SANOMA MAGAZINES ... ÄLKÄÄ TILATKO!

Suuri Käsityö

Näiden kusettajien kelkkaan kun lähtee, niin saa maksaa lehdestä enemmän kuin irtonumeroina ostettuna. Peruutusehdot ovat lievästi sanottuna kummalliset, jos olet erehtynyt (tilaajalahjojen toivossa) tekemään kestotilauksen; "Irtisanominen tulee voimaan neljän viikon kuluessa irtisanomisilmoituksesta. Tilauksen päättyessä veloitetaan ennen irtisanomisen voimaantuloa toimitettujen lehtien hinta. "

Ja se viimeinen lehtihän sitten maksaa!!!!

Ei kiitos näitä lehtiä enää ikinä!

43

9411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen tilaaja

      Sama juttu, tapellut useamman kerran peruutuksen onnistumisen kanssa. Kestotilausjakson loputtua ja uuden alkaessa seuraavan kuukauden alussa, ei netissä voi kuukauteen peruuttaa edellisen kestotilauksen tilausnumeron perusteella. On odotettava seuraavan kestotilauksen ensimmäistä numeroa, mistä saa tilausnumeron, jolla pääsee nettiin peruuttamaan tilauksen. Elikkä vähintään yhdestä ylimääräisestä lehdestä pitää maksaa täysi hinta. Törkeää toimintaa.
      Puhelimella ei pääse läpi ja jonottaminen maksaa...muistaakseni jotain 23 senttiä minuutti. Kokemusta on. Kerran soitin päivän aikana 5 kertaa ja pisin jonottaminen oli 15 min. ilman tulosta. Tyhjän jonottaminen maksoi yli kahdeksan euroa.
      Peruin tilauksen sähköpostilla, mihin ei vastattu. Vasta toinen sähköposti ja kuluttaja-asiamiehellä uhkaaminen sai vauhtia asiaan. Sain lehden peruttua, eikä ylimääräisestä lehdestä tarvinnut maksaa mitään.
      Sen verran työlästä ja törkeääkin toimintaa kyseiseltä lehtitalolta oli, etten tilaa sieltä enkä muualtakaan enää lehtiä. Tarvittaessa ostan irtonumeron, tulee pitemmän päälle halvemmaksi.

    • Kauhea ...

      En pääse Me naiset lehdestä eroon millään, laskuja tulee. Puhelimeen ei vastata, netissä peruminen onnistuu vain tilausjakson loppuun mennessä eili monen kuukauden kuluttua!
      Varoitan pysytelkää erossa!!!

      • vihtori 99

        Lyön luurin korvaan seuraavalle lehtikauppiaalle heti.erityisesti Sanoma magazins myyjät.Tilaukset ovat harhaanjohtavia, niitä ei voi perua haluamassaan ajassa. Tilauslahjat eivät tule perille, joskin ovat etupäässä halpatuontiroskaa. Sääli niitä todennäköisesti työttömiä, opiskelijoita ja kotona olevia perheenäitejä jotka toimivat puhelinmyyjinä,meitä pettyneitä ja pahasuisia on paljon.


    • näin....

      Minä tilaan tälläisista tarjouksista, ja sitten lopetan tilauksen hyvissä ajoin ennen tilauksen päättymistä.

      http://kasityo.lehdentilaus.fi/

      On totta, että muuten tilaaminen tulee paljon kalliimmaksi.

    • 3+5

      Tilauksenhan voi peruuttaa jo heti ensimmäisen lehden tultua, ilmoittaa jo silloin että haluaa lopettaa jakson loppuun. Turhaan sitä sinne loppupuolelle odottaa ja laskee viikkoja että ehdinköhän enää...

    • mujo

      erehdyin tilaamaan puhelinmyyjältä ET - lehden määräaikaistilauksena.
      yrittänyt ottaa yhteyttä, kun muuten ei voi perua. olipa tarjous kahdessa erässä
      jopa yhteensä 1.40 e.
      ei tule toistumaan, kun tämä loppuu.

      • Kivikylän miäs

        Määräaikais tilausta ei tarvitse peruuttaa koska SE ON MÄÄRÄAIKAINEN! Onko vaikea ymmärtää yksinkertaista asiaa?


    • todella pettynyt san

      Ihan samaa asiaa, tilannut aku ankkaa vuosikausia ja nyt kun haluaisi sen peruuttaa niin tää paskafirma väittää laskutuskäytännön menevän niin, että lehti tulee marraskuulle saakka!!! Kun lasku kerran jo maksettu niin rahoja ei saa takaisin vaan on otettava lehti vastaan melkein vuosi!!! Kristus mitä kusetusta älkää koskaan tilatko tosta firmasta yhtään mitään!!!!

    • Kestotilaaja evp.

      Tosi vaikeaa on peruuttaa lehteä. Aku ankasta tivasi puhelun vastaanottaja syytä lopettamiseen. No, ei se hänelle kuulu mutta kerroin ulkomaille muutosta tuolloin.
      Toinen lehti olikin sitten kinkkinen, taisi olla Kodin Kuvalehti, ensin soitto ja kaiken piti olla selvää, ei kun jatkui vaan lehden tulo, toinen soitto ja netin kautta yhteys, mutta kun luottamus tilaajapalveluun oli mennyt niin varmin tapa oli sitten laittaa kirjattu kirje. Se maksoi jotain mutta silloin eivät ainakaan voi kiistää etteikö olisi viesti tullut perille.
      Lopputulos tästä showsta oli, että en enää tilaa mitään vaikka välillä mieli tekisikin. Mutta kun muistan tuon peruuttamisen vaikeuden niin halu tilata lähtee.

    • vituttaa_rank

      Mulle kun soittaa kerran vielä tuolta sanomalta, lähden heti ja käväisen vetämässä turpaan sitä nokilexin huijaria.

    • todella syvältä

      Aivan sama kokemus! Todella ala-arvoista palvelua kun yrittää perua tilausta (ei saa puhelimitse kiinni, sähköpostiviesteihin ei vastata jne.). Kestotilauksesta pääsee eroon vasta vuoden päästä, määräaikaisia kun yrittää perua laskun saapumisen jälkeen -- ei onnistu millään. En ikimaailmassa enää tilaa Sanoma Magazines PASKA lehtitalolta mitään. Toivottavasti menee konkkaan koko firma. Epätoivoisia ovat tietenkin nyt sen alv-veron tultua lehtien hintoihin, ihmiset eivät tilaa, vaan ostavat lehtensä irtona tai muista tarjouksista, lukevat kirjastoissa, lainaavat kavereiltaan jne. Mutta laitonta toimintaa kerta kaikkiaan, kuluttajalla ei mitään mahdollisuutta perua ennen kuin lehden tilausjakso päättyy. Siis on tiedettävä aina kestona tilattavien lehtien kiinnostavuus vuosi eteenpäin jne. TOSI,TOSI TÖRKEÄÄ.

    • Mun peruutus

      Mä peruutin just MikroBitin tilauksen, taitanee sekin olla Sanoma Magazinen lehtiä. Soitin asiakaspalveluun ja sanoin että peruutan lehden tilauksen, mutta tammikuun numerohan on jo tullut. Neiti sanoi että niinhän se on ja ensi maanataina tulee tiistain numero. Eli maksettavaksi tulee ne 2 lehteä tältä vuodelta ja että voit repiä vanhan laskun, minä laitan täältä uuden laskun tulemaan.

      Ei mitään ongelmia siis. Ei yrittänyt taivutella jatkamaan, ei kysellyt syytä...

      • Mun peruutus

        "tulee tiistain numero" :D :D Tarkoitin tottakai HELMIKUUN numeroa...


    • Paljon tehnyt.

      Ei minullakaan ole koskaan ollut mitään ongelmia suomalaisten lehtitalojen kanssa tilausmuutoksien teossa.

      Jotenkin tuntunut aina, että ongelmia näiden kanssa on niillä, joilla jää ylipäänsä laskut maksamatta ja äo on alle 70 pinnaa. Ei voi käsittää mitä vaikeata aivan triviaalissa asiassa on?

    • Lopen kyllästynyt.

      Irtisanominen maksaa, tilasimme ET lehden määräaikaisena tilauksena. Jakson päätyttyä tuli lasku ja kun aloin hakemaan yhteystietoja niin puhelin oli ainoa mahdollinen peruutuspaikka. Kun soittaa heidän numeroonsa kysytään mitä asia koskee ja sen mukaan on tehtävä numero valinta. Valittaessa peruutusvalinta saat taatusti odottaa yli puolituntia ja hinta 17 snt/min 8,28 snt/puhelu.. Laskekaapa mitä se maksaa?
      Viimein kun pääsin läpi, niin kysyin kuinka paljon heillä peruutetaan tilauksia kun voi kestää näin kauan vai rahastatteko todella näin härskisti, vastaus oli vähättelevä. Sanoin heille puhelun loputtua hyvästi ja tämä pätee.

      • Irmeli

        Aikausilehdissä on usein palvelukortti, jolla tilauksen voi lopettaa esim. maksetun jakson loppuun. Maksaa postimerkin hinnan.2 luokan merkki 60 senttiä. Kirjeessäkin olen lähettänyt peruutuksen, jos palvelukorttia ei ole ollut.


      • Minä meiltä
        Irmeli kirjoitti:

        Aikausilehdissä on usein palvelukortti, jolla tilauksen voi lopettaa esim. maksetun jakson loppuun. Maksaa postimerkin hinnan.2 luokan merkki 60 senttiä. Kirjeessäkin olen lähettänyt peruutuksen, jos palvelukorttia ei ole ollut.

        Yritin nykyaikaisesti koneella irtisanoa lehtitilaukseni. Takkuamiseksihan se meni ja aikaa kului sekä yöuni lyheni. On melkoisen monimutkaiseksi tehty yhteydenpito. Täytin palvelukortin, sen käyttö oli hyvä vinkki. Olisinpa vain heti alkuunsa turvautunut siihen.

        Onkohan lehtitilaus ja väikka kiitosten lähettäminenkin yhtä vaikeaa!

        Minä meiltä


      • Kivikylän miäs

        Määräaikainen tilaus on määräaikainen eikä jatku! Onko nämä onnettomat valittajat sellaisia etteivät osaa lukea mitä ovat tilanneet? Eli EI tarvitse maksaa mitään määräaikaisen tilauksen lisäksi,lehti lakkaa.Jos tulee extra numeroita niitä ei tarvitse maksaa määräaikaisessa tilauksessa.


    • Tee näin

      Lopeta netissä siitä jää itsellekin kopio ainakin kun kopioi tiedot koneelle jollei muuten. Jos tulee jälkiselvittelyä niin voi lähettää takaisin sen peruutus asian koneelta. Näin on tehty kaikissa lehti tilauksissa. Myös tilaus jakso ja maksettu aika näkyy usean lehtifirman tiedostoissa. Mistä ne voi kopioida itselleen koneelle.Tiedot löytyvät laskuista ja myös lehden takasivulta yleensä. Ainoastaan tilauksen kestoaika nykyään on hukattu lehden takasivulta tarkoituksella tietenkin jotta jatkotilaus asttuu voimaan taas automaattisesti!

    • jiklm

      Sanoma magazines kyllä maailman pahin kusettaja, eivät lähetä tilaalahjoja ja kun perään soittaa niin sanovat että ei tulekaan tilaajalahjaa ja tilausta ei voi perua ja muuta p*skaa ja lisäksi nyt on sitten maksettu lehdestä _HUOMATTAVASTI_ enemmän kuin mitä maksaisi irtonumeroina, ainoastaan tuon tilaajalahjan toivossa mitä ilmeisesti ei ole olemassakaan

      Seuraavaksi varmaan otettava yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

    • kypsynyt1

      Päätin 206 etten ota mitään Sanomalta enkä Elisalta. Hyvin on mennyt kun on molempia vältellyt. Nyt sitten heikkona hetkenä haksahdin, ja tilasin lapselle lehden. Katoppas vaan, sama touhu jatkuu, kaks lehteä maksanut tähän mennessä n 35 eur.
      Äsken kolmannen kerran peruin sen lehden, saas nähdä vieläkö se tulee...

    • tzsrsnrt

      lue nyt vaan sitä aku ankkaa ja ole hiljaa. itsepähän tilasit!

      • tiedemies63

        lopetin tiede-lehden puhelimitse pari kuukautta sitten, mutta sen jälkeen tuli yhä pari numeroa. soitin uudelleen. sanoivat, ettei ensimmäistä peruutusta muka olisi tullut. sanoivat lähettävänä laskun uusista numeroista. aion kiistää laskun.


    • tiinus

      Ettekö te ihmiset lue tilausehtoja ennen kuin maksatte ja samalla sitoudutte niihin? :D Itse en ikinä maksa mitään, ennenkuin tarkistan mihin se velvoittaa! Uskomatonta porukkaa täällä, aivan kuten aikaisemmin sanottiin "alke 70äö:n omaavat".

    • exx-tilaaja

      Ei ikinä enää tästä firmasta tilaa mitään lehteä, kirjauduin heidän sivulleen, omalle tilille ja siitä peruutin tilauksen 9.5.16 ja nyt he väittää ettei sitä peruumista näy. Elokuussa tuli yksi lehti joka on uuden tilauksen eka lehti.Ja lasku 64e, sekä tämän lehden irtonumero 9.20e ovat odottamassa pankkitililläni hyväksyntääni. Nyt as.palvelija lopetti sit tilaukseni mut edelleen pitää maksaa tuo 9.20 ja se 64e odottaa edelleen hyväksyntääni tililläni...Ei koskaan tätä puljua!!Menettävät näin toimimalla asiakkaita.

    • ymmällään

      Olen samaa mieltä, lehden peruminen on tehty tosi hankalaksi ainakin netin kautta. Yritin perua lehteä, ennen kuin viimeinen lehti tuli, ei onnistunut. Sitten piti onnistua muutama päivä viimeisen lehden tultua, ei onnistunut. nyt kun onnistui, minulle tuli yllätyksenä viesti, että lehti jatkuu 8.2017 asti, uskomatonta. En enää ikinä tilaa Sanoma Magazines lehtiä!!!! Huijari firma!!!!!

    • tainaaas
      • myyjäminnäe

        Ja kannattaa tilata minulta :D Minä oon mukava myyjä, joka ee myy väkisin, ee häerihe viikendinä eekä liian aikasi aamulla ja liian myöhäseen illalla. Firmalta tilaajalahjat tulloo ja muutkii hommat on männeet putkeen :)


    • Olin_kovempi

      Kerran yksi puhelinmyyjäpelle yritti kaupata mulle akoille suunnattua lehteä. Millään sillä ei meinannut mennä jakeluun, etten minä, nelikymppinen ukko, ole kiinnostunut mistään perkeleen Gloria-lehdestä enkä siitä meikkisetistä, minkä olisi kylkiäisenä eli tilaajalahjana saanut. Lopulta se sitten luovutti, kun ei enää enempää "hyviä" mainoslauseita päästään keksinyt. Sen kanssa meinas ihan oikeasti hermot mennä.

      • Ålhyl

        Hyvä niin,ett kovempi voittaa!Soitellaan,mut ei puhuta mitään olipa taustaääniä liikaa ja kaiuttimet päällä oli voinu puhuu.heh-heh-hee myös kaveri sai puhelun pillereistä,vaikka toisella on kassi piukas sairaude tähre ei o kaikil varaa kaikkee!


    • eienäälehtiämeille

      Kyllä kusettavat törkeästi. Sama kokemus täällä. Lupaavat tilausta tehdessä tilaajalahjan ja kun soittaa perään väittävät ettei tilaukseen ole kuulunut tilaajalahjaa. Ilmoitin asiasta kuluttajavirastoon.

    • Aippati

      Aina voi perua s-postilla lehden tilauksen. Ikinä ei ole ollut ongelmia.

    • mulleriitti

      Sorry, mutta sähköpostilla peruminen ei onnistu Sanoma Medialla :(
      Jos onnistuu, anna heti se osoite!!!
      Sieltä valehdellaan että on määräaikainen vaikka ei olekkaan ja kaikkea muutakin:
      laitetaan kaikki valehtelut kuluttaja-asiamiehelle että se valehtelu lopultakin loppuu.

    • Natalian8p

      Miksi te sitten tilaatte niitä lehtiänne?
      Terveisin Annika

      • Ghe

        Kiitoskiitos. Annika. Vanikka on uuten näkkileipää sodassa.


    • Anonyymi

      Minä ainakin ( 82v) olen onnistunut ttilauksissa ja perumisissa aivan helposti ja kivuttomasti.
      Ollaan tässä parikytvuotta tilailtu 5-8 lehteä. Ensin etsin halvimman tarjouksen joka on esim. 12 k 3 kk. Niitä on useammalla saman hintaisena. Tilaan, kun lasku tulee maksan sen heti koko kaudelta. Sen jälkeen perun heti ko. tilauksen, onnistuisi puhelimella, mutta kirjaudun ko. sivuille ja perun siellä. Kuittaus perumisesta tulee sähköpostiin.

      Sitten tilaan tasen uudet vuosikerrat kun lehden osoitetarrasta näen että tilaus loppuu 3-5 kk ennen. Ja sama juttu, maksan laskun ja perun tilauksen.
      Tilaisin kyllä aivan vakituiseen, jos saisian samaan hintaan, mutta luulen että seuraava vuosikerta maksaisia "normaalihinnan" joka on 100 e enemmän vuodessa.

      Jos jotakuta vielä kiinnostaa miksi olen tilannut vain 20 vuotta, sitä ennen sain kaikki lehdet työpaikalle, muutamia lehtiä tilattiin yli 10 kpl vuosikertaa, jotta riitti heti kaikille.

    • Anonyymi

      joo olen täysin samaa mieltä.olen taistellut joka kerta tään peruutuksen kanssa ja maksanut kalliisti muka edullisen jakson .sama en ikinä enää tilaa mitään lehteä

    • Anonyymi

      Minpä aina teen niin, että kun ensimmäinen, tilaamani lehti tulee ja sen laskukin napsahtaa nopeasti... niin heti maksettuani haluamani jakson (ostan jatkotilauksena sen halppuuden takia), menen lopettamaan tilauksen.
      Tilaus loppuu silloin varmasti maksamaani jaksoon, ja ei tule lisälehtiä.
      Olen kyllä sitä mieltä, että lopetusilmoitus on harhaanjohtava, sillä monet luulevat, että nyt loppuu se tilaamani lehti heti alkuunsa, mutta niin ei tapahdu, se loppuu tilaamasi jakson loppuun vasta.
      Tässä on kyllä huijauksen makua, minusta vuositilauksesta tulee ilmoittaa vähintään kuukautta ennen, eikä jatkaa sitä loputtomiin tai liian myöhään kun joku lehti on jo taas lähetetty.
      Pitäisi olla niin, että itse määrään ajankohdan mitä ostan ja mitä en.
      Jos ostan jatkuvan, sen pitää loppua sen jakson loppuun jonka olen tilannut. Toki paperissa se lukee, jatkuu jatkuvana, mutta minusta sen ei pidä olla niin...

      • Anonyymi

        Jos olet tilannut jonkun lehden vuodeksi eikä siinä yhteydessä ole selkeästi käynyt ilmi, että sinun on erikseen peruutettava seuraavan vuoden tilaus, niin voit hyvin jättää sen "automaattisen" jatkotilauksen maksamatta ja odottaa lehden tulon loppumista. Laskut ja perinnät on helppo kiistää. Ei sopimusta voi kesken kaiken muuttaa!

        Se mitä jossakin lukee ei merkitse yhtikäs mitään, ellei ko teksti ole ollut edessäsi sopimushetkellä. Ei kukaan voi vedota yleiseen käytäntöön tai tapaan yms.

        Jos vuoden tilaus on tehty puhlinmarkkinoijan soiton perusteella, ei kukaan tietysti näe mitään ehtoja eikä jonkun markkinointiyhtiön puhelinmarkkinoija niitä erikseen kaikille kerro. Tällöin kaikki jälkeen päin kerrotut ehdot ovat mitättömiä. Tilaus päättyy automaattisesti vuodessa, ellei asiakas tilausta jatka. Piste.


    • Anonyymi

      samaa mieltä luulee tilaavansa määräajaksi tilaus vain jatkuu eikä tahdo saada loppumaan millään.Katson etten ole velvollinen maksamaan en ole antanut lupaa jatkolle

    • Anonyymi

      Parempi olisi kun kukaan ei tilaisi puhelinmyynnistä mitään niin loppuisi nekin firmat joskus ja eivät enää kiusaisi kuluttajia. Ensinnäkin osaan kävellä kauppaan ja ostaa ja vanhuksille ei saisi mielestäni myydä kellä on muistiongelmia

      • Anonyymi

        Perintätoimisto muisti kirjeellä, oli lehti kuulemma jäänyt maksamatta. No olihan eräpäiväkin jo mennyt, joulukuussa 2019. Ei mitään maksumuistutusta nyt kyllä haiskahtaa huijaukselta. Mistähän maksutietoja lähtis etsimään, pankin tiliotteita ei löydy niin vanhalta ajalta, enkä maksettuja laskuja säilyttele vuosia?


    • Anonyymi

      Köyhät ulahtelee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe