EVVK paitsi...

Alf

Jaa, mitä tiedän autosta nimeltä Alfa-Romeo.
No enpä kovin paljon.Ei esiinny Hollywood- elokuvissa, kuten Volvo maksamissaan elokuvan pätkissä jo 70-luvulta alkaen.
(Joka helvetin tusinaelokuvissa Volvo , vaikka auto on sirpalemerkki USA:ssa.)
Esson baarissa sanottiin, että Alfa on hyvä auto ajaa, jos vain perse kestää.Remonttia piisaa samalla mitalla kuin autolla luonnetta, joku sanoi: Autolla on munaa.
Onko Alfa Fiat?
Onko Alfa Ferrari?
Ehkä varakkaamman Fiat ja köyhän Ferrari?
Siis:Elämme mielikuvitusmaailmassa jossain Fiatin ja Ferrarin välimaastossa.
Mitä mieltä ollaan tästä?Kysymys Alfisteille.
Älä Hande sinä suotta vaivaudu tähän vastaamaan, sinun lobotomisten höyrypäästöjen vuoksi minä täällä Alfa- sivuilla käyn.Juttusi, niin kauan kun et käytä Whisky- nimistä asennusöljyä ( minäkin pysyn mukana, öljyttynä menee yli kallonahan)ovat jo legendaa.
Horst Wessel, die Geschichte von Schumi-Brüdern soll weiter.....

7

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seiska5mma

      Ehkä Alfa on yksilöllinen valinta. Olivat syyt siihen, ettei se muille kelpaa, mitkä tahansa.

      Suomessa on paljon yksilöllisiä ihmisiä ja ihmisiä, jotka haluavat olla yksilöllisiä.

      Vanhemman Alfan kohdalla voi tietenkin nousta esiin sellainen insinöörinäkökohta, että kun jonkun vian korjaa, voi huomata että jos itse olisi ollut suunnittelemassa ko. kohtaa Alfan tehtaalla, ei vikaa nyt tarvitsisi korjata. Kun vaikka lisää tuuletusreiän täysin umpinaiselta vaikuttavaan kynnyskoteloon, voi tulla sellainen hieno fiilis, että on kovinkin älykäs. Samalla näkee kättensä tuloksen, ne tulevat paskaisiksi. Se lisää yksilöllisyyttä kun laite vihdoin toimii. Lähdenpä tästä tallille syventämään yksilöllisyyttäni.

    • hande

      Olet kelpo poika.
      Joskus saatan ottaa sinut matkalleni mukaan, yli lumihuippuisten vuorten, läpi sumuisten laaksojen, joissa sihisevät kärmekset pesiään pitävät.
      Oiva reppu vain mukaan, joka lupaavasti kilisee jokaisella askeleella, jonka voimakkaat reisilihaksemme synnyttävät.
      ah, tuo puro tuo viihdehetken verrattoman.
      Sen soljumista katsellessamme, saatamme naurahdella miehekkäästi kokemistamme vaivoista.
      Ehkä ammun tiikerin siinä sivussa.
      Synkkää partaasi haroen, ehdotat pientä huikkaa...
      No. tokihan siinä pullo vajuu.
      Vain lievästi horjahdellen jatkamme matkaa kartoitamattomaan sademetsään.
      Ei huolet paina, ei rasita polle.

      • hande

        Mustakarhua siinä myös matkalla ammuttuamme, saavumme vihdoin autioon Sorvan kylään.
        Emme halua kumpikaan majoittua ränsityneisiin rakennuksiin joita tupajumit ja kuolemankellot kansoittavat.
        Koska olemme molemmat raavaita heteromiehiä, pystytämme kumpikin omat telttamme.
        Auringon jo painuessa mailleen, ammun vielä yhden urbanisoituneen peuran.
        Mehukkaan paistin kypsyessä kepin nenässä, hymistelen vielä yhden sota-ajan rallin.
        - Kis, kis kukkulaa, on siellä munat sekä makkarat...
        Nerokkaana juonena tässä virressäni on, että siellä nautittiin myös peuran pyllyä ihanaa...


      • Alf

        Pallo, Pillu ja Pullo.
        Siinä se on miksi täällä ollaan.
        Miehen elämän kaari.Pallo ei enää kiinnosta, Pillu ja Pullo suurinpiirtein yhtä paljon molemmat.
        Istuin Panimolla ja mietin kullankaivajakaverini kanssa viisauksia vehnäoluen liukastamilla mössöillä, jota myös aivoiksi sanovat.
        Kyyppari sanoi ampuneensa karhun, talja on Sodankylässä kapakan seinällä.
        Kerroin, että Hande ampuu tiikereitä, kyyppari jätti pöytämme pyyhkimättä.
        Saa nähdä saammeko kaljaakaan enää.
        Tarttee varmaan pitää mölyt mahassa.
        Taidan jäädä ensi yöksi Tolosjoen laavulle.
        Onko syy tiikerin, karhun, Alfan, Handen vai minun?


      • hande
        Alf kirjoitti:

        Pallo, Pillu ja Pullo.
        Siinä se on miksi täällä ollaan.
        Miehen elämän kaari.Pallo ei enää kiinnosta, Pillu ja Pullo suurinpiirtein yhtä paljon molemmat.
        Istuin Panimolla ja mietin kullankaivajakaverini kanssa viisauksia vehnäoluen liukastamilla mössöillä, jota myös aivoiksi sanovat.
        Kyyppari sanoi ampuneensa karhun, talja on Sodankylässä kapakan seinällä.
        Kerroin, että Hande ampuu tiikereitä, kyyppari jätti pöytämme pyyhkimättä.
        Saa nähdä saammeko kaljaakaan enää.
        Tarttee varmaan pitää mölyt mahassa.
        Taidan jäädä ensi yöksi Tolosjoen laavulle.
        Onko syy tiikerin, karhun, Alfan, Handen vai minun?

        Tuli Joensuun Lyseon pihalla, jota nykyisin Taidemuseoksi kutsutaan.
        Vinoon kiveen oli hakattu vanhojen opettajien nimiä.
        Lasien täyttämä pääni luki tekstejä, kunnes tuttu nimi tuli vastaan.
        Hildur Roosa Elisabeth Renko.
        Ihana vanha nainen.
        Hän kai lähenteli 65 ikää, opettaessaan minulle(kin)luonnonhistoriaa.
        Jossain vaiheessa hän sai selville kiinnostukseni postimerkkeihin.
        Minulle kävi kutsu yhteen Joensuun suurimmista tornitaloista.
        Saatte uskoa että jännitti.
        Äiti oli prässännyt teryleenini huolella, klubitakin ja vesikampauksen ohella olin valmis.
        Soitin ovikelloa.
        Aina aurinkoinen, valkotukkainen nainen avasi oven.
        Hämilläni istuin sohvan nurkkaan.
        - Hande otat sie mehua?
        Myönsin ottavani.
        Asunto oli kuin Terijoen museosta, joilta seuduin Hildur olikin kotoisin.
        Vanhan naisen lyhenevin askelin hän toi kruusatun postimerkkialbumin eteeni.
        Kuin myös lasillisen omenamehua.
        Nousin ylös seisomaan ja kumarsin kohteliaasti.
        - Kiitoksia maisteri.

        Opettaja istui viereeni. Ryppyiset kädet avasivat albumin.
        Ensimmäisenä vierähti esiin sotilaspukuisen miehen kuva.
        - Hää on miun mies, Johannes. Hään kaatu Valkeasaaressa 1944.
        Komea luutnantti seisoi kuvassa, katsoen johonkin kauas- ehkä kuolemaansa...
        - Mut nyt näihin merkkilöihin.
        Upeat tsaarinaikaiset rivistöt levisivät eteeni


      • Entinen lyseon oppilas
        hande kirjoitti:

        Tuli Joensuun Lyseon pihalla, jota nykyisin Taidemuseoksi kutsutaan.
        Vinoon kiveen oli hakattu vanhojen opettajien nimiä.
        Lasien täyttämä pääni luki tekstejä, kunnes tuttu nimi tuli vastaan.
        Hildur Roosa Elisabeth Renko.
        Ihana vanha nainen.
        Hän kai lähenteli 65 ikää, opettaessaan minulle(kin)luonnonhistoriaa.
        Jossain vaiheessa hän sai selville kiinnostukseni postimerkkeihin.
        Minulle kävi kutsu yhteen Joensuun suurimmista tornitaloista.
        Saatte uskoa että jännitti.
        Äiti oli prässännyt teryleenini huolella, klubitakin ja vesikampauksen ohella olin valmis.
        Soitin ovikelloa.
        Aina aurinkoinen, valkotukkainen nainen avasi oven.
        Hämilläni istuin sohvan nurkkaan.
        - Hande otat sie mehua?
        Myönsin ottavani.
        Asunto oli kuin Terijoen museosta, joilta seuduin Hildur olikin kotoisin.
        Vanhan naisen lyhenevin askelin hän toi kruusatun postimerkkialbumin eteeni.
        Kuin myös lasillisen omenamehua.
        Nousin ylös seisomaan ja kumarsin kohteliaasti.
        - Kiitoksia maisteri.

        Opettaja istui viereeni. Ryppyiset kädet avasivat albumin.
        Ensimmäisenä vierähti esiin sotilaspukuisen miehen kuva.
        - Hää on miun mies, Johannes. Hään kaatu Valkeasaaressa 1944.
        Komea luutnantti seisoi kuvassa, katsoen johonkin kauas- ehkä kuolemaansa...
        - Mut nyt näihin merkkilöihin.
        Upeat tsaarinaikaiset rivistöt levisivät eteeni

        Hildur Roosa Elisabeth Renko opetti minullekin luonnonhistoriaa Joensuun lyseossa lukuvuosina 1962-1963 ja 1963-1964. Hän oli syntynyt 22.1.1904 Liperissä ja vihitty 1936 Sulo Armas Rengon kanssa. Sulo oli 1961-1962 luokanvalvojani ja opetti historiaa. Onkohan Sinulla osin väärät muistitiedot Hildurista ? Hildur Roosa Elisabet oli Liperin kirkkoherran, Salomon Mannisen tytär ja mm. kansanedustajana toimineen rovasti Elis Mannisen sisar.


    • ...

      ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe