Miten saisin rahaa poniin?

Vinkkejääää?

Poniin rahat riittävät jo, mutta tallivuokraan ei. Pitäisi saada vielä muutama satanen lisää.
Kyllä, itse joudun maksamaan kaiken. :/
Vinkkejä?
Viikkorahaakin saan vain 3e/viikko, ja teen paljon töitä sen eteen.
12 vasta olen, mutta ratsastanut olen jo 5 vuotta..

55

3928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkejääää?

      Ponilla on tosi kiire myydä, nniin pitäisi saada ainakin puolen vuoden sisällä rahat kokoon.

      • Moi!

        Moi! Oon 13v heppahullu ja haluisin kovasti hevosen...Iskä on vähä lämmenny jo ajatukselle, ois kyseessä 4v sekarotuinen tamma, 500 euroa, Mulla melkein sama homma, suunnilleen puoli vuotta aikaa säästää 500 euroa, joka talvikausi harrastanut tiernoja, niistä saa paljon rahaa! Olen saanut joka kausi noin 100-200 €, on siis hyvin kannattavaa harrastaa tiernoja. Mutta riippuu pääseekö esiintymään, ja onko kaveriporukkaa joka haluaisi harrastaa tiernoja..


      • Heppatyttö15
        Moi! kirjoitti:

        Moi! Oon 13v heppahullu ja haluisin kovasti hevosen...Iskä on vähä lämmenny jo ajatukselle, ois kyseessä 4v sekarotuinen tamma, 500 euroa, Mulla melkein sama homma, suunnilleen puoli vuotta aikaa säästää 500 euroa, joka talvikausi harrastanut tiernoja, niistä saa paljon rahaa! Olen saanut joka kausi noin 100-200 €, on siis hyvin kannattavaa harrastaa tiernoja. Mutta riippuu pääseekö esiintymään, ja onko kaveriporukkaa joka haluaisi harrastaa tiernoja..

        Kannattaako sun ostaa lapsena 4vuotiasta hevosta. Kai ymmärrät että olet vastuussa hevosen opettamisesta. Neljävuotias ei ole usein edes täysin sisäänratsastettu. Jos hevosen ostat 13-vuotiaana osta edes 7-vuotias hevonen. Vaikka olisit taitavakin ratsastaja et lapsena pysty hoitamaan niin isoa eläintä ja sen koulutusta.


    • >heporakash>

      mee vaikka johonkin lähikauppaa tai naapurille ja kysy onks jotain hommaaa, niistä saa sopivasti... paljon olet varannut rahaa poniin? kun oot ostanu ponin, tteee VAIKKA sillä tallilla töitä :) eli aamuhommat, ruoat taluttelet tunneil, loimet hevosillee, tallin puhtaus yms. voi saada tosi hyvin, pyydä rahotusta vanhemmiltasi, sano näi: kun ostan ponin, nii voitteko maksaa kuukaudes siitä 50 e? kun se tulee halemmaks kun ei oo tunti maksui :))) tee noin, jos ei auta,nii jos sun ratsastus tunti on maksanu joku 22e nii ja oot käyny keran viikos nii sehän tekee jo kuukaudesh 110e jtn. mun mielest vanhemmas vois rahottaa vähintää 50e, toivon että tästä ois apuu, puhu vanhemmillles

      • tuntikäyttö

        Miulla sama ongelma :/ syksyllä pitäs poni hankkia, mutta nyt ei säästöt riitä vielä mihinkään ! Olen 13, mutta ei oikein saa vielä tässä iässä kesätöitäkään. Saan kuukaudessa 10e ,eli 2e/viikko. Sitten vain synttärilahjarahat ja joululahjarahat.... Kummiskin, kun kaikki madotukset vuodessa 30e kengitykset 5-6 vk välein 50e mahdolliset rokotukset ja tallivuokrat huh huh... onneksi tuossa lähi tallilla maksaa vain esim.(säkä) 148cm poni/hevonen 150e kuukaudessa. Mutta itse aijon tehä niin, että kun hankin ponin annan sen tuntikäyttöön mistä saa iha sikana rahaa sitten ! esim kuukaudes toi tallivuokra 150e äiti antaa 50e sit vaa jos 10x ponin antas tunti käyttöö kuukaudes ni sil sais jo talli vuokran kokonaa (: ! jos siis ottais 10e kerralta.


      • keskustelunaloittaja

        vinkeist!


    • Joudutko itse maksamaan ponisi tallivuokran?
      Tallivuokrahan täytyy maksaa joka kuukausi!
      Rahat voi riittä yhteen kuukauteen,mutta entä 12 kk?
      Miten voi pystyä keräämään rahat kokoon joka kuukausi?
      Uskomatonta!
      Minulla on oma poni ja siinä tallissa on vuokra
      jo 580e/KK mutten onneks joudu omasta
      lompakosta maksamaan(:
      Tee töitä.Munki luokkalainen on ravintolassa
      töissä ja me ollaa vasta 5.lk! Et kokeilisit työhommia
      jos jostai saisit.

      Käyppä kattoo tallipaikkoja ja talleja,
      myytäviä hevoskamoja ja hevosia: www.hevostalli.net tai www.hevosnetti.com

      • Anonyymi

        miten helvetissä sä luulet et 5lk ihminen sais töitä? kun ei minkään näköstä koulutusta sillo saa


    • .

      Jos säästät puolivuotta viikkorahoja saat kokoon 72e ja koita saada viikkorahaasi pientä korotusta :) . Pullojen kerääminenkin on aika tuottoisaa . Koirien ulkoiluttamisen tarvettakin varmasti on monilla ihmisillä . Siivoa vaikka mummolassa tai kotona paljon . Vahdi sukulaisten lapsia . Myy ylimääräisiä vaatteita ja tavaroita kirpparilla ( tosi hyvä keino ansaita itselle rahaa ! ) , Kerää marjoja :) .

    • Iituska

      Minä olen tehny paljon töitä mummolassa pikkusystän kanssa. Meillä on ylläpitorahaa koossa vasta vajaa 600e, ja paaljon pitää vielä ahkeroida, että saa kokoon sen 3000e, mikä ponin ylläpitoon vuodessa (ainakin meilläpäin) menee. Ponin hinta meillä on jo koossa. Lisäksi sitten vielä kengitykset ja eläinlääkärikulut.. Näin talvisaikaan on toiminut sellainen, että lumitöistä sovitaan perheen kanssa joku tietty pieni tunti- tai ½tuntipalkka. Ite saan euron per ½tuntia, ja pihakin on aika helevetin iso.. Kannattaa harkita. Ja jos vanhemmilta ei tipu, muilta sukulaisilta kannattaapi kysellä.

    • NinniRULES

      Mä oon ite ostanu mun Newforestin. Keräsin siihen rahaa esim. pulloista, ja sit jakamalla lehtiä, ja vahtimalla lapsia, ja sit kun yks ratsastustunti makso aina 25e, niin mä tein tallilla töitä,että saisin ilmasen ratsastustunnin ja sitten kun mä olin keränny tunnin hinnan kokoon, niin sit mä sain vanhemmiltani sen 25e, joka ois muuten menny siihen tuntimaksuun. Mä en kummiskaan voinu tehä niin paljon töitä, et oisin saanu sen rahan kolmesti viikossa vaan sain sen tyyliin kerran viikossa. Mun poni asuu nyt tallilla ja mun pitää maksaa niinku siitä kokonaisuudessaan vuodessa 1400e... Mun poni on tosi kiltti ja helppo hoitaa ja se käy tunneilla, jonka takii mun tallivuokra(120e) pienetyy 50e.
      Teen tallilla edelleenki töitä. Mun ei ite tarttee myöskään ostaa ruokia, vaan saan tallilta, koska mun täti pitää aina kesäsin kolmee tallin heppaa laitumellansa. (Ite en voi pitää siel mun tädin tallilla, koska sillä on pelkkii lehmii, ja heppaa ei voi pitää ilma toisii heppoi=( )
      Kengitykset, raspaukset, rokotukset, ja hieroja vie aika paljon rahaa. Maksan niistä yhteensä n. 500 e. Loput menee sit varusteisiin, pesuvesiin( Yksityisten omistajat maksavat its omat hevosten vesimaksut)ja muuhun sellaseen.

      • työn tekijä 11 w

        Mä halusin ponin teen aika paljon töytä sen eteen mun pitäää maksaa ite kaikki koska iskällä ja äidillä on paljon laskuja, äiti tekee jopa yli töitä muissa paikoissa et se saa rahaa. Oon 11 niin mä en voi mennä kesä töihin : (


    • spämmm

      Ei kannata ottaa ponii, jos ei riitä tallivuokraan ees rahat. Päälle vielä eläinlääkärimaksut, kengitukset yms. Tuolla menolla joudut myymään ponin kuukauden jälkeen. Karmiva totuus...

    • Kiia ID

      Miten saan rahaa kokoon kun en saa viikko rahaa. Mutta saan aina jos saa 9 - 10 kokeesta niin saan 5. Ja käyn siivoomassa kerran kuussa yhellä iskän äitin siskolla. Siitä saan noi. 10 - 20 euroa. Ja tallipaikka maksaa 425 / KK. Oon vasta 11 enkä ovi mennä kesä töihin tiiättekö Hämeenlinnassa jotain paikkaa mistä saa rahaa?

    • 6-v ruunan omistaja

      Hevosen ylläpito maksaa vuodessa keskimäärin 5000 euroa ratsastuskoululla (Karsina/hoitomaksu, lisärehut, kengitys, raspaus, eläinlääkärikulut, mahdollisesti uudet varusteet), että se kannattaa ottaa huomioon kun omaan poniin säästää : DD

    • onlyellu

      Oletko valmis maksamaan ponin koko sen elämän ajan? Ponin ylläpitäminen maksaa, ja se ei ole erityisen helppoa. Täytyy pitää järki mukana näissä asioissa :) Hyvä että sinulla on motivaatiota maksaa poni itse, ja hoitaa sen kulut. Mutta täytyy aina ajatella muutama vuosi eteenpäin :) Onnea sinulle! Toivon että vanhempasi tulevat tähän mukaan kun huomaavat kuinka ahkerasti keräät varoja poniin! :)

      • RAHANKERÄÄJÄT

        Moi täällä 9v tyttö kerään kaverini kanssa rahaa suomen pien hevoseen itellä ollu 6v asti kotona hevonen mutta sillon se myytiin kannattaa myydä vanhoja leluja ihan vaan tein varressa sillä saa tienattua kans ihan kivasti mutta ei kannata odottaa liikaa itse teen kortteja ja myyn niitä mummolleni kun hän niitä aina vinkuu😂


    • Turhautunut ..

      mulla on vähän saman tapainen tilanne, mutta en ole vielä laittamassa heppaa. Rahaa olen säästänyt aina, ja tämän hetkinen raha tilanne on vain muutama sataa, joten hyvältä ei näytä .. Onhan se luvattu toki että ku lotossa voitetaan saan kaikki maholliset elukat sun muut, mutta siinä se onki ku voittaako lotossa .. Oon kuitenki aatellu että jos voisin kysyy naapureilta töitä ja tädiltä, että tarviiko lapsien hoidossa apua jne. Joo, mutta onnea sullekki rahojen keräilyyn ! :--)

    • APUA!!!!!!!!

      mejän täs lähellä ei oo oikeen sellasta ratsastuskoulua mut mun äitituntee jonkun jolla on omia hevosia. nillä ei oo karsinoita vaan pihatto. mulla on NYT koossa 800 euroo ja oon tekemäs nyt aika paljon töitä joist saan palkkaa. rahojen keräämiseen ois aikaa 1-2 vuotta. saan kuussa 10 vanhemmiltani ja joulu/synttäri lahjaks saan TOSI paljon. voisko joku viisas kertoo paljonko pihatto vuokra yleens maksaa ja muut kulut kuukaudessa. oon 11 ja harrastanu ratsastusta noin 5 ja on ollu hoitsu ja vuokraheppa.

    • Snakey

      Meilläpäin on halvimmat talli 250e/kk ja pihatto talvella 180e-200e/kk. Olen nyt ottamassa ylläpitohevosta ja etsiskelen vielä talli/pihattopaikkaa satakunnasta...

      • Tyyppi

        onko sinulla vielä etsinnässä tallipaikkaa,meinaan meillä olis varaama


    • Tallityttö

      -Myy kaikki rojusi kirpparilla, ja liian pienet vaatteet yms.
      -Vahdi lapsia, siitä saa rahaa
      -ulkoiluta koiria.
      -tee kötitöitä
      -pyydä mummilta (Mä saan mummilta 50/kk..En tedä miks)
      -mee esim. Ravintolaan siivojaks. kyllä saat varmaan töitä-..
      -Älä osta uusia vaatteitasi kaupasta, vaan kirpparilta!
      Toivottavasti saat ponin! Jos saat, Tallivuokran saat maksettua:
      -Tee tallitöitä
      -ANNA HEPPASI TUNNEILLE! (n. 7-12h/Viikko riittää jopa meillä, vaikka maksaa tallivuokra 710e/kk. Jos on 12t/viikko, saa kaikki muutkin kulut, ja jää vielä vähän ylikin.

    • ometepe

      Tallivuokra: MAAILMAN HELPOIN ASIA:
      Anna heppa tunneille. Se on varmaankin ainoa vaihtoehto, jos joudut maksamaan kaiken itse.

    • yp=paljon parempi

      Kokeile eka ylläpito heppaa nii saat kokemusta oikeesta hevosen hoidosta :)
      Mullaki on yp ja ihan hyvin riittää eikä maksa paljoo mitää ;:))

      • Anonyymi

        Yp hevonen ei ole mikään ” testataan mites tää oma hevonen toimii”
        Ylläpidossa on vielä isompi vastuu, kun se on jonkun muun hevonen!


    • poni rakas

      Moi, oon ratsastanu 4 vuotta ja säästän myös hevoseen, mulla on jo kasassa 124€ ja vuokran maksaa vanhemmat mutta poni omilla rahoilla, onko teillä vinkkejä miten kerään rahaa? :)

    • tuhlari1

      mulla oli noin 3000e kunnes tuhlasin melken kaiken nyt enää vähä yli 300e mut oon säästämäs niit laivalle :)

    • poni rakas

      Oon säästäny taas nyt rahaa ja nyt on kasassa 150€

    • Kokemusta on paljon!

      Ite sain hevosen noin 12v Ja sen ostin ihan ite ja maksoin kaikki maksut yms. Keräsin rahaa ite heppaan kayttämällä naapurin koiraa ulkona ja leikkaamalla koko korttelin asukkaiden ruohot! Mutta kaikki tuo kannatti koska kohta tallissa seisoikin upea ruuna! No kun hepo oli ostettu nii tuli ongelma koska tallivuokriin ei riittänyt rahat! Joten rupesin tekemään tallilla töitä ja heppa meni aina kaks kertaa viikossa tunnille (sellaiselle jossa oli kokeineita ratsastajia) Silloin asuin vähän niinkuin tallilla koska aamulla kävin aamutallissa ennen kouluun menoa. Koulun jälkeen suoraan tallille tekemään töitä siellä sitten söin ja tein läksyt. Luin jopa kokeisiin satulahuoneessa! Onneksi äiti auttoi silloin maksuissa esim maksoi aina 20e. Nyt kun olen 15v ja se sama hepo on mulla edelleen niin käyn nyt kesätöissä ja autan tunneilla! Joskus jopa pidän tunnin (tallinomistajan valvonnan alla) Ja ylimääräistä rahaa oon saanu jo 5000e Ne käytän varmaan sit niihin jos vaikka herra sairastuu nii ei sit oo siihe pula :) Ja ainiin! Kun hankiit hevosen se ei ole pelkkää ratsastelua ja harjailua! Kokemusta on!

    • poni4

      Onko sinulla sisaruksia? Myyn pikkusiskolleni karkkia. En kuitenkaan saa kovin paljon siitä.

    • 11-v heppahöperö

      Moikka!Josksu muo harmittaa kamalasti,kun en varmaan koskaan saa unelmaani toteutettua.Olen siis ratsastanut vuoden,ja aion jatkaa niin pitkään kun vaan voin.Pelkään kamalasti että joudun joskus ehkä lopettamaan rakkaan harrastukseni!Rakastan hevosia todella paljon.Käyn ratsastuskoulun tunnilla kerran viikossa,eikä minulla ole hoitohevosta,koska meidän tallilla ei saa =(
      No kuitenkin asiaan kuinkahan kauan menee siihen että tulee kasaan 1000 euroa!Haluisin alkaa säästämään omaan hevoseen,mutta kun just säästin 190 euroa ratsastusleiriin.Kamalaa kun raha määräää kaiken!Voitteko kertoa omia kokemuksia hevosten osotoista,esim sellasista että ette olis koskaan ajattelut että saisitte ja sit saattekin.Haluasin myös oman vuokra ponin varmaan noin 2 vuoden päästä,kun olen hieman kokeneenpi ratsastaja,siihen äiti ja isä luultavasti kyllä suostuvat.P.S jos haluu kerätä pikku rahaa,kannattaa kerätä pulloja niistä saa mukavasti pientä rahaa..

    • katsuuuliiiii

      oikeesti nää tekstit tsemppaa aivan sairaasti siihen että vois itekki saada rahat kokoon ... aattelin kysyä vanhemmilta että voisko maksaa jonki verran siitä hevosen tallimaksuista ja sun muusta.. en oo ees voinu kuvitella että saisin joskus rahat kokoo tän ikäsenä eli 12 vuotiaana...

    • Heppatyttö15

      Hanki hevonen vasta sitten kun sinulla on HUOLETTA varaa pitää sitä. Tuskin haluat sen myydäkkään heti ensimmäisen kuukauden jälkeen? Saatika sitten jos hevosta et saa myytyä ja sulle jää tallivuokrat rastiin tai että hevoses häädetään sieltä tallilta pois?

    • Apuaaaaaaaaaa

      Mä olen 12 v ja olen pyytänyt jo 3 vuotta äitiä auttamaan rahan keruussa hevoseen tai poniin...no äitini ei ole kauheasti innostunut vaikka hän itsekin haluaa hevosen. Tänä vuonna sain äitini innostumaan ajatuksesta ja meille on tulossa lähemmäs 50 000e mutta sitten äiti sanoikin että mun pitää ite kerätä rahat siihen.

      Aloin heti keräämään pulloja, panostamaan kouluun että tulee hyviä numeroita mitä muuta voin tehdä että saisin rahat kasaan? Auttakaaa

    • Avutontyttö

      Moi! Oon 12v ja haluisin ostaa yhen hevosen joka maksaa 5000€😟. Ja mul ei oo ku tyylii 500€ ja en oikee saa mun vanhempia mukaan ostaa sitä koska mä oon tyylii ainoo joka tykkää sitä hevosesta. Olisko jotain tosi nopeeta tapaa saada kerättyy rahaa edes siihen ostamiseen?? Mä toivoisin et saisin sen koska mä rakastan sitä ja se on mun koko elämä💗😭

    • Anonyymi

      HOX kaikki ponihullut pikkutytöt. Tiedän sen tunteen kun on jo säännöllisesti ratsastusta harrastanut ja oma poni kiikarissa. Olen 13-vuotias (tiedän, edelleen lapsi) ja omistan yhden mahtavan hevosen. Olin ratsastanut 3-vuotiaasta asti. Aluksi pikkutakkia minishetulla josta kehityin. Kun täytin 12v halusin niin kovasti oman ponin. Meillä olisi ponin varaa mutta vanhempani maksavat vain 200€ kk joka on tosiaankin 60% ponini kuukausi kuluista. KIITÄN HEITÄ TUHANNESTI!!❤️ Tosiaan itsellä menee 300€ tallivuokraan. Löysin kaverini tallilta halvan tallipaikan ja käytin suhteita hyvään tarjoukseen. Kuitenkin hoidan karsinan ja tarhan itse yms. Katoin aluksi yö- ilmoja mutta sitten mieleen painui serkkuni myynnissä oleva 9-vuotias tamma. Hyppää90cm ja koulu HeA. Tosiaan hevonen oli 5000€ (varautukaa, tuo on pilkkahinta sen tasoisista hevosesta). He sitten suostuivat myymään 3000€ kun ollaan kuitenkin parhaita kavereita. Sanoi että olisi voinut antaa vaikka ilmaiseksi:) itselläni oli vaivaiset 1000€. Mitäs siinä kun piti 2000€ metsästää. Kerran lähikaupan ovessa oli tarjous ( Koiranhoito-apua kaivataan koirahoitolaan). Soitin numeroon ja tavattiin sitten. Rouva palkkasi minut 500€ kuukausipalkalla, kun olin jo 13v. Kävin 4kert vk hoitamassa koiria 2h. Täytän ensikuussa 14v joten olen tässä rajoilla. Tein 4kk töitä ja 2000€ kasassa. Hepoa traikkuun ja matkalla ”etsitään vuokraajaa ilmo” kahdeksan yhteydenottoa päivässä ja jatkuvia soitteluita. Hepallani on kaksi mahtavaa vuokraajaa jotka huolehtivat Renéstä hyvin!💕 he käyvät 3kert vk. Toinen kaksi kertaa ja toinen kerran. Silloin voin olla kavereiden kanssa tai kotona netflixin äärellä. 300€ taskuun siitä. 500€ kk riittää aika hyvin vaikka Espoossa asunkin. Vinkki siinä->

    • Laitan tänne todella myöhässä mut toivottavasti saan apuu😊. Oon siis 13.v tyttö ja haaveilen omasta ponista. Oon tehnyt rahasäästön jossa on vaan vähän päälle 200e ja mun vanhemmat antaa mun hommata oman ponin jos saan tarpeeks rahaa. Mut mun vanhemmat ei aio rahoittaa siihen yhtään ja tuntuu etten saa yhtään kerättyy rahaa. Niin jos joku teistä tietää miten saada nopeasti rahaa poniin niin voiko kertoa tänne??😭😭😭💔💔💔

      • Ja vielä tohon mun kommenttiin et asun ihan pikku kaupungis niin ei oo kesätöitä mun ikäsille💔💔😭😭😭


      • Anonyymi

        ei rahanmeno ostoon lopu, vaan siitä se alkaa. Mieti ensin, mistä saat jatkuvasti tallivuokran ja hevosen ruuan edestä euroja, siis noin 200-500e/ kk, ja suunnittele vasta sitten ostamista


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei rahanmeno ostoon lopu, vaan siitä se alkaa. Mieti ensin, mistä saat jatkuvasti tallivuokran ja hevosen ruuan edestä euroja, siis noin 200-500e/ kk, ja suunnittele vasta sitten ostamista

        Siis mun vanhemmat maksaa tallivuokran ja eläinlääkärikulut mut sitte osallistun siihen joskus vanhempana mukaan myös mutta mun pitää ite ostaa poni ja varusteet joten tarvitsisin neuvoja miten saada nopeasti ja paljon rahaa😭💔 itsellä on tiedossa poni minkä aijon ostaa❣❣


      • Anonyymi

        Jos vanhempasi eivät suostu rahoittamaan voisin sanoa että kannattaa miettiä uudelleen 10 v päästä. Ponin osto on vain pikkiriikkinen osa sitä rahanmenoa. Kuukaudessa tallivuokraan menee noin 450€-850€ kengitys 100€ ja mahdolliset eläinlääkäri kulut.


      • Anonyymi
        Lolaa kirjoitti:

        Siis mun vanhemmat maksaa tallivuokran ja eläinlääkärikulut mut sitte osallistun siihen joskus vanhempana mukaan myös mutta mun pitää ite ostaa poni ja varusteet joten tarvitsisin neuvoja miten saada nopeasti ja paljon rahaa😭💔 itsellä on tiedossa poni minkä aijon ostaa❣❣

        Eikun ups en lukenut viimeisintä viestiäsi. Siis voisit ehkä saada rahaa vaikka youtubettamalla xD.


      • Anonyymi
        Lolaa kirjoitti:

        Siis mun vanhemmat maksaa tallivuokran ja eläinlääkärikulut mut sitte osallistun siihen joskus vanhempana mukaan myös mutta mun pitää ite ostaa poni ja varusteet joten tarvitsisin neuvoja miten saada nopeasti ja paljon rahaa😭💔 itsellä on tiedossa poni minkä aijon ostaa❣❣

        sä sentään pystyt sen ponin ostamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikun ups en lukenut viimeisintä viestiäsi. Siis voisit ehkä saada rahaa vaikka youtubettamalla xD.

        haluaisin dupettaa mut en saa ja se ei oo helppoo sit kerää katsojia sille kanavalle jos vast äske alottaa eikä kukaan tiiä minkälainen oot ja uus kanava on perjaattees sama asia ku pohjalta alottaminen koko elämäs jos on paljon kaverit nii siitä vaa maimosamaan niille mut mun tapaukses eli 2 kaverii on aika vaikee saaha katsojii


    • Anonyymi

      Moi. Oon 09 syntyny tyttö ja rakastan hevosia. Nyt kun tätä kirjoitan, niin olen menossa tällä viikolla kuudennelle ratsastustunnille, eli paljoa kokemusta ei löydy. Olisi haaveena saada oma poni/hevonen (oon 140cm). Eli tässä nyt tulevaisuutta ajatellen: Tiedättekö aika suht halpoja tallipaikkoja Veikkolasta (Kirkkonummi) / Lapinkylästä (Kirkkonummi) / Kylmälä (Kirkkonummi)?

      • Anonyymi

        Siinä vaiheessa kun olet valmis omaan hevoseen, niin tallipaikkojen hinnat ja saatavuus on muuttunut todella roimasti. Sitten kymmenen vuoden päästä kun oma heppa on ajankohtainen niin netistä löytää varmasti.


    • Anonyymi

      Voin sanoa että jos on ongelmia kerätä rahaa KUUKAUDEKSI niin älä hanki ponia. Se että puolessa vuodessa saat kuukauden tallivuokran maksettua mites sitten ne loput kuukaudet mitä siinä ponin elinaikana tulee. Jos ponia mieluilet täytyisi olla säännölliset tulot tai sitten vanhempasi rahoittaisivat ponin. Se että esim. 50€ saisit avustusta niin ei se mitenkään ole mahdollista maksaa vuokraa koska mites ne loput 500€ sitten maksettaisi ( kengitys noin kuukausittain 100€). En tahdo mitenkään estellä mutta olisi hyvä miettiä vielä toisen ja kolmannen kerran. Jos kuitenkin olet jo miettinyt ja asia hoidettu niin mikäs siinä :D ponia vaan hankkimaan!

    • Anonyymi

      Tiedän että tämä tulee Toosi paljon myöhässä mutta silti. Suurin osa kirjoittaa että mahdollisimman nopeasti?.! Tässä homassa nopeus ei ole se juttu. Mielummin keräät rauhassa rahaa ja sitten mietit voi olla että rahan keruun jälkeen voi olla joku muu asia kiinostaa enemmän(; ymmärrän myös tuon jutun että vanhemmat ei maksa siitä mitään. Voi olla että (omasta kokemuksesta tämä ei koske kaikkia) vanhempasi haluavat että näät jonkun asia eteen vaivaa, totta kai pitää myös huomioida että kaikilla ei ole varaa/antaa rahaa hevoseen/poniin. Elikkä suosittelen painamaan jarrua pohjaan ja pysähtyä hetkeksi miettimään ja sitten alkaa kerätä rahaa koska nopeus ei ole se juttu tässä homassa(; Suosittelen myös laittamaan joka viikko tai kuukaus esim, purkkiin rahaa niin että eläinlääkärin varalta (itse minulle on suositeltu) minulla on myös poni/hevonen unelmana mutta tänään ei ole vielä se päivä kun se asia toteutuu mutta joku päivä ehkä vielä(: (Olen 12 w ja minua kiinnostaa myös se että olisiko tälläisellä mitään töitä joku kirjoitti että mäkin ilmoituksen oliko se nyt koirahoitolasta missä tarvittiin apua ja käy siellä 4 pv viikossa 2 H ja saa 500 € kuukaus. Joku kaverini minua vanhempi sanoi että siinä olisi ikäraja 13 w? Onko tuo siis totta? Olisiko joku muu hommo saman tyylinen 12 vuotiaalle hyvä(:?:(: neuvot kelpaa(; rahaa ihan tulevaisuutta varten(:

    • Anonyymi

      Help?! Oon tosi hyvä ratsastamaan ja löysin hyvä hevosen joka sopisi mun taidoille mutta esteenä on se, että meillä on kyllä varas siihen hevoseen mutta ei sen yllä pitoon me ollaan yritetty lotota jo 4 vuotta eikä oo tullu yhtään mitään mun iskä myy metsää ja äiti tekee jotain tietokone juttuja meillä on 2 koiraa ja mulla on yks isosisko joten miten me saatais rahat kasaan oon 10.v ja mun sisko on 12.v ja kohta 13.v

      • Anonyymi

        koirankin ylläpito on kallista mutta en kehota myymään niitä. onko teillä jotain vanhoja vaatteita tai jotain muuta mitä voisitte siskosi kanssa myydä jos lopetat ratsastamisen hetkeksi aikaa niin siitä voisi tulla vähän säästöä ja kun se hevonen/poni on teillä laittakaa se tunti käyttöön siitä saa vähän maksettua talli vuokraa. tallillakin voi tehdä töitä ja saada vähän rahaa siitäkin. voit siskosi kanssa askarrella ja maalata hienoja kortteja ja tauluja. myytte sitten niitä joillekkin. itse olin perustamassa lasten hoitoa 25e/h mutta en vissiin laillisesti saa hoitaa lapsia koska olen vasta 12. toivottavasti tästä oli edes jotain apua teille <3


    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä vanhemmilta lisää viikko rahaa tai tehdä muita koti töitä

      • Anonyymi

        en saa ollenkaa viikko rahaa :(


    • Anonyymi

      hei olen 12 v tyttö ja säästän rahaa omaan hevoseen ennen kun alatte kirjottaa mitään "sä oot vielä lapsi kannattaako sun muka ostaa vielä hevosta" yms niin tiedän mikä vastuu siinä on. olen huomannut että minulla riittää aika helposti niinä viikon loppuina kun olen äitilläni isäni sekä puoli äitini voivat hoitaa hevosen. tallikin tulee omaan pihaan ja laidun aluettakin löytii hehtaari tolkulla olen keski vertoa viisaampi mitä ikäiseni joten ymmärrän hyvin asioita koulun numeroistakaan en saa paljoa rahaa koska olen saanut paljon 10 niin sitä mukaan kun edistyn sitä vähemmän saan siitä rahaa mutta aina joku 10e vähintään 10 todistuksessa. haluaisin saada tietoa miten keräisin tahaa allergioita ei ole ja katsoin pääsisinkö minnekkään eläinten hoitolaan töihin jo näin nuoresta katsoin tältä sivulta juttuja miten kerätä rahaa ja näin jonkun joka sai koiran hoidolla 500/kk samallainen palkka kiinnostaisi itseäkin mutta en tiedä mistä saisin sellaista "työ paikkaa" näin nuorena olisiko teillä jotain apuja miten muuten voisin kerätä rahaa

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä miten saan rahaa olen unelmoinut monesti sitä ja ikävöin jo hevosia ja poneja

    • Anonyymi

      Vaikka kuinka rakastaisi hevosia, pitää ymmärtää se fakta että se ei riitä, että on rahat poniin/hevoseen. Se on pienin kulu, mitä tulee. Kaikki tallivuokrat hevosen elämän ajalta, rehut, kengittykset, madotukset, varusteet, houtotarvikkeet, mahdolliset ÄKILLISET sairastumiset mihin saattaa mennä useampi tonni.. Ymmärrän että haluatte hevosia kovasti ja rakastaisitte niitä, mutta teidän pitää ymmärtää että olette liian nuoria ja kokemattomia kantamaan vastuun niin suuresta ja vaativasta elävästä olennosta, eikä lapsena saa mistään niin paljon rahaa että pysyy maksamaan hevosen ylläpidon. Odottakaa kunnes olette aikuisia joilla säännölliset tulot, sitten ymmärrätte varmasti paremmin miksi vanhempanne eivät suostuneet osallistumaan hevosten kuluihin, koska fakta on se että harvalla on nykypäivänä varaa omistaa hevosia, kun kaikki kallistuu niin paljon niin koirakin tekee tiukkaa monille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe