näppylöitä takapuolessa

perse

onko kenelläkään takapuolessa jotain ihme näppyjä, ei finnejä mut sen näköisiä?
ei lähe millään pois vaikka yrittää kaikki keinot!

29

32999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hellä Näppynen

      Minullakin on sama ongelma. Jotkut sanovat olevan hormonaalisista syistä johtuva, toiset taas, että olisi perinnöllinen.Liekö alttius johonkin syynä siihen. Olen yrittänyt olla syömättä rasvaisia yms. ruokia, muttei auta. Liekö ketään samasta vaivasta kärsinyttä, joka olisi parantanut sen. Myöskään iholle itselleen suunnatut hoitokeinot eivät auta ja kyseistä paikkaahan joutuu aina käyttämään istuessaankin, joten sen paikan lepuuttaminen ei oikein tavallisessa joka päiväisessä elämässä onnistu. Minäkin olisin kyllä iloinen, jos joku kertoisi miten tämän ongelman saisi hoidetuksi. Sinulle ei kyllä apua minun kirjoituksesta ollut, mutta nyt tiedät ainakin sen, ettet ole yksin ja minua ainakin se, että en kärsi tästä yksin tavallaan helpotti, vaikkei itse vaivaa parannakkaan...

      • tepa

        mulla on myös näppyjä takapuolessa. luulisi niihin auttavan samat aineet (puhdistusemulsio, kasvovesi) kuin naamaankin. olen niillä yrittäny putsata mutta se aina unohtuu niin ei ole vielä hirveesti auttanu. sitten joku hyvä voide...mitenköhän auttais vauvan pyllyrasva? jos se rauhottais tätä aluetta mikä on ehkä ärtynyt istumisesta/hankauksesta...pitää kokeilla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Minulla sama veikkaan että alus housujen materiialista kokeilin uutta ja näppyjä alkoi tulemaan🤔


    • Kokeillut

      Aina kun käyt saunassa/suihkussa, peseydy karkealla sienellä jolloin tulee samalla ihon kuorinta suoritettua. Levitä näppyläalueelle paksulti Natusan Sinkkivoidetta. Joka kerta.

      Luin tämän konstin tuolta akne-palstalta ja se tehosi. Muutaman viikon kestää. Itse pääsin sekä takamuksen että niska-hartia-alueen finneistä.

      Ko. voidetta saa markettien vauvatarvikehyllystä sekä tietty apteekista.

      • Harmistunut

        Sama ongelma. Ja tuntuu et nyt talvella kun ei oo voinu olla kovin vähissä vaatteissa, eli ensin kunnon pikkarit, sit sukkahousut tai kalsarit ellei molemmat ja vielä paksut housut ja sitten pelkkää istumista töissä koko päivä, ja näppyjä on taas tullut. Ärsyttäviä punaisia pisteitä koko pylly täynnä.

        Pitääkin kokeilla tuota Nautsanin sinkkivoidetta.


      • finniperse
        Harmistunut kirjoitti:

        Sama ongelma. Ja tuntuu et nyt talvella kun ei oo voinu olla kovin vähissä vaatteissa, eli ensin kunnon pikkarit, sit sukkahousut tai kalsarit ellei molemmat ja vielä paksut housut ja sitten pelkkää istumista töissä koko päivä, ja näppyjä on taas tullut. Ärsyttäviä punaisia pisteitä koko pylly täynnä.

        Pitääkin kokeilla tuota Nautsanin sinkkivoidetta.

        joo se sinkkivoide on just hyvää ja kuorinta kanssa. ja puuvillaset alushousut ja talkkia. ja sebamed. kyl se siitä mut vaatii säännöllistä hoitoa.


    • Joku otus

      Minulla on hyttysen piston näköisiä näppyjä pakaroissa ja vaossa

    • vauvaöljy

      Minullakin oli noita näppyjä pyllyssä, suihkussa sitten lisäsin vauvaöljyä ja pesin pois. Vielä kuivattuanikin lisäsin sitä hieman ja kyllä muuten auttoi! Melkein heti oli peppu näpytön ja tosi pehmeä! Auttaa siis todellakin!

      • tietämätön

        Millasta vauvaöljyä?


    • helppp...

      Mulle on ilmestynyt sama ongelma enkä tiedä miten näppylät lähtee. Mulla on yksi finnin näköinen kohta ja muita punaisia näppylöitä.

    • yks vinkki tähän

      Mulla lähti näpyt pois kun laitoin käsidesiä.. Se desinfioi näpyt pois. Sit käytän natusanin babyoilia ihonhoitoon. Toimii.

    • kyllä pitäs lähtee

      Laita valkosipulia perseeseen sekä tilkka ihan puhdasta lähdevettä(Multia) pitäsi auttaa. itse kokeilisin myös sinappia tms väkevämpää... kannattaa kokkeilla.

    • Ryydmark

      miksi et laita niit sipuieita t a k a p u ol ? kylä se auttaa. ja pirtuloisii vähän

    • nyt alko seisomaan

      kuvia kiitos

    • marekharsis

      Raapimalla persnäpyt irtoaa parhaiten

    • Anonyymi

      Keratosis pilaris eli talirauhasten sarveistapit ovat näiden näppyjen takana. Apteekin Carbalan-voide poistaa ongelman.

      Kananlihamainen iho reisissä ja olkavarsien ulkopinnalla johtuu samasta asiasta.

    • Anonyymi

      Mulla kans sama ongelma. En tiiä miten pääsee eroon, mutta siksi tänne palstalle tulinkin, hoito-ohjeita ettimään. Hyvä että täällä palstalla ihmiset juttelee asiasta ja auttaa tarvittaessa. Pitää minunkin ilmeisesti kokeilla näitä hoitokeinoja, jotta niistä eroon pääsee. Yksi kysymys kyllä... Jos niille kuitenkaan ei tee mitään, lähtisikö ne itsestään koskaan?

    • Anonyymi

      Siis mulla on sama, ihan muutama semmone Finnin näköinen näppylä siellä takapuolessa. Kutittaa niin jumanmnaan perkeeleestki.Huomasin nämä kutittavat näppylät vasta tänään aamulla, kun kävin vessassa. Pitäisikö kokeilla jotain rasvaa?
      auttakaa!

      • Anonyymi

        Mulla on yks sellanen näppylä takapuolessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on yks sellanen näppylä takapuolessa

        Mulla on yks näppylä takapuolesaa näyttää iha finniltä mut ku sitä puristaa nii sieltä tulee verta ja se ei kutia nii voiks joku sanoo et mikä on😭😭


    • Anonyymi

      Mun pakaroista näköjään on noin 30 näppylää tosi pieniä mistä ne voi johtua että tulee 😩😩

      • Anonyymi

        Ja ihan Finnin näköisiä vielä ovat 😩


    • Anonyymi

      Mulla alkoi yhtäkkiä takapuoleen tulla näppylöitä vähän kerralla nyt siellä jopa 40 jos oikein laskin tosi paljon pieniä Finnin näköisiä näppylöitä tietääkö joku mistä ne voi yhtäkkiä ilmestyä 😩onko vaarallista vai onko hygienia huono käyn kyllä joka päivä säännöllisesti ainakin pesemässä vartalon!!!!

      • Anonyymi

        on vaarallisia koska jaksoit laittaa surullisen emojin viestiin. Miksi noita emojeita pitää lisätä viestiin.Kyllä sen tunnetilan voi arvata ilman emojia.Se emoji ei paranna niitä näppylöitä.


    • Anonyymi

      mulla on sellasia semi isoja näppylöitä vasemmassa pakarassano… häpeen niitä ihan vittuna miten saan ne vittuun auttakaa!!

    • Anonyymi

      On patteja. Myös koko selän alueella, elikäs on akne. Ns perse vaan on niin arka, koska kaikkihan hautuu, vaikka miten käsisuihkun kanssa läträä.
      Osa pateja on ns tavallisia finnejä. Osa on onteloaknea, tulpan alta tulvii oikein herakasti nestettä, punertavaa, joka tuoksahtaa ihan märkivälle.
      Kun riittävän monesti perusteellisesti kunkin patin saa tyhjäksi ja desinfioitua: kyllä rauhoittuu.
      Valitettavasti kun yhdestä eroon pääsee, saa uusia tilalle.
      Sama koskee selän ihoa, ja kylkiä.
      Jopa reisiin tulee ajoittain. Tämä karmea akne alkoi itselläni vasta vaihdevuosien tullessa.
      Ei loppua näy.
      Mutta täsmähoito: kun patti on ns valmiimpi, tyhjennys. Betadinea hieroo siihen. Ja kun tyhjentää, niin täysin, eli ei vain hiukan.

    • Anonyymi

      Talipalukkoita ilmeisesti. Käy lääkärissä, jos oma hoito ei auta!

    • Anonyymi

      Jos ne kutisee voi olla syyhy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe