Maksan velkojani ulosottoon maksusopimuksella, mutta jos joudun

??

työttömäksi, mitäs sitten?
Maksan joka kk 200e vekojani ulosottoon. Voi olla että jossain vaiheessa olen
muutaman kuukauden työttömänä. Jos säästän rahat maksuihin niille kuukausille niin
onko se ulosottomiehelle ok?
Mitenhän tällaisessä tilanteessa asia menee?
kiitti

18

1830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannnnattaa

      Minusta on hyvä idea miettiä etukäteen, että "entä jos...". Ilman muuta laitat plakkariin ylimäärät. Jos sitten käy huonosti eli jäät työttömäksi, otat heti yhteyttä ulosottoon ja pyydät saada maksaa itse suoraan ulosottolaskusi.

      • ??

        Joo siis niin minä nytkin maksan itse sitä laskua ulosotolle, eli ei lähde palkasta.
        Meneekö heille tieto jos jään työttömäksi?
        Saan varmaan tuolloin pitää myös vapaakuukaudet
        jos olen työtön. Näin ainakin olen ajatellut niitä "säästellä" jos sattuu käymään.
        kiitos vastauksesta, saa laittaa muutkin jos tietoa? :)


      • qwerftgfd
        ?? kirjoitti:

        Joo siis niin minä nytkin maksan itse sitä laskua ulosotolle, eli ei lähde palkasta.
        Meneekö heille tieto jos jään työttömäksi?
        Saan varmaan tuolloin pitää myös vapaakuukaudet
        jos olen työtön. Näin ainakin olen ajatellut niitä "säästellä" jos sattuu käymään.
        kiitos vastauksesta, saa laittaa muutkin jos tietoa? :)

        Sossu katsoo säästöt tuloksi....kannattaa säästää sukanvarteen. EI tilille.


      • 17+19
        qwerftgfd kirjoitti:

        Sossu katsoo säästöt tuloksi....kannattaa säästää sukanvarteen. EI tilille.

        miten yleensä käy jos velallinen jää työttömäksi?
        voiko sopia että maksaa edelleen itse laskua ihan niinkun tähänkin asti, palkasta ?
        kiinnostaapi minuakin


      • njs'bnbs
        17+19 kirjoitti:

        miten yleensä käy jos velallinen jää työttömäksi?
        voiko sopia että maksaa edelleen itse laskua ihan niinkun tähänkin asti, palkasta ?
        kiinnostaapi minuakin

        tietenkin jatkaa maksamista. Ei se vouti edes tiedä työttömyydestä pitkään aikaan


      • 19
        njs'bnbs kirjoitti:

        tietenkin jatkaa maksamista. Ei se vouti edes tiedä työttömyydestä pitkään aikaan

        Jos olen n. puolivuotta työttömänä mutta maksan joka kk niin ei kai sitä tarvitse edes ilmottaa uo:lle, vai?
        Ajattelin että voisin ihan hyvin ilmoittaakin ja kertoa että maksan silti... ?
        Millon se sitten saa tietää, meneekö verottajalta joku tieto?

        Sori ehkä tyhmiä kysymyksiä mut en haluis uo:lta kysellä näitä kaikkia :)

        Onko vapaakuukausille oltava sen kummemmat perusteet, kun esim et pitäis olla työttömänä tms. ?
        Mulle kyllä uo sano et soittaa vaan niin hän laittaa ne kuukaudet "sivuun".


      • eme56
        19 kirjoitti:

        Jos olen n. puolivuotta työttömänä mutta maksan joka kk niin ei kai sitä tarvitse edes ilmottaa uo:lle, vai?
        Ajattelin että voisin ihan hyvin ilmoittaakin ja kertoa että maksan silti... ?
        Millon se sitten saa tietää, meneekö verottajalta joku tieto?

        Sori ehkä tyhmiä kysymyksiä mut en haluis uo:lta kysellä näitä kaikkia :)

        Onko vapaakuukausille oltava sen kummemmat perusteet, kun esim et pitäis olla työttömänä tms. ?
        Mulle kyllä uo sano et soittaa vaan niin hän laittaa ne kuukaudet "sivuun".

        Eikös siinä ulosotosta joka kuukausi tulevassa laskussa ole maininta " mikäli maksusuunitelmaa ei noudateta,ryhdytään välittömästi ulosottotoimenpiteisiin"? Tällöin koko velka erääntyy heti maksettavaksi ja riippuen suojaosuutesi korkeudesta esim. onko alaikäisiä lapsia nostamassa suojaosuutesi summaa perivät velan sitä kautta ja tuskin jatkossa tekevät uusia maksusopimuksia.


      • ansiosidonnaisella
        17+19 kirjoitti:

        miten yleensä käy jos velallinen jää työttömäksi?
        voiko sopia että maksaa edelleen itse laskua ihan niinkun tähänkin asti, palkasta ?
        kiinnostaapi minuakin

        mikäli ei ole oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan. Kohtuu lainat hoituu myös ansiosidonnaisella korvauksella.


      • 11+4
        qwerftgfd kirjoitti:

        Sossu katsoo säästöt tuloksi....kannattaa säästää sukanvarteen. EI tilille.

        voi viedä niin paljoa, ettei käyttöön jää edes suojaosuutta (mitä se nyt onkin, reilut 400-500 e e/kk?).

        Eli työttömyyskorvauksesta pitää jäädä sen verran käteen ulosoton jälkeen, ettei sossuun tarvitse mennä.


    • 14+13

      alaraja on 1200 e/kk (netto). Jos ansiosi jäävät sen alle, sinulta ei ulosmitata mitään. Mutta jos ansaitset 1203 e/kk netto niin sinulta ulosmitataan 301 e/kk.

      Miten on mahdollista, että maksat vain 200 e/kk ulosottoon, vaikka olet töissä? Omat nettotuloni ovat noin 1800 e/kk ja siitä menee 600 e/kk ulosottoon (ja toiset 600 e/kk vuokraan).

      Kysymykset kannattaa esittää suoraan ulosottomiehelle, ei kukaan täällä voi kertoa miten sinun tilanteessasi toimitaan. Itse sain yhden lyhennysvapaan kuukauden kun tarvitsin rahaa muuttoon (pienempään ja halvempaan asuntoon). Sitä ennen olin lyhentänyt velkaani noin vuoden.

      • tietävä.

        googleta "suojaosuus" ja opi mitä se tarkoittaa. tuollaisia sinun tulorajojasi ei ole olemassakaan.


      • 16+8

        "Miten on mahdollista, että maksat vain 200 e/kk ulosottoon, vaikka olet töissä? "

        Hän tienaa joko vain 950e netto tai hänellä on huollettavia, yksinkertaista.


      • rt
        16+8 kirjoitti:

        "Miten on mahdollista, että maksat vain 200 e/kk ulosottoon, vaikka olet töissä? "

        Hän tienaa joko vain 950e netto tai hänellä on huollettavia, yksinkertaista.

        Suojaosuus kalenterikuukaudessa 1.1.2011 lukien:

        Velallinen yksin: 627,00 €

        Velallinen
        1 elatuksen varassa: 852,30 €

        Velallinen
        2 elatuksen varassa: 1 077,60 €

        Velallinen
        3 elatuksen varassa: 1 302,90 €

        nettosummia nämä


      • aloittaja 19+8
        rt kirjoitti:

        Suojaosuus kalenterikuukaudessa 1.1.2011 lukien:

        Velallinen yksin: 627,00 €

        Velallinen
        1 elatuksen varassa: 852,30 €

        Velallinen
        2 elatuksen varassa: 1 077,60 €

        Velallinen
        3 elatuksen varassa: 1 302,90 €

        nettosummia nämä

        sain itse päättää tuon maksun määrän 200e jota siis itse laskulla maksan joka kk, se on siis minimi mitä maksan.
        tuloni ovat alle 1000e /kk. minulla ei ole huollettavia.
        ja aion siis jatkossakin tuota summaa,tai sitä suurempaa, maksaa vaikka olisinkin työttömänä.
        ensi talvena kuulun kyllä työttömyyspäivärahan piiriin,jolloin siis luulen että saatan olla hetken työttömänä.

        ajatus tässä mulla on nyt vaan se että jos jään työttömäksi ja saan päivärahaa,meneeko ulosotolle tieto tästä tai pitääkö se sinne ilmoittaa? tiedättekö saako uosta laskuja netpostiin tai e-laskulle?
        saatan vaihtaa paikkakuntaa työnhaun perässä joksikin aikaa enkä ole varma voinko kääntää postejani ystäväni luokse missä asun työnhaun ajan.


      • 9+7
        tietävä. kirjoitti:

        googleta "suojaosuus" ja opi mitä se tarkoittaa. tuollaisia sinun tulorajojasi ei ole olemassakaan.

        ulosottomies on sanonut selvästi, että yli 1200 e/kk nettotuloista lähtee kolmasosa. Kun olin työttömänä ja tulot jäivät tuon alle, niin ulosottovelkaa ei lyhennetty, se kasvoi korkoa.

        Nyt siis pyöristettynä menee 600 e ulosottoon ja 600 e vuokraan ja käyttöön jää 600 e/kk. Ei kamalasti motivoi käymään töissä, etenkin kun tilanne johtuu siitä että yritin liian pitkään selvitä yrittäjänä ja lopulta siitä "palkittiin" 4 kk karenssilla.

        Ulosotto koskee myös päivärahoja, mikä itselleni oli täysi yllätys. Asiaa selvitettiin puhelimitse ja noin se todellakin oli. Eli sekä luottamustoimien palkkioista että päivärahoista lähtee myös 1/3. Tosin välillä maksan niistä enemmänkin, jotta saisin ulosoton joskus päättymään.


      • 2+11
        aloittaja 19+8 kirjoitti:

        sain itse päättää tuon maksun määrän 200e jota siis itse laskulla maksan joka kk, se on siis minimi mitä maksan.
        tuloni ovat alle 1000e /kk. minulla ei ole huollettavia.
        ja aion siis jatkossakin tuota summaa,tai sitä suurempaa, maksaa vaikka olisinkin työttömänä.
        ensi talvena kuulun kyllä työttömyyspäivärahan piiriin,jolloin siis luulen että saatan olla hetken työttömänä.

        ajatus tässä mulla on nyt vaan se että jos jään työttömäksi ja saan päivärahaa,meneeko ulosotolle tieto tästä tai pitääkö se sinne ilmoittaa? tiedättekö saako uosta laskuja netpostiin tai e-laskulle?
        saatan vaihtaa paikkakuntaa työnhaun perässä joksikin aikaa enkä ole varma voinko kääntää postejani ystäväni luokse missä asun työnhaun ajan.

        minulle ei tule ulosotosta laskuja ollenkaan, vaan maksan oma-aloitteisesti kolmasosan nettotuloistani kuten on sovittu jokaisen kuukauden viimeisenä päivänä. Viitenumeroa ei ole, tunnuksena toimii henkilötunnukseni viestikentässä. Näin se on koko ajan toiminut. Jos muutoksia tuloissani tai osoitteessani tapahtuisi niin ilmoittaisin tottakai oma-aloitteisesti ulosottoon. Syksyllä oli poikkeuksellisen suuret menot yhden kuukauden aikana lähiomaisen menehtymisen takia, ja sille kuulle sain maksuvapautuksen, mutta muuten uo-mies on kyllä ollut tiukkana siitä että ellei maksua hoideta sovittuna päivänä niin se aletaan pidättää suoraan palkastani.


      • näin menee
        2+11 kirjoitti:

        minulle ei tule ulosotosta laskuja ollenkaan, vaan maksan oma-aloitteisesti kolmasosan nettotuloistani kuten on sovittu jokaisen kuukauden viimeisenä päivänä. Viitenumeroa ei ole, tunnuksena toimii henkilötunnukseni viestikentässä. Näin se on koko ajan toiminut. Jos muutoksia tuloissani tai osoitteessani tapahtuisi niin ilmoittaisin tottakai oma-aloitteisesti ulosottoon. Syksyllä oli poikkeuksellisen suuret menot yhden kuukauden aikana lähiomaisen menehtymisen takia, ja sille kuulle sain maksuvapautuksen, mutta muuten uo-mies on kyllä ollut tiukkana siitä että ellei maksua hoideta sovittuna päivänä niin se aletaan pidättää suoraan palkastani.

        suojaosuus 627€ ja jos ei kaksikertaa suojaosuutta käteen niin menee 2/3 suojaosuuden yli menevästä tulosta.Eli 1000€ käteen menee 248€ ulosottoon ei yhtään enemmän.
        Jos 1255 käteen niin ulos menee 1/3 koko summasta eli 418€
        Asumistuki ja sossuapu ei ole tuloa ulosmittauksessa.
        Sossu ei ota huomioon menoina jos tehnyt sopimuksen ja maksaa sen mukaan.Vaan jos ei ole mitään sopimusta ulosottomiehen kanssa vaan se ottaa mitä saa sen hyväksyy sossu menoiksi laskelmissaan.Sekin on hyvä muistaa.


      • 16+8
        näin menee kirjoitti:

        suojaosuus 627€ ja jos ei kaksikertaa suojaosuutta käteen niin menee 2/3 suojaosuuden yli menevästä tulosta.Eli 1000€ käteen menee 248€ ulosottoon ei yhtään enemmän.
        Jos 1255 käteen niin ulos menee 1/3 koko summasta eli 418€
        Asumistuki ja sossuapu ei ole tuloa ulosmittauksessa.
        Sossu ei ota huomioon menoina jos tehnyt sopimuksen ja maksaa sen mukaan.Vaan jos ei ole mitään sopimusta ulosottomiehen kanssa vaan se ottaa mitä saa sen hyväksyy sossu menoiksi laskelmissaan.Sekin on hyvä muistaa.

        ....voi itse tarkistaa tästä, helppoa

        http://www.ulosotto.oikeus.fi/maksukieltolaskuri


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe