Omnia, Espoon keskus

kiitos =)

Mielipiteitä, kokemuksia em. opistosta. Varsinkin aikuispuolen koulutuksista, lähihoitaja tai laitoshuoltaja linjoista. Kuinka monena iltana/päivänä? Oppiiko oikeasti kaikki asiat parissa vuodessa ja muutama tunti illassa.... Kuinka paljon etätehtäviä? Harjoittelua? Voisiko joku muu oppilaitos olla parempi? Kannattaako aikuisen 37v hakea mielummin aikuisopistoon vai sinne kokopäivä puolelle nuorten kanssa...siitäkin haluaisin kannanottoja...

19

7030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ville__

      Joo hei herätys.. haluaisitko todella mennä johonkin nuorten huligaani ryhmään opiskelemaan,jossa ei saa keskittymisrauhaa? Jos todella haluat sitä niin tee sen mukainen valinta :)

    • Eräsentinen

      Ei missään tapauksessa nuorten puolelle. Olin 23, enkä jaksanut juuri peruskoulusta päässeitä kahta kuukautta kauempaa.

      • jlglglglglglgl

        tasapainoiset ja henkisesti kypsät nuoret!

        No, työssähän se sitten nähdään, valikoituuko vai ei, todennäköisesti ei!


    • iiippo

      On siellä nuorten puolella myös yo-pohjainen linja, jonne voi hakea myös jos on suorittanut aiemmin jonkin muun ammattitutkinnon. Siellä siis enimmäkseen noin 20-vuotiasta porukkaa, mutta voi sinne vanhempikin mennä. Itse kyllä hakisin mieluummin aikuispuollle.

    • Enpä voi kehua...

      En voi suositella. Itse opiskelin siellä aikuispuolella (olen sinua 2 vuotta nuorempi).

      Opiskelua oli 2-4 päivänä viikossa, 3,5 tuntia päivässä. Opiskella voi myös iltaryhmässä, klo 17-20.30.
      Harjoittelun ja teoriatuntien määrä yleensäkin riippuu aiemmasta kokemuksestasi, sinulle laditaan oma suunnitelma, jonka mukaan opiskelet. Eli jos sinulla on siis jo jonkinlaista kokemusta tai osaamista, sinun ei tarvitse ko. alaa enää opiskella.

      Jos sinulla taas ei ole minkäänlaista kokemusta, työharjoittelua on ensimmäisenä vuotena 3 x 5 viikkoa erilaisissa paikoissa ja toisena vuonna on kaksi harjoittelupätkää valitsemassasi paikassa (päiväkodissa, vanhusten parissa jne.)

      Teoriatunneista en saanut mitään irti. Opetus oli mitä oli, taso ei todellakaan ollut korkeaa. Aika lailla kylmiltään sai työharjoitteluihin mennä ja siellä sitten selittää nolona, miksi ei ole oppinut koulussa mitään...

      Tiedonkulku ei koulussa toimi, opettajia ei tahdo saada kinni millään keinoilla, joka opettajalla on omat sääntönsä esim. poissaolojen ym. suhteen, tietoa ei anneta eikä sitä saa itsekään mistään kaivettua esiin. Kenellekään meidän ryhmästämme ei jäänyt hyvä maku suuhun ko. koulusta. 28 meitä aloitti, ensimmäisen kuukauden jälkeen 8 oli vaihtanut oppilaitosta ja ensimmäisen vuoden jälkeen meitä oli jäljellä muistaakseni 13.

      • lentsukka1

        Näin se on ikävä kyllä vieläkin.....aivan uskomattoman huonolaatuinen koulu ollakseen laatupalkinnon saanut!!!! Olen ollut elämäni aikana (olen siis jo aikuinen) monessa koulussa, eikä missään ole asiat olleet näin levällään kuin Omniassa. Jos varaa valita, niin älkää hyvät ihmiset valitko Omniaa!


      • Kpihliylhcliug

        Ihan totta, paska paska omnia !


    • nomore1

      Itse opiskelen tällä hetkellä ´'lapsiryhmässä', olen ollut tuolla nyt pari kuukautta ja olen aivan hermoraunioina.. Tänäänkin taitaa olla edessä himassajumittamispäivä kun en yksinkertaisesti jaksa mennä kuuntelemaan apinalaumaa plus kyseisillä tunneilla ei opi mitään.

      Opiskelu olisi mielenkiintoisempaa jos ryhmä olisi yo-pohjainen, niinkuin luulin että se olisi ollut! Karu totuus valkeni tosiaan vasta koulussa ekana päivänä.. Itse olen 25v.

    • Yö hoitaja

      Omnia vs. Diakki. vs. Keuda. Omnia on paras, sitten on Keuda ja armoton häviäjä on Diak. Ennen arvostettu oppilaitos ja nykyään... ei sanat voi kuvata sitä sekoilua.

      • nastatäti

        Kyllä Keuda tullen mennen päihittää Omnian. Omniaan pääsi ja pääsee kaikki ilman valintakokeita ja sen kyllä hiukan vanhempi (23v) huomasi. Lähdin poispuolen vuoden jälkeen toiseen oppilaitokseen. Opetus oli muutamaa opettajaa lukuunottamatta vanhanaikaista pakertamista. Verkko-opetukseen olisin halunnut päästä kun siskokin oli sen käynyt ja siellä olikin parhaat opet mm. kasvatustieteessä ja psykassa. Noi opet vei opiskelijat jopa ulkomaiseen vaihtoon. Liikaa amissäätöö jossa yksi ope, joka tosi ilkeä, paitsi kundeja suosi, ehkä likaakin.


    • Höpöhöpö---

      Keudaan myös pääsee/joutuu ilman valintakokeita. Näin siis jos olet yo ja tai omaat työkokemusta. Keudassa opetus vanhanaikaisempaa ja enemmän peruskoulumaisempaa (=lähiopetusta, jossa tiukka läsnäolopakko. Jos et ole tarpeeksi läsnä, saat potkut koulusta opiskelijana ja opiskelu loppuu siihen.) Omniassa opiskelu vapaampaa, joustavampaa ja työnteko onnistuu hyvin opiskelujen ohessa, Keudassa ei. Keuda vihreine väreineen enemmän kepulainen/demarikepulainen ja Omnia sinisine väreineen kokkari.

      • Anonyymi

        On täysin paska koulu. Opetusta ei käytännössä minkäänlaista ja opettajia ei kiinnosta ottaa vastuuta mistään eikä vastata mihinkään. Työharjoitteluun mennään ilman eväitä ja esimiehet heittävät harjoittelijan ulos ilman syytä, jonka jälkeen ollaan keksimässä vaikka minkälaista diagnoosia jotta päästään oppilaasta eroon. Koulussa ei ole minkäänlaisia sääntöjä, eikä poissaoloihin puututa mitenkään. Sekä oppilaisiin että opettajiin ei voi ottaa yhteyttä. Opetus perustuu ykkösluokkalaisten leikkeihin ja sitten todellakin työharjottelussa käydään kimppuun kun ei pärjää. Onnea kaikille jotka joutuu omniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täysin paska koulu. Opetusta ei käytännössä minkäänlaista ja opettajia ei kiinnosta ottaa vastuuta mistään eikä vastata mihinkään. Työharjoitteluun mennään ilman eväitä ja esimiehet heittävät harjoittelijan ulos ilman syytä, jonka jälkeen ollaan keksimässä vaikka minkälaista diagnoosia jotta päästään oppilaasta eroon. Koulussa ei ole minkäänlaisia sääntöjä, eikä poissaoloihin puututa mitenkään. Sekä oppilaisiin että opettajiin ei voi ottaa yhteyttä. Opetus perustuu ykkösluokkalaisten leikkeihin ja sitten todellakin työharjottelussa käydään kimppuun kun ei pärjää. Onnea kaikille jotka joutuu omniaan.

        Leena Mekkonen-Leppänen on ehdottamasti koulun paskin opettaja. Ei opeta mitään ja antaa perättömiä lausuntoja. Laiska huijaava paskakasa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täysin paska koulu. Opetusta ei käytännössä minkäänlaista ja opettajia ei kiinnosta ottaa vastuuta mistään eikä vastata mihinkään. Työharjoitteluun mennään ilman eväitä ja esimiehet heittävät harjoittelijan ulos ilman syytä, jonka jälkeen ollaan keksimässä vaikka minkälaista diagnoosia jotta päästään oppilaasta eroon. Koulussa ei ole minkäänlaisia sääntöjä, eikä poissaoloihin puututa mitenkään. Sekä oppilaisiin että opettajiin ei voi ottaa yhteyttä. Opetus perustuu ykkösluokkalaisten leikkeihin ja sitten todellakin työharjottelussa käydään kimppuun kun ei pärjää. Onnea kaikille jotka joutuu omniaan.

        Komppaan. Opetussuunnitelmien inkluusio-opetus estää aikuisopiskelijoilta itseohjautuvuuden, kun opinnot etenevät etanan vauhtia pari tuntia viikossa.

        Minkäänlaista yhteispeliä työnantajatahon (työssäoppimispaikkojen) kanssa ei ole, vaan työnantajat odottavat yli 10 vuoden työkokemusta ennen opintojen alkua.

        Ammatillisen koulutuksen tehtävänä on vastata työelämän (työnantajien) vaatimuksiin työvoiman osaamistarpeiden kartoituksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leena Mekkonen-Leppänen on ehdottamasti koulun paskin opettaja. Ei opeta mitään ja antaa perättömiä lausuntoja. Laiska huijaava paskakasa.

        Olen eri mieltä, hän on hyvin empaattinen ja opettaa asiat erittäin juurta jaksaen! Tietenkin, jos itse ei keskity kuuntelemaan ja seuraamaan opetusta ei voi oppiakkaan uutta.


    • Anonyymi

      Sivusta seuranneena ei voi kuin ihmetellä, miten huonokuntoista väkeä Omnia ottaa opiskelijoiksi. Eivätköhän nuo itsekseen tosin karsiudu sitten opintojen kuluessa. Luulisi kuitenkin jonkinlaiset terveydentilavaatimukset olevan opiskelijaksi otettaessa. Hiljattain törmännyt kahteen eri tapaukseen ja opiskelevat vielä eri aloja. Kumpikaan ei enää ihan nuori.

    • Anonyymi

      Tuolla Omniassahan on se Alppilan koulusta pois potkittu opettaja Antti Korhonen, joka oli melkein tappaa sen ruokalasta ulos heitetyn oppilaan viskaamalla hänet portaikkoon. Olen katsonut sen videon YouTubesta ja kyllä on järkyttävää, että tuollainen väkivaltainen napsahtaja saa jatkaa opettajana. Pitäisi kieltää opettajan hommat kokonaan häneltä.

    • Anonyymi

      Tämä taksiliiton koulutuspaikka valinta on vain pakkoajot käänteinen poliisi

    • Anonyymi

      Omnia basketball tiimissä ei ollut yhtään valkoista ihmistä, sentään saa valmennuksen, koulutuksen, ilmaiset ruoat ....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe