Se tuli sitten kolariauto Saksasta...

Viimeinen kerta

Prkl.... tänään sain postia saksasta. Sieltä ostamani auto on kolariauto. Auton historiaa selvittäessä ensimmäiseltä omistajalta tuli tieto, että auto on mennyt häneltä lunastukseen. Auton minulle myynyt vannoi auton kolaroimattomaksi. En ole löytänyt pienintäkään vihjettä kolarista, niin hyvin korjaus on tehty, Syynäsin auton todella tarkasti, yhteisesti myyjän kanssa sovittiin, että auto käytetään tarkastukseesa, joka maksettiin puoliksi. Nyt täytyy vain toivoa, että korjaus kestää, eikä tule ongelmia pikkuhiljaa. Yksityiseltä ostin ja mitään suojaa ei siis ole. Täytynee maksaa jollekin, että käy "kuittaamassa" myyjälle, joka ei muuten vastaa enää puhelimeen, eikä sähköpostiin. Eli mikään ei ole varmaa...saksassakaan.

15

4645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohohoijaaa

      ..edelliseltä omistajalta, en usko, keksi parempi juttu.

      • Apuuvako

        Mäkin sain postia autoni edelliseltä omistajalta, pyysi palauttamaan ostamani auton takaisin saksaan kun turkkilainen oli myynyt sen liian halvalla minulle... Mitäkö pitäis oikeen tehdä nytten??


      • heheheeheeheheeeeee
        Apuuvako kirjoitti:

        Mäkin sain postia autoni edelliseltä omistajalta, pyysi palauttamaan ostamani auton takaisin saksaan kun turkkilainen oli myynyt sen liian halvalla minulle... Mitäkö pitäis oikeen tehdä nytten??

        että kaveri muutti takaisin turkkiin myytyään auton sinulle yksityisenä,,hehehehehehehe jkeukeukuekeu


    • Netistä

      on ostaa suoraan netistä. Eipä olisi ollut kallista käyttää paikallinen välittäjä tarkastamassa ja tinkimässä auto. Lohdutukseksesi se, että näin käy myös erinäiselle autoliikkeelle kuten kuulen jatkuvasti rekkakuljettajilta laivalla, kun vievät nettiostoksia Suomeen. Pieni säästö voi tietää isoa tappiota.

      • 0 kolariautoa

        saksassa ja katsokaa päätteeltä onko auto kolaroitu ennenkuin maksatte.


      • tietoa?
        0 kolariautoa kirjoitti:

        saksassa ja katsokaa päätteeltä onko auto kolaroitu ennenkuin maksatte.

        empä ole tiennytkään, että merkkihuollossa on tällaiset tiedot. Auto ei ehkä ole käytetty merkkihuollossa vuosiin, eli hyvin osaavat merkkihuollon tietokoneet hakea tiedon Puolasta, jossa vataavat korjataan halvalla.


      • välikädet

        ovat välikädet alkaneet halventamaan autoja?


    • Viimeinen kerta

      Totista totta tämä on. Auton ensimm. omistaja mälläsi auton lunastukseen. Minulle myynyt korjautti auton. Myi auton kesällä saksassa ja auto palautettiin hänelle syyskuussa, kun oli selvinnyt historia. Minä olin seuraava uhri. Saksalaisessa rekisteriotteessa oli tämän ensimmäisen uhrin (pari kuukautta omistaneen) yht.tiedot ja kysyin häneltä kirjeellä auton historiasta. Hän kertoi kolarista ja samalla myös ensimm. omistajan yht.tiedot ja tämä ensimm. omistaja vastasi heti vahvistaen ikävän tiedon. Sitä en tajua, miten auto on saatu vielä uudelleen rekisteriin ja katsastettua, jos se on mennyt lunastukseen, eikä ollut lupaa korjata. Ensimm. omistaja kirjoitti. "the car was a total write off, and there was no clearance for a repair by the tecnical censor due to the heavy structual damage that happend to it". Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia palauttaa tai saada korvauksia. Ottaa päähän niin paljon, että myyjää on pakko mennä jossain vaiheessa "jututtamaan".

    • Правда

      Saksassa ei oo kolariautoja!

      • Fjddd

        "Auton minulle myynyt vannoi auton kolaroimattomaksi. En ole löytänyt pienintäkään vihjettä kolarista, niin hyvin korjaus on tehty, Syynäsin auton todella tarkasti, yhteisesti myyjän kanssa sovittiin, että auto käytetään tarkastukseesa, joka maksettiin puoliksi."
        Siis myyjä antoi auton tarkastettavaksi ja maksoi puolet tarkastuksesta, vaikka oli itse korjannut auton?? On ne röyhkeitä ja varmaan oli se tarkastusta tehnyt ADAC:n insinöörikin jotenkin sekaantunut juttuun. Miksihän petollinen myyjä oli jättänyt vanhan briefin autoon vähän niinkuin todistusaineistoksi? Röyhkeetä, suahan on kohdeltu niin kuin eskimoa Mikkelin torilla.


      • kaasua vaan
        Fjddd kirjoitti:

        "Auton minulle myynyt vannoi auton kolaroimattomaksi. En ole löytänyt pienintäkään vihjettä kolarista, niin hyvin korjaus on tehty, Syynäsin auton todella tarkasti, yhteisesti myyjän kanssa sovittiin, että auto käytetään tarkastukseesa, joka maksettiin puoliksi."
        Siis myyjä antoi auton tarkastettavaksi ja maksoi puolet tarkastuksesta, vaikka oli itse korjannut auton?? On ne röyhkeitä ja varmaan oli se tarkastusta tehnyt ADAC:n insinöörikin jotenkin sekaantunut juttuun. Miksihän petollinen myyjä oli jättänyt vanhan briefin autoon vähän niinkuin todistusaineistoksi? Röyhkeetä, suahan on kohdeltu niin kuin eskimoa Mikkelin torilla.

        Jos auto on noin siististi korjattu, ettei siitä näe edes tarkastaja kolarointia, niin autohan voi olla paljon parempi, kuin korjaamaton. Oma auto mällätty 3 vuotta sitten, eikä mitään ongelmia ole ollut. Teetätin autoon kunnon ruostesuojauksen, ettei lähde saumoista ruostumaan, samaa suosittelen sullekin.


    • oikeasti???

      Jos auto on korjattu niin hyvin että sitä ei huomaa edes tarkastuksisssa eikä se menoa mitenkään haittaa niin mitä väliä sillä oikeasti on? Auto toimii ilmeisen moitteettomasti joten mikä siinä on vikana?

      Tietenkin se on ikävää että joku kusettaa ja valehtelee mutta eihän se sitä autoa huonommaksi tee.

      • AT1

        Näin Suomen autoala "sumuttaa" tyhmää, luodaan mielikuvia siitä että Saksasta ostettu auto voi olla kolariauto, so what!

        Suomessa autokauppiaat ei ainkakaan kerro autosta sen kolhiintumatonta ja suolavapaata historiaa maisospuheessaan.
        Saksassa osaan korjata autot hyvin, Suomessa taas korjaamot täysin autoalan ylihinnoiteltuja ja asentajat pakotettu tekemään tulosta nopealla ja "mistä aita on matalin" menetelmillä.

        Paras suomessa omalle kohdalle tullut "korjaamosumutus" DELTA-AUTO Turku, ilmoitti että 22000km ajetusta ducatosta olivat jarrupalat aivan loppu, kysyin että mikä ongelma vaihtakaa uudet, kysyin vielä hintaa, ukko ilmoitti että 280,00 makselee, ilmoitin että en tarvitse noin hintavia paloja, ostin itse palat ja , kun otin pyörän irti, selvisi että vanhat palat olivat täydessä istkussa, näin sumuttaa korjaamo yrityksiä...


      • oikeasti
        AT1 kirjoitti:

        Näin Suomen autoala "sumuttaa" tyhmää, luodaan mielikuvia siitä että Saksasta ostettu auto voi olla kolariauto, so what!

        Suomessa autokauppiaat ei ainkakaan kerro autosta sen kolhiintumatonta ja suolavapaata historiaa maisospuheessaan.
        Saksassa osaan korjata autot hyvin, Suomessa taas korjaamot täysin autoalan ylihinnoiteltuja ja asentajat pakotettu tekemään tulosta nopealla ja "mistä aita on matalin" menetelmillä.

        Paras suomessa omalle kohdalle tullut "korjaamosumutus" DELTA-AUTO Turku, ilmoitti että 22000km ajetusta ducatosta olivat jarrupalat aivan loppu, kysyin että mikä ongelma vaihtakaa uudet, kysyin vielä hintaa, ukko ilmoitti että 280,00 makselee, ilmoitin että en tarvitse noin hintavia paloja, ostin itse palat ja , kun otin pyörän irti, selvisi että vanhat palat olivat täydessä istkussa, näin sumuttaa korjaamo yrityksiä...

        kolariauto? Onko sellainen auto kolariauto jota on kolhittu parkkipaikalla tai joka on ollut osallisena jossakin pikkukolhussa?
        Kirjoitat että saksassa osataan korjata hyvin autoja mutta et tiedä sitä että se maksaa ihan helvetisti. Siksi auto saatetaan lunastaa auton arvosta riippuen jo melko pienenkin vahingon takia. Saksalaisella on muuten vähän suuremmasta vahingosta sanonta: "Wirtschaftliche Totalschade" mitä se saattaa Saksassa ollakin mutta Puolan pojat korjaavat juuri tällaisia autoja näppärästi, siellä kun vielä osataan nämä hommat. Usein tällaisia autoja katsellessa vauriot eivät näytä edes kovin pahoilta vaikka kaikkea ei pelkällä silmällä pystykään toteamaan.
        Sen saksalaisen auton historia ei useinkaan ole kolhuton eikä suolavapaa missään osassa Saksaa, mutta paljonkin eroja tietysti on. Sitten sieltä löytyy joskus myös autoja joita kutsutaan sanalla "Liebhaberauto" joita on pidetty kuin kukkaa kämmenellä mutta ei niitä helposti Suomeen tuoda kun ei niihin ehditä iskeä kiinni eikä ilmoituksia helposti netistä löydä. Omistajat usein iäkkäämpiä henkilöitä.
        Paljastit lopussa muuten jarruista kirjoittaessasi että olet näköjään täysin kädetön tumpelo jota suomessa saakin hieman kusettaa.


    • kolariautolla ajaja

      Mitä ihmettä sinä siitä kohkaat, jos auto on mielestäsi ihan hyvä. Kun olet pari vuotta ajanut, niin et edes muista asiaa. Ei muuta kuin ruostesuojaat auton ja annat hanaa. Ongelmia tulee joka tapuksessa, mutta ne eivät välttämättä ole kolarin syytä, vaan ihan normaalia kulumista, jota joka tapauksessa kertyy ihan riittävästi. Meikä on ajanut kolariautoilla ja liki 40 vuotta, enkä missään tapauksessa valita, päinvastoin on ollut halpaa kyytiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe