vuokra-asunto espanjasta kesäksi

anni espanjaan

Ollaan porukalla vuokraamassa espanjasta asuntoa kesäksi, onko kellään kokemuksia vuokrasivustoista? Voiko vuokranantajiin luottaa? Onko esimerkiksi elsamar.com-sivusto luotettava? Jos joku on aiemmin vuokrannut asuntoa espanjasta, voiko kertoa vinkkejä?
terveisin epävarma

92

20927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24-v

      Ovat tärkeitä tietoja.

      Välittäjiä on runsaasti mutta pitempiaikaisen, vähintään 1,5 kuukauden mittaisen asumisen ollessa kyseessä toimisin seuraavasti.

      Olette ilmeisesti valinneet kaupungin tai ainakin alueen?
      Jos ette niin tehkää valinta!
      Katsokaa kaupungin sivuilta tarjonta.

      Sieltäkin saattaa löytyä sopiva mutta varmempaa olisi ottaa netistä ensimmäiseksi viikoksi joku valitun kaupungin keskustan hostaalin kämppä.
      Paikalla ollen kiertäisin välitystoimistot.
      Ensin ikkunat ja sitten keskustelemaan mielenkiintoisen kohteen vuokrauksesta.
      Käyvät erittäin mielellään näyttämässä paikan päällä.
      Riittävästi vaihtoehtoja ja sitten valinta.

      Heinä- ja varsinkin elokuu ovat epäkiitollisia ajankohtia sekä saatavuuden että vuokratason suhteen.
      Jos olette vaikkapa 3kk niin se auttaa neuvottelussa.

      Pelkän nettiesittelyn perusteella en ottaisi asuntoa pitemmäksi ajaksi.
      Hinta, laatu ja sijainti!

      Espanjan osuutta interhomessa en ole katsonut mutta saattaisi olla tutustumisen arvoinen.

    • Kirsti K

      www.vuokraespanja.com on ainakin tosi kivojen ihmisten välitysfirma. Siellä asunnot tuntuvat olevan tosi viihtyisiä ja hyväkuntoisia. Hinta/laatusuhde on hyvä. Kokemuksesta suosittelen lämpimästi!
      terveisin Kirsti K

      • Kokemusta karttunut

        www.rantuu.fi löytyy suomalaiset henkilöt ja heidän toiminta OK.


      • vaihtoehtoja
        Kokemusta karttunut kirjoitti:

        www.rantuu.fi löytyy suomalaiset henkilöt ja heidän toiminta OK.

        Suomalaisilla välittäjillä on kovemmat hinnat. Esim. Elsamar perii 2 makuuhuoneen asunnosta talviaikaan (kesällä enemmän) 600 euroa/kk n. 100 euroa vedestä ja sähköstä siivousmaksu. Englantilaiset ja espanjalaiset välittäjät perivät vastaavasta asunnosta 300-350 euroa/kk sähkö ja vesi kulutuksen mukaan, joka kesällä yleensä ei ole suuri. Kannattaa siis mennä paikalle yhdeksi yöksi hostelliin ja vuokrata asunto vasta sen jälkeen, kun sen on nähnyt.


      • eienääätätä

        Huonoja kokemuksia,asunto ei vastannut sitä mikä vuokrattiin ja tuli muutenkin vuokraan 'lisämaksuja'.


      • ..aurinkoon..

        Hyvän linkkivinkin annoit Espanjan asunnoista! Minulle uusi linkki, vaikka näitä paljon selailenkin..


      • Nasuflikka
        ..aurinkoon.. kirjoitti:

        Hyvän linkkivinkin annoit Espanjan asunnoista! Minulle uusi linkki, vaikka näitä paljon selailenkin..

        Espanja.org sivuille. Sieltä löytyy vaikka millaista neuvoa .


    • Kirsti K

      Parhaat menee päältä, jos vasta paikan päällä vuokraa asunnon. Jos espanjalaisten tai englantilaisten kanssa tulee ongelmia, niitä voi olla todella vaikea selvittää, jos et osaa espanjaa todella hyvin. Jos jonkun suomalaisen välitysfirman kanssa on ollut ongelmia, ei kannata yleistää sitä kaikkiin. Suosi suomalaista.

    • trewer

      Elsamarista on vain hyviä kokemuksia. Kolme kertaa olen heidän kautta asunnnon vuokrannut.

    • Espanjafani

      Kannattaisi ehkä valita suomalainen välitysfirma. Asunnot on tasokkaita ja tiedät lähtiessäsi kohteesta enemmän kuin jos vuokraat suoraan Espanjasta. Sieltä suoraan vuokratessa ilmoitettuun hintaan saattaakin tulla jotain lisiä joita ei ole mainittu. Suomalaisia vuokraajia on useita, katso esim. www.kotiulkomailta.com
      (muitakin maita kuin Espanja).

    • es
    • espanjaan

      kysy Rantuu Oy, me ollaan vuokraamassa sieltä nyt keväällä.

    • Älä ressaa
    • mikkisasas

      Itse olen vuokrannut feta oy, nimisestä yrityksestä Järvenpäästä. Itselläni positiivisia kokemuksia, vaikka osa sanookin, että kallis. Helppoudesta ja palvelusta on maksettava.

    • marieta52

      Hei ,mä itse olen usein vuokrannut asunnon espanjasta ,useimmin Tarragonasta ,jos kiinnostaa voisin suositella suoraan yksityistä joka on 100% luotettava.
      Mutta jos menette sinne niin aluksi kannattaa olla jossain halvemmas hotellissa ja sit tutustua paikalliseen tarjontaan jos ei tunne ketään sieltä

    • Soltera

      on ilmeisesti alue joka kiinnostaa? Suomalaisia vuokravälittäjiä toimii alueella useita: elsamar, rantuu, torreteam,remeca invest, zariko jne. Hinnat ovat kalliita, mutta toisaalta palvelua saa suomenkielellä, jos siitä on valmis maksamaan... Asunnot ovat laidasta laitaan, monet "suomalaisten kesämökkejä" eli sinne on roudattu kaikki vanha, toisessa ääripäässä ovat sitten vimpan päälle laitetut uudet asunnot.
      Englantilaset vuokraavat selvästi halvemmalla kuten espanjalaisetkin. Enkkujen kanssa on helppo asioida jos v'h'nkin osaa kieltä. Omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei niihin asuntoihin mitään yllätyslaskuja tule! Itse olen maksanut sovitun vuokran, sähköstä ja vedestä kulutuksen mukaan (siis olen saanut laskut nähtävikseni) Useissa enkkujen asunnoissa on olemassa jonkinlainen nettiliittymä ja mahdollisesti myös brittikanavien katsomiseen sopiva satelliittivastaanotin. Liittymän käytöstä täytyy tietysti maksaa, mutta on useimmiten halvempi kuin prepaidmokkula (omiin nimiin ei niin vaan espanjasta saa muuta kuin kalliin prepaidin).
      Esim, englantilaisten asunnot ovat kalustettu ihan asiallisesti. Eivät ihan suomalaisittain, englantilaisittain maustettua espanjalaista kalustusta... mutta jos haluaa marimekon verhot ja aallon ruokapöydän niin miksi lähteä niitä espanjasta etsimään????
      Asuntoja voi etsiä googlen kautta, mm. idealista.com (tai googleen hakusanaksi torrevieja rent tai alquila).
      Asunnon sijaintiin kannattaa kiinnittää huomiota. En tarkoita tällä sitä, että joku alue olisi slummia tms. vaan sitä että jollei ole autoa käytettävissä niin kannattaa selvittää bussiyhteydet asunnolta esim. keskustaan, rannoille, ostoksille. Bussi on halpa (vähän toista euroa/matka) mutta kulkevat tietyille alueille harvakseltaan.
      Kaiken kaikkiaan Costa Blancan alue on monipuolinen lomakohde kaikenikäisille. Jkainen varmasti löytää mieleistään puuhaa ja näkemistä :)
      Niin tai näin: Torrevieja on loistava lomapaikka ihmisille, jotka haluavat lomaltaan muutakin kuin hotellirantoja :)

      • Glosed

        Esim kirkot,museot,yleensä nähtävyydet sekä mositan kierrän kaukaa


    • Owners Direct
      • mikkis12345

        Tai paremminkin mitä te olette maksaneet esim heinäkuusta ( 4 vko) vuokraa. Kun olen seurannut noita hintoja niin pidän kalliina niitä. Vai saako niistä tingittyä. itse olen maksanut Suomalaiselle noin 800€/kk 2mh k oh p noin 60m2


      • Soltera
        mikkis12345 kirjoitti:

        Tai paremminkin mitä te olette maksaneet esim heinäkuusta ( 4 vko) vuokraa. Kun olen seurannut noita hintoja niin pidän kalliina niitä. Vai saako niistä tingittyä. itse olen maksanut Suomalaiselle noin 800€/kk 2mh k oh p noin 60m2

        mitä lyhyempi aika sen kalliimpi viikkohinta. 800 euroa kuussa on kyllä melko kallista tuon kokoisesta asunnosta. Siihen tuli varmaan vielä sähkö ja vesi lisäksi? ja siivousmaksu? vai... Sanoisin että esim britit vuokraavat tuolla hinnalla jo omakotitalon ja muutamaa numeroa isomman. Parin makkarin normiasunto pitäisi irrota max 500 eurolla kuussa. Kilpailu on Espanjssa kuluttajan puolella. Tyhjiä asuntoja on sekä myynnissä että vuokrattaviksi pilvin pimein. Ja omistajalle on pienikin vuokratulo parempi kuin tyhjä asunto. Toki hinnat riippuvat myös asunnon sijainnista, eli missäpäin Espanjaa lomansa haluaa viettää.


      • mikkis12345
        Soltera kirjoitti:

        mitä lyhyempi aika sen kalliimpi viikkohinta. 800 euroa kuussa on kyllä melko kallista tuon kokoisesta asunnosta. Siihen tuli varmaan vielä sähkö ja vesi lisäksi? ja siivousmaksu? vai... Sanoisin että esim britit vuokraavat tuolla hinnalla jo omakotitalon ja muutamaa numeroa isomman. Parin makkarin normiasunto pitäisi irrota max 500 eurolla kuussa. Kilpailu on Espanjssa kuluttajan puolella. Tyhjiä asuntoja on sekä myynnissä että vuokrattaviksi pilvin pimein. Ja omistajalle on pienikin vuokratulo parempi kuin tyhjä asunto. Toki hinnat riippuvat myös asunnon sijainnista, eli missäpäin Espanjaa lomansa haluaa viettää.

        Kyllä tuohon 800 onneksi kuului sähkö vesi ja siivous. No minun mielestäni toi on ok vuokra


      • Owners direct
        mikkis12345 kirjoitti:

        Kyllä tuohon 800 onneksi kuului sähkö vesi ja siivous. No minun mielestäni toi on ok vuokra

        mutta 800 € 60 m2 kuulostaa minun kokemuksella hurjalta.
        Tietenkin vuokraan vaikuttavat monet seikat mutta itse olen
        maksanut 300-400 € 4 viikon ajalta 2-3 makuuhuoneen asunnoista.
        Näitä asuntoja on ollut nyt 6 kpl viimeisen 7 vuoden aikana ja kaikki olleet erinomaisia
        kaikin puolin.


    • Paxxaer
      • 28v Espanjassa asunu

        Kun vuokraatte niin muistakaa että Espanjassa keskiansio on 600e kk.Espanjalainen maksaa esim kaksiosta 150e-250e kk.Samanlaisesta yritetään periä Suomalaiselta 800e kk.Nämä Suomalaiset "luotettavat" firmat tekevät kansankielessä ryöstöä.Tutustukaa paikanpäällä tarjontaan niin saatte "Suomalaisesta" hinnasta 60% pois.


      • tiamaria12
        28v Espanjassa asunu kirjoitti:

        Kun vuokraatte niin muistakaa että Espanjassa keskiansio on 600e kk.Espanjalainen maksaa esim kaksiosta 150e-250e kk.Samanlaisesta yritetään periä Suomalaiselta 800e kk.Nämä Suomalaiset "luotettavat" firmat tekevät kansankielessä ryöstöä.Tutustukaa paikanpäällä tarjontaan niin saatte "Suomalaisesta" hinnasta 60% pois.

        Costa blankalla ja costa solilla on eri vuokrat


      • ESPesp
        28v Espanjassa asunu kirjoitti:

        Kun vuokraatte niin muistakaa että Espanjassa keskiansio on 600e kk.Espanjalainen maksaa esim kaksiosta 150e-250e kk.Samanlaisesta yritetään periä Suomalaiselta 800e kk.Nämä Suomalaiset "luotettavat" firmat tekevät kansankielessä ryöstöä.Tutustukaa paikanpäällä tarjontaan niin saatte "Suomalaisesta" hinnasta 60% pois.

        "Espanjassa keskiansio on 600€ kk" ---> Mistä sait tuollasta tietoa?? Se oli varmaan totta 20 vuotta sitten...


      • Espanjalaisittain
        ESPesp kirjoitti:

        "Espanjassa keskiansio on 600€ kk" ---> Mistä sait tuollasta tietoa?? Se oli varmaan totta 20 vuotta sitten...

        suoraan omistajalta on halvempi.


      • Soltera
        ESPesp kirjoitti:

        "Espanjassa keskiansio on 600€ kk" ---> Mistä sait tuollasta tietoa?? Se oli varmaan totta 20 vuotta sitten...

        kausityöntekijä esim ravintolassa tienaa alussa 5 euroa tunti, koeajan jälkeen 6 euroa. espanjalainen ammattitaoinen siivoja saa max 8 euroa tunti ja silloin on jo hyvä liksa. Kyllä Espanjassa palkkataso on huomattavasti pienempi kuin suomessa ja siksi siellä eläminenkin on halvempaa, ruoka maksaa käytännössä noin 30 % vähemmän kuin Suomessa, ja asuminen myös. Joten 800 euroa vuokraa kuussa on todella korkea! Se on suomalaisten omistajien määrittelemä vuokra suomalaisille vuokralaisille! Espanjalainen todellakin maksaa kalustetusta asunnostaan vain 250-350 euroa kuussa (siis esim 2 makkarin asunto kaupungissa) Kalustus tarkoittaa myös astioita ja petivaatteita. Asunnoissa on pesukone talon puolesta, usein mikro, vedenkeitin, silitysrauta jne. Telkkari kuuluu asiaan aina. Joten kyllä espanjalainen, jolla on työtä ja palkkaa esim 800 euroa kuussa pärjää ihan hyvin. Monessa kaupungissa julkinen liikenne asukkaille on ilmaista, terveyskeskusmaksuja ei ole, eläkeläisten lääkkeet ovat ilmaisia jne. Markkinoilta haetaan tuoreet hedelmät, vihannekset, vaatteet ja pienet kodintavarat.
        Aurinko ja iloinen mieli tulevat ilmaisina bonuksina kaupanpäälle!


      • Tiaminna
        Soltera kirjoitti:

        kausityöntekijä esim ravintolassa tienaa alussa 5 euroa tunti, koeajan jälkeen 6 euroa. espanjalainen ammattitaoinen siivoja saa max 8 euroa tunti ja silloin on jo hyvä liksa. Kyllä Espanjassa palkkataso on huomattavasti pienempi kuin suomessa ja siksi siellä eläminenkin on halvempaa, ruoka maksaa käytännössä noin 30 % vähemmän kuin Suomessa, ja asuminen myös. Joten 800 euroa vuokraa kuussa on todella korkea! Se on suomalaisten omistajien määrittelemä vuokra suomalaisille vuokralaisille! Espanjalainen todellakin maksaa kalustetusta asunnostaan vain 250-350 euroa kuussa (siis esim 2 makkarin asunto kaupungissa) Kalustus tarkoittaa myös astioita ja petivaatteita. Asunnoissa on pesukone talon puolesta, usein mikro, vedenkeitin, silitysrauta jne. Telkkari kuuluu asiaan aina. Joten kyllä espanjalainen, jolla on työtä ja palkkaa esim 800 euroa kuussa pärjää ihan hyvin. Monessa kaupungissa julkinen liikenne asukkaille on ilmaista, terveyskeskusmaksuja ei ole, eläkeläisten lääkkeet ovat ilmaisia jne. Markkinoilta haetaan tuoreet hedelmät, vihannekset, vaatteet ja pienet kodintavarat.
        Aurinko ja iloinen mieli tulevat ilmaisina bonuksina kaupanpäälle!

        Näinköhän Espanjan poika saa aurinkorannoilta asunnon kesällä tuohon hintaan.


      • otan heti jos 250€ l
        Tiaminna kirjoitti:

        Näinköhän Espanjan poika saa aurinkorannoilta asunnon kesällä tuohon hintaan.

        Se on niin että toukokuussa tulen Malagan seuduille ja viivyn puoli vuotta.jos saan tohon 250€ hintaan niin anna vinkki voi olla vaikka vähän vaatimattommapikin..


      • pavarotti
        otan heti jos 250€ l kirjoitti:

        Se on niin että toukokuussa tulen Malagan seuduille ja viivyn puoli vuotta.jos saan tohon 250€ hintaan niin anna vinkki voi olla vaikka vähän vaatimattommapikin..

        pööljä..vai lukutaidoton..et ole spanski..etkä muutenkaan fiksu..älä mee näytät typeryytes..espanjalaiselle on kaikessa eri hinnat ja suomalaiset yrittäjät ryöstävät tymiä ja kielitaidottomia hölmöjä!!


      • espanjassa asuva
        28v Espanjassa asunu kirjoitti:

        Kun vuokraatte niin muistakaa että Espanjassa keskiansio on 600e kk.Espanjalainen maksaa esim kaksiosta 150e-250e kk.Samanlaisesta yritetään periä Suomalaiselta 800e kk.Nämä Suomalaiset "luotettavat" firmat tekevät kansankielessä ryöstöä.Tutustukaa paikanpäällä tarjontaan niin saatte "Suomalaisesta" hinnasta 60% pois.

        puhut paskaa... se on minimi palkka se 600... kesasaikaan yksiosta voit maksaa 600 € jos onj hyvalla paikalla siisti ja muutenkin kunnossa, taloviaikaan 400€


      • Rantapallo81

        En suosittele Torreteamia (Costa Blanca/Torrevieja). Ei toiminut asiat, kuten oli sovittu. Pettymys.


      • Churros

        Sama juttu meillä Torreteamin kanssa. Kaikenlaista lisämaksua sovitun vuokran lisäksi, mitä ei ole ollut muilla.


      • Likewise
        Rantapallo81 kirjoitti:

        En suosittele Torreteamia (Costa Blanca/Torrevieja). Ei toiminut asiat, kuten oli sovittu. Pettymys.

        Saanko kysyä miksi?


    • 1
    • pettynyt monesti

      tältä henkilöltä ei kannata ostaa eikä vuokrata mitään on hunot kokemukset

      • ei tullut tavaraa

        onko muilla miehestä kokemuksia tilasin kännykän ei ole tullut on jo vuosi mennyt


      • Se siitä!
        ei tullut tavaraa kirjoitti:

        onko muilla miehestä kokemuksia tilasin kännykän ei ole tullut on jo vuosi mennyt

        Ei sillä oo kännykkääsi muuta kuin kuvastossaan ;) Täysi kusettaja tämä pikku-
        huijari. Toimii vaan helpon rahan toivossa nettisivuilla ja yrittää ees muutaman peson toivossa etsiä kaltaisiasi herkkäuskoisia! Tunnen henk.kohtaisesti vuosien
        takaa tämän Paraisten suvun mustan lampaan....Unohda kännykkätilauksesi jos-
        ta et tule kuulemaan. Toivottavasti et maksanut turhaan ennakkoa!


    • lomalle tai asumaan
    • Vuokraajakonkareita?

      Onko kokemuksia tuon kautta vuokraamisesta ?

      http://www.fuengirolaplease.com/

      Jäi jotenkin vaivaamaan että maksu suoritettava kokonaan etukäteen (toki kyseessä hieman suurempi huvila, brittiläinen omistaja) ja MasterCard ei toimi vaan joutuu "raha"tililtä maksamaan...

      Kun ei ole tällaisesta muutaman viikon vuokrauksesta kokemusta-vuokrasopimus vaikuttaa olevan OK, puhun Englantia (ja juttelinkin omistajan kanssa kymmenisen minuuttia)...

      • Paras tapa

      • pietro58
        Paras tapa kirjoitti:

        Tilaa tollanen

        http://www.creditup.eu

        http://creditup.eu/?page_id=1145&lang=fi

        Ainakin turvallinen ja toimii ihan kun luottokortti mutta lataat sitä etukäteen

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9659616

        http://espanjasta.blogspot.com/
        Hyvä tiivistelmä..
        Miten kun jään kesällä työttömäksi olisin pari kuukautta esim torreviejassa/fuengrilossa..
        saisiko joltain vinkin miten toimia..pitääkö ilmoittautua työnhakijaksi hm..tietenkin että turva maksetaan..
        Mutta käytännössä miten se menisi.TerVeisin Pietro


    • Vuokra asuntoa etsin

      Mitenhän olis löytyisikö tämän kanavan kautta asuntoa?Olen siis Tokokuun alusta jonnekkin lokakuun lopuille Espanjassa.Paikka ei ole muiltaosin kovin tärkeä kuin että se on suht lähellä rantaa ja tietysti hinta..Kimppa kämppäkin ok!

    • paras vinkki

      Yritä löytää kämppä sellaiselta, joka asuu talvet siellä.

      Ainakin Aurinkorannikolla on puolet kämpistä tyhjinä kesällä kun asukit tulee kesäksi takaisin Suomeen!

      Saat halvalla ja luotettavasti, koska asunnon omistajallakin on intressiä että hommat sujuvat molemminpuolisesti asiallisesti.

      Välittäjät vain vetää välistä törkeänä. Kesällähän aurinkorannalla on paljon tyhjiä kämppiä joten ei niiden kesällä pitäisi ainakaan talvea enempää maksaa!

      • Vuokra asuntoa etsin

        Jep!Se varmasti totta että Suomallaiset tulee kesäksi koti konnuilleen.Nyt kuulutankin kaikkia Fuken ja Malagan seudulta kesäksi Suomeen meniöitä ilmoitteleen tänne itsestään jos aikoisi asuntoa vuokrata maa mies olisi nyt asuntoa vailla noin puoleksi vuodeksi näin alkuun,mutta muutkin mallit käy ja myös jos on juoksevien asioiden hoitoa jne...voisin toimia talonmiehenä ja niin pois päin.


      • sepeteus ja helena

        olisi aikomus tulla toukokuuksi nuuskimaan Torreviejaan. Voisiko sinne mahdollisesti tulla ihan asumaan
        loppuiäkseen. Varsinkin kevät on Pattajallakin kuuma, liian kuuma 70-vuotiaalle.
        Olen lueskellut tarjouksia vuokra-asunnoista. Myöskin asiakkaiden kokemuksia keskustelupalstoilta. Tietysti suomalaiset välittäjät lirittää suomalaisia, kun on kielietukin sirkuttaa ja maalailla. Thaimaassa on ihan samanlaista. Kymmenessä vuodessa on ollut kymmenen thain vuokraamaa asuntoa. Yhdeksässä tapauksessa on viilattu linssiin, usein takuiden kanssa. Pari kertaa on ollut poliisi hyvänä apuna. Matkailumainetta mustaavat thait laitetaan kuriin, usein jopa kotiseudulle maalle.
        Suomalaiset välittäjät täälläkin kiskovat kovaa ylihintaa. Mutta Pattajalta ei ole näitä haistattelukeskusteluja, jossa aivan ilmeisesti Torreviejan alan yrittäjä parjaavat toisiaan ja toiset asiakkaatkin käyttävät anaalityyppistä alatyyliä. Johtopäätös on kuitenkin selkeä. Netistä en varaa mitään. Kylppärin ovi saattaa Torreviehassakin löytyä sängyn alta kuten Pattajallakin. Tulen paikan päälle ja tsekkaan asunnon. Lähiseudulta voisin vuokrata pysyvänkin kakkosasunnon vuoden ennakolla - Eka kämppä on Jomtienissa vielä kolmisen vuotta. Sitten ajattelin hakeuta maalaustaiteilijaksi johonkin alkuperäisympäristöön. Tykkään alkuasukkaista. Luotan ylpeisiin espanjalaisiin. Uutta kieltä en kyllä viisi enää opetella. Avustaja [email protected] puhuu suomea.


      • La marcha
        sepeteus ja helena kirjoitti:

        olisi aikomus tulla toukokuuksi nuuskimaan Torreviejaan. Voisiko sinne mahdollisesti tulla ihan asumaan
        loppuiäkseen. Varsinkin kevät on Pattajallakin kuuma, liian kuuma 70-vuotiaalle.
        Olen lueskellut tarjouksia vuokra-asunnoista. Myöskin asiakkaiden kokemuksia keskustelupalstoilta. Tietysti suomalaiset välittäjät lirittää suomalaisia, kun on kielietukin sirkuttaa ja maalailla. Thaimaassa on ihan samanlaista. Kymmenessä vuodessa on ollut kymmenen thain vuokraamaa asuntoa. Yhdeksässä tapauksessa on viilattu linssiin, usein takuiden kanssa. Pari kertaa on ollut poliisi hyvänä apuna. Matkailumainetta mustaavat thait laitetaan kuriin, usein jopa kotiseudulle maalle.
        Suomalaiset välittäjät täälläkin kiskovat kovaa ylihintaa. Mutta Pattajalta ei ole näitä haistattelukeskusteluja, jossa aivan ilmeisesti Torreviejan alan yrittäjä parjaavat toisiaan ja toiset asiakkaatkin käyttävät anaalityyppistä alatyyliä. Johtopäätös on kuitenkin selkeä. Netistä en varaa mitään. Kylppärin ovi saattaa Torreviehassakin löytyä sängyn alta kuten Pattajallakin. Tulen paikan päälle ja tsekkaan asunnon. Lähiseudulta voisin vuokrata pysyvänkin kakkosasunnon vuoden ennakolla - Eka kämppä on Jomtienissa vielä kolmisen vuotta. Sitten ajattelin hakeuta maalaustaiteilijaksi johonkin alkuperäisympäristöön. Tykkään alkuasukkaista. Luotan ylpeisiin espanjalaisiin. Uutta kieltä en kyllä viisi enää opetella. Avustaja [email protected] puhuu suomea.

        Torrevieja on loistava paikka juuri eläkeläisille lähes ympäri vuoden. Talvikuukaudet joulu-, tammi- ja helmikuu ovat kosteita ja kylmiä, mutta niistä selviää hyvällä ilmastointilaitteella ja kosteudensäätäjällä sekä villasukilla. ( Espanjassa aina lattiat viileät). Elokuu on takuuvarmasti kuuma kuukausi, mutta siitäkin selviää asumalla ja elämällä kuten paikalliset eli siestan aikaan pitää olla sisällä ja vaikka oikeasti nukkua päiväunet ja ruokailla illalla myöhään. Jos on urheilullinen ihminen, niin on ihana aamulla aikaisin kävellä lenkkiä vaikka paikallisten suosimaan kahvilaan ja nauttia kupponen cafe con lecheä ja kuunnella paikallista keskustelua (vaikka ei ymmärtäisi mitään). Perus espanjalainen on luonteeltaan ystävällinen ja auttavainen, kunhan itsekin muistaa hymyillä ja olla rauhallinen. Peruskäytöstavat ja kunnioitus ovat Espanjassa vielä voimassa.
        Kirjoitan näistä asioista vuosien kokemuksella, sillä meillä on ollut Torreviejassa asunto jo yli 20 vuotta


    • Jari Raappana

      Minkälaisia kokemuksia teillä on?

      Jari Raappana

      • Vuokra asuntoa etsin

        Kysyit onko kokemuksia..hieno kysymys mutta teroita ajatus ja kynä niin tiedän kysymyksesi ytimen ja vastaan tiukan tarkasti!!


      • Vuokrannut
        Vuokra asuntoa etsin kirjoitti:

        Kysyit onko kokemuksia..hieno kysymys mutta teroita ajatus ja kynä niin tiedän kysymyksesi ytimen ja vastaan tiukan tarkasti!!

        http://kotiulkomailta.com

        http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-loma-asunnot?broker_company_id=5351285#view=list&module=vacationhome-rent&offset=0&limit=12&sortby=published desc&vrcompany[id][]=5351285&vrvacationhomecountry[countryids][]=679760|9|40.396000|-3.551000|Espanja&vrvacationhometype[type][]=1&vrvacationhometype[type][]=2&vrvacationhometype[type][]=4&vrvacationhomepersons[for_persons]=0&vrrooms[rooms][]=1&vrrooms[rooms][]=2&vrrooms[rooms][]=4&vrr...


      • Huijatuksi tulleet
        Vuokrannut kirjoitti:

        http://kotiulkomailta.com

        http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-loma-asunnot?broker_company_id=5351285#view=list&module=vacationhome-rent&offset=0&limit=12&sortby=published desc&vrcompany[id][]=5351285&vrvacationhomecountry[countryids][]=679760|9|40.396000|-3.551000|Espanja&vrvacationhometype[type][]=1&vrvacationhometype[type][]=2&vrvacationhometype[type][]=4&vrvacationhomepersons[for_persons]=0&vrrooms[rooms][]=1&vrrooms[rooms][]=2&vrrooms[rooms][]=4&vrr...

        Tältä firmalta voi vuokrata luotettavasti mutta kehottaisin varovaisuuteen asunnon oston suhteen.
        Kokemusta on 3000 € menettämisen verran!
        Olkaa hyvät ihmiset varovaisia jos ostatte näiltä välittäjiltä. Heillä voi olla, niin kuin meidänkin tapauksessa epärehellisiä yhteyistyökumppaneita Espanjan päässä joiden asuntoja nämä myyvät.Jos asunnon paperit ei ole valmiiksi kunnossa niin älkää uskoko myyjiä että jos kauppa peruuntuu niin saatte käsirahan takaisin ja jopa kahteen kertaan.Toki tiesimme että rasitteiden poistuminen rekisteristä voi kestää mutta johonkin raja on vedettävä jos koko ajan tulee uusia rasitteita rakennusliikkeen kuprun jälkeen.
        Kun olimme odottaneet n.9 kk että paperit olisivat tulleet kuntoon ja asunnon rasitteet olisivat poistuneet, mutta ei, silloin vihelsimme pelin poikki ja kauppasopimuksen perusteella halusimme purkaa kaupan.
        Kaikki meni hyvin-MUTTA- käsirahaa emme ole saaneet takaisin koska ko.firman yhteistyökumppaniin he eivät ole saaneet enään kuulemma yhteyttä.
        Valitettavasti ko.firmakaan ei enään ole kiinnostunut saamaan rahojamme takaisin eikä vastaa s-postiimme.Espanjassa heillä on todella hyvä ja varmasti 100 % luotettava lakiasiaintoimisto joka auttaisi jos lähtisimme oikeuteen perimään omia rahojamme.Mutta ne välittäjähuijarit...

        SIIS:MAKSAKAA KÄSIRAHA VASTA KUN KAIKKI PAPERIT ON KUNNOSSA VAIKKA VÄLITTÄJÄT VAATIVAT KÄSIRAHAN HETI ETTÄ KAUPPA LÄHTEE ETENEMÄÄN. T:Huijatuksi tulleet


      • asunto torreviejasta
        Huijatuksi tulleet kirjoitti:

        Tältä firmalta voi vuokrata luotettavasti mutta kehottaisin varovaisuuteen asunnon oston suhteen.
        Kokemusta on 3000 € menettämisen verran!
        Olkaa hyvät ihmiset varovaisia jos ostatte näiltä välittäjiltä. Heillä voi olla, niin kuin meidänkin tapauksessa epärehellisiä yhteyistyökumppaneita Espanjan päässä joiden asuntoja nämä myyvät.Jos asunnon paperit ei ole valmiiksi kunnossa niin älkää uskoko myyjiä että jos kauppa peruuntuu niin saatte käsirahan takaisin ja jopa kahteen kertaan.Toki tiesimme että rasitteiden poistuminen rekisteristä voi kestää mutta johonkin raja on vedettävä jos koko ajan tulee uusia rasitteita rakennusliikkeen kuprun jälkeen.
        Kun olimme odottaneet n.9 kk että paperit olisivat tulleet kuntoon ja asunnon rasitteet olisivat poistuneet, mutta ei, silloin vihelsimme pelin poikki ja kauppasopimuksen perusteella halusimme purkaa kaupan.
        Kaikki meni hyvin-MUTTA- käsirahaa emme ole saaneet takaisin koska ko.firman yhteistyökumppaniin he eivät ole saaneet enään kuulemma yhteyttä.
        Valitettavasti ko.firmakaan ei enään ole kiinnostunut saamaan rahojamme takaisin eikä vastaa s-postiimme.Espanjassa heillä on todella hyvä ja varmasti 100 % luotettava lakiasiaintoimisto joka auttaisi jos lähtisimme oikeuteen perimään omia rahojamme.Mutta ne välittäjähuijarit...

        SIIS:MAKSAKAA KÄSIRAHA VASTA KUN KAIKKI PAPERIT ON KUNNOSSA VAIKKA VÄLITTÄJÄT VAATIVAT KÄSIRAHAN HETI ETTÄ KAUPPA LÄHTEE ETENEMÄÄN. T:Huijatuksi tulleet

        Jospa olisimme löytäneet tämän viestin ennenkuin lähdimme asunnon ostoon Espanjaan! Nyt on asiat ok, ja olemme tyytyväisiä ostamaamme asuntoon, mutta muutama "välittäjähuijari" jätti pahan maun koko touhusta. Kantapään kautta pitää näköjään oppia asioita.
        Oppia tuli siinä mielessä, että jos nyt menisimme Torreviejaan, katselisimme kaikessa rauhassa myytäviä asuntoja, ilman ko. suomalaista välittäjää.
        Nyt olisi tietysti helpompi toimia itsenäisesti, kun on käynyt läpi koko prosessin.
        Alussa ko. välittäjä kirjoitti auliisti Espanjan asuntokaupasta, ja opasti hyvin. Kirjoitti, että jos kauppa toteutuu, hän maksaa meille 500 euroa käteisellä.
        Kun kaupat oli tehty, ei välittäjä ottanut yhteyttä ollenkaan. Ei onnitellut asunnon oston johdosta, ei mitään ole kuulunut. Pari viikkoa aikaisemmin ennen kaupantekotilaisuutta olimme olleet yhteydessä.
        Jos olisi ottanut yhteyttä ja onnitellut ja toiminut kuten yleensä, ei niinkään keljuttaisi tuo, ettei pitänyt sanaansa. Hänellä on kai vara menettää asiakkaita noin pienen rahan takia. Ei tee mieli olla tekemisissä myöskään hänen yhteistyökumppaneiden kanssa Torreviejassa.

        Tuntuu aika oudolle, että omanmaalaiset pyrkivät huijaamaan. Espanjalaisten ja englantilaisten kanssa asioidessa olemme saaneet todella myönteisiä yllätyksiä. Asiat ovat hoituneet kuten olemme sopineet.
        Mekin maksoimme 3000 euron käsirahan heti. Siinä vaiheessa kyllä "hälytyskellot" soivat, että näinköhän tämän menettää, jos tulee mutkia matkaan.
        Teillä "huijatuksi tulleet" on ollut tosi rankka kokemus! Pitkän ajan jaksoitte odotella kaupan toteutumista ja todella röyhkeää, ettette ole saaneet 3000 euron käsirahaa takaisin. Toivottavasti olette saaneet nyt kun on kulunut jo vuosia!!!


      • Huijatuksi tulleet
        asunto torreviejasta kirjoitti:

        Jospa olisimme löytäneet tämän viestin ennenkuin lähdimme asunnon ostoon Espanjaan! Nyt on asiat ok, ja olemme tyytyväisiä ostamaamme asuntoon, mutta muutama "välittäjähuijari" jätti pahan maun koko touhusta. Kantapään kautta pitää näköjään oppia asioita.
        Oppia tuli siinä mielessä, että jos nyt menisimme Torreviejaan, katselisimme kaikessa rauhassa myytäviä asuntoja, ilman ko. suomalaista välittäjää.
        Nyt olisi tietysti helpompi toimia itsenäisesti, kun on käynyt läpi koko prosessin.
        Alussa ko. välittäjä kirjoitti auliisti Espanjan asuntokaupasta, ja opasti hyvin. Kirjoitti, että jos kauppa toteutuu, hän maksaa meille 500 euroa käteisellä.
        Kun kaupat oli tehty, ei välittäjä ottanut yhteyttä ollenkaan. Ei onnitellut asunnon oston johdosta, ei mitään ole kuulunut. Pari viikkoa aikaisemmin ennen kaupantekotilaisuutta olimme olleet yhteydessä.
        Jos olisi ottanut yhteyttä ja onnitellut ja toiminut kuten yleensä, ei niinkään keljuttaisi tuo, ettei pitänyt sanaansa. Hänellä on kai vara menettää asiakkaita noin pienen rahan takia. Ei tee mieli olla tekemisissä myöskään hänen yhteistyökumppaneiden kanssa Torreviejassa.

        Tuntuu aika oudolle, että omanmaalaiset pyrkivät huijaamaan. Espanjalaisten ja englantilaisten kanssa asioidessa olemme saaneet todella myönteisiä yllätyksiä. Asiat ovat hoituneet kuten olemme sopineet.
        Mekin maksoimme 3000 euron käsirahan heti. Siinä vaiheessa kyllä "hälytyskellot" soivat, että näinköhän tämän menettää, jos tulee mutkia matkaan.
        Teillä "huijatuksi tulleet" on ollut tosi rankka kokemus! Pitkän ajan jaksoitte odotella kaupan toteutumista ja todella röyhkeää, ettette ole saaneet 3000 euron käsirahaa takaisin. Toivottavasti olette saaneet nyt kun on kulunut jo vuosia!!!

        Eipä ole tullut rahoja huijarilta eikä taida tullakkaan !


    • hei .! jos teitä on monta niin kannattaa kysyä paikan päällä .. Espanjajassa halutaan nähä kuka asuu ..ja saaatte halvemmalla...muuten voi maksaa -15 kertaa enempi....ps . iloisii , jos osaa käyttäytyy

    • pekka k
      • 34567865434567

        "lutettavia"

        Mitä se tarkoittaa? Onko toi joku lude-sanasta johdettu uusi adjektiivi?

        Luotettavaa se nyt ei ainakaan voi tarkoittaa koska kyseiset henkilöt ovat keskustelunaiheena esim. http://www.espanja.org/node/72008


    • as

      Ollaan vuokrattu Espanjasta keväälle useammaksi viikoksi asunto Elsamarilta ja täytyy sanoa että kaikki toimii. Ystävällinen asiakaspalvelu. Postissa tuli heidän kauttaan jopa karttoja ja esitteitä. Hinnat suht edullisia. Asuntojen omistajatkin suomalaisia, joten asunnot on sisustettu toimiviksi suomalaiselle turistille. TOIMII!

    • Nasuflikka

      Menkää vaan paikan päälle niin sieltä löytyy ihan varmasti asuntoja joka makuun. Eikä tarvi maksaa turhia satasia välittäjille. Ilmoituksia asunnoista löytyy joka paikassa,esim ikkunnoissa,parvekkeissa jne. Ottakaa vaikka joku hostelli/hotelli muutamaksi päiväksi niin ihan varmaan siinä ajassa löydätte asunnon. Toinen vaihtoehto on että netistä katselee ilmoituksia. Minä löysin netin kautta hienon asunnon Teneriffalta jossa asuttiin vuosi. Siis yksityisen asunto :) Mukavaa oleilua :)

    • Lasse44

      Voihan sitä itse mennä paikanpäälle ominpäin vuokrailemaan, muistaa sitten että ei tarkalleen ottaen tiedä kenen se kämppä oikestaan on missä asuu, kenellä muilla on sinne avaimia myös ? Ja kun sitten muuta ongelmaa ilmestyy niin huomaakin siinä espanjankielisessä vuokrasopimuksessa sellaisia kaikenlaisia jänniä pikku juttuja mitä ei ollut kirjoittaessa ymmärtänyt, ja kin ei ole vuokranantajastakaan muuta kuin prepaid numero tiedossa ja pitäis sitten jossain vaiheessa saada takuurahokakin takaisin?.. Jaa?

    • Nasuflikka

      No ainahan voi sattua vaikka mitä Itselläni kuitenkin pelkästään hyviä kokemuksia. Ehkä tuuri sit käynyt. No ehkä auttaa asiaa että minulla veli asuu paikan päällä ja puhuu sujuvaa espanjaa. Itsekin sen verran ymmärrän että en ihan ahdinkoon joudu.

      • Eka kertaa

        Moi. Minä löysin asunnon Kotikartiolta kahdeksi kuukaudeksi. Siisti ja hyvä asunto, kahvinkeitin meni rikki eka päivänä ja ilmoitin siitä niin tunnin kuluttua tuotiin veloituksetta uusi keitin. Mielestäni toimii ja pelaa.


    • mirkku

      Hei Anni! Olen hieman myöhässä, mutta ajattelin kuitenkin vastata kysymykseesi, jos olet vielä joskus lähdössä Espanjaan. Itse löysin helposti Espanja.Com:ista vuokra-asunnon kun olin muuttamassa Espanjaan 2 kuukaudeksi vuokralle. Vuokranantajat ovat luotettavia. Itse en ole kuullut elsamar.com-sivustosta. Joten en osaa sanoa sen luotettavuudesta. :)

    • ASUNTO LOMAVUOKRALLE

      Minulla on upea asunto Fuengirolassa, lähes Los Bolichesin keskustassa, lähellä rantaa ja kaikkia palveluita.
      VUOKRAAN ASUNTOA PÄIVIKSI JA VIIKOKSI tai pariksi ympärivuoden.
      Asunto on juuri remontoitu pyörätuoli-ystävälliseksi.
      Se on maan tasalla, jossa on oma iso Andalucialainen patioja kaikki hienoudet;
      Pore-allas, aurinko-tuolit, grilli, Sauna, TV-Finland jne.
      max 10 hengelle.
      Minuun saat yhteyttä parhaiten meilillä: [email protected]
      tai puh. 34-606 921 418
      Omistan asunnon ja vuokraan sen omalla nimelläni ilman välittäjiä.

      Katso esittelyvideo youtubesta:
      http://www.youtube.com/watch?v=AUz6whPaZS4

      tai facebookista:
      http://www.facebook.com/CasaFuengirola

      Päivittelen Facebook-sivuja ja laitan sinne kuvia ja tietoa kivoista paikoista, joita Aurinkomatkat eivät maininneet :) KÄY TYKKÄÄMÄSSÄ....

    • fuck the name

      Olisi tarkoitus tulla manner Espanjaan keväällä 2013. Ajellaan autolla sinne. Matkustelu on aina ollut lähellä sydäntä, ja kuorikerros matkusteluninnoittelijoista muodostunut. Kusettajia aina löytyy. Ajatus pelata paljon golfia ja asua on se pointti, mitä kukakin voi suositella. Tuskin se perussetti löytyy Malagan alueelta. Otan mielenkiinnon vuoksi vastauksia vastaan. Edullista peliä ja asumista kaivataan ... Asiallista viestiä

    • upea huvila edullise

      Have a nice December week in a fully Christmas decorated Villa in Fuengirola, Torreblanca. Heated pool! Wifi! BBQ-area! Fireplace! WOW!
      OR get to us three bookings and you get one week free for yourself!
      www.villagracias.com

    • fuengirola3

      Kyllä asiat hoituvat helposti ja se suomalaisten ylihinnoittelu ei pidä paikkaansa kuin jonkun harvan kohdalla. Äkkiä oppii tietämään hintatason. Joku sanoi jotain espanjaisten palkoista ja vuokrahinnoista. Se on täyttä puppua. Kannattaa tutustua asioihin ensin.
      Minulta saat todella edullisesti koko omakotitalon 700€/viikko jos lomalle tulet porukan kanssa. On lämmitetty allas ja grillialue, puutarha, wifi, 52" TV, takka jne.... Liinavaatteet ja pyyhkeet ja sähköt sisältyy hintaan.
      www.villagracias.com

    • juhis1

      Olemme olleet Torreteamin kohteissa useamman kerran ja palvelu ja asunnot
      ovat olleet aina kiitettävää tasoa, olemme lomailleet Torressa vuodesta 1997 lähtien ja varsinkin viimeisten kahden vuoden aikana Torreteamin toiminta kokonaisuudessaan on ollut huipputasoa!

      • Reka4

        Mistä olet vuokraillut Torresta olemme menossa n.3kk.?


      • Olevi16

        Olen täysin eri mieltä. En vuokraisi missään nimessä Torreteamilta. Surkea palvelu ja asunnot ovat varsinaisia murjuja. Netti ei pelaa ja sähköt pätkii.


      • Rantapallo81

        Sama kokemus. Epäystävällinen palvelu. Krapulaista äijää vastassa ja maksut ja aikataulut ihan muuta kuin mitä on sovittu.


      • Vilunkia

        Joo, ei tuu kuitteja torreteamilta. Kaikenlaista pikkubisnestä kyllä löytyy, josta veloitetaan ekstraa...


    • anne2
    • raappana7

      Hyviä kokemuksia usealta vuodelta parin asunnon vuokrauksesta Espanjassa ja yhden Toscanassa Italiassa on perheellämme www.rentavista.fi :stä. Suomalainen toimisto ja joustava palvelu. Viimeksi oltiin Nerjassa ja vuokrahintaan sisältyi kaikki loppusiivousta myöden. Tänä vuonna Etelä-Ranska suunnitelmissa :)

    • vuokralainen123

      Itse vuokrasin asunnon Kodinonnen kautta, halvat vuokrahinnat, eivät ota komissiota ja heillä ainakin 1400 asuntoa.. :)

    • 11+10
    • Zariko R6 Torrevieja

      Tiedoksi muille Torreviejasta vuokra-asuntoa etsivälle, että kannattaa olla tarkkana asuntoa etsittäessä ja kysellä kaikki mahdollinen ja vaatia takuut siitä, että asunto vastaa luvattua. Sopimus täytyy olla molemmin puoleinen.Vuokrasimme nimittäin juuri Torreviejasta Zarikon kautta huoneiston ( R6. osoite C/ Fray Luis de Leon Urb ) joka sijaitsee ns "hienoistoalueella" joka alueena on sinänsä rauhallinen. Zarikon kotisivuilla on asialliset kuvat asunnosta, ja kaikki näyttää päällisin puolin hyvältä. Asunto on suomalaisen omistuksessa ja ollut vuokralla jo monet vuodet ainakin SE-paikallislehtien mukaan. Yllätys tuli jo ensimmäisen yön jälkeen kun totesimme, että makuuhuoneiden sänkyjen patjoissa ei ollut petauspatjoja lainkaan ja joustinpatjojen jouset olivat sormin koskeltavissa saati sitten miltä tämä tuntui jo ensimmäisen yön jälkeen alaselässä. Toisen yön jälkeen oli jo vaikeuksia päästä sängystä ylös alaselän kivun vuoksi. Myös toisen makuuhuoneen patjat olivat todella likaisia ja hygieniataso huono. Otimme yhteyttä asunnon välittäjään ja hän lupasi tehdä asialle jotain. Soittiko hän omistajalle-kenties, jonka jälkeen tuli ilmoitus, että täältä on vaikea löytää petauspatjoja, mutta hän yrittää keksiä jotain muuta ratkaisua. No, ratkaisu ongelmaan oli ohut peitto parisänkyyn jolla ei käytännössä ollut juuri mitään merkitystä. Kysyin myös toisen makuuhuoneen sänkyihin päiväpeittoja, sillä meille oli tulossa yökylään toinen pariskunta Fuengirolasta, mutta niitä ei ollut saatavilla. Myös tyynyt olivat todella ala-arvoisia jotka olivat aivan loppuun kuluneita jolla sai niskansa kipeäksi. Löysimme läheltä Jyskin josta ostimme kunnon tyynyn ( miehelläni onneksi oma mukana ) ja totesimme, että petauspatjoja olisi kyllä löytynyt sieltä sekä myös muualta. Samoin kuvassa oleva musta sohva oli käytetty loppuun jossa ei voinut edes kunnolla istua sekä käsinoja oli irti ja sohva oli muutenkin likainen. Sekä kuvassa oleva nojatuoli oli likainen johon ei tehnyt mieli istua. Vaatekaapissa oli kaikkea muuta kuin vaatteille säilytystilaa, silityslauta, rauta, penkin päällisiä, sekä toisen makuuhuoneen vaatekaapista oli tehty siivouskomero. Kyllä tässä käväisi mielessä asia, että jos asuntoa vuokrataan monien vuosien ajan niin asunnon kuntoa ja irtaimistoa tulee tarkistaa jatkuvasti ja hankkia tilalle tarvittavat asiat. Jotenkin tuntuu vain, että johtuuko nämä puutokset säästösyistä, joka EI SAA olla este olla hankkimatta asianmukaista tavaraa ja irtaimistoa.

      • respanja

        Paljon oli kirjoitusta jostain patjasta tai mitä siinä nyt oli.


    • loma pilalla

      Vuokrasimme 2014 vuoden alussa Zarikon kautta Espanjasta Torreviejasta Suomalaisen omistaman asunnon R6, joka näkyy Zarikon vanhoilla kotisivuilla. Nyt poistettu valikoimasta kun omistajat menneet sinne itse.Sitä en tiedä tuleeko jatkossa edelleen vuokralle. Asunto sijaitsee hienoistoalueella ja talot ovat rauta-aitojen ympäröimä joten asuminen on turvallista. Olimme pettyneitä asuntoon sillä toisen makuuhuoneen sängyssä joka parivuode ei ollut joustinpatjan päällä sijauspatjoja ja jouset tuntuivat selässä sängyssä nukkuessa joten pari ensimmäistä yötä tuli valvottua kun selkään särki. Särky jatkui myös päivisin johtuen todella sängystä. Pyysin Zarikon mukavalta virkaililija petauspatjoja ja lupasi ottaa yhteyttä. Soitto tuli ja hän sanoi, että niitä on hyvin vaikea saada täältä, joka ei todellakaan pitänyt paikkaansa. Hän toi vanhan täkin joka ei edes peittänyt koko sänkyä. Samoin päiväpeite puuttui toisen makuuhuoneen sängyistä mutta niitä ei kuulemma ole saatavilla. Olipa kurjaa kun vieraamme saapuivat Fuengirolasta jossa asuvat kun majoittuivat huoneeseen. Samoin tyynyt olivat aivan huonot ja niistä sai niskansa kipeäksi. Menimme ensi töiksemme ostamaan uudet Jyskistä.Jos hyvät ystävät vuokraatte omistamianne asuntoja niin näissä asioissa ei voi säästää sillä pilaatte vuokralaisen loman näillä toimilla !!!! Emme enää jatkossa ota Zarikon kautta asuntoa sillä luotto on mennyt heidän suhteen.

    • ippspain
    • Simppa1974
    • Olevi16

      Älkää ainakaan Torreteamilta vuokratko. Ihan pimeetä porukkaa.

      • lomamieli

        Joo, ei toimi Torreteamin "palvelu".


    • MattiHH

      Suomalaisten Firmojen kuten ainaki Torreteamin mainokset ovat niin kuvattu että niissä peitetään kaikki mikä on asunnolle kielteistä, näinhän ne mainoskuvaajat sen tekee. Jokaisesta asunnosta kannattaa pyytää pohjapiirros, ennen varausta ja ehdottomasti parvekkeen ilmansuunta.
      Asuntomme kuva, esimerkiksi parvekkeelta näytti siltä että siihen paistaa aurinko pitkin päivää, niin varmaan onkin heinäkuussa. Eli täysin vääristelty kuva. Lisäksi kannattaa huomioda onko asunnon naapurit kotosalla vai eivät. Kun joudut lämmittämään ja sulla ei ole viereisiä naapureita, joudut tavallaan lämmittämään koko kerrostaloa jossa huoneet ovat 10 asteisia.
      Kun menet asuntoon älä allekirjoita vuokrasopimusta heti vain vasta viikon päästä kun olet tutustunu asuntoon, näin et joudu maksumieheksi jos lähdet pois kesken kaiken.
      Firman on pakko antaa tutustua asuntoon paikan päällä, sitä ei voi kieltää.
      Sitten nämä asunnon käyttöesineet, kannattaa ottaa selvää asunnon omistajasta jos hän on vanha mummu niin kaikki esineet ovat varmasti halvimmasta päästä ja nooan aikaisija.
      Lisäksi keittiön kattovalaisin oli laiton sähkömääräysten vastainen.
      Myöhemmin lisää

      • Silikoni

        Oliko tämä mositan/remecan juttu


    • pikkuongelmiariitti

      Vuokrasin viime kesänä italialaisilta/italialaisespanjalaisilta firmoilta Costa Blancalla, huijasivat kovasti. Miten: huijattiin että tulee täyteen jotta saatiin ajaa mahdollisimman nopeasti pois uusien ehkä enemmän maksavien tieltä, likaisia lattioita ei ikinä pestä Espanjassa kai muutenkaan kuten ei katujakaan, lämmin vesi loppui hetkessä ja suihkussa sai käydä kylmässä vedessä. Yhdessä asunnossa oli myös säädetty/otettu lämmin vesi keittiöstä pois kokonaan joten astioiden pesu oli hankalaa. Annoin siitä palautteen ja vuokraajaukko tietysti ärsyyntyi. Ihmetytti myös espanjalaisten tapa säilöä parvekkeella terasseilla pesukonetta ja jääkaappia. Välimeren alueista pidän edelleen mutta ehkä jatkossa lomailen muualla jos asiat toimisi hitusen paremmin.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe