TV:n ja tietokoneiden yms. laitteiden korjaaminen itse.

kysyjä....

Tällännen kirje http://www.viheraho.info/index.php/topic,7858.0.html tuli erälle aika tunnetulle youtube videon kuvaajalle joka kerää ihmisten hylkäämiä vanhoja tietokoneita ja telkkareita ja korjaa niitä itselleen harrastusmielessä.

Eli kysymys?

Saanko vaihtaa pöytä tietokoneeseeni uuden näytönohjaimen tai vaihtaa parempaa muistia?

Saanko korjata OMAA putkitelkkariani vaihtamalla kondensaattoreita?

Minulla ei ole tähän minkäänlaista koulutusta, mutta silti varmasti osaisin nämä työt.

Telkkaria en ole korjannut, mutta tietokoneeseen olen vaihdellut uusia parempia osia useampaan otteeseen ilman mitään koulutusta.

Mielestäni kirjeen lähdettäjät ovat vaaraässä vai ovatko?

7

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19
    • Pasi Viheraho

      Itse pyyhin peräni tuolla kirjeellä ja jatkan korjaamista.ihan jo senkin takia että ei ole rahaa korjauttaa.

      • 167-176

        Mulla on vessapaperiakin millä pyyhkiä mutta tietsikat korjaan aina itse, omat ja joskus kavereidenkin, keltään en lupia ole kysellyt enkä kysele. Koulutustakin on mutta kokonaan toiselle alalle. Aina kun tietsikasta loppuu takuuaika niin puran sen osiin ja kokoan, aina on toiminut sen jälkeen eikä ylimääräisä osia ole juuri jäänyt.


    • Shadowsfall72

      Minä olen korjaillu telkkareita, tietokoneita..ym jo 6 vuotta. Ainakin 200 telkkaria olen saanut elävän kirjoihin takaisin.Ei ole koulutusta muutenkun käytännön ja se on riittänyt.Yhden tutun telkkarin korjasin vaikka, tv alan ammattilainen sano että telkkaria ei voi korjata.

      Kouluun menisin jos olisi aikaa töitteni takia.Nyt ainakin tietää mitä tehdä jos oma laite hajoaa takuun jälkeen.Tutut, kaverit ja niiden kaverit tuovat telkkarinsa mulle ennemmin kun vie "ammattitaitoiselle" tv liikkeeseen.

      esimerkki...Virta ongelma:Laskutan 50. Ammattilainen 100-200 euroa.

      • Kiertokankia

        Niin sä voit laskuttaa tuon, koska et maksa mitään sosiaalikulu-, vakuutus- tai veromaksuja tuosta hommastasi.


    • Shadowsfall72

      Eiköhän se riitä että maksan 2 työstä veroja 2000 kk.Tv korjaus menee ton rinnalla harrastuksena.

      • 111111111111

        Ja samalla viet meiltä rehellisiltä ammattilaisilta työt ja toimeentulon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe