Jatkuva pissahätä ym oireita

Ihmettelijä....

Lisäänpäs tämän tännekkin, jos tää paremin tänne kuuluis, eli siis..

Olen 22 vuotias nainen. Yhtäkkiä, ehkä n. kuukausi sitten on ilmestynyt jatkuva pissahätä: Se alkaa yhtäkkiä "tyhjästä" ja on heti "tulee housuun ihan heti" tyyppiä eli todella voimakas, ei tule mitään "vähän vessahätä" -tilannetta lainkaan vaan siis suoraan todella voimakkaasti. Lisäksi vessassa pitää käydä usein, jopa useamman kerran tunnissa. Yölläkin herään vessaan (tätä ei ole ennen ollut). Pissaa tulee aina ihan kunnolla eikä myöskään mitään kirvelyä tms esiinny. Siinä vaiheessa, kun olen jo vessassa, tuntuu etten kertakaikkiaan pysty pidättämään. Melkein joka kerta housut kastuu ihan vähän (n. teelusikallisen verran). Tää on ihan järkyttävää jos se tulee vaikkapa kaupassa, pitäis jättää ostokset siihen ja lähteä HETI etsimään vessaa. Ei voi odottaa välttämättä edes 10min. Lantionpohjalihakset minulla on kunnossa ja treenaan niitä säännöllisesti.

Tämä siis pahin ja hankalin oire.

Lisäksi on tullut painoa lisää pari kiloa (olen ollut vuosikausia saman painoinen, ruokailutottumuksissa ei muutosta). Olen ollut välillä _todella_ väsynyt. Pientä kuumetta (37-37.5) on tosi usein ja pitkiä aikoja putkeen (esim. 2 viikkoa lähes päivittäin).

En juo aiempaa enempää.

Raskautta olen vähän epäillyt, mahdollista siis on. MUTTA olen tehnyt raskaustestin joka näytti negatiivista. En kylläkään pystynyt pidättämään puoleksikkaan niin pitkää aikaa mitä ennen testin tekoa olisi pitänyt. Että liekkö tuohon sitten luottaminen.

Mä oon miettinyt myös voisko olla joku virtsatietulehdus tms, mutta luin sitten että siihen liittyisi kyllä tuo pissahätä, mutta se olisi useimmiten sellasta että on hätä mutta sitten ei tule mitään. Ja mitään kirvelyä tai muuta ei sitten myöskään ole ollut lainkaan... hmmm

Niin ja vielä yksi oire, en tiedä liittyykö tähän mutta...

Naamassa on jatkuvasti finnejä! Nytkin ainakin 2-4 sellasta näkyvää/isoa, ei oo moisia ongelmia ollut vuosiin.. Lisäksi niitä on ilmestynyt selkäänkin, viimeksi mulla oli finnejä selässä joskus murrosiän alussa (13v -->). Oon tosin pistänyt sen stressin piikkiin..

Mikä vaivaa? En millään haluaisi mennä lääkäriin

3

4909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddsadads

      Stressi varmaan voi vaikuttaa, näin olen omalla kohdallanikin ajatellut. Voisiko olla, että limakalvot olisivat jotenkin kuivemmat ja ärsyttäisivät virtsaputkea? Minulla on välillä (liittyy lieviin limakalvo-oireisiin ajallisesti) myös tuon tapaista, mutta ei ihan noin aktiivista, että pitäisi yölläkin herätä. Tai no, joskus kyllä.

      Lisäksi sitä tosiaan on vain välillä, mutta siihen liittyy sellaisia ärsyttäviä "nykäyksiä" tai äkillisiä supistuksia rakossa tai virtsaputken suulla, sellaisia että aina säikähdän tuleeko housuun. Ei kyllä ole tullut, mutta se tunne on voimakas. Joskus tuntuu sellainen "paineentunne", kuin olisi hätä vaikkei oikeastaan olekaan. Tuon oireilun johdosta jännitän alavatsan lihaksia, mikä taas pahentaa oireilua. Itselläni auttaa yleensä aika nopeasti rakon "treenaaminen" niin, että en vaan käy vessassa ennen kuin tiedän, että rakko on tosi täynnä. Kun sitten menee vessaan ja päästää tyhjäksi, se rentouttaa rakon.

      Voi kyllä olla, että oireilumme ovat vähän erilaisia. Minulla ei tule housuun, eikä välttämättä aina tule niin paljon virtsaa kuin mitä voisi siitä hädästä kuvitella. Mitään kirvelyjä tai muuta ei ole minullakaan.

    • woman22

      minullakin on.. noh ei ihan samanlaisia oireita, mutta siis sellaista tunnetta niinkuin koko aika tulisi housuun sillä tavalla tipoittain.. vessahätä aika usein ja kun menen vessaan niin vaikka olisi kovakin vessahätä niin voi silti tulla paljon vähemmän kuin miltä on tuntunut. Kirvelyä ei ole pissatessa ja nyt kun oli kuukautiset niin nämä oireet katosivat, mutta tulivat nyt takaisin kuukautisten loppuessa.. Jotenkin on myös semmonen lämmön tunne alapäässä. Stressaa tämmöinen ja sitten kun sinkkuna vielä ajattelee että kuka haluaa jos tulee vielä joku tällainen inkontinenssi..
      Mutta siis niin en ole pystynyt todistamaan, että mitään tulisi housuun, on vain sellainen olo... en tiedä pitäisikö mennä lääkärille, mutta kun epäilen että ei minun kohdalla ole kysymys mistään tulehduksesta kun ei sitä kirvelyä ole eikä oikeen alavatsakipuakaan. Raskaus ei ole mahdollinen. Toivottavasti tästä nyt jonkinlaista tolkkua saa..
      Juuh ja olen 22-vuotias..

      Anteeksi että tällä tavalla toiseen viestiin mutta liittyy vähän samaan aiheeseen.

    • Virtsankarkailua

      Itsekkin olen 22-vuotias. Omalla kohdalla ei ole jatkuvaa pissahätää eikä edes kovin usein. Mutta kun pissahätä tulee, niin se tulee yhtäkkiä. Yhdesti en edes kerennyt vessaan. Mieheni sanoo, että minun pitäisi yrittää pidättää mahdollisimman pitkään, että rakko kasvaa. En kuitenkaan halua, että housut ovat pissassa kun välillä sinne pääsee lorahtamaan vähän. Jos vessaa ei ole lähettyvillä, niin silloin ei ole häätäkään, mutta jos tiedän, että vessaan pääsee, niin silloin en välttämättä edes kerkeä sinne vessahädän alettua. Kovinta vessahätä on aamulla heräämisen jälkeen, vaikka käyn ennen nukkumaanmenoa vessassa. Meillä on käytössä ulkovessa ja yleensä koitan pukea ensin, ennen kuin menen vessaan. Tästedes varmaan pitää vain heittää aamutakki päällä ja mennä vessaan, etten uudestaa laske alleni juuri ulkovessan ovella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1656
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1285
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1148
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1136
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1031
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      952
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      937
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      824
    Aihe