TARVITSEN _ÄKKIÄ_ APUA!

kuolonkuu

Minä tarvitsen nyt pikapikaa apua. Omistan Olympus E 450 merkkisen järkkärin, siinä on minulla kaksi digitaali zuikoa. On ollut minulla joulukuusta asti. Kävi niin, että kamera ei toimi enää kunnolla. Ensin kun kuvasin, niin se toimi moitteettomasti. Sitten vaihdoin objektiivia, ja kamera ei enää tarkentanut. Se vain räpäsisi kuvan. Käynnistin uudelleen, otin akun kertaalleen pois, asetin uusiksi. Ei mitään. Sitten vaihdoin toiseen objektiiviin, ja yllättäen sekään ei enää toiminut. Ja objektiivi ei enää irtoa edes kamerasta. Mitä minä nyt teen? Oli kallis kamera ja katastrofi olisi, jos se kamera olisi nyt rikki... Olen ikuisaesti kiitollinen jos joku osaa minua neuvoa.

26

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie täältä

      Takuuhuolto tuossa nyt tulisi mieleen. Ensin ajattelin että objektiivin/rungon kontaktit olisivat likaisia, mutta olisiko juuri niin että jokin rungon kontaktinastoista olisi ihan irronnut ja kiilautunut johonkin väliin? En tosin ole koskaan kuullut että niin olisi käynyt, mutta kun tuota omaa e-410:ä katselin niin eipä siinä oikein muutakaan keksi, varsinkin kun tarkennuskin heittänyt pelaamasta.

      Menikö se toinen lasi normaalisti paikoilleen vai pistikö jokin vastaan? Lukitusnastahan myös saattaisi teoriassa katketa ja jumiutua, tai sitten rungon bajonetin puristusjousista jokin irrota ja mennä väärään väliin. Mutta nämä nyt eivät sitä tarkennusta tappaisi...
      Koita VAROVASTI irrottaa objektiivia silleen venkslaamalla edestakaisin, jos vaikka tuntuisi välystä niin juminaiheuttaja saattaisi antaa periksi.

      Mutta sitä takuuhuoltoa suosittelen edelleen, ei kamera normaalikäytössä saa noin (eikä toki muutenkaan) hajota.

    • vihje..

      Älä paina sitä objektiivin vapautus/irroitus-nappia, kun kierrät objektiivia paikoilleen.

    • jup.

      Kaverilla kävi samalla tavalla, ja vei huoltoon eikä löytynyt mitään niin uusi tuli sitten heti käteen.

    • Jaa'a

      "Omistan Olympus E 450 merkkisen järkkärin"
      Ei voi muuta sanoa kuin: Valitan.

      "Se vain räpäsisi kuvan."
      Niinhän se olympus vain räpisee, eikä juuri muuta teekään.

      "Oli kallis kamera ja katastrofi olisi..."
      Se oli Oly, nyt se on KATASTROFI. Tilanne ei ole paljon muuttunut.

      "Olen ikuisaesti kiitollinen jos joku osaa minua neuvoa."
      Osta Canon.

      • joo'o

        "Osta Canon."
        Tai "canopys" . Saa nähdä kelle olympys sitten meneekään.


      • Saatko bonuksia

        Canonilta, kun niin mainostat merkkiä, mitäs jos opiskelisit mieluimmin valokuvausta, kuin haukkumalla Olympuksia, et raukka taida edes omistaa minkäänlaista digijärkkäriä, vain suuren anonyymin suun. Mene kirjastoon ja lainaa
        sieltä joku valokuvaukseen liittyvä kirja, sekä ala opiskelemaan valokuvausta, oletko
        mielestäsi muka joku valokuvauksen harrastaja? Paskanmarjat, pelkkä tietämätön
        lapsellinen jonninjoutava suunsoittaja.


    • No saitko apua?

      Vai vieläkö se Olympus vain räpäsisii kuvan?
      Vai viisastuitko ja ostit sen Canonin?

      • Miksi kannat

        Huolta ihmisten kamerahankinnoista ? Hupeneeko niihin sinun eurojasi, vai miksi
        räävit jatkuvasti täällä päätäsi, menisit mieluimmin hoitoon, sinun mielenterveydestäsi
        me täällä olemme huolissamme, samaa trollia vaan työnnät tänne jatkuvasti.


      • Trolliksi
        Miksi kannat kirjoitti:

        Huolta ihmisten kamerahankinnoista ? Hupeneeko niihin sinun eurojasi, vai miksi
        räävit jatkuvasti täällä päätäsi, menisit mieluimmin hoitoon, sinun mielenterveydestäsi
        me täällä olemme huolissamme, samaa trollia vaan työnnät tänne jatkuvasti.

        leimaaminen on keskustelupalstoilla yleinen väittelyn hävinneen tai valheellista väittämää itsepäisesti ylläpitävän keskustelijan epätoivoinen yritys pelastaa kasvonsa.


      • Ehkä oli
        Trolliksi kirjoitti:

        leimaaminen on keskustelupalstoilla yleinen väittelyn hävinneen tai valheellista väittämää itsepäisesti ylläpitävän keskustelijan epätoivoinen yritys pelastaa kasvonsa.

        Väärin sanottu, vaikuttaa paremminkin siltä, että olet Canonin palkkaama Olympuksen vastainen Provokaattori.


      • Oletko voittanut ?
        Trolliksi kirjoitti:

        leimaaminen on keskustelupalstoilla yleinen väittelyn hävinneen tai valheellista väittämää itsepäisesti ylläpitävän keskustelijan epätoivoinen yritys pelastaa kasvonsa.

        Väittelyn ? Itse olet valheellisia väittämiä itsepintaisesti ylläpitänyt ja yrität pelastaa
        kasvosi. Et ole minkäänlaista faktaa esittänyt provoillesi, vaan pelkkää sairasta
        suunsoittoa on tullut kyllästymiseen asti. Saatko jotain kicksejä siitä, että jatkuvasti
        ruikutat täällä Olympuksien jostain "runkotäristimestä" Saatana hulluhan sinä olet,
        etkö todella voi häipyä tältä palstalta, luuletko todella, että joku täällä tarvitsee sinun
        "suuren asiantuntijan" lausuntoja.


      • Anteeksi vain, mutta
        Oletko voittanut ? kirjoitti:

        Väittelyn ? Itse olet valheellisia väittämiä itsepintaisesti ylläpitänyt ja yrität pelastaa
        kasvosi. Et ole minkäänlaista faktaa esittänyt provoillesi, vaan pelkkää sairasta
        suunsoittoa on tullut kyllästymiseen asti. Saatko jotain kicksejä siitä, että jatkuvasti
        ruikutat täällä Olympuksien jostain "runkotäristimestä" Saatana hulluhan sinä olet,
        etkö todella voi häipyä tältä palstalta, luuletko todella, että joku täällä tarvitsee sinun
        "suuren asiantuntijan" lausuntoja.

        Ei täällä ole kukaan muu puhunut 'runkotäristimestä' mitään kuin sinä.
        Taidat tietää siitä paljonkin, ihan omakohtaisesti?


      • Minun 510-Olympukseni on toiminut viisi vuotta ihan kiitettävästi, ellei pidempääkin.


      • No mihin
        runontaja kirjoitti:

        Minun 510-Olympukseni on toiminut viisi vuotta ihan kiitettävästi, ellei pidempääkin.

        sitten tarvitset apua?


    • Apuva ?

      Kallis kamera ? 300-400€, voi ollakkin. Täällä on useaan otteeseen varoitettu näistä
      muovisista markettipaketeista, kun runko muovinen klöntti ja muistuttaa digijärkkäriä,
      niin ei sitä ole tarkoitettu valokuvausharrastukseen, vaan valmistajan osakkaiden
      rikastuttamiseen. Objektiiviesi bajonetti on muovia, niinkuin Canonin ja Nikoninkin
      markettiroinassa. Tälläiset muovilelut vaativat erityisen hellää käsittelyä, varsinkin
      objektiivien vaihdossa, jotain olet kyllä nyt murjonnut rikki. Objektiivisi poikkeavat
      kuitenkin C/N leirin suttusuumeista, siten, että vaikka linssit ovatkin muovia, niin
      Olympus on laittanut niihin yhden ED lasisen oikean lasin ja siksi nämä halpikset
      ovat pärjänneet testeissä hyvin. Olympuksella on ollut vakavampaan käyttöön
      tarkoitettuja kamerarunkoja, kuten E-1, E-3, E-5, jotka kestävät pienimuotoisen
      ydinsodan ja niihinkun vielä laittaa Pro-sarjan Zuiko-objektiivin, niin johan pelittää,
      hinnat nousevat eri tasolle, mutta ei niitä C/N leirin parempia välineitä mistään
      City-Marketista, tai Anttilasta löydy.

      • Hyvä hintaisekseen

        Onpa taas vanhaa ketjua nosteltu...

        Muoviahan tuo E-450 objektiiveineen on, mutta totuuden nimessä on kyllä todettava, että huomattavasti tukevamman ja vähemmän muovisen tuntuinen se on kuin mitä kilpailijansa Canonin 1000D ja Nikonin D3000 aikanaan olivat.

        Vielä kun ottaa huomioon, että Oly oli ominaisuuksiltaan aika ylivoimainen ja siitä huolimatta lähes sata euroa halvempi kuin kilpailijansa, niin ostamalla E-450:n sai kyllä aika hyvin vastinetta rahalle.

        E-450:n vertaamisessa noihin PRO laitteisiin ei ole oikein mitään mieltä. E-3 14-54mm obiska maksoivat aikanaan varmaan noin 4 ... 5 kertaa enemmän ja painoakin niillä on 2 ... 3 kertaa sen mitä E-450 14-42 kitillä.


    • Vanhaa

      p**kaa on tuo E-450. Ei se ole vanhetessaankaan parantunut.

      • Olet suuri

        Lupaus Suomalaiselle valokuvaukselle, toivottavasti paranet vanhetessasi.


    • Ei se mitään

      Sinulla on varmaan hyvä olla, koska olet nuorta p**kaa ja vähän riivatun hyvä valokuvaaja, sekä asiantuntija, vaikka et kameraa edes omista, joskus äityli on
      lainannut sulle ixustaan ja katsellut ikkunasta, että et laukaise sitä painamalla
      sormea linssiin.

    • No mites on tilanne?

      Vieläkö se Olympus räpäsisii?
      Vai ostitko jo Canonin?

      • Entä miten sinä itse

        Joko omistat jonkinlaisen kameran, luulisi, että Suomen Canon lahjoittaisi sinulle edes jonkinlaisen Ixuksen, koska jaksat jatkuvasti roikkua täällä trollaamassa
        Olympuksia ja kehumassa Canoneita .Sinulla räpäsii pahasti mielenterveys, etkö
        ikinä usko, että mene hoitoon !


      • Anonyymi
        Entä miten sinä itse kirjoitti:

        Joko omistat jonkinlaisen kameran, luulisi, että Suomen Canon lahjoittaisi sinulle edes jonkinlaisen Ixuksen, koska jaksat jatkuvasti roikkua täällä trollaamassa
        Olympuksia ja kehumassa Canoneita .Sinulla räpäsii pahasti mielenterveys, etkö
        ikinä usko, että mene hoitoon !

        Trolliksi leimaaminen on keskustelupalstoilla yleinen väittelyn hävinneen tai valheellista väittämää itsepäisesti ylläpitävän keskustelijan epätoivoinen yritys pelastaa kasvonsa.


    • Yhäkö Oly räpasisii?

      Vai joko kyllästyit ja vaihdoit sen Canoniin?

    • Vieläkö-räpasisii

      Vai mikä on Olympuksen tilanne tänään?
      Vai oletko jo siirtynyt kauankin sitten Canonin leiriin?

    • Kannattaa uusi kamera ostaa. Ostitko tuon kameran käytettynä? Käytettynä ei koskaan kannata mitään ostaa.

      -Antsamedia Photography
      -Antsan Kuvaus

      • Anonyymi

        Kyllä kannattaa käytettynä ostaa kaikkea, paitsi alusvaatteet ja ruoka.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe