Kuohun kennel, kokemuksia?

Harkitsen saksanpaimenkoiran hankkimista ja haluaisin mielipiteitä tästä kennelistä koska siellä on mielenkiintoisia ja saksanpaimenkoiran näköisiä koiria. Myyvätkö ensi koiran ostajalle? onko tervepäisiä ja rodunomaisia? koiria on ainakin kennelistä tullut paljon joten luulisi kokemusta rodun kasvattamisesta olevan?

nimim. haluaa oman shäfferin

57

12778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 mielipide

      Mun mielestä menee enemmän määränlisäyspuolelle tämän kennelin toiminta kuin laatuun panostamiseen. Yhdelläkään näiden käyttämällä nartulla ei ole ollut palveluskoirakokeesta tulosta. Kantanartulla (joka muuten linjattu tyhjäpää Canto Wienerauhun aika tiukasti) käyty 12 kertaa hakemassa hylätty jälkikokeesta mutta silti pitänyt kolmet pennut tehdä. Kasvateillakin vain muutamalla pk-tulos, ei ole koirat harrastajille kelvanneet, varmasti myyvät lähes kelle tahansa. En oikein näe punaista lankaa tuossa kasvatustyössä, kun on käytetty niin SM-tason suojelukoiraa kuin Saksan päänäyttelyn rohkeuskokeessa kahteen kertaan epäonnistunutta urostakin. Mikä on kasvatusideologia jos käyttää uroksia molemmista ääripäistä vai onko sitä ollenkaan? Terveystilastot lonkat ja kyynärät ovat nekin rodun keskiarvoa huonommat. Kokemus ei tee kenestäkään parempaa kasvattajaa jos ideologia ja motiivit eivät ole kunnossa.

      • palveluskoira?

        joo, koetuloksia vois olla enemmänkin. Tässä tää saksanpaimenkoiran tulevaisuus.


    • HH

      Laitas vaikka mailia jos haluat enemmän tietoa: [email protected]
      Mulla kyseisestä kennelistä uros, tiedän muutamia muitakin Kuohun kasvatteja.

    • Amatööri-Airi

      Suosittelen soittamaan kuohulle, että kertoo itse koiristaan. Tämä palsta on ehkä HUONOIN vaihtoehto kysellä mielipiteitä, koska aina päädytään myttäämään jokainen kasvattaja. Et salettiin löydä yhdestäkään kennelistä tai kasvattajasta mitään positiivista ketjua täältä....
      Itsellä on koira Kuohulta ja voi sanoa, että ihan tuntuu kasvattaja tietävän, mitä kasvattaa. Ja painotan, että tietää mitä ne omat kasvatit on. Ei oo kertaakaan valehdellu ainaskaan mulle, ei suurennellu tai pienennelly kasvattiensa meriittejä. Puhuu asiaa ja ilmaisee mielipiteensä asioihin, että se on sitte up yours, otatko koiran ja vastaako ideologia sun omaasi.
      Ja en ottanut käyttölinjaista koiraa alunperinkään, vaan tämä pentue oli rodunomainen ja ihan jees tähän tarkoitukseen, missä se on; harrastellaan kaikkea RODUNOMAISTA ;) Mutta näistä sitten tarkemmin, kun on NIITÄ TULOKSIA.
      Mutta pääasia, normaalissa elämässä, muuttuvissa tilanteissa tällä koiralla pää kestää ja on terve, hiukan ohjaajapehmeä. Ja näyttää kovasti saksanpaimenkoiralta. Olen valitettavasti törmännyt huomattavasti paskempiinkin vaihtoehtoihin.
      Ja khyl- voitte länkyttää aivan vapaasti kaikkea paskaa kennelistä tai kasvattajasta, mutta aloittaja muistanee, että mielipiteitä on niin monia kuin ihmisiäkin. Eipä varmaan mistään kennelistä oo poissa, jos täällä tuntuu "koiraihmisillä" suttaavan ihan kamalasti.. Asialliset kommentit hukkuu kaikkeen tuubaan, vaikka tosiasissa kritiikkiäkin voisi ilmaista asiallisesti ja mielenkiintoisesti.

      • panoxi

        voisinpa sanoa ulkopuolisena,jot kenen nimissä se on ,niin se omistaa. vähä niinku autosta. koira esineellistetään,mutta avioerossa se ratkaisee kenen nimissä se on! sen voi sit vaikka ampua!!!!


      • malirules!!!!!!!!!!!

        "Tämä palsta on ehkä HUONOIN vaihtoehto kysellä mielipiteitä", eli sinunkin mielipiteesi on HUONO, vai onko niin että vain positiiviset ovat HYVIÄ ja negatiiviset HUONOJA.

        Totuushan on se ettei noilla koirilla ole tuloksia, sen voi jokainen tarkastaa jalostusnetistä, myöskään noilla koirilla ei ole mitään mainittavaa näyttely menestystä.Kasvattajalla itsellään ei ole palveluskoirakokeista mainittavia tuloksia, senkin voi netistä tarkastaa.Jos sinulla on kotikoiraksi riittävä koira, kiva, mutta jalostuksen mittariksi se ei kyllä riitä.


    • Kappas, hehe jollain on palanut hihat tuonkin kikkailijan kanssa :D
      Totuushan on ettei ko "kasvattaja" pidä puheitaan lainkaan, minulla on tästä omakohtaista kokemusta, eikä tämä ole mikään salaisuus koirapiireissäkään.
      Eniten minua huvittaa tuossa tuo rahan vinkuminen, sekä suullisen sopimuksen pätevyyden tuulettelu, sillä minulla on tuolta rahhaa saamatta ja eräs koiranpentuun liittyvä suullinen sopimus täyttämättä.
      Myös tuo harhaluulo on huvittavaa, että avo/aviopuolisot vastaavat toistensa tekosista on muuten ihan täyttä kukkua, tuokin menee vain niin, että se mikä on perustellusti yhteiseen käyttöön hankitua, on yhteisvastuullista, eli esimerkiksi jääkaappi ym. kodinkone, mutta esimerkikisi koira ei tätä ole.

      • Kyseinen Kasvattaja

        Lupasin Kari teille pennun jota ette olleet valmiit ottamaan ja puhehan oli että jos siis jos pentuja tulee monta että saa kulut pois!

        Toisekseen te ilmoititte että olen myynyt kuulemma kaikki 2 pentua joita siinä vaiheessa en ollut myynyt vaan itse olitte näin päätellyt koska Doberman Helpdeskissä oli ilmoitus pennusta.

        Lisäksi koira on ollut virallisella kennelliiton sopimuksella teillä sijoituksessa ja te olette olleet tietoisia että koiran kanssa ei voi pitää toista narttukoiraa ja olette sen kuitenkin hankkineet ja itse vapaaehtoisesti olette palauttaneet koiran jolloin myöskin vakuusmaksu jää palauttamatta.

        En silloin näe asiassa epäselvää mitä täällä tarvisi huudella.


      • Kasvatin omistaja

        En kyllä ihmettele nimim. K-M-Halkola kirjoitusta. Itse en enää rahojani jaksa vinkua, pitäköön vaikka lahjana. Ainakin 10 kertaa luvattu maksaa, mutte jos ei niin ei. Minä ja koirani jatkamme elämäämme ilman kasvattajaa


      • Kyseinen Kasvattaja kirjoitti:

        Lupasin Kari teille pennun jota ette olleet valmiit ottamaan ja puhehan oli että jos siis jos pentuja tulee monta että saa kulut pois!

        Toisekseen te ilmoititte että olen myynyt kuulemma kaikki 2 pentua joita siinä vaiheessa en ollut myynyt vaan itse olitte näin päätellyt koska Doberman Helpdeskissä oli ilmoitus pennusta.

        Lisäksi koira on ollut virallisella kennelliiton sopimuksella teillä sijoituksessa ja te olette olleet tietoisia että koiran kanssa ei voi pitää toista narttukoiraa ja olette sen kuitenkin hankkineet ja itse vapaaehtoisesti olette palauttaneet koiran jolloin myöskin vakuusmaksu jää palauttamatta.

        En silloin näe asiassa epäselvää mitä täällä tarvisi huudella.

        Älä lässytä Kirsi paskaa, kun me molemmat tiedämme, että tuo ylläoleva on sitä samaa itseänsä jota satuilet facebookissa kouhun kennel ryhmässäsi.
        Vai oli ilmoitus helpdeskissä...kun siitä kysytiin, niin aloit vinkua, että koira on saanut 11pv kantovaiheessa keskenmenon ja osa alkoista syntui kuolleena ym muuta tosi uskottavaa.
        Mitä tuohon toisen narttukoiraan tulee niin sellaista ei ole sovittu, eikä sellaista myöskään lue sopimuksessa.
        Minulla sattuu olemaan tallella se sopimus, joka oli kauppakirjalle tehty, ei sijoitussopimuspaperi.(Harvemminhan 6 vuotiasta koiraa sijoitetaan).
        Mitenkä sitten lienee, miksi sitten olit työntämässä Idaa paikkaan jossa on sekä uros, että narttu AMSTAFFI heti sen jälkeen, kun koira oli palautettu sinulle?
        Alkoiko Ida tuosta vain, simsabim, pärjätäkin taas narttukoirien kanssa ihan yhtäkkiä?
        Mitä tuohon sijoitusrahan palauttamiseen tulee, niin sinä nyt satuit ilmoittamaan, ettei sinulla ole tapana maksaa sitä takaisin (olipas yllätys).
        Laitampa tämän saman suuntaisesti tänne, mitä olen viestinyt sinulle ihan yksityisestikin:
        Voit minun puolestani sen epätodennäköisen omantunnon kolkuttaessa lahjoittaa sen Idasta maksetun summan ja tietokoneista maksamatta jääneen summan, sekä saamatta jääneen pennun hinnan vaikka SEY:lle, minulle se on aivan sama, en ole niin rahan tarpeessa...tai sanotaan näin, että naamasi näkeminen tästä lähtien kiinostaa oikeasti niin paljon, että viitsi katsoa sitä edes rahasta.


      • Hupsista, tuo teksti, joka joku muu oli oli tänne laittanut, on kadonnut, mutta eipä hätää, ainahan näitä screenshottejakin on noista "tähtihetkistä"..
        http://imageshack.us/f/542/kuohun.jpg/


      • Kasvatin omistaja
        K-M-Halkola kirjoitti:

        Hupsista, tuo teksti, joka joku muu oli oli tänne laittanut, on kadonnut, mutta eipä hätää, ainahan näitä screenshottejakin on noista "tähtihetkistä"..
        http://imageshack.us/f/542/kuohun.jpg/

        Meinasin jo kirjottaa, että enää en tuolta pentua ota kun se ajankohtaiseksi tulee, mutta tarkemmin ajateltuna mulla on siellä sen verran rahaa sisällä että ei hirveesti tarttis enempää pennusta maksaa...

        Tuo (ilmeisesti facebookin) keskustelu kyllä kuulostaa kirpaisevan tutulta... Kaikilta muilta vaaditaa, kunhan ite ei joudu tekemään mitä lupaa


      • Kasvatin omistaja kirjoitti:

        Meinasin jo kirjottaa, että enää en tuolta pentua ota kun se ajankohtaiseksi tulee, mutta tarkemmin ajateltuna mulla on siellä sen verran rahaa sisällä että ei hirveesti tarttis enempää pennusta maksaa...

        Tuo (ilmeisesti facebookin) keskustelu kyllä kuulostaa kirpaisevan tutulta... Kaikilta muilta vaaditaa, kunhan ite ei joudu tekemään mitä lupaa

        Niin siis Kuohun Kennel -ryhmähän on Facebookissa nykyään suljerttu ryhmä, ettei sitä "sivulliset" voi lukea...siitähän voi kukin tahollaan päätellä jotakin.
        Meillä ei onneksi tarvitse tuolta ottaa minkään laista pentua, vaan olemme niinden suhteen kyllä ihan omavaraisia, jos semmopisen tarve koittaa, kun on noita omia toopeja 2 narttua ja siihen päälle uros, tosin leikattu sellainen.


      • Anonyymi
        Kyseinen Kasvattaja kirjoitti:

        Lupasin Kari teille pennun jota ette olleet valmiit ottamaan ja puhehan oli että jos siis jos pentuja tulee monta että saa kulut pois!

        Toisekseen te ilmoititte että olen myynyt kuulemma kaikki 2 pentua joita siinä vaiheessa en ollut myynyt vaan itse olitte näin päätellyt koska Doberman Helpdeskissä oli ilmoitus pennusta.

        Lisäksi koira on ollut virallisella kennelliiton sopimuksella teillä sijoituksessa ja te olette olleet tietoisia että koiran kanssa ei voi pitää toista narttukoiraa ja olette sen kuitenkin hankkineet ja itse vapaaehtoisesti olette palauttaneet koiran jolloin myöskin vakuusmaksu jää palauttamatta.

        En silloin näe asiassa epäselvää mitä täällä tarvisi huudella.

        Outo kommentti, armeija koiran kasvattajalta ;) :)


    • ...

      ...

    • Kirsi

      Valitettavasti minun kasvattini ei ole käynyt venäjällä typistettävänä minun toimesta että kannattaa ottaa selkoa ennenkö kirjoittaa = pentu on mennyt astutusmaksuja viroon uroksen omistajalle joka sen typistänyt ja päätti laittaa pennun myyntiin joten ostin rahalla takasin pennun ja pentu meni sijoitukseen tuttavalle ja kyseistä koiraa ei koskaan käytetty jalostukseen vaikka olikin terve itse koska veli kuoli kaardiomyöpatiaan että tässäkin tein ihen helvetisti tiliä siis miinus merkkistä.

      Niin ja jos on moitittavaa moittikaa omalla nimellä niinkuin Kari siitä nostan hattua!!

      Minä en ole pantannut kenenkään koiran papereita missään vaiheessa korkeintaan on ollut saamattomuutta laittaa niitä postiin minkä rehelllisesti myönnän.

      Ja poliisilla uhkailu saa minut vain suuttumaan lisää (vastaranna kiiski kun olen elli sen varjolla ei ainakaan kukaan saa minuun liikettä).

      • Laura-Kaarina L.

        Älytöntä paskanjauhamista!KIRSI hanki jotaki moraalia,tai älä aliarvioi toisten älliä,näkeehän tosta läpi MIKÄ sä olet!En perusta näkemyksiäni yhden,vaan yhdenTOISTA sulta koiran ostaneen kokemuksiin.Ja että HUUMERATSIAKIN tehty,mitä piriä sä "puolustus"koirilles syötät???Kannattaisko alkaa KULTAKALAfarmarix???Ne ku ei paljon vaadi -voit vaikka pärjätä...Etkä joudu kantaan vastuuta,sihen kun susta EI ole. Sivustaseuraajat:Tämä ahne ja valehteleva "kasvattaja" ei ole lähettäny meiän 8kk pennun rek.tod.,koska mun mies,jonka nimissä FTF on,on vaihtanu sukunimensä.Pienestä se saa syyn pantata papereita,hah!Pateettista!Hämärää!Poliisin mukaan tää on PETOS!Onkohan Kuohun Xsaraa(tai Xaraa?Kumpi onkaan??) olemaskaan?? BOIKOTOIKAA TÄTÄ PENTUTEHDASTA!!! Ja KIRSI H.,jos sulla mulle jotakin asiaa,ni sulla on mun nro.SOITA!Voin sun harmixes kertoo että FTF on reipas ja rohkee,omapäinen ja ilonen vanttera junnu.Ei nynny. Not-so-ystävällisin terveisin Laura-Kaarina. Toivon sulle onnellista verotarkastusta ja konkurssia.HAH!


    • just joo

      No huh huh, tuntuu "kasvattajalla" olevan joka asiaan selityksiä...

    • Sivusta seurannut

      Kyllä- papereita saa odottaa. Kyl ne sieltä sitten saapuvat, kun koira täyttää vuoden tms. Normistihan ne toimitetaan pennunostajalle parin kuukauden sisällä luovutuksesta. Haukut saa puhelimessa tilaamattakin. Tukea on turha odottaa missään asioissa. Yleisesti oman koiran kanssa kulkiessa ei kannata kertoa, mistä koira on, mutta jos kertoo, niin saapahan helposti myös kohtalotovereita. Niitä nääs riittää ympäri Suomen. Jokaisella on valitettavan huonoja kokemuksia, kenenkään henkilökemiat eivät tunnu sopivan yhteen ko.kasvattajan kanssa. Nuorille ja aloitteleville karjutaan puhelimessa, uhkaillaan ja loukkaannutaan, laitellaan asiattomia viestejä ja uhkaillaan poliisilla. Ja jos sattuu oleman tyytymätön ostokseensa, niin omapahan on ostajan syy, mitäs syötti rahkapurkin pennulleen nappulan seassa 12 viikkoisena.

      Ihan jokaisen rodun kohdalla, toopesta pinsereihin, harrastajat ihmettelevät jalostusvalintoja, eikä kyse ole mistään "tavallisesta kasvattajaan kohdistuvasta kritiikistä", vaan suoranaisen älyttömyyden ihmettelemisestä. Tuotos puhuu puolestaan- sutta ja sekundaa, sairaita ja ei-rodunomaisia yksilöitä. Mutta usea niistä kelpaa silti sijoituskoiraksi, kasvattaja kuitenkin siis tykkää omista valinnoistaan.

      Ja myös terveystutkimukset kyllä "vaaditaan" ajoissa tehtäviksi, jopa kiusaksi saakka on saatava heti-kaikki-mulle-periaatteella, joten vaikka kasvattaja itse tuntuu kärsivän alituisesta rahapulasta, ei ole tietoakaan myötäelämisestä kasvatin omistajan kohdalla. Kun suullisesti on luvattu. Kasvatinomistaja ei sitä paitsi ko. logiikan mukaan ole edes omistaja, kun se ei ole saanut niitä papereita. Ja sitä paitsi, eihän kasvattaja sitä virhettä papereiden kanssa ole tehnyt, vaan kennelliitto. Se se niitä papereita sotkee. Jännä vaan, kun eivät kennelliitossa pistä jo ihmisiä vaihtoon ongelman toistuessa vuosikaudet.

      Kun paperit, haukut ja uhkaukset on saatu, jatkuu arki normaalina koiran kanssa. Tai no jatkuu ja jatkuu, sillä muun muassa saksanpaimenkoirien kohdalla terveystulokset kertovat karua kieltään, niissä perheissä ei normaalia arkea varmaankaan vietellä, kun jokainen allergia- ja luustovaivojensa puolesta ei tule olemaan terve yhtä ainoata päivää. Mutta ei sillä, kyllä niistä varmasti jokunen selviytyy, samoista linjoista kun sattuu olemaan useita versioita, on uudelleen ja uudelleen astutettu mummon siskon kaimat ja serkut ja kaikenlaiset samaa sukua olevat nartut samalla uroksella tai jälkeläisillä. Ei sillä niin väliä, että lähisuvusta löytyy varsin merkittäviä terveysvaivoja.

      Jos tästä huolimatta aloittaja on valmis ostamaan pennun em.kennelistä, niin varaa iso rahatukko käteen, pennun hinta määräytyy täysin kasvattajan silloisen mielentilan tai jonku muuttujan mukaan, kaksi samanmoista koiraa voivat olla täysin eri hintaisia... Onnea matkaan....

    • jebbous

      Joo tämä ketju vahvisti epäilykseni... k.o. kenneliä kohtaan.

    • pasaatituulet
      • onneton tunari

        Eikö tuokaan ole 7 vuotiaalle saanut muuta kuin BH:n??Kovat oli kaverilla puheet n.7v sitten.Kannattas varmaan tehdä enemmän sen koiran kanssa kuin huudella netissä=o)!

        Paljon puhetta vähän villoja......


    • Paikkakuntalainen

      On muuten ainoa kenneli tässä maassa johon tiedän tehdyn huumeratsian!

      • me koiran ostaneet.

        Juu juu sehän on aika kenneli. Mekään ei olla saatu koiran papereita. Nyt alkaa meillä kärsivällisyys loppua. Joten tulemme tekemään kaikkemme että ko toiminta loppuu kokonaan.


      • ziiiiiiiiiiiiiingggg
        me koiran ostaneet. kirjoitti:

        Juu juu sehän on aika kenneli. Mekään ei olla saatu koiran papereita. Nyt alkaa meillä kärsivällisyys loppua. Joten tulemme tekemään kaikkemme että ko toiminta loppuu kokonaan.

        Hmm. Alkoi kiinnostaa tuo sakemannien kasvattajien tulosrunsaus ihan näin ei rodunharrastajan silmin...ja onhan näitä, sieltä ne kuohunkin kaikki kuusi tulosta löytyy, vertailussa muihin saman määrän kasvattaneisiin :)

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=AIREDDAN&R=166 ollut joskus tosi aktiivinen tuloksissa, vaan ei enää viime vuosiin (vuosikymmeneen)
        pentueita 105 kasvatteja 641
        PK tuloksia v.2005 jälkeen 3 kpl

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=BACTEROIDES&R=166 tämä kulkee maineella että niitä tuloksia olisi vaikka ja kuinka, mutta...hiljentynyt on sielläkin hieman...
        pentueita138 kasvatteja 858
        tuloksia on paljonkin kun kauemmas mennään mutta viimeisiin kuuten vuoteen vain n1 kpl/pentue tai ei sitäkään..
        viimeinen tulos 1xHK1 2011,
        1xIPO1 2010
        2xIPO1 2009 (kasvatteja 2009-2011 n.60 kpl)

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=BAR-WAXAN&R=166 yli sata sakemannipentuetta viiteen vuoteen...ja tuloksia, no on niitä pyttyjä varmaan hyllyt täynnä :D ei vaan kyllä maastosta vissiin enää viimesiin viiteenkymmeneen koiraan
        pentueita 120 kasvatteja 730
        PK tuloksia vsta 2005 3 kpl (viim vuonna 2009)

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=DEMANT'S&R=166 täälläkin hiljentynyt mitä alkua seuraa, siellä oli jokunen jälkitulos
        pentueita 88 kasvatteja 472
        PK tuloksia vsta 2005 6 kpl JK1-3 viim v. 2009 jälkeläisiä ko ajalla 168 kpl

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=REIKON&R=166
        Pentueita 190 kasvatteja 1055,
        PK tuloksia vsta 2005 9kpl, joista viim.2009

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=SENSEN MANN&R=166
        Pentueita 144 kasvatteja 799
        PK tuloksia vsta2005 6 kpl,
        joista viimeisin JK2 2009, sitä ennen 2006 JK1 ja IPO1, 2005 kolmelle koiralle pk tunnus

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=SVARZEKOKS&R=166
        Pentueita 221 kasvatteja 1151
        PK tuloksia vdesta 2005 6kpl joista viimeisin HK1 2009
        Kaikista kasvateista kokeeseen on yltänyt 58 koiraa,tuolta 1990 luvun alusta katsottuna, mutta hiljentynyt on täälläkin viimeinen 10 vuotta :/

        Sitten tilastoa noin sadalla pennulla:

        KUOHUN 1996-2012 yht 23 pentuetta 129 kasvattia
        viim tulos 2009 pelastuskokeesta
        2005 IPO1 2004 JK1 2003 JK1 2000 JK3 1996 SccH1 kaikkiaan 6 kpl koetuloksia eri koirilla

        CUNTO 1988-2012 yht 19 pentuetta 112 kasvattia
        10 kpl kokeessa käyneitä koiria joista viim tulos 2x 2005

        COMEBACK 1995-2012 yht 22 pentuetta 121 kasvattia
        koetuloksia kaikkiaan 8 kpl, joista viimeisin 2004

        DONATTAREN 2004-2012 yht 17 pentuetta 107 kasvattia
        ------------------------------ ei lainkaan tuloksia

        DOSMARIN 1986-2011 yht 22 pentuetta 137 kasvattia
        Kaikkiaan yksi PK tulos 1992

        EVILOVES 1992-2012 yht 16 pentuetta 117 kasvattia
        Kaikkiaan huimat 12 kpl kokeessa käyneitä koiria, viimeisimmät 2009 JK3 2008 HK1 suojelutuloksia useammalle koiralle tuolla 2000 luvun maissa mutta hiljentynyt on viime vuosiin :(

        EXCITING 1997-2012 yht 26 pentuetta 149 kasvattia
        Tasan yksi koira vuodelta 2007, kilpailikin sitten kolmessa lajissa toki tunnuksensa

        FACEBEAR 2002-2012 yht 23 pentuetta 120 pentua
        ------------------------------------EI TULOKSIA

        JAPON 1992-2011 yht 18 pentuetta 109 kasvattia
        Kaikkiaan 6 kpl kokeissa käyneitä koiria
        viimeisimmät 2001 1x JK1 1997 1x JK2 1995 1x JK1

        JENIDON 1990-2012 yht 20 pentuetta 129 kasvattia
        Kaikkiaan 5 kpl kokeissa käyneitä koiria,
        viimeisimmät 1994 1x HK3 1993 1x JK3 1990 2x JK2 1x JK1

        OZAHULA 2000-2013 yht 26 pentuetta 153 kasvattia
        Kaikkiaan yksi kokeissa käynyt koira 2004 JK2

        PLATINUMSHEPHERD 1997-2012 yht 28 pentuetta 147 kasvattia
        -----------------------------------------EI TULOKSIA

        ROYAL SMILE 2004-2012 yht 22 pentuetta 111 kasvattia
        ------------------------------------------EI TULOKSIA

        SCHUFT'S 1997-2012 yht 17 pentuetta 114 kasvattia
        ---------------------------------------EI TULOKSIA

        VAUHTI-ANTURAN 1994- 2013 yht 25 pentuetta 155 kasvattia
        Kokeissa käyneitä koiria 3 kpl
        joista viimeisin 2009 1x HK1 ja loput 1994 2x JK3

        WALTSUN 1986-2012 yht 52 pentuetta 328 kasvattia
        -----------------------------------EI TULOKSIA

        WILD DREAMS 2005-2013 yht 19 pentuetta 103 kasvattia
        ------------------------------------EI TULOKSIA

        Tässä hiukan käytynä koiranettiä läpi ei-rodunharrastajan silmin, jos nyt kerta halutaan alkaa kasvattajia katselemaan pelkästään koetulosten valossa niin tässä nyt hiukan vertailukohtaa ja aikaväliäkin hiukan joka lähtöön.

        Tulosten runsauden valossa muutama nimi nousi esiin,
        Cunto
        Evergrey's
        Evilove's
        Grauenfeld
        Graugeboren
        Jadovar
        Ratsumestarin
        Raymondan
        Ruskeämäen.....selkeästi näilläkin näkyy että tulokset viime vuosina ns. vanhoilla kasvattajilla on laskusuunnassa, liekö malit siis vieneet ne harrastavat paikat ;) :D sakemanneilta.


      • ei ihan putkeen...
        ziiiiiiiiiiiiiingggg kirjoitti:

        Hmm. Alkoi kiinnostaa tuo sakemannien kasvattajien tulosrunsaus ihan näin ei rodunharrastajan silmin...ja onhan näitä, sieltä ne kuohunkin kaikki kuusi tulosta löytyy, vertailussa muihin saman määrän kasvattaneisiin :)

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=AIREDDAN&R=166 ollut joskus tosi aktiivinen tuloksissa, vaan ei enää viime vuosiin (vuosikymmeneen)
        pentueita 105 kasvatteja 641
        PK tuloksia v.2005 jälkeen 3 kpl

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=BACTEROIDES&R=166 tämä kulkee maineella että niitä tuloksia olisi vaikka ja kuinka, mutta...hiljentynyt on sielläkin hieman...
        pentueita138 kasvatteja 858
        tuloksia on paljonkin kun kauemmas mennään mutta viimeisiin kuuten vuoteen vain n1 kpl/pentue tai ei sitäkään..
        viimeinen tulos 1xHK1 2011,
        1xIPO1 2010
        2xIPO1 2009 (kasvatteja 2009-2011 n.60 kpl)

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=BAR-WAXAN&R=166 yli sata sakemannipentuetta viiteen vuoteen...ja tuloksia, no on niitä pyttyjä varmaan hyllyt täynnä :D ei vaan kyllä maastosta vissiin enää viimesiin viiteenkymmeneen koiraan
        pentueita 120 kasvatteja 730
        PK tuloksia vsta 2005 3 kpl (viim vuonna 2009)

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=DEMANT'S&R=166 täälläkin hiljentynyt mitä alkua seuraa, siellä oli jokunen jälkitulos
        pentueita 88 kasvatteja 472
        PK tuloksia vsta 2005 6 kpl JK1-3 viim v. 2009 jälkeläisiä ko ajalla 168 kpl

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=REIKON&R=166
        Pentueita 190 kasvatteja 1055,
        PK tuloksia vsta 2005 9kpl, joista viim.2009

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=SENSEN MANN&R=166
        Pentueita 144 kasvatteja 799
        PK tuloksia vsta2005 6 kpl,
        joista viimeisin JK2 2009, sitä ennen 2006 JK1 ja IPO1, 2005 kolmelle koiralle pk tunnus

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=SVARZEKOKS&R=166
        Pentueita 221 kasvatteja 1151
        PK tuloksia vdesta 2005 6kpl joista viimeisin HK1 2009
        Kaikista kasvateista kokeeseen on yltänyt 58 koiraa,tuolta 1990 luvun alusta katsottuna, mutta hiljentynyt on täälläkin viimeinen 10 vuotta :/

        Sitten tilastoa noin sadalla pennulla:

        KUOHUN 1996-2012 yht 23 pentuetta 129 kasvattia
        viim tulos 2009 pelastuskokeesta
        2005 IPO1 2004 JK1 2003 JK1 2000 JK3 1996 SccH1 kaikkiaan 6 kpl koetuloksia eri koirilla

        CUNTO 1988-2012 yht 19 pentuetta 112 kasvattia
        10 kpl kokeessa käyneitä koiria joista viim tulos 2x 2005

        COMEBACK 1995-2012 yht 22 pentuetta 121 kasvattia
        koetuloksia kaikkiaan 8 kpl, joista viimeisin 2004

        DONATTAREN 2004-2012 yht 17 pentuetta 107 kasvattia
        ------------------------------ ei lainkaan tuloksia

        DOSMARIN 1986-2011 yht 22 pentuetta 137 kasvattia
        Kaikkiaan yksi PK tulos 1992

        EVILOVES 1992-2012 yht 16 pentuetta 117 kasvattia
        Kaikkiaan huimat 12 kpl kokeessa käyneitä koiria, viimeisimmät 2009 JK3 2008 HK1 suojelutuloksia useammalle koiralle tuolla 2000 luvun maissa mutta hiljentynyt on viime vuosiin :(

        EXCITING 1997-2012 yht 26 pentuetta 149 kasvattia
        Tasan yksi koira vuodelta 2007, kilpailikin sitten kolmessa lajissa toki tunnuksensa

        FACEBEAR 2002-2012 yht 23 pentuetta 120 pentua
        ------------------------------------EI TULOKSIA

        JAPON 1992-2011 yht 18 pentuetta 109 kasvattia
        Kaikkiaan 6 kpl kokeissa käyneitä koiria
        viimeisimmät 2001 1x JK1 1997 1x JK2 1995 1x JK1

        JENIDON 1990-2012 yht 20 pentuetta 129 kasvattia
        Kaikkiaan 5 kpl kokeissa käyneitä koiria,
        viimeisimmät 1994 1x HK3 1993 1x JK3 1990 2x JK2 1x JK1

        OZAHULA 2000-2013 yht 26 pentuetta 153 kasvattia
        Kaikkiaan yksi kokeissa käynyt koira 2004 JK2

        PLATINUMSHEPHERD 1997-2012 yht 28 pentuetta 147 kasvattia
        -----------------------------------------EI TULOKSIA

        ROYAL SMILE 2004-2012 yht 22 pentuetta 111 kasvattia
        ------------------------------------------EI TULOKSIA

        SCHUFT'S 1997-2012 yht 17 pentuetta 114 kasvattia
        ---------------------------------------EI TULOKSIA

        VAUHTI-ANTURAN 1994- 2013 yht 25 pentuetta 155 kasvattia
        Kokeissa käyneitä koiria 3 kpl
        joista viimeisin 2009 1x HK1 ja loput 1994 2x JK3

        WALTSUN 1986-2012 yht 52 pentuetta 328 kasvattia
        -----------------------------------EI TULOKSIA

        WILD DREAMS 2005-2013 yht 19 pentuetta 103 kasvattia
        ------------------------------------EI TULOKSIA

        Tässä hiukan käytynä koiranettiä läpi ei-rodunharrastajan silmin, jos nyt kerta halutaan alkaa kasvattajia katselemaan pelkästään koetulosten valossa niin tässä nyt hiukan vertailukohtaa ja aikaväliäkin hiukan joka lähtöön.

        Tulosten runsauden valossa muutama nimi nousi esiin,
        Cunto
        Evergrey's
        Evilove's
        Grauenfeld
        Graugeboren
        Jadovar
        Ratsumestarin
        Raymondan
        Ruskeämäen.....selkeästi näilläkin näkyy että tulokset viime vuosina ns. vanhoilla kasvattajilla on laskusuunnassa, liekö malit siis vieneet ne harrastavat paikat ;) :D sakemanneilta.

        Nyt olet kyllä tulkinnut tuloksia pahasti pieleen. 2011 syntyneista yksi on tehnyt HK1, 2010 syntyneista yksi tehnyt IPO1 jne. Opetteleppa ensin lukemaan rekisteriä ja jatka sitten tilastointia.


    • d42

      Eviloves koirilla on tuloksia kyllä, saksassa, eli kaikilla käytetyillä nartuilla on ipo tulos ja jalostustarkastus.

    • justimus1

      Yksi terveystutkimusikään tullut pentue ainakin on ihan mäsä, yksi pennuista jopa lopetusuhan alla rikkinäisten lonkkien/kyynärien takia. Ei ehkä mene edes kotikoirana... Ikää ei ole paljon mitään..

    • mäsänä

      Juu kyllä kasvattien omistajissa on aina vika, kasvattaja itse ja hänen valintansa ovat täydellisiä. Pentujen rekisteröintiä joutuu odottamaan kauan ja toiset kauan, että paperit löytävät pentujen omistajille. Mielestäni tästä voisi alkaa jo kennelliittoa tiedottamaan, josko ne sieltä saisivat vauhtia asioihin. Jokainen kasvattajan kanssa tekemisissä oleva ihminen varmasti saa haukut jossain vaiheessa. Kasvattaja on aina oikeassa ja pennun ostajat itse pilaavat koiransa yms..
      EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN TÄTÄ KYSEISTÄ KENNELIÄ!

    • hoh hoijaaaa

      En kyllä Kuohulta ostaisi ikinä. Jalostustietojärjestelmästä näkyy karu totuus, koirat risoja eestä ja takaa. Mikä järki tehdä pentuja koirilla jos suku jo valmiiksi täynnä risoja koiria. Jalostukseen koira EI OLE sopiva 2 kyynäreillä, ei edes 1..

    • So sad

      Ja ihan sama kuinka rikki koira on, tämä kasvattaja yrittää viimeiseen asti ettei joutuisi mitään korvaamaan. Kennelliiton lausunto eei riitä, koirasta pitäisi olla todella kattavat tutkimukset eläinlääkäriltä ettei millään lääkityksellä pysty enään koiran elämää viettämään ennenkuin hän alkaa edes harkitsemaan korvauksia...

    • iita8

      Ostin pennun täältä kennelistä Pentuni oli napa kymppi A/A O/O
      Sopimus ajallaan nevot tulivat mukana.Yhteyttä pidettiin En voi kuin suositella
      Kaikki meni sopimuksen mukaan
      Suosittelen

    • lailailai

      Eipä näy vieläkään uusimmat sakupennut koiranetissä... Emällä "Avataran Andrea" näkyy kyllä toinenkin pentue, eli taitaapi olla kasvattajalla maksuvaikeuksia ko ei saa paappereita lunastettua ;)

    • paperitmyöhässä

      Iso miinus tälle kennelille, en suosittele.

    • kukkis5

      itsella sieltä ostettu kasvATI JA TODELLAKIN MAHTAVA JA PÄRJÄNNYT NÄYTTELYISSÄKIN. En ole katunut päivääkään että ostin Kuohun kasvatin ollut jo 11 v ei luisuperse, vaan kunnon koiran näköinen ja kokoinen shäfer- uros

    • toopenomistaja

      Ei ole meno muuttunut miksikään doppreiden jälkeen... Määrä ei aina korvaa laatua ;)

    • oie

      Kasvattajahan on todella harvoin syyllinen koirien risaan luustoon tai moneen muuhunkaan sairauteen. Saksanpaimen on geneettisesti aika heikko koira, suurin osa vioista ja sairauksista on geneettistä perää, toisekseen saksanpaimen on helppo pilata väärällä ruokinnalla, liikunnalla ja hoidolla, eli omistajan vastuulla on todella paljon.

      • hohoiii

        "Kasvattajahan on todella harvoin syyllinen koirien risaan luustoon"

        Jos joku kasvattaja yhdistää vaikkapa kaksi sukua, jotka yleisesti tiedetään huonolonkkaisiksi, niin ketä muuta me voimme syyttää kuin kasvattajaa?

        "saksanpaimen on helppo pilata väärällä ruokinnalla, liikunnalla ja hoidolla, eli omistajan vastuulla on todella paljon"

        Tämä on usein kuultu väite, mutta ei perinnöllisten sairauksien osalta yleensä pidä paikkaansa. Jos koiralla on geneettisesti esim. täysin normaali lonkka, ei sitä saa millään hoidolla sairaaksi. Vai oletko kuullut esimerkiksi englanninvinttikoirasta, jolla on lonkkavika?


      • 98654
        hohoiii kirjoitti:

        "Kasvattajahan on todella harvoin syyllinen koirien risaan luustoon"

        Jos joku kasvattaja yhdistää vaikkapa kaksi sukua, jotka yleisesti tiedetään huonolonkkaisiksi, niin ketä muuta me voimme syyttää kuin kasvattajaa?

        "saksanpaimen on helppo pilata väärällä ruokinnalla, liikunnalla ja hoidolla, eli omistajan vastuulla on todella paljon"

        Tämä on usein kuultu väite, mutta ei perinnöllisten sairauksien osalta yleensä pidä paikkaansa. Jos koiralla on geneettisesti esim. täysin normaali lonkka, ei sitä saa millään hoidolla sairaaksi. Vai oletko kuullut esimerkiksi englanninvinttikoirasta, jolla on lonkkavika?

        Saksanpaimenkoiralla on luustoterveyden suhteen erittäin huono perimä, tuskin löydät yhtään sukuhaaraa jossa ei luustovikaa esiintyisi, eli on miltei mahdotonta yhdistää kaksi tervettä koiraa keskenään, se että yhdistää luustosairaista linjoista kaksi tervettä yksiliö on suoranaista itsensä huijaamista, geneettiset luustoviat kulkee suvuissa ei yksilöissä eli on yksi ja sama käytätkö tervettä vai sairasta yksilöä jos sukulinjoissa esiintyy geneettistä luusto-obgelmaa kuten jokaisessa saksanpaimenkoirasuvussa esiintyy. Tervelonkkaisen pennun saa risaksi helposti, syötä se ylipainoiseksi, liikuta sitä aivan helvetin paljon ja väärin, lopputuloksena koira joka on lonkkavikainen. Jos jalostamalla halutaan saadaan tervettä saksanpaimenkoiraa niin silloin pitää laittaa koko rotu uusiksi, näin on närhenmunat


      • hohoiii
        98654 kirjoitti:

        Saksanpaimenkoiralla on luustoterveyden suhteen erittäin huono perimä, tuskin löydät yhtään sukuhaaraa jossa ei luustovikaa esiintyisi, eli on miltei mahdotonta yhdistää kaksi tervettä koiraa keskenään, se että yhdistää luustosairaista linjoista kaksi tervettä yksiliö on suoranaista itsensä huijaamista, geneettiset luustoviat kulkee suvuissa ei yksilöissä eli on yksi ja sama käytätkö tervettä vai sairasta yksilöä jos sukulinjoissa esiintyy geneettistä luusto-obgelmaa kuten jokaisessa saksanpaimenkoirasuvussa esiintyy. Tervelonkkaisen pennun saa risaksi helposti, syötä se ylipainoiseksi, liikuta sitä aivan helvetin paljon ja väärin, lopputuloksena koira joka on lonkkavikainen. Jos jalostamalla halutaan saadaan tervettä saksanpaimenkoiraa niin silloin pitää laittaa koko rotu uusiksi, näin on närhenmunat

        "Tervelonkkaisen pennun saa risaksi helposti, syötä se ylipainoiseksi, liikuta sitä aivan helvetin paljon ja väärin, lopputuloksena koira joka on lonkkavikainen."

        Ei se noin mene. Tai jos menee niin anna tieteellinen lähdeviite. Kyllä ihmiset niitä englanninvinttikoiriakin hoitavat väärin, mutta ei niille silti tule lonkkavikaa. Lonkkavian kehittyminen vaatii aina, että koiran perimässä on vikaa, tai sitten vakavan trauman.

        Lonkkavialle perimältään alttiin pennun saa toki nopeammin ja pahemmin lonkkavikaiseksi noilla keinoilla. Eli jos joku kasvattaja kasvattaa aina huonolonkkaisista suvuista niin hänen näkemällään rajallisella otoksella tuo lainaus voi toki pitää paikkansa. Universaalia kaikkiin koiriin pätevää totuutta se ei siitä tee.


      • tfhfth
        hohoiii kirjoitti:

        "Tervelonkkaisen pennun saa risaksi helposti, syötä se ylipainoiseksi, liikuta sitä aivan helvetin paljon ja väärin, lopputuloksena koira joka on lonkkavikainen."

        Ei se noin mene. Tai jos menee niin anna tieteellinen lähdeviite. Kyllä ihmiset niitä englanninvinttikoiriakin hoitavat väärin, mutta ei niille silti tule lonkkavikaa. Lonkkavian kehittyminen vaatii aina, että koiran perimässä on vikaa, tai sitten vakavan trauman.

        Lonkkavialle perimältään alttiin pennun saa toki nopeammin ja pahemmin lonkkavikaiseksi noilla keinoilla. Eli jos joku kasvattaja kasvattaa aina huonolonkkaisista suvuista niin hänen näkemällään rajallisella otoksella tuo lainaus voi toki pitää paikkansa. Universaalia kaikkiin koiriin pätevää totuutta se ei siitä tee.

        Jos koiran lonkat voi pilata vain huonolla koiranhoidolla ja kennelissä käytetään paskalonkkaisia, niin mitä se kertoo kasvattajien koiranpidosta... niin tai näin, ostos ei kannata ja pennut jäävät käsiin!


      • oie
        hohoiii kirjoitti:

        "Tervelonkkaisen pennun saa risaksi helposti, syötä se ylipainoiseksi, liikuta sitä aivan helvetin paljon ja väärin, lopputuloksena koira joka on lonkkavikainen."

        Ei se noin mene. Tai jos menee niin anna tieteellinen lähdeviite. Kyllä ihmiset niitä englanninvinttikoiriakin hoitavat väärin, mutta ei niille silti tule lonkkavikaa. Lonkkavian kehittyminen vaatii aina, että koiran perimässä on vikaa, tai sitten vakavan trauman.

        Lonkkavialle perimältään alttiin pennun saa toki nopeammin ja pahemmin lonkkavikaiseksi noilla keinoilla. Eli jos joku kasvattaja kasvattaa aina huonolonkkaisista suvuista niin hänen näkemällään rajallisella otoksella tuo lainaus voi toki pitää paikkansa. Universaalia kaikkiin koiriin pätevää totuutta se ei siitä tee.

        Juurihan itse toistat tuota saksapaimenkoiran paradigmaa, kerrot että " ... Lonkkavian kehittyminen vaatii aina, että koiran perimässä on vikaa, tai sitten vakavan trauman ...", saksalaisen perimässä on vikaa, siis kaikkien saksalaisten, yhtään vikavapaata linjaa ei ole. Traumoja sattuu kelle sattuu, niitä voi yrittää välttää mutta vahinkoja sattuu silti. Jatkat, " ... Lonkkavialle perimältään alttiin pennun saa toki nopeammin ja pahemmin lonkkavikaiseksi noilla keinoilla ...", kaikki saksalaiset ovat perimältään alttiita luustovioille, joten se koiranomistaja tekee pennun kanssa on suurin vaikutin siihen, miten luustoviat pääsevät kehittymään, tietty on poikkeuksia pahoista geneettisistä luustovioista mutta nämä ovat vähemmistö, eli omistajien kannattaa todella huolella miettiä mitä pennulleen syöttävät ja miten ja kenen kanssa sitä liikuttavat, tällä on iso vaikutus luustoterveyteen kun geneettinen alttius on olemassa.


      • kertokaahan

        Otetaas esimerkki eli vaihteeksi Flick. Esitetään hyvin yksinkertainen kysymys. Mistä tämän koiran pitkäikäisyys juontaa juurensa? Onko syitä monia vai löytyykö vain yksi selitys?


    • oie

      Juttuhan menee myös niin, että periaatteessa jokainen pentu on syntyessään terve, kaikki mitä tapahtuu syntymän jälkeen määrittää hyvin pitkälle sen, että minkälaisia luustovikoja koiralle tulee

    • tuntematonassi

      Alat muistuttaa yhä enenevästä Flickstarsin perustajaa..

    • oie

      On helppo osoitella kasvattajaa kun itse laiminlyö hoitovelvoitteensa ruuan, liikunnan jne. suhteen

    • Flick_

      Sekä toisinkinpäin. Oletko sinä oie kasvattaja? Minä en. Enkä osoittele ketään, sillä vastuu on ensikädessä kasvattajalla, toissijaisesti koiran ostajalla/omistajalla. Kyllä takuuvarmasti pystytään näyttämään, jos koira esim. osoittautuu vaikeasti lonkkavikaiseksi, mistä tämä johtuu. Turha myöskään vedota mihinkään ruokintavirheisiin koiran kasvuiässä, jos ei ole ollut kyvykkyttä antaa pentupaketissa hoito- sekä ruokintaohjeistoa ostajalle mukaan!

    • Järkyttynyt

      Tämä kasvattaja valehtelee ja ei ota vastuuta mistään. Todella rahan ahne ihminen, lupaa paljon mutta kaikki on vaan puhetta. Toivottavasti ihmiset huomaisivat että sieltä ei todella kannata ostaa koiraa.

      • tooperi1

        Hyviä koiruuksia tästä kennelistä olen saanut. Vieläkin ottaisin jos toopen pentuja olisi. Liekö missään kennelissä koko pentue täysin 100 prosenttinen. Kun pennun olet ostanut se on sinusta kiinni koulutatko vai et. Koira on hyvä ilman tuloksiakin.


    • kokkeri

      Lordi ainakin on ollut terve koko tähänastisen elämänsä ajan. ainoa murhe oli yksi punkkipanta. Omalla kohdallani kaikki meni kuten oli sovittukkin. Ja mulla on komea pitkäkarvainen koko musta kaveri

    • Eih

      Ei kait kukaan tervepäinen tuolta Kirsiltä koiraa osta. Taitaa itse kirjoittaa nuo puoltavat kommentit!

    • kuohunjekku

      Eikö tuolla ole nyt pennut? Kovasti facebuukissa asiasta mainostetaan. Harkitsin pentua sieltä mutta näitä kommentteja lukiessa taidan katsella muualta.

    • vastuuhukassa

      Kasvattajalla taitaa olla kiire päästä pennuista eroon? Pentuja myydään kaksin kappalein samaan perheeseen. Vastuullinen kasvattaja ei näin toimisi.
      Kysymys kuuluukin, jääkö pennut käsiin ja tungetaan mihin vain saadaan ja rahat pois?

    • Anonyymi

      Ei ainakaan Kennel Escaflownesta!

    • Anonyymi

      Mikäli tätä vielä joku lukee, kirjottelenpa oman kokemuksen ko. kasvattajasta.

      2021 ostin pennun kennelistä ja muutama kuukausi luovutuksen jälkeen pennulla tassut rupesi kääntymään ulospäin. Olin kasvattajaan yhteydessä asian tiimoilta sitten ja hänen vastaus oli, että tuhdilla C-vitamiinikuurilla ne tassut oikenee :D eläinlääkäriin tai fyssarille ei missään nimessä saanut mennä. Ja myös olin pitänyt liian hyvää huolta koirasta, että se aiheutti kasvuhäiriöt kyynärluihin… :D

      Meninpä eläinlääkäriin kuitenkin, otettiin kuvat ja kyynärissä vaikeat kasvuhäiriöt, ranteet rikki. Kävin sitten kysymässä ortopediseltä ell mielipidettä asiaan ja oli sitä mieltä, etten koirasta enää koskaan työkoiraa saa ja tiesin jo silloin, että seuraava etappi on koiralle ikiuni, koska sen pää ei olisi kestänyt olla loppuelämää kotikoirana.

      Kasvattajahan sitten syytti minua tietojen pimittämisestä, vaikka itse asian esiin toin ja sen jaoin sen myöskin pentueen ryhmässä avoimesti.

      Minullehan pentu myytiin ”terveestä suvusta” ja mitään ongelmia ei kasvattajan mukaan luustossa/hermorakenteessa pitänyt kummaltakaan puolelta olla, mutta kappas vaan, ryhmään oli kirjoittanut kasvattajan kaveri luovutuksen jälkeen, että isän puolella on kyynärissä ollut ongelmia. Luonnollisesti niitäkään ei jalostustietojärjestelmästä löytynyt ja näin ollen en niistä tiennyt etukäteen. Pentueessa LTV 0-3, kakkosen kyynärtulos, ainoa hyvä tulos on lonkat.

      Kasvattaja pesi kätensä pois koko episodista ja ei ota vastuuta mistään.

      Lopputulemana en ikinä ottaisi ko kennelistä koiraa, näissäkin suomi24 -palstojen keskusteluissa on perää. Olisi pitänyt lukea nämä ennen koiran ottamista, vaikka päivääkään en kadu edesmenneen koirani kanssa ♥️

    • Anonyymi

      Ei MITÄÄN hyvää sanottavaa. Rahat kelpasi ja kehtasi vielä kusettaakin osan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe