Paras suomalainen helmikauppa?

helmeilijä

Onko Suomessa mielestänne muita hyviä helmikauppoja kuin Villlihelmi? Olen tilannut sieltä monta kertaa, mutta kuulemma on halvempiakin vaihtoehtoja. Onko palstan helmeilijöillä kokemuksia tai suosituksia?

102

14589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmeriin

      Korutaivaan helmiäis pintaiset lasihelmet olivat pettymys. Varo niitä! Pinta oli rikki jo pussissa hankautumisen takia. Koko tilaus oli ahdettu kirjekuoreen! Osa millefioreista oli tosi hyviä. 6/0-koon siemenhelmissä oli paljon viallisia ja koko vaihtelee tosi paljo. Putkihelmien päät on niin teräviä, että niistä saa haavoja. Ihan kuin olisi valmiista lasista särkemällä katkottu. Itse käytän yleensä villihelmeä.

      • kallekanin

        Oletkos koskaan ajatellut, että kirjekuoressa toimitus on asiakaspalvelua parhaimmillaan; toimitus tulee lähetyspäivää seuraavana päivänä suoraan kotiin. Jos lähetetään pakettina, saattaa mennä kolmekin päivää ennen kuin saat pakettia postista.

        Siemenhelmien kokovaihtelusta; osaatkos ajatella asiaa siten, että erikokokoiset helmet korussa tekevät sen huomattavasti mielenkiintoisemman näköiseksi kuin se että sinulla on rivi täsmälleen samankokoisia helmiä peräkkäin. Katso taitavien korutaiteilijoiden ja -suunnittelijoiden koruja netistä niin näen! Mielikuvitusta !!!!


    • koruntekijä

      Tuolta olen tilannut vain kerran ja jäänee toistaiseksi viimeiseksi. Samaa ongelmaa puuhelmien kanssa. Matta valkosissa pinnassa ihan kuin lommoja, siis pyöreä helmi on lytyssä. Reikät piti näissäkin "rassata" auki. Putkihelmet rumia päistä. Siemenhelmiin olin melko tyytyväinen, mutta tilaamani toisen väriset eivät olleet mukana lähetyksessä. En ole jaksanu valittaa asiasta kauppaan.

      • hepuli1

        No ootpa typerä, ei kai kukaan tahallaan jätä jotain pois, kaikesta jos on sanomista pitää ilmoittaa asianosaiselle eikä nimettömänä haukkua keskustelupalstoilla!


    • finni

      suosin suomalaisia kun ulkomailta tulee tilaaminen kalliiksi ellei tilaa paljon kerralla.

      • usafani

        Olettekos tilailleet helmiä ulkomailta? Pitääkö maksaa tullia, jos tilaa usasta?


      • nettitilailija
        usafani kirjoitti:

        Olettekos tilailleet helmiä ulkomailta? Pitääkö maksaa tullia, jos tilaa usasta?

        Eli siis jos tilaat USA:sta, tulee maksaa tullia. Tai oikeastaan menet todennäköisesti ensin alv-rajan yli. Kun perittävän veron tai tullin määrä on yli 10 euroa, se perittään ja kun helmien alv on 23%, niin raja tulee vastaan jo 43 euron tietämillä - ja rahdin hinta otetaan tuossa huomioon. Esimerkiksi Fire Mountain Gemsistä tilattaessa pelkkä rahti on yleensä luokkaa 25 euroa, niin siinä ei paljon tarvitse ostaa, että menee alv-rajan ylitse...

        Villihelmellä on muuten myynnissä aika paljon Fire Mountainin helmiä - jos tarvitsee vain pienehkön määrän, tulee Villihelmi halvemmaksi ja helpommaksi, vasta isoilla määrillä kannattaa tilata suoraan Jenkeistä.


    • nyplaaja

      Olen Helmimeren vakiasiakas ja olen saanut sieltä aina laadukasta tavaraa. Olen sitä mieltä, että myös laatu maksaa. Tsekkiläiset helmet ovat tasalaatuisempia kuin aasialaiset.

    • turku57

      Turkulaisena olen tilannut villistähelmestä usein minäkin. Harmi ettei meillä ole omaa helmikauppaa, jossa pääsisi hypistelemään ennen kuin ostaa.

      • Annelia..

        helmikauppa Yliopistonkadulla muistaakseni Bling siinä Rajalan valokuvauskaupaa vinosti vastapäätä ennen anikaistenkatua


      • Kallekanin

        Turussa toimii myös verkkokauppa www.helmikori.fi, johon voivat kanta-asiakkaat tulla noutamaan pakettejaan paikanpäältä, ja voivat samalla tutustua valikoimaan.


      • mkl76

        Eikä oo Turusta paha matka Loimaallekaan. Siellä ArteMiinassa melkosen mukavat valikoimat kaikenlaista korujen tekoon. ...harmi ettei niillä oo resursseja pitää kunnollista nettikauppaa..


    • helmeksi

      Olen pitkään halunnut tehdä jonkinmoisen korun itse. Nyt olisi aikaa yrittää. Onkohan jossain päin nettiä hyviä ohjesivuja? Lasihelmistä tekisin kaulakorun.

      • ihanat helmet

        esim. yoytubestakin voi etsiä jewerly making haulla jolloin löytyy hyviä ohjeita eri tekniikoista. Koruharrastajien keskustelufoorumista Helmetistä löytyy myös todella paljon hyviä vinkkejä, suosittelen. Koruharrastuksen aloittamiseen löytyy esim. verkkokauppa HelmeX:stä www.helmex.net aloituspaketti joka sisältää kaikkea mahdollista mitä harrastuksen alkuunpääsemiseksi voi tarvita, myös ohjeet mukana.


      • Kallekanin

        .... esim. www.helmikori.fi - ja sieltä yläpalkista Tuoteideoita. Löytyy esimerkkejä ja ohjeita kaulakoruista, rannekoruista, korvakoruista jne.


    • Anneli a...

      Katsokaas Sayila sivuja.

      Jos tilaa yli 20€ tulee ilman postikuluja. Valikoimia on 100 kertaa enemmän kuin paikallisissa ja tarjouksia paljon. Budget Back ostokset on hyviä..

      kahdesti tilannut maksanut toisella kertaa pankkitilille tilauksen numerolla ja toisella kertaa visalla.. Suosittelen..

      • kotimaarules

        Mulla on ollut Sayilan kanssa ongelmia. Kerran paketti ei ikinä tullut perille ja joskus kauemman aikaa sitten puuttui vaijeri lähetyksestä. Pitkän ja hankalan selvittelyn jälkeen sain rahat takaisin.


      • Kaikkeasitänyt
        kotimaarules kirjoitti:

        Mulla on ollut Sayilan kanssa ongelmia. Kerran paketti ei ikinä tullut perille ja joskus kauemman aikaa sitten puuttui vaijeri lähetyksestä. Pitkän ja hankalan selvittelyn jälkeen sain rahat takaisin.

        paketti voi hukkua suomen postissakin ja tavaraa puuttua myös. Kerran kirjeen tulo meille kesti 5,5 vuotta ihan suomen postissa. Me olemme tilanneet Sayilalta nyt 4 kertaa ja aivan asiallisesti on toiminut..


    • kiekuliini

      satuhelmi

    • Helmi-intoilija

      Helmikeskus on suomalaisista ihan ylivoimaisesti paras. Hintataso on samaa kuin ulkomailla, ja valikoimaista löytyy joka lähtöön helmiä.

      • pollariksi

        Helmikeskuksen helmiin tai siis osaan niistä olen pettynyt huonon laadun takia. Eikä sielä kaikki edes ole edullista, vaikka osa on halpaa verrattuna kalliisiin kauppoihin. vaikeaa on Suomessa löytää hyvä helmikauppa.


      • kanta-asiakas
        pollariksi kirjoitti:

        Helmikeskuksen helmiin tai siis osaan niistä olen pettynyt huonon laadun takia. Eikä sielä kaikki edes ole edullista, vaikka osa on halpaa verrattuna kalliisiin kauppoihin. vaikeaa on Suomessa löytää hyvä helmikauppa.

        Olen monesti helmikeskuksesta ehdottomasti suomen parhaan valikoiman takia. Ikinä en ole huonoa saanut, vaan tuotteet on aina vastannut kuvausta. Hintataso kaikkiin suomalaisiin verraten ylivoimainen, ja euroopankin hintatasoon nähden halpa, monet eurooppalaiset tututkin kadehtivat valikoimaa ja ovat katkeria kun eivät itse saa sieltä tilattua.


      • gylli
        kanta-asiakas kirjoitti:

        Olen monesti helmikeskuksesta ehdottomasti suomen parhaan valikoiman takia. Ikinä en ole huonoa saanut, vaan tuotteet on aina vastannut kuvausta. Hintataso kaikkiin suomalaisiin verraten ylivoimainen, ja euroopankin hintatasoon nähden halpa, monet eurooppalaiset tututkin kadehtivat valikoimaa ja ovat katkeria kun eivät itse saa sieltä tilattua.

        No niin varmaan kadehtii :D Helmikeskuksen valikoimahan koostuu nykyään pelkistä koruista, eikä minua koruntekijänä sellaiset kiinnosta, tuskin muitakaan, varsinkin kun kauppias itse polkee hintoja. Ei minulla ainakaan ole varaa myydä rannekoruja vitosella tai alle.

        Mielestäni kaupan valikoima näytti lupaavalta aluksi, mutta nyt tuntuu, ettei kauppaan kummoisesti edes panosteta. Ja korut voisi myydä jossain muualla tosiaan...


      • Anne....
        kanta-asiakas kirjoitti:

        Olen monesti helmikeskuksesta ehdottomasti suomen parhaan valikoiman takia. Ikinä en ole huonoa saanut, vaan tuotteet on aina vastannut kuvausta. Hintataso kaikkiin suomalaisiin verraten ylivoimainen, ja euroopankin hintatasoon nähden halpa, monet eurooppalaiset tututkin kadehtivat valikoimaa ja ovat katkeria kun eivät itse saa sieltä tilattua.

        Firmalla törkeän hitaat sivut ja ei nyt mikään hirveän hieno valikoima vaikka miten suitsuttaisit. montako osaketta omistat?


    • naturelli77

      Jos luonnonmatskut kiinnostaa, niin käykää ihmeessä tsekkaan www.kaskummaa.fi !! Tilasin sieltä koemielessä pari nauhaa ja yllätyin kyllä iloisesti! Siis palvelu oli supernopeaa ja tiedusteluuni vastattiin heti. Helmet oli sitä mitä piti ja määrä piti kutinsa, se mikä oli kaikkein paras ylläri oli kun ne helmet on luonnossa satakertaa upeampia kuin kuvissa. Ei niissä kuvissakaan moittimista ole, mutta ei kai sitä voi kuvaan saada kuinka upeasti ne hohtaa auringonvalossa (en tiedä kun en harrasta valokuvausta). Ne on kuin meripihkaa!! Oon siis niin happy-happy-joy-joy :) Niin tilasin siis golden nuggetseja ja golden stickejä. Seuraavaks aattelin koklata niitä mustia ja sit tummempia ruskeita, ideaa pukkaa...

      • Kallekanin

        Katso www.helmikori.fi sarvi- ja luuhelmet kaikki muu mielenkiintoinen


    • Helmeilijä

      löytyy Helmientalo, jonka tarjontaan olen ollut itse tosi tyytyväinen.

      • hulluna helmiin

        helmien ja korutarvikkeiden verkkokauppaa Punainen kivi ja HelmeX www.helmex.net joista löytyy myös muutakin juttuja :)


    • Viivi-rouva

      Helmiq ja villihelmi, ihan älyttömän NOPEA TOIMITUS molemmissa, erityisesti VILLIHELMI:FI -nimisessä firmassa. Lisäksi tulee pieniä kaupantekijäisiä välissä :)

      • Kallekanin

        ...myös www.helmikori.fi / Nopea toimitus ja näytteitä joka lähetyksessä!


      • helmitäti..
        Kallekanin kirjoitti:

        ...myös www.helmikori.fi / Nopea toimitus ja näytteitä joka lähetyksessä!

        helmitaulu on ainakin minulle paras vaihtoehto
        krisrallit edullisia ja nopea toimitus


      • blox
        helmitäti.. kirjoitti:

        helmitaulu on ainakin minulle paras vaihtoehto
        krisrallit edullisia ja nopea toimitus

        Helmikorista olen tilannut paljon,ja hyvää olen saanut. HelmiQ,Helmiliina myös tosi hyviä ja ykkönen mun tarpeisiin on ehdottomasti Maarian Korupaja!!!


      • blox
        blox kirjoitti:

        Helmikorista olen tilannut paljon,ja hyvää olen saanut. HelmiQ,Helmiliina myös tosi hyviä ja ykkönen mun tarpeisiin on ehdottomasti Maarian Korupaja!!!

        JA TIETYSTI UNOHTAMATTA SILVER STUDIOTA JOKA SIJAITSEE TURUSSA KÄSITYÖLÄISKADULLA JA VALIKOIMA TOSI HYVÄ!


    • fyysinen kauppa

      Missä Helsingissä olisi oikea helmikauppa, jossa voisi niitä katsella ja kosketella. Tarvitsen ihan määrätyn värisiä helmiä tai joain vastaavia, ja niiden pitää olla määrätyn värisiä. Netistä ei koskaan voi olla varma, minkä värisiä ne ovat. Lisäksi en tarvitse niitä paljoa, joten postikulut ovat suhteettoman suuret toimituksen sisältöön nähden.

      • helmiä pk-seudulla

        Varsinainen virallinen "helmikauppa" löytyy Helsingin puolelta Iso-Robalta vielä huhtikuun 2011 ajan, sitten se muuttaa toistaiseksi tuntemattomaan osoitteeseen (nyt siellä on muuttoalekin):
        http://www.nana.fi/contact.php (ja tiedote muutosta: http://www.nana.fi/product_catalog.php?c=196 )

        Lisäksi kannattaa käydä Kampin "askartelukauppakeskittymässä", Hobby Pointissa taitaa olla suurin helmivalikoima, mutta myös Askarellissa ja Sinellissäkin taitaa olla helmiä; nämä kaikki sijaitsevat Kampin keskuksen kulmilla:
        http://www.hobbypoint.fi/sivu.php?id=4
        http://www.askarelli.fi/PublishedService?file=page&pageID=18&freePage=294
        http://www.sinelli.fi/stores.php

        Jos Helsinki = pääkaupunkiseutu (erityisesti jos käytössä on auto), niin suosittelen Vantaan Viertolassa eli Tikkurilan lähellä sijaitsevaa Villihelmeä:
        http://www.villihelmi.fi/shop/myymala.php - tuonne pääsee aika näppärästi Tikkurilan asemalta ainakin busseilla 55, 57, 60, 61; näistä erityisesti 61 kulkee huomattavan usein, koska se on "lentokenttälinja".
        Koska Villhelmen verkkokaupassa on myös paljon sellaista, mitä ei ole myymälässä näkyvissä, voit tehdä näinkin: tilaa helmet verkkokaupasta, mutta laita ne noutoon myymälästä - silloin voit pyytää valmiiksi kasatut ostokset näytille ennen maksamista ja hylätä ne helmet, jotka eivät olekaan haluamasi kaltaisia ja maksaa vain ne, jotka ovat oikeanlaisia!

        Aivan itäisimmässä Helsingissä Itäsalmessa (aiemmin Sipoota) sijaitsee Helmiharakan myymälä: http://www.helmiharakka.fi/
        Tuonne pääsee myös muutamilla busseilla Kampista (tai Itäkeskuksesta), linjat on lueteltu Helmiharakan sivuilla ja aikataulut saa reittioppaasta.
        [Helmiharakassa en ole käynyt koskaan, mutta kuvista päätellen myymälässä on varsin hyvä valikoima näytillä: http://www.helmiharakka.fi/kuvia.html ]

        Muuten, Sinellillä on myös iso myymälä Vantaan Varistossa Kehä III:n varrella, lähellä Kodin Ykköstä ja huonekalukauppoja. Saman tien varresta toisesta suunnasta löytyy myös Sinooperi, josta saa helmiä, nämä kannattaa vilkaista läpi, jos on asiaa tuohon suuntaan.


      • Pohjosen tytär

        Thuja Desing on lauttasaaressa toimiva helmi ja korutarvikeliike. Yritys järjestää myös monipuolisia kursseja.


      • Miisu36

        Helmirakakka, Suokuja 2 Helsingissä (idässä) - tosi hyvä valikoima. Heillä on myös verkkokauppa ja toimitukset ovat mielestäni todella nopeat.


    • paivisantala
    • Helmi65

      Itse tilasin http://www.helmimaailma.com nimisestä helmikaupasta ja olin tosi tyytyväinen tuotteisiin ja ystävälliseen, sekä nopeaan asiakaspalveluun ja toimitukseen.

    • uk on hyvä

      Euroopassa olevista liikkeistä ei makseta tullia, esim englannissa on paljon liikkeitä joista saa halvemmalla helmiä kuin yhdestäkään suomalaisesta liikkeestä ja kun tietää mitä tilaa, niin laadussakaan ei ole valittamista.

    • lianelina

      Ehdottomasti lempparini on www.helmiliina.fi
      Laatuun olen ollut tyytyväinen .. ja olen huomannut, että valikoimakin uudistuu koko ajan. :)

      • Helmihai

        Toimitus Helmiliinasta tilattaessa on todella hidasta verrattuna muihin suomalaisiin verkkokauppoihin. Edes pyydettäessä nopeampaa toimitusta poikkeustilanteessa tilaus ei tullut ajallaan perille. Pahoittelivat vasta palautteenantamisen jälkeen viivästystä.


    • Talvikku

      Olen tilannut nyt lyhyen ajan sisään Helmimaailmasta, ja Villihelmestä. Molemmista tilasin n. 30-40e:llä lasi- ja kivihelmiä ja tarvikkeita. Ei mitään ongelmaa kummankaan kanssa. Maksoin nettipankilla ja tuotteet saapuivat parin-kolmen päivän kuluessa. Yksi iso akaattihelmi oli toisessa paketissa rikki, mutta luulen sen olleen jo lähettäessä rikki koska kuoreen oli sujautettu yksi ylimääräinen akaattihelmi. Molemmat kaupat laittoivat myös pienen pussukan kaupanpäällisiä.

      Eilen illalla tilaisn vielä Helmiq:sta helmiä ja muita tarvikkeita (tuli kiire tilata kun alennusmyynti loppui klo 22), sieltäkin n. 40e arvosta. Katsotaan koska saapuvat ja ovatko hyviä... Nettipankilla maksoin heillekin, tilausvahvistus oli saapunut sähköpostiini vasta pari tuntia tilauksen jälkeen, liekö nettisivuilla ollut ruuhkaa kun heidän alennusmyyntinsä kesti iltakymmeneen asti vain? :) Mahdollisen aleruuhkan takia olen ajatellut rauhassa odotella helmiäni ensi viikkoon asti. Jos saapuvat jo tällä viikolla, olen positiivisesti yllättynyt!

      • kallekanin

        Kokeile tilata www.helmikori.fi - toimitukset tulevat nettipankissa maksaessasi seuraavaksi päiväksi perille. Myös valikoima uudistuu koko ajan - nytkin on tullut kokonaan uutena ryhmänä helmitarvikkeisiin pronssinväriset osat. Siellä on myös hyvä valikoima kivihelmiä.

        Kuulin kehumisia myös ystävältäni, joka on www.helmikori.fi :n rekisteröitynyt asiakas. Rekisteröityneet saavat kuulemma neljännesvuosittain VAIN REKISTERÖITYNEILLE tarkoitettuja tarjouksia! Ja on ystävällinen palvelu kuulemma! :-)


      • Pettynyt!
        kallekanin kirjoitti:

        Kokeile tilata www.helmikori.fi - toimitukset tulevat nettipankissa maksaessasi seuraavaksi päiväksi perille. Myös valikoima uudistuu koko ajan - nytkin on tullut kokonaan uutena ryhmänä helmitarvikkeisiin pronssinväriset osat. Siellä on myös hyvä valikoima kivihelmiä.

        Kuulin kehumisia myös ystävältäni, joka on www.helmikori.fi :n rekisteröitynyt asiakas. Rekisteröityneet saavat kuulemma neljännesvuosittain VAIN REKISTERÖITYNEILLE tarkoitettuja tarjouksia! Ja on ystävällinen palvelu kuulemma! :-)

        Aika törkeää kauppiaan spämmiä, tällä helmikorilla.... olisi luullut, ettei kukaan käytä tällaista asiallista keskustelua spämmäämiseen.
        Mutta kun katsoo tämän kirjoittajan viestejä niin mainostaa vain omaa kauppaansa. No itse tiedän tästä edes miten toimia tämän kanssa.


      • kallekanin
        Pettynyt! kirjoitti:

        Aika törkeää kauppiaan spämmiä, tällä helmikorilla.... olisi luullut, ettei kukaan käytä tällaista asiallista keskustelua spämmäämiseen.
        Mutta kun katsoo tämän kirjoittajan viestejä niin mainostaa vain omaa kauppaansa. No itse tiedän tästä edes miten toimia tämän kanssa.

        Mitä ihmeen spämmiä - olen tilannut Helmikorista n. vuoden ajan ja positiiviset ajatukseni perustuu siihen!

        Taidat itse olla helmikauppias kun halut mustata kauppiaita!


      • omamainos
        Pettynyt! kirjoitti:

        Aika törkeää kauppiaan spämmiä, tällä helmikorilla.... olisi luullut, ettei kukaan käytä tällaista asiallista keskustelua spämmäämiseen.
        Mutta kun katsoo tämän kirjoittajan viestejä niin mainostaa vain omaa kauppaansa. No itse tiedän tästä edes miten toimia tämän kanssa.

        Minullekin tuli heti mieleen, että kaupan oma mainos.


      • sunhill helmeilijä
        kallekanin kirjoitti:

        Mitä ihmeen spämmiä - olen tilannut Helmikorista n. vuoden ajan ja positiiviset ajatukseni perustuu siihen!

        Taidat itse olla helmikauppias kun halut mustata kauppiaita!

        Kannattaa vertailla hintoja - jotkut nettihelmikauppiaat "myyvät alennuksia" jatkuvasti, eli kannattaa vertailla, onko ALENNUSKAUPPIAAN lopullinen hinta kuitenkaan halvempi, kuin muiden normaalihinta.


    • kallekanin

      Onko jollakin tietoa, mistä saisi sterling hopeisia bolakoruja, mielellään antiikkipatinoituja? Onkohan ulkomailla käytetty termi Harmony ball sama asia kuin bolakoru?

    • kantolan91

      Olen tilaillut varmaan kaikista Suomen helmikaupoista ja utelisin nyt muiden kokemuksia kiitospusseista. Joissain kaupoissa ei tule mitään ja muutoin sisältö vaihtelee mun mielestä roskasta tosi arvokkaan tuntuisiin juttuihin. Mitä te olette saaneet kiitospusseissa ja vaikuttaakohan siihen ostosten summa...

      • helminekka

        Aika usein kiitokset on melkoisen hyödyttömiä sekapusseja. Onhan se aina kiva jännätä mitä saa, mutta mielummin ottaisin vaikka lisää jotain tilaamaani tuotetta. Tätäkin on joskus tapahtunut. En ole huomannut että isoon tilaukseen saisi parempaa kylkiäistä.


      • helmihai
        helminekka kirjoitti:

        Aika usein kiitokset on melkoisen hyödyttömiä sekapusseja. Onhan se aina kiva jännätä mitä saa, mutta mielummin ottaisin vaikka lisää jotain tilaamaani tuotetta. Tätäkin on joskus tapahtunut. En ole huomannut että isoon tilaukseen saisi parempaa kylkiäistä.

        Helmikuumeesta oon saanut monenmoista. Yhden ison lamppuhelmiriipuksen, pieniä lasihelmiä, helmirasian ym... Helmikorista muistan saaneeni kerran tsekkiläisiä lasihelmiä ja värjättyjä kookoshelmiä. Näiden värit osui kivasti mun tilauksen kanssa yhteen, olikohan sattumaa? Helmiliinasta en saanut minkäänlaista lahjaa. Yleensähän noi kiitospussit on aika hyödyttömiä, mutta kiva niitä on saada kuitenkin.


    • nettihelmeilijä

      Parhaat kiitospussit olen saanut HelmiQ:sta, mutta myös Villihelmestä tulee yleensä aika harkittuja eli hyödyllisiä kiitoksia. Jonkin verran pussin kokoon ja sisältöön vaikuttaa tilauksen loppusumma eli kun tilaus on ollut oikeasti iso, niin kylkäisetkin ovat olleet vähän hienompia - mutta enemmän tuo lienee kiinni siitä, että mitä kauppa haluaa promota (tai mistä päästä eroon).

      • Mikä kiitospussi....

        Itse en ole koskaan saanut HelmiQ:sta kiitoslahjaa, miksikähän? Onko muilla samoja kokemuksia?
        Olen ajatellut että tämä vaan ei kuulu kaupan tapoihin, koska ensimmäisestä tilauksesta lähtien en ole kiitos-pussia nähnyt. Sitä ihmettelinkin, koska toistaiseksi ei muuta paikkaa ole tullut vastaan jossa näin olisi...


    • lissu25

      Laadukkaimmat luonnonhelmet löytyvät www.royalhelmi.fi
      Hintataso edullinen muihin verrattuna

    • Romppaane

      www.helmiahelmista.fi/store on aika hyvä vaihtoehto jos tykkää tehdä helmieläimiä. Koruhelmiä ei niinkään löydy, mutta siemenhelmiä saa halvalla. Parasta tuolla on kuitenkin nuo ohjeet, joita on varsinkin helmikoiriin melkein joka rotua ja todella hienoja.

    • helmikäsityöläinen

      www.royalhelmi.fi myy laadukkaita makeanvedenhlmiä. Itse tilasin ja olen tyytyväinen, helmien pinnassa ei ole merkkejä juuri lainkaan. Hintalaatusuhde kohdallaan!

    • puuhelmeilijä

      www.taitoisa.fi myy puuhelmiä ja joitain perustarvikkeita esim korvisten tekoon. Kiitospussin olen saanut aina, jotenkin tilaamiini tuotteisiin liittyvän (korviskoukkuja tilattuani sain niihin silikonitaustat).

    • Älkää unohtako
    • Helmienrakastaja

      Kallioon Helsinkiin on avautunut uusi helmikauppa tällä viikolla nimeltään Helmiprinsessa. Liike on tosi kaunis ja heiltä löytyy sellaista jota muilla ei ole. Tuovat itse pieniä eriä Italiasta, varsinkin metalliosia on hurjat määrät. Jossain vaiheessa on kuulma nettiin tulossa kunnon nettikauppa. Yhteystiedot ja kuvia löytyy www.helmiprinsessa.com. Ja hinnat kohtuulliset.

    • Katarina

      Vaasassa Kauppapuistikolla on Helmisatama ja niillä on myös nettikauppa.
      Liikkeessä on tosi iso valikoima helmiä ja ne on hyvälaatusia.
      Itse käyn sieltä hakemassa joka viikko lisää korunosia. Niillä on myös kristalleja ja hopeaa.
      Kannattaa katsoa www.helmisatama.com

    • beadgirl

      Minä tilaan suurimman osan korujutuista nykyään Helmikaupasta ja Bohemiasta. www.helmikauppa.com
      www.bohemiadesign.com
      Jotain tulee tilailtua muualtakin.

      • Helmikki

        Bohemiadesignilla on todella upeat valikoimat korkealaatuisia helmiä ja korun osia. Suosittelen lämpimästi. Nopea ja ystävällinen palvelu, sain tuotteet jo seuraavana päivänä, vaikka asun Tukholmassa.


      • kdjfnbvakjbadjfb

        Bohemiassa myydään esim. laadukkaita TOHO ja MIYUKI siemenhelmiä, myös paljon eri kokoja, iso valikoima kristalleja. Jos jotain ei löydy, kannattaa kysyä he hankkivat jos vain jostain löytyy. Suosittelen.

        Vieressä Helmimeri (surkeä verkkokauppa).
        Ylöjärveltä löytyy HelmiQ


      • Kunhan mainitsin...

        Linkkisi menee ihan muualle kuin suomalaisen Bohemia Designin sivuille... Kunhan huomautin... ;) (josta saa muuten todella upeita, hyvälaatuisia helmiä, runsaasti kivihelmiä, Swarovskia ja Preciosa -kristalleja, South Sea shell helmiä jne jne...)


    • Maijaja Matti

      Helmiprinsessassa oli todella upeita helmiä.
      Olin kurssilla jokin aika sitten ja innostuin heti.
      suosittelen!!

    • cracle bead

      Kannattaa vertailla nettikauppiaiden hintoja - jotkut "myyvät alennuksia" .... kannattaa vertailla lopullisia hintoja...

      • %

        Todellakin tuntuu, että jollain on vain Alennus meneillään, no jos hinnat ovat 30% korkeammat voi niistä hyvin antaa -25% alennusta ja on yhä edelleen korkeammat hinnat...


      • Älä osta prosentteja
        % kirjoitti:

        Todellakin tuntuu, että jollain on vain Alennus meneillään, no jos hinnat ovat 30% korkeammat voi niistä hyvin antaa -25% alennusta ja on yhä edelleen korkeammat hinnat...

        Taas meneillään suuret alennukset..... hankkikaa nyt ihmeessä ihmiset laskin - alennettunakin hinnat ovat suuremmat kuin muualla !!!!


      • ÄLÄ OSTA PROSENTTEJA
        Älä osta prosentteja kirjoitti:

        Taas meneillään suuret alennukset..... hankkikaa nyt ihmeessä ihmiset laskin - alennettunakin hinnat ovat suuremmat kuin muualla !!!!

        SAMA ALEKAMPANJA NYT TAMMIKUUSSAKIN! VERTAILE HINTOJA - KAUPAN 20% ALENNETUT HINNAT OVAT KORKEAMMAT KUIN MUIDEN NORMAALIT HINNAT :-( EPÄMIELLYTTÄVÄÄ ASIAKKAIDEN SUMUTUSTA.......


    • Kaltoin kohdeltu

      VAROITUS teille muille helmeilijöille, nettikauppa: Kuunkukka!
      Tilaukseni oli huolimattomasti koottu ja tilauksestani jäi uupumaan helmiä!
      Reklamaatiooni ei vastattu! Jäin ilman jo maksamiani helmiä! En suosittele! :(
      Enpä ole koskaan saanut suomessa näin huonoa palvelua!

      • Helmikki

        kokeilkaapa tätä -

        www.marzena.fi


    • Helmi90

      Löysin tälläisen helmikaupan puolivahingossa, kuin Tainan Taide ( http://www.tainantaide.com/ ). Sivuilla luvataan aika muhkeaa tilaajalahjaa yli 30 euron tilauksiin. Onko kukaan tilannut tuolta mitään? kokemuksia?

    • minnakas

      www.antassu.com
      Isoreikäisiä helmiä ja satiininaruja ym.

    • vain laatua

      Miksi pitää valmistaa koruja halvoista materiaaleista? Itse teen vain laadukkaista tsekkiläisistä lasihelmistä, luonnonkivistä , hopeasta ja Swarowskin kristalleista. Niitä halpoja valmiskoruja saa kaupastakin,jos sellasia halpisjuttuja haluaa.

      Itse haluan korujeni näyttävän laadukkailta, ja arvokkailta, ei kiinalaiselta halpis tuotteelta.

      USA:sta olen monet kerrat tilannut FUSIONBEAD -putiikista. Toimitus 2 viikossa ja postikulut vain n. 6 e. Kristallit huomattavasti halvempia kuin Suomessa. Lisäksi erittäin laaja valikoima kaikesta.

      Suomalaisista putiikeista suosin BOHEMIA DESIGN, OMAKORU sekä KIRJOHELMI. Edellä mainitussa on kyllä laatutavaraakin, joskin myös hiukan heikompaakin laatua. Mutta kun käytän vain laatukomponentteja niin se on sama mistä niitä tilaa.

      • LAADUKKAAT OSAT

        Kokeile myös www.helmikori.fi - tsekkiläisiä lasihelmiä, kiveä, laadukkaita USA:laisia korutarvikkeita TierraCast'lta ja Beadalonilta. Laadukkaita juttuja kohtuuhintaan ja nopeasti.


    • nippe11

      Onko kukaan kokeilllut tätä www.troublemaker.fi. Mainostavat ainkin nopeaa toimitusta?

    • atuja

      Helmi- ja korutarvikekauppoja: hyviksi havaittuja ja hyvä palvelu: Bohemia Design, Design MIM, Helmien talo, Helmikauppa, Helmiliina, HelmiQ, Helmitaulu,Korutaivas, Maarian korupaja, Nana, Omakoru ja Villihelmi (Tikkurila, Vantaa).

      Liikkeet Helsingissä verkkokaupan lisäksi:
      Idän Helmi - kauppa Hämeentie 68 - liikkeessä esillä enemmän helmiä kuin verkkokaupassa - hyvälaatuisia lasihelmiä - kurssitoimintaa

      Thuja Design - kauppa Hietalahdenkatu 10 - messuilta olen ostanut hyvälaatuisia kivihelmiä - kurssitoimintaa

      Helmiprinsessa - kauppa Toinen linja 10 - mieleinkiintoinen kauppa - hyvälaatuisia helmiä - kurssitoimintaa

      Figulus - Helmikauppa Hakaniemen hallissa - siemeniä, puuta, lasia

      Hyvä linkkikokoelma mm. foorumi/helmetti.fi ja siellä palsta Ajankohtaista ammatinharjoittajilta

      Tiedoksi, että Helmiliinan omistaja tekee päivätöitä ja myy helmiä vapaa-ajallaan. Olen aina saanut erinomaisen palvelun, jopa silloin kun Suomen postilaitos hukkasi pakettini ....

      • päiviä odotellut

        Kommenttina vain - Helmiliinalla on kohtuullisen hyvä valikoima kiviä ja makeanvedenhelmiä, mutta se, että tekee päivätöitä ja myy helmiä vain vapaa-ajallaan ei ole hyvä selitys hitaalle palvelulle....


    • vaihtelu virkistää

      Itse olen tilannut pääsääntöisesti Helmiluukusta aikaisemmin, mutta nyt löysin myös tällaisen kuin lasiruusu.fi. Vielä melko suppea valikoima, mutta nopea toimitus ja helmivalikoima hieman erilainen kuin muualla. Kivaa vaihtelua!

      • Motherofpearl

        Minä tilailen useimmiten Helmikori.fi -verkkokaupasta - laaja valikoima, hyvä hinta-laatusuhde ja aina jotain uutta kivaa :-)


    • helmijää

      Jos on oikein helmien suurkuluttaja, niin www.esteriina.com on halpa, ei vaan ole enään nykyisin suomessa, mutta tilaukset tulevat nopeasti.

    • Angel of the night

      Mä tein ison tilauksen sellaseen ku helmikauppa.com toimitus suht nopee ja kaikki tuli mitä pitikin ja lisäksi tuli vielä muutama pieni organza pussukka lahjana... Siellä on suuri valikoima oliskohan ollu 6000 eri juttua. Paljon erilaisia helmiä korulukkoja, korupiikkejä, vaijereita/metallilankaa...ja lisäksi vielä hyvä valikoima erilaisia tarvikkeita esim. Pihtejä, leikkureita, pieniä rasioita, helmimattoja/helmeilyalustoja, thing a ma jig laite ym. ym. Jäi kyllä tosi positiivinen mieli kyseisestä kaupasta... SUOSITTELEN! Laitanpa tähän vielä linkin kaupan sivuille. ---> http://www.helmikauppa.com/

      • CORAL7

        helmikauppa.com - KORKEAT HINNAT!


      • korutyttö
        CORAL7 kirjoitti:

        helmikauppa.com - KORKEAT HINNAT!

        helmikauppa.com - Alennushinnoissakin pääosin korkeammat hinnat kuin muilla kauppialla normaalihinnoissa !!! Varokaa, tai ainakin laskekaahan nyt hiukan ennenkuin menette halpaan! Ostakaa taskulaskin!


      • noloa

        Aika noloa, että kauppias itse mainostaa täällä...


    • anseliina1

      Mikä helmiliike tampereella on paras
      & halvin ?

      • QUALITY7

        Yhdistelmä hyvä = halpa tai paras = halpa MAHDOTON - halvalla ei saa hyvää......


      • ...NIINKÖ...
        QUALITY7 kirjoitti:

        Yhdistelmä hyvä = halpa tai paras = halpa MAHDOTON - halvalla ei saa hyvää......

        ....Että halvalla ei saa hyvää? Noh, halvalla ei välttämättä, yleensä tai aina saa hyvää, tai ainakaan parasta... Mutta HYVÄÄ VOI SAADA JA SAAKIN HALVEMMALLA! Huom, HALVEMMALLA. Siis jostain saa jotain halvemmalla kuin toisesta paikasta, ja tuote voi olla/on täysin sama.
        Se (hinta) kannattaa tarkistaa, ja nimenomaan sen taskulaskimen kanssa sitten... ;) Esim. HELMIKAUPPA.COM on paikka, josta jatkuvan 20% ALEN jälkeen jää tuotteelle korkeampi hinta, kuin tismalleen samalla tuotteella muualla. Esim. Beadalon, artsitic wire jne näin muutamia mainitakseni.
        Joskus aikaa sitten laitoin kyseiseen paikkaan kyselyn juuri tästä hinta tasosta ja vastaus kuului: "meillä vaihtuu tavara niin nopeasti ja varastotilanne samaten, joten hinnan laskuun EI OLE MAHDOLLISUUTTA (luulempa, että TARVETTA) TAVARAN NOPEAN LIIKKUVUUDEN TAKIA.
        ELI: PALLO ON SIIS MEILLÄ RAKKAAT KANSSA KORUILIJAT... :)


    • helmi711

      Helmikauppa.comissa puuhelmet huonolaatuisia ja poikkevat suuresti nettisivujen kuvista.... En suosittele kellekään.

      • joon

        minä olen kyllä ihan eri mieltä. olen ollut tyytyväinen ja käyttänyt niitä paljon.


      • korutyttö
        joon kirjoitti:

        minä olen kyllä ihan eri mieltä. olen ollut tyytyväinen ja käyttänyt niitä paljon.

        Ainakin helmikauppa.com :ssa aivan ylihintaiset ....


    • helmililja
    • Koruilija

      Lahdesta löytyy Helmien talo ja niiden valikoimaan olen ollut tosi tyytyväinen :)

    • Koruilija minäkin

      Sattuu ja tapahtuu... Tässä se nähdään. Itse olen nimittäin vain ja ainoastaan kerran tilannut paikasta Omakoru, enkä toista kertaa tilaa. mm. Botswanan akaatit olivat niin RUMIA, keltaisia ja LIKAISIA! -että jouduin palauttumaan jne... (pitkän taistelun jälkeen, viesteihini kun ei aluksi edes vastattu).
      Helmikauppa.com todella on kallis, (alennetuillakin hinnoilla!) siellähän on JATKUVA ALE maininnalla: NYT ALE, ale loppuu pian... Ja ale on ympäri vuoden.
      mm. Bohemia Design, Marzena, Helmimaailma, Design MIM, Punainen kivi ainakin mulle hyviä. Helmikeskus.netistäkin tilaan usein, todella edullista mutta laatua ei voi odottaa.
      Olisi kiva saada taas tännekin "päivitettyä tietoa", mistä te muut rakkaat koruilijat nykyään tilaatte, mitä kokemuksia ym...

      • Mother of pearl

        Tilaan www.helmikori.fi :stä - hyvä hinta laatu -suhde.


    • joku1111

      avakoru on tosi hyvä

    • totuussattuu

      Helmikeskus on kaikkein paskin kauppa mihin olen koskaan törmännyt, asiakaspalvelu niin syvältä että ei voi uskoa että sellaista edes on. Asiakkaaseen suhtaudutaan todellä vähätellen, jos haluat palauttaa niin vika onkin asiakkaassa eikä tuotteessa heidän mielestä. Ihmettelen kuka täältä enää mitään ostaa.

    • jidfjgsdfhg

      Ebayssa on samaa tavaraa murto-osalla hinnasta. Kannattaa lukea kuvaukset ja helmien mitat tarkkaan, koska joskus kuvittelee niitä isommiksi,

    • Tuljiina

      Suosittelen helmikauppa Helmideliä. www.helmideli.fi edulliset hinnat ilman alennusmyynti kikkailuja sekä ennenkaikkea laadukkaat helmet ja nopea toimitus.

    • Helmiakka
    • Anonyymi

      Omakoru on ihan ok mutta siellä ei ole kovin paljoa halvempaa mutta jos kaipaat toista hyvää suositusta temu on hyvä mutta se ei ole suomalainen

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe