Metropolia - graafinen suunnittelu

dannyboyyy

Kukaan hakemassa ko. linjalle tai ketään siellä jo opiskelevia? Mua kyseinen paikka kiinnostais ja olis kiva kuulla muiden mielipiteitä :) Entäs ennakkotehtävät, joko ootte aloittaneet tekemään? Millaisia pääsykokeita on ollut viime vuosina?

71

6545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elle90

      Mä olen hakemassa samalle linjalle :) Oon jo vähän luonnostellut niitä ennakkotehtäviä, ja aion kyllä tehdä ne hyvissä ajoin ettei sitten viimeisenä iltana tarvitse panikoida ;)
      Olisi tosiaan mukava kuulla minkälaisia pääsykokeita graafisen suunnittelun linjalle on ollut!

    • teeeeea91

      Samoin mäki oon hakemassa! :) oon alotellu jo tekee sitä tekstiosuutta ja oon suunnitellu muitaki jo ihan hyvälle mallille. Huomenna olis tarkoitus tehdä11 6 sitä 3. tehtävää vähän enemmänkin ;>

      Siellä metropolian graafisen suunnittelun nettisivuilla on niitä vanhoja ennakkotehtäviä linkitetty, aika saman tyylisiä se on ollu kuin nytkin on. Just joku teksti pitää kirjottaa, pitää piirtää kuvia tekstin pohjalta jne.

    • nolly91

      Täälläkin on yksi hakija. :) Ennakkotehtävät ovat vielä täysin suunnitteluasteella.. Saa nähdä, miten käy, kun tuonne on varmasti hirveä määrä hakijoita (ainakin edellisinä vuosina ollut) ja joukossa varmasti ihan uskomattomia piirtäjiä ym.

      Olisi tosiaan kiinnostava tietää, että minkälaisia pääsykokeita ko. linjalle ennen on ollut. :)

      • Älä kuule unta näe

        Pääsykokeista ei kerrota, ne pitää ihan vaan itse selvittää. Niin me muutkin ollaan tehty. Ja pidä sitten muutenkin mielessäs että täällä ei ketään auteta vaan jokainen selviää omillaan, koska kilpailu alalla on kova ja vain yksi tai kaksi valmistuneista saa työpaikan. Jos ei opi pelin henkeä jo opiskeluaikana, ei selviä kovassa työelämässäkään.

        Hyvän harjoittelupaikan ja työn saanti on enemmän suhteista ja päsrstästä kiinni kuin taidoista. Ruskea kieli auttaa asiaa.


    • .........

      Hahhah, vai meinaat graafiseksi suunnittelijaksi? Hakeudu saman tien kortistoon.

    • Säälittävää..

      No kylläpä täällä on taas herätty väärällä jalalla.. Voisi sitä ystävällisemminkin asiat sanoa.

    • dannyboyyy

      Eipä tuollasella tatti otassa -asenteella varmaan pitkälle pötkitäkään niin turhaan tuutte täällä ruikuttamaan jos ette oo menestyneet ;)

    • yaaaaaaaaannnnsssssk

      Täälläkin on yksi joka hakee linjalle! Jännittää tosi paljon, koska yläasteen jälkeen hain Variaan(ammattikoulu) tälle linjalle ja pääsin valintakokeeseen, jonka repuutin, siellä oli uskomattoman lahjakkaita piirtäjiä! Tuli oikein kunnon alemmuuskompleksi! Kertokaa miten olette toteuttaneet sen tekstin pohjalta kuvan, ite en käyttänyt mitään luovuutta vaan piirsin ne eläimet loikkimassa vuorissa niin kuin tekstissä kerrottiin :D

    • hakijamyös

      Jep, täällä kanssa yks kyseiseen koulutukseen hakija! Valintakoekutsua tässä odotellaan, mistään ei oikein selviä tarkkaan että milloin ne laitetaan postiin... Metropolian sivuilla sanotaan toisessa paikassa että kutsut lähetetään 9.5 alkaen ja toisessa että kutsu tulee noin viikkoa ennen koetta. Kai se sitten pitää odottaa tuohon 23.5 asti, jos kokeet on kerran 30-31.5. Luulis että viimeistään tuolloin tulee jos tulee. Kertokaahan vaan täällä kaikki hakeneet heti kun kutsun saatte niin tietää itsekin että tartteeko enää turhaan kirjettä odotella!

    • hakijaa

      Tuleeko myös ei-pääsykokeeseen valituille tieto, etteivät päässeet?

    • oivoii

      Mulla tuli tänään kutsu pääsykokeisiin ja nyt sit pähkäilen, menisinkö Metropoliaan vai Lahden taideinstituuttiin koettamaan onneani, koska kokeet on samaan aikaan. :s

      • Mene Metropoliaan

        En epäröisi hetkeäkään kumpaan mennä. Katso työllistymislukuja, Metropolia peittoaa Lahden 6-0.


    • hakijamyös

      Uskomatonta, sain kutsun!!! :D Eli torstaina kolahti postiluukusta

    • jjansk

      Mullekin tuli viime pe kutsu :) Jostain kuulin, että ei kirjeet lähetetään aikaisemmin kuin kutsut?

    • beenthere:(

      Hylätyille ei tule kirjettä.

    • -

      Koska viimeistään kirjeen ois pitäny tulla, jos on valittu? Monta pääsykokeeseen valitaan?

      • Syksyn hakuaika?

        Ei varmaankaan kannata odottaa enää. On ne jo tulleet niille joille tulee. Paremmalla onnella ensi kerralla. By-hyy, harmittaa! Koskahan on syksyn hakuaika? Onko se joskus elokussa?


    • menthol-

      Syksyn hakuaika on siinä elo-syyskuussa muistaakseni, mutta GraSu linja on VAIN kevään haussa :/

      Viime vuonna tuli myös hylkäyskirjeet jo toukokuussa, tänä vuonna onneksi kävi omalla osalla paremmin :)

    • Obi-R

      Kokeet on kaksipäiväset, molempina klo 9-20.. Ollaanko siellä oikeasti melkein kellon ympäri?

    • hakijamyös

      ei näköjään ihan niin myöhään tarvinnut olla kumpanakaan päivänä, siihen oli vissiin vaan varattu aikaa vähän enemmän jos sitä olisi tarvittu. huhhuh ohi on, nyt vaan odottamaan (hylkäys)kirjettä heinäkuussa...

    • jjansk

      Nyt on tullut tulokset Metropolian sivuille (Nuorten haku), itse ei ainakaan listalla... Onkohan sitten vielä mahdollisuutta varasijaan, jos sieltä tulee se hylkäyskirje perässä?

    • ihfdrjh

      No mulle tuli hylkäyskirje, enkä tosiaankaan ymmärrä, millä perusteella ne on niitä pisteitä antaneet. Ihan kuin olisin tehnyt tyyliin kaiken väärin, tai sit ne ei vaan tykänny mun ideoista. Oon kyllä tosi pettynyt, en niinkään siitä, etten päässyt sisään, vaan siitä, kuinka väärältä saamani pisteet tuntuvat..

    • hoh :(((

      Äkkiä ne pääsykokeet kusee, jos käsittää esim. tehtävänannon väärin ja tekee niin.

      Ensi vuonna sitten uusiksi?

    • ihfdrjh

      Mulla on kyllä kaikki tehtävät tallessa ja oon edelleen sitä mieltä, etten olisi väärinymmärtänyt niitä.

      • Hajoa hakuun

        Karuna faktana siinä tapauksessa olet vain paskempi kuin sisäänpäässeet tai/ja ylimielinen ja liian itsevarma.
        Miettisin uudestaan onko ala oikea, lahjattomia graafisen alan ihmisiä Suomi on jo nyt täynnä ja työpaikat kiven alla. Sen lisäksi alan palkkoja poljetaan alas kun harrastelijat tekevät puolet halvemmalla.
        Hajoa.


    • ihmetellen :o

      Mitähän ihmettä tää tarkoittaa, kun ei ole lappuun merkattu minkäänlaista valintasijoitusta?

    • ihfdrjh

      En koskaan ajatellut pääseväni sisään siltä istumalta, mutta odotin saavani edes 158 varasijapaikan. Olen opiskellut hyvässä taidekoulussa (ammattikoulu kuitenkin) ja sieltä saamani tulokset puhuvat kyllä puolestaan, toisin sanoen tiedän, etten ole mikään ihan käsi. Varmasti on arvioijien mielipiteillä suurikin osuus valinnassa, koska mitä nyt tiedän joistain tutuista, jotka sisään pääsivät, tekevät he aika iloisenpuoleista taidetta. Sitä ilmeisesti tänä vuonna haettiin. No, ensi vuonna mieluummin vapaata taidetta tukeviin ammattikorkeakouluihin.

      • Ehkä väärä paikka

        Jos taiteen tekeminen on sun juttu, niin voi olla että sun kannattaa hakea kuvataiteilijakoulutukseen, joita on esim. Lahden, Turum, Saimaan ja Kemi-Tornion amkeissa. Voi niitä olla muuallakin. Tuo Metropolian graafinen suunnittelu on enemmän mainostoimistohommaa eikä taidetta. Eli ehkä vika ei ole sinussa eikä koulussa vaan teillä oli erilaiset tavoitteet.


    • Välivuosi tekee hyvä

      Hyvä taidekoulu .. ammattikoulu... pffft. Ne tulokset mitä olet aiemmasta koulusta saanut eivät selkeästi ainakaan tällä kertaa riittäneet?

    • jjansk

      Mulla on kyllä ihan sama juttu, tuntuu että tehtävät on pisteytetty väärin. Omasta mielestäni mokasin kyllä yhden tehtävän (idean, ei toteutuksen puolesta), mutta 25/94 pistettä tuntuu aivan liian vähiltä! Haastattelukin meni superhyvin, tosin ei ollut portfoliota, mutta ei kait sen pitäis vaikuttaa pisteisiin?

      Jos on saanut alle 47 pistettä, ei pääse varasijoitukseen ollenkaan.

      • ihmetellen :o

        Jännä juttu, meinaa mie sain myös tuon 25 pistettä ja laitettuani hakutoimistolle sähköpostia sieltä kerrottiin, että oon varasijalla 37? Ketähän pitäisi uskoa. :D


    • jjansk

      Mutta sullakaan ei lukenut varasijaa siellä kirjeessä? Mä pyysin ainakin kirjallisen palautteen mun tehtävistä, että tietäis mikä niissä sitten kusi niin pahasti

    • ihmetellen :o

      Ei lukenut, siksi spostia sinne laitoinkin ja vastaus oli, että noissa lapuissa on vähän vajavaisia tietoja koska ne on joku järjestelmä luonut automaattisesti. Ja että varasijalla kuulemma olen. Tiedä sitten?

    • jjansk

      No nyt tuli viestiä että opettajat ovat lomalla ja vasta elokuussa saisi kysellä tota palautetta, mietin just että kun ensimmäisestä hakutoiveesta tulee se 5 pistettä, niin sain tehtävistä vain 21 p :o Eli käytännössä kaikki meni väärin!

    • ihfdrjh

      Kiitos jollekin, joka kehotti minua hakemaan vapaan taiteen pariin, eikä lytännyt kokonaan, kuten jotkut aikaisemmat viestinkirjoittajat. :---)

      Sain kyllä pääsykoekutsun sekä Lahden taideinstituuttiin että Imatran kuvataidelinjalle, mutta pääsykokeet menivät typerästi päällekkäin, enkä näihin voinut osallistua. Nyt jälkeenpäin olisin ennemmin osallistunut Imatran kokeeseen kuin Taikin, joka ei vakuuttanut minua lainkaan, mutta nyt on jo aika myöhäistä ruveta jälkiviisaaksi. Lahteen en mennyt siksi, että olin laittanut Metropolian ykkösvaihtoehdoksi, koska en uskonut saavani edes kutsua Lahteen (se oli mulla kolmosena vasta). Vähän hassusti kyllä kävi ja puntaroin miljoona ja yksi kertaa, menisinkö sittenkin Lahteen, mutta siellä olikin tänä vuonna alin pistemäärä pyöreä 100, joten en olisi sinne päässyt millään ilveellä, menihän mulla nuo ensimmäisen hakutoiveen 5 lisäpistettä jo hukkaan.

      Ensi vuonna varmaan uudelleen, josko sitten osaisi laittaa oikeita kouluja listalle, nyt oli lopputöitä ja töitä ja tiesmitä valmistumisia ynnä muuta, enkä tajunnut ennakkoon tarkistaa pääsykoepäivänääriä *facepalm*.

      • Ehkä väärä paikka

        Huomasin just koulutusneistä, että Seinäjoen amkiin (Jurvaan) oli tänä vuonna jouduttu ottamaan muotoiluun sisään kaikki hakijat ja paikkoja on jäänyt täyttämättäkin. Niillä oli 45 paikkaa, joista täytetty 36. Varmaan menny pääsykokeet päällekkäin tai jotain. Soita ihmeessä sinne ja kysy ottaisko ne jälkihaussa.

        Laiton tahallani tämän vestin tänne jetjun väliin sun viestin perään, jospa kaikki tuhannet muotoilun paikkaa hakeneet ei tätä huomais.


    • Likaista pistepeliä

      Lahden pistemäärä on tehty niin, että ensin on annettu normaalipisteet ja katsottu keitä pääsee sisälle, Sitten on annettu kaikille hyväksytyille 100 pistettä. Tämä sen vuoksi ettei tarvitse ottaa jonkin muun koulun pääsykokeisiin osallistuneita sisään, koska eihän kukaan voi saada enemmän pisteitä kuin 100.

      Jos antaa hyväksytyille vaan ne pisteet, mitä oikeasti tulee, jotain 60-70 pistettä, niin joku voi taktikoida ja laittaa Lahden ykköseksi ja osallistua pääsykokeeseen jossain, missä taso on matalampi ja pisteitä jaetaan helpommin.

      Toinen konsti, millä voi tehdä hakijoihin hajurakoja, on että annetaan töistä arvioinnit normaalisti 1-5 ja sen jälkeen painotetaan viitoset kahdella, eli jos saa jostain osiosta 5, niin siitä tuleekin 10 pistettä. Näin saadaan poimituksi sisään huippuja. Menetelmä suosii niitä, jotka on tosi hyviä jossain, mutta sorsii niitä, jotka saa kaikesta 4 ja tasaisesti aika hyviä.

    • ihfdrjh

      Mitä, oikeastiko (lol hajotus x 127)? Mistä olet kuullut noita juttuja Lahdesta? Eli periaatteessa, jos sinuun on uskominen ja haen ensi vuonna Lahteen, niin en saisi laittaa muihin hakuvaihtoehtoihin mitään tai katsovat pahalla? Ei mutta hetkonen! Yksi kavereistani, joka pääsi Metropolian graafiseen suunnitteluun, haki myös Lahden muotsikan valokuvaukseen. Metropolia oli ykkösenä, Lahti kakkosena ja hänellä riitti kumpaankin pisteet, muttei voi mennä Lahteen tuon ykkösvaihtoehdon takia. Vai pelaako Lahden taideinstituutti eri peliä kuin muotoiluinstituutti?

      • Likaista pistepeliä

        En nyt nimeä mitään paikkoja erikseen, mutta väitän vaan että kaikki ne, joilla alin sisäänpääsyraja on muka 100 pistettä, pelaa tätä peliä. Ja käytännössä, jos sisäänpääsy asettuu 99 pisteeseen, se tarkoittaa että peliä on pelattu ja yksi on otettu varasijalta. Jokainen voi katsoa pisterajoista, mitkä nämä paikat ovat.


      • ihfdrjh
        Likaista pistepeliä kirjoitti:

        En nyt nimeä mitään paikkoja erikseen, mutta väitän vaan että kaikki ne, joilla alin sisäänpääsyraja on muka 100 pistettä, pelaa tätä peliä. Ja käytännössä, jos sisäänpääsy asettuu 99 pisteeseen, se tarkoittaa että peliä on pelattu ja yksi on otettu varasijalta. Jokainen voi katsoa pisterajoista, mitkä nämä paikat ovat.

        Hyvä tietää, mä meinaa itsekin ihmettelin esimerkiksi Turun ja Tampereen ammattikorkeakoulujen alinta hyväksyttyä pistemäärää, kummassakin kun oli 60-65, eli realistisemman oloinen. Alkaa sun puheet kuulostaa entistäkin enemmän siltä, että niin se asia vain on.


    • ihfdrjh

      Justiinsa niin... Nyt sitten sain kuulla hakutoimistosta ihan toisenlaisen vastauksen, kun laitoin sähköpostia. Aiemmin kun soitin, minun annettiin ymmärtää, että olen alittanut vaaditut 47 pistettä, eikä pisteitäni siis merkitty lainkaan tuloksiin. Sähköpostissa puolestaan kerrottiin, että olen saanut valintakokeesta 20 pistettä ja ensisijaisesta hakutoiveesta 5 pistettä - noista siis ne minulle kertyneet 25 pojoa koostuvat. Toisin sanoen pärjäsin vieläkin huonommin, kiitos vain tästä.

    • jjansk

      Ihan uskomatonta, mulla samat pisteet enkä todellakaan ymmärrä miten kaikki tehtävät oli voinut mennä niin pahasti pieleen! Ja kun miettii että alin hyväksytty metropolian grasuun oli 94 pistettä, niin cmoooon, sen täytyy olla niin hyvä että se ei kauheasti opiskeluita kaipaa

    • ihmetellen :o

      Jonkinlainen yli-ihminen sitä kai pitää olla, jos sisälle haluaa päästä. :D

      Noniin, pakko se oli laittaa uudelleen sähköpostia ja asiat selkenivät huomattavasti. Eli tosiaan selvisikin, etten ole millään varasijalla, joka käy hyvin järkeen koska kuitenkin mulla on saman verran pisteitä kuin teillä muilla.
      Hassua vaan, että ensin kerrotaan noin ja sitten toinen henkilö vastaakin jotain aivan muuta. :D Pahoittelivat toki virhettä, mutta kyllähän se vähän sapettaa.
      Noh, katotaan mitä tehdään ensi keväänä tämän kanssa. Ehkä vaan suosiolla keksii jotain muuta, tällä kertaa tämä Metropolian grasu oli ainut hakutoiveeni..

    • jjansk

      Mulla oli toisena hakutoiveena Metropolian sisustussuunnittelu, mutta pääsykokeet oli tietenkin tasan samaan aikaan :(

    • Nuuniaana

      Hei! Luin vähän tätä keskustelua, mutta silti jäi auki, kun en ole mikään yli-ihminen, niin kannattaako ees miettiä tonne metropoliaan pääsyä? :D

    • jjansk

      Ainahan sitä voi yrittää, uskon että menestyminen pääsykokeissa on aika paljon tuurista kiinni (että tulee just itselle sopivat/helpot tehtävät). Ja kun arviointiperusteetkin vaihtelee tuolla joka vuosi, niin on aina mahdollisuus=)

    • dannyboyyy

      Kannattaa aina yrittää, itsekin noissa pääsykokeissa siis olin ja sisään pääsin :) Haastattelu meni ihan jees, mulla oli parit portfoliot mukana ja tehtävätkin oli mukavia. Aina sinne joku pääsee näköjään! ;)

    • jjansk

      Dannyboyyy, saanko kysyä millaisia työnäytteitä sulla oli portfoliossa? Metropolian sivuillahan luki että se on vaihtoehtoinen eikä mikään pakollinen, itellä ei ollu ja jäi vähän sellainen fiilis että turha yrittää ilman! Olisi mukavaa kuulla myös vastasiko koulu odotuksiasi, miten opiskelu on lähteny käyntiin?

    • hakija

      Onkos tänä vuonna hakijoita täällä? Kutsunhan pitäisi vissiin tulla ihan näinä päivinä, vai onko jollekin tullut jo? :s

    • jeesss

      Tänää tuli kutsu pääsykokeisiin.

    • .,.,...,.,

      Koskahan alkaa hylkäyskirjeitä tulemaan? Itse en ole saanut kutsua enkä myöskään hylkäyskirjettä.... Vissiin eka lähettävät kutsut ja vasta lopuksi (me) hylätyt saadaan kirjeet?

    • .,.,...,.,

      ^Tajusin että hylätyille ei tulekaan mitään kirjettä näköjään. :) Kannattaisi lukea keskustelu paremmin!

    • kutsua odottava

      Hylkykirje tulee heinäkuussa, kun viralliset tulokset tulevat

    • missäkutsu

      Siis eikö pitäisi olla tyyliä surkea jos ei pääse edes pääsykokeisiin? Mua vähän pelottaa, kun ei vielä oo kutsua tullut... Ja olen sentään viisitoista vuotta kuvataidekoulussa ollut ja luulin olevani edes sen verran taiteellinen :( Kaikille tullut jo?

    • Mie

      Ei se piirtotaito ole oleellisin vaan, että osaa käyttää luovuutta. ;)
      Valvojana ollut

    • missäkutsu

      No ne mun työt oli kyllä musta oikeesti luovia, ja olen ihan varma että kellään ei ollut samanlaista ideaa sarjakuvassakaan :D (tai ainakin ihme jos olis ollut..) Noh eip voi mitii

    • emilystarr

      Itse pääsin tänä vuonna sisään Metropoliaan, vaikken vienyt haastatteluun minkäänlaista portfoliota. Kuulun myös niihin, jotka eivät ole aikaisemmin uskaltaneet edes yrittää, koska taso on tuntunut niin kovalta. En oikein osaa sanoa, mitä sitten tein tällä kertaa oikein, mutta puskin pääsykokeet läpi melkoisella yli-ihmisen asenteella. Ihan vain siksi, etten lannistuisi siitä, miten hyviä muut ovat. Olin myös etukäteen aika ahdistunut siitä, että tartteisi ilmeisesti osata about kaikki ammattiin liittyvä jo valmiiksi, mutta ei näköjään tarvitse. Tällä hetkellä en osaa oikeastaan mitään muuta kuin piirtää, enkä siinäkään ole mielestäni mitenkään huippulahjakas. Että ei muuta kuin uskokaa itseenne ja tehkää sitä, mistä saatte nautintoa, kyllä joku väylä aina aukeaa.

    • eka yritys

      Tämän vuoden pääsykoekutsuja odotellessa ... kertokaahan, kun saatte kutsun.

    • puustisenpullat

      Onko jo tullu? IIIIKS.

    • mulletuli

      tuli eilen.

    • jee4

      Ketkä olivat kokeessa? Miten meni?? Mulla suoraan sanottuna päin helvettiä, paniikki otti valtaansa! Toivottavasti teillä paremmin :)

      • sotkuinensussu

        Haastattelu osuus meni nappiin. Tuli tunne, että tykkäsivät musta ja mun jäljestä. Mutta kaikki muu menikin sitten ihan metsään. Sotkuisia ja keskenjääneitä töitä tuli jätettyä sen tuutorin pöydälle. Viimisestä tehtävästä tykkäsin eniten ja se onnistui ehkä parhaiten.

        Jos ne pystyy sen kaiken sotkun keskeltä löytämään mun töistä potentiaalia niin ihmettelen.


    • kortteerityyppi

      Avaruuden liikennemerkit ei oikein onnistunut. Panikoin. Muistin madonreijän vähän väärin. Ensimmäinen tehtävä eli sarjakuva onnistui mielestäni erinomaisesti. Samoin viimeinen, Raavaiden miesten ateria. Turvallisesti avaruudessa -juliste oli idealtaan minusta hyvä, mutta toteutus oli aika tavallinen. en tiedä oliko huono juttu kun väritin sen puuväreillä.

    • jee9

      Mulla myös ideat mielestäni onnistui, mutta toteutus oli jäätävää sotkua! Ei enää ikinä akryyilmaaleilla. Seuraavalla kerralla (toivottavasti seuraavaa kertaa ei tule) käytän tusseja. Kaikista parhaiten onnistui viimeinen tehtävä, huonoiten taas ensimmäinen. Sukellustehtävässä en löytänyt mitään jippoa vaan tein ihan perus sarjiksen.. Toivottavasti näkevät kaiken tuon sotkun alta tulevan graafisen suunnittelijan :D Huoh, no tulipahan kokeiltua :)

    • kortteerityyppi

      Pääsin aikuislinjalle. Hip Hip!

    • Vilmau

      Näitä keskusteluita lukiessa tuli kyl aika turhautunu olo.. Onkohan mitään järkeä hakea tonne graafiseen? En ole käynyt lukiossa yhtään ylimääräistä kuviskurssia, mutta ala kyllä kiinnostaa ja aina oon piirrelly ja käynyt 5 vuotta semmosta kansalaisopiston pitämää kuvataidekoulu/kerhoa.. Tuntuu, että pitäs olla hirveen luova! Kertokaapa omaa taustaanne ja mitä aattelitte tosta tämän vuoden eli 2014 ennakkotehtävästä? Mun mielestä 2. kohta suht helppo mut se 3. :S..

      Toivottavasti joku huomais tän ku viime kesänä viimeks tullu vastausta tänne :DD

      • möllö

        Heip! Itse hain myös tänä vuonna, enkä yhtään pitänyt ennakkotehtävistä. Olivat paljon edellisvuosien tehtäviä tylsemmät; eivät inspiroineet oikein mitenkään. Mielestäni kolmas tehtäväni onnistui ihan hyvin, vaikka se olikin tehtävänannoltaan selkeästi vaikein. Se juliste (2.) oli mulle vaikein toteuttaa. Tuli kutsu valintakokeeseen, mutta jostain kumman syystä Metropolian grasukokeet on samaan aikaan kuin Lahden Muotoiluinstituutin kokeet (jonne sain myös kutsun) ... Joten menen varmaan Lahteen.


    • necromanceri

      Lienee turhaa vastailla tähän ikivanhaan lankaan..
      Hain, sain kutsun. Parin viime vuoden tilastojen mukaan ei ole aivan yhtä tiukkaa kuin vanhemmat kommentit maalailevat.
      Tiedä häntä miten katsovat amista jolla meni 4 vuotta valmistumisessa.

      Jos en pääse, menen sivariin. Haen sitten taas ensi vuonna.

    • huoliss44n

      itsekin hain tänä vuonna mutta en ole vielä kutsua saanut. Asun Lontoossa niin olisikin kiva tietää saitteko kutsun kirjeitse vai sähköpostilla? Kirjeitse kutsu saattaa tulla varmaan myöhässä.

    • 2017pyrkijä

      Sain kutsun 3D animaatiolinjan kokeisiin Metropoliaan, mutta graafisesta ei ole kuulunut mitään... katsotaan miten käy :|

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe