Giulietta

JiiJii69

Nyt niitä näköjään on tullut tänne peräpohjolaankin, onko tietoa koska on koeistuttavissa/ajettavissa?

34

4266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rr229

      taisi olla jo, virallinen lanseeraus taitaa olla tammikuussa, mutta kai niitä voi liikkeissä jo käydä katsomassa/ajamassa...

    • 156>147>A3>A3>G!

      Ainakin täällä Stadissa pääsee jo testaamaankin. 170-heppainen bensaversio tuli tuossa eilen ajettua. Ne jotka vielä valitsevat autokseen Golfin/A3:n/ykkössarjalaisen/jonkun muun saavat kyllä tutkitutrtaa päänsä.

      Giulietta on kyllä hieno auto. Oma meni tilaukseen ja harharetki OOOO-maailmassa päättyy tammikuussa. Otin auton maahantuoja jo tilaamista, muuten saattaa kestää pidempään.

    • Entusiasti

      Olin muutamien muiden Alfa-harrastajien kanssa Giuliettan ensiesittelyssä 13. marraskuuta, ja on tullut koeajettua Milanossa. Hieno peli, tilaus harkinnassa.

    • Kuklux

      Parempi pitää koeistuttavina vielä muutaman kuukauen, kun ei talviautoilu ole koskaan tukenut vakituista suhdetta, muuta kuin köröttelyy. Saa nätisti poltettua ne männän renkaat, kun ei ole tyypeillä mitään hajua sisäänajosta. Ihan horo pesä. Pitäis käydä vaihtamassa. Ei nyt. Ei, ei voi. Ei vieläkään.

    • Pitääkö arvonsa?

      Pitääköhän tämä uusi Giulietta miten hyvin jälleenmyyntiarvoaan? Ainakin vanha 147 romahdutti hintansa nopeasti, esim. 3-vuotiaana jäännösarvo oli vain noin 50%. Ja 159:ssä jopa vain 48 %!!!!
      Noissa vanhoissa Alfoissa ja etenkin 159:ssä ehkä hintaa laski bensakoneisena kovat päästölukermat yli 200 g/km mutta myös JTDM-malleissa hinta tippuu kovaa.

      Onko vaan ostettava se tylsä Golf Giuliettan sijaan?

      • Pujazuba

        Giulietalla on luokansa parhaita paasto- ja kulutuslukemia ja samalla kivasti heppoja joten noi palkitsee kaytettya myytaessa.

        Golffi saattaa olla hyva auto mutta se ei ole muuta kuin auto kun Alfa taas on enemman. Sita on hauska ajaa. Aina kun parkeeraat auton niin vilkaiset olkapaas yli koska sita on hyva katsoa. Alfathan tunnetaan siita etta niita on hyva ajaa ja niita ihaillaan sita enemman mita kauemmin omistaa. :)

        Ja muista..ala anna noita Teboilin 'autoasiantuntioiden' vaittaa etta riikkiin ne menee kaikki...se on viime vuosidan tarina.


      • Liikkeet ei huoli?
        Pujazuba kirjoitti:

        Giulietalla on luokansa parhaita paasto- ja kulutuslukemia ja samalla kivasti heppoja joten noi palkitsee kaytettya myytaessa.

        Golffi saattaa olla hyva auto mutta se ei ole muuta kuin auto kun Alfa taas on enemman. Sita on hauska ajaa. Aina kun parkeeraat auton niin vilkaiset olkapaas yli koska sita on hyva katsoa. Alfathan tunnetaan siita etta niita on hyva ajaa ja niita ihaillaan sita enemman mita kauemmin omistaa. :)

        Ja muista..ala anna noita Teboilin 'autoasiantuntioiden' vaittaa etta riikkiin ne menee kaikki...se on viime vuosidan tarina.

        Olen kuullut, että moni muita merkkejä edustava autoliike ei ota edes Alfoja vaihdossa. Ja mitä eri lehdissä on ollut eri merkkien ja mallien jälleenmyyyntiarvoista tilastotietoja, niin parhaiten jäännösarvo on säilynyt esim. 3-vuotiaista Octaviassa ja Golfissa, jopa arvoa jäljellä lähes 80%. Sen sijaan Alfoilla juuri tuo 50:n hujakoilla, jopa alle!

        Aikomus olisi pitää samaa autoa semmoiset 2-3 vuotta, ja Giulietta 1,4 MA kiinnostaisi todella paljon. Koska kyse ei olisi liisarista vaan ihan oma osto, niin pelottaa se millainen talouskatastrofi on edessä 3 vuoden sisällä kun marssii autoliikkeisiin pyytämään tarjouksia.

        Kertokaa, alfistit, omia kokemuksianne em. asiasta!


      • Alfa Romeo
        Liikkeet ei huoli? kirjoitti:

        Olen kuullut, että moni muita merkkejä edustava autoliike ei ota edes Alfoja vaihdossa. Ja mitä eri lehdissä on ollut eri merkkien ja mallien jälleenmyyyntiarvoista tilastotietoja, niin parhaiten jäännösarvo on säilynyt esim. 3-vuotiaista Octaviassa ja Golfissa, jopa arvoa jäljellä lähes 80%. Sen sijaan Alfoilla juuri tuo 50:n hujakoilla, jopa alle!

        Aikomus olisi pitää samaa autoa semmoiset 2-3 vuotta, ja Giulietta 1,4 MA kiinnostaisi todella paljon. Koska kyse ei olisi liisarista vaan ihan oma osto, niin pelottaa se millainen talouskatastrofi on edessä 3 vuoden sisällä kun marssii autoliikkeisiin pyytämään tarjouksia.

        Kertokaa, alfistit, omia kokemuksianne em. asiasta!

        Kehuvat että varsinki nämä uudet mallit, MiTo ja Giulietta pitävät arvonsa hyvin ja laatu on nykyään hyvällä tasolla. Etkä sä enää tarvitse muuta merkkiä kun Alfan makuun pääset.Näin kävi ainaki minulle!


      • Alfa Romeo kirjoitti:

        Kehuvat että varsinki nämä uudet mallit, MiTo ja Giulietta pitävät arvonsa hyvin ja laatu on nykyään hyvällä tasolla. Etkä sä enää tarvitse muuta merkkiä kun Alfan makuun pääset.Näin kävi ainaki minulle!

        Kyllä .Juuri kävin Hertsikan Autokeskukseesa ,oli käytetyt Mitot hinnoissaan.Ajattelin Granden vaihtaa sellaiseen. Mut ei tällä lompakolla onnistu.


    • 15+20

      Giulietta 1.4 multiair 170 hp, aivan helvetin hyvä talviauto. Pätkii Volvot huurteenpoistossa millon vain.

      • ASDerg

        Meinaakko näin? Lämpenemisessä se ei hirveän hyvin perjännyt TM talvitestissä verrattuna mm. Volvo s60..

        Itseänikin epäilyttää tuo jälleenmyynti arvo...


      • 10+9
        ASDerg kirjoitti:

        Meinaakko näin? Lämpenemisessä se ei hirveän hyvin perjännyt TM talvitestissä verrattuna mm. Volvo s60..

        Itseänikin epäilyttää tuo jälleenmyynti arvo...

        Voi olla että siinä testissä hävisi minuuteilla s60:lle. Vertasin omiin entisiin Volvoihin pari s40:tä 05-06 on ollut, kummassakin oli ikkunat huurussa ja tuulilasi osittain jatkuvasti jäässä joka talvi vaikka kuinka lämmitteli.

        Eipä Giulietassa ole moisia murheita ollut, defrost päälle, huurteet ja jäät vain poistuvat muutamassa minuutissa, kaikista laseista.


    • asdergg

      Juh, milläs moottorilla on sun autos?

    • Giula

      Täytyy sanoa että tuollaisen Giulietta Multiairin 170hp olen koeajanut ja oli kyl mahtava ajaa ja sporttinen. Tuulilasin vertailussakin tuli ykkossija ja suorituskykykin muihin kilpakumppaneihin nähden jopa yllättävän räväkkä varsinkin ohituskiihtyvyydet

      • 2+17

        Tuore autoliiton Moottori-lehti kertoo myös diesel-laskelmissaan että kyseinen Alfan 1.4 multiair 170hp kuluttaa niin vähän että 2.0 jdm diesel alkaa "kannattamaan vasta 90.000 kilometrin vuosiajoilla.

        Kaikkia kiisseliveroja ei ole edes poistettu vielä, kiisseliä kenellekään?


    • ehkä tuleva alfisti

      Oli eilien tilaisuus kokeilla Giuliettaa ja niinhän siinä sitten kävi että se hyytyi ja loppumatka taittui taksilla. Nolo loppu sille koeajolle.

      Vaan minäpä latasin heti Giuliettaesitteen netistä, olihan se sentään mahtava peli! Ja suht järkevän hintainen. Jo perusversio pienimmällä moottorilla jaksoi kaikissa nopeuksissa kaikilla vaihteilla. D-asetuksilla auto oli ilahduttavan pirteä ja N-asetuksillakin veti komeasti. Kun seurasin niitä mittariston vaihda isommalle-kehotuksia päädyin ajamaan vanhaa porvoontietä 60-alueella kutosvaihteella...hyvin veti pikku mäennyppylätkin. Ei luulisi sen olevan hyväksi koneelle mutta tein vain mitä käskettiin:)

      Ehdin jo miettiä että perusversio, jopa se turismo voisi riittää minulle, mutta tietyisti 170 heppainen olisi taloudellisempi ja 2-litrainen diesel ympäristöystävällisempi. Ajamme kuitenkin niin vähän että 22 tuhatta enempää ei ehkä tule laitettua.

      Toisaalta, Tojomiehet aina muistuttavat että jälleenmyyntihinnat laskevat... hyvin pidetty käytetty olisi siis järkiostos?

    • grwwrerr

      hyvä juttu, not vai hyytyi heheeee varmaan start and stop meni päälle tai joku muu kämmi kuskin taholta

      • ehkä tuleva...

        No tiedän kyllä startandstopin eikä se ollut päällä, ja kyllä se ihan oikeasta viasta ilmoitteli: "check power steering". Sellainenhan saattta joutua vaikka jostain anturista, mutta vaatii kyllä korjaamokäynnin. Tuollaisesta pikkuseikasta ei kannata tehdä mitään johtopäätöstä - luotan enemmän katsastustilastoihin tms. Todella kiva auto se oli.


    • grwwrerr

      jaa jos ohjaustehostin stoppaa koko auton ajokelvottomaksi aika erikoista, jotenkin nyt ei oikein uppoa toi juttu...

      • urpo...

        Jos 1990 valmistettu auto ei käynnisty kun otat yhden releen pois niin miksi nykyajan tietokonehirmuautoissa ei voisi käydä noin?


      • Erki9
        urpo... kirjoitti:

        Jos 1990 valmistettu auto ei käynnisty kun otat yhden releen pois niin miksi nykyajan tietokonehirmuautoissa ei voisi käydä noin?

        Usein on laatuautoissa releet tehty niin että ne voi kääntää toiste päin ja näin ohittaa vikaa aiheuttavan komponentin. Auto menee vika sieto tilaan mutta sen voi ajaa huoltoon tai turvalliseen paikkaa vaikka abc huoltoasemalle odottamaan korjausta. En tiedä onko italiassa viellä käytössä kyseiset moniasentoiset releet eli multi position relays.


      • hyväurpo..
        urpo... kirjoitti:

        Jos 1990 valmistettu auto ei käynnisty kun otat yhden releen pois niin miksi nykyajan tietokonehirmuautoissa ei voisi käydä noin?

        no ei vain voi


    • beneficial

      Have you ever considered about including a little bit more than just http://growingmushrooms.org/ your articles? I http://boatbuildingplans.org/ mean, what you say is valuable and all. Nevertheless http://howtopleaseaman.org/ think of if you added some great graphics or video clips to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with images and clips, this site could undeniably be one of http://fantasticdecks.com/ the most beneficial in http://growingmushrooms.org/ its niche. Very good blog!

    • alfat nojoo +- ei

      Isket kätesi kirjaimellisesti PASKAAN jos ostat alfaromeon. ei niitä kannata ottaa kuin työsuhde autoksi. muuten ei voi perustella. vaikka olis kuinka kiva ajaa.

    • ARG

      Reilu vuosi ja 23tkm ajettu Giuliettalla ja toistaiseksi ei mitäään vikoja. Mukavaa että näitä "asiantuntijoita" kuitenkin riittää tälläkin foorumilla.

    • Giulietta154

      53tkm ja hymy sen kuin syvenee. 170 heppanen kyseessä. Ainoastaan vaihdetangon nupin muovikuori irronnut ja liimasin sen takaisin. Hieno auto.

    • eiongelmia

      Hyvin toimii v. 2013 Giulietta täälläkin, vaikka Esson-baarin miehet jauhavat samaa vanhaa mantraa.

      • Alfred_Romero

        Esson baarin ukkoihin liittyen on pakko jakaa oma "kokemukseni" Giuliettasta. Olen viime aikoina katsellut kaihoisasti käytettyjen yksilöiden perään, joten päätin käydä vilkaisemassa työmatkan varrella olleen autokaupan pihassa seisovaa yksilöä. Liike oli jo kiinni, mutta en antanut sen häiritä: Giulietta on sen verran harvinainen auto, ettei niiden pintapuolisellekaan tutkimiselle usein avaudu mahdollisuutta luonnossa. Ehdin kurkkia auton helmoja ja pintoja valehtelematta alle kahden minuutin ajan, ennen kuin liikkeen pihalla olleiden autojen välitse pujotteli jalkaisin toinen renkaanpotkija. Mies oli minulle entuudestaan tuiki tuntematon, mutta se ei estänyt häntä valaisemasta minua sen suhteen, että kyseessä on "aika huono merkki", johon minun "ei kannattaisi haksahtaa". En ole aiemmin omistanut Alfaa, mutta ilmeisesti muiden omistajien kertomukset siitä, että autoilla on parkkipaikoilla tällainen nokkelia idiootteja voimakkaasti puoleensa vetävä ominaisuus, eivät ole olleet liioiteltuja. Kyselläänköhän Audi-kuskeilta yhtä paljon nokkaketjuista tai TFSI:n öljynkulutuksesta?


    • Olishyväjuttu

      Onko farkku tulossa jossain vaiheessa tuotantoon?

    • eiongelmia

      En usko että tulee farkkua. Giulia on seuraava uusi malli jota odotellaan ensi vuonna myyntiin.

    • Ellos

      Autosta voi sanoa laatuun liittyviä kommentteja 300 000 km jälkeen.

      • onhan_se_noinkin

        Varmasti merkittävä pointti, jos joutuu autoa katselemaan 1-2 tonnin hintaluokasta. Tosin siinä vaiheessa taitaa jo suurin merkitys olla edellisten omistajien tureemisella?


    • vaihtoonvaan

      Taksit ehkä ajavat autoillaan 300tkm mutta ei varmaan monikaan tavallinen auton omistaja. Eihän autoja ole sellaisiin km-määriin suunniteltukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3774
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1861
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      951
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      900
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe