te uskovaiset jotka eksyvät tänne niin.....

darkmoon-86

miettikää vähän sitä mitä edustatte,minkä takia teidän jumalanne ei ole estänyt sitä kun kristinuskon edustajia on tapettu?.Tuossa tapauksessa ei oikein vaikuta teidän jumalaltanne ja tuohon äsken mainittuun tappajaryhmään kuuluivat viikingit.Miten niin sanottu herranne on antanut joidenkin polttaa kirkkoja....kuulostaa todella heikolta!,tekin olette syntisiä...tehän kävitte ensin pakanoita vastaan.Vaikka he olivat minkälaisia pahuuden tuotoksia teidän mielestänne niin kuka käski teidän edeltäjät tappamaan niitä?.Jumalako?.....minkä takia teidän mestarinne antaa ihmisten tuhota luontoa?.......nyt teidän pitäisi miettiä todella paljon.Senkö takia nämä asiat on tapahtuneet kun kyseessä on sattumoisin jumala,tajutonta...en yhtään ihmettele miksi on olemassa hevareita mutta? taas teidän suhteen ihmettelen suuresti.Teidän kirjanne on vaan kokoelma ja keskeneräinen sellainen....tiedän muutamia uskovaisia ja eivät kuulemma ymmärrä kirjaa täysin.Eihän sitä alunperin ole edes tehty näille nykyisille uskovaisille.Turha tulla tänne syyttämään meitä ja yrittää käännyttää....meille ei voi tehdä niin.

35

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön

      en nyt kyllä varsinaisesti kuulu kumpaankaan ryhmään, hevereihin enkä uskovaisiin...mutta kirjoituksesi oli aika "ihmeellinen". Ei Jumala estänyt 6 miljoonan juutalaisen kuolemista keskitysleireillä,´vaikka se on hänen valittu kansa...miksi? No, Jumala antaa meidän tehdä täällä maan päällä niin kuin haluamme, kuitenkin jossain vaiheessa Hän tekee tästä lopun ja silloin kaikki vastaamme teoistamme. Ei Jumala estä meitä tekemästä syntiä! Jos jonkun pitäisi miettiä näitä asioita, niin sinun...Lue vaikka sitä "keskeneräistä kirjaa"

      • darkmoon-86

        en tarvitse mitään vitun kirjaa koska mä olen elossa,se riittää mulle ja elämä opettaa paljon enemmän kuin tollanen kirja jota kukaan nyky ihminen ei ymmärrä täysin....eikä siinäkään ole kaikki...siitä on poistettu tietoa ja se löytyy eräästä toisesta kirjasta.Minä en tunne mitään jumalan voimaa!!!...en nyt enkä koskaan....tuppa mulle todisteita jumalasta...annanko osoitteen?.


    • Draugûl

      Hail Pagan wisdom! Kuolemaa kristityille!
      Mutta ei kuulu tälle palstalle.
      Mihin vitun tappajaryhmään?

      • darkmoon-86

        he ovat niin heikkoja,pitäisi ensin pelastaa luonto ja ihmiset ja sitten vasta höpöttää jostain jumalasta....ihan kuin se merkitsisi jotain.Tuolla tavalla emme voi pelastaa mitään.


    • God is Love

      Jumalan pitäisi siis heti tulla estämään jos ihminen aikoo tehdä jotain pahaa? Ihmisillä ei olisi mitään valinnan vapautta. Koska Jumala rakastaa meitä, hän antaa meille vapauden tehdä mitä itse haluamme. Tuomion teoistamme saamme myöhemmin.

      • The Rapist of Christian Whores

        Hei, älä vitussa! Onx tosi?


      • God is Love

        Kiitos teille nimimerkit "The Rapist of Christian Whores" ja "Draugûl" kypsistä ja hyvin perustelluista kommenteistanne :D
        Kyllä teillekin eksytetyille vielä totuus selviää mutta toivottavasti ei liian myöhään. Hyvää jatkoa ja siunausta!


      • Draugûl
        God is Love kirjoitti:

        Kiitos teille nimimerkit "The Rapist of Christian Whores" ja "Draugûl" kypsistä ja hyvin perustelluista kommenteistanne :D
        Kyllä teillekin eksytetyille vielä totuus selviää mutta toivottavasti ei liian myöhään. Hyvää jatkoa ja siunausta!

        Painu vittuun "siunaustesi" kanssa lammas! valehteleva jumalan äpärä!


      • draukulli
        Draugûl kirjoitti:

        Painu vittuun "siunaustesi" kanssa lammas! valehteleva jumalan äpärä!

        Ei tuollaisia viestejä Draugul.. Näytät vaan heikkoutesi. Pelkuri.


      • darkmoon-86

        jos olisi olemassa....tykkäisi kiduttamisesta,kun kerta jumala voi estää viattoman kuoleman niin miksi se sitten antaa sen tapahtua.Mitä vittua?......ei kuulosta oikein jumalalta.


      • darkmoon-86
        The Rapist of Christian Whores kirjoitti:

        Hei, älä vitussa! Onx tosi?

        taas löytyy tuollainen sankari....kuule älä jaksa.


      • darkmoon-86

        no perkele....ainakin puhut suoraan.


      • darkmoon-86
        God is Love kirjoitti:

        Kiitos teille nimimerkit "The Rapist of Christian Whores" ja "Draugûl" kypsistä ja hyvin perustelluista kommenteistanne :D
        Kyllä teillekin eksytetyille vielä totuus selviää mutta toivottavasti ei liian myöhään. Hyvää jatkoa ja siunausta!

        se on vaan niin että sinä et tulisi toimeen ilman kuviteltua jumalaa....kuule...ei ole noin yksinkertaista.Ihmiset olisivat jumalallisia jos meidä olisi tarkoitettu palvomaan tuollaista muka niin suurta herraa.Silloin tämä planeetta ei olisi näin paskainen.


      • darkmoon-86
        draukulli kirjoitti:

        Ei tuollaisia viestejä Draugul.. Näytät vaan heikkoutesi. Pelkuri.

        hänellä on oikeus....hän on metallisti.


      • Draugûl
        draukulli kirjoitti:

        Ei tuollaisia viestejä Draugul.. Näytät vaan heikkoutesi. Pelkuri.

        Heikkoutesi! AHAHAHAHAH!!!
        "pelkuri" ahahahhah!!!! KUKAS HELVETTI SINÄ LUULET OLEVASI, POIKA!


      • God is Love
        darkmoon-86 kirjoitti:

        se on vaan niin että sinä et tulisi toimeen ilman kuviteltua jumalaa....kuule...ei ole noin yksinkertaista.Ihmiset olisivat jumalallisia jos meidä olisi tarkoitettu palvomaan tuollaista muka niin suurta herraa.Silloin tämä planeetta ei olisi näin paskainen.

        Näköjään tarvitset siunausta enemmän kuin uskoinkaan. Laitanpa sinut päivittäiselle rukouslistalleni.


    • sakal

      ...mutta ootkohan itse "eksynyt" tänne palstalle... Joka tapauksessa, tutustuhan ensin tarkemmin tuohon aiheeseesi ennen kuin alat totuuksiasi laukoa, nyt nuo oli nimittäin nimenomaan sun omia totuuksia eikä uskovaisten. Ja sitten voit jatkaa keskustelua sille varatuilla palstoilla niin saat parempia vastauksia...

      • darkmoon-86

        raamattu kumoaa itsensä....ei ole tuo minun hommani....tiedän kyllä kirjasta....kun eräs henkilö on tutkinut sitä ykx kaveri.Nyt ne ovatkin sitten vaan uskovaisten totuuksia....no siinähän se taas tuli ne ovat vaan uskovaisille.


    • Micko

      Jaa...taas näitä filosofioita. Jos et sattunu huomaamaan tää on musiikkipalsta.Mitä jos kirjottaisit ton tonne uskontokeskusteluun!!!

      • darkmoon-86

        ja suttumoisin moni niistä bändeistä joita täällä on.Tottakai tänne voi laittaa tuollaista kun se kuitenkin liittyy metalliin.


    • dumm

      Älä jaksa kirjoittaa tänne palstalle..

      Aiheesi ovat turhanpäiväistä paskanjauhantaa ja tämäkään aiheesi ei liity metallimusiikkiin mitenkään!

      Edellinen aiheesi näytti jo tyhmyytesi, joten ihan hyvänä vinkkinä kannattaisi jo lopettaa..

      Ja jos ateisti olet, niin vähät välitä uskonasioista.. Ateistina ei mietitä uskonasioita!

      • darkmoon-86

        tollasilta uskovaisten höpinöiltä ei voi oikeastaan kukaan välttyä,ne rajoittavat metallisteja sekä muita ihmisiä.Miksen ajattelisi koska....se häiritsee,sitä on niin paljon ja melkein joka paikassa.Ensin ihmiset ja luonto,sitten vasta uskonto....kun se näköjään on niin tärkeää.....eivät edes pysty todistamaan väitteitään.Sitten kun kerta tuo vapahtaja muka on niin mahtava ja se hän on luonnon puolella niin miksi se sitten antaa ihmisten tuhota sitä.....mä ainakin suojelen sillei kun pystyn ja jos ei muuta voi niin ainakin yrittää.Laitan ehdottoamsti palutetta luonnonsuojelu järjästöille....sillä porukalla on sentään vakuuttavia ja pysyviä vastauksia.Muutan tämän tekstin jälkeen nimimerkikseni: Pagan-86 kyllä kannattaa ja hommaan pakana kuteita.Enkä minkään helvetin näytön takia vaan minä kun sattumoisin olen tämmönen.Tulen olemaan,en ala leikkimään koskaan jonkun uskonnon kanssa.Muuttaa liikaa ihmistä.....sanottavaa mulla on paljon mutta? haluaisin tehdä parempaa jälkeä...mutta? se on jo toinen juttu vaatii kokemusta....tunnen uskovaisia.....olen käynyt väittelyjä ja aikasemmin haukkunut paikan päällä mutta? nyt en ole pitkään aikaan ollut heihin yhteydessä.Eivät enää yritä käännyttää minua sillä....huomaavat sen että minä en tee yhtään mitään uskonnolla.


    • Taival

      Älä nyt viitsi lässyttää, melkein aikuinen mies... Anna niitten eksyä, vittuako niitä ronkkimaan ja samanlaisilla paskapuheilla neuvomaan kuin ne itse puhuu. Jessus. Jokainen saa uskoa mihin haluaa... Jos haluat sanoa jollekin, ettei hänen kuulu kirjoittaa tänne, sano sitten niin, äläkä lässytä kirkon poltoista ja muusta mikä ei mitenkään kuulu musiikkikeskusteluun.

      • darkmoon-86

        niin siltä osin en voi ainakaan kommentoida sun juttua.Tottakai minä sanon ääneen mitä mieltä olen kun juttelen kavereiden kanssa.....äärimmäisellä ihmetyksellä noista asioista.Rajoittavat liikaa metallisteja ja muita ihmisiä.Metalli musiíkki siis osa käsittelee tähän liittyviä asioita....kuten Stratovarius,Nightwish.....sitten Metallica.Monet muut myös....luettelen myöhemmin lisää.


    • Krpsgrndr

      Loistavaa, mutta sattuisitko tietämään viikingeistä mitään sellaista mistä ei olisi hevibiisiä tehty? Kyllä taas osoitetaan ihmisen tyhmyyttä sormella ja nauretaan...

    • Believer

      Miten niin uskovaiset jotka eksyvät tänne? Tiedoksi että kyllä monet uskovaisetkin kuuntelee metallija ja heavyä ym. Ettei nyt vaan olis vähän ennakkoluuloja.

      • ...

        darkmoonilla on uskovaiskammo..

        Esimerkkinä tuolla jossain mainosti kristillistä heavybändiä ja sanoi ettei itse voi kuunnella sitä koska on ateisti!

        eli todella tyhmä persoona kyseessä


    • MC.Gabriel

      "niin paljon Jumala on syntiä vihannut ja niin paljon on syntisiä rakastanut että antoi ainoan poikansa"

    • metallique

      Sä olet selvästi hoidon tarpeessa, ihan napakan suljetun psykiatrisen, eikä mitään avohoitoa,kun lääkkeitten ottaminen jää ihan omalle sekavalle vastuulle. Harmi, että nuoriso-osastoille on tunkua, ja huono päästä jos vähänkään pärjää normaalissa yhteiskunnassa. Sinulle lie hyvää terapiaa laatia tänne kirjoituksia, joissa ammennat sielusi kipeyttä, luet sitä ruudulta tietäen että joku muukin sen näkee ja lukee.
      Minusta sinä kerrot avoimesti,ettei elämässäsi enää ole ketään,kuka jaksaisi välittää mihin tukehdut, ei äitiä, ei isää, vaan he ovat jo aikaa sitten nostaneet kätensä pystyyn mahdottomuutesi edessä. Sinulle ei enää ole kuin Jumala,jolle uhota, Saatana jota huutaa avuksi. Jumala ei tunnu kuulevan, eikä Saatana lie vielä tarpeeksi pitänyt sinua pihdeissään.

      Minä olen yli neljäkymppinen hevimetallinainen, tatuoitu, nähnyt pahaa ja hyvää. Korviksia on rivistö, kuuntelen fiiliksien mukaan hyvinkin rankkaa mättöä. Mutta mä olen ennen kaikkea uskossa, saanut sieluuni viimeinkin rauhan, en tarvitse perkeleitä, en pahuutta suojakseni, vaan saan levätä Jumalan armossa Ihmeellistä mutta totta, sain laskea pimeyden aseet käsistäni, ja tilalle vahvuuden, jota tämä maailma ei minulta kaada.Siitä minulla on merkkinä kultainen krusifiksi.
      ---
      Sä olet vielä täysi kakara, enkä edes kuvittele, että sanojani, tai kenenkään muun tajuaisit. Todennäköisesti sinulla ei ole enää paljon menetettävää elämässäsi. Tuolla vauhdilla näet piankin Jumalan kasvoista kasvoihin. Harmi..olisi ihmiselle armeliaampaa uskoa vähemmälläkin.

    • jukkisbeibe

      en uskonut että menit näin pitkälle. oletko koko elämäsi vihannut jumalaa, vai rupesitko vihaamaan kun löysit jonkun burzumin tai dimmu borgirin albumin?
      ja mitä hyvää jumalaan uskovat ovat saaneet aikaiseksi? noh ainakin sen että sinäkin osaat kirjoittaa, vaikka tungetkin liikaa pisteitä joka reikään. tollainen vain on niin naurettavaa lässytystä, voi sitä metallia kuunnella vaikka ei saatanaan uskoisikaan. oletko sukupuoleltasi nainen? en ihmettelisi. tutustuppa vielä tähän nettisivuun niin saat vähän muitakin mielipiteitä asiallesi: http://kotisivu.mtv3.fi/tunkiorotta/hevarit.html

    • Jullle

      Uskovien ja muiden haukkuminen ei auta mitään eikä ketään. Suomi on vieläkin, tietääkseni vapaa maa ja täällä saa uskoa mihin haluaa. Mutta itse olen kristitty ja uskon Jumalaan. Niinkuin tuolla ylhäällä jo joku kirjottikin siitä että ei Jumala meitä estä tekemästä syntiä, on totta. Ei Jumala meitä heitä kivellä päähän jos joku tekee syntiä. Jumala antoi meille vapaan valinnan. Jumala voi kyllä tavalla tai toisella "muistuttaa" mikä on väärin ja mikä oikein.
      Tuolla näin myös että jotkut puhu jostai kirjasta? Raamattuako meinasitte? No joka tapauksessa.. Ei raamattu ole hölyn pölyä.. Ne jotka Oikeasti tietää mitä siellä sanotaan eikä vaan oleta, niin niiden pitäisi tietää että kaikki mitä siellä sanotaan esim. lopun ajoista on tapahtumassa. Siellä sanotaan mm. että nälänhätä, maanjäristykset, sotien määrä, kristittyjen vainoaminen, juutalaisten vainoaminen kasvaa.. ja niinhän tässä on ollut jo vuosien ajan.
      Tulin muuten ajatelleeksi myös sellasen asian että kristinusko on ainoa uskonto mitä vastaan koko ajan käydään. Ei ketään haittaa jos tänne rakennettaisiin moskejoita tai jos muslimi naiset kulkee huivit päässä, mutta kun on esim kyse kristillisestä koulusta tai jos joku kävelee Jeesus paita päällä, niin heti saa sellasia moittivia katseita vaikka eihän se edes ole kenenkään muun henkilökohtainen asia kuin vain ja ainoastaan sinun. Pitäisi osata kunnioittaa toisten päätöksiä ja elämäntapoja. On toki sellasiakin ihmisiä jotka tyrkyttää omaa uskontoaan ja tiedän että se on aika ärsyttävää, mutta jos ei sellasista tykkää niin kukas sinua käskee olemaan sellasten ihmisten kanssa..?
      Itse henkilökohtaisesti olen nähnyt ja kuullut kun ihmisiä paranee eri sairauksista, kun Jumalan voima on pysäyttänyt puukkomiehen, kun vankilassa isot miehet jotka on ollut murhaajia, raiskaajia, pahoinpitelijöitä on vapissu Jumalan pelosta ja halunnu antaa elämänsä Hänelle. Itse paranin esimerkiksi epilepsiasta. Mutta kannattaa pohtia ihan vaan esim näitä perus juttuja.. Mistä me kaikki ihmiset tultiin? Mistä maailma tuli? Jos sanotte että vastaus big bang niin mistäs ne kaikki "planeetat" ja pölyhiukkaset sun muut tuli, jotka sitten aiheutti tämän big bangin? Ja jos uskotte siihen teoriaan että ihminen kehitty pienestä vesiotuksesta toiseen ja sitten kolmanteen jne ja sitten apinaksi ja siitä ihmiseksi niin miksi ei ihmisiä enää sitten kehity sillä tapaa?? Miksei noista apinoista mitä tuolla on ni kehity ihmisiä?
      Ja sit vielä.. tuli vaan mieleen. Että raamatussa sanotaan että Jumala loi/muotoili ihmisen mudasta/maasta ja se on todistettu ihan labra testein että ihmisestä löytyy kaikkia mineraaleja, kuituja kuin maastakin. Esim just rautaa, vettä, jne.
      Mutta juu. tuossa hieman omia mielipiteitäni ja ajatuksiani.
      Siunausta kaikille !

    • Ukkosenjumalan poika

      Tahtoopi olla niin että kaikki ääripäät ovat tavattoman vanhoillisia, kuten hevarit. He vihaavat kristinuskoa sellaisella vimmalla että pistää naurattaan. Vaahtoavat ja saarnaavat jostain pakanoista, viikingeistä ja ristinuskon väkivaltaisesta tulemisesta pohjolaan ja muualle fanaattisemmin kuin yksikään jumalan saarnamies :) Siitäkin on jo tuhannen vuotta aikaa, niin mitäpä tuollaisella asialla pientä päätään vaivaamaan.

      Pohjola on edelleenkin muuhun maailmaan verrattuna hyvin pakanallista seutua. Meillä elää omat sankaritarustomme kuten valhalla ja kalevala, ja kristinusko on edelleen hyvin mielipiteitä voimakkaasti jakava asia. Muualla maailmassa uskonnnot ja niiden julkinen näkyminen on moninkerroin näkyvämpää ja avoimempaa kuin täällä.

      Lisäksi hyvin monet heavybändit käsittelee sanoituksissaan ristin uskontoa ja Jumalaa siinä missä helvettiä ja paholaistakin. Olisiko tänäpäivänä olemassa sähkökitaroita, tuplabasareita ja hevimusiikkia jos ristiretkeläiset ei olis aikoinaan jyrännyt tänne? Ovat ainakin antaneet aihetta lauluun..

    • Veteranfan

      Tuon yllä olevan kirjoituksen jälkeen olisi hyvä kuunnella albumi Symphony X yhtyeen levy "Paradise Lost",joka kertoo kaiken olennaisen maailman nykytilanteesta,ja sen perään vielä Symphony X:n uusin mahti albumi "Iconoclast",niin kyllä henkinen olotila paranee.

    • Lifeislife777

      Hyvät kommentit nimimerkit "Jullle" ja "Metallique" :)

    • KemistiFM1977

      Itse olen kristitty uskova myös ja pidän hevistä erittäin paljon. Paljon on kristillistä metallia, mutta paljon myös tulee kuunneltua muutakin. Hammerfallin uusin ja Metallican uusin ovat aika kovia mielestäni tällä hetkellä.

      Mitä tulee kristinuskoon ja sen todellisuuteen. On olemassa paljon hyviä sivustoja, jotka pyrkivät vastaamaan moniin näistä vastustajien esittämistä kysymyksistä. Ennen kuin alatte tuomitsemaan valheeksi ja kieroksi uskonnoksi, kannattanee tutustua näihin. Fiksut, älykkäät ihmiset osaavat puolustaa uskoaan rationaalisesti. Apologetiikka on tämä uskonpuolustamisen haaran nimi. Se tulee sanasta apologia, joka tarkoittaa puolustamista.

      Suosittelisin Reasonable Faith sivustoa jos englanti taittuu. Se on tuplatohtori (teologia ja filosofia) William Lane Craigin materiaalia sisältävä sivusto. Tuossa linkki:

      http://www.reasonablefaith.org/

      Youtubesta löytyy paljon hänen väittelyitään kuuluisien ateistien kanssa.

      Paljon on älykkäitä tiedemiehiäkin, jotka osaavat hyvin perustella uskoaan. John C. Lennox, Oxfordin yliopiston matematiikan professori (emeritus), Michael J. Behe, biokemian professori Leighin yliopistossa..jne jne.

      Jos oikeasti haluaa kunnollisia vastauksia kysymyksiin kristinuskosta jne niin kannattaa tutkia näitä. Apologetiikka on se ydinsana.

      Kukaan ei pakota uskomaan edelleenkään, mutta on väärin sanoa että uskovaiset kristityt tekevät älyllisen itsemurhan uskomalla Jumalaan. Raamattu on uskottava kokoelma historiallisia dokumentteja ja Jumal-usko on rationaalisestikin puolustettavissa oleva maailmankuva.

      Tiede ja usko Jumalaan eivät ole ristiriidassa keskenään. Asioista kannattaa ottaa selvää ennenkuin lataa tunnepitoisia kommenttejaan.

      Mitä tulee maailman pahuuteen, suuri osa siitä johtuu ihmisten toiminnasta. Jumalan yksi pääkriteeri luodessaan maailmaa oli ihmisten vapaa tahto. Ilman vapaata tahtoa ihminen ei voisi tehdä valintaa rakastaa Jumalaa ja palvella Häntä omasta halustaan. Se olisi vain robottimainen reaktio. Vapaa tahto mahdollistaa vapauden tehdä myös pahaa. Se on hyvä asia. Se taas ei ole hyvä asia, jos ihminen tällä vapaalla tahdollaan valitsee tehdä pahaa. Jumala tulee tuomitsemaan pahan aikanaan. Vielä hyvien ja pahojen annetaan kasvaa samaan tahtiin.

      Toki sitten on paljon pahaa, jonka aiheuttajina ovat luonnonkatastrofit, sairaudet ja muut tämänkaltaiset asiat ja niistä voimme sanoa, että Jumala sallii ne. Emme silti voi sanoa, että Jumala ei kyennyt estämään niitä tai että Jumala on paha salliessaan ne. Koska me emme näe kokonaiskuvaa. Mitäpä jos onkin niin, että tällainen pahuus vaikuttaa KOKONAIStilanteeseen positiivisesti ja hyvin. Eli kaikesta tästä pahuudesta seuraa lopulta jotain niin hyvää ja positiivista, että se on sen arvoista? Kaikella on tarkoituksensa, vaikka me emme sitä usein näekään ja koemme monet tragediat täysin turhina ja siksi katkeroidumme helposti.

      Pointtini oli, että usko on myös rationaalisesti puolustettavissa eikä se ole vain heikkojen ja sokeiden ihmisten asia. Jeesus on totta, ristiinnaulittiin ja kuoli sekä haudattiin. Historiallisia faktoja. Hän nousi kuolleista, näin opetuslapset todistavat eikä sitä ole voitu kumota.

      Usko on silti henkilökohtainen asia ja Suomessa on vapaus olla uskomatta, mutta myös vapaus uskoa (joka meinaa joskus unohtua). Hyvät jatkot!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe