Dogsitter/koiranvahti

Money

Hei!
Paljonkohan on dog sittereiden tuntipalkka?
4H-kerhoistahan heitä saa ja Helsingin alueelta kai muutenkin, mutta paljonko se maksaa?
Kiitos!

47

20113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      4H-kerhon dogsitter-hinnasto löytyy 4H:n verkkosivuilta. Erittäin kallista on ja ikävä kyllä yhdistys vie nykyään suurimman osan nuoren palkasta. Itse etsisin dogsitterin käyttämättä yhdistyksen palvelua.

      http://www.4hyhdistys.net/dogsitterit/hinnasto.html

      • Dogsitter

        esim. kun meillä on tunnin ulkoilutus/seuranpito. maksaa 6e, me saadaan 4e. 4H EI VIE LÄHES YHTÄÄN, vaan nämä välirahat menevät lähinnä vakuutuksiin ym. meillä dogsittereillä nimittäin on vakuutukset jos käy jotain, ja olisi ikävää ellei olisi. myös eläkkeeseen (?!) menee jotakin :P


      • tuula
        Dogsitter kirjoitti:

        esim. kun meillä on tunnin ulkoilutus/seuranpito. maksaa 6e, me saadaan 4e. 4H EI VIE LÄHES YHTÄÄN, vaan nämä välirahat menevät lähinnä vakuutuksiin ym. meillä dogsittereillä nimittäin on vakuutukset jos käy jotain, ja olisi ikävää ellei olisi. myös eläkkeeseen (?!) menee jotakin :P

        Ai maksetaanko siitä veroakin? Teidän ikäisillä ei kerry eläkettä mutta sitä kyllä pitää maksaa. Miksi sitten kaikki vastuu mitä dogsitterille lenkin aikana tapahtuu tulee kuitenkin maksettavaksi koiran omistajalle?


      • dogsitter
        tuula kirjoitti:

        Ai maksetaanko siitä veroakin? Teidän ikäisillä ei kerry eläkettä mutta sitä kyllä pitää maksaa. Miksi sitten kaikki vastuu mitä dogsitterille lenkin aikana tapahtuu tulee kuitenkin maksettavaksi koiran omistajalle?

        maksua ei tule omistajalle tietääkseni lainkaan, jos esim. koira puree dogsitteria. vakuutus korvaa. ja tämä vakuutus tulee siitä välirahasta.

        me dogsitterit emme maksa veroa, 1500 vuodessa on raja emmekä tosiaankaan tienaa niin paljon tästä :) minä teen työtäni enemmänkin uusiin rotuihin tutustumisen vuoksi.


      • iXu
        dogsitter kirjoitti:

        maksua ei tule omistajalle tietääkseni lainkaan, jos esim. koira puree dogsitteria. vakuutus korvaa. ja tämä vakuutus tulee siitä välirahasta.

        me dogsitterit emme maksa veroa, 1500 vuodessa on raja emmekä tosiaankaan tienaa niin paljon tästä :) minä teen työtäni enemmänkin uusiin rotuihin tutustumisen vuoksi.

        Moikka!

        Missä tämmöinen 4-h-juttu on ja kuinka
        siihen pääsee mukaan?
        Eli siis olen itse 20-vuotias opiskelija ja olen kiinnostunut koirienhoidosta ja haluaisin
        kenneliin töihin. Olisiko sulla mitään neuvoja, kuinka se mahtaisi onnistua?
        Olen ollut koko pienen ikäni koirien kanssa tekemisissä, hoitanut omaani, siskojeni,
        tuttujen ja kavereiden koiria ja saanut siitä paljon kehuja.
        Itselläni on jo 11-vuotias sekarotuinen narttu ja olen kouluttanut sen mielestäni hyvin,
        mutta se ei varmastikaan riitä näytteeksi? Ensin ajattelin, että ryhtyisin koiran kouluttajaksi,
        mutta minulla pitäisi olla oma koira jonka olen kouluttanut plus käynyt sen kanssa
        näyttelyissä yms. yms. Eli se ei oikein taida vielä ainakaan onnistua...

        Meilaathan vastauksesi: [email protected], kiitos! :)


      • kehkeh

        Anonyymi sanoi että 4h- dogsitter palvelu on kallista. Väärin. Se on oikeastaan halpaa kun ajattelee paljonko joku koirahotelli maksaa. Jos olette kerta huolissaan hinnasta niin viekää se koira jollekkin sukulaiselle ja antakaa tarkat ohjeet. Älä puhu asiasta josta et tiedä mitään muuta kuin numeroita.!!


      • dog girl
        Dogsitter kirjoitti:

        esim. kun meillä on tunnin ulkoilutus/seuranpito. maksaa 6e, me saadaan 4e. 4H EI VIE LÄHES YHTÄÄN, vaan nämä välirahat menevät lähinnä vakuutuksiin ym. meillä dogsittereillä nimittäin on vakuutukset jos käy jotain, ja olisi ikävää ellei olisi. myös eläkkeeseen (?!) menee jotakin :P

        Voitko sä kertoo että miten pääsee dogsitteriksi? Ku mä oon 11w. ja haluisin kovasti dogsitteriks! Oon jo jotaki vuoden ehkäpä, nii ettiny dogsitteriks!
        Mut 4H:ssa sanotaan ett'ä 14w:t pääsee sinne dogsitteriks. Mä oon hyvä hoitaa koirii, meillä on ollut koiria!Vastaa!


      • dog girl
        dogsitter kirjoitti:

        maksua ei tule omistajalle tietääkseni lainkaan, jos esim. koira puree dogsitteria. vakuutus korvaa. ja tämä vakuutus tulee siitä välirahasta.

        me dogsitterit emme maksa veroa, 1500 vuodessa on raja emmekä tosiaankaan tienaa niin paljon tästä :) minä teen työtäni enemmänkin uusiin rotuihin tutustumisen vuoksi.

        Miten susta tuli dogsitter? Ku oon 11.w ja haluisin dogsitteriks!Voiks vähän avittaa?


      • -san-san-
        dog girl kirjoitti:

        Miten susta tuli dogsitter? Ku oon 11.w ja haluisin dogsitteriks!Voiks vähän avittaa?

        sun pitää valitettavasti vielä parisen vuotta ootella ennenkun pääset dogsitteriksi. Itse olen 15- vuotias ja juuri aloitin dogsitterinä.

        Dogsitteriksi päästäksesi sinun pitää olla yli 14-vuotias, mielellään 15, että voit tehdä työ sopimuksen.

        Tiedän että kuulostaa inohttavalta kun pitää ootella, mutta tämäkin on työtä ja siihen sisältyy riskit että loukaantuu yms. Odottelehan muutama vuosi ja kouluttaudu sitten dogsitteriksi, jos vielä on innostusta. :)


      • Huom!!!
        -san-san- kirjoitti:

        sun pitää valitettavasti vielä parisen vuotta ootella ennenkun pääset dogsitteriksi. Itse olen 15- vuotias ja juuri aloitin dogsitterinä.

        Dogsitteriksi päästäksesi sinun pitää olla yli 14-vuotias, mielellään 15, että voit tehdä työ sopimuksen.

        Tiedän että kuulostaa inohttavalta kun pitää ootella, mutta tämäkin on työtä ja siihen sisältyy riskit että loukaantuu yms. Odottelehan muutama vuosi ja kouluttaudu sitten dogsitteriksi, jos vielä on innostusta. :)

        Eli tuosta iästä milloin dogsitter hommiin pääsee. Sinä vuonna, kuin täyttää 14, saa osallistua kurssille ;)


      • dogsitter for ever
        dogsitter kirjoitti:

        maksua ei tule omistajalle tietääkseni lainkaan, jos esim. koira puree dogsitteria. vakuutus korvaa. ja tämä vakuutus tulee siitä välirahasta.

        me dogsitterit emme maksa veroa, 1500 vuodessa on raja emmekä tosiaankaan tienaa niin paljon tästä :) minä teen työtäni enemmänkin uusiin rotuihin tutustumisen vuoksi.

        Niinhin ei koiran omistaja sitä maksa jos koira vaikka puree sitteriä vakuutus sen korvaa itse olen dogsitterinä sen takia että saan rahaa elättää itseni ja hevoseni. rakastan dogsitterin hommaa uusia rotuja ja uusia mahtavia koiria ja ei ole kallista. paitsi yö,viikko, viikonloppu ym. mutta koirille tulee yksilösmpää hoitoa. eikä hädässä tehtyjä leikkiä ja lenkkejä.


      • meechan-
        Huom!!! kirjoitti:

        Eli tuosta iästä milloin dogsitter hommiin pääsee. Sinä vuonna, kuin täyttää 14, saa osallistua kurssille ;)

        Ainakin minä osallistuin kurssille jo 13 vuotiaana. nyt oon 15. toson en tiedä onko ikärajat erilaiset eri paikkakunnilla mutta...


      • 15 v

        "Erittäin kallista on ja ikävä kyllä yhdistys vie nykyään suurimman osan nuoren palkasta."

        Olen helsingissä käynyt dogsitterkurssin, ja ainakaan täällä EI yhdistys vie rahaa välistä vaan verottaja (alv. ja tulo- tai ansioivero) ja vakuutusyhtiö joka ei vie rahaa välistä vaan jolta ostetaan tapaturma ja vahinkovakuutus kaikenvaralle ettei tule ikäviä yllätyksiä, sitten on työntekijäkulut, mm. dogsitter-päivystys josta kysellään sitteriä --> joku siellä vastaa?, sitten pk-seudulla pitäisi saada joku aina kiinni mikäli on kysyttävää tai ongelmatilanne jne.

        JA EI OLE NS. YLEISVASTAUSTA PALKANMAKSUUN; YHTEYSTIETOIHIN JNE. Googleta 4H-yhdistys ja etsi lähinyhdistyksesi ja kysy SIELTÄ miten pääset kurssille, paljonko maksaa ja mistä saat sitteriin jne.


      • Anonyymi
        -san-san- kirjoitti:

        sun pitää valitettavasti vielä parisen vuotta ootella ennenkun pääset dogsitteriksi. Itse olen 15- vuotias ja juuri aloitin dogsitterinä.

        Dogsitteriksi päästäksesi sinun pitää olla yli 14-vuotias, mielellään 15, että voit tehdä työ sopimuksen.

        Tiedän että kuulostaa inohttavalta kun pitää ootella, mutta tämäkin on työtä ja siihen sisältyy riskit että loukaantuu yms. Odottelehan muutama vuosi ja kouluttaudu sitten dogsitteriksi, jos vielä on innostusta. :)

        Älä valehtele dog sitter voi olla minkä vain ikäinen mieluiten yli tai alle yläkoulu ikäinen eþtei haitta koulun käyntia. Joten 11v on hyvä ikä aloittaa saa vastuuta.


    • mmm

      se rippuu hyvin paljo ja ajasta jotkut suosittelevat 6e tunti ja jokut enemmänki se ripu mitä työhön kuuluu ja tällasta. Hinta sovitaan aina etukäteen.

    • ^^^^

      esim tampereella on dogsitterin tuntipalkka yhdestä koirasta 6,50e ja sen saa pitää kokonaan itse.. ei tarvitse yleistää että kaikkialla otetaan palkasta 2 euroo

      • innu

        Moi! mä asun kanssa Tampereella ja olen 14-vuotias niin koskakohan niitä kursseja järjestetään onko sulla tietoa? Kuulostaa kivalta hommalta ja olen ulkoiluttanut aivan ihania kahta sekarotuista narttua mutta sitten toinen kuoli ja nyt myös toinen eikä uusia ulkoilutus koiria ole helppo saada niin olisi varmaan kivaa hommaa mutta onko dogsittereille paljon hommaa tarjolla? vai pitääkö odottaa kauheen kauan että saa jotain koiraa ulkoiluttaa vai miten se menee?


      • Valle123
        innu kirjoitti:

        Moi! mä asun kanssa Tampereella ja olen 14-vuotias niin koskakohan niitä kursseja järjestetään onko sulla tietoa? Kuulostaa kivalta hommalta ja olen ulkoiluttanut aivan ihania kahta sekarotuista narttua mutta sitten toinen kuoli ja nyt myös toinen eikä uusia ulkoilutus koiria ole helppo saada niin olisi varmaan kivaa hommaa mutta onko dogsittereille paljon hommaa tarjolla? vai pitääkö odottaa kauheen kauan että saa jotain koiraa ulkoiluttaa vai miten se menee?

        Sullekki tiedoks, että otat yhteyttä paikalliseen 4h-yhdistykseen ja ilmotat ittes dogsitter hommaan. Kysele yhdistyksestä miten saat rahaa ja paikallisen tyylistä. Jokaisella kunnalla on erilailla riippuen 4h-yhdistyksestä.


    • dogsi

      Hämeenlinnassa saa 5 euroa/tunti.
      Suurissa kaupungeissa, kuten Helsingissä ja Tampereellakin, saa enemmän kuin pienemmissä paikoissa.

    • Minokio

      Pääkaupunkiseudun 4H-dogsittereiden tunnin/ulkoilutuksen palkka on 5,20. Asiakkaille se maksaa peräti 13 euroa.
      Dogsittereiden palkka on siis n. 40% summasta, ja se johtuu siitä, että 22% summasta menee arvolisäveroon ja sitten on vielä vakuutukset mahdollinen pienlaskulisä. Itse 4H ei voittoa siis itselleen todellakaan kerää. Päinvastoin.

      Kaikkea tällaista siis. Itse olen juuri kouluttautumassa sitteriksi ja nämä asiat opiskellut.

      • Valle123

        Minäpä nyt vastaan kaikkeen kerralla. Vetelin 4h-yhdistyksessä on näin. Dogsitteriksi pääsee kuka tahansa, kunhan täyttää koulutus vuonna 14. Eli koulutus on aina syksyllä. Jos täytät joulukuussa 14 niin pääset syksyn koulutukseen. Riittää kun samana vuonna täyttää. Ja dogsitteriksi pääsee ilmoittamalla paikalliseen 4h-yhdistykseen, jonka numero löytyy esimerkiksi Eniro 0100100 numeropalvelusta. Koulutus maksaa 30e. Vetelissä Dogsitterille maksetaan 5e/1h lenkki. Tämä menee kokonaan itse dogsitterille. Siinä maksetaan erikseen ruuan viemisestä ja veden viemisestä. Dogsitter voi myös auttaa koiran pesemisessä tai missä tahansa koiratehtävässä. Dogsitterin saa tilattua paikallisesta 4h-yhdistyksestä


      • ensko
        Valle123 kirjoitti:

        Minäpä nyt vastaan kaikkeen kerralla. Vetelin 4h-yhdistyksessä on näin. Dogsitteriksi pääsee kuka tahansa, kunhan täyttää koulutus vuonna 14. Eli koulutus on aina syksyllä. Jos täytät joulukuussa 14 niin pääset syksyn koulutukseen. Riittää kun samana vuonna täyttää. Ja dogsitteriksi pääsee ilmoittamalla paikalliseen 4h-yhdistykseen, jonka numero löytyy esimerkiksi Eniro 0100100 numeropalvelusta. Koulutus maksaa 30e. Vetelissä Dogsitterille maksetaan 5e/1h lenkki. Tämä menee kokonaan itse dogsitterille. Siinä maksetaan erikseen ruuan viemisestä ja veden viemisestä. Dogsitter voi myös auttaa koiran pesemisessä tai missä tahansa koiratehtävässä. Dogsitterin saa tilattua paikallisesta 4h-yhdistyksestä

        tampereella dogsitterkurssi ainakin näin:

        DOGSITTERKURSSI

        Aika: 8.10. - 17.12 (kokoontumiset ma ja ke klo 18.00 - 19.30)
        Paikka: Vuoltsu
        Kenelle: 13-vuotta täyttäneet koirien hoidosta kiinnostuneet, kurssin suorittaminen oikeuttaa toimimaan dogsitterinä Tampereen alueella.
        Kurssin sisältö: Koiran hoito, ruokinta, ulkoiluttaminen, teoriaa ja käytäntöä. Tutustumiskertoja.
        Hinta: 120€ (sis. peruskurssin ja jatkokurssin materiaaleineen) Teisko-Tampereen yhdistyksen 4h-jäsenet 90€, muut 4H-jäsenet 110€
        Ilmoittautumiset 24.9. mennessä p. 040 823 9778 tai [email protected]


      • dogsittereille
        ensko kirjoitti:

        tampereella dogsitterkurssi ainakin näin:

        DOGSITTERKURSSI

        Aika: 8.10. - 17.12 (kokoontumiset ma ja ke klo 18.00 - 19.30)
        Paikka: Vuoltsu
        Kenelle: 13-vuotta täyttäneet koirien hoidosta kiinnostuneet, kurssin suorittaminen oikeuttaa toimimaan dogsitterinä Tampereen alueella.
        Kurssin sisältö: Koiran hoito, ruokinta, ulkoiluttaminen, teoriaa ja käytäntöä. Tutustumiskertoja.
        Hinta: 120€ (sis. peruskurssin ja jatkokurssin materiaaleineen) Teisko-Tampereen yhdistyksen 4h-jäsenet 90€, muut 4H-jäsenet 110€
        Ilmoittautumiset 24.9. mennessä p. 040 823 9778 tai [email protected]

        Onko dogsittereille paljon "hommia" Tarkoitan sitä, että saako koiraa odottaa monta kuukautta vai pari päivää? Onko dogsittereille kysyntää?


      • pieni pentu
        dogsittereille kirjoitti:

        Onko dogsittereille paljon "hommia" Tarkoitan sitä, että saako koiraa odottaa monta kuukautta vai pari päivää? Onko dogsittereille kysyntää?

        Meillä olisi todellakin tarvetta dogsitterille. Meillä on pieni pentu, joka tarvitsisi hoitajaa aina silloin tällöin. Mulle voi meilata osoitteeseen:

        [email protected]

        Ja muutkin asiasta kiinnostuneet voi meilata mulle!


      • dogsitter91
        dogsittereille kirjoitti:

        Onko dogsittereille paljon "hommia" Tarkoitan sitä, että saako koiraa odottaa monta kuukautta vai pari päivää? Onko dogsittereille kysyntää?

        saa tietoa dogsittertoiminnasta, esim. tästä pääkaupunkiseudun 4h-yhdistyksestä http://www.4hyhdistys.net/4h-dogsitterit/

        Tuolta näkyy myös hinnat esim. 1h ulkoilutus maksaa 13 euroa, josta dogsitterille maksetaan muistaakseni 5,6e.

        Ihan kivasti noita keikkoja on saanut tehdä, välillä ei ehdi tekemään kaikkia, välillä taas tuntuisi että niitä sais olla enemmän, varsinkin tollasia asumiskeikkoja. Riippuu tietysti paikasta, että kumpaa on enemmän, kysyntää vai halukkaita dogsittereita tekemään töitä. Helsingissä ja Espoossa esim. tuntuu olevan paljon keikkoja ja liian vähän sittereitä, ainakin tällasen käsityksen saa kun kattelee netistä keikkatarjontaa.

        Anyway, kantsii kyllä kouluttautua dogsitteriksi, mutta ei tätä rahan takia voi tehdä, aika pienet palkat on.:D Veroihin, vakuutuksiin yms. menee paljon rahaa, joten asiakkaalle toi kyllä maksaa aika paljon.


    • koirien omistaja

      En tiedä miten muut ajattelevat mutta itse en ole koskaan antanut koiriani kellekään vieraalle tai nuorelle tutullekaan hoitoon. Isot nuoret koirat ovat mielestäni siinä määrin arvaamattomia vieraissa käsissä ja voimakkaita pienille tyttösille etten jostain syystä pysty luottamaan vieraaseen hoitoapuun. Tämä lienee kuitenkin vain minun ongelmani.

      Tiedän paljon ihmisiä jotka kaipailevat silloin tällöin hoitoapua vailla tietoa mistä hoitajan saisi. Mainostaako dogsitterit missään toimintaansa? Enpä ole aikoihin kuullut muustakaan 4h-toiminnasta paikkakunnallani.....

      • Meillä sujuu hyvin

        Tyttäreni, jo aikuinen, toimi nuorena dogsitterinä. Hän kävi kurssin, jossa opetettiin koiran käsittelyä ja jopa ensiapua. Keikkoja oli paljon ja sai hoitaa niitä, kunhan ei koulun käynti kärsinyt. Hoidokeissa oli pieniä ja isoja eikä koskaan sattunut mitään. Joululahjojakin hän sai asiakkailtaan.
        Varmaankin jokainen tuntee itse koiransa niin hyvin, että osaa arvioida antaako teini-ikäisen sitä ulkoiluttaa.

        Itse ensimmäisellä kerralla olin mukana dogsitterin ulkoiluttaessa koiraani. Opetin siinä koiran omat tavat ja meidän käyttämät käskysanat. Koiramme on husky, hyvin koulutettu ja on mennyt hyvin. En tosin tarvitse kuin kaksi kertaa kuukaudessa iltäpäivällä tunnin lenkityksen sille, mutta on ihanan helpottavaa tietää, että koira on hyvissä käsissä ja pääsee ulos silloin kun en itse ehdi.


    • dog lover

      moi oon ite hakeut 4h dogsitter kursille pääkaupunkiseudulla, mutta miten saat tietää ovatko he valinneet sinut kursille vai ei. olisi mukava tietää tässä odotelessa.

    • mkhlv

      No noi dogsitterkoulutuksen on täysin turhia... Minä 7 vuotiaasta asti käytin koiria lenkillä, ja sain siitä rahaa, eikä omistajia ryövätty. Nyt olen siis 17.

    • d5f6tgy8uhij

      kuinka kauan kouluttautuminen kestää? kuinka monella luennolla yms on käytävä?

    • Punqqiii

      Ainaki Pääkaupunkiseudun Dogsitterkoulutust on 60 oppituntia , nettisivuilla luki.

      Ite on ny luultavasti hakemas dogsitteriksi. Mietin vielä :)

    • Tyttö 13v

      Moikka ! 14 vuotias tyttö Vantaalta olisi kiinnostunut koirien ulkoiluttamisesta, aivan pientä maksua vastaan. Rahaa olisi tarkoitus kerätä kielikurssille, mutta pääasiassa haluan olla vain tekemisissä eläinten kanssa. Koirista on kokemusta koko elämäni ajan, tällä hetkellä meillä on kaksi koiraa. Jos tarvitset koirallesi ulkoiluttajaa pääkaupunkiseudulta, laita ihmeessä viestiä: [email protected]

      Kokemusta on myös kissoista sekä jyrsiöstä, jos etsit hoitajaa lemmikillesi/lemmikeillesi täältä pääkaupunkiseudulta.

    • Anni Kultanen

      Etsimme dogsitteriä labradorinpennullemme. Haemme ensisijaisesti opiskelijaa joka pääsisi keskipäivällä noin kl 11-13 välisenä aikana puolen tunnin lenkille koiran kanssa. Asumme Etu-Töölössä. Yhteydenotot [email protected]

    • pia2

      ihan tyhmää ettei dogsitteriksi saa ilmottautua alle 14 vuotiaat ite oon 11 jahaluisn niitä koiria ulkoiluttaa kun meille ei voi koiraa ottaa.

      • Iilipiili

        Laita ilmoitus lähikauppojesi ilmoitustaululle.

        Voihan keskustelupalstankin kautta tuurilla löytyä, mutta menethän aina jomman kumman vanhempasi kanssa tapaamaan koiraa ja omistajaa, netissä (ja muuallakin) kun voi olla kaikenlaisia ikäviä tyyppejä, jotka ovatkin muuta kuin sanovat.


    • sitter

      Nykyään taitaa yksi ulkoilutus maksaa jo 15 € omistajalle pks seudulla ja sitterille siitä tulle n. 6€ että eihän sillä eletä dogsitterinä ja omistajallekin tyyristä, mutta kun on kiva koira ja luotettava sitter löytynyt niin voihan sitä aina ruveta tekemään pimeästi...

      • Pirkanmaalla

        Meillä pirkanmaalla maksaa 10e tunti dogsitterille.
        On siinä kipurajalla juuri, mutta hyvin toiminut ja sitoutunut säännölliseen käymiseen, niin olen pitänyt tätäkin.
        Toinen ulkoiluttaja on 12v, ei siis dogsitter, ja saa 4e tunti.


      • Pirkanmaalla
        Pirkanmaalla kirjoitti:

        Meillä pirkanmaalla maksaa 10e tunti dogsitterille.
        On siinä kipurajalla juuri, mutta hyvin toiminut ja sitoutunut säännölliseen käymiseen, niin olen pitänyt tätäkin.
        Toinen ulkoiluttaja on 12v, ei siis dogsitter, ja saa 4e tunti.

        Hei! Haluisin ulkoiluttaa koiria, koska olen sitä koiraa jo 3 vuotta toivonut. Haluaisin päästä 4H kerhon avulla dog-sitter kursseille. Olisikohan MITENKÄÄN mahdollista että 10v tyttö pääsisi dog-sitter kursseille?


      • .....
        Pirkanmaalla kirjoitti:

        Hei! Haluisin ulkoiluttaa koiria, koska olen sitä koiraa jo 3 vuotta toivonut. Haluaisin päästä 4H kerhon avulla dog-sitter kursseille. Olisikohan MITENKÄÄN mahdollista että 10v tyttö pääsisi dog-sitter kursseille?

        En usko että se mitenkään onnistuu :/
        Ks. Nim. Lilipiili kommentti yllä... ja keskustele asiasta vanhempiesi kanssa, ehkä heillä on, tai he voisivat auttaa löytämään koirakaverin sinulle. Pyydä vanhempiasi laittamaan sanaa eteenpäin. Jos eivät suoraan tiedä, niin ehkä tietävät jonkun joka saattaa tietää sopivag koiran.

        Ps. Muistathan että koira ei saa olla niin iso, ettet saa sitä hallittua, jos se vaikka pelästyy jotain ja ottaa jalat alleen. Tällaistakin voi tapahtua, vaikka koira muuten käyttäytyisi hienosti.


    • vastuuntuntoa!!!

      Omistajat, ajata tarkoin kun annatte lemmikkinne nuoren dogsitterin matkaan. Kokemus pari päivää sitten: kävelin puistotiellä lapsenlapseni, tyttö 2v, kanssa kun huomasin vähän matkaa edessäpäin neljän n. kymmenvuotiaan tytön ryhmittymän. Heidän mukanaan oli boxeri-koira, siis iso ja vahva rotu. Boxeri kiinnostui lapsesta (joka muuten ei provosoinut koiraa mitenkään ainakaan tahallaan vaan meni koiran kohtiryntäyksen huomattuaan taakseni piiloon) Kolme tytöistä kiskoiu koiraa talutushihnasta mutta ei mahtanut isolle eläimelle mitään. Tytöt huusivat ja kirkuivat koiralle mutta eipä sekään tehonnut. Läheisestä rivitalon pihasta ilmestyi sitten n. parikymppinen neito joka nappasi koiran hihnasta pitävän otteen ja alkoi myös huutaa -minulle. Häiritsit sä mun koiraa jotenki, kyllä sitä tässä saa pitää, Pikkutytöt liukenivat nopeasti paikalta mutta minä sain omistajaa jututettuani selville että olivat jo muutaman kerran ulkoiluttaneet ko. koiraa-kun omistaja ite ei aina jaksa. Tulivat vain kerran soittamaan ovikelloa ja kysymään saako koiran ulos. Tällä kertaa vältyttiin vahingoilta mutta jos jotakin olisi sattunut niin kenenkähän olisi ollut syy??? No koiranbomistajien mielestä tietysti lapsen joka käveli tiellä.

    • Dogsitter on paska

      Kävin dogsitter-kurssin Turussa. Olin aivan paska. Ensinnäkin liikaa teoriaa. Enkö tajua mitä järkeä on tehä joku saatana koe.. Maksoin tosta paskasta 100 euroa. Eikä tosta oo tulevaisuudessa mitään hyötyä... Saa paskaa palkkaa ja tuskin mitään töitä saa edes..

    • Dogsitter

      Olen 14-vuotias tyttö Kirkkonummelta. :) En ole käynyt 4H-kurssia, mutta osaan käsitellä koiria. Meillä on ollut rottweilereitä, saksanpaimenkoiria ja nyt on westie. :) Olen vapaaehtoinen, jos joku tarvitsee koiralleen ulkoiluttajaa tai hoitajaa. :) Maksuista voimme sopia sähköpostilla. :) [email protected]
      Laitathan viestiä jos tarvitset hoitajaa koirallesi. :) Voin myös hoitaa muita pienlemmikkejä tarpeen vaatiessa. :) Voit kysyä lisätietoja jos epäröit vähääkään. :)

    • Neginz

      Moi
      minulla on koira ja minä haluan mennä matkustaan ja tarvitsen joka hoitaa minun koira mutta minä en tidä paljonko makssaa 5 päivässä?;((((

    • Mietteliäs12345

      Ite meen ehkä ensi vuonna sellaiselle kurssille ja kun kattelin niitä sivuja niin on kyllä päätä huimaavat hinnat. Kyllä mullekin kävis joku 4-6 euron tuntipalkka tai alle,kun se ei olis muuta kuin kiva harrastus. Että mulle olis toi koiran kanssa meneminen ja tekeminen se tuntipalkka☺

    • Anonyymi

      Perheessämme on ollut useita koiria, joten dogsittereitä on ollut myös useita. Kaksi viimeistä kyllä toimivat väärin ja yrittivät viedä koiran ja myydä eteenpäin, mutta yritykset epäonnistuivat. Korvaus sittereille on ollut dogsittereiden työehtosopimuksen mukainen, joten ansioille on päästy. Lisänä vielä työterveyshuolto ja normaali parempi lomakertymä. Kannattaa kysy lähellä olevasta dogsitter yhdistyksestä tarkempia tietoja.

    • Anonyymi

      hei moi! oon Dog sitterinä uudellamaalla ja rahotus on aivan veestä. meiän tunti palkka on 8.75 euroa ja itse 4H velottaa asiakkaalta yli 13euroa tunnilta joten aika paljon 4H yhdistyskin tästä nuorten palkkaamisesta hyötyy. enemmän ne tästä hyötyy kun me.. tuntilista saadaan kerran 3kk lähettää yhdistykselle ja sekin joskus on tulematta. sitten kun laittaa yhdistyksen johtajalle että haluaa erota toiminnasta niin ignooraa kokonaan ja siitä ei vaan pääse eroon

    • Anonyymi

      Perheemme käytti erään ryhmän sittereitä. Lopetimme tuon, emme tarjonneet enää hyvää ansioita kiittämättömille. Lopetuksen suurimpana syynä oli sittereiden räävitön käytös, lisäksi kotoamme varastettiin esineitä ja myöskin alkoholia. Erään kerran sitterit veivät koiramme ulos ja yrittivät myydä sen, onneksi saimme koiramme viikon kuluttua takaisin. Vahinko että eläin oli lopetettava traumaattisen kokemuksen takia. Ryhtiä yhdistyksien sitteri toimintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe