"Sleeper"-autot

OH0?

Mikä on teidän pahin ns. kohtaamanne "sleeper" auto (suomeksi "yllättäjä")- Eli oletko aliarvioinut esim. pikkuauton kun olet ottanut vähän kisaa ja saanut yllättyä tai todistanut tapahtumaa. Ei tehdä tästä nyt provoa tai analysoida pelleä liikennekäyttäytymistämme, sellaisia me jotkut olemme.

Seurasin edessäni menevää Volvo V70 2.4D rallikuskia joka näytti mallia kaikille miten ajetaan. Punaisiin tultaessa kiilasi ensimmäiseksi pikkuauton eteen ja jatkoi taas raskaalla kaasulla. Seuraavissa punaisissa pikkuauto ajoikin Volvon viereen. Volvon jarruvalot menivät pois välittömästi ja kytkintä ja kaasua pidettiin valmiusasennossa. Renault Clio olikin todellinen susi lammaksen vaatteissa. Itse Renaultilla ajelleena tiedän että kyseistä autoa saa 1.2 litraisella mikä ei pärjää Volvolle alkuunkaan mutta kyseinen olikin 1.6 ja ei eroa ulkomuodoltaan pienempiruokaisista versioista lähes yhtään. Oli kyllä namia katseltavaa kun pikkauto tasaisen vahvasti kiihdyttää eteenpäin Volvon seuratessa kahden auton mitan jäljessä mutta ohi ei vaan pääse. Seuraavissa valoissa Volvo lipuu pikkauton vierelle ja jää metrin taka-alalle ja nöyrästi ajelee letkassa.

Mitä tällaisia yllättäjiä olet itse kohdannut joiden et olisi arvannut ikinä olevan niin äkäisiä?

86

7163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loool

      Kaverilla oli vm. -92 Daihatsu Charade GTti. Pikkauto 1.0 litraisella Turbo koneella. Yllätti aika monet isommat autot :) Tais repästä 0-100 n. 8 sek. Oli siinä isomilla autoilla ihmettelimistä. Kivoja tollaset autot jotka eivät näytä heti ulospäin kaikkia tehojaan. Nykyaikaiset pikkusportit on niin helmalevikkeitä sun muuta täynnä että tajuaa heti mistä on kyse.

    • Mollottaja 4000

      Mut yllätti aivan täysin kakkoskoppainen GTI golf. Oma pirssini ei todellakaan ole hitaimmasta päästä, 7 sekuntia nollasta sataan ja siitä eteenpäinkin vauhti on ihan kiitettävää.

      No näin taustapeilistä että kakkoskoppainen getari sieltä lähestyi normaalia lujempaa. Painoin petaalin pohjaan mutta...

      ...tämä kakkoskoppainen getari vihelsi ja suhisi ohi niin maan helvetisti että kyllä siinä varmaankin oli lähemmäs 300 kaakkia. Toki sellainen koppi ei kyllä juur mitään paina mutta kyllä se siihen malliin liikkui että huh..Jäin ihmettelemään :D

      • gsi

        Itselläni oli Citroen c2 VTR missä kaakkeja sellaiset 73. Ulkonäköön oli panostettu ja näytti ihan menevältä mutta kaverin Opel Corsa Gsi jätti näytti melkee iha normi corsalta ja jätti mut ja monet muut ihmettelemään :)


      • ..........
        gsi kirjoitti:

        Itselläni oli Citroen c2 VTR missä kaakkeja sellaiset 73. Ulkonäköön oli panostettu ja näytti ihan menevältä mutta kaverin Opel Corsa Gsi jätti näytti melkee iha normi corsalta ja jätti mut ja monet muut ihmettelemään :)

        sori pikku typot :(


      • HÖHÖHHÖH
        gsi kirjoitti:

        Itselläni oli Citroen c2 VTR missä kaakkeja sellaiset 73. Ulkonäköön oli panostettu ja näytti ihan menevältä mutta kaverin Opel Corsa Gsi jätti näytti melkee iha normi corsalta ja jätti mut ja monet muut ihmettelemään :)

        No kai tommosesta VTR polkuautosta nyt menee vaikka millä peruspirssillä ohi jos 73 kaakkia on.


    • yllätti

      Pitihän sitä yhtenä talvena yrittää kyykyttää takatuupparia eli mersua, kun oli tienpinta sopivasti jäinen. Mutta se perkele karkasikin niin, ettei jäänyt mitään jakoa. Jep, noita onkin siis nelivetojakin. Ehkä sen olisi jostain merkinnöistä voinut nähdäkin... ei vaan tullut mieleen ;-D

      Mukavia tarinoita on myös kuulunut ajalta, jolloin reilusti yli 100 hv turbodieselit olivat uusi juttu. Eli katsottiin vaan kontista, että nokivasara = tehoja lienee n. 70 hv ja 0-100 hieman alle 20 s .... joten mikä perkele siinä on, että kohta 200 lasissa ja edelleen roikkuu mukana?

    • Retkuilija

      Jäi Audi haisemaan.

      • 2.5 turbo yllätti

        Naurattaa vieläkin :) Kaverin iskän 530d ajeltiin ja katottiin et perhana joku Subaru Forester. Kaveri sano et kyllä nyt 3 litrainen bemmu tuollaisen ison ja raskaan maasturin jättää helposti. Subbe olikin 2.5 litrasella Turbolla jossa kaakkeja mukavasti yli 200. Näytti kyllä aivan joltain perus city kopilta jossa laiska 2 litranen diesel mutta kyllä oli tämäkin sellainen yllätys.

        Harvoin tulee ajatelleeksi että maasturit repisivät alle 8 sekunnin aikoja 0-100 mutta subbe pisti jo alle 7 :)


      • Jaaki........
        2.5 turbo yllätti kirjoitti:

        Naurattaa vieläkin :) Kaverin iskän 530d ajeltiin ja katottiin et perhana joku Subaru Forester. Kaveri sano et kyllä nyt 3 litrainen bemmu tuollaisen ison ja raskaan maasturin jättää helposti. Subbe olikin 2.5 litrasella Turbolla jossa kaakkeja mukavasti yli 200. Näytti kyllä aivan joltain perus city kopilta jossa laiska 2 litranen diesel mutta kyllä oli tämäkin sellainen yllätys.

        Harvoin tulee ajatelleeksi että maasturit repisivät alle 8 sekunnin aikoja 0-100 mutta subbe pisti jo alle 7 :)

        http://www.youtube.com/watch?v=bVVFtUANpcA


      • Ruma nukkuja
        2.5 turbo yllätti kirjoitti:

        Naurattaa vieläkin :) Kaverin iskän 530d ajeltiin ja katottiin et perhana joku Subaru Forester. Kaveri sano et kyllä nyt 3 litrainen bemmu tuollaisen ison ja raskaan maasturin jättää helposti. Subbe olikin 2.5 litrasella Turbolla jossa kaakkeja mukavasti yli 200. Näytti kyllä aivan joltain perus city kopilta jossa laiska 2 litranen diesel mutta kyllä oli tämäkin sellainen yllätys.

        Harvoin tulee ajatelleeksi että maasturit repisivät alle 8 sekunnin aikoja 0-100 mutta subbe pisti jo alle 7 :)

        Tuollainen XT on tosiaan sleeper. Ruma korotettu farmari mutta lähtee 0-100 5,9 sek.
        Siinä tulee monelle premiumille kiire pysyä rinnalla.


    • DN

      sleeper autoilijoihin joka tarkoittaa myös nukkujaa. Maleksitaan vasemmalla kaistalla eikä seurata takaa tulevaa liikennettä, siinä sitten kun torvea soittaa niin jopas sleeper herää. Samoin liikennevaloissa joku sleeper uneksii paremmasta autosta eikä osaa lähteä ajoissa liikkeelle tai sitten sillä on kitkoilla varustettu etuveto jossa on melkoinen viive saada se liikkeelle.

    • Volvo XC60

      Taas tämä munaton Cliolla urheileva pojankloppi täällä elvistelee. On sulla noussut pahasti pissi päähän kun cliossasi on oikein 1,6:nen moottori. HURJAA

      • Nopee ja upee

        Ja homosohvallako lähdit nokittamaan?


      • peräääääää

        Hyvin menee jollain kun etsii jotain henkilöitä tältä roskapalstalta auton merkin perusteella :) Kun ei edes nimimerkkiä vaadita niin täällä kirjoittelee jokainen auto antsa mitä lystää.

        Ja muuten Volvo XC60 ei ole "sleeper" vaikka nyt halusit sitä niin ehdottaa. Kuuluu kategoriaan "kehtaako tällä edes painaa kaasua". Ottaako luonnon päälle jos pikkukakaroilla on nopeampi purkki kuin sinun ylipainoinen homosohvasi?


      • ett bög

    • 11+6

      mutta ei mennyt kuin 3 tuntia anteron kommenttin, ja 5 tuntia ensimmäiseen homoviestiin. Sisäänkirjaus pakolliseksi Suomi24:ään.

    • Sleeper John

      Tosiaan joo mikään 1.6 litranen clio ei ole susi lammasten vaatteissa.

      Itse luokittelen sleeperin siten että se näyttää täysin vakiolta mutta suorituskyky on kaikkea muuta kuin vakio.

      Eli nollasta sataan alle 6 sekuntia ja huippuja ainakin 250 km/h. Se on sleepperi.

      Eräs sleepperi oli myös nissan cherry. Semmonen lilan värinen. Mulla oli VR6 Golf alla ja sitte siihe vierelle tuli semmonen lila cherry jossa levikkeet. Siinä se uhos ja nauroin vaan mutta en nauranu enään kun poika painoi kaasua.

      Myöhemmin nettiautossa oli sama pirssi myynnissä ja siinä oli speksit niin 1.5 litrainen kone ja siitä revitty 200 kaakkia. Auto painaa vajaat 800 kiloa niin kyllä sellainen koppi liikahtaa.

      Jäin Golffini kanssa kuin paska tikkuun.

      se cherry oli sleepperi.

      • kohtaista

        Mitä enemmän kyseistä autoa on liikenteessämme tavallisena versiona ja mitä vähemmän näitä tehokkaampia niin sen yllättävämpi se on. Esim. Kun näkee joka päivä Toyota yariksia niin tulee helposti arvioitua harvinainen 1.5 turbo yariskin vain tavalliseksi. Autoja joiden ei odoteta olevan nopeita. GTI Golfista et saa sleepperiä tekemälläkään. Toki nämä jälkeenpäin viritetyt ovat eri asia jos oikein kunnon sleepperiä haetaan.

        Mutta sama se. Aikas tapauskohtaisiahan nämä ovat. Kerta se on ensimmäinenkin kun joku pikkukinneri lähteekin valoista lentämään.


      • segseg
        kohtaista kirjoitti:

        Mitä enemmän kyseistä autoa on liikenteessämme tavallisena versiona ja mitä vähemmän näitä tehokkaampia niin sen yllättävämpi se on. Esim. Kun näkee joka päivä Toyota yariksia niin tulee helposti arvioitua harvinainen 1.5 turbo yariskin vain tavalliseksi. Autoja joiden ei odoteta olevan nopeita. GTI Golfista et saa sleepperiä tekemälläkään. Toki nämä jälkeenpäin viritetyt ovat eri asia jos oikein kunnon sleepperiä haetaan.

        Mutta sama se. Aikas tapauskohtaisiahan nämä ovat. Kerta se on ensimmäinenkin kun joku pikkukinneri lähteekin valoista lentämään.

        Nothing beats cubic inches, siinä on sleeperin salaisuus.

        Terv. jenkkiharrastaja


      • Euromies!!!
        segseg kirjoitti:

        Nothing beats cubic inches, siinä on sleeperin salaisuus.

        Terv. jenkkiharrastaja

        Kyllä sua varmaan vituttaa kun joku 1.2 moottorilla varustettu eurooppalainen jättää sun rautalaivas ku seisomaan aina.


      • Anonyymi
        segseg kirjoitti:

        Nothing beats cubic inches, siinä on sleeperin salaisuus.

        Terv. jenkkiharrastaja

        tientukkeet nuo paskat bensalle savuavat lehmät


    • ihankonoin

      163hv n.380nm clio 1,6 100hv n. 140nm= lakkaa poika uneksimasta ja syö se happy meal....

      • Massamies!!!

        Otahan huomioon et volvo painaa aika paljon enemmän ku clio että hyvin se on ehkä voinutkin siinä vierellä pysyä.

        No katsoin zeperfsistä niin:

        Volvo: 8.7 s
        Clio: 9.6 s.
        1000m Volvo :30.3 s
        1000m Clio: 31.3 s.

        Että kyllä jos clio on hyvin ennakoinut valoista niin on siinä volvolla hetkeksi mietittävää.
        Sekunnin ennakko riittää. Ja jos volvon kuski on vielä ryssinyt vaihteiden kanssa niin...

        Ei se teho, vaan massa. Lotus Elise jättäisi aika monen auton seisomaan eikä siinäkään ole kuin 120 heppaa...


      • ihankonoin
        Massamies!!! kirjoitti:

        Otahan huomioon et volvo painaa aika paljon enemmän ku clio että hyvin se on ehkä voinutkin siinä vierellä pysyä.

        No katsoin zeperfsistä niin:

        Volvo: 8.7 s
        Clio: 9.6 s.
        1000m Volvo :30.3 s
        1000m Clio: 31.3 s.

        Että kyllä jos clio on hyvin ennakoinut valoista niin on siinä volvolla hetkeksi mietittävää.
        Sekunnin ennakko riittää. Ja jos volvon kuski on vielä ryssinyt vaihteiden kanssa niin...

        Ei se teho, vaan massa. Lotus Elise jättäisi aika monen auton seisomaan eikä siinäkään ole kuin 120 heppaa...

        huomioon, että volvo on raskaampi, mutta volvossa on yli kaksinkertaisesti vääntöä clion räppänään verraten. Tiesin jo mistään tarkistamatta, että volvon suoritusarvot ovat selkeästi paremmat.


      • Selvän ottaja
        ihankonoin kirjoitti:

        huomioon, että volvo on raskaampi, mutta volvossa on yli kaksinkertaisesti vääntöä clion räppänään verraten. Tiesin jo mistään tarkistamatta, että volvon suoritusarvot ovat selkeästi paremmat.

        0,9 sekuntia nopeammin nollasta sataan ja sekunnin nopeammin 1km:n matka ei ole SELKEÄSTI parempi.

        Sitten kun puhutaan 2s nopeammin nollasta sataan ja 5 sekuntia nopeammin kilometrin matkalla niin: SELKEÄSTI.


      • hiljaaköyhät
        Selvän ottaja kirjoitti:

        0,9 sekuntia nopeammin nollasta sataan ja sekunnin nopeammin 1km:n matka ei ole SELKEÄSTI parempi.

        Sitten kun puhutaan 2s nopeammin nollasta sataan ja 5 sekuntia nopeammin kilometrin matkalla niin: SELKEÄSTI.

        vittu teitä urpoja, onko mielestäsi siis(tuota sun ajatusta soveltaen) suomen pikajuoksijat siis melkein maailman huipulla, eiväthän ne häviä kuin reilun puol sekuntia satasella, mä kun luulin et boltit sun muut on selkeästi nopeampia juoksioita kuin esim. pöyhönen...

        saatana, turpaan tuollaisia juippeja sietäis, ja varmaan sulle usein turpaan tuleekin kun suus julkisella paikalla avaat.


      • auto?
        ihankonoin kirjoitti:

        huomioon, että volvo on raskaampi, mutta volvossa on yli kaksinkertaisesti vääntöä clion räppänään verraten. Tiesin jo mistään tarkistamatta, että volvon suoritusarvot ovat selkeästi paremmat.

        Onko D5 ja 2.4D sama asia vai? Aloittaja puhui mielestäni 2.4D mutta volvoista en tiedä niin voin olla väärässäkin. Ja turha on katsella mistään netistä mitattuja 0-100 aikoja vaan kannattaa vaan hyväksyä se tilanne siinä eikä alkaa pätemään numeroilla. Tiedättekö kuinka paljon mitatut arvot voivat todellisuudessa heittää. Totuus on että Bmw, mersu, audi sektorilla on varaa heittää hyvän miehen lisää ja 0-100 arvo ei ole kiveen kirjoitettu vaan suuntaa antava.

        Clio jättäisi 0-100 Volvon jos 2 vaihde riittäisi 100. On tullut testattua vastaavanlaisilla autoilla. Volvo heittää kolmosta kehiin niin clio voi tulla jo ohi. Ei se tarkoita sitä että jos toinen voittaa 0-100 (arvoissa) niin se jäisi vielä taka-alalle. Volvo kulkee loppupelissä nopeampaa mutta kannattaisi huomioida noita välitys juttuja.


      • nettidragsterit
        ihankonoin kirjoitti:

        huomioon, että volvo on raskaampi, mutta volvossa on yli kaksinkertaisesti vääntöä clion räppänään verraten. Tiesin jo mistään tarkistamatta, että volvon suoritusarvot ovat selkeästi paremmat.

        siperia opettaa :)


      • ????????????????

        Mistäköhän D5 tuli keskusteluun?


      • hiljetkääjoköyhät
        auto? kirjoitti:

        Onko D5 ja 2.4D sama asia vai? Aloittaja puhui mielestäni 2.4D mutta volvoista en tiedä niin voin olla väärässäkin. Ja turha on katsella mistään netistä mitattuja 0-100 aikoja vaan kannattaa vaan hyväksyä se tilanne siinä eikä alkaa pätemään numeroilla. Tiedättekö kuinka paljon mitatut arvot voivat todellisuudessa heittää. Totuus on että Bmw, mersu, audi sektorilla on varaa heittää hyvän miehen lisää ja 0-100 arvo ei ole kiveen kirjoitettu vaan suuntaa antava.

        Clio jättäisi 0-100 Volvon jos 2 vaihde riittäisi 100. On tullut testattua vastaavanlaisilla autoilla. Volvo heittää kolmosta kehiin niin clio voi tulla jo ohi. Ei se tarkoita sitä että jos toinen voittaa 0-100 (arvoissa) niin se jäisi vielä taka-alalle. Volvo kulkee loppupelissä nopeampaa mutta kannattaisi huomioida noita välitys juttuja.

        kun tunnustat suoraan, ettet volvoista tiedä, tuskimpa mistään muustakaan. Ja sinä mulkku olet sitä mieltä, että volvon ilmoittamat arvot heittää, muttei rellun... voi vittu, mikä mölli


      • tutkiennenkuin...
        ???????????????? kirjoitti:

        Mistäköhän D5 tuli keskusteluun?

        löydät v70 volvosta 2,4d:n joka ei ole d5, kerro ihmeessä muulle maailmalle, olet löytänyt koneen jota ei ole koskaan valmistettu.


      • Volvoilija-
        auto? kirjoitti:

        Onko D5 ja 2.4D sama asia vai? Aloittaja puhui mielestäni 2.4D mutta volvoista en tiedä niin voin olla väärässäkin. Ja turha on katsella mistään netistä mitattuja 0-100 aikoja vaan kannattaa vaan hyväksyä se tilanne siinä eikä alkaa pätemään numeroilla. Tiedättekö kuinka paljon mitatut arvot voivat todellisuudessa heittää. Totuus on että Bmw, mersu, audi sektorilla on varaa heittää hyvän miehen lisää ja 0-100 arvo ei ole kiveen kirjoitettu vaan suuntaa antava.

        Clio jättäisi 0-100 Volvon jos 2 vaihde riittäisi 100. On tullut testattua vastaavanlaisilla autoilla. Volvo heittää kolmosta kehiin niin clio voi tulla jo ohi. Ei se tarkoita sitä että jos toinen voittaa 0-100 (arvoissa) niin se jäisi vielä taka-alalle. Volvo kulkee loppupelissä nopeampaa mutta kannattaisi huomioida noita välitys juttuja.

        Itsekin ihmettelin jo alusta asti, että miksi ihmeessä tähän piti vetää D5 mukaan, kun aloutusviestissä puhutaan 2.4D:stä, joka tosiaan on Volvon perusdiesel. Tuolla 2.4D:llä ei liiemmin kannata lähteä mitään liikennevalokisoja ottamaan, kun se ei 0-100:n liikahda normaalia nykyaikaista perheautoa kummemmin.

        D5 on tuossa 0-100:n jo huomattavasti parempi, mutta minun mielestäni se on parhaimmillaan taajamien ulkopuolella, etenkin moottoriteillä, joilla noiden 1.6 tai 2.0 bensakulkineiden vääntö ei riitä alkuunkaan. 2.4D:stä ei ole kokemusta, mutta luulenpa senkin kulkevan iloisesti yli 80km/h nopeuksissa, joissa perusbensakoneen veto katoaa lähes kokonaan.

        Mutta ei nyt pilata tätä yllättävän hyvää ja mielenkiintoista ketjua vänkäämällä Volvon dieselmoottoreista!


      • Volvoilija-
        tutkiennenkuin... kirjoitti:

        löydät v70 volvosta 2,4d:n joka ei ole d5, kerro ihmeessä muulle maailmalle, olet löytänyt koneen jota ei ole koskaan valmistettu.

        Pakko sanoa, että aika huono! Suurin osa kuitenkin tietää, että D5 tarkoittaa vain kussakin Volvon mallissa esiintyvää yhtä tiettyä dieselmoottoria.

        Lisäksi ei pitäisi sinunkaan ymmärryksesi tasolla olla mitään epäselvää, että puhuttaessa 2.4D:stä, ei tarkoiteta D5244 T4:sta (D5:n tunniste), vaan jotakin muista pienempitehoisista dieselmoottoreista.


      • tutkiennenkuin..
        Volvoilija- kirjoitti:

        Pakko sanoa, että aika huono! Suurin osa kuitenkin tietää, että D5 tarkoittaa vain kussakin Volvon mallissa esiintyvää yhtä tiettyä dieselmoottoria.

        Lisäksi ei pitäisi sinunkaan ymmärryksesi tasolla olla mitään epäselvää, että puhuttaessa 2.4D:stä, ei tarkoiteta D5244 T4:sta (D5:n tunniste), vaan jotakin muista pienempitehoisista dieselmoottoreista.

        volvoilija kernaasti lisää, millä muulla termilla volvo markkinoi v70 mallin 2,4 litraista dieseliä kuin d5? V70 saa kyllä vaikka tdi versiona, mutta silloin kone on vw:n valmistama ja iskutilavuudeltaan 2,5l.

        ps. tutkippa, sitä d5:ttä saa kahtena tehoversiona... ja alkuperäiseen, ei pärjää clio sille heikommallekkaan versiolle.

        pps. volvolla oli myös 2,4d (ei d5) myös vw:n valmistama 6sylinterinen, viimeksi käytössä v70 mallin edeltäjässä 900 sarjassa, vapaasti hengittävänä n. 90hv ahdettuna n. 120hv. tosin en ole aivan varmasti oliko vaparia saatavana 900 sarjaan vai oliko kaikki ahdettuja


      • Volvoilija-
        tutkiennenkuin.. kirjoitti:

        volvoilija kernaasti lisää, millä muulla termilla volvo markkinoi v70 mallin 2,4 litraista dieseliä kuin d5? V70 saa kyllä vaikka tdi versiona, mutta silloin kone on vw:n valmistama ja iskutilavuudeltaan 2,5l.

        ps. tutkippa, sitä d5:ttä saa kahtena tehoversiona... ja alkuperäiseen, ei pärjää clio sille heikommallekkaan versiolle.

        pps. volvolla oli myös 2,4d (ei d5) myös vw:n valmistama 6sylinterinen, viimeksi käytössä v70 mallin edeltäjässä 900 sarjassa, vapaasti hengittävänä n. 90hv ahdettuna n. 120hv. tosin en ole aivan varmasti oliko vaparia saatavana 900 sarjaan vai oliko kaikki ahdettuja

        Tällä hetkellä markkinoitavien Volvojen moottorien mallimerkinnät eivät poista 2.4D:tä minnekään. V70 Volvoa on samalla nimellä valmistettu jo yli kymmenen vuotta ja uusia moottoreita on tietenkin tullut, mutta eivät ne vanhat ole minnekään kadonneet. Onpa muuten kyseisen mallisarjan ensimmäisessä versiossa käytetty VW:n dieselmoottoria, joskin viisisylinteristä sellaista.

        Aloittaja puhuu 2.4D:stä, joten hän nimenomaan tarkoittaa V70 2.4D:tä, eli jotakin vanhemmista vuosimalleista. Moottorin merkinnän hän on mitä luultavammin lukenut auton takaluukusta. Mikäli kyseessä olisi tuliterä V70, olisi hän puhunut D5:sta.

        Näistä uusimmista D5-moottoreista huonompikin lienee hieman pirteämpi kuin tuo 2.4D-nimellä markkinoitu, joten niitä ei luonnollisesti voi verrata toisiinsa.

        Mielestäni en missään kohtaa edellistä viestiäni puhunut uusimmista V70:stä, V70 kun on varsin suhteellinen käsite. Argumenttisi on samaa tämän kanssa: "Kerropa milloin V70 Volvoa on valmistettu muulla kuin VW:n 2.5TDI dieselmoottorilla". Niin, eihän ensimmäistä mallisarjaa olekaan valmistettu muilla dieselmoottoreilla varustettuna, vaan nytpä ei puhutukaan niin vanhasta mallista.

        Ei kannata viisastella, jos ei osaa.


      • luulee, että
        hiljaaköyhät kirjoitti:

        vittu teitä urpoja, onko mielestäsi siis(tuota sun ajatusta soveltaen) suomen pikajuoksijat siis melkein maailman huipulla, eiväthän ne häviä kuin reilun puol sekuntia satasella, mä kun luulin et boltit sun muut on selkeästi nopeampia juoksioita kuin esim. pöyhönen...

        saatana, turpaan tuollaisia juippeja sietäis, ja varmaan sulle usein turpaan tuleekin kun suus julkisella paikalla avaat.

        juoksija ja auto on sama asia, jooooo


      • on kadonneet,
        Volvoilija- kirjoitti:

        Tällä hetkellä markkinoitavien Volvojen moottorien mallimerkinnät eivät poista 2.4D:tä minnekään. V70 Volvoa on samalla nimellä valmistettu jo yli kymmenen vuotta ja uusia moottoreita on tietenkin tullut, mutta eivät ne vanhat ole minnekään kadonneet. Onpa muuten kyseisen mallisarjan ensimmäisessä versiossa käytetty VW:n dieselmoottoria, joskin viisisylinteristä sellaista.

        Aloittaja puhuu 2.4D:stä, joten hän nimenomaan tarkoittaa V70 2.4D:tä, eli jotakin vanhemmista vuosimalleista. Moottorin merkinnän hän on mitä luultavammin lukenut auton takaluukusta. Mikäli kyseessä olisi tuliterä V70, olisi hän puhunut D5:sta.

        Näistä uusimmista D5-moottoreista huonompikin lienee hieman pirteämpi kuin tuo 2.4D-nimellä markkinoitu, joten niitä ei luonnollisesti voi verrata toisiinsa.

        Mielestäni en missään kohtaa edellistä viestiäni puhunut uusimmista V70:stä, V70 kun on varsin suhteellinen käsite. Argumenttisi on samaa tämän kanssa: "Kerropa milloin V70 Volvoa on valmistettu muulla kuin VW:n 2.5TDI dieselmoottorilla". Niin, eihän ensimmäistä mallisarjaa olekaan valmistettu muilla dieselmoottoreilla varustettuna, vaan nytpä ei puhutukaan niin vanhasta mallista.

        Ei kannata viisastella, jos ei osaa.

        niin kuin pitääkin, romuttamolle.


      • tutkiennenkuin..
        Volvoilija- kirjoitti:

        Tällä hetkellä markkinoitavien Volvojen moottorien mallimerkinnät eivät poista 2.4D:tä minnekään. V70 Volvoa on samalla nimellä valmistettu jo yli kymmenen vuotta ja uusia moottoreita on tietenkin tullut, mutta eivät ne vanhat ole minnekään kadonneet. Onpa muuten kyseisen mallisarjan ensimmäisessä versiossa käytetty VW:n dieselmoottoria, joskin viisisylinteristä sellaista.

        Aloittaja puhuu 2.4D:stä, joten hän nimenomaan tarkoittaa V70 2.4D:tä, eli jotakin vanhemmista vuosimalleista. Moottorin merkinnän hän on mitä luultavammin lukenut auton takaluukusta. Mikäli kyseessä olisi tuliterä V70, olisi hän puhunut D5:sta.

        Näistä uusimmista D5-moottoreista huonompikin lienee hieman pirteämpi kuin tuo 2.4D-nimellä markkinoitu, joten niitä ei luonnollisesti voi verrata toisiinsa.

        Mielestäni en missään kohtaa edellistä viestiäni puhunut uusimmista V70:stä, V70 kun on varsin suhteellinen käsite. Argumenttisi on samaa tämän kanssa: "Kerropa milloin V70 Volvoa on valmistettu muulla kuin VW:n 2.5TDI dieselmoottorilla". Niin, eihän ensimmäistä mallisarjaa olekaan valmistettu muilla dieselmoottoreilla varustettuna, vaan nytpä ei puhutukaan niin vanhasta mallista.

        Ei kannata viisastella, jos ei osaa.

        vittu, etkö edes tajua kuinka idiootti olet, lainaan viimeistä lausettasi, ei kannata viisastella jos ei tiedä. Juuri tuo moottorin koko kertoo kyseessä olevan d5 moottori, jos auto on nimenomaan v70 ja 2,4 diesel, on moottori volvon itsensä valmistama d5 moottori, koska kyseiseen autoon ei saa muuta 2,4 litraista diesel moottoria, jos kyseessä on muu kuin d5, on moottorin iskutilavuus aina eri kuin 2,4l. En viitsi enää aiheeseen tämän jälkeen palata, koska ilmiselvästi et autoista, tai mistään muustakaan mitään tiedä, luulet vain olevasi kovinkin tietäväinen, lähinnä säälittävää, kun joku saatanan finninaama koettaa päteä, eikä osaa edes käyttää googlea, josta voisi helposti hakea tiedon ja huomata olevansa väärässä.


      • idiootit hiljaa
        luulee, että kirjoitti:

        juoksija ja auto on sama asia, jooooo

        tuossa on kyse, jos 0,9s ei ole selkeä ero, ei kai puoli sekuntiakaan... Aika on aina sama oli kyseessä juoksija, auto tai lentokone. Meni varmaan sun erittäinkin rajallisen käsityskykysi yli, toisaalta en ihmettele yhtään, tämä foorumi on pullollaan kaltaisiasi idiootteja, jotka suorastaan hinkuu päästä paljastamaan tyhmyytensä muille.


      • ei aina ole sama.
        idiootit hiljaa kirjoitti:

        tuossa on kyse, jos 0,9s ei ole selkeä ero, ei kai puoli sekuntiakaan... Aika on aina sama oli kyseessä juoksija, auto tai lentokone. Meni varmaan sun erittäinkin rajallisen käsityskykysi yli, toisaalta en ihmettele yhtään, tämä foorumi on pullollaan kaltaisiasi idiootteja, jotka suorastaan hinkuu päästä paljastamaan tyhmyytensä muille.

        oletko kuullut ajan suhteellisuudesta?


      • Anonyymi
        hiljetkääjoköyhät kirjoitti:

        kun tunnustat suoraan, ettet volvoista tiedä, tuskimpa mistään muustakaan. Ja sinä mulkku olet sitä mieltä, että volvon ilmoittamat arvot heittää, muttei rellun... voi vittu, mikä mölli

        Sä voisit opetella sitä lukutaitoa eikä vaan aukoa päätäsi. Aikuinen mies ja puhuu kuin 3v hiekkalaatikolla. Luuletko olevasi isokin kun somessa uskallat uhota? XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä voisit opetella sitä lukutaitoa eikä vaan aukoa päätäsi. Aikuinen mies ja puhuu kuin 3v hiekkalaatikolla. Luuletko olevasi isokin kun somessa uskallat uhota? XD

        kun tunnustat suoraan, ettet volvoista tiedä, tuskimpa mistään muustakaan. Ja sinä mulkku olet sitä mieltä, että volvon ilmoittamat arvot heittää, muttei rellun... voi vittu, mikä mölli.


    • giiggg

      Mitä jos Volvon oli vain tarkoitus lähteä valoista reippaasti liikkeelle, eikä vetää mitään drag-lähtöä?
      Tottakai jos siitä clio lähtee hillittömillä kierroksilla liikkeelle ja huudattaa askiaan punarajalle niin yllättäähän se kenet vaan. Lähinnä tulee mieleen joku hermoromahdus, tai ahdistuneisuuskohtaus jos pitää jollain vaimon kauppakassilla revitellä.

      PS. Volvo on aina nolo. Vaikka olis TD 4Motion Kintetic Galantic Extra Fancy Edition.

      • Corsa CDTi

        ...vaan ton finninaama pellen yritettävä päteä Cliollaan liikenteen lisäksi nettipalstoilla. Säälittävä runkkari.


      • luulet olevasi
        Corsa CDTi kirjoitti:

        ...vaan ton finninaama pellen yritettävä päteä Cliollaan liikenteen lisäksi nettipalstoilla. Säälittävä runkkari.

        Ei mene niilläkään hyvin ketkä täällä toisia bongailee. Eikö ole munaa aloittaa edes täällä omaa ketjua?
        Täällä nämä vanhat ukot netissä vinkuvat pikkupoikien autoille ja ottaa luonnon päälle jos oma on hitaampi.
        Vaikka mistäs sitä tietää kuka täällä on vanha ukko ja kuka nuori pojan kloppi. Aika villejä veikkauksia.


      • luulet olevasi
        luulet olevasi kirjoitti:

        Ei mene niilläkään hyvin ketkä täällä toisia bongailee. Eikö ole munaa aloittaa edes täällä omaa ketjua?
        Täällä nämä vanhat ukot netissä vinkuvat pikkupoikien autoille ja ottaa luonnon päälle jos oma on hitaampi.
        Vaikka mistäs sitä tietää kuka täällä on vanha ukko ja kuka nuori pojan kloppi. Aika villejä veikkauksia.

        Luin uudelleen ajatuksen kanssa kirjoituksesi. Unohda tuo ärähdykseni, ja sori! Lisää kaljaa koneeseen, se on vapaapäivä huomenna...


    • oldbmw-

      Mulla alla bemari jossa 288-nokka ja lukkoperä. Skyline jäi heti lähdössä ja kakkos vaihteella vielä kasvatin rakoa, kolmos vaihteella väliä ei enään enempää tullut mutta kiihdytys alkoi risteyksen saapuessa loppumaan kesken, komea voitto tuli ja luuli varmaan että ei vanhalla romulla mihinkään päästä :D

      • Real Driver...

        Ei tainu nissan kuski edes jaksaa vaivautua moisen bemarin romun takia kuluttamaan autoaan ja polttoainetta.


      • oldbmw-
        Real Driver... kirjoitti:

        Ei tainu nissan kuski edes jaksaa vaivautua moisen bemarin romun takia kuluttamaan autoaan ja polttoainetta.

        et tiedä mistään mitään, joten mene piiloon lapsipienoinen. Juttelin nipponi kuskin kanssa koska on tuttu.


      • Skyline Kuski
        oldbmw- kirjoitti:

        et tiedä mistään mitään, joten mene piiloon lapsipienoinen. Juttelin nipponi kuskin kanssa koska on tuttu.

        tais olla nissani rikki tai joku mopomalli. koska sun rutkussa bemarissa ei ole vakionakaan kun 150 heppaa.
        Ja pelkällä nokalla et saa niin paljoa irti että skylinen jättäisit.

        no mut jatka lapsi päiväunien näkemistä. Kyllä sä vielä joskus skylinen vieressä ehkä pysyt.


      • oldbmw-
        Skyline Kuski kirjoitti:

        tais olla nissani rikki tai joku mopomalli. koska sun rutkussa bemarissa ei ole vakionakaan kun 150 heppaa.
        Ja pelkällä nokalla et saa niin paljoa irti että skylinen jättäisit.

        no mut jatka lapsi päiväunien näkemistä. Kyllä sä vielä joskus skylinen vieressä ehkä pysyt.

        Nissan Skyline R32 GTS-t Type-M/GTS-4 2,0 se 212-heppanen malli.

        E30:ssä 2,5 m20b25 kone, jossa vakiona noin 170hp. Nokalla ja säätöjen jälkeen vetoja tuli paljon korkeilla kierroksilla mutta tyhjäkäynti oli kuin popcornien paukkumista ja vähän vittumainen ajettava.

        Skyline 1500kg 212hp 7,07kg/1hp. Bemu 1100kg 170hp 6,47kg/1hp.

        Fysiikanlakeja ei pysty kumoamaan, autojen tehokkuus on katottava aina teho/paino suhteesta.
        Lisäksi suosittelen harjoituksia tekstinymmärtämisessä sinulle. Hyviä päiväunia lapsipienoinen :)


      • Skylle kuski
        oldbmw- kirjoitti:

        Nissan Skyline R32 GTS-t Type-M/GTS-4 2,0 se 212-heppanen malli.

        E30:ssä 2,5 m20b25 kone, jossa vakiona noin 170hp. Nokalla ja säätöjen jälkeen vetoja tuli paljon korkeilla kierroksilla mutta tyhjäkäynti oli kuin popcornien paukkumista ja vähän vittumainen ajettava.

        Skyline 1500kg 212hp 7,07kg/1hp. Bemu 1100kg 170hp 6,47kg/1hp.

        Fysiikanlakeja ei pysty kumoamaan, autojen tehokkuus on katottava aina teho/paino suhteesta.
        Lisäksi suosittelen harjoituksia tekstinymmärtämisessä sinulle. Hyviä päiväunia lapsipienoinen :)

        Oisit heti sanonu että se oli se mopomalli skyllestä ni olis säästyny monelta vaivalta tässä. Eihä semmosella takavetosella kehtaa ajaa edes. Skyline GT-R se olla pitää =)


      • Anonyymi
        Real Driver... kirjoitti:

        Ei tainu nissan kuski edes jaksaa vaivautua moisen bemarin romun takia kuluttamaan autoaan ja polttoainetta.

        Juuri näin.


    • Seppo Susi

      Muutamia vuosia sitten 8-tiellä Laitilan ja Mynämäen välillä liikkui Porcheja, joiden kuskit usein haittasivat muiden ajoa. Kerran sitten bongasin 80:n alueella mokoman, otin 1,5-litrasesta nuhapumpusta kaikki irti ja painoin jotain 140km/h Porchesta ohi. Ei ollut mulkku huomannut minua kuin vasta kohdalla mutta siinä oli liian myöhäistä, vaikka Porche-kuski löi laatan pohjaan ei riittänyt, taakse jäi. Eikä edes yrittänyt tulla perässä kun myöhemmin himmasin takaisin rajoitukseen (sitten jo 100).

      • DN

        hankkikaa kunnon auto ja elämä. Sleeperit eli nukkujat.


      • datsunnissan

        sytkää ennakkoon -85 1,5 sunnystä, niin rupes vettään ku elukka. Ei ois uskonu että saa sunnystaki noin saatanan äkäsen.


    • pfffffsssssstssttttt

      pfffssstt......pfffssstttt.....oohooceee turpo ja tiäs mitä härpäkettä--

      • 38heppaa

        Mulla oli -76 polo 0.9 koneella, se oli sleeper eikä koskaan heränny


    • Outback 2,5

      Eilen Helsingissä, siinä isossa risteyksessä jossa Mannerheimintie muuttuu Hämeenlinnantieksi, näin siinä oikealla kaistalla ensimmäisenä valoissa seisovan Renault Clion, joten vaihdoin heti vasemmalle kaistalle.
      Itselläni on neliveto automaattivaihteistolla. Cliosta minua kyyläsi kuskinpaikalta sellainen nuori finninaama. Poju alkoi kovasti kaasuttelemaan Cliollaan. Valot kun vaihtuivat, rupesi Clio hurjasti sutimaan, "rallikuskinrääpäle" yritti tehdä räväkkää lähtöä, itse siinä himmailin ja kiihdyttelin Clion verkkaiseen tahtiin. Kun mittarissa oli noin 50km/h, niin painallin reilummin kaasua ja vaihdoin kaistaa Clion edelle. Näppynaamaa se tainnut miellyttää ja hän lopulta kaahasikin raivoisasti ohitseni ylinopeudella. Toivottavasti pojulla pili sykki kunnolla ja sai itselleen tyydytksen.
      Olen nähnyt aiemminki saman Clion pyörivän suht samoilla nurkilla ja aina sen eteneminen on kuin kuski olisi mielikuvituksissaan ajamassa jossain kilpailussa, sairasta.

      Jäisi vaan urpo kotiin hoitelemaan sitä rumaa näppylänaamaansa, eikä tulisi liikenteeseen leikkimään.

      • Homosohvawannabe

        Loistava ketju :DD.

        Lisäys: maantielaiva kansanauto touareg V10:n, pysyi melkein 250 kaakkisen porschen kyydissä. Kuiva keli, muuten olisi varmaan folkkarikuskia naurattanut.


    • kokemus opettaa

      Vitun tollo, ei liikenne ole mikään kisapaikka.

      Yleisin yllättäjä on kaltaisesi amisviiksi joka tekee täysin käsittömättömän järjettömän ohituksen tai kaistanvaihdon, josta selvitään ilman henkilövaihinkoja pelkstään kanssa-autoilijoiden oikealla reagoinnilla ja väistämisellä. Usein näitä tyyppejä liikkuu kaupunkien sisääntuloväylillä, pidemmillä siirtymillä heitä ei ole riesana.


      No todettakon että kerran lähdin tietyömaan jälkeen ohittamaan pakettiautoa, mutta se meni elettömästi menojaan. Ei mun vajaavetoisella 1.8 bensamoottorilla varustetulla autolla ollu mitään saumaa tubodieselnelivetopakun ohittamiseen kun kiihdytetiin kahdesta kympistä sataseen. Silloin vähän yllätyin, mutta taitaa olla ainoa kerta koskaan. Yleensä en lähde ohittelemaan kiihdytyksissä, sillä monella on tapana kiihdytää rauhallisesti, vaikka matkavauhti sitten onkin reipas.

    • ujuttajaaa

      Olin tutun Mersulla menossa keskustaan (e320 cdi -05) ja kyykytin koko Mäkelänkadun matkalla kolme autoa, kun pääsin viereiselle tyhjälle kaistalle. Yksi niistä yritti polkea, mutta jäi ennen kuin 30km/h mittarissa, se auto oli Seat Leon johon liimattu "turbo" tarroja... Nauratti kyllä ku eihän toi mihinkään kulkenut

    • Erieetalla

      Kaverin kyydissä olin kun ajeltiin hänen hankkimallaan bemarilla m5 v10 ja valoissa viereen tuli corvette jonka kuski virnuili ja kaasutteli, ni yllätyin aika kovasti kun pysyi vierellä sekunnin valoista lähtiessä ennekuin katosi taakse, mut kaveri sanoikin sit et ei vittiny polkasta kunnolla ja et aina noi jenkkireuhkat on yrittämässä ja ei jaksa leikkiä niitte kans :D

      • Heh heh!

        Joopa joo. Et suihinotoltasi kuullut kunnolla mitä kaverisi sanoi joten nyt kirjoittelet tänne täyttä paskaa.


    • Hoitoonvaan

      Kyllä se T-5 R jättää seb 1,6 Clion jo lähdössä..onta oot nähnyt?!?

    • liikennevalo saalis

      Lotus Omega (380 heppanen Opel Omega) tai viritetty Volvo 740 turbo ovat kunnon sleeppereitä, myös Mersun turbodieselit OM606 viritettynä varsinkin farmarikorissa susia lampaan vaatteissa. Ihan turha tulla nykimään uudella 320d Bemulla tai vastaavalla vierelle

    • ---

      Itäkeskuksen valoissa on kiva kyykyttää :D siinä prisman kohdilla kun lähdetään kehä 1 paahtamaan.. Toki joskus jään keskikaistalle ja joku amis lippis vinossa tulee oikealle kaistalle joka loppuu 200m päässä.. No ei siinä amis jäi kuin tikku paskaan pussitettuna sinne

      • -Korjaus-

        Lippis vinossa JA minimaalinen penis lökäpöksyissä pystyssä.


    • bensaurbo

      Olin liikennevaloissa kakslitraisella bensaturbolla mersu-pakettiauton vierellä. Valot vaihtui ja mersu häipyi horisonttiin sellaista vauhtia, ettei olisi ollut mitään jakoa. Sattui olemaan tuttu kaveri ratissa, joka sitten kertoi, että sitä dieseliä oli vähän "laitettu"

    • ...

      Minullapa oli itselläni sellainen sleeper. Fiat croma 2.0 turbo. Auto oli ruosteen raiskaama, mutta kone oli timmissä kunnossa. Päälle 200 heppaa oli revitty. Parhaita noloja tilanteita aiheutin T5 volvokuskille sekä muutamille honda typeryksille. Kyllä se 7 sekunnin pintaan meni satkuun tai jopa alle.

      Pahiten minut on yllätetty, kun 2.0 litraisella henkilöautolla yritin jättää takavetoisen mersu viton. Toisin kävi. Mersun pellin alla oli se 205 heppanen V6 cdi. Aatelkaa, se paku kiihtyy satkuun noin kahdeksassa sekunnissa!!

      Kerran alla oli eurooppalainen V6 henkilöauto ja ohituskaistalla yritin karistaa corolla verso kuskia, mutta ei onnistunut. No sillä oli se 177 heppanen diesel.

      Chevrolet fleetside ss454 on kyllä aika sleepperi, ehkä lempparini. Se on sellanen musta takatuuppari pic-up, mutta kiihtyy 96 mailiin tunnissa reilu seitsemässä sekunnissa.

    • Anonyymi

      Korona on todellinen Sleeper!

      • Anonyymi

        Sama mikä auto kiva nähdä vanhoja duunattuja autoja,sama millä ajaa kunhan ajaa OSAA,ja liikennesääntöjen mukaan,tää suomen junttila täällä mihkää pääse ilman autoo.Täällä autot ajetaan ennen 100tkm paskaksi,seuraava ostaa käytetyn romun,asuu korjaamolla.Öljysyöppö tark.isoo remppaa.Osat kuluu.Sähköautot kun tulee pitäs olla vain yksi merkki ja sekin kulkisi korkeintaan 80km,/h.Olis väritkin kuin koreassa vain pun.tai sin. Kiva olisi nähdä apinan ilme banaani täällä,entä se peräluukussa roikkuja joka ei osaa ohittaa.Ohittaa mutkassa ,sokkokuskeja näkee päivittäin.Tänään rekka ohitus ,vastaan pyyhäls kolme perääperää autoo,.Rekka teki väistöliikkeen oikealle.Edestä tuleva jonon eka olis olisi ollut itikkana rekan keulassa.Enkelikuoroo kova kiire.


    • Anonyymi

      Aikoinaan jäi mieleen muuan vanha ja päälle päin jopa melko rupisen näköinen Opel Manta, jossa kyydissä kuski ja kaksi aikamiestä.

      Ajettiin kaverin kanssa moottoripyörillä (600 ja 750 "supersport") Imatran kaupungin läpi kyseisen Mantan perässä.

      Jossakin vaiheessa huomasin, että nyt taitaa olla jotain vähän erikoista, kun voi moottoripyörälläkin kiihdyttää valoista ihan ripeästi, vaikka on auto edellä.

      Ihan heti lähdöissä auto ei sutinut, mutta voimaa näytti kuitenkin olevan siinä määrin runsaasti, että kaupunkinopeuksilla takarenkaat alkoivat savuta pelkästään kaasua lisäämällä.

    • Anonyymi

      Mullakin on PeppuPekan virheä Jopo. Kyä sillä Kapuliin aina pääsee...

    • Anonyymi

      Samaa paskaa eri paketissa ovat lähes kaikki.

    • Anonyymi

      Ootteks te jotain pipovammasii kun pitää ajaa kilipaa liikenteen seassa?

      • Anonyymi

        Pipa päässä rotvallir reunalla.


      • Anonyymi

        Melko asennevammaista toimintaa ainakin.


    • Anonyymi

      Työkaverilla vanha nelikko E-mersu, diesel. 460 heppaa ja 600 Nm penkissä. Aika kevyesti mokoma pappalaite liikkuu ja savu on mustaa. Oli se jo 150tkm kestänyt kasassa tuunausten jälkeen.

      • Anonyymi

        Kandeisko ostaa ihan oikea auto? Mannelavetti ei sitä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kandeisko ostaa ihan oikea auto? Mannelavetti ei sitä ole.

        Ei kanttihousujen vehkeet kulje noin. Siinä on alustakin laitettu ja mitä kokelin, niin oli aika urheilullinen peli.


    • Mulla neliveto perheauto ja valoissa takaveto is250. Lexus meni ja minä vikisn. En edelleenkään ymmärrä miten..tai Noh, takatuuppari i3s kyllä näyttää loistavan luostoneston kanssa takavaloja monelle talvivaloissa.

      • Anonyymi

        Minulla ihan tavallinen etuvetoinen auto. Olen aina päässyt sinne, minne on pitänyt mennä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe