Narkolepsia ja fyrkka

Mitä rahakorvaus auttaisi?
Pitäisikö se korvamerkitä lapselle vai vanhemmille?
Jäädyttää pankkitilille, mahdollista tulevaisuuden lääkeksintöä varten?
Pitäisikö mukaan ottaa omaishoitajamääritelmä, korvauksineen ja lomittajineen?
Vai antaa vaan satatonnia toivotuksella: Pitäkää hauskaa....
Anteeksihan on jo pyydelty, vähän kuin puukkomies halvaantuneelta uhriltaan: Sori, ei ollut noin paha tarkoitus, koitahan räpytellä.

Voihan tämän aloituksen yleistää kaikenlaisiin onnettomuuskorvauksiin.
H

140

2736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lejanna

      korvauksilla, saati omaishoitajuudella.
      Korvaus ei koskaan korvaa menetettyä terveyttä.
      Omaishoidon tuki, niillä harvoilla, jotka sitä edes saavat, on ropoja, josta verojen jälkeen jää tuskin mitään taskun pohjalle,
      Siitä vaan kukin hoitamaan sairasta 24/7, kannattaa yrittää, niin tietää, mitä se on.

      .

      • ei ole ilveilyä.
        Ole hyvä ja vastaa, edes yhteenkin, kysymyksistäni.
        H.


      • lejanna
        hunksz kirjoitti:

        ei ole ilveilyä.
        Ole hyvä ja vastaa, edes yhteenkin, kysymyksistäni.
        H.

        otanpa uudestaan.

        - Rahakorvaus auttaa, aina sairaan lapsen hoidosta ja huolehtimisesta seuraa ylimääräisiä kuluja.
        - Kulut maksaa ainakin alaikäisestä hänen vanhempansa, joten tuohi vanhemmille.
        - Lääkekeksintöjä on turha odottaa, voi jäädä ikuiseksi odotukseksi.
        - Omainhoidosta tuskin olisi kyse, ihan kuin joku jo täällä kirjoittikin, mutta, kenpä tietäis sen, minä en.
        - Sadastatonnista puhumisesi vaikuttaa ilveilyltä.

        Koko kirjoituksesi on omituisen sävyinen.

        .


      • olet pelle
        hunksz kirjoitti:

        ei ole ilveilyä.
        Ole hyvä ja vastaa, edes yhteenkin, kysymyksistäni.
        H.

        Joka lause oli täyttä pelleilyä. Mutta kun sitä et itse tajua


      • lejanna kirjoitti:

        otanpa uudestaan.

        - Rahakorvaus auttaa, aina sairaan lapsen hoidosta ja huolehtimisesta seuraa ylimääräisiä kuluja.
        - Kulut maksaa ainakin alaikäisestä hänen vanhempansa, joten tuohi vanhemmille.
        - Lääkekeksintöjä on turha odottaa, voi jäädä ikuiseksi odotukseksi.
        - Omainhoidosta tuskin olisi kyse, ihan kuin joku jo täällä kirjoittikin, mutta, kenpä tietäis sen, minä en.
        - Sadastatonnista puhumisesi vaikuttaa ilveilyltä.

        Koko kirjoituksesi on omituisen sävyinen.

        .

        Sen tein tarkoituksella.
        Pehmoilu ei kiinnosta ketään.

        -Rahakorvaus.. ok
        -Kulut ok, kunhan muistat seuraavan lauseesi, vanhemmat kuolevat aikanaan.
        -Sairaus ja siitä johtuvat ongelmat eivät parane itsestään, ainakaan tässä tapauksessa.
        -Milloin omaishoitajuus, vanhempien taholta tai heidän jälkeensä jäävälle suvulle tai valtiolle, alkaa, siitä ei voi välttyä, näissä tapauksissa, jos lääkettä ei löydy.
        -Rahamäärän voit sinäkin päättää, voihan se olla viiskin tonnia, mistä minä tiedän.

        H


      • olet pelle kirjoitti:

        Joka lause oli täyttä pelleilyä. Mutta kun sitä et itse tajua

        haluaisitko vastata aiheisiinkin?
        H.


      • auvoisen..
        hunksz kirjoitti:

        haluaisitko vastata aiheisiinkin?
        H.

        Olen vastannu loputtomiin kysymyksiisi, mut aina olet yhtä auvoisen tietämätön


      • auvoisen.. kirjoitti:

        Olen vastannu loputtomiin kysymyksiisi, mut aina olet yhtä auvoisen tietämätön

        ja kiitos että olet vastaillut kaikkeen.
        Minä olen vasta 61v.
        Oppia ikä kaikki.
        H.


      • 57
        hunksz kirjoitti:

        haluaisitko vastata aiheisiinkin?
        H.

        kyllä kovat ovat sisäkalusi. kehtaatkin edes sairauden kanssa ilveillä.mitä jos olisi oma lapsesi kysymyksessä.sinkku taidat olla .ymmärrys kateissa.


      • 57 kirjoitti:

        kyllä kovat ovat sisäkalusi. kehtaatkin edes sairauden kanssa ilveillä.mitä jos olisi oma lapsesi kysymyksessä.sinkku taidat olla .ymmärrys kateissa.

        En minä kirjoittanut sairaitten hoidosta, en sairauksien eri muodoista, en siitä miten minä asioihin suhtaudun, minä halusin tietää miten ihmiset näkevät parhaaksi erilaisten korvausrahojen jakamisen.
        Rahamääräkin oli aloituksessa toisarvoinen, kuten K/K sanoikin se ei riittäisi mihinkään, mutta se ei ollut aloituksen ydin.
        H.


      • 5+18
        hunksz kirjoitti:

        En minä kirjoittanut sairaitten hoidosta, en sairauksien eri muodoista, en siitä miten minä asioihin suhtaudun, minä halusin tietää miten ihmiset näkevät parhaaksi erilaisten korvausrahojen jakamisen.
        Rahamääräkin oli aloituksessa toisarvoinen, kuten K/K sanoikin se ei riittäisi mihinkään, mutta se ei ollut aloituksen ydin.
        H.

        mikä ääliö.


      • ei talidomi
        hunksz kirjoitti:

        En minä kirjoittanut sairaitten hoidosta, en sairauksien eri muodoista, en siitä miten minä asioihin suhtaudun, minä halusin tietää miten ihmiset näkevät parhaaksi erilaisten korvausrahojen jakamisen.
        Rahamääräkin oli aloituksessa toisarvoinen, kuten K/K sanoikin se ei riittäisi mihinkään, mutta se ei ollut aloituksen ydin.
        H.

        Minun kohdallani autokolarin jälkeen tuli vahva epäilys vakuutusyhtiöiden korvausvelvollisuudesta.

        Ensin oli paperini arkistoitu, kunnes älysin niitä kysellä. Nuori ja tietämätön kun olin, niin sainhan siitä oppia.

        Omaa lakimiestä kun ei ollut käytettävissä, eikä ole vieläkään, niin aikamoista taisteluahan se on ollut. Ei kahdenkaan lääkärin todistukset riittäneet invalideettini oikeutta korvauksiin, vaan tylysti määrättiin n. kertakorvaus.

        Olet oikeassa kysyessäsi, mikä olisi korvaus narkolepsiasta? Hyvin on jo vastattu ja itse kannatan ns. elinikäistä korvausta, olipa se taho mikä hyvänsä.

        Oletko katsonut ohjelmia TV:stä, joissa valaistaan lääkkeiden vaikutuksista? Kaikkihan me olemme koekaniineja ja etenkin me kolesteroli lääkkeen käyttäjät. Niiden vaikutustahan kyseenalaistetaan ja toiset saavat niistä hyvinkin vaikeita oireita.

        Missä sitten rajataan tuo lääkkeet ja potilasturvallisuus?


      • macaber
        lejanna kirjoitti:

        otanpa uudestaan.

        - Rahakorvaus auttaa, aina sairaan lapsen hoidosta ja huolehtimisesta seuraa ylimääräisiä kuluja.
        - Kulut maksaa ainakin alaikäisestä hänen vanhempansa, joten tuohi vanhemmille.
        - Lääkekeksintöjä on turha odottaa, voi jäädä ikuiseksi odotukseksi.
        - Omainhoidosta tuskin olisi kyse, ihan kuin joku jo täällä kirjoittikin, mutta, kenpä tietäis sen, minä en.
        - Sadastatonnista puhumisesi vaikuttaa ilveilyltä.

        Koko kirjoituksesi on omituisen sävyinen.

        .

        Osaakohan tuo mies edes ajatella. Joskus tuntuu että Hän edes yrittää. Yritykseksi jää. Laukoo mitä sylki suuhun tuo. Asiassa kuin asiassa.


      • macaber kirjoitti:

        Osaakohan tuo mies edes ajatella. Joskus tuntuu että Hän edes yrittää. Yritykseksi jää. Laukoo mitä sylki suuhun tuo. Asiassa kuin asiassa.

        Pitäisi ottaa kantaa niin moniin ajatuksiin.
        Ja sitten pitäisi kuitata väärinkäsityksiinkin.
        Helpommalla pääsisin kun jättäisin hölmöyden kukkimaan omiiin homeisiinsa.
        :)
        H.


    • vaikeuttaa normaalia elämää ja tuottaa hankaluuksia esim. lapsen hoitamisessa, kyllä rahakorvaus
      auttaa hoitajan tai hoitopaikan järjestämisessä.
      Riippuu lapsen iästä, mutta pienen lapsen ollessa kyseessä, vanhemmat vastaavat hänen hoidostaan tai sen
      järjestämisestä. Joten raha kuuluu heille kohdennettuna lapsen hyväksi tehtäviin toimenpiteisiin.
      Ehkei tässä ole kyseessä omaishoitajuutta vaativia tapauksia, en tiedä, se täytyy sanoa. Riippuu tapauksesta ja myös lapsen iästä, miten paljon hän valvontaa tarvitsee.

      Jos yhteiskunta, tässä tapauksessa terveydenhuolto on aiheuttanut vahingon taitamattomilla toimenpiteillään, kuuluu vahingosta maksaa korvaus.
      Kukaan ei halua eikä ole halunnut rokotusta lapselle ottaessaan, aiheuttaa hänelle narkolepsiaa.
      Eikä kukaan tahallaan halua itselleen tai läheiselleen onnettomuutta ja sen kautta vammaisuutta sen takia, että siitä korvauksia pääsisi nostamaan ja onnettomuuden jälkeistä elämää helpottamaan.

      Sitä varten me maksamme veroja, että hoito pelaa silloin, kun sitä tarvitaan.
      Tosin nykyisin ei enää aina pelaa.

      • Hoitoasiat laitetaan omaishoitajajärjestelmän piiriin ja annetaan korvaus sinne?
        Tai voiko olla niin että kun korvauksen on ottanut vastaan, se on sitten siinä.
        Niillä rahoilla vanhemmat hoitavat.

        Yhteiskunnan virhe tuli jo todettua aloituksessani, toisto on tarpeeton.

        Onko todellakin niin, että korvauksen jälkeen pitää muistakin veroista vielä maksaa (Omaishoitajatuki)?
        H.


      • maksa omat veros
        hunksz kirjoitti:

        Hoitoasiat laitetaan omaishoitajajärjestelmän piiriin ja annetaan korvaus sinne?
        Tai voiko olla niin että kun korvauksen on ottanut vastaan, se on sitten siinä.
        Niillä rahoilla vanhemmat hoitavat.

        Yhteiskunnan virhe tuli jo todettua aloituksessani, toisto on tarpeeton.

        Onko todellakin niin, että korvauksen jälkeen pitää muistakin veroista vielä maksaa (Omaishoitajatuki)?
        H.

        Lopet tuo saamrin jauhaminen, kun sulla ei näytä olevan tuon taivaallista käsitystä noista asioista ja maksuista.


      • hunksz kirjoitti:

        Hoitoasiat laitetaan omaishoitajajärjestelmän piiriin ja annetaan korvaus sinne?
        Tai voiko olla niin että kun korvauksen on ottanut vastaan, se on sitten siinä.
        Niillä rahoilla vanhemmat hoitavat.

        Yhteiskunnan virhe tuli jo todettua aloituksessani, toisto on tarpeeton.

        Onko todellakin niin, että korvauksen jälkeen pitää muistakin veroista vielä maksaa (Omaishoitajatuki)?
        H.

        näihin tulee, saavatko vanhemmat valita kertakorvauksen tai säännöllisen tuen välillä, en minä voi sitä tietää.

        Omaishoitajuus ratkaistaan tapauskohtaisesti, hoidettavan tason, kunnon ja hoidontarpeen mukaan.
        Ja tuen maksaa kunta tai esim. terveydenhoitopiiri, joten näiden narkolepsiakorvausten maksaminen ei kohdennu tasaisesti kaikille kunnille. Riippuu siitä missä tapauksia on.
        Parempi olisi mikäli Kela maksaisi nämä korvaukset. Myös omaishoidon tukea yritetään saada Kelan piiriin.

        Yhteiskunnan virheistä ja vastuusta ei voi liikaa puhua tässä asiassa, siksi otin sen mukaan vastaukseeni, tulipa toistoa tai ei.


      • lejanna
        hunksz kirjoitti:

        Hoitoasiat laitetaan omaishoitajajärjestelmän piiriin ja annetaan korvaus sinne?
        Tai voiko olla niin että kun korvauksen on ottanut vastaan, se on sitten siinä.
        Niillä rahoilla vanhemmat hoitavat.

        Yhteiskunnan virhe tuli jo todettua aloituksessani, toisto on tarpeeton.

        Onko todellakin niin, että korvauksen jälkeen pitää muistakin veroista vielä maksaa (Omaishoitajatuki)?
        H.

        yleensä summia, joita omaishoidosta maksetaan, JOS maksetaan??

        .


      • maksa omat veros kirjoitti:

        Lopet tuo saamrin jauhaminen, kun sulla ei näytä olevan tuon taivaallista käsitystä noista asioista ja maksuista.

        oikein.
        Ole hyvä ja yritä vastata kysymyksiinikin.
        H.


      • Kela kuvioissa
        Anceli kirjoitti:

        näihin tulee, saavatko vanhemmat valita kertakorvauksen tai säännöllisen tuen välillä, en minä voi sitä tietää.

        Omaishoitajuus ratkaistaan tapauskohtaisesti, hoidettavan tason, kunnon ja hoidontarpeen mukaan.
        Ja tuen maksaa kunta tai esim. terveydenhoitopiiri, joten näiden narkolepsiakorvausten maksaminen ei kohdennu tasaisesti kaikille kunnille. Riippuu siitä missä tapauksia on.
        Parempi olisi mikäli Kela maksaisi nämä korvaukset. Myös omaishoidon tukea yritetään saada Kelan piiriin.

        Yhteiskunnan virheistä ja vastuusta ei voi liikaa puhua tässä asiassa, siksi otin sen mukaan vastaukseeni, tulipa toistoa tai ei.

        Lasten kohdalla maksaja on ensisijaisesti KELA. Vasta sitten vaikeimmissa tapauksissa astuu omaishoidontuki kuvaan mukaan. Tässä vaiheessa ilmeisesti ei ole vielä niin paljon sairauden aiheuttamaa avuttomuutta, että yltäisi omaishoidon tukeen saakka. Enhän tosin tiedä, mutta mitä olen seurannut, niin ei ole ainakaan uutisoitu niin vaikeista tapauksista.

        Erityishoitoraha http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/300608103916HL?OpenDocument
        näyttää olevan muutettu todella taaskin huonompiosaisten surmaksi.
        Ennen sitä sai riippumatta vanhemman tulotasosta, vaan sairaus määräsi, paljonko sitä sai. Nykylain mukaan juuri pitkäaikaissairaiden vanhemmat, jotka ovat joutuneet hoitamaan sairasta/sairaita lapsia kotona, ei heillä ole myöskään verotettavia työtuloja, joten taas tässäkin kohtaa heikompiosaisia rangaistaan ja julmalla tavalla. Näin ainakin tuliktsin tuosta kelan sivustolta, että ERITYISHOITORAN olisikin sidottu vanhemman työtuloon. Vai heittääkö linkki jotenkin väärälle sivulle`?

        Sitten on vammaistukea on kolmea luokkaa:
        Perusvammaistuki 85,93 e/kk
        Korotettu vammaistuki 200,51 e/kk
        Ylin vammaistuki 388,80 e/kk

        Ja jos lapsi tullessaan eläkeikään, on edelleen sairauden aiheuttamana avun tarpeessa, vaihtuu vammaistuki eläkkeensaajan hoitotueksi.


      • Anceli kirjoitti:

        näihin tulee, saavatko vanhemmat valita kertakorvauksen tai säännöllisen tuen välillä, en minä voi sitä tietää.

        Omaishoitajuus ratkaistaan tapauskohtaisesti, hoidettavan tason, kunnon ja hoidontarpeen mukaan.
        Ja tuen maksaa kunta tai esim. terveydenhoitopiiri, joten näiden narkolepsiakorvausten maksaminen ei kohdennu tasaisesti kaikille kunnille. Riippuu siitä missä tapauksia on.
        Parempi olisi mikäli Kela maksaisi nämä korvaukset. Myös omaishoidon tukea yritetään saada Kelan piiriin.

        Yhteiskunnan virheistä ja vastuusta ei voi liikaa puhua tässä asiassa, siksi otin sen mukaan vastaukseeni, tulipa toistoa tai ei.

        Olet linjalla jota minäkin kannatan.
        Pitkäaikaista sairautta ei voi korvata rahalla, mutta sen hoitoa voi parantaa lisäämälllä panostusta hoitoon ja tutkimukseen.
        Henkilökohtaiset korvaukset ovat turhia.
        Leikillisesti voisin sanoa että viistonnia "lohduttaa" vain vähän aikaa jos joku tyrkkää minua pyllyyn kun olen kännissä. Antaisin sen fyrkan mieluummin vankeuslaitoksen henkilökunnan virkistysrahastoon, olkoot sitten Anabolisia Stereoideja tai ei.
        H.


      • Kela kuvioissa kirjoitti:

        Lasten kohdalla maksaja on ensisijaisesti KELA. Vasta sitten vaikeimmissa tapauksissa astuu omaishoidontuki kuvaan mukaan. Tässä vaiheessa ilmeisesti ei ole vielä niin paljon sairauden aiheuttamaa avuttomuutta, että yltäisi omaishoidon tukeen saakka. Enhän tosin tiedä, mutta mitä olen seurannut, niin ei ole ainakaan uutisoitu niin vaikeista tapauksista.

        Erityishoitoraha http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/300608103916HL?OpenDocument
        näyttää olevan muutettu todella taaskin huonompiosaisten surmaksi.
        Ennen sitä sai riippumatta vanhemman tulotasosta, vaan sairaus määräsi, paljonko sitä sai. Nykylain mukaan juuri pitkäaikaissairaiden vanhemmat, jotka ovat joutuneet hoitamaan sairasta/sairaita lapsia kotona, ei heillä ole myöskään verotettavia työtuloja, joten taas tässäkin kohtaa heikompiosaisia rangaistaan ja julmalla tavalla. Näin ainakin tuliktsin tuosta kelan sivustolta, että ERITYISHOITORAN olisikin sidottu vanhemman työtuloon. Vai heittääkö linkki jotenkin väärälle sivulle`?

        Sitten on vammaistukea on kolmea luokkaa:
        Perusvammaistuki 85,93 e/kk
        Korotettu vammaistuki 200,51 e/kk
        Ylin vammaistuki 388,80 e/kk

        Ja jos lapsi tullessaan eläkeikään, on edelleen sairauden aiheuttamana avun tarpeessa, vaihtuu vammaistuki eläkkeensaajan hoitotueksi.

        Otahan vielä kantaa tuohon henkilökohtaiseen "korvaukseen", verojahan sekin on.
        H.


      • .,,.
        hunksz kirjoitti:

        Olet linjalla jota minäkin kannatan.
        Pitkäaikaista sairautta ei voi korvata rahalla, mutta sen hoitoa voi parantaa lisäämälllä panostusta hoitoon ja tutkimukseen.
        Henkilökohtaiset korvaukset ovat turhia.
        Leikillisesti voisin sanoa että viistonnia "lohduttaa" vain vähän aikaa jos joku tyrkkää minua pyllyyn kun olen kännissä. Antaisin sen fyrkan mieluummin vankeuslaitoksen henkilökunnan virkistysrahastoon, olkoot sitten Anabolisia Stereoideja tai ei.
        H.

        Yleisin omaishoidontuki on n. 300 euroa/kk, ja siitä verot.
        Niillä harvoilla, jotka sen saavat.


      • lejanna kirjoitti:

        yleensä summia, joita omaishoidosta maksetaan, JOS maksetaan??

        .

        ole kiinnostunut asiasta.
        Kiinnostunut olen vastauksista kysymyksiini.
        Vastauksesi sopii hyvin KELA-kiukuttelu-palstalle.
        :)
        H.


      • .,,. kirjoitti:

        Yleisin omaishoidontuki on n. 300 euroa/kk, ja siitä verot.
        Niillä harvoilla, jotka sen saavat.

        valita summan ja kertoa sen tänne.
        Mikä on sopiva "henkilökohtainen verorahakorvaus" ?
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Olet linjalla jota minäkin kannatan.
        Pitkäaikaista sairautta ei voi korvata rahalla, mutta sen hoitoa voi parantaa lisäämälllä panostusta hoitoon ja tutkimukseen.
        Henkilökohtaiset korvaukset ovat turhia.
        Leikillisesti voisin sanoa että viistonnia "lohduttaa" vain vähän aikaa jos joku tyrkkää minua pyllyyn kun olen kännissä. Antaisin sen fyrkan mieluummin vankeuslaitoksen henkilökunnan virkistysrahastoon, olkoot sitten Anabolisia Stereoideja tai ei.
        H.

        kerrankin.
        Hoitoa voi antaa ja parantaa rahalla, mutta kyllä arkielämän helpottaminenkin on tärkeää, etenkin sitovassa hoidossa.

        Yritä pysytellä selvinä niin ei kukaan pääse tyrkkäämään, saattaa korvauskin pienentyä olosuhteiden takia.
        Nykyisin on totuttu pyytämään ja saamaan korvauksia, joku oli harmitellut kun ei älynnyt pyytää korvausta
        oikeudessa todistajana olostaan. Ja kun oli vielä työtön jouten eläjä. Pienikin summa olisi tullut tarpeeseen.
        Kun on lupa pyytää silloin pyydetään.


      • lejanna*
        hunksz kirjoitti:

        ole kiinnostunut asiasta.
        Kiinnostunut olen vastauksista kysymyksiini.
        Vastauksesi sopii hyvin KELA-kiukuttelu-palstalle.
        :)
        H.

        Eihän sillä ole tällä hetkellä mitään tekemistä sen kanssa.

        .


      • Anceli kirjoitti:

        kerrankin.
        Hoitoa voi antaa ja parantaa rahalla, mutta kyllä arkielämän helpottaminenkin on tärkeää, etenkin sitovassa hoidossa.

        Yritä pysytellä selvinä niin ei kukaan pääse tyrkkäämään, saattaa korvauskin pienentyä olosuhteiden takia.
        Nykyisin on totuttu pyytämään ja saamaan korvauksia, joku oli harmitellut kun ei älynnyt pyytää korvausta
        oikeudessa todistajana olostaan. Ja kun oli vielä työtön jouten eläjä. Pienikin summa olisi tullut tarpeeseen.
        Kun on lupa pyytää silloin pyydetään.

        mieltä.
        Arkielämän helpottaminenkin pitäisi olla sosiaalivirastossa ykkösasioiden mukana.
        Kommenttisi korvauksista oli ihan Bingo!
        H.


      • Kela kuvioissa kirjoitti:

        Lasten kohdalla maksaja on ensisijaisesti KELA. Vasta sitten vaikeimmissa tapauksissa astuu omaishoidontuki kuvaan mukaan. Tässä vaiheessa ilmeisesti ei ole vielä niin paljon sairauden aiheuttamaa avuttomuutta, että yltäisi omaishoidon tukeen saakka. Enhän tosin tiedä, mutta mitä olen seurannut, niin ei ole ainakaan uutisoitu niin vaikeista tapauksista.

        Erityishoitoraha http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/300608103916HL?OpenDocument
        näyttää olevan muutettu todella taaskin huonompiosaisten surmaksi.
        Ennen sitä sai riippumatta vanhemman tulotasosta, vaan sairaus määräsi, paljonko sitä sai. Nykylain mukaan juuri pitkäaikaissairaiden vanhemmat, jotka ovat joutuneet hoitamaan sairasta/sairaita lapsia kotona, ei heillä ole myöskään verotettavia työtuloja, joten taas tässäkin kohtaa heikompiosaisia rangaistaan ja julmalla tavalla. Näin ainakin tuliktsin tuosta kelan sivustolta, että ERITYISHOITORAN olisikin sidottu vanhemman työtuloon. Vai heittääkö linkki jotenkin väärälle sivulle`?

        Sitten on vammaistukea on kolmea luokkaa:
        Perusvammaistuki 85,93 e/kk
        Korotettu vammaistuki 200,51 e/kk
        Ylin vammaistuki 388,80 e/kk

        Ja jos lapsi tullessaan eläkeikään, on edelleen sairauden aiheuttamana avun tarpeessa, vaihtuu vammaistuki eläkkeensaajan hoitotueksi.

        että Kela vastaa korvauksista.
        Nuo hoitotukiasiat ovat tuttuja.
        Näistä olisi paljonkin sanottavaa, mutta eivät taida kuulua tämän aloituksen piiriin.


      • hunksz kirjoitti:

        mieltä.
        Arkielämän helpottaminenkin pitäisi olla sosiaalivirastossa ykkösasioiden mukana.
        Kommenttisi korvauksista oli ihan Bingo!
        H.

        sairas, alkaa epäilyttämään.
        :)


      • lejanna* kirjoitti:

        Eihän sillä ole tällä hetkellä mitään tekemistä sen kanssa.

        .

        oletin että:
        "yleensä summia, joita omaishoidosta maksetaan, JOS maksetaan"
        tuo olisi KELAN juttu.
        H.


      • Anceli kirjoitti:

        sairas, alkaa epäilyttämään.
        :)

        Punaviini saa helläksi ja terveeksi.
        Väitetään.
        :)
        H.


      • lejanna*


      • hunksz kirjoitti:

        Punaviini saa helläksi ja terveeksi.
        Väitetään.
        :)
        H.

        kohtuudella käytettynä, muista se. Ettei kukaan tyrkkää.


      • lejanna*
        hunksz kirjoitti:

        nykymaailma on täynnä linkkejä, minäkin olen jokusen luonut.
        Mutta minua kiinnostaa kirjoittavan ihmisen ajatukset, ei toisten.
        Mää, niinku tollee: Link, link
        ei kiinnosta.
        H.

        tekee ihmisyyden, wink, wink.
        Miksi kirjoittaisin samat, jotka joku on jo kirjoittanut, hyvin?
        Vaikutat joltisenkin ärsyyntyneeltä, minä lopetan, pelottaa.

        .


      • Kela kuvassa mukana
        hunksz kirjoitti:

        Otahan vielä kantaa tuohon henkilökohtaiseen "korvaukseen", verojahan sekin on.
        H.

        Kelan tuet ovat verottomia, tai en tiedä nykyistä ERITYISHOITORAHAA, ennen se oli verotonta tuloa. Samoin vammaistuki myös.

        Mutta omaishoitajatuki on verotettavaa, ja verotetaan vielä rankemmin, kuin normaalia lisätuloa. Kun otin kokeeksi verosivuilta mitä menee omaishoidon tuesta veroa, se nosti myös hoitajan varsinaista tuloveroa. Meilä se teki puolison kohdalla yli 400 euroa veroa lisää hänen varsinaisesta eläkkeestäkin, ja veroprosentti omaishoitajan tuesta oli lähes 5 % enemmän, kuin sama summa syötettynä lisätuloriville.

        Omaishoidon tuesta ei kukaan rikastu. Se ei edes korvaa minimaalisestikkaan sitä taakkaa, mitä se työ aiheuttaa.

        Mutta jos tivaat kertakorvauksiin mielipidettäni, niin sanoisin muutamia vaihtoehtoja:
        5000 € / vuosi puhtaana käteen, eli maksettava summa olisi tuosta veron verran suurempi. Eli sitä vahingon aiheuttaja joutuisi maksamaan vuosittain, mielellään kuukausittain.

        Mutta jos tuon haluaisi muuttaa kertakorvaukseksi. niin ehdottaisin minimissään 250 000 € puhtaana käteen. Tämän lisäksi vielä normaalit Kelan sairaanlapsen tuet, ja tarvittaessa omaishoitajatuki. Omaishoitajatukihan ei tulisi vahininkoa kärsineelle millään muotoa.

        Ja ehdottamani summa on todella minimaalisen pieni, ettei voi ainakaan äksyillä, että on suurista summista kyse. Ja indeksiin sidottuna. Mutta vammana aste pitäisi luokitella, ja sitoa se korvauksen määrään. Vaikeimmat tapaukset saisivat isomman summan.


      • Kela kuvassa mukana kirjoitti:

        Kelan tuet ovat verottomia, tai en tiedä nykyistä ERITYISHOITORAHAA, ennen se oli verotonta tuloa. Samoin vammaistuki myös.

        Mutta omaishoitajatuki on verotettavaa, ja verotetaan vielä rankemmin, kuin normaalia lisätuloa. Kun otin kokeeksi verosivuilta mitä menee omaishoidon tuesta veroa, se nosti myös hoitajan varsinaista tuloveroa. Meilä se teki puolison kohdalla yli 400 euroa veroa lisää hänen varsinaisesta eläkkeestäkin, ja veroprosentti omaishoitajan tuesta oli lähes 5 % enemmän, kuin sama summa syötettynä lisätuloriville.

        Omaishoidon tuesta ei kukaan rikastu. Se ei edes korvaa minimaalisestikkaan sitä taakkaa, mitä se työ aiheuttaa.

        Mutta jos tivaat kertakorvauksiin mielipidettäni, niin sanoisin muutamia vaihtoehtoja:
        5000 € / vuosi puhtaana käteen, eli maksettava summa olisi tuosta veron verran suurempi. Eli sitä vahingon aiheuttaja joutuisi maksamaan vuosittain, mielellään kuukausittain.

        Mutta jos tuon haluaisi muuttaa kertakorvaukseksi. niin ehdottaisin minimissään 250 000 € puhtaana käteen. Tämän lisäksi vielä normaalit Kelan sairaanlapsen tuet, ja tarvittaessa omaishoitajatuki. Omaishoitajatukihan ei tulisi vahininkoa kärsineelle millään muotoa.

        Ja ehdottamani summa on todella minimaalisen pieni, ettei voi ainakaan äksyillä, että on suurista summista kyse. Ja indeksiin sidottuna. Mutta vammana aste pitäisi luokitella, ja sitoa se korvauksen määrään. Vaikeimmat tapaukset saisivat isomman summan.

        Vaikkakaan ei kaikkiin kysymyksiini.
        Jos oikein ymmärsin, niin haluat valtion rahaa runsaasti käteen ja valtion hoitojärjestelmät sen päälle.
        Korjaa jos ymmärsin väärin.
        H.


      • lejanna* kirjoitti:

        tekee ihmisyyden, wink, wink.
        Miksi kirjoittaisin samat, jotka joku on jo kirjoittanut, hyvin?
        Vaikutat joltisenkin ärsyyntyneeltä, minä lopetan, pelottaa.

        .

        Ihmisen oma sisin tulee kirjoittamalla itse.
        "Turn on, Tune in, Drop out" (Timothy Leary)
        Siihen minäkin joskus uskoin sokeasti, mutta nyt tekisin itsestäni vieläkin hölmömmän, linkittämällä siihen.
        Sitä kun on kasvanut henkisesti, toivon.
        Suokoot jumalat että niin tapahtuu joka ikinen päivä.
        H.


      • Kela kuvassa mukana
        hunksz kirjoitti:

        Vaikkakaan ei kaikkiin kysymyksiini.
        Jos oikein ymmärsin, niin haluat valtion rahaa runsaasti käteen ja valtion hoitojärjestelmät sen päälle.
        Korjaa jos ymmärsin väärin.
        H.

        Vahingonaiheuttaja, kuka se sitten onkaan on velvollinen maksamaan. Mikä on mielestäsi runsaasti rahaa? Ei se kenekään käteen jää, kyllä se menee vamman aiheuttamiin kuluin. Minullakin menee vuositasolla yli 5000 euroa sairauden aiheuttamiin kuluihin. Siihen päälle vielä puolisolle maksettava omaihoidon tuki, joka ei tule minulle.
        Olen saanut Kelan eläkettä jo lapsilisän loppuessa. Mutta sitten Kela kuntoutti ammatillisesti, niin sain oltua työelämässä hetken aikaa 18 vuotta. Sain sinä aikana vammaistukea, joka ei kyllä rahapesää tee. Nyttmmin saan korotettua eläkkeensaajan hoitotukea.

        Ja todella, jos tuo 5000 tulisi vuodessa jostain muualla, jäisi edes tuo 800 € eläke henkilökohtaiseen elämiseen. Mutta kun ei tule.

        Jos ajattelet narkolepsian aieuttavan vaikka lapselle pysyvän työkyvyttömyyden, niin ettei hän kykenisi työelämään, niin peruskansaneläke on tarkoitettu peruselämiseen, ei sairauden hoitoon. Joten tuo 416 €/kk jos tuon 5000 € / vuodessa laskee kuukautta kohti, ei ole summa eikä mikään sairauden hoidossa.

        Ja tarvitseehan nuori ihminen ihmisarvoisen elämän, tarvitsee muutakin, kuin juuri sen peruskansaneläkkeen elämäänsä. On hankitoja, joita työkykyisenä voi hankkia työtuloillaan, mutta peruskansaneläkkeellä ei hankita yhtään mitään ylimääräistä.

        Kyllä, ymmärsit todella väärin, tai et sitten lainkaan.
        Valtioin hoitojärjestelmät päälle, mitähän tarkoitat tuolla? Jos tarkoitat noita Kelan tukia, omaishoidon tukia, niin edelleen omaishoidon tuki ei tule sairastuneelle, vaan sille työn tekijälle.
        Kelan tuet myönnetään ainoastaan sairauden laadun mukaan, ja usein vaativat vielä kustannusrakenteen, jota vastaan arvioivat.

        Jos nyt kuviteltaisiin, että Kelan järjestelmä ottaa huomioon kustannuksista vian murto-osan, joku 20-30 % kuten minullakin, niin paljon jää inhimillisestä elämästä vielä puuttumaan. edelleen tuo 416 € puhtaana käteen vahintonkorvausta sidottuna indeksiin pidän kohtuullisena minimivaatimuksena.

        Heilläkin on oikeus hankkia iän karttuessa aikuisikään auto, harrastusvälineitä, koti joita ei peruseläkkeillä hankita.
        Ja tuo summa 416 € vahingon korvausta puhtaana käteen indeksiin sidottuna ei ole korvaus eikä mikään menetetystä työkyvystä. Saisihan hän palkkaakin ammatista riippuen 1000 - 5000 €/kk.


      • Kela kuvassa mukana kirjoitti:

        Vahingonaiheuttaja, kuka se sitten onkaan on velvollinen maksamaan. Mikä on mielestäsi runsaasti rahaa? Ei se kenekään käteen jää, kyllä se menee vamman aiheuttamiin kuluin. Minullakin menee vuositasolla yli 5000 euroa sairauden aiheuttamiin kuluihin. Siihen päälle vielä puolisolle maksettava omaihoidon tuki, joka ei tule minulle.
        Olen saanut Kelan eläkettä jo lapsilisän loppuessa. Mutta sitten Kela kuntoutti ammatillisesti, niin sain oltua työelämässä hetken aikaa 18 vuotta. Sain sinä aikana vammaistukea, joka ei kyllä rahapesää tee. Nyttmmin saan korotettua eläkkeensaajan hoitotukea.

        Ja todella, jos tuo 5000 tulisi vuodessa jostain muualla, jäisi edes tuo 800 € eläke henkilökohtaiseen elämiseen. Mutta kun ei tule.

        Jos ajattelet narkolepsian aieuttavan vaikka lapselle pysyvän työkyvyttömyyden, niin ettei hän kykenisi työelämään, niin peruskansaneläke on tarkoitettu peruselämiseen, ei sairauden hoitoon. Joten tuo 416 €/kk jos tuon 5000 € / vuodessa laskee kuukautta kohti, ei ole summa eikä mikään sairauden hoidossa.

        Ja tarvitseehan nuori ihminen ihmisarvoisen elämän, tarvitsee muutakin, kuin juuri sen peruskansaneläkkeen elämäänsä. On hankitoja, joita työkykyisenä voi hankkia työtuloillaan, mutta peruskansaneläkkeellä ei hankita yhtään mitään ylimääräistä.

        Kyllä, ymmärsit todella väärin, tai et sitten lainkaan.
        Valtioin hoitojärjestelmät päälle, mitähän tarkoitat tuolla? Jos tarkoitat noita Kelan tukia, omaishoidon tukia, niin edelleen omaishoidon tuki ei tule sairastuneelle, vaan sille työn tekijälle.
        Kelan tuet myönnetään ainoastaan sairauden laadun mukaan, ja usein vaativat vielä kustannusrakenteen, jota vastaan arvioivat.

        Jos nyt kuviteltaisiin, että Kelan järjestelmä ottaa huomioon kustannuksista vian murto-osan, joku 20-30 % kuten minullakin, niin paljon jää inhimillisestä elämästä vielä puuttumaan. edelleen tuo 416 € puhtaana käteen vahintonkorvausta sidottuna indeksiin pidän kohtuullisena minimivaatimuksena.

        Heilläkin on oikeus hankkia iän karttuessa aikuisikään auto, harrastusvälineitä, koti joita ei peruseläkkeillä hankita.
        Ja tuo summa 416 € vahingon korvausta puhtaana käteen indeksiin sidottuna ei ole korvaus eikä mikään menetetystä työkyvystä. Saisihan hän palkkaakin ammatista riippuen 1000 - 5000 €/kk.

        KELA-aloitus.
        Minä kysyin miten korvausrahoja pitää maksaa ja kenelle.
        Minä myönnän, mielihyvin, että jos olisin köyhä ja kipee tai rikkaampikin niin ilmainen raha kyllä maistuisi.
        Mutta siitä ei ole kyse.
        Vastasit hienosti ajatelleena, väärään aloitukseen vain.
        Ajattele aloitustani ja kirjoita uudelleen, sinulla on, ihan varmaan, siihenkin tietoa.
        H.


      • Kela kuvassa mukana
        hunksz kirjoitti:

        KELA-aloitus.
        Minä kysyin miten korvausrahoja pitää maksaa ja kenelle.
        Minä myönnän, mielihyvin, että jos olisin köyhä ja kipee tai rikkaampikin niin ilmainen raha kyllä maistuisi.
        Mutta siitä ei ole kyse.
        Vastasit hienosti ajatelleena, väärään aloitukseen vain.
        Ajattele aloitustani ja kirjoita uudelleen, sinulla on, ihan varmaan, siihenkin tietoa.
        H.

        Sinulla ei ole kykyä ottaa tietoa vastaan


      • äsawödfå
        Anceli kirjoitti:

        kohtuudella käytettynä, muista se. Ettei kukaan tyrkkää.

        A:n ja viivan into kirjoittaa kun huksi ei ole paikalla-jollei hunksii ei noitakaan
        yllätys et kk peesaa porukkaa


      • kuka tahansa
        äsawödfå kirjoitti:

        A:n ja viivan into kirjoittaa kun huksi ei ole paikalla-jollei hunksii ei noitakaan
        yllätys et kk peesaa porukkaa

        tuo asiapuoli tullut käsiteltyä. Eikö sinulla tärkeämpää sanottavaa ole.


      • äsawödfå kirjoitti:

        A:n ja viivan into kirjoittaa kun huksi ei ole paikalla-jollei hunksii ei noitakaan
        yllätys et kk peesaa porukkaa

        kun minua kiinnostaa tai on jotain asiaa mistä mielipiteensä sanoa.

        Sinulla nuo samat huolet jatkuvat aina vaan, pienet, niin pienet on piirit maan, mut taivas on suuri ja laaja.
        Koetahan jaksella.


      • k/k
        äsawödfå kirjoitti:

        A:n ja viivan into kirjoittaa kun huksi ei ole paikalla-jollei hunksii ei noitakaan
        yllätys et kk peesaa porukkaa

        On ystäviä ja miks en heille vastailis kun kukaan muu ei kirjottele.
        Aika typerää yksinään tuuleen huutaa.


      • 59
        hunksz kirjoitti:

        valita summan ja kertoa sen tänne.
        Mikä on sopiva "henkilökohtainen verorahakorvaus" ?
        H.

        mikäs piru vaivaa tätä palstaa .en käsitä


      • öpåälk
        59 kirjoitti:

        mikäs piru vaivaa tätä palstaa .en käsitä

        ei vaivaa yhtään mikään.


      • .
        59 kirjoitti:

        mikäs piru vaivaa tätä palstaa .en käsitä

        hunksz
        Eikä lähde millään mitään asiaa ei kykene käsittelemään tai puhumaan.


      • ..
        . kirjoitti:

        hunksz
        Eikä lähde millään mitään asiaa ei kykene käsittelemään tai puhumaan.

        puolestaan on todella asiaton
        Onko palsta sulle henkilökohtaisen vihan purkamispaikka?


      • .,.,.,.,
        k/k kirjoitti:

        On ystäviä ja miks en heille vastailis kun kukaan muu ei kirjottele.
        Aika typerää yksinään tuuleen huutaa.

        että ne ei ole täällä SUN vuokses.


      • hähähähäähhhäää?
        .,.,.,., kirjoitti:

        että ne ei ole täällä SUN vuokses.

        nää mustasukkanen?


      • .,.,.,., kirjoitti:

        että ne ei ole täällä SUN vuokses.

        olen täällä ihan SUN vuokses. :))
        Tosiasiassa KK on luotettavimpia ihmisiä joihin olen netissä tutustunut ja kyllä tällä palstalla
        voi aivan hyvin käydä vaikka pelkästään hänen takiaan.
        Mutta on täällä muitakin mukavia.
        :)


      • .,.,.,., kirjoitti:

        että ne ei ole täällä SUN vuokses.

        kertoa totuus ja pahoittaa mun mieli, kyllä minä niin mieleni pahoitin.
        Ajattele ny vähä mitä sä suustas päästät,kuka aikunen on sun lisäks nii lapsellinen et täält hakis naista tai miestä.
        Pitkän päivän jälkeen on kiva jutella eripuolilt Suomee olevien ihmisten kans ,jos siin sivus tutustuu joihinkin enemän kun toisiin niin kenelt se on pois?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        kertoa totuus ja pahoittaa mun mieli, kyllä minä niin mieleni pahoitin.
        Ajattele ny vähä mitä sä suustas päästät,kuka aikunen on sun lisäks nii lapsellinen et täält hakis naista tai miestä.
        Pitkän päivän jälkeen on kiva jutella eripuolilt Suomee olevien ihmisten kans ,jos siin sivus tutustuu joihinkin enemän kun toisiin niin kenelt se on pois?

        kun justiinsa kerroin, että sunkin takia täällä käyn. :)
        Joskus tapaa sellaisia Näyttävän Näköisiä ihmisiä, vieläkin naurattaa, entäs sinua. =)
        Tuo mieskin nauroi, kun kerroin kertoneeni sulle.


      • Anceli kirjoitti:

        kun justiinsa kerroin, että sunkin takia täällä käyn. :)
        Joskus tapaa sellaisia Näyttävän Näköisiä ihmisiä, vieläkin naurattaa, entäs sinua. =)
        Tuo mieskin nauroi, kun kerroin kertoneeni sulle.

        Olen sentään niin ruma et komeelta näytän.
        Todella sairaan lapsellista kuvitella kaiken näkösiä teorioita.
        Nyt ku tunnustuksii tehrään niin kivojen kirjottajien peräs määkin ramppaan.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Olen sentään niin ruma et komeelta näytän.
        Todella sairaan lapsellista kuvitella kaiken näkösiä teorioita.
        Nyt ku tunnustuksii tehrään niin kivojen kirjottajien peräs määkin ramppaan.

        komeelta näyttää jos ruma on, paitsi sinä.

        Se on päivä pulkassa, mulla on hyvä dekkari kesken, siirryn sen pariin.
        Kirja on jopa hauska, just sopiva minun huumorintajulleni.

        Öitä ja huolet pois mielestä ainakin yön ajaksi.


      • Eripuolelta
        koti-kiusattu kirjoitti:

        kertoa totuus ja pahoittaa mun mieli, kyllä minä niin mieleni pahoitin.
        Ajattele ny vähä mitä sä suustas päästät,kuka aikunen on sun lisäks nii lapsellinen et täält hakis naista tai miestä.
        Pitkän päivän jälkeen on kiva jutella eripuolilt Suomee olevien ihmisten kans ,jos siin sivus tutustuu joihinkin enemän kun toisiin niin kenelt se on pois?

        Hän on vaan niitä raukkoja jotka hakevat kirveen kun näkevät lastun alavirralla.

        Joiltakin ihmisiltä puuttuu käytöstavat kun he pääsevät valloilleen anonyymeinä.


    • Pilkka omaan nilkkaa

      "Sori, ei ollut noin paha tarkoitus, koitahan räpytellä."

      Kylläpä taas oli idioottimainen kirjoitus. Ja sitten väittää perään kumoten pahaa tarkoittavan viestinsä muka vakkudeksi. Voi pyhä yksinkertaisuus, onko tällä luuserilla järkeä matkassa lainkaan?

      "Mitä rahakorvaus auttaisi?"

      Etkä kykene ajattelmaan, mitä se auttaisi? En ala toistelemaan, kun sait jo vastauksen toiselta vastaajalta. Sen vaan sanon, että auttaisi se paljonkin sairaanhoidon kulujen kanttamisessa, mitä sairauden hoidossa ja seurannassa kuluu. Etkö tajua lainkaan, että rahaa pyydetään joka luukulta, kun menet sairautesi kanssa minne vaan sitä hoidattamana, tai seurantaan?

      "Pitäisikö se korvamerkitä lapselle vai vanhemmille?"

      Ja tätäkään et tiedä, että kenen pussista lasten sairaskulut? Onko tuo korvamerkintäilmaisu niin viehättävää, että sitä täytyy käyttää oikein sairauden kulukorvauksiinkin?

      "Jäädyttää pankkitilille, mahdollista tulevaisuuden lääkeksintöä varten?"

      Aina vain menee hurjemmaksi tuo älynväläyksesi. Vanhemmat ja lapsetko ne niitä lääkekeksintöjä nyt ovat vääntämässä?

      "Pitäisikö mukaan ottaa omaishoitajamääritelmä, korvauksineen ja lomittajineen?

      Heh heh, täytyy kysyä, että onko tämän päivän lääkkeet jääneet ottamatta kokonaan? Vai oikein omaishoitajia nyt olet kaupittelemassa. Muistatko lainkaan, minkä ikäisistä ihmisistä oli kyse?

      Lapsilla ei ole omaishoitajia eikä omaishoitajatukia vaan lapista maksetaan huoltajalle ERITYISHOITORAHAA, sekä VAMMAISTUKEA, ja tiedoksesi, että sitä maksetaan KELALTA, joten tiedätkö, mistä omaishoitajatuki maksetaan? Ilmeisesti et, kun et tajua näistäkään tuista yhtkiäs mitään kun irvailusi menee niin hakoteille.

      Lomittajineen, hah hah, vai laitasit lomittajat hoitamaan sairasta lasta. Oletko olevinasi vitsikäs? Maataloudessa on lomittajia, ei lasten hoidossa.

      "Vai antaa vaan satatonnia toivotuksella: Pitäkää hauskaa...."
      Sinulla varmaan olisikin hauskaa. Tuohon ei varmasti muut vanhemmat pystyisikään, mutta joiltain irvinaamoilta sekin vaan näköjään onnistuisi.

      • mielesi päivänpolttavaan kysymykseen.
        Ihmettelen vain että käytät sanaa "sinä".
        Ihan hyvin olisit voinut laittaa "Sosialiministeri" sen tilalle.
        Kiitos paneutumisesta, useimmat heittelevät lonkalta.
        H.


      • Sinä se vaan olet
        hunksz kirjoitti:

        mielesi päivänpolttavaan kysymykseen.
        Ihmettelen vain että käytät sanaa "sinä".
        Ihan hyvin olisit voinut laittaa "Sosialiministeri" sen tilalle.
        Kiitos paneutumisesta, useimmat heittelevät lonkalta.
        H.

        Sinun sepityksiinhän tuossa oli vastattu, totta kait silloin kohteena olet sinä koska et edes ole ymmärtänyt kohdentaa noita asita edes likipitäenkään


      • Sinä se vaan olet kirjoitti:

        Sinun sepityksiinhän tuossa oli vastattu, totta kait silloin kohteena olet sinä koska et edes ole ymmärtänyt kohdentaa noita asita edes likipitäenkään

        met sitten jatkamme.
        Pääasia on että pysyt mukana.
        H.


    • Vai miten se muuten?

      on niin tärkeä asia kaikille. Silmä silmästä - nyt rahalla hoidetaan mokat.

      • vastaahan nyt kysymyksiini, ole hyvä.
        H.


    • Kokeilepa ite

      Mikään ei korvaa lapsen, tai aikuisenkaan menetettyä terveyttä.
      Kaikki, kaiken todenäköisyyden mukaan johtuu lääketehtaiden ahneudesta.
      Olen ollut todella kauan omaishoiataja, Kun olisikin korvauksia tai lomittajia...
      Et näköjääm ole joutunut kokemaan vammaisen kanssa elämistä...
      Aloituksessa ei ollut moittimista.

      • niin miksi ruikutit omaa surkeuttasi, etkä vastannut kysymyksiin?
        Ystävyydellä
        H.


      • Kokeilepa ite
        hunksz kirjoitti:

        niin miksi ruikutit omaa surkeuttasi, etkä vastannut kysymyksiin?
        Ystävyydellä
        H.

        Vastaan näin, kysymyksiisi ei ole vastausta:(
        Jos kaikki kävisi edes noin helposti, voisi valita jonkin vaihtoehdoistasi, jo siitä näkee että et ole joutunut tähän.
        Tämä ei ole valinta, vaan jotain sellaista mitä tulee vastaan, vielä sellainen valinta mitä eniten pelkää.


    • harri harmittaja

      Myöhäistähän se on katua kun maito on jo kaatunut. Mikään ei tapahtunutta muuta mutta minusta oikeus ja kohtuus on korvata sairauden hoidosta aiheutuneet kulut sekä turvata sairastuneen lapsen tulevaisuus esim. eläkkeen tms. toistuvaiskorvauksen myötä. Voihan olla, ettei hän pysty kouluttautumaan tai muuten tule koskaan kunnolla työkykyiseksi.

      • vastaa kysymyksiini, ole hyvä.
        H.


      • harri harmitus
        hunksz kirjoitti:

        vastaa kysymyksiini, ole hyvä.
        H.

        En vastaa pirruuttanikaan. Kaada ittelles vaa.


    • pukamatko kielessä.

      Rahalla, kuin USA:ssa, mutta eihän se nuolija kansoilta käy.

      • voit ottaa ihan kantaakin.
        Pelkkä haukkuminen ei paljon auta.
        H.


      • san..
        hunksz kirjoitti:

        voit ottaa ihan kantaakin.
        Pelkkä haukkuminen ei paljon auta.
        H.

        Kantani on kuin kirjoitan ja tämä koskee kaikkia maita tässä mielessä.

        En hauku ketään, ehkä kirjoitan väärin.


      • san.. kirjoitti:

        Kantani on kuin kirjoitan ja tämä koskee kaikkia maita tässä mielessä.

        En hauku ketään, ehkä kirjoitan väärin.

        eivät paljon avaa maailmankuvaasi.
        Hyvä kuitenkin että sinulla on vankka mielipide.
        H.


      • 69-96
        hunksz kirjoitti:

        eivät paljon avaa maailmankuvaasi.
        Hyvä kuitenkin että sinulla on vankka mielipide.
        H.

        Suomi on nuolija politiikassa en tarkoita kansaa jonka tunnen. Minun maailman kuvani on paljon suurempi kuin monen muun, eikä siihen paljon aivoja tarvita.


    • Tässä näitä..

      vanhempia , koska narkolepsia aiheuttaa harmia.
      Vahingonkärsijä saisi apua vahinkoonsa välittömästi ja niin kauan kuin tarvitsee.
      Ei.
      Mahdollisesti!
      Ei.
      Ei auta, mutta tunnustus sinänsä.

      • mitenkä se auttaa, on hyvä.
        H.


      • Olisi hyvä.
        hunksz kirjoitti:

        mitenkä se auttaa, on hyvä.
        H.

        niissä lääkäri ja kontrollikäynneissä, jos niitä tulee!


      • Olisi hyvä. kirjoitti:

        niissä lääkäri ja kontrollikäynneissä, jos niitä tulee!

        vanhemmat korvausrahoilla vai valtio?
        H.


      • huvittunut...
        hunksz kirjoitti:

        vanhemmat korvausrahoilla vai valtio?
        H.

        Näytät olleen juuttunut kyselyikään, kuin 5 vuotias yhä uudelleen ja uudelleen silmät avoisen selällään kyslee, miksi miksi ja miski, aina kun on selitetty ja vastattu, heti tulee kysymys, miksi. Niin olet siinäkin juuttunut samaan asteeseen. Huvittavaa.


    • suomenkieli

      Mitä se fyrkka on?

      • sinne ja toinen tänne ja pari huggee.
        Vastaa suurinpiirtein tsufeeta.
        Useimmiten tsufeesta tulee suulista rantsussa ja korkattu punapää.
        Joku aika sit se oli pari ekuu, nyt on menty menneisyyteen, pitää vipata viitonen.
        H.


      • suomenkieli
        hunksz kirjoitti:

        sinne ja toinen tänne ja pari huggee.
        Vastaa suurinpiirtein tsufeeta.
        Useimmiten tsufeesta tulee suulista rantsussa ja korkattu punapää.
        Joku aika sit se oli pari ekuu, nyt on menty menneisyyteen, pitää vipata viitonen.
        H.

        ai jaa eli sillä ei sit ole mittään tekemistä multinikkien kanssa tyyliin, onko se hutsu eikusta hatsa, eikusta hunksi, friidu, lahjuska vai miekä lie kirjailija vai ihanko ite iiiiiiiiiiiiiiilmari vaiko enkeliii vaiko kenties s-ryhmän kassatäti.


      • -.............
        suomenkieli kirjoitti:

        ai jaa eli sillä ei sit ole mittään tekemistä multinikkien kanssa tyyliin, onko se hutsu eikusta hatsa, eikusta hunksi, friidu, lahjuska vai miekä lie kirjailija vai ihanko ite iiiiiiiiiiiiiiilmari vaiko enkeliii vaiko kenties s-ryhmän kassatäti.

        moinen luulottelu muitakin kirjoittajia kohtaan.
        Joka heitä kuvittelee samaksi henkilöksi, ei ole todellakaan syventynyt heidän kirjoituksiinsa, vaan matkii jonkun mielipiteitä.


      • suomenkieli kirjoitti:

        ai jaa eli sillä ei sit ole mittään tekemistä multinikkien kanssa tyyliin, onko se hutsu eikusta hatsa, eikusta hunksi, friidu, lahjuska vai miekä lie kirjailija vai ihanko ite iiiiiiiiiiiiiiilmari vaiko enkeliii vaiko kenties s-ryhmän kassatäti.

        Noh, liityn mukaan ilkeilyyn.
        50 palstalla olin HTZA
        60 palstalla olen HUNKSZ
        Siinä kaikki, minun osaltani.
        Toistan, olen 60 ja aina HUKSZ.
        Jonkun kerran poikkean 50 palstalla ja silloinkin olen HUNKSZ mutta allekirjoitan HTZA.

        Olisin iloinen jos et käyttäsi minun nimmariani muiden yhteydessä, se ei ole oikein minua kohtaan, eikä noita nimimerkkejäkkän.
        Ei edes vinksahtaneiden aikuisten oikeasti.
        H.


      • ????????????????????
        suomenkieli kirjoitti:

        ai jaa eli sillä ei sit ole mittään tekemistä multinikkien kanssa tyyliin, onko se hutsu eikusta hatsa, eikusta hunksi, friidu, lahjuska vai miekä lie kirjailija vai ihanko ite iiiiiiiiiiiiiiilmari vaiko enkeliii vaiko kenties s-ryhmän kassatäti.

        vaikkapa Lahjuskaan kohdistuu ajojahti.
        Eikö tänne saa tulla uusia kirjoittajia? Pelkääkö joku jäävänsän ilman valta-asemaansa, jos uusia tulee?


      • suomenkieli
        -............. kirjoitti:

        moinen luulottelu muitakin kirjoittajia kohtaan.
        Joka heitä kuvittelee samaksi henkilöksi, ei ole todellakaan syventynyt heidän kirjoituksiinsa, vaan matkii jonkun mielipiteitä.

        Tiedä loukkauksesta, mutta naurettavaa on. Ite, ku oon sitä mieltä, et yks haileen paska, vaikka kaikki kirjoitukset olisi samalta tyypiltä. Mitä pirun väliä sillä on on, kuka kirjoittaa, eihän täältä seuraa haeta liveen vai haetaanko? ::::..)))))


      • -...............
        suomenkieli kirjoitti:

        Tiedä loukkauksesta, mutta naurettavaa on. Ite, ku oon sitä mieltä, et yks haileen paska, vaikka kaikki kirjoitukset olisi samalta tyypiltä. Mitä pirun väliä sillä on on, kuka kirjoittaa, eihän täältä seuraa haeta liveen vai haetaanko? ::::..)))))

        mieltä olen minäkin.
        Jos joku on niin tollo, että uskoo kaiken, niin syyttäköön itseään.
        Ja taas toisaalta, jos ei ole kummempaa mietittävää, on melko vähän elämän sisältöä.


      • stadin gimma
        hunksz kirjoitti:

        Noh, liityn mukaan ilkeilyyn.
        50 palstalla olin HTZA
        60 palstalla olen HUNKSZ
        Siinä kaikki, minun osaltani.
        Toistan, olen 60 ja aina HUKSZ.
        Jonkun kerran poikkean 50 palstalla ja silloinkin olen HUNKSZ mutta allekirjoitan HTZA.

        Olisin iloinen jos et käyttäsi minun nimmariani muiden yhteydessä, se ei ole oikein minua kohtaan, eikä noita nimimerkkejäkkän.
        Ei edes vinksahtaneiden aikuisten oikeasti.
        H.

        Siehän et koskaan mainitse muiden nikkejä kirjoituksissasi?


      • stadin gimma kirjoitti:

        Siehän et koskaan mainitse muiden nikkejä kirjoituksissasi?

        useinkin, vaan en ilkeillen, pientä pistelyä ehkä.
        H.


      • Minä;)))
        suomenkieli kirjoitti:

        ai jaa eli sillä ei sit ole mittään tekemistä multinikkien kanssa tyyliin, onko se hutsu eikusta hatsa, eikusta hunksi, friidu, lahjuska vai miekä lie kirjailija vai ihanko ite iiiiiiiiiiiiiiilmari vaiko enkeliii vaiko kenties s-ryhmän kassatäti.

        sekä Hunkz että, minä Friidu. Käytän itse sanaa fyrkka, raha, fyrkendaali, femma voi olla myös fickassa;))) ym...täällä on yleinen nimitys monelle rahalle ELI...sana fyrkka jota myös minä käytän. Meitä on täällä ja asuu paljon. Olisi mukavaa todella jos minua ei jatkuvasti sotkettaisi Hunkziin alias Hatsaan. Vaikka perusdorka tapaus onkin;))) Hunkz on mies ja minä olen nainen. Siinäkin ero. Myös ikäero minä olen häntä nuorempi.

        myös hillo ja massi ja nuo mitkä Hunkz jo mainitsi. Suomenkieli on erittäin rikas.

        Tsau:Friidu


      • Suomen kieli
        Minä;))) kirjoitti:

        sekä Hunkz että, minä Friidu. Käytän itse sanaa fyrkka, raha, fyrkendaali, femma voi olla myös fickassa;))) ym...täällä on yleinen nimitys monelle rahalle ELI...sana fyrkka jota myös minä käytän. Meitä on täällä ja asuu paljon. Olisi mukavaa todella jos minua ei jatkuvasti sotkettaisi Hunkziin alias Hatsaan. Vaikka perusdorka tapaus onkin;))) Hunkz on mies ja minä olen nainen. Siinäkin ero. Myös ikäero minä olen häntä nuorempi.

        myös hillo ja massi ja nuo mitkä Hunkz jo mainitsi. Suomenkieli on erittäin rikas.

        Tsau:Friidu

        Suomen kieli on tosiaan rikasta, vaan fyrkka, fyrkendaali, femma jne. ei ole kieltämme.

        Mitä pelkäät-ketjussa on tehty tutkimuksia, kuka, ken, kukin on nikkien takana. DDDD


      • nipopipo :))
        Suomen kieli kirjoitti:

        Suomen kieli on tosiaan rikasta, vaan fyrkka, fyrkendaali, femma jne. ei ole kieltämme.

        Mitä pelkäät-ketjussa on tehty tutkimuksia, kuka, ken, kukin on nikkien takana. DDDD

        puhutaan suomea, eli suomen kieltä, ei Suomen kieltä eikä Suomenkieltä.


      • Suomen kieli
        nipopipo :)) kirjoitti:

        puhutaan suomea, eli suomen kieltä, ei Suomen kieltä eikä Suomenkieltä.

        Lause aloitetaan isolla kirjaimella ja nikkinkin voi kirjoittaa isolla.


      • nipopipo:)
        Suomen kieli kirjoitti:

        Lause aloitetaan isolla kirjaimella ja nikkinkin voi kirjoittaa isolla.

        aloitetaan.
        Kirjatessa otetaan vastaan vain pienellä alkavat nicit.

        Ja, täällähän on ihan sama , miten suomen kieltä kirjoittaa. Hyvällä halulla aina ymmärtää.


      • Ei Friidu
        Suomen kieli kirjoitti:

        Suomen kieli on tosiaan rikasta, vaan fyrkka, fyrkendaali, femma jne. ei ole kieltämme.

        Mitä pelkäät-ketjussa on tehty tutkimuksia, kuka, ken, kukin on nikkien takana. DDDD

        Kun kaikki eivät jatkuvasti jaksa ylistää tätä ruhtinatarta hän olettaa, että täytyy olla YKSI kirjoittaja joka ei häntä kumarra. Eihän voi olla MONTA jotka eivät häntä ihailisi.


      • näillä mennään
        ???????????????????? kirjoitti:

        vaikkapa Lahjuskaan kohdistuu ajojahti.
        Eikö tänne saa tulla uusia kirjoittajia? Pelkääkö joku jäävänsän ilman valta-asemaansa, jos uusia tulee?

        Huomasin myös tuon ajojahdin ja kirjoittajalle lienee nolointa itselleen, että hän julkisesti yhdistelee useat kirjoittajat samaksi persoonaksi, mikäli hän itsekkään ymmärtää harhojaan.

        Toisille kirjoittajille hän ilmeisesti myös yrittää todistella, että vastausviestejä ei saa muut kuin rekatut.

        Onhan selvästi ilmoitus;"Käytä muuta kuin rekisteröityä nimimerkkiäsi", mutta vastauksen saat!

        Harhaa on sekin, että juuri rekattu olisi todella uusi. Itse ainakin vahingossa tuhosin nikkini. Sinne meni tietenkin oma postini kaikkine kansioineen. Sanoisinko nauraen, että onneksi ei ollut yhtään palstakirjoittajien juttuja. Niitä en tallenna, enkä aijo avata blogia toisten kirjoittajien jutuista.

        Mainitsemasi "ajojahdin" blogin satuin lukemaan. Vihdoinkin hän on saanut aikaan meistäkin jutun. Itsekkin olin osani saanut, kun joskus kirjoitin mieheni sanoneen, että lukutaito hyvä, mutta luetun ymmärtäminen -0!!! Sehän oli vain hänen "perhekeskustelua", kun moitin häntä laulutaidosta!

        Sittempä olinkin kirjailijan mielestä huonosti koulutettu, melkeimpä vähä älyinen idiootti, kun taas kirjoittaessani perheemme matkoista, olinkin maailman matkaaja!? Vähällä sitä pääsee tuollaiseen joukkoon, jos lomansa viettääkin ulkomailla.

        Kiitos puolustuksesta ja arvaat tästä, kuka kirjoittaa. Itse en rohkene enää käyttää nikkiäni, sillä nykyisinhän olen hutsu!???



        Diagnoosi jätetään lääkäreille.


      • Minä;)))
        Suomen kieli kirjoitti:

        Suomen kieli on tosiaan rikasta, vaan fyrkka, fyrkendaali, femma jne. ei ole kieltämme.

        Mitä pelkäät-ketjussa on tehty tutkimuksia, kuka, ken, kukin on nikkien takana. DDDD

        Kuhan oikaisin. Tämä kummallinen käsitys kun täällä aina vaan.;))) Eihän slangi tai murre ole puhdasta suomen kieltä, kuitenkin kieltä mitä ihmiset puhuvat laitoin vain että, itse käytän rahasta aina tätä fyrkkaa tai fyrkendaalia. Aika yleinen sanonta täällä kuitenkin. Täällä moni ei kirjoita tai itse käyttäisin sanaa skrivaa myöskään mitään kirjakielta tai yleiskieltä...Ihan miten vaan...

        Tsau:Friidu

        Täytyy tähän nyt laittaa että, olemme muutenkin aikamonesta asiasta myös erimieltä...mutta sillä ei suurtakaan väliä loppujen lopuksi. Miksemme olisi.


      • haaskoja syövä
        -............. kirjoitti:

        moinen luulottelu muitakin kirjoittajia kohtaan.
        Joka heitä kuvittelee samaksi henkilöksi, ei ole todellakaan syventynyt heidän kirjoituksiinsa, vaan matkii jonkun mielipiteitä.

        ..esittelee tällaisia väitteitä. Jo sana "hutsu", meidän ikäisistä on loukkaavaa, puhumattakaan, että useat kirjoittajat sekoitellaan toisiinsa.

        Ei liene kenellekkään vaikea arvata, kuka omaa nämä vanhojen uskomusten taikavoimat. Tämä lintuhan tiesi aina pahaa, ja yleensä kuolemaa!

        Varpuslintuihin kuuluva, mutta äänensä oli ja on edelleen "kammottava", verrattuna harakkaan ja varikseen, koska linnun ääni tiesi aina pahaa.

        No, toisaalta, kodissani on täytettynä tämä lintu. Mieheni sattui sen "löytämään kuolleena"!?

        Googlatkaa kyseistä lintua, niin ymmärrätte häntä paremmin.


    • Amatzonas

      lääketehtaalta et mitää pysty tiristämään.
      Suomen päättäjät sisällyttivät sopimukseen lauseen, lääketehdas ei ole vastuussa mahdollisista sivuvaikutuksista.
      On pitkä oikeudenkäynti, että THL saadaan korvaamaan munauksensa.
      Ja sillä välin lapsoset nukkuvat ruususenunta!

      • vaan miten se liittyy aloitukseeni?
        H.


      • Amatzonas
        hunksz kirjoitti:

        vaan miten se liittyy aloitukseeni?
        H.

        korvausten perään, narkolepsia tapauksissa?
        No niitä ei ole, nil, 0, nothing, nada.
        Ei tipu!

        On vahinkoja joita aiheutetaan, mutta kukaan ei korvaa.

        Pure kynsiäs?


      • Amatzonas kirjoitti:

        korvausten perään, narkolepsia tapauksissa?
        No niitä ei ole, nil, 0, nothing, nada.
        Ei tipu!

        On vahinkoja joita aiheutetaan, mutta kukaan ei korvaa.

        Pure kynsiäs?

        todettu olevan maailman huippua, Suomessa.
        En minä rahaa perää, haluan ajatuksia siitä miten ne pitää käsitellä.
        H.


      • Amatzonas
        hunksz kirjoitti:

        todettu olevan maailman huippua, Suomessa.
        En minä rahaa perää, haluan ajatuksia siitä miten ne pitää käsitellä.
        H.

        anteeksi että vastasin, ilmeisesti en ajattele oikein.

        Mikä muuten on vikana sinun ketjuissasi, muut kirjoittajat hyväksyvät ajatukset, jotka syntyvät aloituksen aiheesta, sinulle ei mikään kelpaa?

        Jos et anna ajatusten rönsyillä vaan tyrmäät jokaisen, kauanko ajattelet että sinulla riittää keskustelukumppaneita.
        Joustavat aloittajat ymmärtävät ne sivujuonteetkin ja miettivät niitä, vastauksiaan poikkeavaan juonteeseen.
        Sinun ajatusmaailmasi on
        Vankila


      • Amatzonas kirjoitti:

        anteeksi että vastasin, ilmeisesti en ajattele oikein.

        Mikä muuten on vikana sinun ketjuissasi, muut kirjoittajat hyväksyvät ajatukset, jotka syntyvät aloituksen aiheesta, sinulle ei mikään kelpaa?

        Jos et anna ajatusten rönsyillä vaan tyrmäät jokaisen, kauanko ajattelet että sinulla riittää keskustelukumppaneita.
        Joustavat aloittajat ymmärtävät ne sivujuonteetkin ja miettivät niitä, vastauksiaan poikkeavaan juonteeseen.
        Sinun ajatusmaailmasi on
        Vankila

        että minä katoan kyllä, jos vastaukset loppuvat.
        Kommentteihini on kiukuteltu tässäkin, se on hyvä, kunnon kiukuttelu piristää aivoja aina.
        Minulle sopii hyvin että keskenään rönsyillään, siitä vaan.
        Mutta minulle pitää vastata aloitukseni asiasta.
        H.


      • Amatzonas
        hunksz kirjoitti:

        että minä katoan kyllä, jos vastaukset loppuvat.
        Kommentteihini on kiukuteltu tässäkin, se on hyvä, kunnon kiukuttelu piristää aivoja aina.
        Minulle sopii hyvin että keskenään rönsyillään, siitä vaan.
        Mutta minulle pitää vastata aloitukseni asiasta.
        H.

        tappaa tämänkin naisen innon vastailla viesteihisi.

        Esität asian hämärästi etkä hyväksy vastauksia.

        En kiukuttele, ei ole syytä.
        Totean vain, että me emme puhu samaa kieltä ja jätän sinut viisaampien pariin.Toivottavasti saat arvoisiasi vastauksia.

        Minusta kun, keskustelua ei synny, jos kaikkien pitää olla samaa mieltä, eikä kukaan hyväksy toisen vastausta.
        Et sinä kasvokkain keskustellessakaan ala selostamaan kellekään, että hän ei osaa vastata oikein.

        Hauskaa perjantai-iltaa.


      • mietippä ite........
        Amatzonas kirjoitti:

        anteeksi että vastasin, ilmeisesti en ajattele oikein.

        Mikä muuten on vikana sinun ketjuissasi, muut kirjoittajat hyväksyvät ajatukset, jotka syntyvät aloituksen aiheesta, sinulle ei mikään kelpaa?

        Jos et anna ajatusten rönsyillä vaan tyrmäät jokaisen, kauanko ajattelet että sinulla riittää keskustelukumppaneita.
        Joustavat aloittajat ymmärtävät ne sivujuonteetkin ja miettivät niitä, vastauksiaan poikkeavaan juonteeseen.
        Sinun ajatusmaailmasi on
        Vankila

        Olen tajunnut myös jokuaika sitten kuka oli suurin vit.....a ketjuissa johon kirjoitin tai jopa aloitin.
        Korppis kirjoittaa ihan oikeasti, minä en vastaile tämän entisen punaisten korkkokenkien ihailijalle, nythän ne on näköjään muuttuneet sinisiksi :DDD
        Minun rekattuuni ei pääse tämä hra/rva enää ikinä! Vaihdoin nicin jatkuvan nälvinnän takia, voi kun olisinkin tiennyt aiemmin...no se on mennyttä!
        Joten puskasta kirjoitan nytkin, eipä juurikaan kiinnosta tehdä aloituksia kun tämä itseriittoinen ei ymmärrä niistä pois pysyä!
        Minä en vastaile tietyille niceille jatkossakaan, ihan turha kysellä perusteluja sanomisilleni.
        Katson ettei tarvitse! Pitäisi myös tajuta kuka puolustaa ja ketä, aniharva ,,,ollaan kuin kusisukassa, annetaan piruilun jotain kirjoittajaa kohtaan jatkua, jatkua ...kun voisi myös sanoa et nyt riittää!
        Onneksi on muitakin keskustelupalstoja joten harvemmin tulee poikettua , nyt ärsytti tämä kaksinaamaisuus,,herra hoo!


      • 32+33
        mietippä ite........ kirjoitti:

        Olen tajunnut myös jokuaika sitten kuka oli suurin vit.....a ketjuissa johon kirjoitin tai jopa aloitin.
        Korppis kirjoittaa ihan oikeasti, minä en vastaile tämän entisen punaisten korkkokenkien ihailijalle, nythän ne on näköjään muuttuneet sinisiksi :DDD
        Minun rekattuuni ei pääse tämä hra/rva enää ikinä! Vaihdoin nicin jatkuvan nälvinnän takia, voi kun olisinkin tiennyt aiemmin...no se on mennyttä!
        Joten puskasta kirjoitan nytkin, eipä juurikaan kiinnosta tehdä aloituksia kun tämä itseriittoinen ei ymmärrä niistä pois pysyä!
        Minä en vastaile tietyille niceille jatkossakaan, ihan turha kysellä perusteluja sanomisilleni.
        Katson ettei tarvitse! Pitäisi myös tajuta kuka puolustaa ja ketä, aniharva ,,,ollaan kuin kusisukassa, annetaan piruilun jotain kirjoittajaa kohtaan jatkua, jatkua ...kun voisi myös sanoa et nyt riittää!
        Onneksi on muitakin keskustelupalstoja joten harvemmin tulee poikettua , nyt ärsytti tämä kaksinaamaisuus,,herra hoo!

        SAMOIN TEIN MINÄKIN. vaihdoin hänen takia nikin .ei törkeile.mennäänpä eri palstalle.


    • Yksi narkoleptikko m

      Winston Churchillilläkin oli narkolepsia ja aika hyvän viran sai ilman tukiakin, ei narkolepsia ole muuta kuin kosmeettinen juttu ja siinä joutuu vaan varomaan sitä ettei väsytä itseään liikaa. Toinen harmi on, sen tiedän muutamasta omasta kokemuksesta että joskus herää ennen kuin keho on herännyt ja on kuin olisi halvattuna lihakset ilman toimintakykyä. Tuo rokotteen osuus on ollut laukaiseva tekijä moni muu asia perimän lisäksi on ratkaisevampaa. Narkoleptiasuvuit olisi steriloitava jos rahoitusvelvoitteita mietitään.

      • vastanneeksi?
        Aloitukseni koski korvausrajojen käyttöä.
        Olen pahoillani, yritä uudelleen.
        H.


    • joulupukki..........

      aloittaa "keskustelu", jos itse määräät kullekin, mikä on oikea vastaus?

      • minä ohjeistan ajattelemaan aloitusta eikä kirjoittamaan siihen löyhästi liittyvää puutaheinää.
        H.


    • totuus kaikessa.

      18:02 toinen---

      Tapasin myös heitä jotka palasivat elämään, tämän influenssan jälkeen, olivat koneissa päiviä ja tulivat henkiin.

      Jokaisessa lääkeessä ja rokotuksessa on sivuvaikutuksia, tietenkin nämä jos ovat todellisia sivuvaikutuksia tulee korvata niitä kohdanneille.

      Jokainen ihminen on kumminkin erikoinen yksilö.

      • lässyn,lässyn.
        Lue aloitus ja kerro miten korvaukset pitää sijoittaa hoitoon nähden.
        H.


      • höp--höp--- .
        hunksz kirjoitti:

        lässyn,lässyn.
        Lue aloitus ja kerro miten korvaukset pitää sijoittaa hoitoon nähden.
        H.

        USA ja nuole.


    • k/k

      Tunnut taas olevan .
      Koska et ole sairauren kanssa ollut tekemisissä niin kerron että se helpottaa esim apuvälineitten hankkimista esim,hankitaan asuntoauto jolla voi järjestää katkat kätevästi unitautisen kanssa.
      Rahat ensin vanhemmille ja lapsen ollessa täysvaltainen ja omillaan toimeentuleva hänelle,muussa tapauksessa sille joka häntä hoitaa esim vanhemmat erelleen.
      Tulevaisuuren lääkekeksinnöt on samalla tasolla kun tämäkin rokote,epävarmoja joten ei heille vaan potilaanhoitoon
      Suomessa on jo omaishoitajamääritelmä korvauksineen ,lomittajaa käytetään karjanhoirossa.
      Mihin luulet satatonnia riittävän minä lähtisin miljoonasta kertakorvauksena ja sen jälkeen kulujen mukaiset kulut kuukausittain.
      Anteeks pyynnöstä sanoisin että ne virkamiehet jotka kirjoitti lääketehtaan vastuustavapautuksen ,poikkeuksena Puolan viisas ministeri niin ne tyypit jalkapuuhun ja selittämään miten homma jatkuu.
      Ei näille ihmisille riitä että yks nainen hokee illasta iltaan olevansa pahoillaan nyt ne muut tyypit pakoilee vastuutaan,ryhrikäs virkamies erottais ittensä ja menis lomittamaan omaishoitajia ilman erorahoja ja peruspäivärahoilla.

      • tyhjät tynnyrit kaik

        omaishoitaja ei jaksa keskittyä siihen omaisen hoitoonsa, vaan käyttää aikaansa väärin, niin mihin hän lomittajaa tarvitsee? Jos laiva uppoaa, niin tarvitseeko ns päättävän virkamiehen mennä lomittamaan pakolaisia salakuljettavan, ökyrikkaan, laupeutta ronskisti harjoittavan veneen kuljettajaa? Nykyään lähes joka perheessä tarvittaisiin omaishoitajaa, mutta harvalla on varaa ruveta omaishoitajaksi, se on nykyisin elitismin yksi muoto. Dementikon puoliso on asia erikseen, hatunnosto heille ja voimia jaksamiseen raskaassa osassaan.


      • k/k
        tyhjät tynnyrit kaik kirjoitti:

        omaishoitaja ei jaksa keskittyä siihen omaisen hoitoonsa, vaan käyttää aikaansa väärin, niin mihin hän lomittajaa tarvitsee? Jos laiva uppoaa, niin tarvitseeko ns päättävän virkamiehen mennä lomittamaan pakolaisia salakuljettavan, ökyrikkaan, laupeutta ronskisti harjoittavan veneen kuljettajaa? Nykyään lähes joka perheessä tarvittaisiin omaishoitajaa, mutta harvalla on varaa ruveta omaishoitajaksi, se on nykyisin elitismin yksi muoto. Dementikon puoliso on asia erikseen, hatunnosto heille ja voimia jaksamiseen raskaassa osassaan.


      • k/k
        k/k kirjoitti:

        Siis kun pirämme likastamme huolta niin oilemme eliittiin kuuluvia,hyvä me löytäis vaan ne rahat jostain


      • muori maalta

        kuljettamiseen kokonaista asuntoautoa tarvita!
        Herrajumala sentään, ompa ajatukset. Elitistiset.


      • k/k
        muori maalta kirjoitti:

        kuljettamiseen kokonaista asuntoautoa tarvita!
        Herrajumala sentään, ompa ajatukset. Elitistiset.

        Aloituksen niin vastaus oli oikein mitoitettu.


      • tyhjät tynnyrit kaik kirjoitti:

        omaishoitaja ei jaksa keskittyä siihen omaisen hoitoonsa, vaan käyttää aikaansa väärin, niin mihin hän lomittajaa tarvitsee? Jos laiva uppoaa, niin tarvitseeko ns päättävän virkamiehen mennä lomittamaan pakolaisia salakuljettavan, ökyrikkaan, laupeutta ronskisti harjoittavan veneen kuljettajaa? Nykyään lähes joka perheessä tarvittaisiin omaishoitajaa, mutta harvalla on varaa ruveta omaishoitajaksi, se on nykyisin elitismin yksi muoto. Dementikon puoliso on asia erikseen, hatunnosto heille ja voimia jaksamiseen raskaassa osassaan.

        vähän väärä käsitys omaishoidosta noin yleensä.

        Omaishoito tarkoittaa nimenomaan sitä, että omaista hoidetaan siinä kotona tai joku muualla asuva käy häntä säännöllisesti hoitamassa.

        Me elämme ja asumme kotioloissa, elämme kotielämää, kuinka aikansa voisi käyttää väärin. Eihän kenenkään
        kotioloja, ei sinunkaan, tutkita ja seurata mitä milloinkin teet.
        Meilläkin eletään ihan normaalia elämää, paitsi että olen sidottu kotiin, en päse ilman erilaisia sopimuksia käymään edes kaupassa. Mieheni käy omissa töissään joten vietän suurimman osan päivää kaksin puhetaidottoman, vaikeasti kehitysvammaisen lapseni kanssa.
        Haluaisitko todella vaihtaa osia kanssani?
        Minulla on ammatti ja mikäli kävisin töissä, hankkisin varmasti moninkertaisesti sen mitä tästä työstä saan palkkaa. Eikä tarvitsisi tehdä töitä kuin 8 tuntia vrk. Lisäksi saisin normaalit vapaapäivät, nyt niitä on 3 kk.

        En jaksa ymmärtää tätä omaishoitoa ja omaishoitajia vastaan käytävää kampanjaa, oletko sinäkin todella kateellinen siitä, että joku jaksaa hoitaa omaistaan 24/7 melko pienellä korvauksella.
        Eliittiin en todellakaan itseäni laske kuuluvaksi, mutta lastani hoidan niin kauan kuin oma terveys sallii ja voimat riittävät. Tämän kaiken teen rakkaudesta lapseeni.

        Erilaisia omaishoitotapauksia on vaikea verrata toisiinsa, dementikoilla on omat ongelmansa, kuten meillä muillakin. En pidä vastakkainasettelusta tässäkään asiassa.


      • tyhjät tynnyrit kaik
        k/k kirjoitti:

        Siis kun pirämme likastamme huolta niin oilemme eliittiin kuuluvia,hyvä me löytäis vaan ne rahat jostain

        kun nyt on lehdistössä kohistu sitä miten Englannin kruununperijä numero 1 taitaakin olla sairastunut dementiaa aiheuttavaan sairauteen ja Camilla on nyt aika surkuna. Onneksi vallassa oleva Majesteetti on teräsnainen ja kakkosperijä on menossa siveellisesti naimisiin ja valmiina ottamaan maansa ohjaat käsiin.


      • tyhjät tynnyrit kaik
        Anceli kirjoitti:

        vähän väärä käsitys omaishoidosta noin yleensä.

        Omaishoito tarkoittaa nimenomaan sitä, että omaista hoidetaan siinä kotona tai joku muualla asuva käy häntä säännöllisesti hoitamassa.

        Me elämme ja asumme kotioloissa, elämme kotielämää, kuinka aikansa voisi käyttää väärin. Eihän kenenkään
        kotioloja, ei sinunkaan, tutkita ja seurata mitä milloinkin teet.
        Meilläkin eletään ihan normaalia elämää, paitsi että olen sidottu kotiin, en päse ilman erilaisia sopimuksia käymään edes kaupassa. Mieheni käy omissa töissään joten vietän suurimman osan päivää kaksin puhetaidottoman, vaikeasti kehitysvammaisen lapseni kanssa.
        Haluaisitko todella vaihtaa osia kanssani?
        Minulla on ammatti ja mikäli kävisin töissä, hankkisin varmasti moninkertaisesti sen mitä tästä työstä saan palkkaa. Eikä tarvitsisi tehdä töitä kuin 8 tuntia vrk. Lisäksi saisin normaalit vapaapäivät, nyt niitä on 3 kk.

        En jaksa ymmärtää tätä omaishoitoa ja omaishoitajia vastaan käytävää kampanjaa, oletko sinäkin todella kateellinen siitä, että joku jaksaa hoitaa omaistaan 24/7 melko pienellä korvauksella.
        Eliittiin en todellakaan itseäni laske kuuluvaksi, mutta lastani hoidan niin kauan kuin oma terveys sallii ja voimat riittävät. Tämän kaiken teen rakkaudesta lapseeni.

        Erilaisia omaishoitotapauksia on vaikea verrata toisiinsa, dementikoilla on omat ongelmansa, kuten meillä muillakin. En pidä vastakkainasettelusta tässäkään asiassa.

        kampanjaa käydään ja missä? Etkö sinä lue lehtiä ja tiedä mitä maailmalla tapahtuu? Omaishoitajia on aina ollut ja tulee olemaan. Aivan niin kuin lapsiakin syntyy. Aloitushan provoilee yhtä paljon kuin Maria-ohjelma ja eikö tässä ketjussa siksi kaikki ota pienen provoilu näkökulman. :-DDDDDDDDDDDDDD hussh husssh


      • tyhjät tynnyrit kaik kirjoitti:

        kampanjaa käydään ja missä? Etkö sinä lue lehtiä ja tiedä mitä maailmalla tapahtuu? Omaishoitajia on aina ollut ja tulee olemaan. Aivan niin kuin lapsiakin syntyy. Aloitushan provoilee yhtä paljon kuin Maria-ohjelma ja eikö tässä ketjussa siksi kaikki ota pienen provoilu näkökulman. :-DDDDDDDDDDDDDD hussh husssh

        palstalla on viime aikoina ollut kovinkin kitkeriä kirjoituksia omaishoitajista ja heidän ajankäytöstään.
        Sinä et varmaankaan ole ollut asialla, en edes epäile moista.

        Kyllä luen lehtiä ja aina jotain jää mieleenkin.
        Tottahan toki omaishoitajia on aina ollut, mutta aika muuttuu ja käytännöt sen mukana.
        Ennen maaseudulla hoidettiin vanhukset kotona niin pitkään kuin se suinkin oli mahdollista, eikä kukaan maininnut sanaa omaishoitaja.

        Minä en provoile yhtään, olen kaiken sen takana mitä kirjoitan.


      • abc-kissa
        Anceli kirjoitti:

        palstalla on viime aikoina ollut kovinkin kitkeriä kirjoituksia omaishoitajista ja heidän ajankäytöstään.
        Sinä et varmaankaan ole ollut asialla, en edes epäile moista.

        Kyllä luen lehtiä ja aina jotain jää mieleenkin.
        Tottahan toki omaishoitajia on aina ollut, mutta aika muuttuu ja käytännöt sen mukana.
        Ennen maaseudulla hoidettiin vanhukset kotona niin pitkään kuin se suinkin oli mahdollista, eikä kukaan maininnut sanaa omaishoitaja.

        Minä en provoile yhtään, olen kaiken sen takana mitä kirjoitan.

        kannata heitellä helmiä sorkat omistaville.
        Täällä on tarkoituksellinen väärinymmärtäjien armeija. Sanoit niin tai näin, he osaavat aina selittää asian pahoin päin.
        Monilla meillä on tarkkaakin tietoa omaishoidosta, kuinka erilaista se kunkin kohdalla on.
        Kun hoidettava on kotona, eihän häntä tarvi koko ajan niskan takana valvoa, ei kaikkia ainakaan, eikä kaiken aikaa.
        Itse en edes puhu mosista asioista, eipähän saa oman pahan mielen lisäksi muiden kettuillessaan aiheuttamaa. Sehän on tosin kunkin oma asia, puhuu, tai on puhumatta. Jospa puhuminen auttaisi joitakin kehityskykyisiä ihmisiä ymmärtämään edes jotain tästäkin asiasta.
        Vaikka rakkautta saa ainakin ja hyvääkin mieltä.
        Sillä ei kuitenkaan mitään makseta vaikkapa apteekissa.


      • abc-kissa kirjoitti:

        kannata heitellä helmiä sorkat omistaville.
        Täällä on tarkoituksellinen väärinymmärtäjien armeija. Sanoit niin tai näin, he osaavat aina selittää asian pahoin päin.
        Monilla meillä on tarkkaakin tietoa omaishoidosta, kuinka erilaista se kunkin kohdalla on.
        Kun hoidettava on kotona, eihän häntä tarvi koko ajan niskan takana valvoa, ei kaikkia ainakaan, eikä kaiken aikaa.
        Itse en edes puhu mosista asioista, eipähän saa oman pahan mielen lisäksi muiden kettuillessaan aiheuttamaa. Sehän on tosin kunkin oma asia, puhuu, tai on puhumatta. Jospa puhuminen auttaisi joitakin kehityskykyisiä ihmisiä ymmärtämään edes jotain tästäkin asiasta.
        Vaikka rakkautta saa ainakin ja hyvääkin mieltä.
        Sillä ei kuitenkaan mitään makseta vaikkapa apteekissa.

        väärinkäsityksiä, olkoot ne sitten vaikka tahallista provosointia, mutta ei ole pakko provosoitua.
        Niinhän se kyllä on, että joidenkin mielestä hyvä ei ole mitenkään.


    • henrjii

      jos se on verollista tuloa, ei siitä ole mitään hyötyä, kun se vie muita etuuksia, niin kuin köyhien lapsinlisät.

    • Pirre*

      ainakin vastuun ottamista lääketehtailta ja tapahtuneen virheen myöntämistä...eihän se tietenkään terveeksi tee lasta tai yleensä sairastunutta, sehän on selvä..

    • Tilja K

      ...sopimukseen, jossa lääketehtailija ei joudu korvaamaan, jos aiheuttaa vahinkoja. Lääkkeen valmistaja on arvioinut, että korvausvaatimuksia on odotettavissa. Korvaukset maksavat veronmaksajat ja voitot vie lääketehdas. Näin se menee.

      • Nyysiopas

        Korvauksia pitää kyllä maksaa, mutta se oli valtio, joka valitsi meille rokotteen, muitakin oli tarjolla. Muista isoista sivuvaikutuksista ei ole kuulunut, joten tuote oli sinällään hyvä. Sairastueita ei paljoa, sekin hyvä. Se että yhteys paljastui, sekin hyvä.

        Huonoa on sairastumiset. Ilman näin laajaa rokotusoperaatiota, se olisi paljastunut joskus myöhemmin, ehkä. Silloin syy-yhteyttä ei välttämättä olisi ikinä havaittu. Aina roiskuu kun rapataan.

        Tällaisia vastauksia H hakee. Se on provonnut samalla tavalla jotain reilut kymmenen vuotta eri foorumeilla. Ei asia sitä kiinosta tai koske mitenkään, se vain hakee riitelyseuraa. Tavanomainen nettiaddikti trollipeikko, ei sen aikomuskaan ole aikaansaada asiallista keskustelua:

        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#trolli


    • Minä;))))

      Rahakorvaus sinänsä EI auta mitään. Mutta, jos ajatellaan puhtaasti humaanisesti tietysti tuossa tapauksessa auttaa perhettä ja sairastunutta selviytymään paremmin. Pitäisikö sitten rahakorvaus olla ja millä tasolla on erittäin vaikea määritellä. Aivokuntoutus Suomessa on kallista samoinkuin tutkimukset ja kaikki siihen liittyvä. Kun ajatellaan että, kysymyksessä on nuori lapsi ei parhaimmatkaan tahot pysty sanomaan ennalta aavistaen mitä kaikkea milloinkin tarvitaan. Laitos- ja avokuntoutusta ei mielestäni koskaan voida asettaa toisiann poissulkeviksi järjestelmäksi. Lisäksi tuohon on huomioita kaikki muu sälä päälle. Ammattilinen koulutus, asuntojärjestelyt ym.

      Jos, Kela suljettaisiin sitten kokonaan pois ja korvattuvuus olisi kerta korvaus..niin ei hyvä sekään. Kela kuitenkin on asiantuntija elimenä Suomessa näissä kuntoustuspuolen asioissa mielestäni hyvä. Täällä myös koko perhe saa tukea näissä tapauksissa. Sen rahallisessa mittapuussa mitattanu...ei oikein voida mitata. Olemme perhe joka on käyttänyt näitä ns. Kelan järjestemiä kuntoustustukikursseja. Kokemus hyvä. Koska tämän lisäksi että, saat vastaukset avoinna oleviin sen hetkisiin kysymyksii. Tutustut myös muihin perheisiin ympäri Suomea...antaisin itse tälle ns. vertaustukiryhmätoiminnalle kuitekin aika suuren arvon, arjen selviintymiskeinona. Pelkkä tietoisuus ettemme ole suinkaan yksin....auttaa jaksamaan....eli aurinko paistaa;)))

      Ylipäätään tästä rahoitussyhteemistä laajemmin yhteiskunnallisesti tulisi keskustella, ei pois sulkien mitään järjestelmää, vaan rakentaen sitä entistä monipuolisemmaksi. Olemme kaikki yksilöitä. Joten tarpeet ovat myös aina yksilölliset. Tähän sitten tämä että, huomioita myös kunta-sektorin osuus rahoituksessa. Mitkä ovat sillä hetkellä ne olemassa olevat realiteetit. Tämäkin poikkeaa riippuen siitä, missä päin Suomea asut. Keskustelu siis mielenkiintoinen...tästä aiheesta jatkossakin...

      Tsau:Friidu

    • .

      kun et sinä saa, tukehdu vaikka.

    • 43sid

      säälittävä otus. onko niin ,että sydämen kyllyydestä suu puhuu.

      • HE

        VIIMEISELLÄ PORTILLA ON MAKSUN AIKA


      • mitähän ilkeätä minä...?
        H.


      • HE kirjoitti:

        VIIMEISELLÄ PORTILLA ON MAKSUN AIKA

        tunnistaneensa elämän rajoitukset ja valmistautuneensa poismenoon hyvin.
        Kaikenlaista uskontoa on kumarreltu, aina tarpeen mukaan.
        Jos oletetaan että siellä on portti, niin uskon että tolppien väliä laajennetaan ajoissa.
        H.


    • hamekangasta

      nostella vanhoja ketjuja ylös?

      • minä kun en nostele.
        Ainakaan omiani.
        H.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe