Klarna maksu ja osamaksu on PERSEESTÄ

Goku1988

Älkää Hyvät ihmiset tehkö maksu tai osamaksu sopimusta Klarnan kanssa. Kerran tein niitten kanssa sopimuksen osamaksusta viimme vuonna tammikuussa ja nyt kun olin muuttanut uuteen asuntoon huhtikuulla ja olin niillekkin siitä ilmoittanut ( soittamalla ) mutta niitä laskuja ei ole tullutkaan tänne uuteen asuntoon niin totta kai sitten kuvittelin että olen maksanut ne jo ja NYT ( 02.02.2011) tuli joltakin Alektum perintä Oy:ltä paperilappu että ne ovat maksaneet minun laskuni Klarnalta, sen takia että en ole maksanut tai siis noudattanut niitten maksusuunitelmaa ja OVAT mukamas lahettäneet minulle maksu muistutksia ja jne. Siis mitä Helvettiä!!!! kusetusta oikein! Ja nyt joudun maksamaan TRIPLA hinnan Siitä vanhasta tuotteesta jonka kuvittelin maksaneeni jo aikaa sitten ja se pitäisi heti maksaa?? koko summa. Millä rahalla?? nyt tällä hetkellä olen työttömänä ja mitä kelalta saan sitä päivärahaa niin jää itselle vain 30e käteen siitä. Niin että kiva homma. Niille olen soitellut ja lähettanyt valitus viestejä ja nyt miettivät mitä tekevät asialle. Onko kenelläkään muulle tapahanut tälläistä asiaa?

154

39956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanki_aivot

      No etkös sinä ole tässä syypää.. "kuvittelin maksaneeni".. jos ottaa velkaa, niin kannattaa pitää itsensä kartalla siitä paljonko sitä on. Mikset ilmoittanut sinne että osoitteesi on muuttunut/ itse tajunnut että velkaa on vielä.. aika jännä ettet kumpaakaan muistanut ja nyt syytät Klarnaa. Tässä on tyyppiesimerkki ihmisestä, jolla elämän ongelmissa syy on aina muualla. Sen takia se koko elämä sitten kuseekin. Koska ei palkata töihin, syy yhteiskunnassa. Otin helvetisti velkaa, en varmasti maksa korkojen kera, se on epäreilua.

      • wolwes^^

        lue tarkemmin toope, kyllä hän oli sinne ilmoittanut osoitteensa. (( ja nyt kun olin muuttanut uuteen asuntoon huhtikuulla ja olin niillekkin siitä ilmoittanut ( soittamalla ) ))


      • Elvatolv
        wolwes^^ kirjoitti:

        lue tarkemmin toope, kyllä hän oli sinne ilmoittanut osoitteensa. (( ja nyt kun olin muuttanut uuteen asuntoon huhtikuulla ja olin niillekkin siitä ilmoittanut ( soittamalla ) ))

        Minä hoidan vastaavat asiat AINA sähköpostitise. Silloin esim. juuri osoitteenmuutosilmoituksensa voi todistaa. Eivät voi väittää ettekö olisi ilmoitettu. Tosin kirjallinenkaan ilmoitus ei voi taata sitä, että vastaanottaja ymmärtää lukemansa.....


      • KLARNA -------------
        Elvatolv kirjoitti:

        Minä hoidan vastaavat asiat AINA sähköpostitise. Silloin esim. juuri osoitteenmuutosilmoituksensa voi todistaa. Eivät voi väittää ettekö olisi ilmoitettu. Tosin kirjallinenkaan ilmoitus ei voi taata sitä, että vastaanottaja ymmärtää lukemansa.....

        Juuri tuo luetun ymmärtäminen Klarnan "asiakaspalvelijoilta" puuttuu! :(
        He eivät keskity lukemaan ja ymmärtämään, mitä asiakas on kirjoittanut!

        Seuraavana päivänä toinen tytön etunimi iso kirjain piste vastaa meiliin,
        ja saat taas aloittaa alusta!

        Asia ei etene lainkaan! Nyt olen ollut klarna tipujen kanssa "kirjeenvaihdossa" kohta kolme viikkoa, eikä ongelma ole vieläkään ratkennut!

        Klarna teettää toimistotyöt asiakkaalla "tulosta" kuitti, lähetä lippu ja lappu..
        Ja sitten kun ne lähettää, seuraavalta samat liitteet taas puuttuvat!

        Miten firma voi toimia noin, että se hukkaa kuitit!?!?


      • Klarna
        KLARNA ------------- kirjoitti:

        Juuri tuo luetun ymmärtäminen Klarnan "asiakaspalvelijoilta" puuttuu! :(
        He eivät keskity lukemaan ja ymmärtämään, mitä asiakas on kirjoittanut!

        Seuraavana päivänä toinen tytön etunimi iso kirjain piste vastaa meiliin,
        ja saat taas aloittaa alusta!

        Asia ei etene lainkaan! Nyt olen ollut klarna tipujen kanssa "kirjeenvaihdossa" kohta kolme viikkoa, eikä ongelma ole vieläkään ratkennut!

        Klarna teettää toimistotyöt asiakkaalla "tulosta" kuitti, lähetä lippu ja lappu..
        Ja sitten kun ne lähettää, seuraavalta samat liitteet taas puuttuvat!

        Miten firma voi toimia noin, että se hukkaa kuitit!?!?

        Hei,

        Harmillista kuulla, jos koet, että asiakaspalvelultamme puuttuu mainitsemasi taito ja koet ettei asiasi etene.
        Jos koet, ettei asiasi etene ja mieluummin hoidat asiaa puhelimitse, olet aina tervetullut myös soittamaan asiakaspalveluumme.

        Esimerkiksi selvittäessämme epäselviä palautustilanteita, tarvitsemme asiakkailta postista saadun kuittikopion. Myös virheellisellä viitteellä suoritettujen maksujen jäljittämiseksi tarvitsemme kopion maksukuitista. Kuitit pyydämme usein lähettämään sähköpostitse, jotta asian selvittäminen nopeutuu. Tämä toki voi aiheuttaa sinulle asiakkaana vaivaa, mutta monissa tilanteissa tämä on välttämätöntä tilanteen ratkaisemiseksi. Asiakaspalvelustamme voimme myös neuvoa, muita keinoja, joilla voit kuittikopion lähettää.

        Halutessasi voit laittaa meille myös asiasta palautetta osoitteeseen [email protected].

        Ystävällisin terveisin,
        Kaisa
        Klarnan asiakaspalvelu


      • hantsukka

        Hyvin on toiminut asiointi klarnan kanssa. Kiittävät aina maksusta. Jo siitä tietää, että on maksanut.


      • Klarna
        Klarna kirjoitti:

        Hei,

        Harmillista kuulla, jos koet, että asiakaspalvelultamme puuttuu mainitsemasi taito ja koet ettei asiasi etene.
        Jos koet, ettei asiasi etene ja mieluummin hoidat asiaa puhelimitse, olet aina tervetullut myös soittamaan asiakaspalveluumme.

        Esimerkiksi selvittäessämme epäselviä palautustilanteita, tarvitsemme asiakkailta postista saadun kuittikopion. Myös virheellisellä viitteellä suoritettujen maksujen jäljittämiseksi tarvitsemme kopion maksukuitista. Kuitit pyydämme usein lähettämään sähköpostitse, jotta asian selvittäminen nopeutuu. Tämä toki voi aiheuttaa sinulle asiakkaana vaivaa, mutta monissa tilanteissa tämä on välttämätöntä tilanteen ratkaisemiseksi. Asiakaspalvelustamme voimme myös neuvoa, muita keinoja, joilla voit kuittikopion lähettää.

        Halutessasi voit laittaa meille myös asiasta palautetta osoitteeseen [email protected].

        Ystävällisin terveisin,
        Kaisa
        Klarnan asiakaspalvelu

        Joku näemmä kirjoittelee klarnan nimiss...hah, hah


      • Ekonomistipoika
        wolwes^^ kirjoitti:

        lue tarkemmin toope, kyllä hän oli sinne ilmoittanut osoitteensa. (( ja nyt kun olin muuttanut uuteen asuntoon huhtikuulla ja olin niillekkin siitä ilmoittanut ( soittamalla ) ))

        Tässä nähdään, kuinka tyhmiä suomalaiset ovat raha-asioissa ja sitten kitistään, kun on itse sössinyt asiat.


      • Anonyymi
        hantsukka kirjoitti:

        Hyvin on toiminut asiointi klarnan kanssa. Kiittävät aina maksusta. Jo siitä tietää, että on maksanut.

        Miksi vittu kuiten klarna rosvo pitää mun rahoja itellää,eikä palauta niitä?


      • Anonyymi
        Klarna kirjoitti:

        Hei,

        Harmillista kuulla, jos koet, että asiakaspalvelultamme puuttuu mainitsemasi taito ja koet ettei asiasi etene.
        Jos koet, ettei asiasi etene ja mieluummin hoidat asiaa puhelimitse, olet aina tervetullut myös soittamaan asiakaspalveluumme.

        Esimerkiksi selvittäessämme epäselviä palautustilanteita, tarvitsemme asiakkailta postista saadun kuittikopion. Myös virheellisellä viitteellä suoritettujen maksujen jäljittämiseksi tarvitsemme kopion maksukuitista. Kuitit pyydämme usein lähettämään sähköpostitse, jotta asian selvittäminen nopeutuu. Tämä toki voi aiheuttaa sinulle asiakkaana vaivaa, mutta monissa tilanteissa tämä on välttämätöntä tilanteen ratkaisemiseksi. Asiakaspalvelustamme voimme myös neuvoa, muita keinoja, joilla voit kuittikopion lähettää.

        Halutessasi voit laittaa meille myös asiasta palautetta osoitteeseen [email protected].

        Ystävällisin terveisin,
        Kaisa
        Klarnan asiakaspalvelu

        Tämä ainakin on oikea.


      • Anonyymi
        Klarna kirjoitti:

        Hei,

        Harmillista kuulla, jos koet, että asiakaspalvelultamme puuttuu mainitsemasi taito ja koet ettei asiasi etene.
        Jos koet, ettei asiasi etene ja mieluummin hoidat asiaa puhelimitse, olet aina tervetullut myös soittamaan asiakaspalveluumme.

        Esimerkiksi selvittäessämme epäselviä palautustilanteita, tarvitsemme asiakkailta postista saadun kuittikopion. Myös virheellisellä viitteellä suoritettujen maksujen jäljittämiseksi tarvitsemme kopion maksukuitista. Kuitit pyydämme usein lähettämään sähköpostitse, jotta asian selvittäminen nopeutuu. Tämä toki voi aiheuttaa sinulle asiakkaana vaivaa, mutta monissa tilanteissa tämä on välttämätöntä tilanteen ratkaisemiseksi. Asiakaspalvelustamme voimme myös neuvoa, muita keinoja, joilla voit kuittikopion lähettää.

        Halutessasi voit laittaa meille myös asiasta palautetta osoitteeseen [email protected].

        Ystävällisin terveisin,
        Kaisa
        Klarnan asiakaspalvelu

        Yllä oleva on Klarnan oikea sähköposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllä oleva on Klarnan oikea sähköposti.

        Siis viesti.


      • Anonyymi

        Tuo on jo tikolliseen yhtymistä kun on rikollisen kanssa samaa mieltä. Rikollista puolustaessa pitää olla tarkkana. Tarkoitan tikollisella Klarnaa jonka toiminta sotii kaikkea hyvää kaupankäynnin tapoja vastaan. Vaikuttaa vahvasti siltä että klarna edellyttää tuotteen myyjältä 100% sitoumusta siitä että kaikki rahavirta kulkee heidän kautta, ja jokainen liikkeen työntekijä on klarnan alaisia. Itse liike on vain kulissi. Siksi käytin sanaa rikollinen, koska liike ruokkii ilmi selkeästi klarnan toimintaa ainoastaan ja toiminta ei palvele liikkeen etua millään lailla. Liikkeen etua palvee se että liike laskuttaa tuotteen itse, joko lähettää JV, postiennakkona, tai laskun sähköpostiin ennakkona tai tavaran toimituksen jälkeen joka on tietysti yksityiselle arvelluttavaa kun eräät ovat käytännön saaneet romutettua.
        Klarnaa ei tarvita mihinkään näistä.


      • Anonyymi
        Klarna kirjoitti:

        Hei,

        Harmillista kuulla, jos koet, että asiakaspalvelultamme puuttuu mainitsemasi taito ja koet ettei asiasi etene.
        Jos koet, ettei asiasi etene ja mieluummin hoidat asiaa puhelimitse, olet aina tervetullut myös soittamaan asiakaspalveluumme.

        Esimerkiksi selvittäessämme epäselviä palautustilanteita, tarvitsemme asiakkailta postista saadun kuittikopion. Myös virheellisellä viitteellä suoritettujen maksujen jäljittämiseksi tarvitsemme kopion maksukuitista. Kuitit pyydämme usein lähettämään sähköpostitse, jotta asian selvittäminen nopeutuu. Tämä toki voi aiheuttaa sinulle asiakkaana vaivaa, mutta monissa tilanteissa tämä on välttämätöntä tilanteen ratkaisemiseksi. Asiakaspalvelustamme voimme myös neuvoa, muita keinoja, joilla voit kuittikopion lähettää.

        Halutessasi voit laittaa meille myös asiasta palautetta osoitteeseen [email protected].

        Ystävällisin terveisin,
        Kaisa
        Klarnan asiakaspalvelu

        Ja mitähän puhelu asikaspalveluun maksaa 8 € min vai vielä enemmän.


      • Anonyymi
        Ekonomistipoika kirjoitti:

        Tässä nähdään, kuinka tyhmiä suomalaiset ovat raha-asioissa ja sitten kitistään, kun on itse sössinyt asiat.

        Sinähän tässä sössit, et selkeästi tiedä miltä laskun kuuluu näyttää.
        Ketä saa klarnalta viivakoodillisen laskun oleta että ei kukaan muukaan kun en minäkään.
        Eli lasku juonitaan niin epätarkasti ja sotkuisekseksi ettei siitä ota provisoritkaan srlvää.
        Juuri siksi että että saadaan sotkua aikaiseksi ja maksu moninkertaisena kaikkine lisähintoineen ja korotuksineen.


      • Anonyymi

        LUULEE, ETTEI TARVITSE MAKSAA POIS VELKAA.


      • Anonyymi

        Tarvitsetko pikaisesti rahaa? Yllättävät menot, hankinnat ja lainojen yhdistely kätevästi https://vertaalaina.com palvelun avulla. Jo yli 74000 myönnettyä lainaa tänä vuonna!


    • Kojakki71

      Jep. Tyhmää porukkaa siellä. Mullekkin kävin kerran niin että Mukamas olin jättänyt maksamatta laskuja. Pyh sanon minä. Soitin sinne ja kerroin asiasta ja heti pyytelivät anteeksi tapahtuneesta. toivottavasti selviät tuosta asiasta.

    • Asia ja fakta on näin että tämä klarna on niin vitu hieno mesta että heittävät vitusti lapinlisää osamkasuihinsa.

      2x 3DS 2x 3DS peliä uusi luuri = 915€ about.
      Maaliskuussa tilasin konsolit ja seuraavina kuukausina pelit ja nyt elokuussa uuden luurin.
      Tähän mennessä vähentänyt lähemmäs 400€ ehtojen mukaan jottai ei korkoja tulisi, niin perkele seuraava lasku märisee että on maksu myöhässä että jäljellä oleva velka on yhtäkkiä helvetti 1100€ ja rapiat!?
      Juuri elokuun lopuilla maksoin viimeksi laskun klarnalta joka oli 63€ ehtojen mukaan, nyt se kännykän tilattua yhtäkii saatana nousee maksuehtojen mukaan 147 vitun euroo perse kuukausi!? Mistä ne oikee repii tätä lapinlisää kautta muuttaa kk maksut tuplaksi ilmaan mitään järkevää syytä?!

      Jos tähän asiaan en klarnalta saa laskutuksen kautta järkeä niin pistetään perkele kuluttajainsuojeluun asia ja katsotaan mitä he tuumivat. tästä.

      • 17+14

        Soita sinne ja kysy! Kaikkein paras tapa saada tämmöset firmat vaikeeseen tilanteeseen on kun itse soittaa sinne ja esittää kysymyksiä, yleensä heillä ei ole mitään järkevää syytä ja näin ollen ovat siellä kylmä hiki otsalla kun yrittävät selittää. Esität tyhmää ja kyselet paljon, ja sen jälkeen esität ne maksuehdot ja kysyt lisää että eikös asia olekkin näin kuin näissä papereissa on lukenut. Ja sitten teet sen valituksen eteenpäin.


      • MaritaK.

        Minä ostan kaikki laitteet NetAnttilasta, ja Anttila lähettää osamaksulaput tuotteesta, jotka sitten erissä maksan. Erien lukumäärä riippuu ostettavasta tuotteesta. Kun maksaa laskut silloin kun pitääkin, ei ikinä tule mitään probleemaa. Näin on mennyt Anttilankin suhteet jo vuosien ajan. Mulle ainakaan ei tule koskaan mistään mitäänkarhulaskuja, kun maksan laskut kuten pitää. Ei sitä voi ajatella, että "luulin maksaneeni", kai sen nyt jokainen tajuaa, ettei pelkkä luuleminen riitä. En usko että Klarna on yhtään sen kehnompi laskuttaja kuin muukaan firma. Ja mitä siihen Lapinlisään tulee, niin ainakaan Anttila ei lisää mitään suurta Lapinlisää noihin osamaksuihin, korko on vain muutaman euron, eikä tilinhoitomaksuja tule, kun ei ota mitään tiliä. Monet asiat on itsestä kiinni.


      • Anonyymi
        17+14 kirjoitti:

        Soita sinne ja kysy! Kaikkein paras tapa saada tämmöset firmat vaikeeseen tilanteeseen on kun itse soittaa sinne ja esittää kysymyksiä, yleensä heillä ei ole mitään järkevää syytä ja näin ollen ovat siellä kylmä hiki otsalla kun yrittävät selittää. Esität tyhmää ja kyselet paljon, ja sen jälkeen esität ne maksuehdot ja kysyt lisää että eikös asia olekkin näin kuin näissä papereissa on lukenut. Ja sitten teet sen valituksen eteenpäin.

        Klarnalaisilla ei ole mitään häpyä - päinvastoin nauttivat kiusaamisesta ja hihittelevät meille hölmöllle suomalaisille.-


    • KöyhäItsekin

      Paras olisi, että köyhät eivät tilaisi mitään. Jos ei ole rahaa maksaa vaivaista 915€ summaa kerralla, niin voisi miettiä, että tarviiko niitä ostaa ollenkaan.

      • Lkhfds

        Tai voisi odottaa pari kuukautta ja säästää tuon summan ja ostaa sitten käteisellä. Näin minä teen. Ei koskaan mitään osamaksu juttuja.


      • Köyhä1
        Lkhfds kirjoitti:

        Tai voisi odottaa pari kuukautta ja säästää tuon summan ja ostaa sitten käteisellä. Näin minä teen. Ei koskaan mitään osamaksu juttuja.

        Noin pystyy vai rikkaat elämään !!!
        Kaikki palkka menee elämiseen !!!!
        Ei pienestä palkasta jää mitään säästöön !!!!


      • 8ygf824gfh2

        Itsekurin puutetta. Jos pystyt maksamaan tuotteen osamaksulla, pystyt myös säästämään sen hinnan etukäteen. Tällöin saat periaatteessa myös ostetuksi samoilla tuloilla enemmän tavaraa, koska osamaksujen korkoihin ei mene ollenkaan rahaa. Lisäksi kun sinulla ei ole alinomaisia kuukausittaisia lainanlyhennyksiä ja osamaksuja, käteesi jää enemmän rahaa ja saat säästetyksi tuotteesi entistäkin nopeammin.


      • Anonyymi
        Köyhä1 kirjoitti:

        Noin pystyy vai rikkaat elämään !!!
        Kaikki palkka menee elämiseen !!!!
        Ei pienestä palkasta jää mitään säästöön !!!!

        Miten kuvittelet että jonkin ajan kuluttua maksukykysi olisi parantunut kun olet köyhä.
        Näen mahdottomana, ainoa vaihtoehto on olla silloin ostamatta mitään niin ei tule hankaluuksia.


      • Anonyymi

        Parasta olla että rikkaat pitävät suunsa kiinni ja jakavat rahansa köyhille. Eikä tulla valittamaan niille jne. Voisi opettaa sinun kaltaistas vähän jos facetoface tapahtuisi kuka maksaa ja mitä. Maksapa itse 15000€ pelikone Jimmisiltä nii katsotaanpa maksatko suoraa vai otatko osamaksulla sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta olla että rikkaat pitävät suunsa kiinni ja jakavat rahansa köyhille. Eikä tulla valittamaan niille jne. Voisi opettaa sinun kaltaistas vähän jos facetoface tapahtuisi kuka maksaa ja mitä. Maksapa itse 15000€ pelikone Jimmisiltä nii katsotaanpa maksatko suoraa vai otatko osamaksulla sen.

        Itse olen persaukinen ja koen ainakin ettei velalla oma asema nouse. Päin vastoin. Lainanotto on periaatteessa aina kannattamatonta.


    • näin se menee

      No, itse ajattelin hankkia kirjoja ja avata niiden takia Klarna-tilin. En ole aiemmin käyttänyt Klarna-tiliä, mutta uskon sen toimivan ihan hyvin, koska olen kuitenkin joistain muista paikoista tilannut osamaksulla ja koska olen maksanut ne aina eräpäivänä, ei ole ikinä ollut ongelmia eikä tullut karhulaskuja mistään. Se on vain niin, että laskut pitää maksaa ajallaan eikä vain kuvitella maksaneensa. Itsestä se on kiinni, kuten moni muukin asia elämässä.

      • QQWWRR

        Ei ehkä kannata ainakaan parin kirjan takia tiliä avata tai tulee kirjoille hintaa. Tilin avuksesta käsittelymaksua 29 ja laskutusmaksua 3,95 euroa kuukaudessa.

        100 euron arvoiset kirjat maksaa siis 152,70 jos maksat puolessavuodessa pois ja tuohon vielä LISÄKSI KORKO 9,95.

        Ihan huijausta koko Klarna!! Samoin olkaa tarkkoina, jos tilaatte verkkokaupasta mitä vaan niin halpa hinta saattaa johtua siitä, että siinä ei ole mukana alv:tä.!! Myös
        käsittelymaksut/toimitusmaksut/laskutusmaksut on ilmoitettu monesti sekavasti.

        Kyllä itseä kaduttaa tilaus Retkiaitasta. Kerkesin ennen kuin tutustuin laskuun paremmin tyhmyyttäni ottaa osan tuotteista hyväuskoisesti jo käyttöön, joten niitä ei voi enää palauttaa. Tyhmyydestä siis sakotetaan!!


    • ...

      kumma mihin perseaukinen tarvitse tonnin edestä pelejä...

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, pelitkin tarvitsee rahaa.
        Tämä varaton porukka joka ostelee vaikka ei tilistä mitään tietoa on täysin heidän syynsä että joku hiton klarna on luotu meidän kaikkien riesaksi.
        Nyt onkin hyvä kysymys: Kuinka välttää ostamasta niin että ri klarna söherrä siinä välissä, niin että maksu menee suoraan tililtä myyvän liikkeen tilille.
        Onko tähän jokin keino olemassa??


    • kenraali jeesus

      Jos ei osaa seistä omien tekojensa takana ei kannata tehdä yhtään mitään.
      Aina syytetään muita kun ei osata itse sitoa edes omia kenkiä.
      Armeijaan kaikki hipit

      • Anonyymi

        Mene ite senkin hippi.


    • 14+5

      Mä soitin tänään Klarnan asiakaspalveluun kysyäkseni mitä tililleni on tapahtunut kun en pystynyt sitä käyttämään. Mun kirjanpitoni mukaan laskut on hoidettu ja luottoakin löytyy useampi satanen.

      Asiakaspalvelusta saanut mitään tietoa(!!!). Puhelun kuluessa osasivat kysyä luottotiedot(??), ehdottaa muita maksutapoja ostokselleni sekä lupasivat päivittää luottorajani joka veisi pari päivää ja lopuksi toivotettiin hyvää päivän jatkoa...

      Mä sitten ilmeisesti odotan seuraavan laskun että saan tietää mitä tilille on tapahtunut kun asiakaspalvelusta ei irronnut mitään. Hiukka ottaa päähän kun maksoin laskun sen kummemmin sitä katsomatta ja sitten vielä menin repimään sen.

      • kohta entinen klarna

        Eipä tuo osamaksu klarnalla ostosten yhteydessä pelitä mullakaan vaikka oon myös vanha asiakas. koko päivän yrittänyt tilata, ei onnistu ei !


      • Toinen kohta entinen
        kohta entinen klarna kirjoitti:

        Eipä tuo osamaksu klarnalla ostosten yhteydessä pelitä mullakaan vaikka oon myös vanha asiakas. koko päivän yrittänyt tilata, ei onnistu ei !

        Eipä onnistu, eikä pääse myöskään katsomaan laskua tai omia sivuja. "Laskua ei löydy" tai "Kirjautuminen epäonnistui" Pitäköön pumppunsa.


    • Mskjngjknfs4665

      aivan outoa kyseisen puljun toiminta,mikäli tekee uutena asiakkaana ostoksen kaikki menee ok.Ostettu tuote pitää maksaa erissäkin kokonaan pois ennen kuin voi tehdä uuden ostoksen esim.1650e osto josta velkaa jäljellä 700e ja uusia ostoja ei voi tehdä vaikka kaikki erät maksettu ennen eräpäivää ja luottotiedot kunnossa.Korkoehdot todella oudot ja joka kuukausi tuo niiden eräpäivän "viilailu" huvittaa.Muuttavat laskun eräpäivää ja nyt yhtäkkiä tämän kuukauden eräpäivä on viikkoa aikaisemmin kuin viime kuussa.Tällä tavalla ilmeisesti keräävät viivästyskorkoa ja tarkkana jos ei ole niin lasku tulee maksettua myöhässä.

    • ......

      Mahdollista ettei uutta saa ennenkuin edellinen on maksettu, ap juttu "kuvittelin maksaneeni", velallisen pitäisi tietää onko maksanut vai ei, kirjoittaa vaikka paperilaskuun summa ja päivämäärä, netissä jos maksaakin.
      Kuka repii laskunsa kun maksu on suoritettu, minä säilytän monta vuotta tositteet.????

    • antero 53

      Painakaa Hyvät ihmiset Deleteä heti kun nimi Klarna ilmestyy ruutuunne.
      Sen on tuo Hurrien huijarifirma ei Suomea sanaakaan.Ostin vanhimmalle tytölleni iltapuvun NLY Scadinavia AB helmikuun alussa 01.02. 2013 Hintaan 69,95 € .
      Klarnalta tuli ensimmäinen lasku 12.3.2013 , suuruus Yllätys Yllätys 81,95 € .
      Eli Klarnan "Systeemi" on että ensimmäistä laskua ei lähetetä (missä on kahden
      viikon (14 vrk) maksuaika ) vaan kolmen - neljän viikon päästä voidaan lähettää
      ns. muistutuslasku lisäkustannuksin. Tässä tapauksessa :laskutusm.= 3,0 €
      toimitusmaksu =4,0 € Muistutusmaksu = 5,0 € = yhteensä 12,0 € ylimääräistä.
      Eikä tässä vielä kaikki. Maksoin aluksi vain puvun hinnan 69,95 € .
      Klarna osaa tämän huijauksen: 20.04.2013 Tuli Klarnalta Muistutustililasku 18,23 €
      Eli edellisen laskun maksamaton osuus:12,0 € Korko 2,28 € Hallintokulut
      3,95 € Viivästysmaksu 5,0 € YHTEENSÄ 18,23 € Ylimääräistä TÄMÄ ON HYVÄ
      BISNES. Soitin kuluttaja-asiamiehelle ja kerroin tapauksesta . Hän kehoitti minua
      maksamaan tämän laskun , ellen minä pysty todistamaan , että en ole saanut
      alkuperäistä laskua , mutta millä minä voin sen todistaa.He kyllä sanoi että en ole
      ainoa joka on ottanut yhteyttä ja joutunut näin KLARNAN JULKISEN HUIJAUKSEN/
      PETOKSEN UHRIKSI. Eli maksoin 69,95 € maksavasta tuotteesta maksoin 88,18 €
      Eli 26 % enemmän kuin oli tuotteen hinta.
      Eikä tässä vielä Kaikki .KLARNA lähetti sopimuksen 02.04.2013 että olen solminut heidän
      kanssaan tilisopimuksen (he ovat sopineet sen yksipuolisesti) HAH HAH !!!
      Eikä tässä vielä kaikki .Ostin erään tuotteen (14.08.2013)netistä - voi stana maksu menee Klarnan kautta. Laskun ensimmäinen rivi :Velkasaldo edelliseltä laskulta (20.04.2013) 18,23 € , Eli KLARNA Yrittää veloittaa tämän summan vielä toisen
      kerran ( onneksi on maksukuitti tallella) TÄMÄ MENEE KYLLÄ PETOKSEN YRITYKSEN PUOLELLE .EN jätä tätä asiaa tähän ???

      • Hdnelfivf

        'Velkasaldo edellisellä laskulla 18,23€' tarkottaa vain että sinun EDELLISELLÄ laskulla oli sen verran maksettavaa, ei että se on nyt maksettava määrä.
        Olen käyttänyt klarnaa jo vuosia eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa sen kanssa.
        LUKEKAA TOOPET NE KÄYTTÄJÄ EHDOT JA PIKKU PRÄNTIT NIIN EI TULE LAISKUUDEN TAKIA YLLÄTYKSIÄ JA MAKSAKAA LASKUT AJALLAAN NIIN EI TULE ONGELMIA.
        TYHMÄSTÄ PÄÄSTÄ KÄRSII KOKO LOMPAKKO JA SE EI OLE KUIN IHAN OMAA SYYTÄ.
        JOS ESIM KLARNAN EHDOT NÄYTTÄÄ MIELESTÄSI EPÄILYTTÄVÄLTÄ NIIN ÄLÄ KÄYTÄ SITÄ!!


    • luottoluokittaja

      ostetaan vaikka ei ole rahaa, sit kuvitellaan maksavinaan velat pois ja kas kummaa kusessa ollaan. sit itketään täälä että klarna sitä klarna tätä juma mitä touhuu. Ei se klarnakaan mikään punainen risti ole.

    • Jasmin

      Klarna on nykyään niin kovin monessa nettikaupassa laskuttajana, joten (köyhät kyykkyyn) tulee tiliä käytettyä ihan tasaisesti. Vinkini on että säilytätte joka ikisen laskun, ja merkkaatte summan ja päivämäärän mitä ja milloin olette maksaneet. Klarna nimittäin verottaa näpsäkästi jopa siitä että maksaa "ajoissa". Joku tuolla jo noista eräpäivistä mainitsikin, että vaihtelevat. Itselläni on tasan tiedossa mitä ja kenelle maksan, joten jossain kohtaa maksoin tililyhennystä jo ennen laskun saapumista (kuitenkin oikean laskutuskauden aikana, lähettävät laskun kakkospostilla, joten hitaasti tipahtaa laatikkoon.) Muutaman kerran olin euron tai kaksi maksanut liian vähän, kun lyhennys muuttunut. Maksoin tietysti ENNEN eräpäivää vielä loput, ja homma selvä. Valitettavasti seuraavassa laskussa oli napsautettu 5€ muistutusmaksu tilille... Näin kävi useaan otteeseen, ja joka kerta siitä soittelin (toivottavasti joka kerta...). Poistivat kyllä maksun, ja ilmoittivat syyksi sen että heidän järjestelmänsä ei osaa käsitellä kahta maksua yhteen. Hyvät on vehkeet tuon kokoisella yrityksellä, jonka koko toiminta on laskutus ja rahoitus.... Toinen ongelma viime aikoina on se, että olen useasti tilannut Members.com:ilta, ja valinnut laskutustavaksi tilin. Paketti tulee, ja mukana lasku/lähetyslista, jossa selkeästi lukee, että olet valinnut osamaksun, älä käytä tätä laskua maksuun. Muutamaa viikkoa myöhemmin tipahtaa muikkari, jossa koko summa muistutusmaksu yms. Ja soittamaan taas... 3 kertaa tähän mennessä näin käynyt, ja viimeisillä kerroilla korostanut että homma ei toimi, viekää kiitos asiaa eteenpäin. Jatkuu kuitenkin... Kun ostat Klarnan laskulla, lasku tulee siis paketin yhteydessä, postissa tulee vain muistutus, jos et tätä ap. laskua ole maksanut.

      Yhteenvetona siis, jos olet rikas ja rakas, maksa heti kerralla kaikki, ja ole onnellinen. Jos taas olet täällä perus mattimeikäläisen tasolla, ja elät velaksi, ole tarkkana Klarnan laskujen kanssa. Selvää et heidän koroista yms saa, mutta ainakin tiedät mitä maksat, milloin maksat, ja silloin kun varmasti veloittavat turhasta, ja heti soittoa perään jos ongelmia on. Kiitos ja aamen.

      • Jasmin

        Lisään tähän vielä, että nuo aikaisinmaksuista aiheutuneet muikkarit, jotka sitten peruivat, vaikuttivat niinkin hauskasesti että luottorajani laski hyvin pieneksi, ja pitkäksi aikaa, johon asiakaspalvelusta ilmoittivat että eivät voi vaikuttaa. Eli se että olin kiltti ja reipas, ja maksoin ajoissa, tarkoitti että olen epäluotettava epeli, jolle ei parane liikaaa antaa kerralla :D


    • dfsgkljdsfg

      Klarnan korko 22% 3,95€ kuukaudessa. Mulla on 439€ saldo tuolla ja kas siitä menee siis yhteensä semmoset 12€ kuukaudessa kuluihin.
      Ei oo järkee..

      • tahtoo tietokoneen

        http://www.verkkokauppa.com/fi/klarna

        Kun katsoo vaihtoehtoja, niin 12 kuukauden osamaksu Klarnalta on varsin edullinen. Maksat vain luotonavausmaksun 29,00 euroa sekä tilinhoitomaksun 3,95 €/kk. Lainasta et joudu maksamaan varsinaista korkoa ollenkaan. Kuluja tulee siis yhteensä 76,40 €, joka tekee 6,37 € kuukaudessa. Ei ole paha lainan hinta esim. 1000 euron suuruiselle ostokselle.


    • 3827+ow35n

      Klarna laskua EI kannata käyttää missään muodossa.

      • Anonyymi

        3827 ow35n kannattaapas käyttää! Sinä voit jättää käyttämättä mutta mä käytän Klarnaa koska luotettava ja nopea maksutapa.


    • leijona

      Klarnan laskusta. Olen tilannut aikaisemmin tuotteita, jotka ovat menneet laskulle ja minulla ei ole ollut mitään ongelmia, ja maksoin ensin kuukausittain jonkin aikaa ja sitten loput hoisin kerralla pois ja that`s it.

      • Klarna

        Hei,

        Ompa mukava kuulla, että kaikki on sinun kohdalla sujunut ongelmitta. On myös kiva nähdä, että olet kirjoittanut positiivisesta kokemuksestasi tälle keskustelufoorumille.

        Jos sinulla on kysyttävää Klarnasta tai laskuistasi, olet tervetullut laittamaan meille viestiä.

        Mukavaa joulun odotusta toivoen
        Kaisa
        Klarnan asiakaspalvelu


      • mikä mättää
        Klarna kirjoitti:

        Hei,

        Ompa mukava kuulla, että kaikki on sinun kohdalla sujunut ongelmitta. On myös kiva nähdä, että olet kirjoittanut positiivisesta kokemuksestasi tälle keskustelufoorumille.

        Jos sinulla on kysyttävää Klarnasta tai laskuistasi, olet tervetullut laittamaan meille viestiä.

        Mukavaa joulun odotusta toivoen
        Kaisa
        Klarnan asiakaspalvelu

        Hyvin on Klarna toiminut,lasku tulee ajoissa jossa selvästi minkä verran on velkaa jäljellä.Korko tulee tietenkin velkasumman mukaan.
        Ihmettelen AP;n laskuja,että kuinka ne eivät tulleet perille jos on tehnyt osoitteen muutoksen postiin.
        Taitaa olla nyt vain niin ettei ole jotain asiaa hoidettu ajallaan.
        Kai jokainen katsoo laskusta minkä maksaa kuinka paljon on jäljellä velkaa,ettei tarvitse kuvitella että velat on suoritettu.
        Pitää olla tarkkana ja seurata että maksetut suoritukset näkyy tulevalla laskulla oikein.


    • kymysmymys

      Koska Klarnan osamaksu lasku tulee tilauksen jälkeen?

      • Klarna

        Hei,

        Jos kyseessä on ensimmäinen tilauksesi Klarna Tili maksuvaihtoehdolla, lähetetään sinulle ensimmäinen tililasku seuraavassa kuussa.

        Jos sinulla on entuudessaan jo muita tilauksia Klarna Tililläsi, lisätään uusin tilauksesi välittömästi Klarna Tilisi velkaan. Tilaus näkyy listattuna uutena tilauksena tililaskullasi kuitenkin vasta seuraavan kuukauden tililaskulla.

        Tililaskut lähetämme kerran kuukaudessa pääsääntöisesti 20.päivä, muutamia poikkeuskuukausia kuitenkin vuodesta löytyy.

        Eräpäivä on 14 päivää laskun lähettämisestä ja usein osuukin seuraavan kuukauden ensimmäisille päiville.

        Lisätietoa Klarna Tilistä saa asiakaspalvelustamme tai sähköpostitse osoitteesta [email protected].

        Ystävällisin terveisin,
        Kaisa
        Klarnan asiakaspalvelu


    • ______

      En muista koska tilasin, laskut tulivat aina näin, joskus 15. tai 17.pv, eräpäivä 3. tai 4. päivä.
      Maksoin myös kaikki loput yhdellä kertaa ja hyvin sujunut.

    • homma on klarna

      Kokemusta varmaan jollakin täälläkin luulisi olevan, eli voiko klarna tilin noita osamaksu hommia maksaa vaikka kaksi tai useampia kertoja kuukaudessa?

      Tämän kuun alussa maksoin minimisumman ja nyt kun rahatilanne antaa myöden niin voisi maksaa reippaasti lisääkin ennen uuden tammikuisen laskun tuloa. Ehkä ne kuukausittaiset korotkin ovat pienemmät kun klarnatilillä oleva velkasumma on pienempi ennen seuraavaa laskua...

      Viitenumero ainakin on sama, eli ilmeisesti voi maksaa miten monta kertaa kuukaudessa haluaa?

      • Klarna

        Hei,

        Olet tervetullut maksamaan Klarna Tilillesi juuri niin paljon kuin haluat. Maksusuorituksia voit tehdä myös useamman kuukaudessa. Mitä enemmän kuukaudessa maksat, sitä nopeammin myös maksat kokonaisvelkasi.

        Klarna Tilin viitenumero on aina sama, jolloin voit huoletta maksaa Klarna Tilillesi ennen uuden laskun lähettämistä.
        Klarna tililaskut lähetämme pääsääntöisesti joka kuukauden 20.päivä, lukuun ottamatta muutamia poikkeus kuukausia. Laskulta aina näet jäljellä olevan velkasaldosi ja kyseisessä kuukaudessa maksattavan minimisumman.

        Jos sinulla on kysyttävää Klarna Tilistä tai yleisesti Klarnasta, olet tervetullut laittamaan meille viestiä osoitteeseen [email protected]

        Mukavaa joulua!
        Terveisin
        Kaisa
        Klarnan asiakaspalvelu


    • aito köyhä

      Onneksi olen niin köyhä ettei ole varaa tilata mistään mitään.

      • 3+18

        Ei niin köyhä voi ollakaan, ettei voisi tilata velaksi (niin moni ainakin ajattelee).


      • Anonyymi

        Jos oot niin köyhä niin miten nettiä voit käyttää? Eikös sekin maksa?


    • cdon-asiakas111

      Itse ostin alle 20e tavarat cdon.comista. Tuntui oudolle se, että olis maksanut ne osarina.

      Sama firma laskuttaa myös tvshopitissa olevan Tvins-nimesen firman juttuja.

      Siis tyhmää koko homma. Se on kait nordean juttu?

      Jos musiikin tai elokuvien keräämistä tekee, nii kannattaa mielummin ostaa MTV:n verkkokaupasta ja maksaa suoraa ostot verkkomaksuna.

    • Klarna sucks balls

      Testasin juuri Klarnanpaskaa Verkkokauppa.comissa.

      Laitoin tilaukseen tietokonekomponentteja

      prosessori
      prosessijäähdytin
      näytönohjain
      näyttö
      muisti
      emolevy
      virtalähde

      Hinta yht. 1689 euroa

      Valitsin Klarna-tili ja kuukausieräksi oliko se nyt 159 euroa.
      VASTAUS: SUMMA LIIAN SUURI, KLARNA EI VOI HYVÄKSYÄ TILAUSTA...

      Otin yhden osan kerrallaan pois. Joka kerta tuli sama vastaus: SUMMA LIIAN SUURI, KLARNA EI VOI HYVÄKSYÄ TILAUSTA...

      Lopulta summa oli 159 euroa. Vastaus: SUMMA LIIAN SUURI, KLARNA EI VOI HYVÄKSYÄ TILAUSTA...

      Näin verkkokauppa.com menetti lähes 2000 euron myynnin ja Klarnanpaska korkotuloja. En todellakaan ymmärrä mikä VlTUN pulju se Klarna on. Joku haistapaskan pulju joka on k.usettanut useat verkkokaupat edullisilla palveluillaan.

      Sama toistui muissakin verkkokaupoissa.

      KLARNA: Haista löysä sian v.itun liipasin. Toivon sydämeni pohjasta, että Klarna emoyhtiöinen menee konkurssiin mahdollisimman pian. Mieluummin jo eilen.

      • Älä spämmää samaa viestiä moneen ketjuun. Etenkin, jos sinulla ei ole mitään asiaa. Klarna totesi sinut liian suureksi riskiksi haettuun luottoon nähden, ja se siitä.


      • Hohohohhohehehe

        "menee konkurssiin mieluummin eilen" xD


      • Anonyymi

        Voivoi jollai jäi tietokone kasamatta :D Jimmisiltä kannattaa hommata ennemmi ja sieltäki voi Klarnan valita osamaksulla


      • Anonyymi

        Klarna haluaa sun maksavan pienemmällä summalla usemman ajan sitä kuukausittain 159€/kk on liian iso sinullle että suosivat pienempää eli oma vikasi on se että Klarna ei hyväksy 159€/kk kun ei tajuta valita pienempää osamaksua ottaa. Itse maksain aina 3 vuoden ajan kun silloin saa aina sen mahdollisemman pienen osamaksun ja samalla jää rahaa paremmjn muuhunkin.


    • Vastuuton

      Itse olen klarnaa käyttänyt aikonaan, ja ei ole mitään pahaa sanottavaa.
      Asiat hoituivat aina moitteetta. Viimeisen kerran asioidessani en vain saanut laskujani hoidettua, ja ne pääsivät ulosottoon.
      Tämä ei tietenkään ole klarnan syy vaan omaa tyhmyyttäni.

      Halusin vain antaa klarnalle suositukseni. Hyvä palvelu, jos vain itse on vastuullinen kantamaan oman osansa sopimuksestaan.

      • 4+6

        "Hyvä palvelu, jos vain itse on vastuullinen kantamaan oman osansa sopimuksestaan."

        12 kuukauden osamaksu on lisäksi edullinen. Kaikki kulut ostoksen koosta riippumatta yhteensä alle 80 euroa eli todelliseksi vuosikoroksi tulee isossa 1500 euron ostoksessa reilusti alle 10 prosenttia.


      • tyytyväinen asiakas

        "Halusin vain antaa klarnalle suositukseni. Hyvä palvelu, jos vain itse on vastuullinen kantamaan oman osansa sopimuksestaan."

        Itsellä tuore kokemus Klarnasta. 12 kuukauden osamaksulla tilasin. Ehdot olisivat saaneet olla selvemmin asiakkaan tiedossa etukäteen (voi olla että oli verkkokauppiaan vika), mutta kallis Klarna 12 kuukauden osamaksu ei kuitenkaan ole, paitsi ihan pienille ostoksille. En neuvo ketään tekemään isompia ostoksia pelkästään sen takia, että se on suhteellisesti edullisempaa. Ensimmäinen lasku tuli runsaan kuukauden jälkeen ostoksesta. Soitin ja ilmoitin pystyväni maksamaan koko ostoksen yhdellä kertaa, mutta joudunko nyt maksamaan luotonavausmaksun 29 euroa? Sanoivat, että en joudu, enkä myöskään tilinhoitomaksua, jos maksan koko kokonaisvelan 4.10. mennessä. Tein työtä käskettyä ja säästin 29 € 12 x 3,95 € = 76,40 €.

        76,40 € ei olisi kuitenkaan ollut paha lainan hinta tonnin ostoksesta nykymarkkinoilla. Kaiken A ja O on se, että maksaa lainansa 12 kuukauden maksuaikataulun mukaan eikä minimisumman mukaan.


    • Ripapapa
    • Huono luottotiedoton

      Jos sulla on luottotiedot kunnossa ja hoidat raha-asiasi, Klarna ei välttämättä myönnä osamaksua. Kuten edellisen kommentoijan linkissä todetaan; "Svenska Dagbladet on paljastanut yhden Klarnan perustaja-johtajista sanoneen eräässä tilaisuudessa, että paras asiakas on se, joka ei maksa heti. Klarnalla on oma perintäyhtiö Segoria."

      Itse olen luottotiedoton ja kokeilin saada silti ostokseni Klarnan osamaksulla. Heidän mukaansa kun ostohetkellä merkitsi aiempi historia heidän kanssaan tai jos oli uusi, kuten minä, osamaksu onnistui tälläkin taustalla.

      Vuoden jälkeen, edelleen samoja ostoksia maksellen totesin, että velan vähetessä en enää voi ostaakaan osamaksulla tai laskulla 14 vrk:n maksuajalla, kun heille selvisi, että maksan laskuni kertaakaan myöhästymättä.

      Olen siis huono asiakas vaikka luottotietoni menettäneenä olisin kai mielestään kuulunut siihen ryhmään joka tuottaa myöhemmin massia oman perintätoimistonsa huikeilla koroilla.

      http://www.kauppalehti.fi/omayritys/kul...aa/201404666820

      Ei ole uutta esim. erään tuttavani kohdalla saada karhukirjettä "maksamattomasta laskusta" vaikkei laskua oltu välitetty toimittaa lainkaan.
      Kun oli pyytänyt sitten toimittamaan laskua sähköpostitse, oli sekin "kadonnut" jonnekin. Noin kahdesti. Minne lie oli kadonnut kun tietoturva koneessaan ei sähköposteja ollut heittänyt edes roskapostiin. Eli olivat jättäneet laittamatta kokonaan.

      e-lasku ei Klarnalle käy, tuota oli tiedustellut. Kysyin piruuttani samaa maksuvaihtoehtoa paperilaskun sijaan.
      Ei ole kuulema näköpiirissä tuo vaihtoehto.

      Aivan sama, kumma firma se näkyy olevan.

    • suomalaiset dorkia

      En kyllä ymmärrä, että oletteko te nyt niin aivottomia nettishoppaajia, vai mitä!
      Lukekaa se pienellärpäntätty niin tiedätte aina minkä asioiden kanssa olette tekemisissä.

      Tämänlaiset haista vitut ei ole oikeen järkevää soperrusta, tai no jos ikä on siinä 16-18 luokalla, niin on se ymmärrettävää.

      Jos pankista ottaa lainaa ja jää maksamatta, niin se nousee korkoa samalla lailla kuin missä muussakin paikassa, ja kun olet hyväksynyt ehdot, niin ei se niiden antajien vika ole, vaan ottajien, jotka ottavat tämän lainan kontollensa.

      Joten KATSOKAA PEILIIN helvetin idiootit.

      • itse olet

        Heh. taidatkin itse juuri olla tuon 16 vuotta kun noin lapsellista tekstiä suollat ja haukutkin vielä toisia. Aika epäkypsää ja hyökkäävää käytöstä.


    • ahti59

      Klarna ei välttämättä myössä osa-maksulla jos on vaikkapa pankista asuntolaina autolaina, vaikka luottotiedot olisivat priimakunnossa, tulee: "Klarna ei voi hyväksyä maksuasi, summa liian suuri". Näin myöskin halpojen (n.20€) tuotteiden kohdalla. Koskaan en ole aikaisemmin Klarnalta yrittänyt tilata, nykyään eläkkeellä. Mutta yhtään luottomerkintää ei ole tullut, joten ihmettelen suuresti tätä Klarnan toimintaa.
      Seiinä meni verkkokauppa.cominta 1200€ täysin ohi suun, klarnalta korot.

      • fewijfewij

        No ei. Mistä se Klarna saisi tietoonsa asuntolainat yms. pankkien lainat? Eihän se missään välissä edes pyydä kertomaan muista veloista.


    • niimpäniin

      No ei. Ei ne siellä mitään mistään tajua. Hoitaneet hommansa niin taidokkaasti että saaneet jo viranomaisetkin kiinnostumaan.

    • yksiasiakas

      Esimerkiksi CDOn.COM ja TWInS laskuttaa ostokset KLARNAN kautta. Laskussa on ilmoitettu minimimaksu, ja jos käytät sitä, niin saat osamaksusopimuksen. Kun maksat kerralla, niin asia pihvi. Kauppa on periaatteessa aina osamaksusopimus niinkuin Nordean tai OP rahoituksenkin jutut..

      Jos esim. CDON.COM laskun haluaa maksaa suoraan CDON.COM-yritykselle, niin ne laittaa laskun lähetykseen,mutta ottaa siitä palvelumaksun.

      Se tässä on huonoa aiempaan, että jos tilaat jotain musiikkia tai vastaavaa jostain kampaniasta, niin joutuu odottamaan KLARNA-laskua pari päivää. Se on turvallisuus riski että maksaisi suoraan viitesiirron oston yhteydessä kuten esin. Veikkauksen tai elisan verkkokaupassa.

      • niimpäniin

        Joten, summa summarum; älkäämme käyttäkö klarnaa.
        Nimittäin se jos mikä, on TURVALLISUUSRISKI.

        "Kun maksat kerralla, niin asia pihvi." *reps*


      • voihvoih
        niimpäniin kirjoitti:

        Joten, summa summarum; älkäämme käyttäkö klarnaa.
        Nimittäin se jos mikä, on TURVALLISUUSRISKI.

        "Kun maksat kerralla, niin asia pihvi." *reps*

        Paljon parempi neuvo on, että ei osta ikinä mitään osamaksulla. Jos rahaa ei ole, jääkööt tuote hankkimatta. Kaikkea ei tarvitse saada heti. Yksi hailee, vaikka muilla jokin tavara olisi, jos rahaa ei ole, sitä ei hankita.


    • Tomppa212

      Klarnan kannattaisi myös katsoa miten Verkkokaupat Klarnaa mainostavat. Verkkokauppa.com hyvä esimerkki, "Koroton Klarna" ja 300€ ostos erissä maksaa 370€ :)

      • 20+17

        No korotonhan se monissa tapauksissa onkin, ainoastaan tilinhoitomaksun ja luoton avausmaksun he perivät. Ehdot ja hinnat ovat aika selvästi sanottu verkkokauppa.comin sivulla: http://www.verkkokauppa.com/fi/klarna . Se kauppa, josta itse ostin tietokoneeni, ei ollut yhtä selväsanainen Klarnan ehdoista. Yhdyn siis toivomukseesi.


    • eikiitosenäänkoskaan

      Klarnaa jouduin viimevuonna käyttämään otin osamaksulla ja aina kun lasku tullut niin kokonais summa suurenee aina!! eihän siitä ikinä pääse eroon. -__-

      esimerkki; viime laskussa kokonais summa oli vielä 320e ja uudessa laskussa vielä maksettavaa jäljellä 340e ?! perus kusetusta. hetikun pääsen irti klarna laskusta en enään ikinä käytä kyseistä palvelua.

      Plus; joskus minulla katosi yksi klarnan lasku ja soitin sinne ja sanoin että voiko he lähettää uuden laskun koska en löydä kyseistä laskua mistään niin eivät koskaan lähettäneet laskua vaan tuli perintä kirje ! ja siinä luki kuinka muistutus kirjeitä lähetellyt vaikka eivät olleet.. en siis kannata millään tasolla klarnaa enkä suosittele.

      • Lyhennän 100 tai 200

        Älä nyt viitti jauhaa p a s k a a isolla suolipuristuksella.

        Jos edellislaskussa on ollut summa 320 euroa, etkä ole lyhentänyt siitä kuin minimi erän noin 7 euroa, ei ole velkasi voinut pienentyäkään, olet maksanut alle koron ja tilihoitomaksun kokoisen summan. Jos velka on noussut yhteensä 20 euroa siinä on täytynyt olla mukana muistutus eli huomautusmaksu ja jotain muuta. Niinpä summa on ollut hyvinkin 340 euroa.

        Kokonaissumma ei suurene koskaan kun maksan hieman enemmän kuin sen "maksa vähintään" se ja se summa.

        Omat klarna saldoni pyörivät 200 - 1500 euron tiimalasissa. = velkaa. Kun saattaa tulla ostettua äkkiä joku tosi tarpeellinen, niin velka ei ehdi nollille. Eikä kannata antaa mennäkään, koska uuden "lainan" kynnyksellä olet "uusi asiakas" ja joudut maksamaan tilinperustamismaksut uudelleen ja silleen. Klarna tili kannattaa pitää auki koko ajan. Ostaa vaikka 50 euron heräteostos jostain. Klarna on kuitenkin edullinen 14 pv - 12 kk maksuajalla mitattuna. Kaikkein edullisin 14 pv - 3 kk.

        Itse lyhentelen velkoja 100 - 200 euron summissa, keskiarvolla.


      • djfjvjfgvjfjvbjk

        "Eikä kannata antaa mennäkään, koska uuden "lainan" kynnyksellä olet "uusi asiakas" ja joudut maksamaan tilinperustamismaksut uudelleen ja silleen. Klarna tili kannattaa pitää auki koko ajan. "

        Kiitos vinkistä, jonka huomasin vasta äsken. Ehdin valitettavasti viime viikolla maksaa melko ison velkani etuajassa pois, mutta yritän seuraavalla kerralla olla älykkäämpi.


    • Hauho

      Siis itse käyttänyt Klarnan tiliä ja ostanut laskulla, ei siis mitään ongelmaa. Olen maksanut tilini pois ja kun olen jotain isompaa tarvinnut , niin ostanut uudestaan Klarnalle. Kiitos hyvästä palvelusta. Ei todellakaan mitään ongelmaa. Ja ei lasku kasva jos kuukausittain sitä lyhennät.

      • hhvhvhrhrhghg

        Minullakaan ei mitään valittamista, päinvastoin. Klarna on siinäkin mielessä asiakasystävällinen, että jos tekee pyydettyä suuremman lyhennyksen, ylimäärä huomioidaan jo seuraavissa maksuerissä tasaisesti eikä vasta lopusta päin vähentäen.

        Verkkokauppa.comista kun ostin, valitsin nimenomaan Klarnan osamaksun eikä jotain ihme Apurahaa. Klarna oli sitä paitsi edullisempi, vaikka verkkokauppa.com ei sitä paljon mainostakaan.


    • KlarnaRules2016

      Ihmettelin tossa hetki sitten että mihin hävinnyt mun joka kuukaisittainen joku mikä lie tilinhoitomaksu 3.95€ Noh nähtävästi olen maksanut jonkun ostoksen pois joka tämän aiheutti ja nyt sitä ei enää tule kunhan tajuaa maksaa sen ilmoitetun summan kuun alussa. Samalla taisi korko tipahtaa koska lienee jokin ostos koroton jne ja se siellä nyt pyörii.

      Klarna on erittäin kätevä kun muistatte aina maksaa ajoissa ja tosiaan ei sitä ihan pienintä vitosta mitä ne ehdottelee vaan ihan reilun summan.

    • Klarnasukereen

      Kun teille soittaa, niin joskus luvataan soittaa takaisin. Soittoa ei ikinä tule.

      KLARNAN teamleader joka täällä ottaa osaa keskusteluun voisi vastata! Tätä ketjua kun lukee, ainakin 15 ihmiselle on sanottu noin, eikä puhelua ole tullut. Tämä on minusta pettämistä! Ja asiakkaiden aliarvioimista.

    • DeadlyMindTrip

      Itsellä kanssa klarna käytössä eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa. En ole kyllä koskaan ottanut asiakaspalveluun yhteyttä mutta eipä ole tarvinnutkaan kun maksaa laskunsa ajoissa. Ja miten ihminen voi kuvitella että on maksanut laskunsa. Ei se kuvitteleminen auta vaan pitää selvittää että onko ne maksettu vai ei. Ja jos niitä laskuja ei kuulu uuteen osoitteeseen niin selvittää että onko ne saanut mun muuttoilmoituksen ja uuden osoitteen. Klarna on hyvä systeemi jos ihminen ei ole tyhmä niin klarna toimii todella kätevästi. Klarna ei ole perseestä vaan sinä ihminen.

    • Bfjvkdnhf

      Klarnan kans ei tule mitään ongelmia jos edes leikkii vastuullista aikusta ja pitää huolen niistä laskuista!

      Se ei ole klarnan syy ettet ole perillä laskuistasi ja 'kuvittelet' maksaneesi ne etkä osaa kaivata laskua ja käydä edellisestä osoitteestasi kysymässä onko ne tullu sinne. Monet ihmiset joutuu tekemään niin muuton jälkeen.

      Mie olen ollu klarnan äärettömän tyytyväinen asiakas jo monta vuotta eikä mitään ongelmia ja yllätyksiä tule ko lukee ne ehdot ja pikku präntit ja hoitaa laskut niinkö pitääki.

      Viimeisin ostos oli ipad air eli lainan suuruus oli 450€ vuodeksi, eli 42€/kk tilinhoitomaksun kanssa. Kun ostos on 450€ niin tilinhoito maksusta vuoden aikana kertyvä ylimääräinen n. 40€ ei todellakaan haittaa yhtään!

      Klarna on äärettömän hyvä minunlaisille köyhille mutta tunnollisille ihmisille! Klarna ite ei tietenkään hirveästi meistä kostu x)

      Klarnan avulla tämä minimi sairaseläkkeellä elävä 30v naikkonen pääsi "nykyaikaan" x)
      (en omista tietokonetta ja puhelin on vanhaa mallia niinkö pitääki eli siihen ei saa nettiä)

      Kiitos klarna!

    • härpäke05

      Mä ostin 2015 syksyllä uuden läppärin . Kun vanha isolla näytöllä oleva xp hässäkkä alko piiputtaa... osamaksulla klarnan kautta.. hyvin toiminu. alussa oli isommat maksut nyt pienentyny kun härpäke kohta kuitattu ! ei ollu mitään ongelmaa ..vaikka laskut olen maksanu aina vähän myöhässä ..aina olen ne kuitenkin maksanut ... ei mulla muuten olis ollu rahaa ostaa noin kallista läpykkää,,, kun työttömänä ... tää mun kokemus...

    • OhJee_

      Vissii hirveät korot?

      • OhJee_

        Siis klarna osamaksu laskussa?


      • uhjaa

        Ilmatteeksi ja hyvää hyvyyttäänkö pitäisi maksuaikaa antaa? ;)


      • OhVit__

        No uh pärkele kunhan kysyin... :D


    • Käyttäisinjos

      KÄyttäisin mielelläni Klarnaa siinä missä muitakin vastaavia palveluita, mutta tiedon saaminen tosiasiallisista kuluista ja vaihtoehdoista on TODELLA nihkeää! Jos esimerkiksi harkitsen isoa osamaksutyyppistä ostosta Ikealta (Hei-tili tai Hei-laina), niin heillä on sivuillaan jo valmiiksi tuommoinen härpäke, jolla voi laskea todelliset kulut ja todelliset maksuajat jne.

      Verkkokauppa on ainoa, joka edes vähän näitä yrittää valottaa Klarnankin oikeita kuluja, mutta muut verkkokaupat eivät kerro Klarnan kanssa solmimiaan sopimuksia eikä Klarna itse kerro miten nämä käytännössä menevät.

      Onhan heillä nämä tiliehdot, joita tässä olen tavannut läpi, mutta en silti saa kunnolla ja selkeästi ja helposti selville paljon kuluja tulee. En pysty vertailemaan mitä tapahtuu kuukausikuluille jos maksan summan a versus jos maksan summan b. Enkä tiedä paljonko minun pitäisi vähintään maksaa, jotta maksusopimus pysyisi heidän noissa 1/24 maksuehtorajoissa.

      Asiaa ei myöskään auta se, ettei osamaksuvelkoja pääse Klarnan sivuille tarkistelemaan. He vain lähettävät laskun ja vasta siinä näkee miten asiat ovat. Tämä on suuri ongelma, kun kuitenkin muut vastaavat palveluntarjoajat päästävät sivuilleen kirjautuessa tarkistamaan ns.oman tilin/lainan/velan tilanteen, tapahtuneet maksut jne.

      Hermostuttava palvelu kerta kaikkiaan!

    • hommatoimiinut

      Monta kertaa on tilattu, esim. tarvii jotain ja maksan palkkapäivänä (ja esim jos palkka sattuu olemaan suurempi maksupäivänä). Hyvin on aina toiminut. En ole maksettu mainos. Mistä kenkä puristaa? Klarna on OK, viimeksi tilasin Ilkka Remeksen uusimman kirjan laiskana laskulla jonka maksoin vähän aikaa sitten.

    • Asiakas666

      Klarna on siitä hyvä firma, että voi maksaa vain 9-15e kuukaudessa vaikka ostaisit 400 euron arvoisen jutun. Toki joutuuhan sitä yli 2 vuotta maksamaankin, mutta ei paljo haittaa.

      • dvcdsvskvksdvmmv

        Juuri tuollaiset asiakkaat ovat Klarnalle kaikkein tuottoisimpia.


    • eiklarnaatosiaankaan

      Vähintäänkin tosiaan pitäisi voida kirjautua omiin tietoihin ja tarkistaa oma maksutilanne! Tämä nyt on ihan perusjuttuja, joka ei heillä toimi.

      Eivät myöskään osanneet vastata todellisia kulujaan koskevaan sähköpostiin. Vastasivat, ettei niitä voi ennakolta tietää... että aikamoista "sika säkissä" meininkiä se on se heiltä ostaminen.

      Ja jos joku saa 400euron ostoksesta 9-12euron lisäkuluja per kuukausi, niin puhutaan kyllä kaikkiin muihin vastaaviin osamaksutarjoajiin nähden moninkertaisista kuluista!

    • Sähköpostilasku

      Klarnalta sentään saa edes sähköpostilaskun (e-laskua ei). Avarda ei pysty toimittamaan kuukausilaskua joustavasta luotosta kuin postitse! Onneksi viitenumero sentään pysyy molemmilla aina samana, niin voi automatisoida homman verkkopankin toistuvilla tilisiirroilla.

      Klarna perii kyllä paljon suurempaa laskutuskulua kuukausittain kuin Postin toimintaa tukeva Avarda. Ja joustavaksi muutetussa luotossa nimellinen korkokin taitaa olla Klarnalla 22% kun Avardalla 19,90%. Todellinen vuosikorko ihan laskujen koron osuuksista päätellen on Klarnalla huomattavasti suurempi kuin Avardalla.

      Joten täytyypi ehkä vyöryttää rahaa enemmän Klarnan suuntaan kun on mahdollisuus, niin pääsee niiden kuluista eroon ensin. No pieniähän nämä korot vielä on pikavippeihin verrattuna ja maksuaikaa saa joustavalla luotolla venytettyä (maksamalla laskun vähimmäissumman)...

      Lindorff Billillä (Verkkokaupan Apuraha yms.) maksuajat on kiinteät max 2v. ja jokaisesta ostoksesta tulee erillinen lasku. Ei hyvä.

    • ikinäeienään

      Ostin netistä tuotteen. Markkinoija/myyjä oli ihan yksityinen yritys, mutta ne käytti Klarnaa (..johonkin, en tunne Klarnaa että tietäisin mihin muuhun sitä käytetään kuin osamaksukauppoihin joita en edes harjoita).

      En rekisteröitynyt Klarnaan vaan maksoin pankkitunnuksillani, ja koko tuotteen yhdessä erässä. Annoin sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron tarkoitukseen, että ilmoittavat kun tuote on noudettaivssa, mutta siis korostan: EN REKISTERÖITYNYT Klarnaan.
      Asia kunnossa?

      Sain ilmoituksen että tuote on noudettavissa. Vasta sen jälkeen Klarnalta tuli sähköpostiin viesti että tuote on myös maksettu ja että tositteen saa kirjautumalla Klarnaan. Tunnuksiahan minulla ei ollut eikä ole eikä tule olemaan. Eikä siis myöskään kuittia. Onpahan sitten viimeinen kerta kun tilaan mitään mikä liittyy Klarnaan. Nähtäväksi jää saanko tuotteen postista ilman kuittia.

      • bsdb5

        No sun pitää vaan syöttää sinne klarnan sivuille sähköpostis jonka jo oletkin antanut ja sinne sitten tulee uniikki linkki jonka kautta näät tilaustietosi. Eli ei tarvitse rekisteröityä


    • 9-6

      Posti ei maksukuitteja kysele, tuo palvelu on niille jotka tarvitsevat kuitin verotukseen tms. Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole, kun ostat verkkomaksulla tai kortilla niin tuo ei taida kauheasti erota muista maksunvälittäjistä kuten Paytrailista tai Checkoutista. Postilta saat saapumisilmoituksen kun paketti on noudettavissa.

    • Lindenwache

      Klarna laskutti sellaisen tuotteen jonka oston olin perunnut, koska en ollut vastaanottamassa pakettia. Meni jonkun verran aikaa kun tuli huomautus Klarnalta. Itse en ollut nähnyt Klarnanalta tullutta laskua sähköpostissa. No pyysivät ottamaan yhteyttä myyjään. Myyjällä oli tapahtunut virhe oli vain poistanut yhden tuotteen laskusta eikä koko lähetystä. Sen jälkeen Klarna soitti ja kertoi että asia on selvä. Nyt tilasin tuotteita samalta yritykseltä ja niistä tuotteista lasku tuli Klarnalta lasku. Osasin nyt odottaa sitä sähköpostissa. Ainoa homma että eräpäivä sattuu oleman 11 pv. liian aikaisin kun eläkkeeni tulee.. en uskonut että lasku tulee niin pian. Laitoin juuri sähköpostilla viestiä ja pyysin siirtämään laskun eräpäivää sen 10 pv. joka heillä siinä lomakkeen pohjassa on ilmoitettu. Saa nähdä kuinka käy, tuleeko jotain lisämaksuja. Olen aloittelija tässä verkkokauppaostoksissa., Näistä edellisistä kommenteista huolestuin. En tunne näitä yrityksiä mutta ihmettelen miksi myyjille ei voi maksaa enää suoraan.. Neuvoa minäkin tarvitsen, näihin uusiin hienouksiin eli verkko-ostoihin, aksasta saa eläinruoat edullisemmin kuin Suomesta, en uskalla maksaa ostosta suoraan, kun en tiedä mikä on luotettava toimittaja

      • LuottokorttiAntaaTurvaa

        "en uskonut että lasku tulee niin pian"

        Sähköinen laskutus on nopeaa toimintaa. Jos esimerkiksi Klarnan laskusta kerrotaan että saat 14 vrk maksuaikaa, kannattaa varautua siihen että sitä tosiaan on vain se 14 vrk.

        "Saksasta saa eläinruoat edullisemmin kuin Suomesta, en uskalla maksaa ostosta suoraan, kun en tiedä mikä on luotettava toimittaja"

        Luotettavaa nettikauppaa/myyjää etsiessä kannattaa katsoa minkälaisia arvosteluja he ovat saaneet, esim. hintavertailusivustoilla ja muilla sivustoilla jotka arvosteluja kuluttajilta keräävät.

        Jos sinulla on luottokortti, niin sillä maksamalla saat turvaa nettiostoksiin varsinkin siltä varalta, että tuotetta ei toimiteta. Kilpailu- ja kuluttajavirasto kertoo: "Jos ostos on maksettu luottokortilla, kuluttaja voi ongelmatilanteissa vaatia myyjän lisäksi hyvitystä aina myös luotonantajalta."

        Markkinoilla on useita vuosimaksuttomia luottokortteja kaikkien pankkien asiakkaille, esimerkiksi Stockmann Mastercard ja K-Plussa Mastercard. Itselläni on molemmat ja käytän niitä esimerkiksi nettiostoksissa. Käytettäessä näitä kortteja ostosten maksamiseen, ei tule mitään kuluja kun maksaa luottokorttilaskun kokonaan eräpäivään mennessä. K-Plussa Mastercardissa on lisäksi ostoturvavakuutus, josta voi saada korvausta jos tuote hajoaa tai menee rikki muutamassa kuukaudessa, vaikkapa putoaa asfaltille tai jokeen, tai se varastetaan.


      • KengännauhatKateissa
        LuottokorttiAntaaTurvaa kirjoitti:

        "en uskonut että lasku tulee niin pian"

        Sähköinen laskutus on nopeaa toimintaa. Jos esimerkiksi Klarnan laskusta kerrotaan että saat 14 vrk maksuaikaa, kannattaa varautua siihen että sitä tosiaan on vain se 14 vrk.

        "Saksasta saa eläinruoat edullisemmin kuin Suomesta, en uskalla maksaa ostosta suoraan, kun en tiedä mikä on luotettava toimittaja"

        Luotettavaa nettikauppaa/myyjää etsiessä kannattaa katsoa minkälaisia arvosteluja he ovat saaneet, esim. hintavertailusivustoilla ja muilla sivustoilla jotka arvosteluja kuluttajilta keräävät.

        Jos sinulla on luottokortti, niin sillä maksamalla saat turvaa nettiostoksiin varsinkin siltä varalta, että tuotetta ei toimiteta. Kilpailu- ja kuluttajavirasto kertoo: "Jos ostos on maksettu luottokortilla, kuluttaja voi ongelmatilanteissa vaatia myyjän lisäksi hyvitystä aina myös luotonantajalta."

        Markkinoilla on useita vuosimaksuttomia luottokortteja kaikkien pankkien asiakkaille, esimerkiksi Stockmann Mastercard ja K-Plussa Mastercard. Itselläni on molemmat ja käytän niitä esimerkiksi nettiostoksissa. Käytettäessä näitä kortteja ostosten maksamiseen, ei tule mitään kuluja kun maksaa luottokorttilaskun kokonaan eräpäivään mennessä. K-Plussa Mastercardissa on lisäksi ostoturvavakuutus, josta voi saada korvausta jos tuote hajoaa tai menee rikki muutamassa kuukaudessa, vaikkapa putoaa asfaltille tai jokeen, tai se varastetaan.

        Netistä tilaamisesta yleisesti sen verran, että itse olen tehnyt nettiostoksia vuodesta 2000 alkaen ja ulkomailtakin olen tilannut tavaraa yli 10 vuoden ajan, mm. Amerikasta, Euroopasta ja Kiinasta. Lisäksi olen tehnyt Huuto.netissä myös ostoksia yli 10 vuoden ajan. Hyvin on toiminut homma ja yksityiset myyjät Huuto.netissä ja eBayssa varsinkin ovat tunnollisia ja nopeita toimituksessa. Yrityksiltä kun ostaa niin voi joutua odottelemaan jos tuote onkin varastosta loppunut.

        Ainoa ongelma oli kerran, kun tilasin Amerikasta puvunkenkiin vahatut kengännauhat, niin ne hukkui postissa. Olin valinnut edullisen toimituksen kirjeenä jossa ei ollut lähetysseurantaa. En jaksanut alkaa vääntämään kengännauhoista kyseisen verkkokaupan kanssa enkä odottelemaan pitempään jos lähetys löytäisi vaikkapa kuukauden myöhässä perille, tai reklamoimaan postiyhtiöille. Ehkä jos siitä olisi valittanut tarpeeksi niin kauppa olisi suostunut korvaamaan ne tai lähettämään uudestaan, laitoin vaan sinne yhden viestin ja silloin pyysivät vielä odottelemaan jonkun aikaa jos lähetys saapuisi sittenkin.


      • KlarnaOy

        Moikka,

        Kun valitse Klarna laskun, voit kyllä siirtää laskusi eräpäivää 10 päivällä ilman lisäkuluja. Sinun ei myöskään tarvitse maksaa laskua ennen kuin olet vastaanottanut tuotteesi. Voimme laittaa laskusi taukotilaan, kun ilmoitat asiasta meille.

        Eräpäivän siirto sekä esimerkiksi palautuksista ilmoittaminen onnistuu helposti myös osoitteessa klarna.fi, kun kirjaudut sisään sähköpostiosoitteellasi.

        Voit myös ottaa eräpäivän siirrosta yhteyttä asiaskaspalveluumme osoitteessa https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Autamme mielellämme.

        Mukavaa kesän jatkoa!

        /Niilo


    • Yrittäjän_näkökulma

      Hei,

      oletteko myös yrittäjät ajatelleet asiaa Klarnan nettikauppavaihtoehdosta.
      Maksatte 3,95% provisiomaksun jokaisesta ostoksesta, minkä asiakas tekee.
      Oletteko yrittäjät ymmärtäneet, että ANNATTE ILMAISEKSI yrityksenne nettikaupan tuloista Klarnalle 3,95% alvillisesta summasta?
      Eli Klarna "omistaa" 3,95% yrityksestänne. Mitä Klarna on "sijoittanut" teidän yritykseenne, että on saanut 3,95% siivun yrityksenne omistuksesta?
      Omistusosuus koskee nettimyyntiä, joka on tänä päivänä aika suuri osuus yrityksien tuloista.

      • kovofdbofdg

        Klarna on verkkokaupan asiakkaille edullisin osamaksuvaihtoehto. En suostuisi ikinä ottamaan esim. verkkokauppa.comin Apurahaa, joka on varmasti kauppiaalle halvempi.

        https://www.verkkokauppa.com/fi/apuraha

        https://www.verkkokauppa.com/fi/klarna

        Klarnalta saat lainasumman suuruudesta riippumatta - esim. 3000 euron television - 12 kuukauden osamaksun, jonka kokonaishinta kaikkine kuluineen ja korkoineen on vain 76,40 euroa. Apurahalla vastaavan ostoksen osamaksu maksaisi 294,96 euroa.


      • cvbcvbe

        Palkkiotaan vastaan Klarna rahoittaa ostoksen ja kantaa luottoriskin. Ei yritys provikkaa maksa ilman vastinetta.


      • HyötyJaHaittaPunnittava

        Klarna tarjoaa yrittäjille palvelua. Palvelun avulla asiakkaat voivat maksaa ostoksensa helposti Klarnan kautta. Asiakas voi usein valita esim. 14 päivän maksuajan ilman lisäkuluja tai sitten maksamisen pidemmällä luotolla korkojen ja kulujen kera. Tarjoamastaan palvelusta Klarna tietenkin perii rahaa, eihän Klarna ole hyväntekeväisyysyhdistys joka toimisi vapaaehtoisvoimin ja lahjoituksilla.

        Yrittäjän ei toki ole pakko käyttää Klarnan palveluita. Jokainen joutuu punnitsemaan itse hyödyt ja haitat. Käsittääkseni Klarnalle löytyy markkinoilta myös useita kilpailijoita ja vaihtoehtoja.

        Joustavien maksutapojen tarjoaminen yleensä lisää myyntiä, koska kaikki asiakkaat eivät tekisi ostosta, jos se pitäisi maksaa välittömästi. Myynnin kasvu on yrittäjän/yrityksen näkökulmasta yleensä positiivista.

        Ääriesimerkkinä teleoperaattorit tarjoavat jopa korotonta ja kulutonta 36 kk luottoa laitteiden ostajille, koska on verkkoliiketoiminnan edun mukaista, että suomalaisilla on mahdollisimman uudet ja kehittyneet päätelaitteet. Uusilla päätelaitteilla käytetään todennäköisemmin kalliimpia 4G-liittymiä, joista teleoperaattorit saavat enemmän rahaa. Eli tarjoamalla joustava ja edullinen maksutapa, kasvaa sekä laitteiden myynti (sivubisnes) että liittymälaskutus (pääbisnes). Esimerkiksi Elisan liikevaihdosta 2016 oli "korkeakatteisen" mobiilin palveluliikevaihdon osuus 46% ja "pienikatteisen" laitemyynnin osuus 13%.


    • Puolilautatsi

      Miksi klarna on haluton palauttamaan aiheettomasti tililtäni viemänsä rahat.Kaksi kuukautta on ollut aikaa hoitaa asia mutta mitään ei tapahdu.Ovat kyllä muka pahoillaan ja asia tutkitaan ja korjataan tyyliin .Pelkkää lässytystä .Odottavat varmaan että luovutan.Kiertäkää kaukaa klarna.

    • P4mpp1

      Onko tuolla joku tietty luottoraja?

      • KaikellaOnRajansa

        Jos tarpeeksi alkaa tavaraa tilaamaan, raja tulee varmasti vastaan vaikkei sitä olisikaan varsinaisesti ilmoitettu.

        Teleoperaattoreistahan Telia taitaa kertoa luottorajan ihan tarkkaan, eli asiakkaalle myönnetään tietty luottoraja kun hän hankkii luotolla ensimmäisen laitteen.


    • 23ttguyrr

      Suosittelen lämpimästi ja aika yllättävän Söpösti Klarnaa jos haluaa luotto tietonsa pilata, se jos jokin onnistuu varmasti...
      Minimi lyhennyksillä tosiaan ei lyhene minkäänlainen laina he pitävät siitä kyllä huolen..
      Rc-moottoristani joka oli 250€ hintainen maksoin kokonaisuudessaan varmasti yli 2500€ loppusaldon ollessa 37,8€ Joka jäi pystyyn Klarnalle.
      No kivasti omaa tyhmyyttä mutta kusetus Firma!!! Jos ei ole heti varaa maksaa niin älkää IKINÄ VALITKO KLARNAA!!!
      Turha tilittää että oma valintani oli jättää maksamatta kyseistä velkaa,
      yksinkertaisesti en vaan pystynnyt maksamaamaan enään mitään.
      Jos tällä kirjoituksellani jonkun ihmisen pelastan Klarnan kynsistä niin olen onnistunnut ;)

    • Cinna12

      Käyttänyt yli 5v klarnaa, tili ollut 10 kertoja käytössä, ei mitään pahaa sanottavaa koko puljusta. Edullinen ja vaivaton laina, kunhan maksaa ajallaan :)

      • kekow3jemmem

        Sama positiivinen kokemus täällä. Jos esim. teette ostoksia verkkokauppa.comissa, valitkaa maksutavaksi Klarnan 3, 6 tai 12 kuukauden osamaksu eikä verkkokauppa.comin ensiksi tarjoamaa Apurahaa, koska Klarna on paljon edullisempi. Siis jos haluatte maksaa osamaksulla käteisoston sijasta. Tosin ihan pieniä ostoksia ei kannata Klarnalla maksaa, koska kulut ja palkkiot ovat samat ostoksen hinnasta riippumatta.

        Olen niin tyytyväinen Klarnaan, että olen ajatellut perustaa oman uskontokunnan, jonka nimi on klarnalaisuus. Klarnalaisuudessa ylistetään Klarnaa ja kokoonnutaan säännöllisin väliajoin lukemaan klarnalaista kirjallisuutta, kuten kampanjatarjouksia.


      • kekow3jemmem

    • keke61

      lopeta valitus maksa Klarna maksut kerralla

    • Ei Klarnassa oo mitä vika! Kun vaa maksat ajoissa, eikä kuvittelet et on maksannut! Jos ottanut velka, niin huolehdit sitten kaikit mitä siitä seurraa kuntoon!
      Olen itsekin ostanut tavaroita osamaksulla/laskulla, niin ei koskaan ollut mitä näköistä ongelma! Klarnan ehdot on oikein hyvät!

    • hui_hai

      Minua harmittaa se, että yleensä joutuu tämä klarnan kautta maksmaan pikku juttuja. haluaisinmaksaa käteisellä tai luottokortilla, jooloin asia on selvä. Kyllähän taustalla on pankin halu nylkeä asiakkilta hirveitä korkoja, vähän kuin pikavippifirmat. Sitten on velkakierteessä ihmiset.

      • foliotpoispäästä

        Osta piilolinssejä muutaman kerran vuodessa, ne laskutetaan Klarnan kautta. Maksan 3kk linsseistä yleensä joku 89€, sis. postikulut. Klarnan laskulla maksaminen (2 vkon maksuaika, kertasuoritus) pikkujutuissa ei ole tuonut mitään lisäkuluja ostokselleni. En ymmärrä mitä horiset?


    • Velkaonveli

      Virheitä sattuu, mutta kun itse hoitaa asiat niin kuin pitää, niin harvemmin joutuu ongelmiin. En ymmärrä tätä valitusta, koska monesti kyse on siitä, että palvelun tilaaja on itse mokannut jotain.

      Lukekaa ja ymmärtäkää sopimusten ehdot ja sisältö. Jos omasta mielestä ei asiat hoidukaan niin kuin pitäisi niin älkää kirmatko heti nettiin valittamaan vaan ottakaa yhteyttä asiakaspalveluun ja tuokaa selkeästi esille mitä on tapahtunut ja pyrkikää osoittamaan myös selvästi todisteiden kanssa, että olette toimineet oikein. Siitä ne asiat korjaantuu. Näissä asioissa ei pidä olettaa mitään vaan tietää.

    • stupif

      no ois kannattanu ajatella maksamaan ja katsomaan kaikki laskut netin kautta nii ei ois tullu mtn ongelmaa

    • Anonyymi

      ei mitään ongelmaa ollut laskut tullu ajoissa ja homma toiminut moittettomasti.kun maksaa vaan laskunsa.

    • Anonyymi

      ÄLÄ maksa! Ei kannata edes keskutella heidän kanssaan. Niin on sekavaa ja älytöntä heidän hommansa. Munulta yrittävät periä jo maksamaani laskua. SEGORIA. NIM. kaikkea kokenut

    • Anonyymi

      Klarnan kanssa asiat ovat aina hoituneet hyvin. Tilaan Klarnan maksulla, mutta maksan Klarna- laskun heti pois laskun tullessa. Kiitos viesti tulee jonkin ajan päästä. Ei valittamista.

      • Anonyymi

        HOITUNEET . . . HYVIN ! Älä viiti valehdella enää enempää. Vai saatko jotakin BONUKSIA kehumalla OLEMATONTA !!??


    • Anonyymi

      Klarna on muuttanut äskettäin hinnoitteluaan. Ennen Klarnan 12 kk:n koroton osamaksu oli todella edullinen. Nyt näkyy menevän aina 15 %:n korko. Tilinhoitomaksua ei ole, ja luotonavausmaksu on 5–9 euroa.

      Eli Klarna on nykyisin paljon edullisempi pienissä ostoksissa kuin ennen, ja suurissa ostoksissa jopa yli kolme kertaa niin kallis kuin ennen. Ennenhän osamaksukulut olivat 12 kk:n osamaksussa aina 76,40 €. Nyt esim. 2000 euron ostoksen luottokulut ovat n. 166 euroa 12 kk:ssa (ennen siis 76,40 €). Vastaavasti 500 euron ostoksen luottokulut 12 kk:n maksuajalla ovat nyt vain 42 euroa (ennen aina summasta riippumatta 76,40 €).

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Omalta kohdalta heitän nyt Klarnan uusille hinnoille hyvästit ja säästän vastedes ostokset aina etukäteen.


    • Anonyymi

      Kun kuvittelee maksaneensa, jää helposti lasku maksamatta. Kuitenkin sen maksutilanteen on voinut tarkistaa Klarnan verkkopalvelusta, eli voisi olettaa että asiasta on jollainlailla kartalla. Muita toki voi syyttää aina.

      Toki perintäyhtiöiden toiminta haisee, kun pieni saatava voi paisua noinkin suureksi. Muutoshan siihen pitäisi saada lakiteitse.

      Myös tommoset osamaksusopimukset. No, pakkoko on maksaa pienillä osamaksuerillä? Tottakai lainaraha maksaa aina.

      • Anonyymi

        Perintäkulut ovat nykyään lakisääteisesti hyvin kohtuulliset. Yksi keinottelun mahdollistava aukko siinä vielä on, nimittäin perintälain 10 a §:n viimeinen momentti https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990513#P10a

        ” Velalliselta saa vaatia todelliset perintäkulut, jos perinnästä on sen edellyttämän tavanomaista suuremman työmäärän vuoksi aiheutunut muita kuin 1 momentissa mainittuja tai siinä säädetyt enimmäismäärät ylittäviä kuluja. Velalliselle on tällöin esitettävä erittely vaadituista perintäkuluista ja niiden perusteista sekä ilmoitettava kulujen määrän olevan muutoin sovellettavia enimmäismääriä suurempi. Enimmäismääriä ei kuitenkaan saa ylittää, jos perittävänä on suoraan ulosottokelpoinen saatava.”


    • Anonyymi

      Klarna on paras

    • Anonyymi

      Ylen sivulla https://yle.fi/uutiset/3-12018032 on tuoretta juttu Klarnan tietoturvasta tai pikemminkin sen puuttumisesta.

      Voit helposti antaa Klarnalle netissä käskyn poistaa kaikki asiakastietosi tällä lomakkeella https://www.klarna.com/fi/tietosuojapyyntoni-lomake/

      Valitse lomakkella ensin jokin seuraavista kohdista:

      – Haluan poistaa tietojeni esitäytön
      – Haluan, että asiakastietoni poistetaan
      – Haluan päättää asiakkuuteni Klarnalla
      – Haluan saada kopion asiakastiedoistani

      Laita vielä etunimesi, sukunimesi, sähköpostiosoitteesi sekä viimeisen luottolaskun tai Klarna-laskun viitenumero.

      • Anonyymi

        hanki elämä


      • Anonyymi

        Ei tuohon uskalla klikata, ei yhtään tiedä mitä siitä seuraa. Aibakin suunnaton lasku se nyt on selvä.
        Miksi pitäisi purkaa jokin sopimus jota ei ole koskaan tehnytkään.


    • Anonyymi

      Mihin on mailma menossa kun tuommoisia yrityksia saa olla.
      Perustelut:
      Huom:
      Klarnaa ei voi välttää , olin ostamassa yhtä osaa , valitsin osan joka siirtyi kassaan.
      Luin ohjeet, jossa oli monta valintaa maisutavoille. Valitsin OP pankin.
      Mutta kauhukseni huomasin että avautuikin kamala klarna joka pyytää tunnistautumista.
      Peruutin koko ostoksen. Manasin että mitä hittoa.
      Muutaman päivän kuluttua osa kuitenkin tuli. Ja viikon kuluttua klarnalta lasku.
      Jo on mailmankirjat sekaisin kun tietävät kenelle lähettävät tuotteen vaikka ei tunnistaudu. Vielä laskunkin.
      Ketä ei ole vielä asioinut klarnan kanssa niin älkää missään nimessä ryhtykö siihen.
      Elämänne muuttu helvetiksi tämän jälkeen. Klarnalta tulee 1 mm fontilla puutteellinen lasku josta ei selviä mitään , ei viivakoodia eikä mitään muutakaan.
      Jos laskun maksaa niin siitä karhutaan viivästyskorkoa ja vaikka mitä lisiä. Laskuja ei saa lakkaamaan vaikka masaisi kuinka usein.
      Luulin että korona on se pahin ihmiskuntaa kohdannut vitsaus mutta klarna on jotain super yliluonnollista.
      Laskua ei saa myyjältä vaan lasku tulee joltain bulvaanilta joka ei omista tuotetta, lisäksi jos palautat tuotteen niin et voi palauttaa sitä lähtöosoitteeseen vasn jonnekkin kolmanteen osoitteeseen. Eli kyseessä on ilmi selkeästi petos vyyhti. Kun tuote siirtyy toisen firman laskutukseen pitäisi siitä maksaa ALV ja verot , nämä kierretään aivan selkeästi tuotteesta ei mikään yritys tietenkään tuossa vyyhdissä maksa valtiolle yhtään mitään. Jos väitetän että tuote ei tuota yhtä.n voittoa niin siitä tulee yksi petos lisää, ei mikään yritys käsittele tuotteita ilman katetta.
      Nyt kun kaikki rahalaitokset ovat siirtyneet riiston tielle niin pitäisi yhteiskunnan toimesta perustaa maksunvälitys toimisto.
      Jos kansalaisella on talletusta pankissa, pankki ottaa rahan käyttöönsä ilman mitään korvausta, ei edes kiitosta saa. Jos yrität nostaa talletukseso pois niin sekään ei onnistu,
      Pankki vetoaa finassivalontavirastoon joka valvoo huume kauppaa jonka johdosta pelätään että 90 vuotias mummo tekee huumekauppaa kadulla kantaen huumeita rintaliiveissään. Pankissa sanotaan että voithan ostaa osakkeita. Joo joo tiedän niin menee rahat että heilahtaa mitään ei jää jäljelle.
      Pankissa vielä väittävät että rahalla ei voi ostaa mitään. Onhan € vielä maksuväline , kuinka pankki voi tuommoista väittää. Pankki väittää että kaupan vahvistaja ei hyväksy kauppaa jos yrittää maksaa rahalla. Jos tälläinen pykälä tosiaan on laadittu niin en halua asua Euron alueella, muutan Venäjälle tai mihin tahansa toisaalle.

    • Anonyymi

      Ei ole sellaisia laillisia luottoja joita ei saa maksaa pois milloin tahansa eikä sellaista luottoa jonka ehtoja ei ole nähtävillä. Pankit antaa lainaa edullisimmin ehdoin ja vippipojat vähemmin paremmin. Kaikkihan menee hyvin kun maksaa sopimuksen mukaan ja pyrkii parempaan. Täällä kaikki aloitukset on usein valittamista kun ei pää kestä omia tekoja vaikka tälläisestä on varoitettu! Ensin se firma oli hyvä kun antoi lainaa kun muualta ei lohjennut ja nyt sekin on huono!

    • Anonyymi

      Ostin autotarvikkeita , maksu meni Klarnan kautta. Maksu meni jostain syystä kaksi kertaa tililtäni, sama summa samat tilit sama arkistointitunnus molemmissa maksuissa. Ostajana yksityishenkilö maksettu toiminimen tililtä. Ymmärtääkseni tarvikkeiden myyjälle oli siirretty yhteen kertaan maksu ja tavarat on matkalla. Toinen maksu makaa Klarnan tilillä eikä sitä tunnu saavan pois millään. Aina jotain muutosta siihen rahanpalautuslomakkeeseen, viimeisin syy kun hakija yksityishenkilö ja tili toiminimen, joka ihan yksi ja sama. Olihan ostajakin yksityishenkilö ja toiminimen tililtä, mikä ettei onnistu toisinpäin???

      Summa ei ole järin suuri 130,80 eur, mut jos muutetaan aikani rahaksi jonka olen käyttänyt yrittäessä saada rahani takaisin, menee jo miinukselle:((

      En enää ikinä sotkeudu KLARNAN kanssa mihinkään jos vaan voin suinkin pysyä erossa ko. firmasta.

      329 5051 280

      • Anonyymi

        Tuo on aivan typillistä huijari toimintaa eikä kyseinen maksu yritys tee kirjaimenkaan poikkeusta. Noita tapauksia on suomen niemi VÄÄRÄLLÄÄN ! Jo nimi Klar. . . pitäisi pistää ISOT HÄLYTYS KELLOTA SOIMAAN ! Aivan puistattaa jo tuo pelkkä nimikin . . . HUUHh !! hyi helvetti sentään.


    • Anonyymi

      Eikä ennen mainio Verkkokauppa.com pitkinen luottoaikoineen ole hyvä enää eikä olemassakaan. Sillä luimme juuri jousto eli laina-ajat ovat muuttunut maksimissaan KOLMEEN KUUKAUTEEN !! . . . JOTEN PITÄKÖÖT TOKI MÖÖPELINSÄ vielä niitä kunnon luotto kauppojakin suomessa ON !!

      Nimimerkki: kapitalistien METSÄSTÄJÄ.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verkkokauppa.comissa saa näköjään korotonta maksuaikaa 100 päivää, jonka jälkeen korko on 9,9 prosenttia tilinhoitomaksu.

        https://www.verkkokauppa.com/fi/kampanjat/osta-nyt-maksa-myohemmin-tililla

        Joooooo . . . mutta vielä vähän aikaa sitten sai valita maksu ajan kuukausi maksulla. joka mahdollisti monelle hankkiia suurempia kodin koneita varsin sopuisalla maksu summalla. Nyt tämä mahdollisuus on viety ja pantu HEVON VITTUUN !! Ja uusimpan pelleilynä tuolla hevon vitun härän persettä heittäneellä nettikaupalla ON! Myyvät vanhoja ja vuosia sitten parhaat päivänsä nähneitä TIETOKONEITA !! Ja niin hävettävän korkealla sika hinnalla . . . että näin sivullisenakin HÄVETTÄÄ ! Joten en suosittele moista nettikauppaa, kun parempiakin nykyään ON !


      • Anonyymi

        Ei verkkokauppassa ole ollut Klarna vaan OK Rahoitus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joooooo . . . mutta vielä vähän aikaa sitten sai valita maksu ajan kuukausi maksulla. joka mahdollisti monelle hankkiia suurempia kodin koneita varsin sopuisalla maksu summalla. Nyt tämä mahdollisuus on viety ja pantu HEVON VITTUUN !! Ja uusimpan pelleilynä tuolla hevon vitun härän persettä heittäneellä nettikaupalla ON! Myyvät vanhoja ja vuosia sitten parhaat päivänsä nähneitä TIETOKONEITA !! Ja niin hävettävän korkealla sika hinnalla . . . että näin sivullisenakin HÄVETTÄÄ ! Joten en suosittele moista nettikauppaa, kun parempiakin nykyään ON !

        Paras postimyynti liike on Venäläinen GLASNOST eli venäjäksi ГЛАСНОСТЬ ! Tämän postimyynnin tasoon ei yllä yksikään länsi postimyynti yritys eikä suomessa yksikään. Ja varsinkin Suomessa ns. asiakkaat "nussitaan pystyyn" Mutta toisin on suuressa itäisessä naapurissamme. Pitkät joustot ystävällinen palvelu ja TODELLA HUOKEA ! Nykyaikainen netti myynti liike. Eikä maksuista tarvitse huolta kantaa jos esim. Tietokone on rikki eikä maksuja voi hoitaa ajallaan. Tämä arvoisa Venäläinen lojaali postimyynti liike tulee kotiin perimään maksun. Ja ehkä vie rentouttavalle viikonloppu lomalle tilanteen mukaan. Todella joustava nykyaikainen Venäläinen ihmisystävällinen palvelu muoto. Suosittelen ja annan maksimi Bointsit VIISI TÄHTEÄ ! * * * * * Ja ei kun ostoksille. . .


    • Anonyymi

      Itse olen törmännyt aikanaan klarnaan ja myöhemmin Qlick rahoitukseen vaihtoehtona käteiseen esim. Cdon verkkokaupassa!

      Jos ostos on esim. alle 50€, niin minkä helvetin takia sitä pitää osittaa, jos sen voi maksaa kerralla. Eikä tuollaisia ostoksia pidä jakaa edes kahteen osaan, eli alunpitäenkään ostaa velaksi.

      • Anonyymi

        Miksi se sinua vaivaa, jos joku haluaa maksaa ostoksensa osissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se sinua vaivaa, jos joku haluaa maksaa ostoksensa osissa?

        Miksi et käyttänyt huutomerkkiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et käyttänyt huutomerkkiä!

        Haluan huutaa koska minulla on niin hyvä talonpoikaisjärki!


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe