silikonien poisto

lskdjfslkd

Te jolla kokemuksia silikonien poistosta, niin kaikki tänne :)
Jäikö uudet arvet enää millään alkuperäisen luomurinnan kanssa piiloon poiston jälkeen? Miltä rinnat muuten näyttivät ja minkälainen poisto- operaation muutenkin on- toipuminen, hinta ym.
Ja itsellä poisto vaan mahdollisena vaihtoehtona, ainakin ehkä joskus, joten tällaisia vaan mietiskelen jo alustavasti.
Ja pysytään vaan asiassa, kiitos :)

140

9453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaasfffff

      että heti ensimmäinen vastaus on vähän asian vierestä, mutta itselläni harkinnassa silikonien hankkiminen ja kiinnostaisi miksi haluat omasi poistaa? Ongelmia? Kiitos jos vastaat, vaikkei tämä vastaus varmasti ollutkaan mitä halusit....

      • asdasdjwh

        No itselläni implantit olleet nyt kohta 4 vuotta, sinänsä mitn ongelmia ei vielä ihmeemmin ole ollut. Nyt hetken tuntunut että vasen rinta vähän ruvennut "kovettumaan" enemmän,..Tosin imetyksenkin olen pari kk sitten lopettanut joten voi olla vielä sen jälkiseurauksia. Mutta mietinnässä vaan jo nyt kuitenkin että jos oikeasti alkaa ilmenemään ongelmia niin haluaisin kuitenkin ehkä silikonit pois ennekuin vaihtaisin uusiin taas. Muutos itselläni ei ole ollut mikään suuren suuri eli a-kupista b-kuppiin, tosi luonnollinen joten rintoihin olen muuten ollut ihan tyytyväinen. Varsinkin kun nyt arvetkin vihdoin tosi vaalean huomaamattomat, toinen tosin vähän leveämpi.
        Mietityttää vaan kuitenkin että jos kapseloitumista rupeaa kunnolla tulemaan niin uudet silikonit taas aika kalliit ja kuitenkin niidenkin kapseloituminen taas riski...Hankala asia. Huoh..Kyllähän näitä mietti silloin kun oli ottamassa mutta silti käytännön kokemuksen jälkeen tuntuu siltä että ehkä olisi voinut olla ottamattakin. Vaikkakin itselläni oli tooodella pienet rinnat. Ja nyt kun olen kaksi lasta imettänyt, tosin vaan muutaman kuukauden molempia niin miettii että miltä ne luomu rinnat nyt näyttävät. vaikkakin en huomannut raskauksien ja imetyksen sen suuremmin rintojen kokoon vaikuttavan, onneksi.
        jooh..ja tallinnassa itse laitoin ja nyt kuitenkin mielelläni teettäisin mahdollisen poiston suomessa, ja olisi kiva tietää mitä paikkaa suositeltaisiin..


      • mlv1
        asdasdjwh kirjoitti:

        No itselläni implantit olleet nyt kohta 4 vuotta, sinänsä mitn ongelmia ei vielä ihmeemmin ole ollut. Nyt hetken tuntunut että vasen rinta vähän ruvennut "kovettumaan" enemmän,..Tosin imetyksenkin olen pari kk sitten lopettanut joten voi olla vielä sen jälkiseurauksia. Mutta mietinnässä vaan jo nyt kuitenkin että jos oikeasti alkaa ilmenemään ongelmia niin haluaisin kuitenkin ehkä silikonit pois ennekuin vaihtaisin uusiin taas. Muutos itselläni ei ole ollut mikään suuren suuri eli a-kupista b-kuppiin, tosi luonnollinen joten rintoihin olen muuten ollut ihan tyytyväinen. Varsinkin kun nyt arvetkin vihdoin tosi vaalean huomaamattomat, toinen tosin vähän leveämpi.
        Mietityttää vaan kuitenkin että jos kapseloitumista rupeaa kunnolla tulemaan niin uudet silikonit taas aika kalliit ja kuitenkin niidenkin kapseloituminen taas riski...Hankala asia. Huoh..Kyllähän näitä mietti silloin kun oli ottamassa mutta silti käytännön kokemuksen jälkeen tuntuu siltä että ehkä olisi voinut olla ottamattakin. Vaikkakin itselläni oli tooodella pienet rinnat. Ja nyt kun olen kaksi lasta imettänyt, tosin vaan muutaman kuukauden molempia niin miettii että miltä ne luomu rinnat nyt näyttävät. vaikkakin en huomannut raskauksien ja imetyksen sen suuremmin rintojen kokoon vaikuttavan, onneksi.
        jooh..ja tallinnassa itse laitoin ja nyt kuitenkin mielelläni teettäisin mahdollisen poiston suomessa, ja olisi kiva tietää mitä paikkaa suositeltaisiin..

        Tuntuu, että tästä asiasta ei valitettavasti kauheasti ole keskustelua... Muakin kiinnostaisi tietää lisää asiasta :)


      • askdjalskj
        mlv1 kirjoitti:

        Tuntuu, että tästä asiasta ei valitettavasti kauheasti ole keskustelua... Muakin kiinnostaisi tietää lisää asiasta :)

        niimpä..luulisi kuitenkin että näitä poistajia kuitenkin löytyy.Täytyy mennä vielä plastiikkakirurgin konsultaatioonkin tietysti mutta tuskin ne mitn hirveän huonoja tuloksia lupaa että saavat rahansa. Joten käytännön kokemuksia olisi hyvä kuulla. Tietysti kokemukset on aina niin tapauskohtaisin jne..mutta silti.Eniten ehkä huolestuttaa juuri arpien peittyminen oman luomu rinnan poimuun koska rinnat kuitenkin aika pienet, tosin pieni veltostuminen tässä kohtaa ehkä plussaakin,,heh..jos menee sillä varjolla piiloon :)


      • siinä mielessä
        askdjalskj kirjoitti:

        niimpä..luulisi kuitenkin että näitä poistajia kuitenkin löytyy.Täytyy mennä vielä plastiikkakirurgin konsultaatioonkin tietysti mutta tuskin ne mitn hirveän huonoja tuloksia lupaa että saavat rahansa. Joten käytännön kokemuksia olisi hyvä kuulla. Tietysti kokemukset on aina niin tapauskohtaisin jne..mutta silti.Eniten ehkä huolestuttaa juuri arpien peittyminen oman luomu rinnan poimuun koska rinnat kuitenkin aika pienet, tosin pieni veltostuminen tässä kohtaa ehkä plussaakin,,heh..jos menee sillä varjolla piiloon :)

        eri tilanne, että laitoin silikonit vasta raskauksien ja imetysten jälkeen, jolloin rinnat olivat aivan olemattomat, tyhjät, roikkuvat pussit. Ennen raskauksia käytin kokoa 75A, mutta niiden jälkeen täytettä tarvittiin n 300 velttouden poistamiseksi. Verrattuna alkuperäiseen tilanteeseeni rintojen koko kasvoi liikaakin (AA->C), ja koska täyte on koheesigeeliä, rinnat ovat aiempaa kiinteämmät. Lisäksi sijoittelu on niin, että rinnat ovat sivuilta hiukan ulos vartalon profiilista, mutta keskellä on tyhjää vähän liikaakin. Olen myös miettinyt vaihtoa, mutta en poistoa siksi, että pelkkä poisto ei missään nimessä riittäisi, pitäisi poistaa nahkaa ja tehdä rasvansiirtoja, joiden tulos on epävarma ja hinta jotain 5000 e/kerta, eli järjettömän kallista implantteihin verrattuna.


        Minua kiinnostaisi myös, onko kenelläkään positiivisia kokemuksia poistosta ja mitä toimenpiteitä sen jälkeen tehtiin, sekä minkä valmistajan implantit ovat pehmeimmät, ja kuitenkin hyvin laadukkaat? Millä lailla implantin sijoittelu (lihaksen alle/päälle) vaikuttaa sen liikkuvuuteen/pehmeyteen? Entäpä muoto? Minulla ne on nyt lihaksen päällä ja omaa rasvaa mammografian mukaan on vain muutama millimetri.


      • a-kupin nahat
        siinä mielessä kirjoitti:

        eri tilanne, että laitoin silikonit vasta raskauksien ja imetysten jälkeen, jolloin rinnat olivat aivan olemattomat, tyhjät, roikkuvat pussit. Ennen raskauksia käytin kokoa 75A, mutta niiden jälkeen täytettä tarvittiin n 300 velttouden poistamiseksi. Verrattuna alkuperäiseen tilanteeseeni rintojen koko kasvoi liikaakin (AA->C), ja koska täyte on koheesigeeliä, rinnat ovat aiempaa kiinteämmät. Lisäksi sijoittelu on niin, että rinnat ovat sivuilta hiukan ulos vartalon profiilista, mutta keskellä on tyhjää vähän liikaakin. Olen myös miettinyt vaihtoa, mutta en poistoa siksi, että pelkkä poisto ei missään nimessä riittäisi, pitäisi poistaa nahkaa ja tehdä rasvansiirtoja, joiden tulos on epävarma ja hinta jotain 5000 e/kerta, eli järjettömän kallista implantteihin verrattuna.


        Minua kiinnostaisi myös, onko kenelläkään positiivisia kokemuksia poistosta ja mitä toimenpiteitä sen jälkeen tehtiin, sekä minkä valmistajan implantit ovat pehmeimmät, ja kuitenkin hyvin laadukkaat? Millä lailla implantin sijoittelu (lihaksen alle/päälle) vaikuttaa sen liikkuvuuteen/pehmeyteen? Entäpä muoto? Minulla ne on nyt lihaksen päällä ja omaa rasvaa mammografian mukaan on vain muutama millimetri.

        Mulla oli 210cc lihaksen alla, ja poistettiin vähän vajaa kaksi vuotta sitten, koska halusin luonnolliset rinnat. Lähdin sinnikkäästi yrittämään rasvansiirroilla täyttämään tyhjäksi jäänyttä tilaa, ja rasvansiirtoja on tehty nyt kolme, joka kerralla siirretty 3 dl per puoli ja rahaa on nyt kulunut liki 20 000, niin paljon halusin luonnollisia pehmeitä rintoja. Mulla rasvansiirto ei oikein vain toimi vaan se sulaa aina pois. Nyt en enää jaksa, kun on vain nahka A-kupin täytteenä, nämä on nyt ihan säälittävän kauheat. Luulen, että jossain vaiheessa otan implantit uudelleen, vaikka niissä on huonot puolensa on tämä nykyinen ihan hirveä tilanne.


      • ikljljli
        a-kupin nahat kirjoitti:

        Mulla oli 210cc lihaksen alla, ja poistettiin vähän vajaa kaksi vuotta sitten, koska halusin luonnolliset rinnat. Lähdin sinnikkäästi yrittämään rasvansiirroilla täyttämään tyhjäksi jäänyttä tilaa, ja rasvansiirtoja on tehty nyt kolme, joka kerralla siirretty 3 dl per puoli ja rahaa on nyt kulunut liki 20 000, niin paljon halusin luonnollisia pehmeitä rintoja. Mulla rasvansiirto ei oikein vain toimi vaan se sulaa aina pois. Nyt en enää jaksa, kun on vain nahka A-kupin täytteenä, nämä on nyt ihan säälittävän kauheat. Luulen, että jossain vaiheessa otan implantit uudelleen, vaikka niissä on huonot puolensa on tämä nykyinen ihan hirveä tilanne.

        huoh..vaikeita tilanteita- itseaiheutettuja kylläkin :) :(
        Mitenkäs poiston jälkeen, onko arvet millaiset, kuinka näkyvät? Hitto kun tietäis kumpi parempi, poisto nyt vai odottelu ja sitten vasta jos isompia ongelmia. Mutta ajattelen niinkin että nyt ehkä poisto helpompi kun mitn vakavempaa ei vielä ole....


      • nm siinä mielessä
        a-kupin nahat kirjoitti:

        Mulla oli 210cc lihaksen alla, ja poistettiin vähän vajaa kaksi vuotta sitten, koska halusin luonnolliset rinnat. Lähdin sinnikkäästi yrittämään rasvansiirroilla täyttämään tyhjäksi jäänyttä tilaa, ja rasvansiirtoja on tehty nyt kolme, joka kerralla siirretty 3 dl per puoli ja rahaa on nyt kulunut liki 20 000, niin paljon halusin luonnollisia pehmeitä rintoja. Mulla rasvansiirto ei oikein vain toimi vaan se sulaa aina pois. Nyt en enää jaksa, kun on vain nahka A-kupin täytteenä, nämä on nyt ihan säälittävän kauheat. Luulen, että jossain vaiheessa otan implantit uudelleen, vaikka niissä on huonot puolensa on tämä nykyinen ihan hirveä tilanne.

        jos vain viitsit, kertoisitko tarkemmin missä kävit, milloin, mitä maksoi nuo rasvojen siirrot ja kauanko tulos pysyi tähän osoitteeseen: [email protected]. Ai niin ja minkälaiset arvet jäi. Kiitos!


      • a-kupin naat
        nm siinä mielessä kirjoitti:

        jos vain viitsit, kertoisitko tarkemmin missä kävit, milloin, mitä maksoi nuo rasvojen siirrot ja kauanko tulos pysyi tähän osoitteeseen: [email protected]. Ai niin ja minkälaiset arvet jäi. Kiitos!

        En koe tarpeellisena kirjoitella mitään yksityisemmin. Operaatiot tehtiin Helsingissä hyvämaineisella, ja kirurgi oli täälläkin paljon kehuttu, joka toimii usealla klinikalla. Syy rasvan pysymättömyyteen ei varmasti ollut tekijässä vaan tekniikan epävarmuudessa ja minussa, se ei kohdallani toimi. Hinta oli vähän alle 5000e per siirto ja implanttien poisto päälle. Onhan se alettu nyt jo pikkuhiljaa myöntämään, ettei tulos ole useinkaan kovin hyvä, ja nyt esim. KL sairaalan sivuilla kerrotaan että pysyvyys on 30-40% kun alussa lupailtiin jopa 70%! Erään kirurgin kuulin arvioivan, että 30 ml pysyvää rasvaa per siirto on realismia.
        Tulos on erittäin hyvä alkuun, ja kestää useamman kuukauden, mutta sitten pikkuhiljaa hiipuu pois, näin siis mulla. Enhän toki oliis niin monessa käynyt jos kaikki olisi heti hävinnyt. Arvet on samanlaiset rinnoissa kuin ennen poistoakin, plus eri puolilla kehoa on nyt rasvaimujälkiä, mikä ei ole kauhean kiva.
        Harkitsen nyt uusia silikoneja, mutta nyt juuri ei ole oikein varaa. Mutta tulipahan tuokin kokeiltua, ei olisi tiennyt yrittämättä.


      • khjlhk
        a-kupin naat kirjoitti:

        En koe tarpeellisena kirjoitella mitään yksityisemmin. Operaatiot tehtiin Helsingissä hyvämaineisella, ja kirurgi oli täälläkin paljon kehuttu, joka toimii usealla klinikalla. Syy rasvan pysymättömyyteen ei varmasti ollut tekijässä vaan tekniikan epävarmuudessa ja minussa, se ei kohdallani toimi. Hinta oli vähän alle 5000e per siirto ja implanttien poisto päälle. Onhan se alettu nyt jo pikkuhiljaa myöntämään, ettei tulos ole useinkaan kovin hyvä, ja nyt esim. KL sairaalan sivuilla kerrotaan että pysyvyys on 30-40% kun alussa lupailtiin jopa 70%! Erään kirurgin kuulin arvioivan, että 30 ml pysyvää rasvaa per siirto on realismia.
        Tulos on erittäin hyvä alkuun, ja kestää useamman kuukauden, mutta sitten pikkuhiljaa hiipuu pois, näin siis mulla. Enhän toki oliis niin monessa käynyt jos kaikki olisi heti hävinnyt. Arvet on samanlaiset rinnoissa kuin ennen poistoakin, plus eri puolilla kehoa on nyt rasvaimujälkiä, mikä ei ole kauhean kiva.
        Harkitsen nyt uusia silikoneja, mutta nyt juuri ei ole oikein varaa. Mutta tulipahan tuokin kokeiltua, ei olisi tiennyt yrittämättä.

        vielä jankkaan arvista :) Eli arpi on siis samassa kohdassa kun aiemmin, mutta meneekö sinulla piiloon kuinka hyvin nyt luomurintojen poimuun? Vai onko selkeämmin esillä kuin implanttien kanssa. Seistessä kuinka näkyy? Ja tehtiinkö sulla poisto siis nukutuksessa? Täytyykö käydä taas ennen leikkauksta mammografiassa ym verikokeissa, kun siis poistosta kyse..? Luultavasti..?


      • a-kupin nahat
        khjlhk kirjoitti:

        vielä jankkaan arvista :) Eli arpi on siis samassa kohdassa kun aiemmin, mutta meneekö sinulla piiloon kuinka hyvin nyt luomurintojen poimuun? Vai onko selkeämmin esillä kuin implanttien kanssa. Seistessä kuinka näkyy? Ja tehtiinkö sulla poisto siis nukutuksessa? Täytyykö käydä taas ennen leikkauksta mammografiassa ym verikokeissa, kun siis poistosta kyse..? Luultavasti..?

        No arvet on nyt enemmän peitossa kuin implanttien kanssa, koska nyt se nahka roikkuu niin ettei varmasti näy mitään, implantti kun oli lihaksen ala niin ei mulla silloin mitään kunnon poimua edes ollut.
        Verikokeissa piti käydä ennen leikkausta, mammografiassa en käynyt ennen poistoa, ennen laittoa aikoinaan kylläkin.


      • kkljlhvg
        a-kupin nahat kirjoitti:

        No arvet on nyt enemmän peitossa kuin implanttien kanssa, koska nyt se nahka roikkuu niin ettei varmasti näy mitään, implantti kun oli lihaksen ala niin ei mulla silloin mitään kunnon poimua edes ollut.
        Verikokeissa piti käydä ennen leikkausta, mammografiassa en käynyt ennen poistoa, ennen laittoa aikoinaan kylläkin.

        Kiitos vielä viitsimisestä vastata :) Juu no plussaa ettei näy tietenkään mutta asialla tietenkin ehkä itselle sitten muuten harmitusta.
        Mulla on aika pitkät nuo nykyiset arvet, tai toinen ainakin,mutta sama tulos luultavasti että jäisi laskeutuvan rinnan alle. Vaalenneet nämä nykyiset ovat kyllä tosi hyvin että ei kyllä helposti huomaa joten inhottavaa taas saada uudet arvet..Mutta niin se menee.


    • kjfsldjfs

      nostatan tätä ketjua..eli vielä kokemuksia poistamisesta??

    • Silikonit poistettu

      On hyvä muistaa myös se, että jos silikonit myöhemin poistetaan, rinnoista ei enää koskaan saa samanlaisia kuin ne olivat alunperin. Implantit ovat venyttäneet rintoja huomattavasti, ja myös leikkausten arvet muistuttavat naisia silikoneista koko loppuelämän.

      http://stopcancerfund.org/nrcOLD/htdocs/images/explant.jpg

      Linkissä on 29-vuotias nainen, jonka implantit on poistettu niiden aiheuttaman vakavan kapseloitumisen takia.

      • Anonyymi

        Minulta poistettiin pari viikkoa sitten reilut 25 vuotta olleet implantit. Mitään muuta ei tehty kuin poisto (olivat pienet implantit). Nyt olen todella helpottunut ja tykkään rinnoistani - ei mitään vikaa!!!!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulta poistettiin pari viikkoa sitten reilut 25 vuotta olleet implantit. Mitään muuta ei tehty kuin poisto (olivat pienet implantit). Nyt olen todella helpottunut ja tykkään rinnoistani - ei mitään vikaa!!!!??

        Miltä rinnat näyttävät poiston jälkeen? Olen itse menossa poistoon reilun viikon päästä 17 vuoden silikoni-implanttiajan jälkeen, ja ainoa asia joka mietityttää on, että jääkö tosiaan sitä ryppyistä tyhjää nahkaa paljon. Itse koko ei haittaa, ja ilolla odotan että voin olla taas sellainen kuin olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä rinnat näyttävät poiston jälkeen? Olen itse menossa poistoon reilun viikon päästä 17 vuoden silikoni-implanttiajan jälkeen, ja ainoa asia joka mietityttää on, että jääkö tosiaan sitä ryppyistä tyhjää nahkaa paljon. Itse koko ei haittaa, ja ilolla odotan että voin olla taas sellainen kuin olen.

        Miten sinun leikkaus meni, oletko ollut tyytyväinen... Itse mietin vakavasti poistamista myös


    • Toisesta ketjusta

      "Mullakin oli silikonit. En kuitenkaan tykännyt niistä, kun ne oli niin oudot. Tököttivät edessäni kuin muovivuoret. Harmitti vain koko rahanmeno. Entiset tisut oli paljon paremmat. Jouduin poistattamaan silikonit, koska ne kapseloituivat. Yäk! Rinnoista hävisi poiston jälkeen kaikki muoto ja ryhti. Nyt ne roikkuu kuin kuolleet lepakot napaan asti, koska silikonit venyttivät niitä. Mun rinnat ovat nyt lättänät pussit kuin 95 v mummolla (olen n 30 v). Miehet ihmettelee ja kun kerron syyn, sanovat että ne ei ymmärrä naisia."

      • asdasdajhk

        Mutta olisi kiva kuulla että voiko olla edes jollain lailla onnistuneita silikonien poistoja..jos esim implantit ei ole olleet ylisuuret, tai monen monta vuotta rinnoissa tms..
        Huoh..kai se on niin tapauskohtasta.


    • lkjljfal

      Nyt jo itselläni aika varattuna konsultaatioon poistamisesta. Mitäs te joilta poistettu silikonit, kuinka pian toivuitte operaatiosta? Eli onko pitkään esim- joku nostokielto tms?? Kyllähän nämä selviää sitten konsultaatiossakin mutta jos täälläkin jotain omakohtaisia kokemuksia niin kertokaa :)

    • fsgashfj

      Mulla ei ollut mitään kieltoja kun implantit poistettiin, mutta ne oli lihaksen päällä eli ei tarvinnut aukoa kuin vanhat arvet eikä leikkailla lihasta. Paljon, paljon helpompi leikkaus oli kuin asennus aikoinaan.
      Eihän ne rinnat entiselleen tule, ja ei voi sanoa etteikö kaduttaisi kun alun alkujaan piti koko touhuun lähteä, mutta tehty mikä tehty, voisi sitä nuoruudessa tyhmempiinkin juttuihin päätyä. Ja olin mä niihin silloin tyytyväinen.

    • as.da.ösdk

      Juu mullakin lihaksen päällä- ja tosiaan meillä nuorimmainen lapsi puolivuotias joten sitä joutuu väkisinkin kantelemaan. Joten sitä mietin että onnistuukohan leikkaukseen meno. Tosin mieheltä saan apua ekat 4 päivää..sitten menee töihin joten selviydyttävä yksin :) Katsotaan mitä kirurgi sanoo..
      Nyt kun on päätöksen poistosta tehnyt niin haluaisi mahd pian jo siihen ja aloittaa toipumisen..Ja yleensäkin elämän ilman implantteja.

    • sdgch

      Jos on lihaksen päällä niin poistohan on pelkkää pintakirurgiaa- vanhan arven avaus ja implantti ulos. Todella pieni toimenpide. Jos on kapseloitumaa, pitää irrotella kudoksista ja siinä lähtee myös omaa rintaa, tai jos on lihaksen alla, pitää leikellä lihasta. Silloin voi tulla kipujakin ja olla muutenkin vaikeampaa.

    • Silikonitpilasrinnat

      Kaverille laitettiin silikonit 5 vuotta sitten. Juttelin hänen kanssaan viime viikolla ja hän totesi, etta "tekisi mita vaan, etta saisi vanhat rintansa takasin" Hän sanoi, etta proteesit tuntuvat koko ajan, rinnoissa on paljon raskausarpia seka ne roikkuvat, vertasi niita 70-vuotiaan mummon rintoihin. Sanoi, etta nyt hänta v** ttaa tuhlata lisää rahaa asian korjailuun, eiäa han voi proteeseja kokonaan enaa poistaakaan, koska sitten jaljellä olisi vaan nahka.

      • niinhän se on

        Minulla lääkäri valitsi pienemmän implantin ettei tule raskausarpia, eikä sitten tullutkaan. Koska kokokin on kohtuullinen, ei roikukaan.


    • skdjlaksjlaskjd

      Niin juuri, mulla kans mahdollisesti vähän tuota kapselia vasemmassa rinnassa mikä jo luonnostaankin vähän pienempi rinta kuin tuo toinen. Joten kiva että siitä ehkä vielä vähän lähtee lisää pois :).. hm,.. no, senkin näkee sitten.
      Mutta toivottavasti kyse olisi muuten "helposta" operaatiosta.

      • asdkjalksd

        Nostan vielä tätä keskustelua sen verran eli olen nyt käynyt konsultaatiossa poiston merkeissä ja muutaman viikon kuluttua jo itse operaatio.
        Päätettiin tehdä paikallispuudutuksessa, ja homma kirurgin mielestä aika simppeli ja työkuntoinen pitäisi heti seuraavana päivänä periaatteessa olla. Katsotaan kuinka sitten käytännössä käy :)
        Mutta että laitan vaikka tänne viestiä millainen kokemus poisto omalla kohdallani oli jos se jotakin auttaa/kiinnostaa..
        Nyt jo innolla odottaen..naurattaa melkein kun aivan samalla lailla silloin laitettaessa sama into..heh..no mutta aikansa kutakin.Katsotaan kuinka tulevaisuudessa rasvansiirrot ym kehittyvät jos niihin sitten joskus vielä haluaa turvautua. "luonnollisempi" vaihtoehto sekin kuitenkin..jos vertaa implantteihin.
        Mutta siis kertoilen täällä sitten miten homma meni!


      • siirrä rasvaa tilall
        asdkjalksd kirjoitti:

        Nostan vielä tätä keskustelua sen verran eli olen nyt käynyt konsultaatiossa poiston merkeissä ja muutaman viikon kuluttua jo itse operaatio.
        Päätettiin tehdä paikallispuudutuksessa, ja homma kirurgin mielestä aika simppeli ja työkuntoinen pitäisi heti seuraavana päivänä periaatteessa olla. Katsotaan kuinka sitten käytännössä käy :)
        Mutta että laitan vaikka tänne viestiä millainen kokemus poisto omalla kohdallani oli jos se jotakin auttaa/kiinnostaa..
        Nyt jo innolla odottaen..naurattaa melkein kun aivan samalla lailla silloin laitettaessa sama into..heh..no mutta aikansa kutakin.Katsotaan kuinka tulevaisuudessa rasvansiirrot ym kehittyvät jos niihin sitten joskus vielä haluaa turvautua. "luonnollisempi" vaihtoehto sekin kuitenkin..jos vertaa implantteihin.
        Mutta siis kertoilen täällä sitten miten homma meni!

        Olen lukenut että implantien poiston yhteydessä kannattaa tehdä rasvansiirto. Jos sitä vähänkin jää niin parantaa muotoa. Ja senkin voi tehdä paikallispuudutuksessa. Kysy plastiikkakirurgiltasi sama sitä. tosin tulee varmaan lisäkustannuksia ja pitäis sitä rasvaakin jostain löytyä


    • rasva ei siirtynyt

      Mulle tehtiin mutta ei paljon auttanut, jäljelle jäi vain roikkuvat nahat sen jälkeen kun suurin osa rasvasta oli liuennut pois. Näky on nyt tosi... sanoisinko toivoton. Nyt pohdin uusia implantteja:(

    • aöldkaösk

      No niin, operaatio jo takanapäin. Ja paikallispuudutus todella "helppo" juttu. Hyvin sai rentouttavaa- ja kivunlievityslääkettä. Ainut mikä vähän tuntui oli puudutusaineen pistely rintoihin mutta sekin vain pientä nipistelyä. Ja nopsaan oli toimenpide ohi ja kotiin heti parin tunnin sisään. Nyt vaan sitten haavojen/arpien hoitoa.
      Leikkauksen jälkeen tietysti näky pelissä aluksi outoa koska rintoja ei melkein nimeksikään mutta toisaalta iho ei yhtään roikkunut tms..eli rinnat vaan sen näköiset kun kahden lapsen imetyksen jälkeen voi todella pienirintaisella ollakkin. Joten implantit ei itsellä sen kummemmin mitään tehnyt.Paitsi arvet, mutta toivottavasti nekin huomaamattomiksi haalenevat ajan kanssa. Nyt vaan sitten kunnon rintatreeniä salilla että saadaan jotain muotoa, pyöreyttä yläkroppaan :) hope so..
      Mutta tämmöinen kokemus itselläni.

    • aito a-kuppi

      Mitkä ovat tunnelmat? Minä myös olen entinen silikonitissi (250cc lihaksen alla), nykyisin 3 v ajan luomu taas. Jotenkin olin saanut NIIN tarpeekseni siitä että rinnat oli feikkiä, että ensimmäiset viikot meni sen tunteen vallassa, että nyt vihdoin olen oikeasti sitä miltä näytän eikä enää tarvitse salata mitään. Myöhemmin se uusioluomuuden hehku laimeni, mutta edelleen olen onnellinen siitä, että nyt kehtaan riisua julkisesti, annan gynekologin tutkia rinnat, ei tarvitse selitellä mammografiassa jne. A-kupit on, mutta ihan oikeat.

      Moni sanoo, että on on saanut "normaalit" rinnat kun on laittanut silikonit, itse en osannut ajatella niin. En itse asiassa osannut edes ajatella niitä implantteja rintoina, jotenkin näen rinnan elävänä kudoksena. Nyt ei kannata tyytyväisten silikonirintaisten suuttua, tämä on vain ja ainoastaan minun kokemukseni tästä. Minulle ne olivat taakka, lopulta.

      • jshfahfauf

        "Jotenkin olin saanut NIIN tarpeekseni siitä että rinnat oli feikkiä, että ensimmäiset viikot meni sen tunteen vallassa, että nyt vihdoin olen oikeasti sitä miltä näytän eikä enää tarvitse salata mitään. Myöhemmin se uusioluomuuden hehku laimeni, mutta edelleen olen onnellinen siitä, että nyt kehtaan riisua julkisesti, annan gynekologin tutkia rinnat, ei tarvitse selitellä mammografiassa jne. A-kupit on, mutta ihan oikeat."

        Tuollainen ajatusmaailma osoittaa ettet ollut ajatellut asiaa alunperin perusteellisesti ja implantit tuli otettua liian heppoisin perustein. Minä en ole ajatellut rintojani feikkinä, kehtaan riisua julkisesti ja käydä niin uimahallissa kuin naisporukassa saunomassakin, gynekologi saa tutkia rintani en häpeile sitä, mammografiassakin käyn säännöllisesti eikä tarvitse muuta selittää kuin mainita että on implantit niin osaavat otta enemmän kuvia. Mutta mietinkin perusteellisesti laitanko implantit ja minkä kokoiset ja millaiset rinnat haluan. En hakenut mitään isoja rintoja, kunhan sain sopusuhtaiset ja vartalooni sopivat. Ainakaan vielä en ole kokenut implanttejani taakkana, enkä suuttunut, olen vain surullinen puolestasi. Omat rintani eivät olleet ennen implanttien laittoa edes kunnolla AA kokoa, joten ehkäpä eromme johtuu tästä.


    • lewkrlqwejrlwk

      Tunnelmat vielä ihan hyvät, ja parempaan suuntaan jo kun "tilanteeseen" rupeaa tottumaan. Jotenkin sitä arvostaa omaa luonnollisuuttaan kuitenkin nyt enemmän ja tuntuu siltä että terveys ennen kaikkea ym. Kun noista implanteista ei kuitenkaan ihan täysin takuuseen voi mennä..vaikkakin tosiaan omat implantit tuntuivat melkein kun oikeilta omilta joten tunne oli vähän kun oikeat rinnat olisi yhtäkkiä leikattu pois. Niin luonnolliset ne kuitenkin olivat. Mutta sitten kun tietää ettei ne kuitenkan luonnolliset ole niin parempi näin. Ja yritän ajatella että hoikka kun muuten olen ja tykkään kuntoilla ym niin ei se rinnattomuus niin maailman loppu ole..täytyy ajatella omia hyviä puolia kuitenkin. Ja jos kuntoilullakin tosiaan edes hitusen saisi sitten sitä muotoa tosiaan rintojen alueellekkin..ajan kanssa ainakin.
      Rintojen häviämiseen tavallaan kun itsellä kuitenkin on vaikuttanut juuri nuo raskaudet ja imetykset niin tilanne olisi kuitenkin ihan sama vaikka tuossa välissä ei noita silikoneita olisi ollutkaan..Että tyytyväinen olen kun iho ei ole alkanut sen kummemmin roikkumaan tms..palautui heti hyvin poiston jälkeen.
      Juu ja ymmärrän edelleen ihmisiä jotka silikonit ottavat, tilanteita on niin erilaisia ja ne on aina niin henk koht. juttuja. Itselläni ei olisi kuitenkaan edes tavallaan varaa rahallisesti olla kokoajan varautunut mahdollisiin uusiin leikkauksiin tai muuhun yllättävään, joten senkin takia jo helpottavaa kun on ihan oma itsensä..
      Kai sitä tunteet vielä kerkeävät tämän asian kanssa ailahdella suuntaan jos toiseenkin mutta täytyy ajatella asian yli ja keskittyä tärkeimpiin asioihin :)

    • kdhfas

      Kerrohan lisää tunnelmista myöhemminkin! Varsinkin jos on jotain muutoksia.

    • mahd.myös

      Piti nostaa keskustelu ylös, aihe itselle mahdollisesti piankin ajankohtainen...

      Miten sulla lewkrlqwejrlwk menee? Onko arvet parantuneet hyvin? Oletko tyytyväinen kun poistatit implantit?

    • sama täällä

      Minullekin mahdollisesti ajankohtainen aihe. Kokemuksia siis kaivattaisiin...

    • eri kokoiset

      Odottelen minäkin rinnastani silikoonin poistoa. Poistoaika on jo aika lähellä. Ollaan jo tapahtuma vuoden puolella. Ristiriitaisia ajatuksia mielessä useastikkin. Päätös kyllä on tehty jo aikaa sitten. Lopputulos vaan ajoittain arveluttaa. Kapseli mulla on toisessa rinnassa. Todettu viime vuoden keväällä. Poishan se on otettava, ennenkuin ärtyy sairaan kipeäksi ja muuttaa muotoa. Se on mulla ollut kohta kaksi vuotta. Mulla kun on nää rinnat eri kokoiset. Olis se silikooni saanut muuten olla pidenpäänkin, kun sen muoto on muuten ihan hyvä. Uutta en haluaisi enää laitattaa, jos sen kanssa kyä samoin, että jämähtää kovaksi.
      Silikoonin poiston jälkeen rintaan olisi tarkoitus rasvansiirtoa kokeilla. Mulla kun on tosi pieni implantti. Luulis sen verran jäävän, että rinnoistani tulisi saman kokoiset. Mutta jos ei rasva pysy, niin mitä sitten neuvoksi?
      Olen kirjoitellut tänne aikaisemminkin, kun tää asioa on vieläkin tekemistä vaille. Paljon hyviä kertomuksia olette kirjoiteleet omista vastaavista kokemuksistanne, mutta lisä ei olisi koskaan pahitteeksi. Kertokaa edes jotain, kiitti jo etukäteen.

    • fghjklöpoi

      Miten pienestä implantista on kyse? Joidenkin mielestä pieni implantti on desi, toiselle kaksi ja kolmannelle kolme .
      Jos on pieni kokoero ja on mahdollisuus tehdä useampi rasvansiirto eli rasva tai rahat ei ole loppumassa, niin eiköhän siitä hyvä tule!

      • eri kokoiset

        Onkos se desi pienin rintaan asennettava koko?
        Mulla on sellainen kuin Allercan 80 g. Eipä tuo ainakaan suurelta minusta tunnu.
        Ja kyllä näin ainakin Joulun jälkeen rasvaa on siirrettävissä ylävatsalta tai jenkatkin jo tuntuu sivuilla. Kummastakohan olisi paras siirtää? Onko se sitten sitä makuasiaa vai onko käytännön kokemuksia? Mistä siirretty parhaiten säilyy siirrossa? Kertokaa edes jotain, kiitti jo etukäteen.


      • Ei kannata
        eri kokoiset kirjoitti:

        Onkos se desi pienin rintaan asennettava koko?
        Mulla on sellainen kuin Allercan 80 g. Eipä tuo ainakaan suurelta minusta tunnu.
        Ja kyllä näin ainakin Joulun jälkeen rasvaa on siirrettävissä ylävatsalta tai jenkatkin jo tuntuu sivuilla. Kummastakohan olisi paras siirtää? Onko se sitten sitä makuasiaa vai onko käytännön kokemuksia? Mistä siirretty parhaiten säilyy siirrossa? Kertokaa edes jotain, kiitti jo etukäteen.

        Todennäköisesti joudut siirtämää rasvaa useaan kertaan ja maksanee noin 5000 eurosta ylöspäin kerralta. Eikä silti ole mitään takeita että rintaan jää mitään. Ratkaisevaa ei ole se mistä rasvaa on otettu vaan se miten se pysyy elossa rinnassa. Suurin osa siirretystä rasvasta kuolee ja imeytyy pois.

        Siis rasvaa ei siirretä yhtenä klönttinä poistetun implantin jättämään tyhjään tilaan vaan sitä ruiskutetaan kauttaaltaan rintaan pieninä annoksina.


      • eri kokoiset
        Ei kannata kirjoitti:

        Todennäköisesti joudut siirtämää rasvaa useaan kertaan ja maksanee noin 5000 eurosta ylöspäin kerralta. Eikä silti ole mitään takeita että rintaan jää mitään. Ratkaisevaa ei ole se mistä rasvaa on otettu vaan se miten se pysyy elossa rinnassa. Suurin osa siirretystä rasvasta kuolee ja imeytyy pois.

        Siis rasvaa ei siirretä yhtenä klönttinä poistetun implantin jättämään tyhjään tilaan vaan sitä ruiskutetaan kauttaaltaan rintaan pieninä annoksina.

        No olen nyt päättänyt kuitenkin kokeilla, jospa siitä olisi minun rintaani jotain pysyvää saatavissa. Eikö tuo minuulla oleva implantti ole kuitenkin pienen kokoinen?

        Joululomalla kun olin etelässä matkoilla. Hotelin aulassa oli patsas yksirintaisesta naisesta, mustasta marmorista. Sen kameraanikin ikuistin. Se oli kaunis ja se herätti tuntemukse, jospa minäkin olen joku päivä tuollainen.
        Tosin veistoksen yksi rinta oli keskellä kehoa. Eiä sillä ollut päätä laisinkaan.

        Mitä sinä ehdotat minulle hoidoksi?

        Kertokaa edes jotain, kiitti jo etukäteen.


      • Hajatelmia
        eri kokoiset kirjoitti:

        No olen nyt päättänyt kuitenkin kokeilla, jospa siitä olisi minun rintaani jotain pysyvää saatavissa. Eikö tuo minuulla oleva implantti ole kuitenkin pienen kokoinen?

        Joululomalla kun olin etelässä matkoilla. Hotelin aulassa oli patsas yksirintaisesta naisesta, mustasta marmorista. Sen kameraanikin ikuistin. Se oli kaunis ja se herätti tuntemukse, jospa minäkin olen joku päivä tuollainen.
        Tosin veistoksen yksi rinta oli keskellä kehoa. Eiä sillä ollut päätä laisinkaan.

        Mitä sinä ehdotat minulle hoidoksi?

        Kertokaa edes jotain, kiitti jo etukäteen.

        Kaipa tuo rasvansiirtokn on sellainen, että täytyy jokaisen itse kokeilla, onko siitä apua. On huonoja kokemuksia ja myös hyviä. Eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee..

        Tuo patsastarina oli tosi kiva :) Itsekin katselen joskus inspiraationa aivan pienirintaisten naisten kuvia ja saan niistä kummasti tsemppiä mahdollista implanttien poistoa ajatellen. Nuo naiset ovat kauniita ja ihanan vapautuneen oloisia, vaikka rintakehä onkin hyvin litteä. Silti ovat naisellisia, tyttömäisiä ja viehkeitä. Ehkä siis minäkin joskus...kuulostaa typerältä ja naiivilta, mutta auttaa kummasti hyväksymään itsensä valtavirrasta ja "normaaliudesta" poikkeavana.


    • Sulla on siis 80cc eli alle desin implantti. Kyllä varmasti sen saat korvattua rasvansiirrolla, eikös se sulla tehdä vielä julkisella niin ei tarvi murehtia rahasta;) Kuulemma 30ml kerralla on keskimääräinen pysyvän rasvan määrä kerralla, mutta vaihtelee nollasta ihan hyväänkin saldoon- ties vakka sä olet se onnekas jolla pysyy niin hyvin että saat sen aikaan kertasiirrolla! Ongelma on jos on vaikka 200cc implantit ja maksaa omasta pussista, silloin voi joutua maksamaan 15-20 000 e eikä silti voi tietää tuleeko mitään pysyvää....
      Eli kokeile tuo, jos ei toimi, voisiko sitä isompaa rintaa sitten pienentää?

      • eri kokoiset

        Kiitos Hajatelmia ja eriparitissi kommeteistanne.
        Niistä sai tukea tälle yritykselle, kasvattaa rintaa rasvansiirrolla.

        eriparitissi
        Oikein muisttit tapaukseni. Julkiselle olen menossa. Leikkauspäivä ei ole vielä minulla tiedossa.
        Aikanaan sekin ehkä olisi pitänyt jättää kokeilematta. Toi implantti.
        Onhan siinä ollut hyvänä puolena, että on antanut rinnalle ryhtiä. En osanut kuvitella, että minulle tulee kapseli noin nopeasti. Muuten kun kaikki leikkaushaavani ovat parantuneet niin hyvin ja ovat olemattoman ohuita juovia. Mutta se ei ollutkaan sama asia.

        Isompi rintani on tehty kielekeleikkauksella. Siihen tykästyin heti ja halusin säilyttää sen sellaisenaan. Kyllä plastiikkakirurgi ehdotti tarkastuksessa,että sitä voisi pienentää rasvaimulla. Kun vain ajatelinkin niitä kanyylejä niin ihokarvat olivat pystyssä. Toisten plastiikkakirurgien kanssa asiasta puhuttaessa on tullut esiin, että siinäkin on riski, että tulee lommonen siitä rinnasta. En tiedä siitä nyt sitten, miten siinä kävisi.

        Täytynee nyt vain rauhallisesti odotella ja kuntoilla ennen sitä tulevaa.
        Kertokaahan ja kommentoikaa. Onhan meitä, jota asia kiinnostaa ja lisä tieto ja kokemus ei pahenna asiaa...


      • rasvansiirto
        eri kokoiset kirjoitti:

        Kiitos Hajatelmia ja eriparitissi kommeteistanne.
        Niistä sai tukea tälle yritykselle, kasvattaa rintaa rasvansiirrolla.

        eriparitissi
        Oikein muisttit tapaukseni. Julkiselle olen menossa. Leikkauspäivä ei ole vielä minulla tiedossa.
        Aikanaan sekin ehkä olisi pitänyt jättää kokeilematta. Toi implantti.
        Onhan siinä ollut hyvänä puolena, että on antanut rinnalle ryhtiä. En osanut kuvitella, että minulle tulee kapseli noin nopeasti. Muuten kun kaikki leikkaushaavani ovat parantuneet niin hyvin ja ovat olemattoman ohuita juovia. Mutta se ei ollutkaan sama asia.

        Isompi rintani on tehty kielekeleikkauksella. Siihen tykästyin heti ja halusin säilyttää sen sellaisenaan. Kyllä plastiikkakirurgi ehdotti tarkastuksessa,että sitä voisi pienentää rasvaimulla. Kun vain ajatelinkin niitä kanyylejä niin ihokarvat olivat pystyssä. Toisten plastiikkakirurgien kanssa asiasta puhuttaessa on tullut esiin, että siinäkin on riski, että tulee lommonen siitä rinnasta. En tiedä siitä nyt sitten, miten siinä kävisi.

        Täytynee nyt vain rauhallisesti odotella ja kuntoilla ennen sitä tulevaa.
        Kertokaahan ja kommentoikaa. Onhan meitä, jota asia kiinnostaa ja lisä tieto ja kokemus ei pahenna asiaa...

        Hei, olisi kiva kirjotaa suoraan....menossa kohta implantin poistoon ja siihen tilalle rasvaa....
        -rasvansiirto


      • eri kokoiset
        rasvansiirto kirjoitti:

        Hei, olisi kiva kirjotaa suoraan....menossa kohta implantin poistoon ja siihen tilalle rasvaa....
        -rasvansiirto

        Hyviä kirjoituksia rasvansiirto aiheesta.

        Leikkausajan lähestyessä ajatukset useasti tulevassa. Leikkaus pitikin olla jo tämän kuun lopulla, mutta on siirtynyt huhtikuulle.
        Useat kirjoitukset täällä, ei kyllä paljon lupaa tosta rasvansiirrosta. Onhan se vaan itse koettava, kun on mahdollista ja jospa rasvalla saisi rintojen kokoja tasattua. Mulla kun on toi oikean rinnan iplanttin kovettunut ja sen poisto on nyt tehtävä.
        Kaksi vuotta se on nyt ehtinyt olla rinnassa. On siitä ollut liikaa harmia. Ja kyllä iloakin. Olisi kokoero vielä huomattavampi ilman sitä. Ei se implantti ole kipeilyt. Selällä maatessa se tuntuu tosi kovalta.Olen kyllä lihonnut, joten omaa rasvaa on rintaan tullut lisää, mutta niin on tullut myös tuohon vasempaan rintaa, joten kokoero on kyllä säilynyt.
        Onhan sitä rasvaa kertynyt jenkkoihin ja vähän muuallekin, josta on vara siirtää.
        En ole vielä tavannut uudestaan leikkaavia plastiikkakirurgeja. Olen nukutuksen kannalla, ja nukutuslääkärikin pitäisi vielä ennen operaatiota tavata..Arvelen että rasvansiirto tapahtuu samalla kun implantti poistetaan.
        Onneksi tuleva viikko on lomaviikko, ja on muutakin ajateltavaa ja etelän lämpöisempiä päiviä luvassa.

        Oliskohan tohon ylläolevaan viestiin kommentoitava? Mitähän se tarkoittaa?

        En näköjään olekaan ainoa, jolla on näitä rasvansiirto aikomuksia ja kokemuksia. Tosi hyvä kun niistä kirjoittelette ja jaatte kokemuksia ja tietoa koetuista kokemuksista...


    • nnnhhhh

      Minulla tuli liian isot silikonit ja haluan ehdottomasti poistaa ne! Mitä maksaa suomessa? onko kipuja pitkään? milloin työkuntoinen?

      • .......

        Sairaala KL:n nettihinnastossa näkyy olevan alkaenhinta puudutuksella 1600 € ja nukuttaen tai laajalla puudutuksella alkaen 3250 €.


      • poistettu

        Jos ei pahaa kapselia niin puudutuksella simppeli operaatio ja työkunnossa heti. Ei muuta kipuja kuin se itse haava/arpi, jos siihen joku hankaa, esim. tiukat liivit. Ei tarvi kipulääkkeitä. Ei merkitystä onko lihaksen alla vai päällä.


    • wendyyy

      kiitos paljon vastauksesta^^ venyikö rinnat kun otettiin implantti pois?

    • harkitsee...

      Onko kukaan nyt harkitsemassa poistoa, tai juuri ottanut? Tässä pähkäilen asian kanssa. Ehkä se ei tästä paremmaksi muutu, jos nämä ei omalta vieläkään tunnu. Ja liian isoilta, aina saa miettiä mitä päälleen laittaa, ei kiva. Olleet vasta alle puolivuotta... Vähän se poistokin hirvittää, että kumpi on sitten pienempi paha. No, poiston jälkeen ei tunnu ainakaan "muovilta"... Onko kohtalotovereita? Kokemuksia lisää?

    • Sama täällä

      Kohtalontoveri täällä ilmoittautuu. Toinen implantti hieman kapseloitunut. Fiilikset poistosta vaihtelee päivittäin...korjaus vai poisto...toisaalta en millään haluaisi korjausleikkaukseen, minkä kapseli joka tapauksessa jossain vaiheessa vaatii, kun jatkosta ei sit voi olla varma. Ja eihän nämä varmaan koskaan täysin omilta tunnu vaikka muutaman vuoden jo olleet, aina tiellä esim nukkuessa ja näitä sillein kokoajan varoo..sitä minäkin ajattelen että eipähän tuntuisi sitten "muovilta" ja tuntemushan se on ulkonäköäkin tärkeämpi, siihen tulokseen olen vakaasti tullut. Vaikeita päätöksiä, tiedän todellakin miltä sinusta tuntuu :) Nuo ajatukset juuri siitä kumpi pienempi paha jne. Poistoon siis kallistumassa...

    • harkitsee...

      Hei! Harmillinen tuo sinun tilanteesi. Et varmaan muuten edes harkitsisi poistoa? Sulla on ollut implantit kuitenkin pidempään, vai kuinka pian kapseloituminen ilmaantui? Tuota asiaa olen kanssa tässä yrittänyt miettiä, eipä ole ainakaan jatkossa mitään riskejä implanteista, tai esim. vaikeuta/myöhästytä mahd. syövän havaitsemista. Harmittaa kun tällaiset tuntemukset tuli kuitenkin yllätyksenä itselleni. Tuo nukkuminenkin, ei voi mahallaan ajatellakaan. Aivan karmeeta. Olo on välillä kuin barbilla... Voi kun olisi tiennyt miltä nämä oikeasti tuntuu. Lihaksia käyttäessä ihan arkisissa hommissakin (mulla osittain lihaksen alla), ym. Onko sulla ollut poistofiiliksiä yhtään aikaisemmin, sanoit kuitenkin etteivät ne ole omalta tuntuneet? Tuliko sulle yllätyksenä miltä ne tuntuu? Mulle jäi vähän fiilis, että ennen leikkausta esim. konsultaatiossa keskitytään vain siihen miltä ne näyttää mitenkin asennettuna... (tai näin minun kohdallani!) Olisi ehkä voinut kertoa näistäkin "pienistä" yksityiskohdista. Sanotaan vain, että silikoni on nykyään "niin luonnollisen tuntuinen"... No, kaipa se olisi pitänyt itse tajuta, että ei se asia ihan näin ole. Olispa vaan joku kertonut näistäkin asioista, ainakaan eivät olisi tulleet sitten täysin yllätyksenä, jos nyt leikkaukseen ylipäänsä olisin siitä huolimatta päätynyt. Jotenkin sen tajuaminen näin yks kaks, oli tietynlainen shokki. Kyllä ne taitaa nyt pois lähteä, kun en tätä asiaa mielestäni saa. Ei sitten tarvitse enää ikinä mahdollisista korjauksistakaan stressata... Toivottavasti osaan vaan suhtautua itseeni entistä positiivisemmin luomuna. Kyllähän se kuitenkin hirvittää, kuinka sitä itsensä poiston jälkeen kokee...

      • Sama täällä

        No oikeastaan poistoajatuksia tuli jo ennen kuin kapseli oli virallisesti todettu. Kapseloituminen kuitenkin alkoi jo melkein heti leikkauksen jälkeen, tai siis toinen implantti tuntui kiinteämmältä ja jotenkin epämukavalta, tunnen sen paremmin kokoajan. Implanteissa on ne huonot puolensa, ei tunnu mukavalta, vaikea saada täysin luonnollisen näköiseksi (varsinkin kun omaa kudosta tosi vähän), riskit mahdollisista komplikaatioista, tulevaisuudessa mahdolliset uusintaleikkaukset...nämä alkoivat pyöriä mielessä ja sitten tuo kapselin toteaminen toi sen eteen että joku päätös on jossain vaiheessa tehtävä. Kapselin kanssa voi elää eikä sen suhteen kiire ole, luulen että pysyy samanlaisena...ja minulla kuitenkin suht lievää, mutta en halua aikailla ja päästää tilannetta pahemmaksi. Sitten taas jos poistan, parempi tehdä se mahd pian että pääsee aloittamaan siitä toipumisen.

        Mulla oli lähtötilanne niin toivoton, käytännössä ei omaa juuri ollenkaan, että alussa olin suht tyytyväinen kun tuntui että itsellä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin ottaa implantit. Mutta ei se siihen vaikuta, että nämä ovat "tiellä" nukkuessa, tuntuu aina kun rintalihaksia käyttää (mullakin puoliks lihaksen alla), muutenkin tuntuu että on vieras esine kehossa...kun sitähän se on ja vielä kun ei omaa kudosta ole pehmentämässä vaikutelmaa niin kyllähän ne implantit tiedostaa kokoajan. Eli siis toisaalta ihan hyvältähän nämä näyttää ja mukava on, että on muotoa etumuksessa MUTTA kun ei tunnu hyvältä. Ja tosiaan kun jatkosta ei koskaan tiedä. Nyt kun tämä kapseloituminenkin tuli niin kynnys lähteä korjaamaan on kyllä korkea. Tosi vapauttavalta tuntuu ajatus että pois vaan ja ei tartte näistä enää koskaan murehtia..Tottakai se on iso sopeutuminen ja pitää itseensä sit suhtautua ihan uudella tavalla, kun lähtötilanteeni on mitä on...mutta silti kaikesta huolimatta, luulen että poistoon päädyn minäkin...Oletko käynyt lukemassa amerikkalaisia foorumeita joissa puhetta paljon näistä asioista? Sieltä saa vertaistukea ja on paljon saman läp käyneitä :)

        Kaipa niin monet vaan miettii sitä ulkonäköä ettei kirurgit tule sanoneeksi että voi olla myös vaikeaa tottua vierasesineisiin kehossa...ei mullekaan siitä puhuttu konsultaatiossa vaikka osasin kyllä ajatella että kyllähän nämä erilaisilta tuntuu, silloin hyödyt kuitenkin meni haittojen ohi. Nyt kokemuksen myötä tuntuu et haitat menee hyötyjen ohi...eipä tätäkään tietäisi jos ei olisi omalla kohdalla kokeillut. Eli sinänsä ei kannata harmitella, elämä on oppimista.


      • harkitsee...
        Sama täällä kirjoitti:

        No oikeastaan poistoajatuksia tuli jo ennen kuin kapseli oli virallisesti todettu. Kapseloituminen kuitenkin alkoi jo melkein heti leikkauksen jälkeen, tai siis toinen implantti tuntui kiinteämmältä ja jotenkin epämukavalta, tunnen sen paremmin kokoajan. Implanteissa on ne huonot puolensa, ei tunnu mukavalta, vaikea saada täysin luonnollisen näköiseksi (varsinkin kun omaa kudosta tosi vähän), riskit mahdollisista komplikaatioista, tulevaisuudessa mahdolliset uusintaleikkaukset...nämä alkoivat pyöriä mielessä ja sitten tuo kapselin toteaminen toi sen eteen että joku päätös on jossain vaiheessa tehtävä. Kapselin kanssa voi elää eikä sen suhteen kiire ole, luulen että pysyy samanlaisena...ja minulla kuitenkin suht lievää, mutta en halua aikailla ja päästää tilannetta pahemmaksi. Sitten taas jos poistan, parempi tehdä se mahd pian että pääsee aloittamaan siitä toipumisen.

        Mulla oli lähtötilanne niin toivoton, käytännössä ei omaa juuri ollenkaan, että alussa olin suht tyytyväinen kun tuntui että itsellä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin ottaa implantit. Mutta ei se siihen vaikuta, että nämä ovat "tiellä" nukkuessa, tuntuu aina kun rintalihaksia käyttää (mullakin puoliks lihaksen alla), muutenkin tuntuu että on vieras esine kehossa...kun sitähän se on ja vielä kun ei omaa kudosta ole pehmentämässä vaikutelmaa niin kyllähän ne implantit tiedostaa kokoajan. Eli siis toisaalta ihan hyvältähän nämä näyttää ja mukava on, että on muotoa etumuksessa MUTTA kun ei tunnu hyvältä. Ja tosiaan kun jatkosta ei koskaan tiedä. Nyt kun tämä kapseloituminenkin tuli niin kynnys lähteä korjaamaan on kyllä korkea. Tosi vapauttavalta tuntuu ajatus että pois vaan ja ei tartte näistä enää koskaan murehtia..Tottakai se on iso sopeutuminen ja pitää itseensä sit suhtautua ihan uudella tavalla, kun lähtötilanteeni on mitä on...mutta silti kaikesta huolimatta, luulen että poistoon päädyn minäkin...Oletko käynyt lukemassa amerikkalaisia foorumeita joissa puhetta paljon näistä asioista? Sieltä saa vertaistukea ja on paljon saman läp käyneitä :)

        Kaipa niin monet vaan miettii sitä ulkonäköä ettei kirurgit tule sanoneeksi että voi olla myös vaikeaa tottua vierasesineisiin kehossa...ei mullekaan siitä puhuttu konsultaatiossa vaikka osasin kyllä ajatella että kyllähän nämä erilaisilta tuntuu, silloin hyödyt kuitenkin meni haittojen ohi. Nyt kokemuksen myötä tuntuu et haitat menee hyötyjen ohi...eipä tätäkään tietäisi jos ei olisi omalla kohdalla kokeillut. Eli sinänsä ei kannata harmitella, elämä on oppimista.

        Sama täällä: hyvin samat ajatukset täällä. Ehkä tosiaan parempi ottaa heti pois, eikä vaikka muutaman vuoden päästä. Varmaan palautuminenkin parempaa, mulla kuitenkin 3dl implantti. Eiköhän tämä tunne tästä vain vahvistu.


    • tissimissi

      Onko kellään implantit poistattaneella kokemusta poiston jälkeen mastopeksiasta? Jos rinnat on siis jääneet pahasti roikkumaan? Mietin tota poistoasiaa, nyt ei olisi ajankohtainen, mutta jossain vaiheessa varmasti tulee implanttien vaihto tai poisto eteen. (En usko, että näillä mennään hautaan asti). Jos päätyisin pelkkään poistoon ja rinnat olisivatkin kauheat nahkalapaset, voisiko mastopeksialla saada mitään järkevää aikaan? Kokemusta kellään? Omaa rintakudosta ollut mulla lähteissä A-kupin verran...

    • HcTc

      nnnhhh, kuinka isot sulle laitettiin kun koet että koko on nyt liian iso? Mikä sulla oli lähtökohta ennen leikkausta ja millasta muutosta lähdit hakemaan.

    • Poistoon matkalla

      Hei! Itse olen menossa poistoon. Tilanne on sellainen, että joko toinen rinta korjataan tai poistetaan implantit kokonaan. Toinen implantti on tietojeni mukaan asennettu liian alas, rinnat ovat hyvinkin erinäköiset. Jouduin käymään ulkopuolisella kirurgilla näyttämässä rintani, jotta sain asiaan puolueettoman näkemyksen. Minun leikkaukseni hoitanut firma kun sanoi, että rinnoissani on vain lievää normaalia eriparisuutta. Onneksi kävin muualla pyytämässä mielipiteen, koska sain varmuuden siihen, että eriparisuus johtuu juurikin siitä, että ne ovat asennettu eri kohtiin. Nyt sitten mulle luvattu joko korjausleikkaus tai poisto. Kyllähän siinä sitten niin kävi, ettei luottamusta enää ollut lähteä korjuuseen tämän jälkeen. Tuo implantin liian alhainen sijaintikin oli kyllä niin selvä, että ihmetystä on kieltämättä herättänyt miten sitä ei kaikki muka nähneet, alan ihmisiä kuitenkin. Kyllähän siinä luottamus väkisinkin kärsii. Kaikenlisäksi profiilivalinta ei ole minua miellyttänyt alusta alkaenkaan... Harmi, että tilanne meni näin, mutta kohta saapi aloittaa uuden elämän, on tämä teettänyt vähän turhaa stressiä. Iloinen asiahan tämän piti olla. Onneksi mieheni ei ole ollut näistäkään mitenkään erityisen innoissaan, eikä ole muuttanut käyttäytymistä rintojani kohtaan entiseen nähden mitenkään. Onkin sanonut, ehkä hänelle nuo rinnat eivät ole niin SE juttu... No, itseni takiahan tähän alunperin lähdin ja itseni takia otan poiskin.

      Kiitos kaikille, jotka tänne kokemuksiaan ovat kirjoitelleet. Olen saanut kyllä paljon apua tähän pähkäilyyn. Uskon ratkaisuni on oikea. :) Tsemppiä muille samassa tilanteessa oleville!

    • fm.asm.m

      Hei. Tulin vielä tänne laittamaan fiiliksiä- eli olen alkuperäinen kirjoittelija. Aikaa kulunut jo nyt jonkin verran siis poistosta- ja tunteet ailahtelevat kyllä vuoron perään. Kuitenkin olen tyytyväinen poistamiseen, mutta kyllä isompia rintoja vielä ikävä- tai ei se koko ehkä se juttu, mutta se muoto :) Iho palautunut kyllä siis ihan hyvin, mutta kaksi imetystä kuitenkin takana niin eipä siinä pieni rintaisella ole paljon jäljellä :) Mutta tyytyväinen olen siihen kuitenkin että pienuudesta on se etu ettei roikukkaan!
      Itse olen nyt aloittanut tehokkaamman rintatreenin ja yritän edelleen saada "tuettua" näin rintoihin muotoa..Mutta eipä silläkään ihmeitä saada aikaan. Ja olen myös seuraillut rasvasiirteiden maailmaa..katsotaan jos joskus siihen päädyn myös. Sitten kun luotettavia ja turvallisia tuloksia saadaan aikaan.
      Itseäni ei oikeastaan haittaa edes "rinnattomuus" mutta arvet saisi olla huomaamattomammat..mutta kai ne tästä vuosien kuluessa vaalenee..Nyt ne kyllä vieläkin loistavat esillä. Jooh, no mutta tosiaan täytyy vaan itsensä kanss työskennellä että henkisesti on sujut itsensä kanssa- välillä vaan tulee romahdus rinta-asiasta..

      • poistattanut

        Sulla varmaan tuntemukset vaihtelee koska jouduit ottamaan silikonit kapselin vuoksi pois. Jos ei olisi ollut mitään ongelmia niin varmaan et olisi poistanut? Minä otin pois kun ne alkoi ahdistamaan ja hävettämään. Eli poistaminen ei harmita yhtään. Mulla arvet vaaleni nopeasti. Ihonväriset jo 6kk poistamisesta. Minulla myös tosi vähän omaa rintaa eli arvet ei mene piiloon.


      • Kyselevä....
        poistattanut kirjoitti:

        Sulla varmaan tuntemukset vaihtelee koska jouduit ottamaan silikonit kapselin vuoksi pois. Jos ei olisi ollut mitään ongelmia niin varmaan et olisi poistanut? Minä otin pois kun ne alkoi ahdistamaan ja hävettämään. Eli poistaminen ei harmita yhtään. Mulla arvet vaaleni nopeasti. Ihonväriset jo 6kk poistamisesta. Minulla myös tosi vähän omaa rintaa eli arvet ei mene piiloon.

        Hei poistattanut! Kertoisitko tarkemmin kokemuksestasi jos vaan vielä pyörit palstalla.. Sinullako siis arvet vaalenivat aika huomaamattomiksi vaikka oma rinta ei niitä peitäkään? Miten hoidit arpiasi? Millainen kokemus poisto oli kaikenkaikkiaan?


    • Sama täällä

      Poistoon matkalla: Noin minäkin olen ajatellut, että iloinen asia piti olla ja silti tullut nyt paljon stressiä ja ahdistusta siitä, että joutuisi uusintaleikkaukseen ja taas jännittää sitten jatkossa, tuleeko komplikaatioita. Voihan se olla että korjauksen jälken kapseli ei uusiutuisi ja saisin olla tyytyväinen useita vuosia, mutta kun koskaan ei tiedä ja tulihan tämä kapseli minulle jo kerran! Eli todellakin jotain voi mennä pieleen myös toisen kerran! Liikaa tulisi siis huolta ja stressiä näistä implanteista, joiden piti tehdä olo paremmaksi. Kun kerran menee jotain vikaan, luottamus todellakin rapisee..Ja itseään tässä täytyy ajatella, MINÄ olen se joka implanteista sitten kärsii jos jotain ongelmia tulee, turha siis muiden mielipiteitä miettiä, he eivät näitä negatiivisiä puolia kirjaimellisesti kanna kehossaan joka päivä niin kuin minä. Nyt täytyy ajatella vain itseään ja mikä minusta tuntuu hyvälle. Uusintaleikkaus riskeineen ei tunnu hyvältä. Milloin sinulla poisto edessä? Tule ihmeessä sitten kertomaan fiiliksiä!

      fm.asm.m: Kiitos paljon kun kerroit kuulumisia! Uskon että tämä on juuri sellainen asia jonka suhteen mielipiteet ja fiilikset voi vaihdella jyrkästikin. Mutta niinhän ne varmaan vaihtelisi jos päätyisi uudestaan laittamaan implantit, varmasti tosi ahdistavaa olis sekin. Oletko kertaakaan harkinnut, että ottaisit implantit uudelleen? Tekisitkä saman ratkaisun poistosta edelleen jos olisit saman tilanteen edessä? Arvet kyllä vaalenee ajan kanssa, kun vaan jaksaa odottaa. Monilla ihmisillä on vaikka minkälaisia arpia, nin vatsassa kuin rinnoissakin vaikka kohotuksen myötä. Niitä ei kannata harmitella. Jos on muuten sopusuhtainen ja edes hitusen sporttinen niin uskon, että vaikka kuinka pienet/olemattomat rinnat sopii siihen pakettiin. Säilytätpähän tyttömäisyytesi läpi elämän :) Ole ylpeä itsestäsi ja päätöksestäsi, ei enää huolta implanteista.

    • Poisto takana.

      No niin, nyt on sitten operaatio takanapäin. Lääkäri kyllä yritti vielä, että jos korjattaisiin vaan tuo toinen rinta, mutta päätös oli tehty. Tämä toinen kirurgi, kenellä kävin arvioinnissa, sanoi, että korjausoperaatio ei ole mitenkään yksinkertainen. Vaikutti vähän riskiltä, että implantti ei pysyisi välttämättä jatkossakaan ylempänä. En tahtotunut sitten ottaa enempiä riskejä, kun kerran ekalla kerralla ei mennyt kuten piti. Tämän piti olla kertajuttu mulle. Nyt oli sitten liian suuri pelko siitä, että tässä joutuu vain leikkauskierteeseen, enkä kyllä enää jaksa alkaa tekemään valituksiä mistään, edellisessäkään kun ei pitänyt mitään vikaa olla... Toisekseen, jos korjausleikkaukseen olisin ryhtynyt, olisivat molemmat implantit menneet vaihtoon, profiilin ja koon takia.

      Täytyy myöntää, että kyllähän tuo lopputulos jännitti tosi paljon. Vielä ennen poistoa mietinkin sitä vaihtoehtoa, että jos joskus vielä laitankin pienemmän implantin tilalle. (On meinaan sekin aika ahdistavaa, jos on isompi mitä tahtoo.) No, kaikeksi yllätykseksi rinnat näyttää aika lailla siltä miltä ennen leikkauksia. Itse asiassa, voisin sanoa, että ehkä jopa paremmalta, jos arpia ei lasketa. Ikävämpi asia on se, että koska implantit olivat eri tasossa, venyttihän se nahkaa erilailla, eli nyt ne sitten oikeastikin ovat hieman eriparia. Ei niin silmiinpistävästi kuin implnattien kanssa, mutta kuitenkin. Tuo rinta, missä implantti oli alempana, näyttääkin nyt poiston jälkeen paremmalta kuin toinen. Tavallaan rintaa on nyt nännin alapuolella enemmän, kun sieltähän se implantti eniten venytti ihoa. Eli nänni on nyt ylempänä, kuin ennen leikkauksia. (Mies tuumaskin, että tämähän oli sellainen "köyhän miehen kohotus" ;)) Oli kyllä onni, ettei tässä enää mitään kohotusleikkausta tehty, rinnat ovat kuitenkin niin pienet, että ei olisi tätäkään vähää jäljellä. Pienethän nämä ovat, mutta ai että, mä odotan että pääse liiviostoksille! Innolla odotan, ihan kun implanttien laiton jälkeen... Nyt ei tarvitse enää itseään peitellä ja juuri miettiä mitä voi laittaa päälle, ettei rinnat olisi heti ensimmäisenä silmissä. Siltä nuo tuntui ennen, en tosiaan toivonut mitään D-kuppia ja sellaiset sitten kuitenkin sain. Olenkin salaa kahdehtinut niitä naisia, joilla vielä implanttien jälkeen on B-kupin liivit, se olisi kyllä ollut lähempänä omaa tavoitetta. No, enää en osaa kyllä implantteja kahdehtia lainkaan. Tietenkin, on todella hienoa että naiset ovat leikkauksen jälkeen itseensä tyytyväisempiä, sehän se tarkoitus onkin. Itsellä kävi taas monestakin syystä ihan toisinpäin. No, nyt koko on varmaan vaatimaton AA, mutta kyllä parempi, kuin mitä se hetki sitten oli. Kuitenkin mieluummin liian pieni, kuin liian iso. Eihän nämä nyt kauniimmaksi muuttuneet, mutta kyllä nämä kuitenkin tuntuu nyt niin hyviltä tuon kokeumuksen jälkeen, että enpä kyllä jaksa uskoa, että edes sitä pienempää implanttia tulen enää haluamaan. On sitten tosiaan stressi kaiken mahdollisen jatkon suhteen pois.

      Toipuminen on kanssa sujunut todella hyvin. Vähän tässä sai jännittää, kuinka kipeä sitä tulee olemaan ja kuinka lastenhoito ym. onnistuu. En saanut näihin kysymyksiin etukäteen mitään vastausta, joten olihan se aika ylläri, kun mitään kipuja ei ole ollut. Lääkärikään ei antanut mitään rajoitteita, esim. noston suhteen. No, olen mä kuitenkin rankempia nostoja, ym. vältellyt, ihan tikkienkin takia. Niiden poiston jälkeen alkaakin sitten normielämä. Tosiaan, kipuja ei ollut edes leikkauksen jälkeen, en ole tarvinnut minkäänlaista kivunlievitystä. Tämä on varmaan aika yksilöllistä, mutta todellakin helpompaa mitä odotin.

      Tällainen kokemus mulla, onneksi tein päätöksen suht nopeasti kun asia kuitenkin vaivasi. Toivottavasti teille jotka asian kanssa kamppailette, asia kirkastuu vielä. Kannattaa miettiä tarkkaan, onhan se iso muutos implnattien jälkeenkin. Puntariin vain asiat, kummasta löytyy plussia enemmän... Tsemppiä ja rohkeutta!!

      • onnekas luomu

        en voinut olla kommentoimatta lauseeseen "(Mies tuumaskin, että tämähän oli sellainen "köyhän miehen kohotus" ;)) Oli kyllä onni, ettei tässä enää mitään kohotusleikkausta tehty, rinnat ovat kuitenkin niin pienet, että ei olisi tätäkään vähää jäljellä."

        kommenttina tähän: minulla tehtiin 2011 elokuussa pelkkä kohotusleikkaus ja lääkäri sanoi jo ennen leikkausta etteivät rinnat pienene kun vain nahkaa poistetaan ja oikeassa oli, entinen koko 70C on lempimallissani jopa vähän liian pieni ja olenkin siirtynyt 70D liiviin (en tiedä riippuuko kirurgin taidoista vai...)


    • Poisto takana.

      Vielä tuosta rintojen palautumisesta. Siis tällä hetkellä ovat hieman pyöreämmän muotoiset, kuin ennen implantteja. Implanteillahan ne oli mielestäni jo liiankin pyöreät, varmasti johtuen juurikin koosta ja mallista. Vaikea kuitenkin sanoa, mikä tilanne on vaikka vuoden päästä. Ne voivat olla hyvinkin lähempänä sitä, mitä olivat ennen implanttejakin. Hyvin lähellähän ne jo tälläkin hetkellä ovat, mutta leikkauksesta on kuitenkin vasta muutama päivä aikaa. Aika näyttää, miten tuosta ajan kanssa mahdollisesti muuttuvat.

    • Mukava kuulla!

      Kiitos todella paljon, että tulit kertomaan kokemuksesi! On niin ihanaa kuulla fiiliksiä muilta samassa tilanteessa olevilta :) Kaikki meni sinulla siis tosi hyvin, onneksi olkoon. Oliko sulla implantti lihaksen alla vai päällä? Entä irroteltiinko sulla arpikudosta, jota aina muodostuu implantin ympärille vai ihan vaan otettiin implantti pois? Kauan sulla ehti implantit olla?

      Rinnathan vielä varmasti muotoutuu joten uskon että muutaman kuukauden kuluttua eriparisuuskin on tasaantunut ja suurimmalla osalla rinnat on eripariset, joten minusta siinäkään ei ole yhtään mitään pahaa.

      Minulla implanttien jälkeen on suunnilleen reilu B-kuppi, mutta silti näyttävät epäluonnollisilta tietyissä asennoissa ja avoimen paidan kanssa saa kyllä miettiä, huomaako joku implanteiksi. Ja ihan yhtä epämukavalta tuntuu vaikka onkin pienempi implantti...joten kyllä ne haitat on olemassa pienenkin implantin kanssa. Ja siis minulla toinen kapseloitunut...olen itsekin miettinyt että jos en millään sopeudu poiston tulokseen (joka minulla siis olemattomampi kuin AA) niin voisin joskus laittaa pienet implantit takaisin..mutta tuntuu kyllä aivan todella vastenmieliseltä ajatukselta, että taas joutuisi sitten riskit ja komplikaatiovaarat ottamaan kannettavakseen. Olen sitäkin miettinyt, että silikonia varmaan aina liukenee elimistöön implanteista, vaikka olisivat täysin ehjät. Sellaista pientä "diffuusiota" kuulemma kokoajan tapahtuu ja kyllähän elimistö pienissä määrin liuottaa implantin pinnasta kemikaaleja elimistöön...liekö tuonkaan terveysvaikutkset aivan loppuun asti tutkittuja. Liikaa epävarmuustekijöitä tässä implanttiasiassa kaikenkaikkiaan, siksi haitat menee hyötyjen ohi...Ja vaikka implanteilla ulkonäkö olsikin parempi, niin millä hinnalla??? Aika kalliin hinna joutuu maksamaan paremmasta ulkomuodosta eli juuri nämä kaikki haitat mistä ollut puhetta..

      No mutta kiitos ja tsemppiä sinulle! Toivottavasti muutkin samassa tilanteessa olevat tulisivat tänne jakamaan kokemuksia.

    • kohta luomu taas

      Olen seurannut mielenkiinnolla keskusteluanne ja nyt päätin tulla jakamaan omiakin ajatuksiani. Itselläni on ollut 280cc anatomiset implantit osittain lihaksen alla viisi vuotta. Lähtötilanne oli imetyksestä veltostuneet A-kupit. Pakko nyt tunnustaa, ettei ne silikonit alunperinkään olleet ihan sitä mitä toivoin. Odotin että ne olisi enemmän kuin aidot rinnat, mutta eihän ne ole:( Ajan kuluessa se tunne on vain voimistunut, ja jotenkin olen alkanut arvostaa yhä enemmän luonnollisuutta. En osaa nauttia siitä että täytän C-tai jopa D-kupin, kun pelkkää kumiahan siellä kupeissa on, noin kärjistäen. Viimeinen tikki oli se kun päätimme miehen kanssa että halutaan vielä kolmas lapsi. Nyt on päätös tehty, hiiteen silikonit.

    • .....

      Onneksi olkoon päätöksestäsi! Niin se on niin totta, että luonnollisuuden arvostus on tässä kokemuksen myötä noussut huimasti. Varmaan sitä sitten ilman silikoneja osaa arvostaa ihan eri lailla sitä tunnetta, ettei ole mitään ylimääräistä ja vierasta kehossa painamassa..

    • Poisto takana.

      Mulla ehti implantit olla hyvin lyhyen aikaa, vain reilu 4 kk. En tiedä tuosta arpikudoksesta, lääkäri ei mitään maininnut erikseen, mutta olisiko tuossa ajassa mitään kummemmin kerennyt muodostumaan. Vaikea sanoa. Mulla oli implantti osittain lihaksen alla. Kyllä tämä vaatii totuttelua, mutta ei siis ollenkaan niin paha kuin ajattelin. Ehkä siihen auttaa sekin, että implantit olivat tosiaan niin lyhyen aikaa. Muisto "vanhasta" itsestäni oli aika tuoreena vielä. Katselin vielä välillä vanhojan kuviakin, henkisesti stemppasin ja valmistelin itseäni tulevaan. Hyvä fiilis kaiken kaikkiaan, vastoinkäymisiä ollut kyllä enemmän kuin tarpeeksi tämän myötä. Turhan monesta asiasta saanut vääntää kättä, tiedä sitten jos kaikki olisi mennyt putkeen... Mutta, nyt ei tarvitse enää miettiä ja hyvä niin! Kun saa vaan nuo tikit vielä poies... On tosiaan mukavaa lukea toistenkin kokemuksia ja ajatukisia, saada hieman "vertaistukea". Kiitos teille! :)

    • kohta luomu taas

      Mä oikeastaan oikein odotan että pääsen eroon näistä. Sellaisia juttuja jotka mua haittaa, on mm. se kun ne implantit tuntuu ihan selvästi selällään ollessaan ja näkyy kun ne pysyy siinä samassa muodossaan. Samoin kun kädet nostaa ylös niin avot ne huomaa ihan selvästi . Ja kun näihin ei tule edes alle mitään vekkiä, siis sellaista poimua missä se lyijykynä pysyisi vaikka on kokoa C/D. Ja kun juoksee tai hyppii, niin ei nämä hylly niinkuin luomut vaan paremminkin pompsahtelee hieman. Tai kun jännittää rintalihaksia niin implantit liikahtaa. Nämä on kaikki juttuja jotka mulle on selvinnyt vasta sen jälkeen kun silarit otin. Sanottiin vaan että implantit on nykyisin tosi luonnolliset. Että mulle jäi vähän sellainen olo ettei mulla tainnut olla oikein realistista kuvaa asiasta kun leikkaukseen menin.

      • ....

        Poisto takana: Kiitos tuhannesti taas vastauksista! Vielä sellainen kysymys, että miltä lihas tuntuu nyt kun sitähän on leikattu? Heiluuko se vielä kun lihasta jännittää samalla tavalla kuin implantin kanssa vai huomaako edes että lihasta leikattu? Tai tuntuuko jotenkin? Itseäni juuri tuo huolettaa, että miten lihas palautuu. Varsinkin kun omaa kudosta niin vähän, että jos se jotenkin näyttää oudolta niin omaa kudosta ei ole peittämässä.

        Kohta luomu taas: Ihan samoja fiiliksiä mulla, kaikki täsmää! Just nuo asiat ärsyttää implanteissa ja ei noita ennen laittoa välttämättä tule niin ajateltua. Ja mahalleen nukkuminen ja napakka halauskin ikävää, kun implantteihin kohdistuu painetta. Kiitos teillekin kommenteista vielä, helpottaa kuulla toisten kokemuksia!


    • Poisto takana.

      Itseasiassa lihas tuntuu vähän samalta kuin implantin kanssa, mutta ei niin voimakkaasti. Jännittäminen näyttää kyllä karulta, mietin kans, että eihän tää tältä varmaan ennen näyttänyt... Olisiko niin, että lihas kuitenkin parenee tästä vielä ajan kanssa?!?! Toivonmukaan!! Olisikohan jollain kertoa tarkemmin, jolla olisi poistosta enemmän aikaa?

      Olin muuten eilen ostamassa liivejä ja johan taas karu arki iksi... Kyllä oli niin armottomat valot pukukopissa, että tuli kyllä hyvin mieleen miksi tähän touhuun joskus lähdin. Kyllä ne on niin säälittävät, no niin kuin nyt pienet imeteyt rinnat voi olla. Eipä niillä kyllä koreile, jotenki oman kodin "pehmeämpi" valo antoi vähän anteeksi... Jotenkin roikkuukin enemmän... No, enpä menisi enää perumaan leikkausta, ei siis todellakaan kaduta, mutta kannattaa pitää nää asiat toki mielessä. Voi tuntua jälkikäteen hurjaltakin. Olen yrittänyt miettiä, että enpä mä niitä juuri kattele, pukiessakin, harvemmin laitan liivejä peilin edessä. Liiviostokset voi olla vähän hankalia, mutta kyllä ne oli muuten implanttien kanssakin! Ei se ulkonäkö nyt niin tärkeä ole, ainakaan enää en ajattele niin. Kyllä nämä kuitenkin niin hyvältä tuntuu implanttien jälkeen. Nyt täytyy vain keskittyä muihin hyviin puoliin, tissit ne kuitenkin vain on, ja onhan niillä ollut tärkeä tehtävä, mistä tuo ulkonäkökin paljolti johtuu. :) Siitä puheenollen, onnea kovasti, Kohta luomu taas, tulevaan vauvaprojektiin!!

      • poistattanut

        Pari vinkkiä... Shock absorderilla on mukavat topatut urheiluliivit. Älä ota liian tiukkoja. Minä olen normaalisti 75 mutta nuo pitää olla 80. Mukavat liivit ja tulee hieman profiilia. Anna haavojen parantua kunnolla ennenkuin laitat tiukkoja tai kaarituellisia. Itse pidin micropore haavateippejä monta kuukautta.

        Rintasyövän vuoksi rintansa menettäneille Amoena (liike Helsingissä, nettikauppa) myy taskullisia rintaliivejä, joihin voi sitten laittaa täytettä. Pienirintaisetkin voi hyötyä näistä. Niilläkin löytyy malleja ilman kaaritukia. Mitä niillä kaarituilla kun ei tarvi mitää tukea... Täytteeksi voi laittaa silikonitoppauksen:)) Esim.lindeksiltä n.15€. itse olen 75AA. Mulla on parit Amoenan liivit 75B ja mukavat on. Mielummin silikonit liiveissä kun ihon sisällä...


    • ..................

      Kiitos vastauksista. Minäkin suosittelisin, että pidä urheilurintsikoita mahd paljon nyt, jotka antaa tukea ja paraneminen on nopeampaa. Voisi olla hyödyksi myös, ettei lihasta pahemmin käytä, että ne parantuisivat nopeammin. Kirurgin pitäisi näistä tietysti ohjeistaa.

      Voisikohan sitten olla että aikaa myöten tuo lihas paranee? Kun oikeastaan ennalleen sitä ei enää saa koska sitä on leikattu, joten en tiedä sitten jääkö muistoksi implanteista tuo hassu näky kun lihasta jännittää..millä tavalla siis näyttää karulta? Onko yhtä huomattava näky kuin jos implantin kanssa lihasta jännittää? Entä tuntuuko siis jännittäessä tosiaan samalta? Huoh, onpa harmi että tuo lihas jää tosiaan vielä itsestään muistuttelemaan...olen tuosta kyllä joiltakin foorumeilta lukenut mutta jotenkin toivoin että suurimmalla osalla ei oikein enää poiston jälkeen epämukavia lihastuntemuksia olisi. Mutta ei siis tarvise jännitellä lihaksia näiden minun kysymysten takia ja testailla, parempi varmaan että antaisi nyt niidenkin olla jonkun aikaa rauhassa. Mutta tosiaan en ole asiantuntija tuon asian suhteen niin en tiedä onko sinulle mitä ohjeita annettu lihasten rasittamisen suhteen. Taisit mainita ettei annettu. Muistaakseni jostain luin, että vaikka lihas ei ihan ennalleen palaudu niin ajan myötä pitäisi lieventyä nuo tuntemukset ja näky lihasta jännittäessä, koska lihas ikäänkuin asettuu takaisin "alustaansa" jonka tilalla ennen oli implantti.

      Tottakai rintojen ulkonäkö muuttuu poiston myötä radikaalisti mutta onhan noita hyviäkin puolia todella paljon. Ehkäpä silikoneihin sopisi lausahdus "moni kakku päältä kaunis". Se kun ei aina ole vain siitä mikä näyttää parhaimmalta. Näissä implanttijutuissa kun on niin paljon muitakin puolia, jotka vaikuttaa. Iloitse nyt vaan siitä että enää ei ole huolia implanteista tai leikkauksista tulevaisuudessa!

    • Kohta luomu taas

      Itse en enää osaa oikein pitää silikonirintoja edes kauniina. Ne ovat nykyisin silmääni liian kiinteät, pyöreät ja pystyt, siis juuri sellaiset mitä ei voi olla kuin silikonina. Olin juuri uimassa ja siinä saunan lauteella kiinnitti huomiota kaksi noin kolmikymppistä naista, joista toisella oli suunnilleen sellaiset rinnat kuin mulla oli ennen ja toisella sellaiset kuin mulla nyt, eli pienet riippuvat luomut sekä painovoimaa uhmaavat pyöreät ehkä C-kupin silikonit. Niin se mieli muuttuu, että en osaa enää tollaisia "liian täydellsiiä" keinotekoisia rintoja arvostaa, eli mieluummin valitsisin nyt ne iän- ja imetysten mukaiset aidot. Ja näin tulee käymään.
      Itselläni ei paina huoli mistään tulevaisuuden ongelmista, vaan haluan vaan olla taas aitorintainen, ei sen kummempaa. Tiedän että suuri, ilmeisesti suurin osa silikonit ottaneista naisista on niihin tyytyväisiä, mutta on hyvä ymmärtää että kaikki eivät ole sekä tiedostaa ennen silikonien ottoa, ettei sillä saa täsmälleen aitoja vastaavia rintoja. Niissä on kaikenlaisia puolia, jotka osaa naisista eivät kiusaa, mutta osaa kiusaavat.

      • ........

        "Itse en enää osaa oikein pitää silikonirintoja edes kauniina. Ne ovat nykyisin silmääni liian kiinteät, pyöreät ja pystyt, siis juuri sellaiset mitä ei voi olla kuin silikonina. Olin juuri uimassa ja siinä saunan lauteella kiinnitti huomiota kaksi noin kolmikymppistä naista, joista toisella oli suunnilleen sellaiset rinnat kuin mulla oli ennen ja toisella sellaiset kuin mulla nyt, eli pienet riippuvat luomut sekä painovoimaa uhmaavat pyöreät ehkä C-kupin silikonit. Niin se mieli muuttuu, että en osaa enää tollaisia "liian täydellsiiä" keinotekoisia rintoja arvostaa, eli mieluummin valitsisin nyt ne iän- ja imetysten mukaiset aidot."

        Uskoisin että liian suuri implanttikoko ja siitä aiheutuva epäluonnollinen ulkomuoto on ilmeisesti melko yleinen syy implanttien poisteen siinä tapauksessa ellei syynä ole terveydelliset syyt (mm. kapseloituminen). Omia implanttirinojani ei voi kuvailla pystyinä pallorintoina, vaan melko luonnollisesti riippuvina C-kupin rintoina. Poimukin rintojen alle syntyy. Olen aivan tyytyväinen rintoihini. Aikanaan lääkäri teki implanttivalinnat sen perusteella että halusin luonnollisen näköiset rinnat.

        Mielestäni on paikallaan että poistaa implantit jos kokee niistä henkistä painetta.


      • polikujgfdfghj
        ........ kirjoitti:

        "Itse en enää osaa oikein pitää silikonirintoja edes kauniina. Ne ovat nykyisin silmääni liian kiinteät, pyöreät ja pystyt, siis juuri sellaiset mitä ei voi olla kuin silikonina. Olin juuri uimassa ja siinä saunan lauteella kiinnitti huomiota kaksi noin kolmikymppistä naista, joista toisella oli suunnilleen sellaiset rinnat kuin mulla oli ennen ja toisella sellaiset kuin mulla nyt, eli pienet riippuvat luomut sekä painovoimaa uhmaavat pyöreät ehkä C-kupin silikonit. Niin se mieli muuttuu, että en osaa enää tollaisia "liian täydellsiiä" keinotekoisia rintoja arvostaa, eli mieluummin valitsisin nyt ne iän- ja imetysten mukaiset aidot."

        Uskoisin että liian suuri implanttikoko ja siitä aiheutuva epäluonnollinen ulkomuoto on ilmeisesti melko yleinen syy implanttien poisteen siinä tapauksessa ellei syynä ole terveydelliset syyt (mm. kapseloituminen). Omia implanttirinojani ei voi kuvailla pystyinä pallorintoina, vaan melko luonnollisesti riippuvina C-kupin rintoina. Poimukin rintojen alle syntyy. Olen aivan tyytyväinen rintoihini. Aikanaan lääkäri teki implanttivalinnat sen perusteella että halusin luonnollisen näköiset rinnat.

        Mielestäni on paikallaan että poistaa implantit jos kokee niistä henkistä painetta.

        No jos sulla silikonit roikkuu luonnollisesti ja poimukin tulee, ole tyytyväinen vain. Hyväksy silti ettei näin ole kaikilla, hoikilla varsinkaan vaikka miten oikeanlaisen implantin valitsisi.
        Ettet vaan ole se, jolla on elopainoa toistasataa kiloa ja joka aina vertaa itseään muihin ikäänkuin omat jutut pätisi kaikkiin???


    • Poisto takana.

      Olen samaa mieltä, itsekään en ollut silikonien ulkonäköön tyytyväinen. Olisin halunnut luonnollisemman näköiset, mutta olivat liian pyöreät, kiinteät, eikä tullut minkäänlaista rintapoimua. Siis aivan selvät implantoidut rinnat. En olisi varmaan kovin mielellään mennyt esim. uimahalliin tai saunailtoihin. Enpä tässä ajassa kerennyt edes ajatella arpien takia. Odotin kanssa jotain muuta, mutta, tosiaan nämähän ovat makuasioita...

      Liivejä menin ostamaan jo nyt siksi, että voisin käyttään niitä "tilanteen vaatiessa". Käytän siis edelleen pääsääntöisesti urheiluliivejä. Noi topatut urhiluliivit kiinnostaisi, mistäköhän niitä löytys? Mulla nimittäin oli Shock absorderin liivit implanttien kanssa ja olivat tosi hyvät. En ole vaan nähnyt missään noita topattuja versioita, kuulosti kyllä hyvältä vaihtoehdolta!

      Lääkäri ei tosiaan antanut mitään rajoitteita, ihmettelin kyllä itsekin. Kun kysyin milloin saan nostella esim. laspia, sanoi että heti huomenna! Eikä hänen mukaansa ole tarvetta edes tukiliiveille... Kieltämättä on vähän ihmetystä on herättänyt. Näistä kyselin vielä etukäteenkin varautuessa leikkaukseen, mutta mitään vastausta en ole saanut. No, eipä nämä enää jaksa yllättää... Mistäköhän sitten kyselisi ihan faktatietoa, ei viittis millään taas maksaa käynnistä lääkärilläkään. Toivottavasti tuo lihas tuosta paranee vielä, vaikea sitä tietysti lasten kanssa on olla täysin varomattakin.

      En osaa oikein kuvailla, miltä tuo rinta näyttää jännittäessä. En muista miltä se ennen implantteja näytti, silloin ei varmaan tullut juuri kiinnitettyä huomiota. Nyt vain näyttää hassulta, nousee kainaloiin päin kuten implnattien kanssa, mutta tekisikö se sitä kuitenkin...? Mutta, jotenkin luulen, että tuo leikkaus vaikuttaa tuohon kuitenkin. Koitan nyt ottaa iisisti, että ehkä en mene viikonloppuna vielä hiihtelemään, vaikka lääkäri sanoikin sen olevan tikkien poiston jälkeen ihan ok... Hohhoijaa...

    • Posto takan.

      Implantin mallista vielä, koin todellakin että mulle olisi pienempi implaatti riittänyt. Koko harmitti todella paljon, mikä tähän päätökseenkin on vaikuttanut suuresti. Olisivat varmaan olleet pienempänä luonnollisemmat, ei ihan niin kiinteä ja pyöreäkään... Voin kyllä sanoa, että kaverillani on kauniit, hyvin luonnolliset implantit. Omistani en voinut sanoa samaa ja eriparisuus/kokoero oli todella huomattava.

      Tuosta arvenhoidosta vielä. Mulle alunperin suositeltiin Kelo-cote voidetta, mutta tämä lääkäri kenellä kävin myöhemmin näyttämässä rintojani, sanoi, että yleinen ohje on käyttä arpiteippiä. Eli mikä nyt on mahdollisesti paras vaihtoehto ja kuinka sitä sitten tulisi käyttää? Kelo-cotea ei tämä lääkäri suosittanut, tai ei ollut selvästikään vakuuttunut sen tehoamisesta. Teippi varmaan estää hyvin ainakin arven venymisen, mutta se on vain pelkkä teippi. Olenko ymmärtänyt oikein, että se vaihdettaan hyvin harvoin, viikon, parin välein? Olisi aika helppokäyttöinen (edullinen?) tietysti, mutta mikä sitten olisi paras...

      Kuinka tuota microporea käytetään? Pysyykö se itsestään paikallaan vai laitetaanko siihen päälle vielä jokin suoja? Kun sen ottaa pois, vahingoittaako/venyttääkö tarra mahdollisesti arpea?

      • poistattanut

        Luulen myös että ei urheiluliivejä tuen vuoksi tarvi käyttää. Minusta on vaan mukava käyttää liivejä vaikka ei tukea tarvikaan. Iltaisin ja öisin pyörin ilman liivejä. Itse ostin ne topatut liivit Sokokselta. Tai onhan mulla niitä useampi kun enimmäkseen pidän niitä. Fyysinen mukavuus on jotenkin nyt tärkeää. Tietenkään ne ei käy kaikkien paitojen ja mekkojen kanssa.

        Hoidin arpeja pelkästään Micropore-teipin kanssa implanttien laitossa ja poistossa. Kummastakin kerrasta tuli siistit arvet. Eli ei rasvauksia tai muita hoitoja. Voi niitä teippejä pitää yli viikonkin paikallaan jos ei ala repsottamaan. Mulla oli yleensä 3-8 päivää samat teipit.


    • tuskastunuttisseihin

      Itse olen hiukan harkinnut poistoa... En siksi, etteikö rinnat olisi kauniit tai mielestäni ihan riittävän normaalin tuntuiset. Minua ei siis häiritse tuo paljon puhuttu "kumimaisuus", sitä en tunnista lainkaan. Sen sijaan kaipaan hetkittäin tyttömäistä hoikkaa ylävartaloani. Silikonirinnat tuovat täyteläisyyttä poveen, mutta tekevät myös ylävartalosta "kookkaamman", mikä ei minua aina miellytä.

      Mieheni on kovin tykästynyt silikoneihin, eikä varmastikaan ymmärtäisi poistopäätöstäni (jahkasinhan tosi kauan leikkauspäätöksenkin kanssa). Hän pitää minusta isorintaisena, eikä todennäköisesti haluaisi takaisin niitä ketunnokkia, vaikkei niistä ikinä pahaa sanonutkaan ennen silikonejani. Olen vain huomannut, että nykyään hän kehuu rintojani TODELLA paljon. Tuntuu kuin olisin rakentanut silikoneista vankilan itselleni... Toisaalta pidän niistä itsekin, onhan niissä hyvätkin puolensa. Mutta koen että olisi helpompaa ellen olisi niitä ikinä ottanutkaan.

    • Kohta luomu taase

      Ei kuulosta siltä että sinun "tuskastunuttisseihin" kannattaa noita poistaa, jos kerran niistä pidät, miehesi noin kovasti niistä pitää, pidät niitä luonnollisen tuntuisina ja kauniina etkä halua entisiä rintojasi takaisin. Luulisin että sinun taitaa olla parempi olla silikoneilla kuin ilman.

      Nimimerkittömälle kommentoijalle: hienoa, että sinulla on milestäsi luonnolliset C-kupit, ja olet niihin tyyytyväinen. En vain ymmärrä, miksi se pitää tällaiseen ketjuun erikseen tulla kertomaan? Kai meillä täällä on oikeutemme olla tyytymättömiä silikoneihimme? Ja eiköhän me kaikki olla lähdetty hakemaan mahdollisimman luonnollista lopputulosta. Ja mitä ylikokoisiin implantteihin tulee, niin kirurgin mukaan tuo 280cc oli vähin mitä minulle voi laittaa ottaen huomioon rintakehäni mitat.

      Minkäkokoisia implantteja teillä muilla poistoa harkitsevilla/poistattaneilla on/oli?

    • .............

      Mulla on 250cc eli kohtuullisen pienet implantit..On mullakin ollut ajatuksia, et helpompaa olis kun en olis koskaan ottanutkaan. Ei tarviis nyt stressata poistaako vai korjaako ja miten jatkossa...tuttuja tunteita. Mutta ehkä sitä sit aina miettis et mitäs jos...kun ei olis sitä omakohtaista kokemusta. Mites muilla menee ja minkälaisia fiiliksiä poiston suhteen?

      • samma häärr.........

        sama juttu täälläkin, kävin poistattamassa silikonit, ja syyt aika lailla samoja mitä täällä muillakin. kapseloitumista ei ollut. tulos ei niin paha kuin osasin jo odotella, eivät rinnat roiku, mutta vähän tyhjiltä kyllä näyttävät. ehkä ne palautuu tässä ajan kanssa vielä vähyän paremmiksi. minua myös mietityttää miten lihas "parantuu", tai pitäisikö sitä jotenkin kuntouttaa tietyllä treenillä, kun itsellänikin oli osittain lihaksen alle laitetut. kaikki meni poistoleikkauksessa hyvin muuten, ei kipuja tai muuta, paitsi arpikohdassa vähän aluksi.


    • .............

      Varmaan kannattaa nimenomaan välttää rintalihastereeniä, että lihas saa rauhassa kiinnittyä alustaansa. Ei siis varmaan ole mitään treeniä, jolla parantumista voisi edesauttaa. Lihashan on leikattu ja irrotettu alustastaan implantin laiton yhteydessä ja ei se ihan ennalleen koskaan palaa, mutta ajan kanssa sen pitäisi kyllä kiinnittyä taas alustaansa.

      samma häär, kauan sulla ehti olla implantit? Poistitko ne suomessa? Pitikö sun pitää jotain tukiliiviä leikkauksen jälkeen?

      • vastaus edelliseen

        ^^
        Hei, implantit olivat noin vuoden minulla, poistin Virossa ja pidin tukiliivejä/urheiluliivejä leikkauksen jälkeen. Rinnatkin näyttävät koko ajan yhä paremmilta eivätkä enää niin "tyhjiltä".


    • Eri kokoiset

      Huomenna, viimeinen päivä silikoni rintaisena. Taas mielikuvitus on koetuksella. Olen kirjoitellut aiheesta liki vuoden ja nyt implantti on poistoon menossa. En tiedä kaipaanko sitä implanttia, kun se on niin pieni ja vain toisessa rinnassani.
      Kovettumaa ei ole vuoden sisällä muodostunut lisää ja rinta on aika saman näköinen kuin ennen implanttia. Kovahan se kapseli vaan on ja selällä maatessa rinnan yläreunassa ja tuntuu selvästi kovalta.

      Mammografia ja ultrakuvat otettu, niissä ei poikeavaa. Sydän- ja verikokeet ok.

      Kirurgi kertoi poistotoimenpiteen olevan helppo. Rinta leikataan auki arvesta ja silikoni otetaan pois. Nukutuksessa sekin.

      Samalla sitä omaa rasvaa siirretään ylävatsalta poistetun implantin tilalle. Ekasta siirrosta ei kuitenkaan vielä kovin lupaavaa luvannut. Mutta siemenet seuraavia 2 siirtoa varten jää jotain solukkoa..

      Kaksi viikkoa on sitten rinnan hellimistä ja hoitoa, eli lukuhetkiä ja lämpimänä pitoa. Vatsalla tukihousut...
      No vuodenhan olenkin jo painiskellut asian tiimoilla..

      Hyviä kirjoituksia kokemuksista ja tuntemuksista, tässäkin ketjussa..Ehkä tämä vuosi tässä toukussa vielä kuluu.. Toivottavasti sitten omilla rasvoilla.
      Kirjoitelkaas vaan lisää.....

    • Look at yourself

      Kohta niitä silikoneja poistetaan oikein urakalla,kun jengi tajuaa että heillä on M-implantit

    • Ottaako vai Ei

      Siis järkyttyneenä tätä ketjua luin!!! 4kk silikonien asentamisen jälkeen, tehtiin jo poisto leikkaus. Ja vain siksi että ks. henkilö ei tykännytkään implanteista.
      Tällaisia leikkauksia tulisi miettiä pitkään ja hartaasti!!!!! Niin että oikeasti on vakuuttunut siitä että implantit haluaa.
      Minusta on silkkaa pelleilyä ottaa silikonit ja poistattaa ne 4kk jälkeen. Kuulostaa siltä että koko hommaa ei ole harkittu tarpeeksi ennen leikkausta.

    • piuiui

      Rahalla saa. Eipä mielestäni ole paha, että joku ottaa ja haluaakin ne pois. Se ei ole yhteiskunnalta pois eikä satuta ketään. Traagisempaa olisi jos ottaisi sellaiset eikä saisi niitä ikinä poistatettua.

    • Voi äly

      No eihän se mitenkään muita haittaava juttu pitäisi olla, se poistokaan. Ei pitäisi kenellekään kuulua mitä kropalleen tekee. Mutta silti! Kyllä se nyt jotakin kertoo maailman menosta ja ko. henkilöstä jos tosiaan ihan leikkaukseen asti menee ja hakee rintoihin täytettä, kun on vissiin "aina halunnut". Ja muutama viikko niin "emmä tykkääkään"! Kaikenmoista kiemurtelua voi sanoa puolustukseskeen, keksiä hienommalta kuulostavia perusteluja, mutta onhan se fakta että homma ei ollut loppuun mietitty. Aika hemmetin epäkypsää, eikä hyvä suunta elämänmenossa, liian kevyesti mietitään kehonmuokkausleikkaukset näköjään nykyisin.

    • viallinen

      Mulle ehkä tulee poisto eteen. Virolainen kirurgi laittanu lihaksen päälle ja proteesit näkyy aaltomaisena ihon läpi. Suomalainen kirurgi sanoo, että ois pitäny laittaa lihaksen alle. Nyt jos laittais alle niin pitäiski laittaa tosi iso implantti ettei tuu kaksoisrintaa. Kylläpä käy kalliiks ku ei mukamas oo leikkausvirhe. Minunko olisi pitäny tietää mikä on oikea tekniikka.

    • Eri kokoiset

      Silikonin poistosta noin viikko takana. Leikkaus ja rasvansiirto sujui ongelmitta. Herääminen otti vain oman aikansa ja lämpöpeitot tuntuivat mukavilta ja pitivät lämpöisenä leikkauksen jälkeen. Mukava oli taasen kokea hyvää ja huolehtivaa hoitoa. tutulla K3 osastolla. Niistä kiitoksia!
      Rauhallisesti olen yrittänyt päivisin liikuskella, ettei paikat jumittuis. Toinen viikko vielä ja sitten kaikki taas luvallista. Ei kipuja. Ei mustelmaa. Haavateipit vielä paikoillaan. Iho vatsalta pinnalta, tukihousujen alla kutiava. Olen rasvaillutkin aluetta. Eiköhän sekin siitä rauhoitu jo muutamassa päivässä. Aamuisin ja muulloinkin tsekkailen onko rinta vielä rasvasta pyöreänä. Ja onhan se.
      Hyvä ratkaisu minun kohdalla. Aika näyttää, miten rasvan pysymisen kanssa käy…
      Kuinka nopeasti rasva teiltä väheni siirron jälkeen? Tiedoista ja kokemuksistanne kiinnostunut…

    • fghjklöä

      Yleensä rasva vähenee nopeimmin kahdessa viikossa ja jatkaa vähenemistään hitaammin noin kolmeen kuukauteen saakka. Mitä vanhempi, sen paremmin yleensä pysyy.

    • Lisää kokemuksia?

      Eri kokoiset, kiitos tarinastasi ja tsemppiä jatkoon! Kuinka toipuminen edistyy?

      Onko muilla kokemuksia silikonien poistosta? Entä ajatuksia siitä, että haluaisi implantit poistaa? Varmaan löytyy tällaisiakin tapauksia, kaikilla ei implantit ole ongelmattomat..

    • Eri kokoiset

      Yli kaksiviikkoa jo silikonin poistota ja arpi on rinnan alla näkymättömissä. Ei kipua. Siitä samallakertaa tehdystä rasvansiirrosta. Jos se rasva siirretystä rinnasta on poistuakseen, niin kovin hitaasti se tosiaan käy. Silmämääräisesti ei sitä ole poistunut lainkaan. Kauniin pyöreä ja pehmeä se rinta on.
      Rintsikatkin tuntuvat täyttyvän niinkuin siirron jälkeen. Mittanauhalla äsken mittasin ympyrysmittaa, niin sama on kuin viikko sitten.
      No olen siis vanhempi naisihminen. Ikälisästä plussaa minun tapauksessa sitten ilmeisesti.
      Ylävatsassa, josta rasvaa siirrettiin, outoja tuntemuksia, jos istuu huonossa asenossa. Eli normaali asennossa kutinaa ylävatsan ihon pinnalla. Johtunee näistä tukihousuista, joiden käytön voisin lopettaa. Ehkä huomenna. Kesällä ne ovat varmaankin kuumat. Liikuntaharrastukset pitää myös aloittaa...painoa kun kertyy ja tulee syötyä kun on tota paikalla oloa ollut liikaa.
      Voin omien kokemuksieni perusteella suositella. Loistavallta tuntuu...
      ja hyvin tuntuu edistyvän paraneminen..Aikaahan tosi on kulunut vielä vähäsen rasvansiirrosta. Aika näyttää, miten sitten jatkossa..

      "Onko muilla kokemuksia silikonien poistosta?" Rasvansiirrosta rintaan...?Kirjoitelkaahan.. jakamalla kokemuksia ja tietoa..

      • Odottele vielä

        Parissa viikossa rasvaa ei sula vielä huomattavaa määrää, siihen kuluu kuukausia ja lopullinen häviäminen tai pysyminen näkyy vuosien kuluttua.


    • vaikeampi case

      No itse asiassa kyllä parissa viikossa yleensä jo huomaa vähenemisen, eli ilm. erikokoiset on onnekas tapaus. Ikä vaikuttaa, kuinka vanha olet? Parikymppisellä pysyy huomattavasti huonommin kuin viisikymppisellä jne.
      Sitä vaan tässä on pakko kritisoida, että suosittelet rasvansiirtoa silikonienpoistoketjussa kertomatta miten pienestä kokoerosta ja implantista on ollut kyse. Sullahan oli alle desin eli 85cc implantti siinä rinnassa, mikä on totaalisen eri asia kuin meillä joilla on implantit suurennusmielessä- normi-implantti on vähintään pari desiä, yleensä lähemmäs kolmedesinen. Tollasen mini-implantin korvaaminen rasvansiirrolla on ihan realistinen juttu, mutta esim. omassa tapauksessani (250cc implantit) niiden korvaaminen rasvansiirrolla olisi ihan toivotonta tai vaatisi niin monta siirtoa ettei siihen olisi ainakaan mulla varaa, puhuttaisiin sellaisista parin-kolmenkymmenen tuhannen euron kustannuksista.
      Eli, hienoa kun olet tyytyväinen ja onnea sulle, vilpittömästi! Valitettavasti vain meidän muiden tilanne tuossa mielessä on paljon paljon vaikeampi...

    • Kiitoa!

      No mutta hyvä kuitenkin, että Eri kokoiset kerroit tarinasi! Minulle ainakin on ollut täysin selvää, että sinulla on ollut kyse pienen implantin korvaamisesta rasvalla ja siten saada rinnat samankokoisemmiksi. Kyllähän tuo nimimerkki Eri kokoisetkin sen jo kertoo :) Kaikki varmasti tietää, miten epävarmaa rasvan siirto on ja miten vähän sillä normaalisti saa muutosta aikaan. Minusta ainakin rohkaisevaa että tälläinen menetelmä on kehitetty ja ehkä kehittyy edelleen tulevaisuudessa. Varmaan ihan hyvä vaihtoehto, jos haluaa pienen muutoksen eikä tavoittele mitään 250cc:n implantin kokoluokan muutosta, sehän on huima muutos. Joissakin tapauksissa pienikin lisä voi tehdä oleellisen muutoksen.

    • Kysymyksiä......

      Eri kokoiset, sanottiinko sinulle mitään millaiseksi vatsa jää rasvanpoiston jälkeen? Voiko jäädä muhkuroita, epätasaisuutta? Entä oliko puhetta siitä, voiko rintoihin muodostua muhkuroita tai kipeitä kystia rasvansiirron jälkeen? Kiitos, jos jaksat vastailla! Tsemppiä toipumiseen!

    • Eri kokoiset

      Kysymyksiä..ja muutkin kommentoijat
      Eipä tainut olla mitään keskusteluia siitä, jos mahalle jäisi muhkuroita. Eipä minulla siinä ylävatsallaa paljon enenpää sitä rasvaakaan ollut, ennen siirtoa.

      Kystistäkään ei mitään tässä yhteydessä. Minulla on kyllä ollut aiemmin molemmissakin rinnoissa kystä. Tästäkin rinnasta se poistettiin vain neulan imulla. Siis ennen implantin laittoa Vuosia sitten. Niitä voi tulla varmaakin, jos on tullakseen, vaikka ei mitään operaatioita olisi tehtykkään. Ja kystissäkin varmaan eroja.

      Todellakin rasvan pysyminen rinnoissa on vaihtelevaa, jospa vaikka laihtuisi, niin niistähän se ekaks pakenee. Olen kuitenkin tyytyväinen tähän ensimmäiseen ajankohtaan, jossa kerrotiin rasvanpysymisen näkyvän.
      Kontrolli ja jatkotoimenpiteistä vasta kesäkuun alussa. Eli noin kahden kuukauden kuluttua toimenpiteestä. Sitten varmemmin näkee kuinka rasva on pysynyt rinnassa.

      Eilen olinkin jo koko päivän ulkoilemassa harrastukseni parissa. Mitään ylimääräisiä tuntemuksia tai kipuja ei ollut, vaikka liikkeet olivat suurimmilta osin käsillä ja ylävartalolla. Raitiista ilmasta,vain totaalinen "happimyrkytys". Ja kyllä makeasti nukutti.

      Tuohon suositukseeni rasvansiirrosta. Se oli tosiaan aika perustelematonta. Olin vaan niin hyvilläni omasta tilanteestani. Syön sanojani. Hyvä kun kritisoit. Tarkoitin tosiaan vain, että kannatan mielummin kokoeron korjausta rasvansiirrolla. Se minun implantti oli tosiaan vain 80 g. Ja kun se oli kapseloitunut. Jos se silikoni ei olisi kapseloitunut. Tuskin siitä olisin ainakaan vielä poistattanut. Se "istui" muuten ihan kauniisti rintaani. Enkä halunnut uutta kapselia itseeni. Vastaavia tilanteita on varmaan muillakin. Heille se oli tarkoitus osoittaa.

      Kiitos heille, jotka ovat kannustaneet ja tukeneet minua. Ja kertoilleet kokemuksistaan. Sitä tarvitsen vieläkin.
      ja kritiikkikin on paikallan, jos on asiallista.
      Kirjoitelkaahan.. jakamalla kokemuksia ja tietoa..

    • umkatt

      Hei! Olen naistenlehden toimittaja ja tekemässä juttua silikonien poistosta. Etsin haastateltavaa, jolla olisi asiasta kokemusta syystä tai toisesta. Voisit halutessasi esiintyä artikkelissa myös nimettömänä. Jos olet kiinnostunut kertomaan oman tarinasi, asialliset yhteydenotot osoitteeseen [email protected], kiitos.

    • Eri kokoiset

      Kysymyksiä.. "Sanottiinko sinulle mitään millaiseksi vatsa jää rasvanpoiston jälkeen?"
      Tämä kysymyksesi, jotenkin ajatuuksiini jäi. Rasvansiirrosta kun on vasta kolmeviiikkoa ei niistä vatsanpinnalla olevista kohdista tiedä onko ne muhkuroita vai vielä, jonkin verran turvotusta. Ihoa siirtoalueelta kosketeltaessa tuntuu pinta arkuutta.
      Jos siirtoalueelle jäisi pahoja muhkuroita, voiko niitä jotenkin hoitaa? Vai tasottaako aika niitä itsestään?
      Täälläkin jotkut ovat kirjoitelleet muhkuroista. Miten niiden kanssa ?

      Kirjoitelkaahan.. jakamalla kokemuksia ja tietoa..

    • silariton

      Hei Eri kokoiset! En halua olla pahanilmanlintu, mutta ehkä kolme viikkoa siirron jälkeen on vielä vähän turhan aikaista iloita tuloksista. Itselläni oli aika hyvä tulos vielä tuossa kuukauden kohdalla, mutta silti se rasva siitä pikkuhiljaa kavalasti suli pois kuin lumi kevätauringossa, niin että en lopulta enää huomannut eroa aiempaan.Toivottavasti sinulle ei käy niin, onnea matkaan! Käy ihmeessä kertomassa kuulumiset parin kolmen kuukauden kuluttua. Tosin olen kuullut että se voi vähentyä vielä senkin jälkeen.

    • Eri kokoiset

      Hei Silariton.. kiitos sinulle kananotostasi. Tosiaan silikoni implantin poistosta on kulunut vain tuo noin 3 viikkoa. Eli vähäsen aikaa. En itsekkään vielä hurra uskalla huudella, mutta pelkäsin näitäkin alkuaikoja sikirron poiston jälkeen. Yritän nauttia tästä tilanteesta ja olla tyytyväinen tähän hetkeen.
      On kuitenkin mukavaa kun se kapseloitunut kovuuden tunne on rinnasta pois. Rinta on luonnollisen pehmeä. Ei tarvitse ajatella kapselin lisä kovettumista, eikä sen mahdolisia kiputiloja ja muodon muuttumisia. Eikä rinnan alla olevaa arpea näy normaali asennoissa. Rinnan poimu peitää sen mukavasti. Arvessa on vielä sulavat tikit. Ei mitään kipuilua. Eli lähtökohtaisesti ennen silarin asentamistakin rinnassani oli rasvaa b kupin verran.
      Vatsaltakin turvotus on vähentynyt. Ihon pinnassa on kyllä kosketusarkaa vielä.
      Tyytyväinen myöskin siitä. että voin jo liikkua normaalisti. Ja harrastaa...
      Kolmenviikon taukokin harrastuksista tuntui ikuiselta..

      Kirjoitelkaahan.. jakamalla kokemuksia ja tietoa.

      • Eri kokoiset

        Hei Silariton.. "kiitos sinulle kananotostasi."
        Sanahan piti olla: kannanotostasi.. pahoittelen lipsahdusta..


    • Eri kokoiset

      Hei Silariton! Minkä kokoiset olivat sun silarit? Onkos siitä kulunut jo pikäkin aika niiden poista??
      Siirrettiinkö sinulle yhden kerran vai?

    • Eri kokoiset

      Olen taas mettimässä mitähän ensiviikon tarkastuskäynillä, sitten päätetään jatkosta. Mittanauha näyttää edellen, että rasva on kyllä pysynyt rinnassa, johon sitä siirretiin huhtikuussa. Rinnoissani vaan on se ainakin yhden kuppikoon ero edelleenkin. Rinnat vaan ovat muodoltaan myös erilaiset.
      Kahden ensimmäisen viikon rajoittavan liikunnan lisäksi vaivana ei ole oikeistaan ollut muuta. Vatsalla turvotusta, ja hieman kosketusherkkyyttä ihon pinnalla kohdassa, josta rasva siirrettiin.
      Tosin oli ne tukihousut hieman kuumat ja tuntuivathan ne tukevalta. Mutta sehän oli niiden housujen tarkoituskin. Olen siitä myös hyvilläni, ettei niitä tarvinnut enää käyttää kun ilmat lämpenivät.
      Te joille on tehty toinenkin rasvansiirto rintaan, niin haluaisin teiltä kysäistä etenkin. Kuluiko siirtojen välillä pitkäänkin aika.
      En kaipaa enää silikonia rintaani. Nyt tiedän miltä tuntuu taas pehmeä rinta.
      Kirjoitelkaahan.. jakamalla kokemuksia ja tietoa. Niitä niin mielelläni lukaisen ja varmaan moni muukin...

    • ksknjfanhöajnhföahö

      Mulla on lähes kaksikymmentä vuotta vanha, lihaksen alla oleva proteesi toisessa rinnassa. Uskoakseni proteesi on maksimissaan 2,5 dl suuri, mutta en tarkemmin tiedä mikälainen tai edes kokoinen proteesi on kyseessä.
      Nyt rinta on kipuillut ja kutissut voimakkaasti.

      Kävin tänään näiden oireiden vuoksi plastikkakirurgin vastaanotolla, joka suositteli proteesin poistoa. Kipuilun ja kutinan syy ilmenisi poiston yhteydessä. Proteesi on voimakkaasti kapseloitunut ja rintojen muoto ei enää ole symmetrinen - joskaan ero ei ole häiritseväkään. Omasta puolestanikin implantin voisi poistaa. Jos kokoeroa tai ylimääräistä nahkaa jää, poistattaisin mieluummin senkin kuin laittaisin uuden implantin. Toisaalta, kun on viimeiset kymmenen vuotta elänyt kivitissin kanssa, ei ajatus uudesta implantistakaan ole niin kummallinen.

      Oikeastaan haluaisin vain kuulla, jos jollakin olisi kokemusta noin 2,5 dl kokoisen lihaksen alla olevan implantin poistosta. Miten poisto tehtiin (kainalon kautta vai rinnan alta?), tuliko rinnasta tyhjä pussi? Entä paljonko tyhjien pussien korjaaminen maksaa?

      Itselleni ei ole merkitystä onko rinta suuri vai pieni, eikä symmetriakaan niin paljoa - mutta tyhjän pussin joutuisin minäkin korjauttamaan.

    • Kapseloitunut rinta

      Eikö sinulle ehdotettu rasvansiirtoa siihen rintaan, josta implantti on tarkoitus poistaa. Sinun tilanteessa se voisi olla järkevä menetelmä rinnan muotoiluun. Tietenkin sillä edellytyksellä, että sinulla on sen verran esim vatsassa että muutaman desin saisi kerättyä.

    • fat transfer

      Nooh, kyllä saisi TODELLA monta rasvansiirtoa tehdä, että saisi saman vaikutuksen kuin 2,5 desin implantilla! Mulla oli ihan pienet implantit eli 170cc, joista toinen kapseloitui 7 v jälkeen. Otin ne pois, samalla tehtiin rasvansiirto, joka toistettiin kahdesti eli kolme kertaa yhteensä. Silti nää on vielä todella paljon pienemmät.
      Täällähän on joku jolla oli 0,85 desin implantti ja oli saanut hyvän tuloksen rasvansiirrolla, silti sekään kokoero ei tasoittunut. Kirurgi kertoi mulle että keskimäärin yksi siirtokerta antaa 30ml eli 0,3 desiä siirtynyttä rasvaa, 50 ml on hyvä tulos kuten tuolla yllä olevall on tainnut tulla. Ts 2,5 desin implantit vaatisi 5-9 rasvansiirtokertaa-> omakustanteisesti 25 000-45 000 euroa plus saisi olla suht lihava jotta sitä siirrettävää litroittain olisi ylimääräistä...

    • ei sitten kannata

      Jos noin huonot tulokset ei kai kannata harkita rasvansiirtoa.
      Toiset klinikat vaan sitä niin kovin ylistävät.

    • 2x5500e+7000e

      Se on kallis ja epävarma tekniikka, jolla saa aikaan pientä muutosta. Plussina että ne tissit on sitten luomut ja on luonnolliset kaikissa asennoissa ja suunnissa. Jos on valmis ottamaan riskin että rahoilleen ei saa vastinetta ja tavoitteena on vain pieni muutos, niin ei kun kokeilemaan.

      Mulle tehtiin kaksi rasvansiirtoa, mutta tulos ei ollut ollenkaan riittävä (A-> A ) joten laitoin nyt sitten pienet implantit ja nyt olen tyytyväinen (pieni C-kuppi). Ei voi mitään että tuntuu että olis sen reilun kymppitonnin voinut paremminkin käyttää:(

    • 270cc
    • xxx*

      Moikka 270cc, kiitos kun olet jakanut kokemuksesi ja vielä kuvatkin! Itse olen leikkausjonossa implantin poistoon. Minulla on korjattu epäsymmetria, eli implantti on vain toisella puolella. (tossa vähän ylempänä on mun vanha viesti)

      Mun proteesin poisto on tärkeä siksi, että se on siirtynyt, kapseloitunut ja mahdollisesti mennyt rikki (pääsen kuviin vasta viikko ennen joulua). Silti olen hiukan huolissani tulevasta. Pelkään, että leikkaus tulee olemaan vaikea, sillä implantti on ollut lihaksen alla jo murroiästä saakka - ja lisäksi pelkään mikä tilanne on leikkauksen jälkeen: tarvitsenko korjausleikkauksen jne.

      Mihinkään rasvasiirtoihin en lähde. Tilanne pitää korjata jonkinlaisella kohotuksella tai pienennyksellä.

      Mulle tuo implantti on ollut riittävä määrä kokeellista tervydenhuoltoa. Itse olen merkittävästi ylipainoinen, joten aiemmin seistessä ja istuessa implantti kyllä visuaalisesti on kadonnut rasvan sisään. Viime vuosina se on alkanut töröttää liian korkealla. Lisäksi aivan alusta saakka tuntuma ja näky lihasta jännittäessä on ollut juuri tuo sama, mitä kuvissasi haluat osoittaa. En yksinkertaisesti ymmärrä, miksi silikoneja asennetaan terveille. Tilanne on kokonaan eri, jos todella korvataan pahasti epämuodostunutta tai muuten vaurioitunutta ruumiinosaa. Silloin potilaankin on varmasti helpompi elää sen muovisäkin kanssa. Kun tietää, että vaihtehtokin on "epänormaali".

      Nyt kun olen jo ehtinyt aikuiseen ikään, lähden paljon mieluummin pienentämään rintavarustusta kuin otan uuden muovitoppauksen ihon alle. On ihana ajatus, että taas pian saan olla aidosti lihaa ja verta.

      Mulle implantin laittoi aikanaan julkinen terveydenhuolto ja sen asentamista pidettiin lääketieteellisesti perusteltuna (vuonna 1994). Painostus implantin ottamiseksi oli todella kova - en sitä itse oikein halunnut. Muistan kun samassa odotushuoneessa oli noin 10-v. tyttö, joka ei halunnut että hänelle rakennetaan puuttuneen tilalle uusi korva ja halusin kertoa hänelle, että minulle rakennetaan tissi, enkä minäkään sitä halua. Nyt ovat ajat muuttuneet niin, että saan implantin poiston julkiselta terveydenhuollolta, mutta en korjausleikkausta. Ihan hiljaa salaa mielessäni olen ollut lähes koko tämän ajan sitä mieltä, että tuo 17 vuotiaana tehty leikkaus on ollut huutava vääryys minua kohtaan ja asiaa voisi oikeastaan luonnehtia silpomiseksi. Toivon todella, että tämä uusi linjaus koskee siis myös sitä puolta, ettei nuorten epäsymmetrioita enää korjata ainakaan implanteilla. Pienennysleikkaus on mielestäni vielä ihan ok (itselleni on siis tehty molemmat).

      Tuon korjausleikkauksen joudun siis rahoittamaan aikanaan itse. Olen kuitenkin päättänyt, että en tee sitä vielä, vaan odotelen rauhassa muutaman vuoden. Olen nyt 35 vuotias ja toiveissa olisi vielä saada vauva. Imetys varmaankin muuttaa rintojen tilannetta taas uudelleen, joten mieluummin korjaan tilannetta vasta sitten kun lapsiluku on täysi.

    • 200cc

      Ihana blogi! Joka paikka tursuu nyt näitä silikonienlaitto-blogeja, mutta kokemuksia poistosta saa hakea kissojen ja koirien kanssa. Mulle laitettiin pienet implantit kohotuksen yhteydessä 6kk sitten, ja on käynyt mielessä että ehkä pelkkä mastopeksia ilman implantteja olisi voinut olla parempi ratkaisu (koska en tykkää siitä kun se implantti on siellä alla kiinteämpi kuin oma rinta jne). Olen ihan varma että muitakin on, joita nämä silikonit eivät täysin miellytä, mutta me emme taida pitää niin suurta ääntä kuin tyytyväiset.

    • 270cc

      Kiitos kommenteista :)

      Tänään tuntuu taas vähän paremmalta kuin eilen. Kokeilin varovasti myös hankkimiani rintaliivejä ja koko osui aika lailla oikeaan: 70A. Urheiluliivien kanssa elän seuraavat pari viikkoa, jonka jälkeen ajattelin siirtyä pehmeisiin tavallisiin liiveihin. Jossain vaiheessa voin varmasti käyttää push-upejakin ;) Otan nyt mieluummin sen täytteen sinne liiviin kuin ihon alle.

      xxx*: nuoruutesi kokemukset ovat varmasti olleet aika traumatisoivia - tarinasi on oikeastaan aika järkyttävä. Kirjoitit myös "En yksinkertaisesti ymmärrä, miksi silikoneja asennetaan terveille.", jolla tarkoitat varmasti fyysisesti terveitä henkilöitä. Toisaalta asian voi kääntää myös henkisen terveyden puolelle. Itse uskon ihmiseen kokonaisuutena. Blogissani kerron omista henkisistä lapsuuden traumoistani, jotka ovat omalta osaltaan vaikuttaneet päätökseeni hankkia silikoni-implantit. Voisi sanoa, että omalla kohdallani implantit laitettiin fyysisesti terveelle, mutta henkisesti traumatisoituneelle (sairaalle - kuulostaa kamalalta) henkilölle. Olen kuitenkin päässyt sinuiksi traumojeni kanssa ja tunnen olevani nyt henkisesti vahva ja tasapainoinen. Onnellinen.

      Olin myös varautunut poistoleukkausen aiheuttamiin tunnemyrskyihin, järkytykseen, mahdollisesti jopa henkisen tasapainon pieneen järkyymiseen, menetyksen tuntemuksiin - näistä kun ulkomaisilla sivuilla ja monien tarinoista luin - mutta huomaan olevani henkisesti vahvempi, mitä itseltäni edes odotin. Näin uskon kokemuksieni tuovan lisää henkistä voimaa elämääni - en ainakaan vielä ole kokenut implanttien poistoa mitenkään traumatisoivana. Enemmän tämä on ollut henkisesti helpottavaa.

      200cc: melko varauksetta tuntuvat plastiikkakirurgit suosittelevan implantteja (mitä netistä siis olen lukenut). Myös kohotuksiin. Eräs kirjoittaja jossain epäili, että ehkä implanttien laittaminen on helpompaa, kuin luoda kohotuksella kauniit symmetriset rinnat.

      Itse hain myös netistä mahdollisimman paljon tietoa ja kokemuksia poistosta, suurin osa tiedosta kertyi ulkomaisilta sivuilta - ja sitäkin tietoa melko suppeasti. Tuntui myös siltä, että suurin osa poistotarinoista oli jollain tapaa niitä kauhutarinoita, mutta löysin lopulta myös ihan tavallisia tarinoita.

      Koska tietoa poistosta on niin vähän, niin itsekin luulin pitkään, että poistaminen olisi käytännössä A) mahdotonta; silikonit on loppuelämän kierre, tai B) turmelee rinnat pysyvästi. Kun löysin niitä hyviä tarinoita, vaihvistui itsellänikin tunne pitkään kyteneestä ajatuksesta poistattaa implanttini. Ja juuri tuon tiedon ja kokemuksien vähyyden vuoksi päätin kirjoittaa blogini, mikäli kokemuksistani on jolle kulle apua tai rohkaistusta.

      http://ex-implant.blogspot.fi/

      • explant

        Mä luulen että paljon vähemmän olisi tyytymättömyyttä jos kirurgit suoremmin kertoisivat jo konsultaatiossa, mitä ne silikonit on ja mitä ne ei ole; että ne ei ole kuin luomut. Niillä saa lisää kokoa, mutta myös sellaista muotoa ja kiinteyttä, joka ei kaikkia miellytä. Ja että useimmilla ne erottaa kyllä varsinkin jos yhtään osaa katsoa alasti ollessa- onko nainen ottanut tätä huomioon.


      • 270cc
        explant kirjoitti:

        Mä luulen että paljon vähemmän olisi tyytymättömyyttä jos kirurgit suoremmin kertoisivat jo konsultaatiossa, mitä ne silikonit on ja mitä ne ei ole; että ne ei ole kuin luomut. Niillä saa lisää kokoa, mutta myös sellaista muotoa ja kiinteyttä, joka ei kaikkia miellytä. Ja että useimmilla ne erottaa kyllä varsinkin jos yhtään osaa katsoa alasti ollessa- onko nainen ottanut tätä huomioon.

        Tämä pitää varmasti paikkansa.

        En itsekään saanut näin jälkikäteen katsottuna kovin paljoa tietoa, etenkään niistä arkisista jutuista. Toki leikkaukseen liittyvistä riskeistä ja muista kerrottiin - mutta että mitä on oikeasti elää implanttien kanssa. Toisaalta olen 99% varma, että jos olisin tiennyt näistä kaikista seikoista, joiden vuoksi lopulta halusin implanteista eroon, olisin kuitenkin päätynyt valitsemaan sen suurennusleikkauksen. Näin siis omalla kohdallani. Ja nuo asiat eivät minua aluksi häirinneet, mutta niin vain asiat ja ihmiset muuttuvat. Niin myös suhtautuminen omaan ulkonäköön ja luonnollisuuden arvostamiseen. Minulla implantit olivat aika tarkkaan 11 vuotta ja pari viikkoa päälle.


      • myypikkuinen0
        270cc kirjoitti:

        Tämä pitää varmasti paikkansa.

        En itsekään saanut näin jälkikäteen katsottuna kovin paljoa tietoa, etenkään niistä arkisista jutuista. Toki leikkaukseen liittyvistä riskeistä ja muista kerrottiin - mutta että mitä on oikeasti elää implanttien kanssa. Toisaalta olen 99% varma, että jos olisin tiennyt näistä kaikista seikoista, joiden vuoksi lopulta halusin implanteista eroon, olisin kuitenkin päätynyt valitsemaan sen suurennusleikkauksen. Näin siis omalla kohdallani. Ja nuo asiat eivät minua aluksi häirinneet, mutta niin vain asiat ja ihmiset muuttuvat. Niin myös suhtautuminen omaan ulkonäköön ja luonnollisuuden arvostamiseen. Minulla implantit olivat aika tarkkaan 11 vuotta ja pari viikkoa päälle.

        Hi 270cc. Minäkin katsoin blogiasi. Näytät tosi upealta . Olet hoikka, joten nuo pienet rinnat sopivat sinulle kuin nenä päähän. Ole ylpeä niistä. Ne on ihan aidot ja niiden kanssa on varmasti helppo elää.


      • 270cc
        myypikkuinen0 kirjoitti:

        Hi 270cc. Minäkin katsoin blogiasi. Näytät tosi upealta . Olet hoikka, joten nuo pienet rinnat sopivat sinulle kuin nenä päähän. Ole ylpeä niistä. Ne on ihan aidot ja niiden kanssa on varmasti helppo elää.

        Kiitos :)

        On ollut tosi positiiviset fibat poiston jälkeen ja olen samaa mieltä, että nämä pienemmät rinnat istuvat minulle ehdottomasti paremmin.

        Ne on myös ihanan pehmeät! Rinnat on myös viikossa ryhdistynyt todella paljon suhteessa esimmäisen päivän tilanteeseen.


    • kt77kt

      270cc, I read Your blog and saw the pictures. I have to be honest...really bad work with Your breast implants. It looks like theres no implants inside and breasts are not symmetric at all.
      Sry, I understand finnish, but I dont speak or write.

      • 207cc

        Hi!

        Thanks for your comment.

        I'll answer in English thou you understand Finnish.

        I actually don't understand what you mean by "no implants inside". My plastic surgeon said my implants were very superficial, which I can agree with. The implants made my upper chest really full - and now I really see the difference as the implants are gone. The implants were round McGhan 270cc, under muscle. My muscles are quite strong as I can do 100 push-ups - I don't know how that influences the way my breast looks.

        About symmetry / asymmetry

        The first picture where my breasts are significantly asymmetrical is where the other muscle is relaxed and other tensioned - my camera is up and forward. In the other pictures I am holding my camera up and taking picture via mirror. It is hard to keep both chest muscles relaxed while taking a pic, but that was the most relaxed way to take. The problem is that even pressing the button (!) in my camera makes my chest muscles contract and contracting those muscles 'distorts' my breasts - implants lift and the shape of my breast changes. More tension more obvious change. The case of symmetry would've been more realistic if someone else would've taken the pics. This also shows that quite minimal movement makes implants 'move'.

        I am an athlete and changed my sports a couple years back after which I lost nearly 10kg and that made my implants look even worse. But I dont know what time does to the implants, but 10 years back they didin't look just like that. But then again I had a little bit more fat - thou small I have always been. I also had a little pseudo capsule in my left breast, but I don't know what the word pseudo there means. Well I know what's pseudo per se, but pseudo capsule is another thing.

        Overall I understand the implants were not looking good, and my plastic surgeon also stated they are not 'that good'. But I don't mind how good they would look, even if they would look 'perfect', there were other issues, such as feel, that made me decide to get rid of them.

        And I am very very happy with my decision, I think I already look way better with my small soft breasts :)


    • kt77kt

      Kiitos vastauksesta! :)

      • xxx*

        Luulisin, että iho palautuu aluksi muutaman kuukauden ajan aiemmasta jännityksestä, joten lopputilannetta ei varmaankaan voi päätellä ihan heti.

        Millainen tuntuma lihaksessa on nyt poiston jälkeen? Puhuitko lääkärin kanssa lihaksen toipumisesta?

        Tuosta aiemmasta traumatisoituneesta kommentistani (että en ymmärrä miksi silikonia laitetaan terveille) - niin kyse on vaan omasta todella vahvasta inhosta omaa kapseloitunutta implanttiani kohtaan. Minullahan kapseli ilmaantui alle kahdessa vuodessa ja jo puoli vuotta leikkausen jälkeen jälkitarkastuksen epikriisissä on maininta pienestä kovettumasta. Lisäksi omaa inhoani on varmasti lisännyt rintojeni epäsymmetrisyys. Toinen siis pehmeä pienennetty rinta, jonka alapinnalla on suuri ja rosoinen arpi, toinen kivikova muovipallo. En siis millään muotoa paheksu rintojen suurennusta - en vain ymmärrä silikonia hoitomuotona. Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta suolaliospusseista ja ymmärrän että rasvansiirto on ainakin vielä todella epävarma menetelmä. Tämä siis vain oma mielipiteeni.

        Kävin myös katsomassa kuviasi. Mielestäni yläkroppasi näyttää nyt sirolta ja tasapainoiselta. Todella kauniilta :)


      • 270cc
        xxx* kirjoitti:

        Luulisin, että iho palautuu aluksi muutaman kuukauden ajan aiemmasta jännityksestä, joten lopputilannetta ei varmaankaan voi päätellä ihan heti.

        Millainen tuntuma lihaksessa on nyt poiston jälkeen? Puhuitko lääkärin kanssa lihaksen toipumisesta?

        Tuosta aiemmasta traumatisoituneesta kommentistani (että en ymmärrä miksi silikonia laitetaan terveille) - niin kyse on vaan omasta todella vahvasta inhosta omaa kapseloitunutta implanttiani kohtaan. Minullahan kapseli ilmaantui alle kahdessa vuodessa ja jo puoli vuotta leikkausen jälkeen jälkitarkastuksen epikriisissä on maininta pienestä kovettumasta. Lisäksi omaa inhoani on varmasti lisännyt rintojeni epäsymmetrisyys. Toinen siis pehmeä pienennetty rinta, jonka alapinnalla on suuri ja rosoinen arpi, toinen kivikova muovipallo. En siis millään muotoa paheksu rintojen suurennusta - en vain ymmärrä silikonia hoitomuotona. Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta suolaliospusseista ja ymmärrän että rasvansiirto on ainakin vielä todella epävarma menetelmä. Tämä siis vain oma mielipiteeni.

        Kävin myös katsomassa kuviasi. Mielestäni yläkroppasi näyttää nyt sirolta ja tasapainoiselta. Todella kauniilta :)

        Heippa,

        Kiitos palautteesta.

        Itselläni on myös ajatuksia, että voi kunpa implantteja harkitsevat tietäisivät mihin ryhtyvät. Ja tuntuu, että monilla menee samaa rataa, että aluksi ollaan vaan todella innoissaan siitä, että on saanut rinnat. Ihan niin kuin itselläkin. Huonoja puolia ei oikein edes huomata ja myöhemmin ne ainakin kielletään tai sivuutetaan tai pidetään niitä vähintäänkin minimaalisina hyviin puoliin suhteuttuna. Ja ainoa "hyvä" puoli on ne isommat tissit, miten tämän asian kukakin sitten näkee. Tuntuu, että vaakakupit pikkuhiljaa tasoittuvat ja mulla ne keikahti lopulta ihan päälaelleen. Tai oikeastaan oikeinpäin, siten kuin asioiden painoarvo olisi aina pitänyt olla.

        Toisaalta sinulla kaikki ei ole mennyt todellakaan hyvin. On siis täysin luonnollista, että näet asianlaidan hyvin eri tavoin. Voin vain yrittää ymmärtää näkökantaasi. Minulla lapsuuden hyväksikäytön traumat vääristivät minäkuvaani. Aika oli myös otollinen, kun läheinen kuoli, olin surullinen, eristäydyin ja lopulta masennuin voimaakkasti. Tapasin kuitenkin miehen ja vuoden seurusteltuamme hankin implantit, sillä mies lupasi tukea minua. Minulle implantit olivat osa traumojen hoitoa ja lopulta päätin rakastaa itseäni juuri sellaisena kuin olen ja se tarkoitti myös implanteista luopumista. Tässä ollaan vieläkin sen saman miehen kanssa ja toivottavasti eletään pitkä ja hyvä elämä :)

        Olen todella tyytyväinen lopputulokseen jo nyt. Palautuminen on ollut yllättävän nopeaa ja parannusta pitäisi tapahtua vielä seuraavat noin puoli vuotta.

        Vielä en osaa sanoa lihaksista oikein mitään, sillä olen elellyt hyvin varovaisesti. Eriltä nyt tietenkin tuntuu jo oleminen, kun ne möhkäleet ei ole enää tuossa kiristämässä. Mutta en oikein edes muista, että miltä rintalihaksen jännittäminen ennen implanttia tuntui. Lihaksen toipumisella tarkoitat varmaan lihaksen kiinnittymistä takaisin alustaansa? En muistanut kysyä asiasta, mutta olen lukenut, että se voi viedä kauan aikaa, siis puhutaan jopa vuosista. Pitäisi kai seurantakertaa varten kirjoittaa kysymyksiä ylös, jotta muistan sitten kysellä.

        Olen blogissani ihmetellyt tätä kuppikokoasiaa, mutta nyt asia on aika lailla selvillä. Ja siis aika lailla, sillä rintahan asettuu vielä sen puoli vuotta, mutta tämän hetkinen koko on 70B / 65C. Eli mullahan on ihan normaalin kokoiset, ihanat, pehmeät, luonnolliset rinnat :)

        Toivottavasti poistoleikkauksesi menee mahdollisimman hyvin ja palautuminen nopeasti!


    • Silarit_on

      Kiitos kaikille omia kokemuksiaan jakaneille! Mä olen täällä itkenyt ja lukenut ja itkenyt - niin samankaltaisia osa on kuin oma tilanteeni.

      Harkitsen vakavasti silikonien poistoa - 13:n vuoden jälkeen. Kaikki on mennyt periaatteessa hyvin, ja ainakaan pahaa kapseloitumista ei ole tullut. Silti - tavallaan kaikki on mennyt huonosti.

      Otin silikonit Suomessa, ja vaikka kävin konsultaatiossa, niin jälkeenpäin ajatellen en todellakaan saanut kaikkea sitä tietoa, mitä olisi pitänyt.

      Ensinnäkin, lähdin ajatuksesta, että haluaisin hitusen kasvattaa omaa kuppikokoani, joka oli tuolloin 75AA. Hyvin, hyvin pienirintainen. Ehdotin kirurgille 1dl:n implantteja, mutta jotenkin hän puhui minut ympäri, että omaan kokooni (olen 175cm pitkä) ei sovi niin pienet implantit, että ne näyttävät hassuilta - että ota 2,6dl, että se ei ole mikään iso.

      Painotin moneen kertaan sitä, että haluan luonnollisen lopputuloksen. Kirurgi vakuutti, että silokonissa on pisaramalli, joten mitään "reunaa" ei näe yläosasta. Paskat, sanon minä. Kyllä siinä on juuri se reuna, ja silikonit ovat aivan liian pyöreät, vaikka eivät ihan pallot onneksi olekaan.

      Jälkeen päin ajatellen ihmettelen todella kirurgin moraalia - eikö hän pitäisi toppuutella ja käydä läpi implanttien (henkisiäkin) vaikutuksia, sen sijaan, että hän innostaa ja kannustaa leikkaukseen.

      Ja kun sitten heräsin leikkauksesta, tajusin saman tien, että nämä ovat aivan liian isot. Ja kuukausien ja vuosien saatossa jouduin myöntämään, että ne ovat aivan epäluonnollisen tuntuiset, liian kiinteät ja kovat. Että ne vaikuttavat harrastuksiini (lopetin akrobatian silikonien ottoon, koska ne olisivat näkyneet liikkeissä niin selvästi). Että ne vaikuttivat tapaani halata. Ennen tykkäsin halata ihmisiä ihan kunnolla, ja nyt 13 vuotta olen halannut heitä sillä lailla kevyesti, ikään kuin kaukaa kurkaten, etten paljastaisi silikoneja. (Läheisimmät ihmiset ovat tietysti asia erikseen.) Uimarannat ovat tuskaa: selällään ei viitsi maata, kun tissit tököttävät pystyssä. Vaatteiden valitseminen ei helpottunut vaan se vaikeutui. Tiukoista paidoista silikonit voi arvata helposti, ja yksi jos toinenkin mekko paljastaa kaula-aukosta silikonin epäluontevan kaaren, vaikei kaula-aukko olisi edes antava.

      Muutama kuukausi leikkauksen jälkeen ostin muutamat minimizer-liivit, jotka ovatkin olleet ahkerassa käytössä, ne kun hieman pienentävät pullottavaa povea ja luovat siihen luonnollisemman muodon.

      Mikään näistä ei tietysti olisi ongelma, jos olisin alusta asti ottanut sellaisen linjan, että mitä väliä, jos ihmiset arvaavat, tai että katsokaas, eikö olekin hienot silarit. Minä en vain pystynyt siihen, ja olen piilotellut näitä aina.

      Intiimeissä suhteissa olen hikoillut ja kauhistellut etukäteen sitä hetkeä, kun on pakko sanoa: hei kuule, mulla on sitten silikonit, että älä ihmettele.

      Nyt olen 35 kahden lapsen äiti. Imetin lapsia aika pitkään, ja tämä sai ilmeisesti aikaan sen, että rinnat hiukan "roikkuvat", jolloin niistä on tulleet vähän luonnollisemman näköiset.

      Tästä huolimatta tunnen vahvasti, että nyt on aika poistaa kehostani tuo ylimääräinen asia, jota olen aina inhonnut.

      Miksi en sitten ole poistanut niitä aiemmin? Jotain jääräpäisyyttä siinä kai on. Että jos on tehnyt noin tyhmän homman itselleen, niin ei sitä sitten heti voi käydä perumaan. Ja kun mitään fyysisiä ongelmia ei kuitenkaan ole ollut.

      Ehdottomasti kaikkein eniten kadun elämässäni silikonien ottamista.

      Eikä se ollut todellakaan mikään hetken mielijohde: silikonien ottamista harkitsin muutaman vuoden, ja jo 14-vuotiaasta olin ollut tosi pahoillani siitä, että "kaikki muut" näyttivät naisilta, kun heillä sentään oli rinnat. itselleni kun ne eivät oikeastaan koskaan kasvaneet. (Tietysti sitten leikkauksen jälkeen aloin yhtäkkiä nähdä kauniita naisia, joilla oli, jos mahdollista, yhtä pienet rinnat kuin minulla oli ollut.)

      On tietysti ollut hetkiä, kun olen tuntenut itseni seksikkääksi kun olen katsonut itseäni alusvaatteisillani, täyttäen b/c-kuppi-liivit. En minä näitä joka hetki ole vihannut, vaikka ihan koko ajan olen kyllä pitänyt niitä liian isoina. Toisinaan on ollut ihanaa olla kurvikas ja tuntea itseni todellakin naiseksi. Muutenhan olisin varmasti ottanut nämä jo aiemmin pois.

      Nyt en vain enää kestä tätä vääristynyttä kehoani. Kyllä ne patalaputkin mietityttävät. Alkutilanne oli niin pinei, että sellaiset rinnat vain eivät voi roikkua - mutta kolmetoista vuotta silikoneja ja kaksi imetystä. Kyllä se poistaminenkin pelottaa.

      En ole vielä päättänyt teenkö poiston ennen kesää vai kenties syksyllä. näillä mennään vielä hetki. Jos joku tätä lukee, niin kerron sitten fiiliksiä lähempänä h-hetkeä. Ja siitä, kuinka kävi.

      PS. On ollut hienoa lukea muiden tarinoita siksikin, että silikonien ottajat lasketaan yleensä aivottomiksi bimboiksi. Täällä on saanut lukea viisaita, hienoja, hyviä eikä yhtään bimboja juttuja siitä, mitä silikonien kanssa on elää ja miksi niistä haluaa eroon. Kiitos.

      • tuleva luomu

        Hei.
        Itselläni sama tilanne, että harkitsen poistoa. Kokokin aika sama 280cc, mikä oikeasti on pieni. Mitä kokoon tulee, kävin kirurgin konsultaatiossakin kysymässä josko voisi pienemmät laittaa, vastaus: ei voi, koska ihan minipienillä tulos on vielä luonnottomampi kun rintojen väliin jää iso väli jolloin tulos on sellainen pallo, tasaista pallo.
        Allekirjoitan samoja tuntemuksia osittain, eli halauksissa aina miettii ettei painu niin että silikonit tuntee. Lisäksi jos joku vahingossa osuu rintaan, on ensimmäinen tunne että no niin, nyt se huomasi.
        En usko, että silikonejani kukaan voi missään vaatteissa huomata, alasti varmasti jos yhtään on silmää asialle. Eli uimahallit, pukuhuoneet aiheuttavat paineita.
        Luitko jo ton blogin: http://ex-implant.blogspot.fi/
        Hyvä blogi, paitsi että kuvat lopullisesta tuloksesta puuttuvat.
        Ihanaa kun näistäkin asioista joku puhuu.


      • silarit_on
        tuleva luomu kirjoitti:

        Hei.
        Itselläni sama tilanne, että harkitsen poistoa. Kokokin aika sama 280cc, mikä oikeasti on pieni. Mitä kokoon tulee, kävin kirurgin konsultaatiossakin kysymässä josko voisi pienemmät laittaa, vastaus: ei voi, koska ihan minipienillä tulos on vielä luonnottomampi kun rintojen väliin jää iso väli jolloin tulos on sellainen pallo, tasaista pallo.
        Allekirjoitan samoja tuntemuksia osittain, eli halauksissa aina miettii ettei painu niin että silikonit tuntee. Lisäksi jos joku vahingossa osuu rintaan, on ensimmäinen tunne että no niin, nyt se huomasi.
        En usko, että silikonejani kukaan voi missään vaatteissa huomata, alasti varmasti jos yhtään on silmää asialle. Eli uimahallit, pukuhuoneet aiheuttavat paineita.
        Luitko jo ton blogin: http://ex-implant.blogspot.fi/
        Hyvä blogi, paitsi että kuvat lopullisesta tuloksesta puuttuvat.
        Ihanaa kun näistäkin asioista joku puhuu.

        Luin blogin osittain. Tosi kiinnostavaa ja kannustavaa luettavaa!

        Joo, onhan nämä mun tapauksessa ihan laadukasta jälkeä, mutta siitä huolimatta poisto on edessä. Vaikka hirvittää.


    • malla84m

      Hei,
      kaksi vuotta ollut 295cc Mentor, anatoomiset. Kovat, en pysty nukkumaan vatsallani, identtiteettikriisi, masennusta.
      Varttunut ja huomannut että vartaloideaalit ovat olleet sekaisin.
      Konsultaatioaika varattu, mutta vaikka Nordströmin klinikassa ne otin ajattelin kokeilla Klinikka22 tai Plastiikkakirurginen Sairaala KL.
      Onko kenelläkään kokemusta näistä?

      • pkildslgiöf<

        Onko sulla kapseloitumista vai ovatko muuten vaan liian kovat?


    • xxx*

      Minä päätin palata tänne foorumille kertomaan kuulumisiani, kun täällä kävin ennen leikkausta itkemässä pelkojanikin.

      Olen tuo aiemmin tässä ketjussa kirjoittanut xxx*, eli nainen jolla oli korjattu murrosiässä rintojen epäsymmetria toiseen rintaan asennetulla silikoni-implantilla. Implantti oli rikki ja siirtynyt paikoiltaan muutamaa senttiä liian ylös. Se tuntui kovalta ja kutisi, loppua kohden siinä tuntui jonkilaista kramppaamista tai muuta kouristusta ajoittain.

      Nyt jälkikäteen ei tuntunut kovin luotevalta palata tänne palstalle - koska leikkaus sujui hyvin ja lopputulos on ollut niin hyvä, ettei asiaa ole enää jälkikäteen tarvinnut murehtia. En yhtään ihmettele, ettei eximplantkaan ole jaksanut blogiaan enää päivittää - sillä kuka näistä vanhoista enää jaksaisi murehtia! Päinvastoin, mieheni on joutunut kuuntelemaan huudahduksiani: "eiks mulla oo hyvät tissit" jne. Päätin kuitenkin, että koska sain itse tukea vertaiskertomuksista, voin kertoa omanikin eteenpäin.

      Minulla oli siis kainalosta asennettu, 180 cc, osittain lihaksen alla ollut implantti. Implantti oli rikki ja vuotanut läheisiin imusolmukkeisiin. Poisto tehtiin täsmälleen samaa vanhaa leikkaushaavaa pitkin kuin proteesi oli alunperin asennettukin. Samalla poistettiin kapseli ja jouduin olemaan sairaalassa leikkauksen jälkeen yhden yön. Rasvaa siirrettiin hieman, mutta aivan yhtä suurtaa määrää kuin tuo poistettu implantti on ei voitu siirtää kerralla. Tämän vuoksi tarvitsen toisen rasvansiirron vielä syksyllä.

      Kotiin päästessä olin vielä hyvin kipeä ja tarvitsin apua suunnilleen kaikessa. Tila kuitenkin koheni nopeasti ja kaksi viikkoa leikkauksen jälkeen olivat mustelmatkin jo melkein kadonneet. Siitä pienestä rasvaimusta en toipunut yhtä nopeasti - enkä sen jälkeen pidäkään rasvaimua enää helppona kaunistautumiskeinona (siis rasvaa siirrettiin alle 1,5 dl ja BMI:ni on noin 30). Itseasiassa tuo alue josta rasvaa otettiin on vieläkin arka kosketukselle, eikä edes näytä yhtään pienemmältä kuin ennen...


      Rinnan kohdalla leikkauksen lopputulos on sekä hyvän näköinen että tuntuinen. En voi sanoin kuvailla kuinka onnellinen olen siitä, että se kovettunut ja rikkoutunut implantti on vihdoin pois rinnasta! En suorastaan saa kyllikseni siitä, kuinka hyvältä lopputulos tuntuu. Tunne liittyy ennenkaikkea kovuuden katoamiseen. Tunnen olevani pehmeä ja naisellinen taas uudelleen - hassua kuinka se silikoni kovuudessaan oikeastaan heikensi naisellisuuden tunnetta.

      Vaikka implantti oli lihaksen alla, on lihas tuntunut olevan aivan terve heti alusta saakka. Leikkauksen jälkeiset kivut (paitsi rasvan siirtoon liittyvä) loppuivat muutamassa päivässä. Ja tätä ennen kärsin rinnan kipuilusta ja kovuudesta monen vuoden ajan.


      Jokainen lähtötilanne ja leikkaus on varmasti erilainen, mutta omalla kohdallani lopputulos on niin hyvä, että voin vilpittömästi suositella silikonien poistoa jos sellainen mielessä kaihertaa.

    • Apua..

      Hei onko tämä keskustelu vielä elossa??
      otin kaksi vuotta sitten implantit koska mulla ei todellakaan ollut omia tissejä yhtään.. nyt imetyksen loputtua alkanut oikea rinta oireilla jonka aluksi luulin johtuvan maidosta.. on välillä nipistelyä ja arastelen sitä. on ollut heti leikkauksen jälkeen oudompi esim pieni tunnoton alue mutta olen ollut tosi tyytyväinen näihin,ovat luonnolliset. nyt sitten kävin ultrassa kipuilun takia ja sanoi että oikeassa rinnassa on ultrassa "kaikua" eli epäili että on mennyt rikki.. maanantaina menen vielä käymään ja saan varmuuden asiaan.. haluisin vaan tietää että minkälaiset rinnat lie jää kun ja jos joutuu poistaa..elikkä 2v sitten otettu 175cc ja imetin puoli vuotta.. nyt joudun viel oottelee että saa poistaa koska imetyksen lopettamisesta aikaa vain 1kk.... toivottavasti kivut eivät pahene... voi olla myös että on kapseloitunut..apua..

    • Apua..

      ps. haluaisin kovasti kuulla silarin_on -nimimerkillä olevan kuulumiset?:))

    • hyvinvanhat

      Hei ketjulle. Minulla on 21v. vanhojen, (toinen kapseloitunut) implanttien poisto tulossa ensi vuoden alussa. Lisäksi opiraatioon liitetään molempien rintojen kohotus, koska ikääkin on tullut ja tulevat "tyhjät rinnat" jäänevät roikottamaan.
      Mietin aluksi myös mahdollista rasvansiirtoa poistettavien implanttien tilalle, mutta siirtojen huonojen tulosten valossa ja korkean hinnan vuoksi luovuin siitä.

      Olen niin onnellinen, kun löysin tämän viestiketjun, koska voin lukea siitä monenlaisista poistoihin liittyvistä tuntemuksista. Itse olen aika hermostunut, mutta odotan tulevaa leikkauspäivää. Kävin aika vasta konsultaatiokäynnillä plastiikkakirurgin luona ja suunnittelimme tulevaa operaatiota.

      Hintaahan sille tulee ihan riittävästi, mutta toivon ja uskon, että se kannattaa. Palaan asiaan kunhan operaatio on tehty ja varmaankin vielä jatkossakin toipumisen suhteen.

      • aamu2

        Hei. Minulta poistettiin implantit Oulussa keväällä. Ne olivat minulla seitsemän vuotta ja tuntuivat jo heti alussa liian suurilta. Poiston yhteydessä tehtiin pieni rintojen kohotus. Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen. Rintani ovat samanlaiset kuin ennen implattien laittoa. Rintojen alla ovat vielä arvet jonkin verran näkyvissä sekä rinnan ympärillä koska tehtiin kohotus.

        Onneksi poistatin implantit koska omat rintani tosi hyvät. Leikkaus sujui hyvin, lääkäri ja koko henkilökunta olivat ihania. Kipuja oli jonkin verran enemmän kuin odotin, mutta kipulääkkeillä olo helpotti.


      • hyvinvanhat
        aamu2 kirjoitti:

        Hei. Minulta poistettiin implantit Oulussa keväällä. Ne olivat minulla seitsemän vuotta ja tuntuivat jo heti alussa liian suurilta. Poiston yhteydessä tehtiin pieni rintojen kohotus. Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen. Rintani ovat samanlaiset kuin ennen implattien laittoa. Rintojen alla ovat vielä arvet jonkin verran näkyvissä sekä rinnan ympärillä koska tehtiin kohotus.

        Onneksi poistatin implantit koska omat rintani tosi hyvät. Leikkaus sujui hyvin, lääkäri ja koko henkilökunta olivat ihania. Kipuja oli jonkin verran enemmän kuin odotin, mutta kipulääkkeillä olo helpotti.

        Hei "aamu2",
        Minulla on tulossa poisto ja kohotus helmikuun alussa. Kuka sinulle sen poiston teki Oulussa, A-L. V-S:kö? Olen ilmeisesti menossa samalle plastiikkakirurgille! Oliko sinulla kapseloitumista, vai pelkkä poisto? Onko rinnan alla oleva arpi kuinka pitkä, siis näkyykö se sivulle asti? Oliko kipu jatkuvaa ja kuinka kauan meni, että pystyi nukkumaan kyljelläsi??
        Niin tyhmiä kysymyksiä jonkun mielestä, tiedän, mutta minulle tärkeitä.


      • aamu2
        hyvinvanhat kirjoitti:

        Hei "aamu2",
        Minulla on tulossa poisto ja kohotus helmikuun alussa. Kuka sinulle sen poiston teki Oulussa, A-L. V-S:kö? Olen ilmeisesti menossa samalle plastiikkakirurgille! Oliko sinulla kapseloitumista, vai pelkkä poisto? Onko rinnan alla oleva arpi kuinka pitkä, siis näkyykö se sivulle asti? Oliko kipu jatkuvaa ja kuinka kauan meni, että pystyi nukkumaan kyljelläsi??
        Niin tyhmiä kysymyksiä jonkun mielestä, tiedän, mutta minulle tärkeitä.

        Hei hyvinvanhat.

        Kyllä tämä henkilö posti implantit. Arpi on rintojen alla. Koska minulle tehtiin pieni kohotus arpi on nänniem ympärillä sekä nännistä alas. Vähän hankala selittää. Kannaattaa seurata hoito-ohjeet tarkkaan jotka annetaan sairaalasta. Kyllä siinä meni jonkin aikaa ennen kuin voi nukkua kyljellään. Sairaalasta annettiin napakat liivit, joita täytyy pitää ainakin kuukausi yötä päivää. Kipua oli muutamia päiviä, mutta särkylääkkeet helpottivat kipua. Kaikki menee ihan hvyin kun noudatat sairaalasta saamiasi ohjeita. Tyhmiä kysymyksiä ei ole, jos sinulla tulee jotain vielä mieleen, vastaan mielelläni.


    • Anonyymi

      Tämähän on ikivanha ketju ja en kaikkia edes lukenut. Mutta harvemmin kai pelkkää implanttien poistoa tehdään, tarvitseehan se rintojen pienennys leikkauksen myös.
      Minulla on ollut implantit 13 vuotta, isot ja olen menossa poistamaan implantit ja samalla poistetaan ihoa ja muotoillaan. Toki tämä maksaa mutta haluan vain pienet rinnat joihin ei jää roikkuvia nahka ulokkeita. Riittää vaikka ne nännitkin vain 🤭

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe