Maatalouden kirjanpito - mikä ohjelma kannattaa valita?

mv + oheiselinkeino

Mikä kirjanpito-ohjelma kannattaisi valita? Pellot on vuokraviljelijällä, hän hoitaa oman osansa. Minulla maatalouden oheiselinkeinona loma-asuntojen vuokrausta. Olen tehnyt aiemmin kirjanpidon itse exelillä, mutta pitäisikö hankkia jokin "virallisempi" ohjelma? Kalliisti ei kannata investoida, tulot on sen verran pienet. Millaisia ohjelmia olete käyttäneet ja hyväksi havainneet?

9

5100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjelmani

      on lyijykynä, pyyhekumi, laskukone ja kirjanpitovihko. On sitten hyvä ja halpa pikkutilalle. Eikä ole ollut ongelmia viranomaisten kanssa. Suosittelen laskutaitoisille.

    • "Tappio-kirjanpito"

      "Tappio on yksinkertainen, ilmainen, suomenkielinen kirjanpito-ohjelma 32- ja 64-bittisille Windows-käyttöjärjestelmille (95, 98, ME, NT (4.0), 2000, XP, ja niin edelleen). Toisin kuin nimestä voisi päätellä, sillä voi hoitaa niin tappiollisten kuin voittoa tuottavienkin yhdistysten, järjestöjen ja yritysten kirjanpidon. Ahkerat ja tunnolliset kansalaiset voivat toki pitää kirjaa vaikka omista taskurahoistaan, ohjelman kannalta sillä ei niin ole väliä."

      http://www.vapaatohjelmat.fi/

    • salolaisella

      tuolta...taloushallinnon kohdalta.. tilikartat rakentamalla varmaan sopii maa.ja metsätalouteenkin
      Veroilmoitukseen tiedot joutuu siirtämään käsin..muuten ohjelma varmaan laskee tilin summat ja alvit

      http://www.ilmaisohjelmat.fi/
      Jos kuitteja paljon, ehkä sitten maksaisin ohjelman ylläpidolle vuosimaksun oikeasta ohjelmasta, joka kuittien kirjauksen jälkeen tekee kaiken valmiiksi "automaattisesti" ja samassa paketissa myös laskutusohjelma

      • se

        Kiivasta kunnallista keskustelua nyt myös sivustolla www.kuntani.fi
        esim. muiden maatilallisten kokemuksia


    • Mettellä mennään

      minulla ei ole maatalouden puolelta kuin pellonvuokra, joten pärjään hyvin Mette metsätalouden kirjanpito-ohjelmalla. On halpa ja selkeä 39,50
      Ostin www.metsavero.fi sivustolta.

    • lohke
    • Hyvää ei ole

      vielä tehty..

      • Kynä ja

        ruutuvihko riittää tavalliselle tilalle..


    • Wakka on ok

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe