???
        Ymmärrättekö te uskovaisina, että vielä 1700 luvulle kristityt pavelivat hallitsijoita, kuninkaita, keisareita jne jumalinaan?
        Hallitsijoista jumalina on luovuttu jo noin 300 vuotta sitten MUTTA papisto pitää yllä samaa epärehellistä rikollisuuttaan seurakuntalaisilla kaiken maksattamalla, edustus asunnnoista sekä viinatkin ja nauravat eksytetyille Jumalaa ja Jeesusta pillaavina heistä luopuneita aivopesu ammattilaisina.
        Rikollisuudenne historiaa et ilmeisesti ole saanut lukea, tai olisko niin ikävästi että et ole sitä ymmärtänyt rikollisuudeksi?
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        Käskyn noudattamisista esimerkkejä...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        #Luulen, että olette kateellisia, kun ette itse osaa löytää onnea niin helposti, vaan etsitte sitä vääristä paikoista, kuten baareista, poikaystävistä, töistä, harrastuksista ja jopa päihteistä. Miksi meidänkin pitäisi?????#
        NIIN, TEILLEKÖ SE VALTION KIRKON PAPISTO VIINAT KOTIIN KANTAA???
        Epäilen, että tekopyhyydes on aivopesu mainosta ja SAIRASTA luulemista!!
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061821695674_uu.shtml

        #KYLLÄ MÄ HENK.KOHT. SUOSITTELEN MIELUUMMIN RIPPIKOULUA KUIN BAARIA. #
        Voihat sinne rikollisen kristinuskon helevettiin mennä ikuisena syntisnä ILMAN, ETTÄ kerää mukaansa IHMISIÄ!
        uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        HUOM!
        Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
        "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

        Tuollaisiksi ei ole yksikään suomalaistenkaan lapsistakaan ole syntyneet vaan tuollaisiksi valtion kirkko aivopesettää alaikäisiä nuoria ja lapsia.

        Suosittelen nuoria rohkeasti oppi tunneillaan kysymään kouluissa miksi ihmiseksi syntyneestä pitää kouluttaa uskontunnustuksen valehteleva kaltainen ääliö!!!


      • Jontsu21
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Tuli vaa mielee et miks en menis, ei ne mua voi "aivopestä" ""
        Näinhän moni kuvittelee. Tutkimukset kuitenkin vahvistaa että ripari lisää nuorten uskollisuutta yli 50%.
        Eli, moni vannoutunut jumalan kieltäjä lähtee riparilta uskistuneena ja vannoo uskonsa jumalaan.

        Riparin aivopesu toimii ihan oikeasti ja tehokkaasti.

        En suosittele riparia kenellekään.

        Konfirmaatiossa riparilla uskistuneet tunnustavat julkisesti uskovansa jumalaan.

        Riparille ei kannata mennä uskistumis vaaran takia.

        Protu on oikeasti mukavampi ja turvallisempi. Uskistumis vaaraa ei ole.


      • Ter.Mirka
        järjetöntä kirjoitti:

        ideaa, et miks se on huono juttu jos löytää lohdun, rauhan, onnen, ilon, toivon, rakkauden ja ystäviä uskon kautta. Miten se vois olla huono asia??? Kaikki ihmisethän haluu olla onnellisia! Jumala voi tarjota sen, joten miksette voi antaa meijän uskoa vapaasti ja olla onnellisia kun ollaan se onni löydetty tai etsitään sitä ja te tulette pelottelemaan ja sabotoimaan.
        Luulen, että olette kateellisia, kun ette itse osaa löytää onnea niin helposti, vaan etsitte sitä vääristä paikoista, kuten baareista, poikaystävistä, töistä, harrastuksista ja jopa päihteistä. Miksi meidänkin pitäisi?????

        KYLLÄ MÄ HENK.KOHT. SUOSITTELEN MIELUUMMIN RIPPIKOULUA KUIN BAARIA.

        ""et miks se on huono juttu jos löytää lohdun, rauhan, onnen, ilon, toivon, rakkauden ja ystäviä uskon kautta. Miten se vois olla huono asia??? ""
        - Tähän ei kukaan tervejärkinen tarvitse mielikuvitus hemmon apua.

        ""Kaikki ihmisethän haluu olla onnellisia! Jumala voi tarjota sen""
        - Mikä ihmeen jumala. Jumala on satua ja höpötystä.

        ""joten miksette voi antaa meijän uskoa vapaasti ja olla onnellisia kun ollaan se onni löydetty ""
        - Höpö höpö. Onnellisuuteen ei tarvitse mielikuvitus olioita.

        Uskonnon ovat pelkkää BULLSHITTIÄ. Olkaa onnellisia että on olemassa ateisteja.


    • Mirka ...

      Ennen kuin edes harkitset riparia niin pyydä kirkolta todisteita että heidän opettamat asiat siellä riparilla on myös totta.

      • uskonto on turhaa

        Noh, miksi vaivautua, kun jokainen tietää, miten kirkko pyörittelee, vääntelee, käntelee, vääristelee ja suoraan valehtelee opettamiensa asioiden olevan totta. Todisteita on turha pyytää, niitä kun ei ole.


      • wahwelly
        uskonto on turhaa kirjoitti:

        Noh, miksi vaivautua, kun jokainen tietää, miten kirkko pyörittelee, vääntelee, käntelee, vääristelee ja suoraan valehtelee opettamiensa asioiden olevan totta. Todisteita on turha pyytää, niitä kun ei ole.

        Öö öööööö. Ehkä mun kannattais mennä... tai ei? Enemmän oon kyl sil puolel et meen mut joo mietin sit ku kiinnostaa ;d


      • ...sinua...

        ...tyhmää ateistia. Etkö tajua mitä kirkko ja krstinusko ovat? Luuletko tosiaan että Jumalan olemassaolon tarvitsisi todella todisteita? Jokaisessa meissä itsessämme asuu Jumala ja Jeesus ja krstinusko on juuri sitä että se opettaa meille kunnollisen moraalikäsityksen ja opettaa meitä vastuulliseen ja toisia kunnioittavaan elämään, mutta ethän sinä tyhmä ja materialistitoitunut ateisti sitä ymmärrä...


      • ATEISITI
        ...sinua... kirjoitti:

        ...tyhmää ateistia. Etkö tajua mitä kirkko ja krstinusko ovat? Luuletko tosiaan että Jumalan olemassaolon tarvitsisi todella todisteita? Jokaisessa meissä itsessämme asuu Jumala ja Jeesus ja krstinusko on juuri sitä että se opettaa meille kunnollisen moraalikäsityksen ja opettaa meitä vastuulliseen ja toisia kunnioittavaan elämään, mutta ethän sinä tyhmä ja materialistitoitunut ateisti sitä ymmärrä...

        SINÄ SAATANAN HULLU USKOVAINEN OLET HULLU.


      • ...taas...
        ATEISITI kirjoitti:

        SINÄ SAATANAN HULLU USKOVAINEN OLET HULLU.

        ...yksi todiste ateistien henkisestä jälkeenjääneisyydestä...


      • huomaatkos
        ...taas... kirjoitti:

        ...yksi todiste ateistien henkisestä jälkeenjääneisyydestä...

        Etkö huomannut, että kyseinen teksti ei ollut ateistin kirjoittama, vaan ATEISITI:n..


      • uskonto tuhoaa
        ...sinua... kirjoitti:

        ...tyhmää ateistia. Etkö tajua mitä kirkko ja krstinusko ovat? Luuletko tosiaan että Jumalan olemassaolon tarvitsisi todella todisteita? Jokaisessa meissä itsessämme asuu Jumala ja Jeesus ja krstinusko on juuri sitä että se opettaa meille kunnollisen moraalikäsityksen ja opettaa meitä vastuulliseen ja toisia kunnioittavaan elämään, mutta ethän sinä tyhmä ja materialistitoitunut ateisti sitä ymmärrä...

        Mites omassa sekstissäsi ilmenee toisten kunnioitus ja moraalikäsitys.

        Jeesusta ja jumalaa ei ole olemassa.

        Moraalia, vastuuta ja kunnioitusta ei tarvitse opettaa, sillä ne ovat myötäsyntyisiä ja luonnostaan jokaisessa eliössä. Kristinuskon oppien mukaan eläminen ohjaa pois luontaisesta hyvyydestä ja rakkaudesta kaikkea kohtaan, ja muuttaa ihmisen aggressiiviseksi ja tuhoavaksi.


      • :)
        uskonto tuhoaa kirjoitti:

        Mites omassa sekstissäsi ilmenee toisten kunnioitus ja moraalikäsitys.

        Jeesusta ja jumalaa ei ole olemassa.

        Moraalia, vastuuta ja kunnioitusta ei tarvitse opettaa, sillä ne ovat myötäsyntyisiä ja luonnostaan jokaisessa eliössä. Kristinuskon oppien mukaan eläminen ohjaa pois luontaisesta hyvyydestä ja rakkaudesta kaikkea kohtaan, ja muuttaa ihmisen aggressiiviseksi ja tuhoavaksi.

        ..sekstissä :) -> tekstissä..


      • ...niin...
        uskonto tuhoaa kirjoitti:

        Mites omassa sekstissäsi ilmenee toisten kunnioitus ja moraalikäsitys.

        Jeesusta ja jumalaa ei ole olemassa.

        Moraalia, vastuuta ja kunnioitusta ei tarvitse opettaa, sillä ne ovat myötäsyntyisiä ja luonnostaan jokaisessa eliössä. Kristinuskon oppien mukaan eläminen ohjaa pois luontaisesta hyvyydestä ja rakkaudesta kaikkea kohtaan, ja muuttaa ihmisen aggressiiviseksi ja tuhoavaksi.

        ...ei tarvitse opettaa? Tietystihhän tarvii, koska ei ihminen ole mikään kone, joka tullessaan ulos äidin mahasta olisi valmiiksi ''ohjelmoitu'', vaan lapsen täytyy oppia tietyt elämän perusasiat kuten toisten ihmisten kunnioittamisen vanhemmiltaan, joilta lapsi ensisijaisesti saa esimerkkinsä, sekä Raamatusta, joka ohjaa uskovaista elämän tiellä, ettei tämä sortuisi saatanaan.


      • uskonto tuhoaa
        ...niin... kirjoitti:

        ...ei tarvitse opettaa? Tietystihhän tarvii, koska ei ihminen ole mikään kone, joka tullessaan ulos äidin mahasta olisi valmiiksi ''ohjelmoitu'', vaan lapsen täytyy oppia tietyt elämän perusasiat kuten toisten ihmisten kunnioittamisen vanhemmiltaan, joilta lapsi ensisijaisesti saa esimerkkinsä, sekä Raamatusta, joka ohjaa uskovaista elämän tiellä, ettei tämä sortuisi saatanaan.

        Siten niin, että ei tarvitse opettaa.

        Tutkaileppa vaikka luontofilmejä, jossa näytetään eri eläinlajien käyttäytymistä. Eläimillä ei ole uskontoja (onneksi!), eikä kouluja eikä kirjoja, mutta niin vain hekin osaavat elää sopusoinnussa yhdessä lauman ja muun maailman kanssa.

        Ymmärrys ja viisaus elävät jokaisessa solussamme. Sama viisaus kasvattaa lapsenkin kohdussa "oikeanlaiseksi ja oikeassa jäejestyksessä" ilman, että äiti voisi siihen erityisemmin vaikuttaa. Samalla tavalla jokainen lapsi on elämässä viisas jo syntyessään, mutta jonka kehitystä voidaan häiritä ulkoapäin ymmärtämättömällä käytöksellä. Tietyt uskonnot häiritsevät tätä luonnon viisautta ja tasapainoa.

        Toisen elämän kunnioittaminen on sisäsyntyistä, sitä ei tarvitse erikseen opettaa.

        Raamattu ohjaa ihmiset luontaisesta elämästä pois, harhaiseen ja vääristyneeseen maailmankuvaan. Raamatun mukaan eläminen on elämää henkisessä tasapainottomuudessa, joka luo tuhoa ja kaaosta maailmaan.

        Mitään saatanaa ei ole.


      • ...ohjaa...
        uskonto tuhoaa kirjoitti:

        Siten niin, että ei tarvitse opettaa.

        Tutkaileppa vaikka luontofilmejä, jossa näytetään eri eläinlajien käyttäytymistä. Eläimillä ei ole uskontoja (onneksi!), eikä kouluja eikä kirjoja, mutta niin vain hekin osaavat elää sopusoinnussa yhdessä lauman ja muun maailman kanssa.

        Ymmärrys ja viisaus elävät jokaisessa solussamme. Sama viisaus kasvattaa lapsenkin kohdussa "oikeanlaiseksi ja oikeassa jäejestyksessä" ilman, että äiti voisi siihen erityisemmin vaikuttaa. Samalla tavalla jokainen lapsi on elämässä viisas jo syntyessään, mutta jonka kehitystä voidaan häiritä ulkoapäin ymmärtämättömällä käytöksellä. Tietyt uskonnot häiritsevät tätä luonnon viisautta ja tasapainoa.

        Toisen elämän kunnioittaminen on sisäsyntyistä, sitä ei tarvitse erikseen opettaa.

        Raamattu ohjaa ihmiset luontaisesta elämästä pois, harhaiseen ja vääristyneeseen maailmankuvaan. Raamatun mukaan eläminen on elämää henkisessä tasapainottomuudessa, joka luo tuhoa ja kaaosta maailmaan.

        Mitään saatanaa ei ole.

        ...niiden luontaiset vaistot! Ihminen on aivan erilainen kuin joku saastainen eläin! Ihmisen erottaa eläimestä sen älykkyys. Esimerkiksi eläimet eivät osaa olla ilkeitä toisilleen, muuta kuin jos siitä on hyötyä esimerkiksi ruoanhankinnassa, mutta ihminen osaa olla ilkeä ihan vain ilkeyden ilosta!

        Jotenka vain Raamattu ohjaa oikealle polulle.


      • uskonto tuhoaa
        ...ohjaa... kirjoitti:

        ...niiden luontaiset vaistot! Ihminen on aivan erilainen kuin joku saastainen eläin! Ihmisen erottaa eläimestä sen älykkyys. Esimerkiksi eläimet eivät osaa olla ilkeitä toisilleen, muuta kuin jos siitä on hyötyä esimerkiksi ruoanhankinnassa, mutta ihminen osaa olla ilkeä ihan vain ilkeyden ilosta!

        Jotenka vain Raamattu ohjaa oikealle polulle.

        Hohhoijaa..

        Ihminen ei ole toiminnoiltaan sen erilaisempi kuin muutkaan eliöt. Ihminen ei ole edes erityisen älykäs, vaan ihmistä paljon älykkäämpiä ja kyvykkäämpiä eliöitäkin on.

        Toiselle ilkeily ei ole älykästä toimintaa missään tilanteessa. Ilkeily ei ole myötäsyntyistä, vaan mielen sairautta.

        Raamatussa opetetaan väheksymään eläimiä ja pitämään niitä saastaisina, mutta todellisuudessa asia on toinen. Ihminen ei ole erillinen ympäröivästä maailmasta, ja kaikki olemme yhdenvertaisia kaiken kanssa.

        Raamattu ohjaa ihmiset tuhoamaan maapallon, kokonaisuudessaan ja kaikkineen.


      • ...näyttää...
        uskonto tuhoaa kirjoitti:

        Hohhoijaa..

        Ihminen ei ole toiminnoiltaan sen erilaisempi kuin muutkaan eliöt. Ihminen ei ole edes erityisen älykäs, vaan ihmistä paljon älykkäämpiä ja kyvykkäämpiä eliöitäkin on.

        Toiselle ilkeily ei ole älykästä toimintaa missään tilanteessa. Ilkeily ei ole myötäsyntyistä, vaan mielen sairautta.

        Raamatussa opetetaan väheksymään eläimiä ja pitämään niitä saastaisina, mutta todellisuudessa asia on toinen. Ihminen ei ole erillinen ympäröivästä maailmasta, ja kaikki olemme yhdenvertaisia kaiken kanssa.

        Raamattu ohjaa ihmiset tuhoamaan maapallon, kokonaisuudessaan ja kaikkineen.

        ...täällä muillekkin sen kohdan Raamtusta, joka kehottaa tuhoamaan maapallon? Miten sinä voit tietää MITÄÄN Raamatusta, jos olet ateisti, etkä ole lukenut Raamattua? Puhuit itsesi pussiin...

        Ja lisäksi Raamattu kehottaa meitä juuri suojelemaan, varjelemaan ja kansoittamaan Luojan luoman maapallomme.


      • uskonto tuhoaa
        ...näyttää... kirjoitti:

        ...täällä muillekkin sen kohdan Raamtusta, joka kehottaa tuhoamaan maapallon? Miten sinä voit tietää MITÄÄN Raamatusta, jos olet ateisti, etkä ole lukenut Raamattua? Puhuit itsesi pussiin...

        Ja lisäksi Raamattu kehottaa meitä juuri suojelemaan, varjelemaan ja kansoittamaan Luojan luoman maapallomme.

        Kannattaa lukea huolellisemmin muiden tekstejä ja vielä yrittää sisäistää lukemansa.

        Raamattu ohjaa ihmiset tuhoon, ei välttämättä aina kehota, vaikka sitäkin raamatussa esiintyy.

        Tässä sinullekkin raamatun mukavia tekstejä lueskeltavaksi:
        "Käykää midianilaisten kimppuun ja hävittäkää heidät." [4. Moos. 31:2]
        "..teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa." (5. Moos. 13:15)
        "Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä." [5. Moos. 13:6 ]

        Maapallon saastuminen on pitkälti kristinuskon syytä. Kristinuskolla aivopestyt ihmiset ovat ylimielisiä muuta maailmaa kohtaan, joka johtaa piittaamattomuuteen muiden hyvinvoinnista. Seuraavassa raamatun kohta, joka ohjaa ihmiset tuhoamaan elinympäristönsä:

        "Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 1. Moos. 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10]

        Ja tässä vielä raamatusta kohta, joka ohjaa ihmiset pois totuudenmukaisesta elämästä:
        "Ja onhan ihminen paljon arvokkaampi kuin lammas." [Matt. 6:26; Joh. 7:22,23]

        Miten sinä voit tietää mitään narkkareista tai pedofiileistä, ellet itse ole jatkuvasti huumehöyryissä tai pikkulapsia seksuaalisesti ahdistelemassa.. :)

        Hiljattain esitetyn tutkimuksen mukaan uskonnottomat tietävät eri uskonnoista enemmän, kuin kyseisten uskontojen kannattajat omasta uskonnostaan. Se on nimittäin maailmankuvaa avartavampaa, kun ei elä yhden ahdasmielisen uskonnon orjana, vaan tutkiskelee elämää monelta kantilta.


      • ilonenisonen
        wahwelly kirjoitti:

        Öö öööööö. Ehkä mun kannattais mennä... tai ei? Enemmän oon kyl sil puolel et meen mut joo mietin sit ku kiinnostaa ;d

        mitä et halua uskoa. Ripari ei ole aivopesua, ei raamatulla päähän hakkaamista. Oon ite isosena ollu kauan, ja vaikka mulla on henk.koht. usko Jeesukseen, ni en silti tuputa sitä kellekään rippikoululaiselle. Jos haluaa tietää enemmän, niin sitten ne kysyy multa ja mä oon ilonen saadessani kertoo. Tärkeint on mun mielestä vaan se, et Raamattuun tutustutaan, sillä se on hieno kirja, josta monet löytää elämälleen vastauksia ja mielenrauhan :)
        Tuu riparille, on ihana kokemus ja törkeen hauskaa vaa viettää aikaa keskenään! Älä ota paineita mistää et sun tarttis jotain tietää, ku me kyl opetetaa (ja sen saa ite päättää uskooko vai eikö) ;)


      • Ter.Mirka
        ...sinua... kirjoitti:

        ...tyhmää ateistia. Etkö tajua mitä kirkko ja krstinusko ovat? Luuletko tosiaan että Jumalan olemassaolon tarvitsisi todella todisteita? Jokaisessa meissä itsessämme asuu Jumala ja Jeesus ja krstinusko on juuri sitä että se opettaa meille kunnollisen moraalikäsityksen ja opettaa meitä vastuulliseen ja toisia kunnioittavaan elämään, mutta ethän sinä tyhmä ja materialistitoitunut ateisti sitä ymmärrä...

        Jeesus on ihan yhtä totta kuin Mustanaamio.


    • p a k a n a

      Minä en ole käynyt rippikoulua. Naimisissa olen ollut rakastamani miehen kanssa pian 30 vuotta.

      Silloin 70-luvulla ei ollut mitään vaihtoehtoa rippikoululle.

      Minusta on hienoa, että nykyään on Prometheus-leiri, jossa saa keskustella ikäistensä kanssa ja voi pohtia omaa maailmankatsomustaan. Olisin varmasti mennyt tällaiselle leirille, jos se olisi silloin ollut mahdollista.

      • tfrfes32

        paavalilla oli pakat oppilaita, siis kristityt.
        mielipiteesi vaikkuttaa olevan ihmisyyttä edustavia....


    • E120

      Minäkin suosittelen todella lämpimästi protua, jos kaipaat leiriltäsi kivoja kokemuksia, uusia ihmisiä ja uusia ajatuksia. Riparilla asioita käsitellään vain kristinuskon näkökulmasta, protulla sen sijaan vähän avarammin ja useampien aiheiden parista. Protullehan voi mennä kuka vain ja jos haluat, voit käydä vaikka molemmat leirit. Itse olin pari vuotta sitten leirillä ja tykkäsin tosi paljon, leiriläisistä tuli kuin sisaruksia viikon aikana vaikken tuntenut yhtäkään etukäteen. Viime kesänä olin apuohjaajana ja se oli ehkä vieläkin hienompi viikko, ensi kesänä olisi tarkoitus mennä taas :) Olen ollut myös riparilla mutta prutsta pidin ehdottomasti enemmän, sain enemmän irti ja opin enemmän.

      • Anonyymi

        Mulla oli tänään eka rippikoulu tapaaminen ja se oli ihan älyttömän ahdistavaa ja naurettavaa. Periaatteessa selvää aivopesua. Harmittaa nytten kun valitsin rippi leirin, protu alkaa kuulostaa tosi kivalta :(


    • Järkimeni

      Kaveri teki itsenurhan tämän vitun paskan takia ja hän on onnekas että hänen annettiin, itseäni estettiin tekemästä itsemurhaa juuri kun olin hyppäämässä kirkon katolta ja pistettiin vittu vuodeksi testeihin ja psykologille, olen vittu 17 vuotias ja vieläkin 9 luokalla.

    • erkka_xd

      Mene vaan, siellä puhutaan paskaa jumalasta ja mennään salaa uimaan

    • gtfrd4s4

      HALOOOO!!!
      Papit aivopesee uskomaan ilmeisesti saatanaa palvelevina
      SILLÄ
      papistonkin raamatun mukaan Jeesus on uskomisen kieltänyt!!!!

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

      SIIS saatanaa jumaloivat Jeesuksenkin Nimeen valehtelevina rikollisuuden edustajina!

    • menkää.vaan

      Ripari saastuttaa aivotoiminnot. HAH HAH HAH

    • Anonyymi

      itse en ole tippaakaan uskonnollinen, mutta menen riparille sen plussien takia :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe