Lemonsoft toiminnanohjausjärjestelmästä kokemuksia?

jesse.sistonen

Meidän yrityksen käytössä on ollut visman liinos noin kymmenen vuotta, ja nykyään on muitakin visman tuotteita mm. CRM. Liinos on kuitenkin jäänyt totaallisesti ajan hapaisiin ja muodostunut epävakaaksi ja hyvin kömpelöksi meidän käyttöön ja on vielä kaiken lisäksi TÖRKEÄN kallis kaikkine päivityksineen jotka nostaa muutenkin jo korkeata hintaa tähtitieteelliseksi. Tämän takia ollaan mietitty toiminnanohjausjärjestelmän vaihtoa ja muutamia eri vaihtoehtoja on pyöritelty.
Millaisia kokemuksia porukalla on lemonsoftista? Mitä hyviä ja huonoja puolia? Miten on toiminut kokonaisuutena?

117

15493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      Minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa Lemonsoftin tuottesta.

      • aivan.
        lemonsoft on pahin p*ska ohjelma.


      • Heikki H

      • Henkilökohtainen mie
        pr7of6kg5ue4n3c kirjoitti:

        aivan.
        lemonsoft on pahin p*ska ohjelma.

        Olen samaa mieltä kuin yllä: pahin p*ska ohjelma - ei ole mitään hyvää sanottavaa ko tekeleestä. Visvakin on nykyään kuraa.


    • jesse.sistonen

      Jos voisit vään lisää perusteluja antaa. Mikä niissä sinun mielestä on niin perseestä? Kerta ei mitään hyvää sanottavaa löydy?

      • yes yes but no

        Voihan olla ettei ole mitään huonoakaan sanottavaa - varsinkin jos ei ole tuotetta käyttänyt ;-p


      • con sultan

        Vilkaisin noi alla olevat kommentit ja mieleen tuli ensimmäisenä, että ei se toimimattomuus ole ohjelmistojen vika, vaan ropleemi on siinä, ettei teidän firman prosessit lähtökohtaisesti sovellu niille ohjelmistoille.

        Kannattaa siis viilata omat prosessit ensin jiiriin ja sitten teettää sellainen ohjelmisto, kuin Teille on sopiva.


      • HenkkaL

        Ei todellakaan kannata teettää jos on sopivia ohjelmistoja tarjolla. Räätälöity järjestelmä vasta kallis on ja eroon et ihan heti pääse. Mielummin ettii huolella vaihtoehtoja eikä yritä kiireellä tehdä päätöstä.


    • kolmaspiste

      Tuntematta paremmin yritystänne ja tarpeitanne ohjelmistolle on vaikea sanoa miten joku ohjelma sopii. Eri valmistajien sofat ei toimintaperiaatteeltaan lopulta paljoa eroa, kannattaa varmistua toimittajan osaaminen myös käyttöönotossa. Ja varmistua, että ohjelman takana olevan yritys on vakavarainen ja ohjelmilla on jatkuvuus.

    • tj

      Lemonsoft on ainakin selkeä käyttää, ja muokkaustoiminnot erityistä plussaa! Ei enää korjaustositteita!

      • Ohjelma-Aitta

        Asiakkailta tulleen palautteen perusteella ohjelmisto on monipuolinen, helposti omaksuttava ja käyttöliittymältään selkeä.
        Riippuu paljon ohjelmiston toimittajan osaamisesta, miten käyttöönotto saadaan tehtyä. Järjestelmä on jo niin laaja, että passelin tapainen "tossa on CD, lopusta selviätkin itse" käyttöönotto ei onnistu.
        Ohjelma edustaa MSn ohjelmointitekniikan viimeisintä tekniikkaa


      • NET-vaivaiset softat
        Ohjelma-Aitta kirjoitti:

        Asiakkailta tulleen palautteen perusteella ohjelmisto on monipuolinen, helposti omaksuttava ja käyttöliittymältään selkeä.
        Riippuu paljon ohjelmiston toimittajan osaamisesta, miten käyttöönotto saadaan tehtyä. Järjestelmä on jo niin laaja, että passelin tapainen "tossa on CD, lopusta selviätkin itse" käyttöönotto ei onnistu.
        Ohjelma edustaa MSn ohjelmointitekniikan viimeisintä tekniikkaa

        >Järjestelmä on jo niin laaja, että passelin tapainen "tossa on CD, lopusta >selviätkin itse" käyttöönotto ei onnistu.

        Kyllä laajakin ohjelma voi silti olla helppoa asiakkaan itse asentaa ja ottaa ainakin perustoiminnoiltaan käyttöönsä.

        Jos ohjelma toisaalta on alun perin toteutettu niin että se tarjoaa ensimmäiseksi ja päällimmäisenä kaikenlaiset peruskäytönkin vaatimat vaikeat konfiguroinnit, ka muut erilaiset kyselyt ja perustukset, niin helpostakin ohjelmasta voidaan tehdä vaikea.

        En pidä minään kovin hyvänä meriittinä ohjelmalle, ainakaan PK-sektorilla, sitä että ohjelma väistämättä vaatii ukon tulemaan erikseen softaa asentamaan. Ja sitten vielä kouluttamaan, ennen kuin voidaan ja opitaan lainkaan käyttämään.

        > Ohjelma edustaa MSn ohjelmointitekniikan viimeisintä tekniikkaa

        Nuo Microsoftin uudimmat NET-alustan päälle tehdyt viritykset ovat aika oikukkaita. Samoin SQL-Serverin asennus ja ylläpito sekin vaatii jo oman asiantuntijansa.

        Netin kautta Windowsiin automaattisena tulevat Windows-päivitykset voivat rikkoa milloin minkäkin kohdan näistä himmeleistä, ja asiantuntijaa tarvitaan apuun.

        Siinä mielessä tuolle MS-alustalle tehdyt ohjelmat eivät oikein ole mitään alle 10 hengen pikkuorganisaatioiden ohjelmia. Pitää olla ulkoa ostettu ylläpito jo pitämässä järjestelmiä toimintakunnossa, vuodesta toiseen.


      • ....................
        Ohjelma-Aitta kirjoitti:

        Asiakkailta tulleen palautteen perusteella ohjelmisto on monipuolinen, helposti omaksuttava ja käyttöliittymältään selkeä.
        Riippuu paljon ohjelmiston toimittajan osaamisesta, miten käyttöönotto saadaan tehtyä. Järjestelmä on jo niin laaja, että passelin tapainen "tossa on CD, lopusta selviätkin itse" käyttöönotto ei onnistu.
        Ohjelma edustaa MSn ohjelmointitekniikan viimeisintä tekniikkaa

        "Ohjelma edustaa MSn ohjelmointitekniikan viimeisintä tekniikkaa"

        Ei muuten edusta! Tarkista tuolta mikä on tämän vuosituhannen tekniikkaa:

        http://www.microsoft.com/dynamics/fi/fi/products/ax-overview.aspx


      • Ei v*tussa.
        Lemonsoft on sekä ruma ja vaikea käyttää.


    • Konsuuultti

      Kyllä melkein minkä tahansa PK-sektorin ohjelmiston asentaa puoliamatööri viimeistään tunnin ohjeiden luvun kanssa. Ongelma vain on että pienikin ajattelemattomuusvirhe saattaa aiheuttaa pitkäjuoksuisia ongelmia ja niitä on kyllä nähtykin. Ne jotka tarvitsevat Passelia "isompaa" softaa hyötyvät ammattilaisen tekemästä asennuksesta varmuudessa ja vielä myös ns. takuu puolen asioissa. Sitä voisi kutsua tietyn laiseksi vakuutukseksi.

      Toinen mihin ammattilaisia monesti tarvitaan on ohjelman saattamisessa sopivaksi prosessiltaan, niin että se tukee nimen omaan asiakasyrityksen toimintoja mahdollisimman tehokkaasti. Lisäksi vanhojen tietojen siirto uudempaan ohjelmaan helposti vaatii apua.

      Kuitenkin harvempi alle 10 hengen organisaatioista tarvitsevat viimeisen päälle hiottua softaa (tietysti toimialasta riippuen) ja viimeisen päälle hiottua it-infraa.

      On totta että palvelimen automaattiset päivitykset saattavat joskus olla ongelma MS-alustalla pitkässä juoksussa. Jokaisella eri palvelinalustalla ja tietokannalla on omat ongelmansa.

      Monesti näkee yrityksiä, joilla on eri ikäisiä ja erilaisia tietokoneita toimistolla ja se monesti ihmetyttää. Pitkässä juoksussa kustannustehokkainta on hankkia sopiva ylläpito, kaikille samat koneet ja kun joku kone on ongelmissa niin ylläpidolta uusi samanlainen mylly vain peliin ja siihen replikoidaan standarditiedot. Koko prosessi menee nopeasti ja työntekijä on pikaisesti taas töitä tekemässä. Useasti on tullut vastaan että työntekijä on pitkään toimettomana tai toimii hyvin hitaalla koneella ja siitä syntyy aika suuret kustannukset yritykselle tuottamattomasta työstä.

      • Konsuuultti

        Sen voisi lisätä Lemonsoft on hyvä ja toimiva softa. Hyvä asiakaspalvelu ja kehittyy nopeasti. Mutta ei tosiaan ole ainoa softa markkinoilla, jonka voi kategorisoida hyväksi. Kaikilla niillä on omat ongelmansa ja toinen sopii toisenlaiseen yritykseen paremmin kuin toinen. Voi selkeästi huomata erilaisia painotuksia ohjelmistoissa. Monesti on että ohjelmoinnissa tehdään ratkaisuja, jotka tukevat toisenlaisia toimintoja tehokkaasti, mutta tämä taas aiheuttaa ongelmia toisiin toimintoihin. Osittain tähän myös pohjautuu sanonta että parasta ohjelmaa ei ole olemassakaan.

        Visman ohjelmat ovat ainakin huhujen puolesta kärsineet lähiaikoina aikaisempaa heikommasta tuesta ja tuotekehityksestä. Sen lisäksi päivitysten hinnakkuus on ollut huomattavasti aikaisempaa korkeampaa. Jos tuo pitää paikkansa, niin Liinos Visman ohjelmana voi kärsiä samasta. Mutta en tuosta mitään faktaa uskalla mennä sanomaa. Talona Visma on kuitenkin aika iso ja resursseja löytyy oletettavasti pitkälle tulevaisuuteen.

        Jos Jesse kertoisit hieman minkälainen yritys sinulla on niin olisi hieman helpompi kommentoida Lemonsoftin toimivuudesta yrityksellesi.


      • Erppi konsultti
        Konsuuultti kirjoitti:

        Sen voisi lisätä Lemonsoft on hyvä ja toimiva softa. Hyvä asiakaspalvelu ja kehittyy nopeasti. Mutta ei tosiaan ole ainoa softa markkinoilla, jonka voi kategorisoida hyväksi. Kaikilla niillä on omat ongelmansa ja toinen sopii toisenlaiseen yritykseen paremmin kuin toinen. Voi selkeästi huomata erilaisia painotuksia ohjelmistoissa. Monesti on että ohjelmoinnissa tehdään ratkaisuja, jotka tukevat toisenlaisia toimintoja tehokkaasti, mutta tämä taas aiheuttaa ongelmia toisiin toimintoihin. Osittain tähän myös pohjautuu sanonta että parasta ohjelmaa ei ole olemassakaan.

        Visman ohjelmat ovat ainakin huhujen puolesta kärsineet lähiaikoina aikaisempaa heikommasta tuesta ja tuotekehityksestä. Sen lisäksi päivitysten hinnakkuus on ollut huomattavasti aikaisempaa korkeampaa. Jos tuo pitää paikkansa, niin Liinos Visman ohjelmana voi kärsiä samasta. Mutta en tuosta mitään faktaa uskalla mennä sanomaa. Talona Visma on kuitenkin aika iso ja resursseja löytyy oletettavasti pitkälle tulevaisuuteen.

        Jos Jesse kertoisit hieman minkälainen yritys sinulla on niin olisi hieman helpompi kommentoida Lemonsoftin toimivuudesta yrityksellesi.

        Lemonsoft on ihan paska ohjelma. Täynnä bugeja, toimii yhtä nopeasti kuin kirjoituskone. Lisäksi yhtiön taustaklikin sotkut ovat melkoisia. Ohjelmiston kehitys tuskin tulee onnistumaan kaltereiden takaa

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9732589

        Kannattaa mieluummin ostaa aito toiminnanohjausjärjestelmä. Lemonsoft on yhtä lähellä sitä kuin kirjoituskone.


    • Erppi konsultti

      Sen voisi vielä lisätä, että Lemonsoftin pääsuunnittelija ja koko koodaritiimi ovat ammattitaidottomia.

      Eivät todellakaan ole Lemonsoftin pojat koodausta koulunpenkillä opiskelleet. Valitettavasti se kyllä näkyy.

    • Lemonkäyttäjä 6 kk

      Jos käyttää vain perustoimintoja niin Lemonsoft on ok. Meillä Lemonsotf käyttössä jo puolivuotta eikä viekäkään toimi kunnolla. Ei olisi kannattanut vaihtaa Visman Novasta pois.

    • Lemon ja Nova

      >Jos käyttää vain perustoimintoja niin Lemonsoft on ok. Meillä Lemonsotf >käyttössä jo puolivuotta eikä viekäkään toimi kunnolla. Ei olisi kannattanut >vaihtaa Visman Novasta pois.

      Voisitko hiukan tarkentaa että mihin asiaan liittyviä ongelmia nuo ovat olleet?

      Onko ongelmia esim.
      --järjestelmän tietojen oikeellisuuden kanssa (osaa esim. laskea alvit ja katteet ja varastosaldot oikein)
      --verkkojen ja systeemin pystyssä pysymisen kanssa
      --raporttien ja niiden toiminnan kanssa
      --nettiyhteyksissä
      -- vai mihin liittyviä vaikeuksia ja asioita??

      Tämä vain siksi, että saatathan yhtä hyvin olla vain Novan myyntimies joka täällä käy umpimähkäisellä sanomisella hiukan tuikkaamassa kilpailijaa.

      Toisaalta Novastakin on ollut täällä kerrottu vuosien aikana aika huonoja käyttäjäkommentteja. Aika monilla on sanomista Visman hintapuoleen ja veloituksiin, ja vastaavasti sillä rahalla saatavan tuotetuen laatuun.

      • lemon ja lemon

        Saatathan yhtä hyvin olla joku lemonsoftinpääsuunnittelija tai koodari.

        Tämä vain ihan siksi, että saatathan olla täällä haukkumassa kilpailijaasi, kun et itse osaa koodata toiminnanohjausjärjestelmää niin että se myös toimisi.


    • Softasta

      Samaa mieltä. Lemonsoft on OK peruslaskutuksessa yms.

      Mihinkään vaativiin ympäristöihin ja tehtäviin se ei huonon toimivuutensa takia sovellu.

      Meille ohjelmiston myynyt kaveri väitti, että Novan tuotekehitys päättyy. Myöhemmin saimme tietää, että se ei ollut totta.

      Todennäköisesti vaihdamme Lemonsoftin pois piakkoin.

      • Ostit lemonsoft?
        tulit huijatuksi...

        sorry vaan.


    • Kaatuuko

      >Mihinkään vaativiin ympäristöihin ja tehtäviin se ei huonon toimivuutensa takia sovellu.>

      Kertokaa nyt joku hiukan vinkkiä, että mitä se Lemonsoftin sanottu huono toimivuus käytännössä oikein tarkoittaa. Kaatuileeko ohjelma monta kertaa päivässä, vai miten se ilmenee?

      Oma PaintShop grafiikkaohjelmani kaatuilee säännöllisesti, jos sillä seivaa saman kuvan vaikka 10:nä eri versiona, ja pariin eri fomaattiin. Olen vaan oppinut sietämään ja elämään tämän vaivan kanssa. Koska tällä tutulla ohjelmalla saan hommani lopulta kuitenkin nopeimmin tehtyä, kuin kokonaan uuden opetteleminen. Ja koska tämä kuitenkin on vanha ilmaisversio, ja hommat pääosin kotihommia.

      Mutta kaatuilevat ohjelmat ovat kyllä pääosin raivostuttavia. Kaupalliselle versiolle en kaatuiluja sietäisi.

    • Hiukan vinkkiä

      On se kaatunutkin aika usein. Lisäksi se on meillä hukannut järjestelmään syötettyjä tietoja. Ohjelmiston käyttöliittymä ei ole looginen ja se on aika hankala normaali hmisen omaksua. Katsos myyjä voi tällöin kyydä koulutusta monilla tuhansilla.

      Systeemi ei pysy pystyssä eikä taivu jos vaativampaa käyttöä ajattelee. Ohjelmaon kuitenkin MS:n .net työkalujen pohjalta kyhätty viritys, jonka suunnittelufilosofia on matkittu olemassa olevista systeemeistä. Ajattelutapa on nykypäivänä vanhentunut. Sen voisi vielä lisätä, että ohjelma vaatii mm. sql serverin, jonka häiriöt saattaa milloin vain kaataa koko korttitalon. Sql serverin säätämisen omaksuminen vaatii omien koulutusten käymisen.

      Jos tarvitsee vain esim. laskutusohjelmaa, niin jotain vastinetta rahoillensa lemonsoftistakin saa. Mutta jos vähänkin vaativampaa käyttöä ajattelee niin lemonsoftissa kyllä rahaa joutuu laittaan palamaan.

      • persaukiset ostajat

        Mistä saa sellaisen ohjelman joka on miltei täydellinen ja huippuhyvä?
        Passeli, Nova, Lemonsoft ... niitä on myyty paljon, ei kai ne voi olla mitään täysin susia?


    • Karmee duuni edes

      Kaikista noista löytyy arvostelijansa, esim. TV:stä tuttua Passeliakin on haukuttu rahastisautomaatiksi täällä ja useilla muillakin saiteilla.

      Paljonko sulla ylipäätään on rahaa käytössä tuohon hommaan? Toinen juttu on että mitä ovat ne ohjelman ominaisuudet joita tarvitset.

      Aikaa vievä hommahan on alkaa tutkia vaikka kolmea loppusuoralle päässyttä eri ohjelmapakettia loppusuoralla. Että mitenkä ne hommasta selviäisivät, miten kätevä niitä on käytellä, paljonko ylläpito- ja tukitoimet maksavat jne.

      Mitä enemmän ominaisuuksia listataan olevan olemassa ohjelmassa, sitä laajempi se myös on. Kankeampi käytellä päivittäisiä perushomiakin tehdessä ja kalliimpi ylläpitää, minkäänlaisia omia modifointeja ei kenties saa ohjelmaan rahallakaan jne.

      Esimerkkinä vaikka joku maailmanlaajuonen SAP paketti. http://www.sap.com/finland/index.epx
      Se kenties tosiaan sisältääkin "kaiken mahdollisen",mutta se on samalla järjettömän hintainen. Tolkuttoman kankea käytellä, ja vaatii ylläpitoon täyspäivähenkilön tai pari.

      Just tämä loppupään työläs, ohjelmien käytännössä kokeilemalla vertailu, (ei siis esitetekstien lukeminen), se kuitenkin ratkaisee mikä ohjelma homman parhaiten hoitaa.

      Saattaa olla että markkinoilta löytyykin joku viidesosahintainen ohjelma, jossa on kaikki tarvittavat keskeiset hommat olemassa, ja sillä homma parhaiten hoituu.

      Mutta see miten tämän ohjelman tarjokkaiden joukosta löytää, niin se onkin se temppu.

    • Susi jo syntyessään

      Ihan oikeilla jäljillä olet. Kyllä ne vaan voivat olla täysiä susia ja osa todella sitä on.

      Ohjelman kans joutuu todella töihin jos aikoo saada sen toimimaan. Ja rahapussi kevenee kovasti. Ei kannata kokeilla.

    • 13

      En tiedä onko teille ratkaisu mutta ensin palkkaisin taloon koodarin joka ymmärtäisi ensimmäisestä oireesta mistä on kysymys. Maksaisi noi 50 000 euroa vuodessa mutta pystyisi toteuttamaan ja ratkomaan ongelmat tarvittaessa koodaamalla itse.

    • Baron Saturday

      Itse olen käyttänyt Pupesoftia jo parinvuoden ajan ja itselläni se on toiminut kuin unelma. Asennus sujuu moitteetta jos osaa Linuxia. Kohta kohdalta kun tekee ohjeiden mukaan, niin ei mitään ongelmaa. Suurin urakka oli syöttää excelistä tuoteluettelo sisälle ja toimittajat. Taisi siinä kestää kaikki ne 2 minuuttia.

      Pupesoft on selainpohjainen, ja erittäin nopea. En ole keksinyt omassakäytössä mitään valittamista. Nykyään kun sen kehitys tapahtuu GitHub:issa niin pääsee kokoajan katsomaan ja tutkimaan mitä ominaisuuksia sinne tulee. Ja jos itse löytää jonkun bugin, sähköpostiä Pupesoftin helppariin. Vastaus tulee 1-2 päivän sisällä ja homman on korjattu jo ennenkuin tulee vastaus.

      Jos olisin ottanut aikoinaan Passelin tai Lemonsoftin, olisin ollut konkurssissa vuosia sitten.
      Siksi suosittelen Opensource Pupesoftia jo senkin takia.

      • töissä jo 40 vuotta

        Samoin täällä Pupesoft. Erittäin mukava ohjelmisto käyttää. Meillä ostettuna palveluna, mutta silti huomattavasti edullisempi kuin Lemon, Visma tms...
        Eikä meillä edes ole atk-ihmisiä töissä, joten tällaiset "vanhat jäärätkin" osaa tuota käyttää.


    • I love you pupesoft

      Aivan.

      Tämä osoittaa, ettei todella tarvitse maksaa 50.000 euroa lemonsoftin ohjelmahemmoille tai muillekaan. Ja saa paremman softan ilmaiseksi.

      Excellent.

      • 23

        Pupesoft on varmaan ihan ok mutta harvassa on yrittäjähemmot joilla on Linux hanskassa. Joten kyllä sen käyttöönotosta silloin kannattaa maksaa avaimet käteen periaatteella. Arvelisin noin kuukauden työ 10 000 euroa. Mutta suomalainenhan ei palvelusta makssa. Hyväähän ohjelmassa on että ei ole kalliita vuosilisenssejä.


      • erp tutkija

        lemonista saa käyttöönsä ilmaisen demon, jolla voi oikeasti todeta toimiiko vaiko ei. Tehkääpä se ensin ja kommentoikaa sitten faktoihin perustuen. Kokemukseni mukaan toimii loistavasti ja luotettavasti ja sopii useille toimialoille.


      • Tietoa on
        erp tutkija kirjoitti:

        lemonista saa käyttöönsä ilmaisen demon, jolla voi oikeasti todeta toimiiko vaiko ei. Tehkääpä se ensin ja kommentoikaa sitten faktoihin perustuen. Kokemukseni mukaan toimii loistavasti ja luotettavasti ja sopii useille toimialoille.

        Millä referensseillä sinä muka faktoihin vetoat ? Et taida todellakaan tietää mistä puhut.

        Meillä on ollut kuule ko. ohjelma käytössä yli vuoden ja tiedän erittäin hyvin miten se (ei) toimii.

        Taidat olla joku lemonsoftin myyntipäällikkö.

        Sinua taitaa vain harmittaa että Lemonsoft menettää räjähdysmäisesti markkinoita kilpailijoidensa nykyaikaisten ratkaisujen takia.


      • erp tutkija kirjoitti:

        lemonista saa käyttöönsä ilmaisen demon, jolla voi oikeasti todeta toimiiko vaiko ei. Tehkääpä se ensin ja kommentoikaa sitten faktoihin perustuen. Kokemukseni mukaan toimii loistavasti ja luotettavasti ja sopii useille toimialoille.

        Ja näkee että lemonsoft EI toimi.


      • Lemon = maanantaikappale
        erp tutkija kirjoitti:

        lemonista saa käyttöönsä ilmaisen demon, jolla voi oikeasti todeta toimiiko vaiko ei. Tehkääpä se ensin ja kommentoikaa sitten faktoihin perustuen. Kokemukseni mukaan toimii loistavasti ja luotettavasti ja sopii useille toimialoille.

        Semottiin meillekin ja luvattiin kaiken toimivan myyntitilanteess hyvin. Eipä sitten toimikaan elävässä elämässä ja Lemonsoftin (= suomennettuna "sekundasoftin" lemon= sekunda) myyjä ei muista lupauksiaan, kun kaupat on tehty. Pysykää kaukana tästä!!!


    • useimmat suomalaiset kirjanpito ohjelmat ovat huonot.
      Mutta, lemonsoft on huonoin niistä, taatusti.

      Käytän itse Libreoffice calc,
      ymmärtää kaiken mitä tapahtuu ja ei ole idiottisia asetuksia ja automaattista hevonp*skaa.

    • .net

      Minustakin Lemonsoft on kusisin himmeli, mitä on erppipuolella koskaan kokeiltu.

      Aiheuttaa jatkuvasti .net framework virheitä. Hirveää ajanhukkaa.

      Voi olla, että se perustuu microsoftin uusimpaan tekniikkaan mutta tekijät eivät ainakaan osaa sillä ohjelmaa kyhätä.

      Jos joku kehuu ohjelmaa, ÄLKÄÄ USKOKO!

    • Asioihin puuttuja

      Hyvin usein erp-käyttöönotoissa vaikuttaa myös se kuinka paljon asiakas on valmis ostamaan koulutus- ja käyttöönottopäiviä ja kuinka ammattitaitoisia kouluttajat ja käyttöönottajat ovat. Näistä jos toinen mättää, niin ollaan jo heikoilla hangilla.

      Hyvä ja laadukaskin ohjelmisto saa toimimattoman ohjelmiston leiman jos asiakas ei osaa käyttää ohjelmaa tehokkaasti tai käyttöönottoa ei ole tehty hyvin. Tämä on tullut vastaan varmaan kaikissa ohjelmissa jopa suurilla yrityksillä, jotka ovat ottaneet Sappia, Navisionia jne. käyttöön.

      Järjestelmähankinnoissa kannattaa antaa siis painoarvoa käyttöönotolle ja koulutukselle vähintään yhtä paljon kuin itse ohjelman ominaisuuksille.

      • nav_pääkäyttäjä

        Kuulin tässä tarinan, että Lemonsoft laskee liikkeelle testaamattomia versioita. Joku muutaman kuukauden takainen päivitysversion testaus oli jätetty asiakkaille. Iso muutos oli pysäyttänyt yrityksien toimintoja... Ei niin hirvittävän halvaksi tuleva järjestelmä...

        Mitä järkeä on ostaa koulutuspalveluja tuon tason osaajilta? Kyllä yrityksillä on itselläänkin erp-osaamista ja ne osaavat etsiä ja vaatia ohjelmista oikeita toimintoja. Kyselemällä näistä Lemonsoftilta saa kuuleman mukaan itse kertoa miten se ohjelma on luultavammin tarkoitettu toimivaksi.

        Noilla referensseillä ei kannattaisi myydä sitä hevonp***abingoa.


    • Sudet järjestelmät

      > Hyvä ja laadukaskin ohjelmisto saa toimimattoman ohjelmiston leiman
      > jos asiakas ei osaa käyttää ohjelmaa tehokkaasti

      Valtionhallinnolla on kasapäin noita ohjelmia joita ei ole vuosikymmenen yrittämisen jälkeenkään saatu toimimaan. Terveydenhoidon, Puolustusvoimien, Verohallinnon jne alueilla.
      Käyttäjät sanovat että ne ovat vaan aivan liian raskaita ja kankeita käyttää. Monilla eri järjestelmällä ja eri ruuduilla jatkuvaa pomppimista. Vaikka ihan normaalin lääkärin vastaanottokäynnin aikana.

      > Järjestelmähankinnoissa kannattaa antaa siis painoarvoa käyttöönotolle
      > ja koulutukselle vähintään yhtä paljon kuin itse ohjelman ominaisuuksille.

      Tämä on sellainen huonon järjestelmämyyjän vakioselitys asioille, selitys sille miksi ei systeemit toimi. Kun ei ole muka asiakas tilannut riittävästi koulutusta, ja vielä uutta jatkokoulutusta järjestelmälle.

      Ihan oikeasti, nuo Valtionhallinnon epäonnistuneet järjestelmähankkeet eivät korjaannu sillä vaikka väkeä on lisäkoulutettu kuinka paljon tahansa.
      Käytön vaikeus ja näytöillä pomppimisen ongelma ei eillä poistu, silloin kun järjestelmä on susi.

      Sama on asia yritystenkin järjestelmien puolella. On huonoja ja kökköjä ja sitten on hyviä ja käyttökelpoisia.
      Niistä huonoista ja kankeista ei saa edes isollakaan lisäkoulutuksella käteenkäypää ja hyvin toimivaa yrityksen järjestelmää.

    • Saas ohjelma

      Yks tapa päästä selville ohjelman toimivuudesta OMAAN toimintaan on kysyä myyjältä, että millaisilla muilla firmoilla on käytössä. Me hankittiin noin vuosi sitten ohjelmaa ja katsottiin tuo lemonsoftikin, niin ei se myyjä suostunut antamaan kenenkään meidän kaltaisen yrityksen tietoja, vaikka kysyttiin. Katsottiin pari muutakin vaihtoehtoa ja niillä oli meidän tapaisia asiakkaina, mikä oli hyvä. Vierailtiin parissakin yrityksessä ja saatiin kuulla niitten oikeitten käyttäjien kokemuksia. Se oikeastaan ratkaisi, kun nähtiin mitä on ja pystyttiin sitten varautumaan mitä oikeesti on tulossa. Eikä pelkästään myyjän sepityksiä. Mun mielestä kannattaa kysyä asiakkailta jos pääsis käymään ja katsomaan.

      • 0kj

        Kandee kysellä kokemuksia myös muilta käyttäjiltä kuin myyntimieheltä. Säästyy monelta vaivalta.

        Lemonsoftin myyntimiehet on aika hanakoita haukkumaan muita ohjelmia. Toisaalta eivät halua esitellä tyytyväisiä asiakkaitaan. Onkohan niitä?


      • HenkkaL

        Kantsii myös ihan ensin ottaa google käteen ja etsiä löytyykö omalle toimialalle sopivaa vaihtoehtoa ennenkun näitä yleisohjelmistoja kattoo


    • Jo kokemusta

      Valitessa järjestelmää kannattaa pyytää kokeilutunnukset ja tehdä ihan pienimmätkin asiat hyväksyntään asti. Ellei saa tunnuksia ja pääse kokeilemaan, se kertoo laadusta oleellisen. Kokeilemalla selviää ohjelmien käyttömukavuus näppärästi ja voi sitten jakaa kokemuksia. Myyntimies on "kenen leipää syöt sen lauluja laulat"-periaatteella. Asiakas on oman onnensa seppä tai sitten kisälli.

    • Lemonin kassavirta

      (Yrittäjien Firma-lehti 1/2013)
      Lemonsoft Oy
      -Liikevaihto 3.3 miljoonaa euroa
      -Lähes 1000 asiakasorganisaatiota
      -Keskimääräinen kaupan arvo 14.000€
      -Ohjelmiston vuosittainen ylläpito 15% lisenssihinnasta

      Kestolaskulla laskien Ylläpitosopimuksista tuleva rahasumma on:
      1000 asiakasfirmaa * 14.000 € * 15% = 2.1 miljoonaa euroa.

      Aikas mukavan tuntuista perustuloa, 2.1 miljoonaa. Tällaisena vaikeahkona talouden aikana.

      Ei näämmä oikeen mitään ihan alkavalle firmalle soveltuvan tuntuista ole tuo Lemonsoftin hinnoittelu.

      • dadasdsad

        Joo, mun silmiin pisti myös Firma -lehdestä tuo Lemonsoft. Sehän oli perustttu 2006 ja hinnoittelu tota tasoa ja asiakkaat siirtyneet tuohon ohjelmaan niinkuin heti kun viritys on ollut valmis.


    • JusJos

      Novan kopio.

    • Tyytyväinen käyttäjä

      Itse olen käyttänyt Lemonsoftia nyt muutaman vuoden ajan. Tykkään tosi paljon! On looginen, selkeä ja minun mielestäni myös mukavan näköinen ohjelma. Ja tykkään myös siitä että ohjelmaa oikeasti kehitetään, eikä se ole jumahtanut mihinkään kivikaudelle.

      Meillä on myös erittäin hyvä Lemonsoft tuki. Joka hoiti ohjelman asennuksen alusta loppuun asti, sekä koulutuksen ja nyt tuen. Henkilökohtaista palvelua. Rehellisesti myi tuotteen kertoen sen hyvät ja huonot puolet. Pieni IT-alan palvelutalo Vantaalta.

      • Roope_pku

        Käytämme Lemonsoftia tuotantomme koordinointiin ja siihen tuo on aivan onneton tekele. Tuo on idealtaan ihan ok, mutta jostain syystä niinkin oleellinen asia kuin MRP-laskenta ontuu ja pahasti. Tänäänkin ongelmana oli tuotannon jäännöserän raportointi valmistuneeksi. Aiemmin valmistuneita oli 59 kpl ja nyt piti valmistaa puuttuva 60. tuote. Raportoimme sen normaalisti, valmistuneita oli sen jälkeen 60, mutta materiaalikulutus vastasi kappalemäärää 59 59 kpl...

        Helpdesk Vaasassa ei tiedä tuotannosta yhtään mitään, sieltä pyydetään yleensä ruutuprinttejä ja lopulta tietokantakopio. Sitten vastaukseksi saadaan, että emm saaneet selville mitään, ota uudelleen yhteyttä jos ongelma uusiutuu.

        Asiakaspalvelu ja jopa johtoportaan käytös on ylimielistä ja asiakasta halventavaa. Keskustelin hiljattain erään toisen samojen ongelmien kanssa painivan tuotantopäällikön kanssa ja kokemus oli täsmälleen sama. Ovat nöyränä pahoittelemassa ja kertovat satsaavansa jatkossa asiakaspalveluun, mutta sitten kun osaaminen loppuu ja sinne esittää liian osuvia kysymyksiä niin yhteydenpito loppuu kuin seinään.

        Suosittelen lämpimästi esim. Microsoftin NAVia tai vaikkapa OpenERP:iä. Lemonsoftin hankkiminen on kuin ampuisi itseään jalkaan.


      • GKuusinen

        Ko. ohjelman puolustajat eivät ole hirveästi avanneet omaa toimintaansa. Millaisessa käytössä esim. sinä tuota pyörität? Onko pelkkää osto- ja myyntitoimintaa varastointia? Miten on tuotannon ja projektinhallinnan laita? Jos käytät niin onko asiakas- vai varasto-ohjautuvaa tuotantoa? Käytätkö moniportaisia tuoterakenteita? Käytätkö kuormitukseen? Otatko jälkilaskelmia? Miten paljon varastotapahtumia päivässä? Jne. jne.

        Allekirjoitan tuon alla olevan Roopen kokemukset täysin!


      • Todella_kypsynyt
        Roope_pku kirjoitti:

        Käytämme Lemonsoftia tuotantomme koordinointiin ja siihen tuo on aivan onneton tekele. Tuo on idealtaan ihan ok, mutta jostain syystä niinkin oleellinen asia kuin MRP-laskenta ontuu ja pahasti. Tänäänkin ongelmana oli tuotannon jäännöserän raportointi valmistuneeksi. Aiemmin valmistuneita oli 59 kpl ja nyt piti valmistaa puuttuva 60. tuote. Raportoimme sen normaalisti, valmistuneita oli sen jälkeen 60, mutta materiaalikulutus vastasi kappalemäärää 59 59 kpl...

        Helpdesk Vaasassa ei tiedä tuotannosta yhtään mitään, sieltä pyydetään yleensä ruutuprinttejä ja lopulta tietokantakopio. Sitten vastaukseksi saadaan, että emm saaneet selville mitään, ota uudelleen yhteyttä jos ongelma uusiutuu.

        Asiakaspalvelu ja jopa johtoportaan käytös on ylimielistä ja asiakasta halventavaa. Keskustelin hiljattain erään toisen samojen ongelmien kanssa painivan tuotantopäällikön kanssa ja kokemus oli täsmälleen sama. Ovat nöyränä pahoittelemassa ja kertovat satsaavansa jatkossa asiakaspalveluun, mutta sitten kun osaaminen loppuu ja sinne esittää liian osuvia kysymyksiä niin yhteydenpito loppuu kuin seinään.

        Suosittelen lämpimästi esim. Microsoftin NAVia tai vaikkapa OpenERP:iä. Lemonsoftin hankkiminen on kuin ampuisi itseään jalkaan.

        Tuo OpenERP on minulle uusi tuttavuus. Onko kenelläkään siitä lisätietoja? En haluaisi pelkkiä myyntimiesten puheita. Onko esim. heikkouksia? Onko alkutekijöissään? Kustannukset jos joutuu käyttämään? Vaatiiko ulkopuolista apua?

        Olen nimittäin hankkiutumassa Lemonsoftista eroon.


    • ERPPI-FANTTI

      http://www.lemonsoft.fi/blogit/lunta-tuli-tupaan-mutta-ruusujakin-saatiin

      Lunta tuli tupaan, mutta ruusujakin saatiin

      "Lemonsoftin johtoryhmä käsitteli nöyrin mielin ja jalat maassa saadut palautteet. Lunta tuli tupaan, mutta ruusujakin saatiin. Rakentava palautehan on parasta mitä voimme saada. Sen pohjalta tulemme kehittämään niin tuotettamme, palveluita kuin yritystämmekin yhä enemmän asiakkaidemme arjen avuksi"

    • Jaajo

      Meidän pikku firmalla on myös jonkin aikaa ollut Lemonsoft ohjelmisto käytössä. Alussa oli tietenkin kaikki uutta ja helpdesk tuli tutuksi mutta ainakin itse olen saanut sieltä aina samantien vastauksen ja ystävällistä palvelua.Tuotantoa ei tosin ole käytössä, joten sen puolesta vaikea sanoa mitään.

    • Kimmo L

      lemusoft ei sovellu tuotantoon ja todella huonosti urakointi toimintaan surkea tekele ei kannata haaskata rahaa ja aikaa.

    • toy1

      Like a idom says Buy A Lemon...

      To purchase a software that constantly gives problems or stops running

    • Tilitoimisto

      En suosittele. Ohjelma ei toimi, ei voi tulostaa esim. HP:n tulostimiin. Lukematon määrä pikku bugeja, helpdesk ei ymmärrä asiakkaan tarpeita ja sitä, että ohjelmaa pitäisi oikeasti pystyä käyttämään erilaisiin tarpesiin, mihin toiset ohjelmat pystyy automaattisesti.

      Eivät suostu korjaamaan ilmiselviäkään virheitä ja mm. raporttipohjat ovat riittäviä vain todella pienen yrityksen tarpeisiin.

      Työtuntien takia tulee erittäin kalliiksi ohjelmaksi, koska ohjelmaa ei tahdo saada tekemään perusjuttujakaan kunnolla. Osasta toiminnoita on jopa pakko luopua ajankäytön takia.

      • Ralf_T

        Ihan samaa mieltä. Bugeja täynnä. Ne luvataan sitten korjata joskus kuukausien päästä seuraavassa päivityksessä... Lupauksia ei sitten pidetä tai tilkkutäkki repeää jostain muusta kohdasta.

        Jos tuo ohjelma toimii moitteetta ammattikäytössä niin liiketoiminta ei ole kovinkaan monimutkaista.


    • JJsaSDasd

      Taitaa epätoivoiset kilpailijat täällä haukkua Lemonia, joka on menestynyt. Meillä Lemon käytössä, ja ei mitään huonoa sanottavaa. Ostin Lemonin Basesoft Oy:stä, ja sieltä saa aina ja heti neuvoa, jos ei osaa käyttää ohjelmaa.

      • Roopert

        Viimeksi kun haukuin Lemusoftia jollekin ohikulkijalle niin kuulin ihan samanlaisia kokemuksia tuttavaltaan (näytti jopa tuoreen tekstiviestinkin). Ongelmia oli mm. päivitysten kanssa. Päivitys oli hukannut osan datasta ja niiden palauttaminen oli ainakin sen viestin perusteella epävarmalla pohjalla.

        Ainakaan minä en ole kilpailija ja en ole enää epätoivoinenkaan kun uusi työnantajani käyttää NAV:ia.


    • Tampereen miäs

      Otin maahantuontiyrityksessä Pupesoftin käyttöön reilu puoli vuotta sitten. Ensin kysyin asennusta Devlabilta mutta heidän hinnoittelu hirvitti. Käyttöönotto olisi maksanut noin 18000 euroa. No kyseessä on open source ja PHP kokemusta löytyy itseltä niin otin softan omin voimin käyttöön. Käytän lähes kaikkia ominaisuuksia mitä Pupesta löytyy. Maventan sähköinen laskutuskin alkoi toimimaan pienellä säädöllä.
      Pupesta löytyy myös Magento -verkkokaupalle valmiit modulit jolla Magenton API:n kautta voi päivittää tuotetiedot tai vain hakea tilaukset.
      Mitään ei ole dokumentoitu ja jos ei ole koodauskokemusta niin arvaamalla on aika raskas selvittää ohjelman toiminta. Tähän mennessä 0 euron budjetti on pitänyt ja vuosimaksua ei ole.
      Työtunteja paloi mutta jos käyttöönotto olisi maksanut 18000 euroa ja ylläpito jotain 2000 euron luokkaa per vuosi niin olen tunneista saanut kohtuullisen korvauksen.

    • Alkavayritys

      Pupe otettiin meidän alkavassa yrityksessä käyttöön, kun kaverilla on hyviä kokemuksia.
      Ammattilaisen tekemä asennus alkavaan yritykseen 2-3 h ja ei vuosimaksua.

      • Lemoni on surkea!!!!!!!!

        Lemon on surkea. Ja palvelu pelkkää rahastusta. Todella heikko ohjelma! SaaS kaatuilee koko ajan. Tänään oli todella surkea päivä. Työntekijöiden päivästä puolet hukkaan, kun odotettiin että lemoni tai mikä demoni se olikaan käynnistyy. Argghh###


      • Lemon ei toimi
        Lemoni on surkea!!!!!!!! kirjoitti:

        Lemon on surkea. Ja palvelu pelkkää rahastusta. Todella heikko ohjelma! SaaS kaatuilee koko ajan. Tänään oli todella surkea päivä. Työntekijöiden päivästä puolet hukkaan, kun odotettiin että lemoni tai mikä demoni se olikaan käynnistyy. Argghh###

        Tällainen kirje tuli meille tänään, kun homma ei toiminut:


        Verkkoyhteysongelmia

        SaaS- ja Hosting-asiakkaillamme on tällä hetkellä verkkoyhteysongelmia, jotka estävät pääsyn palvelimelle.

        Vikaa korjataan parhaillaan Anvialla. Ilmoitamme välittömästi, kun verkkoyhteys taas toimii tai saamme muuta tietoa palveluntarjoajaltamme.


      • Pasi.A
        Lemon ei toimi kirjoitti:

        Tällainen kirje tuli meille tänään, kun homma ei toiminut:


        Verkkoyhteysongelmia

        SaaS- ja Hosting-asiakkaillamme on tällä hetkellä verkkoyhteysongelmia, jotka estävät pääsyn palvelimelle.

        Vikaa korjataan parhaillaan Anvialla. Ilmoitamme välittömästi, kun verkkoyhteys taas toimii tai saamme muuta tietoa palveluntarjoajaltamme.

        Anviahan on verkon ylläpitäjä. Ei kai sille Lemonsoftilla oikein voida muuta tehdäkään kuin pahoitella asiaa ja mahdollisesti vaihtaa palveluntarjoajaa, jos homma ei pelitä tarpeeksi hyvin...


    • ÄläHyväMiesTeeVirhettä

      Kannattaa miettiä erittäin tarkkaan ennen kuin hankkii tämän ohjelmiston ! Me kilpailutimme puoli vuotta sitten kaikki merkittävät ohjelmistotoimittajat, koska halusimme ulkoistaa taloushallinnon. Uuden ohjelmiston olisi pitänyt siis kyetä sujuvasti ja helposti toimimaan yrityksemme perusprosessissa (osto, varastointi, myynti) sekä taloushallinnon toiminnoissa. Lemonsoft vaikutti ohjelmistolta, joka pystyisi tehtävästä suoriutumaan, ilman että olisi pitänyt luoda rajapintoja useiden eri ohjelmistojen välille. Onko ohjelmisto hyvä, EI !!! En ole koskaan tavannut vastaavaa ylimielisyyttä ja ylilupaamista kuin kyseiseltä firmalta. Nyt jos olet harkitsemassa kyseistä ohjelmistoa niin mieti seuraavia asioita. Ohjelmisto on jäykkä ja ehdottomasti vanhentunut käyttöliittymältään. Myyjä lupaa että kaikki toimii kuin junan vessa, mutta jos et ole valmis maksamaan useita tuhansia euroja räätälöinnistä, niin tuskin toimii sellaisenaan yrityksesi tarpeeseen, ainakaan ilman sitä että muokkaat omat prosessit tarkasti ohjelmiston vaatimusten mukaisesti. Standardi raportit ovat ohjelmistossa aivan täyttä kuraa, itse olen rakentanut exceliin omat raporttipohjat, johon haen järjestelmästä tiedot XML-muodossa. Ongelma on siinä, että järjestelmä ei tulosta haluttua tietoa jäsennetysti.

      En suosittele, älä osta. Lupaan, että vituttaa parin kuukauden päästä ja se vasta sitten maksaakin.

      • Järkyttävää

        Samaa mieltä, myydään huippua ja saadaan paskaa. Saadaan raakaversio jota pitää itse rakentaa. Meille se hommattiin , käyttöönotto piti osaltaan saada jo käyttöön, mutta ohjelman, muokkaus vie aikaa ja sitä on rakennettu kuin iisakinkirkkoa, eikä loppua näy. Käytössä tosi aikaa vievä. Toivoisin todella, että ymmärettäisiin että katastrofin ainekset on suuret jos tämä järjestelmä otetaan käyttöön. Lemon softilla on ilmeinen tarkoitus, että ohjelmiston ostajat räärälöivät ohjelman ja sitten kohta myyvät räätälöityä versiota eteen päin. Esite on kyllä hieno ja paljon lupaava, mutta totuus on, että rakenna itse ja maksa meille. Tämä voi tuntua toimivalta jos on ennen tehnyt töitä Exelillä, mutta jos on tehnyt ikänsä toimivilla ohjelmilla tuntuu järkyttävältä siirtyä tähän räpellykseen.


      • Kiinnostaa_tuo

        Käytätkö pilvipalveluna (SaaS) Lemonsoftia vai oletteko ostaneet lisenssin ja asentaneet ohjelman omaan ympäristöön? Millaisia toimintoja pyörität ohjelmalla?


    • Tietäjä69

      Jos todella haluaa tietoa kyseisestä tai yleensä muustakakaan asioista niin ei varmaan kannata täältä kysyä mitään. Pyydä referenssi lista saman tyyppisistä yrityksistä jotka käyttää ko. Softaa ja mee käymään siellä ilman myyntimiestä.

    • Marko76_

      Meillä ollu käytössä muutaman vuoden, lopetettiin heti käyttö, kun päästiin 3v sopparista irti. Kaverit ruuvas softaa ensin pilvessä, sit se ostettiin ja asennettiin meidän omalle palvelimelle. Meidän piti maksaa lisensseistä mitä ei käytetty, haiskahti rahastukselta pitkin sopimuskauden jatkuvasti, asiakaspalvelu oli välillä ihan hyvä, mutta pääsääntöisesti kyllä ihan paska suoraan sanottuna. En voi suositella toistaseks lainkaan, en tiiä kenelle toimis hyvin.

    • AivanJärkky

      Aivan järkyttävä sekasotku. On kuin legopalikka kyhäys. Vain peruasioita valmiina ja sitten joudut rakentamaan itse. Mahdollisuuksia löytyy,mutta selkeys ohjelman "ulkoasu" ja käyttäjäystävällisyys on ala-arvoisen alapuolella. Jos ei ole koskaan taloushallinnon ohjelmia nähnyt niin voi luulla että opas "hienoa" kun osaa laskea ja voi tehdä sitä ja tätä, mutta jos on toimivalla töitä tehnyt niin järkyttyy tästä kankeasta järjestelmästä.

      • TässäTunnelmatLemonista

        😲😦😢😭😭😠


      • raikkaankäyttäjä

        Täsmälleen samat fiilikset mutta kun rahaa palanut sen verran paljon jo tuohon että vielä tekee vähä mieli yrittää josko se sittenkin. Tosin tuota jälkimmäistä valhetta olen puhunut itselleni jo monta vuotta


      • Väsynytlemonsoftiin

        meillä otettiin vuoden vaihteessa Lemonsoft käyttöön. Aivan järkyttävä, käyttöönotto on edelleen kesken, harkinnassa jo että palataan vanhaan.
        Tässä muutamia ongelmia: ALV-laskelmat ei toimi, siirrot reskontrasta kirjanpitoon ei toimi, välillä vie tapahtumia tuplaten ja välillä jättää osan välistä. Mitään keinoa varmistaa, onko jotain siirtämättä ei ole, vaan sattumalta huomaat kuukausia myöhemmin että jotain on jäänyt siirtymättä.
        Raportit ei osaa laskea summia yhteen, vaan yhteissumma ei täsmää. Tilatut räätälöidyt raportit ei ole sellaisia kuin on tilattu.. Laskutettu ne kyllä on.
        Palkanlaskennassa jatkaa esim. jäsenmaksun perimistä, vaikka tieto otettu henkilön takaa pois. Ei ymmärrä jos verokortti vaihtuu kesken vuotta, vaan jatkaa perimistä vanhoilla prosenteilla.
        Ostolaskujen käsittely aivan alkeellista, meillä tulee vuodessa melkein 30.000 laskua, eikä ikkunassa ole kunnon hakumahdollisuuksia.
        Ja näitä riittää, ihan sellaisia perusasioita, jotka kaikissa muissa käyttämissäni järjestelmissä on toimineet moitteetta.


    • Tauno334

      Aivan keskeneräinen ohjelma, elämä yhtä räätälöintiä. Hyllykartta ei osannut tehdä ensimmäisessä koulutuksessa. Hylly tarrojen tulostus olisi onnistunut jos olisi ostettu tietyn merkkinen tulostin ja lähetetty Vaasaan räätälöitäväksi. Tämä vasta alkua. Jos jokin osa toimii tänään niin huomenna ei ole varmaa että toimisi.
      Jos kaikki toimimattomuudet kirjoittaisi ylös niin kirjasta tulisi hyvinki yksi Päätalon II-joki sarja.

      • Roskakoodausta

        >> Hylly tarrojen tulostus olisi onnistunut jos olisi ostettu tietyn merkkinen tulostin ja lähetetty Vaasaan räätälöitäväksi.>>

        Muistan koodanneeni tuollaisen toiminnon joskus 2000...01 paikkeilla. Kun Windowsissa ollaan, niin eihän siinä ollut yhtään mitään asiaa jonka vuoksi jokaiselle tarratulostinmerkille pitäisi tehdä oma räätälöinti.

        Mikäli tuo yllä sanottu... "Lähetä tulostimesi tänne, niin tuntiveloituksella räätälöimme ohjelmaamme sille." pitää edes suunnilleen paikkaansa miin aika heikolta kuulostaa.Siinä tapauksessa Lemonsoftin koodauksessa ja koodareissa on jotakin todella pahasti pielessä.

        Aivan vakiota hommaa, eihän kaikille laser-merkeillekään tarvitse tehdä omia, erikseen räätälöityjä tulostinohjelmia.


      • Epäuskoinen

        Käsittämättömän surkea tekele tuo Lemon kyllä. En oikein voi uskoa, että tuota kukaan pystyy käyttämään millään valmistavan teollisuuden alalla. Oston toiminnot ja työkalut on aivan peestä. Perustoiminnot puuttuu kokonaan, Excelilläkin olisi helpompi ohjailla hankintaa. Mitään tietoa ei saa järkevästi esille. Avaa jotain 7 eri ikkunaa niin näet jonkin perus asian. Ohjelmassa ei ole edes mitään tietokantahakua, millä pystyisit hakemaan haluamillasi parametreilla tietoja. Ratkaisuna tarjoavat raporttiräätälöintiä satoja euroja / raportti.
        Kaikesta paistaa läpi, ettei Lemonin porukassa ole ketään tuotannosta saatika hankinnasta mitään tietävää, eikä kiinnostusta asioiden korjaamiseksikaan. räätälöinti raportteja tekemällähän sitä rahaa saa kun Ohjelma itsessään ei kelpaa juuri mihinkään.


      • HermotMenee
        Epäuskoinen kirjoitti:

        Käsittämättömän surkea tekele tuo Lemon kyllä. En oikein voi uskoa, että tuota kukaan pystyy käyttämään millään valmistavan teollisuuden alalla. Oston toiminnot ja työkalut on aivan peestä. Perustoiminnot puuttuu kokonaan, Excelilläkin olisi helpompi ohjailla hankintaa. Mitään tietoa ei saa järkevästi esille. Avaa jotain 7 eri ikkunaa niin näet jonkin perus asian. Ohjelmassa ei ole edes mitään tietokantahakua, millä pystyisit hakemaan haluamillasi parametreilla tietoja. Ratkaisuna tarjoavat raporttiräätälöintiä satoja euroja / raportti.
        Kaikesta paistaa läpi, ettei Lemonin porukassa ole ketään tuotannosta saatika hankinnasta mitään tietävää, eikä kiinnostusta asioiden korjaamiseksikaan. räätälöinti raportteja tekemällähän sitä rahaa saa kun Ohjelma itsessään ei kelpaa juuri mihinkään.

        Täysi fiasko. Lupasivat "kuun taivaalta". Täysin raakile. Yritys jossa sitä jouduin käyttämään on joutunut kehittämään sitä jo 2 vuotta. Työn ilo on kadonnut kun ei voi luottaa mihinkään, kaikki toiminnot vie aikaa ja hermoja. Asiantuntijoita ei siitä firmasta löydy. Älkää vaan kukaan edes harkitko sen ottamista. Täysi paska.


      • TätäMieltä

        Voi hyvä päivä. Jos joku tuota on kehunut niin varmaan on aikaisemmin käyttänyt helmitaulua. Exelpohjainen ohjelma jossa ei kaavat toimi.


    • OiskoPitänytJättää

      Mahtaa olla aikamoinen tekele kun on ketju aloitettu 2011 ja vieläkin tuntuu käyttäjiä vit....van.

    • ju4ew5yuw45y

      Onko tähän ketjuun mitään päivitettävää? Onko toiminta ja itse tuote kehittyneet mihinkään? Toimari siellä on näköjään vaihtunut aika lennossa...

      • JosOlisValtaa

        Tähän voin kommentoida sen, että 2 vuotta tilitoimisto käytössä ja vieläkin tökkii. Kirjanpidon tulosteet on niin raakileita. Virheellisiä tulosteita lähtee asiakkaille kun on hankalaa kaivaa oikea tulostus malli. Sitten kun itkun ja hammastekiristysten jälkeen saat mahdollisesti oikean niin se pitää kiireellä tallentaa koska seuraavalla kerralla voi olla ettei sitä mahdollisesti oikeaa saakkaan. Palkoissa Tyel ei toimi oikein, ymmärtää ikärajat, mutta ei alarajaa ja jos palkka on alarajan alle on se joka kerta poistettava loppusummasta. Tämän jälkeen vielä kuitenkin menee Tyel ilmoituksella. On sellainen exel hässäkkä ja tilitoimisto käytössä eri TES:set aiheuttaa ongelmia lomalaskennoissa kun kaavat pitää rakentaa ja on täysin mahdoton. Palkanlaskijoilla iso vastuu kun joutuu ohjelmaa muokkaamaan ja vuotuiset päivitykset itse tekemään kun ei voi keskitetysti mitään tehdä niinkuin aina aikaisemmissa ohjelmissa voi tehdä keralla kaikille asiakkaille. Virhemahdollisuudet suuret. Eri ohjelmilla töitä tehneenä, ensimmäiset reikä korttia käyttävät ohjelmatkin oli kätevämpiä ja luetettavampia kun tämä pask.....Ongelmista kertoessa on vastaus "mikä siinä muka on ongelma". Kiertäkää kaukaa😬.


    • TJPLAPPI

      Tukipyyntösi on merkitty valmiiksi.

      Alkuperäinen viesti:
      Saako hyllypaikoille tulostettua suoraan ohjelmasta tarrat?

      Käsittelijän lisäselvitys:
      Hei,

      Ei valitettavasti saa tulostettua hyllypaikoille tarroja suoraan ohjelmasta.

      Terveisin, Tommi

      Kuinka onnistuimme palvelussamme tänään? Anna palautetta tästä linkistä:
      TÄLLAISTA VIELÄ KOLMEN JA PUOLEN VUODEN JÄLKEEN.

    • Anonyymi

      Lemonsoft on ihan järkyttävää kuraa, henkilökunta ja tukihenkilöstö ei tiedä ohjelmasta hölkäsen pöläystä. hinnoittelu on ihan järkyttävän korkea ja hinnoittelun rakenne väärä.

      Päivitysten jälkeen tulee vanhoja ongelmia esiin uudelleen kun ei osata ottaa huomioon kompastuskiviä.

      Ohjelma jäänyt 2000 luvun alkupuolelle ja ei vaan nykyään enään toimi niinkun pitäs. Taloushallinnon ja varastokirjanpidon puolikin sekoilee kokoajan eikä mikään toimi oikein.

      Jos haluatte tervettä yritystoimintaa harjottaa toimivalla ohjelmalla niin kiertäkää Lemonsoft niin kaukaa kun vaan osaatte.

    • Anonyymi

      >> Alkuperäinen viesti:
      >> Saako hyllypaikoille tulostettua suoraan ohjelmasta tarrat?
      >
      > Käsittelijän lisäselvitys:
      > Hei,
      > Ei valitettavasti saa tulostettua hyllypaikoille tarroja suoraan ohjelmasta.

      No onpa aika ihmeellistä löntöstelyä. Muistan tehneeni tuollaisten hyllynreunatarrojen tulostuksen tarrakirjoittimelle joskus vuoden 2001 aikoihin.
      Ei ollut iso homma, alle päivässä valmista.

    • Anonyymi

      Rehtiä porukkaa ovat. Ovat antaneet tuotteelleen nimen "Lemon". Sehän tarkoittaa englanniksi (US) sitruunan lisäksi toimimatonta tekelettä. Lemon = something that does not work; something that is unsatisfactory or defective.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mellä Lemonsoft. Laskutus tapahtuu e-laskuina. XML-tiedosto => Lemonsoft => Asiakas. Laskut ovat asiakkaille täysin lukukelvottomia. Ei edes laskujen numerot välity asiakkaille. Kaikille joutuu tämän "e-laskun" lisäksi lähettämään selkokielisen alkuperäisen laskun joko paperisena tai sähköpostiin, jotta asiakkaat tietävät, mitä laskutetaan. Tämän systeemin piti helpottaa laskutusta, mutta käytännössä työmäärä tuplaantui. Ovat kolmatta vuotta yrittäneet korjata tätä ongelmaa, mutta tuloksetta. Vika on kuulemma pankkien ja laskunvälittäjien järjestelmissä. Hassua, mutta kyllä meille tulevat e-laskut ovat ihan selkokielisiä ja ymmärrettävissä. Niissä on jopa laskunumerot. Vanhalla systeemillä kone tulostamaan, laskut kuoriin ja postiin 2-3h. Nyt kaikkine tulostamisineen ja skannaamisineen ei meinaa edes työpäivä riittää. Säännöllisesti laskutettavia asiakkaita on lähes 200. Meillä olisi koko joukko muutakin tekemistä kuin tulostaa paperi, skannata se ja heittää se sitten roskikseen. Tämä sopimus Lemonin kanssa ei siis ollut varsinaisesti mikään ekoteko. Yrityksen johtoa ei tunnu kiinnostavan vaikka heille on usean kerran todettu Lemonsoftin oleva täyttä roskaa. Amatöörien puuhastelema tekele. Toivottavasti tämä vuosi tuo mukanaan joko korjauksen ohjelmaan tai kokonaan uuden ohjelmatoimittajan, joka olisi paremmin kartalla taloushallinnosta ja nykyaikaisesta tekniikasta.

    • Anonyymi

      " Mellä Lemonsoft. Laskutus tapahtuu e-laskuina. XML-tiedosto =>
      Lemonsoft => Asiakas. Laskut ovat asiakkaille täysin lukukelvottomia.
      Ei edes laskujen numerot välity asiakkaille."

      Kaikkien toimittajien verkkolaskut ovat XML-muotoisia, ja niitä on lähetelty pian jo 20 vuoden ajan ihan vakiona. Kyllä laskun vastaanottaja on koko ajan saanut myös tulostettua XML-laskunsa myös normaaliksi, ihmisen ymmärtämäksi laskumalliksi.

      Virheellisesti muotoiltu XML-lasku ei edes pääse pankkien tarkistuksista läpi, vaan tulee bumerangina takaisin lähettäjälle. Sikäli selostuksesi kuulostaa aika uskomattomalta.

      Ehkä tuossa ei ole edes teknisesti mitään korjaustarvettakaan. Mutta Lemonsoftin väki ei vain osaa ymmärrettävästi selostaa asiaa, ja mitä esiintyvän vaivan ohittamiseksi pitää tehdä.

      Jos ne eivät itsekään hallitse tällaista, sinänsä varsin yksinkertaista asiaa, niin ei sitä silloin osaa toisellekaan selostaa.

      Mikäli itse olet suht normaalijärkinen laskutushommia tekevä asiakas, niin kyllä vika on silloin Lemonsoftin päässä. Ja kuulostaa varsin pahalta vialta, heidän oman liiketoimintansa kannalta.

      • Anonyymi

        Me siis teemme laskut, mistä muodostuu XML-tiedosto. Tämä tiedosto lähetetään tilitoimistoon, joka vie sen Lemonsoftiin. Lemonsoftin pitäisi "purkaa" tämä tiedosto laskuiksi ja lähettää edelleen asiakkaille e-laskuina. Ja tämä ei sillä ohjelmalla kerta kaikkiaan tunnu järkevästi onnistuvan. Miten on mahdollista, että jos laskunnumero on 123456 niin Lemonin asiakkaalle toimittamassa laskussa se on 789, millä ei ole mitään tekemistä meidän laskunumeroinnin kanssa.
        Meidän tuottama XML-tiedosto on tarkistettu lukemattomat kerrat sekä käsin että tarkistusohjelmilla ja se on tasan tarkkaan oikein muotoiltu ja sisältää oikeat tiedot.

        Minun mielestä Lemonsoftin porukan pitäisi palata perusasioiden ääreen eli back to basics ja selvittää itselleen, että m i k ä o n x m l - t i e d o s t o. Tämän asian tiimoilta löytyy verkosta runsaasti materiaalia, millä voi sivistää itseään.

        Ja tämä on sitä paitsi vain yksi lukemattomista Lemonsoftin ongelmista. Voisin vinkua vaikka siitä, miten tällä ohjelmalla on taipumus lähetellä karhuja vaikka se ei ole edes lähettänyt alkuperäistä laskua tai miten Lemonin porukka ei osoittanut mitään kiinnostusta näitä ongelmia kohtaan kun heidän kanssa näistä asioista tilitoimistossa pidettiin palaveria.

        Voi vittu, jos minä päättäisin meidän puljun asioista niin yhteistyö em. toimijan kanssa päättyisi maanantaina kello 8:00


    • Anonyymi

      " Lemonsoftin pitäisi "purkaa" tämä tiedosto laskuiksi ja lähettää
      edelleen asiakkaille e-laskuina"

      Ihmettelen suuresti, että mitä formaattia ne käyttävät, jos edes laskun numero ei mene oikein perille?

      Noista oli vielä viitisen vuotta sitten vielä 2...3 erilaista XML-formaattia, joista pankkien käyttämä Finvoice-formaati oli yleisin.

      Nyt kaikki ovat yhdistyneet EU-normin 3.0-versiota vastaavaksi, joka vastaa Finvoice 3.0 määritystä.
      https://www.finanssiala.fi/finvoice/Sivut/default.aspx

      Ellei Lemonsoft toimita eikä kykene toimittamaan asiakkaalle EU-normien mukaisia XML-laskuja, jotka asiakas saa vaivatta tulostettua myös ihmisen ymmärtämässä muodossa, niin silloin Lemonsoft Oy on kyllä aikamoisissa sotkuissa ja omissa vaikeuksissansa.

    • Anonyymi

      " Me siis teemme laskut, mistä muodostuu XML-tiedosto "

      Vaikuttaa siltä että laskuistanne tehdään jo tälläkin hetkellä normaalia Finvoice-verkkolaskutuksen XML-muotoista laskutiedostoa. Se kelpaisi sellaisenaan lähettää suoraan pankkiohjelmallanne pankkiin, ja sieltä se ohjautuu automaattisesti oikeille asiakkaille, normaaleina verkkolaskuina.

      Täysin hämärältä bisnesmallilta kuulostaa tuo välissä oleva muunnos, jolloin se Finvoice-laskutiedosto jotenkin Lemonsoftilla ronkitaan auki. Sitten siitä muokataan esim. laskunumeroiden osalta virheellistä tietoa sisältävä uusi Finvoice -lasku.

      Koko lenkki on tietysti aikanaan, vuosikymmen sitten, luotu ja tehty Lemonsoftin rahastusmielessä. Nyt nuo uudet 3.0 version verkkolaskut ovat saaneet Lemonsoftin jonkinlaiseen pulaan.

      En ymmärrä miksi, mutta siltä se vaikuttaa, että yksinkertaisesta verkkolaskutuksen asiasta on tullut iso tekninen ongelma heillä, johon ei ole tekijöitä, jotka asian osaisivat korjata.

    • Anonyymi

      Tuo Lemonsoft on vaan niin julmetunmoista kuraa ettei mitään rajaa.

      Marraskuun päivitys sotki laskutuksen ja sitä kautta kirjanpidon, eikä Lemonsoft tunnusta tehneensä mitään väärää, ja esittävät että 10 vuotta käytössä ollutta ominaisuutta ei ole ollut edes olemassakaan.

      Vi##u! On se hieno maksaa kirjanpitäjälle laskutuksen korjailusta ja verottajalle rangaistusmaksuja "myöhään" tehdyistä korjausilmoituksista. Ja Lemonsoftihan ei mitään korvaa kun sopimuksessakin lukkee että eivät vastaa vahingoista.

      Onnea vaan sille joka ton paskaohjelman kelkkaan lähtee.
      Meillä ainakin vaihtuu ohjelma. Onko vinkkejä?

    • Anonyymi

      Toisesta palstan keskustelusta bongattua.
      "Meille pakkomyytiin Lemonsoft ja laskutus siirrettiin sillä hoidettavaksi, joka oli täydellinen katastrofi. Laskutus ei toimi vieläkään kunnolla. Ostolaskut ovat huomattavan usein vanhentuneita kun ne ovat viimein Lemonsoftiin ilmestyneet hyväksyttäviksi. Mitään tukea tai neuvoja tilitoimistosta ei enää saa. Ja kaiken tämän päälle, kirjanpitokustannukset nousivat reilusti ja lisäksi maksamme tuhanisa euroja vuodessa lisenssimaksuja Lemonsoft-ohjelmasta, joka on umpisurkea. Kynä ja ruutupaperikin on tehokkaampi työväline. "

      • Anonyymi

        Laskutus on yrityksen taloushallinnon tärkein funktio. Jos se ei onnistu, ei ole kohta muillakaan toiminnoilla väliä. Lemonsoftin olisi syytä pitää kaikkein tärkeimpänä ja melkeimpä pyhänä asiana sitä, että asiakas pystyy laskuttamaan ongelmitta, eikä vetkuilla ongelmien kanssa vuosi kausia. Mitä välinpitämättömyyttä! Missähän heidän fokus mahtaa olla, jos ei tekemänsä ohjelman asiakkaalle aihettamissa ongelmissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskutus on yrityksen taloushallinnon tärkein funktio. Jos se ei onnistu, ei ole kohta muillakaan toiminnoilla väliä. Lemonsoftin olisi syytä pitää kaikkein tärkeimpänä ja melkeimpä pyhänä asiana sitä, että asiakas pystyy laskuttamaan ongelmitta, eikä vetkuilla ongelmien kanssa vuosi kausia. Mitä välinpitämättömyyttä! Missähän heidän fokus mahtaa olla, jos ei tekemänsä ohjelman asiakkaalle aihettamissa ongelmissa.

        Eiköhän se fokus ole vaan rahan keräämisessä niinkun yrityksillä yleensä.

        Entisiltä Lemonsoftilaisilta kuullu että siellä henkilöstö vaihtuu kun toimitusjohtajan sukat, ja kukaan ei tykkää olla siellä töissä. Kukaan ei pysy tehtäviensä tasalla ja ainut joka kärsii on loppukäyttäjä.

        Ei ihme että ohejlma kusee jos sitä ei kukaan osaa hallinnoida/korjata.


      • Anonyymi

        Vaihda tilitoimistoa osaavaan toimistoon. Lopeta valitus.


    • Anonyymi

      Kiitoksia kaikille kokemusten jakamisesta. Lemonsoft on käytössä yli 5000 yrityksen arjessa ja hyvä asiakaskokemus on meille erittäin tärkeää.
      Mikäli haluat kuulla Lemonsoftista lisää tai haluat apua käytön ongelmatilanteeseen, niin autan mielelläni.

      Janika Vilponen
      Asiakaskokemusjohtaja
      Lemonsoft Oy

      • Anonyymi

        Toivottavasti joku tähän ketjuun hyvinkin täsmällisiä virheitä ja arjen ongelmatilanteita kuvannut henkilö tosiaan soittaa Lemonsoftin Janikalle. Luulis että nyt ainakin viimeistään tulee kyseinen ongelma ja ohjelman puute korjattua, kun firma noinkin julkisesti kertoo ottavansa juuri kyseisen asian korjaukseen.

        Siihen aikaan kun minä aikanaan olin Nokia Datalla ohjelmistoja yrityksille kaupittelemassa, niin silloin ei ollut sellaista titteliä kuin "Asiakaskokemusjohtaja" olemassakaan. Mutta onneksi nyt on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti joku tähän ketjuun hyvinkin täsmällisiä virheitä ja arjen ongelmatilanteita kuvannut henkilö tosiaan soittaa Lemonsoftin Janikalle. Luulis että nyt ainakin viimeistään tulee kyseinen ongelma ja ohjelman puute korjattua, kun firma noinkin julkisesti kertoo ottavansa juuri kyseisen asian korjaukseen.

        Siihen aikaan kun minä aikanaan olin Nokia Datalla ohjelmistoja yrityksille kaupittelemassa, niin silloin ei ollut sellaista titteliä kuin "Asiakaskokemusjohtaja" olemassakaan. Mutta onneksi nyt on!

        Tuskinpa siellä Janikalle puheluja ohjataan. Tapahan on ollut perustaa helpdesk vastaanottamaan kaikki kura asiakkaalta. Mitään henkilökohtaista palvelua sieltä on turha odottaa. Asiakaspalvelija kun ei tiedä ongelmista ja tuotteestaan tuon taivaallista. Otetaan etäyhteydellä muutama ruutukaappaus ja heitetään ongelma pohjattomaan kaivoon jonka jälkeen siitä ei sitten kuulekaan kuukausiin (ja silloinkin vasta kysymällä). Tämä lienee tapa vielä nykyäänkin?
        Onneksi tuosta paskasta on päässyt eroon lopullisesti. Yllättävän paljon muistuttaa perustajan edellisen työnantajan ERP:iä. Piirtää hienoja diagrammeja mutta pohjana oleva tietokanta on ohjelmasta johtuen täyttä puppua. Tuottaa lisäarvoa lähinnä Lemonsoftin tulokselle.


    • Anonyymi

      Konkkaan meni firma. Jos jottai positiivista ettii niin ei tarvii ennää Lemonsoftiin koskea pitkällä kepilläkkään.

      • Anonyymi

        Hetken aikaa jo hieraisin silmiäni, että kaatuko Lemonsoft Oy nurin. Mutta ei tainnut vielä mennä, vaan joku pienempi lafka, joka oli asiakkaana käyttänyt Lemonsoftin epävakaita hallinnon softakikkareita.


    • Anonyymi

      >>Tuskinpa siellä Janikalle puheluja ohjataan. Tapahan on ollut perustaa helpdesk vastaanottamaan kaikki kura asiakkaalta. Mitään henkilökohtaista palvelua sieltä on turha odottaa.
      Otetaan etäyhteydellä muutama ruutukaappaus ja heitetään ongelma pohjattomaan kaivoon jonka jälkeen siitä ei sitten kuulekaan kuukausiin.>>

      Mahtaako koko Janikaa olla firmassa olemassakaan. Aikanaan Valitut Palat käytti asiakaspalvelunsa henkilönimenä "Kaarina Mäkelä" nimeä. Kyseistä Kaarina Mäkelää ei ole koskaan ollut olemassakaan Valituilla paloilla.

      Tuskin on tuota avuliasta Janikaakaan lihallisena hahmona olemassa. Joku alkeellinen keinoälyn pätkä ehkä. Sellainen joka osaa vastata viesteihin että
      "Kiitos kysymyksestäsi. Ongelmanne on saatettu eteenpäin tekniseen tukeemme. Kiitos viekä yhteydenotostasi."

      • Anonyymi

        Janika Vilponen näyttäisi olevan yrityksen virallisissa tiedoissa tittelillä "asiakkuusjohtaja". Oikealta henkilöltä vaikuttaa.

        Siitä olen samaa mieltä että tuo vastaus: "Kiitos kysymyksestäsi. Ongelmanne on saatettu eteenpäin tekniseen tukeemme. Kiitos viekä yhteydenotostasi." on turhankin tuttu. Saako tuosta sellaisen käsityksen että asia olisi oikeasti hoidossa? Ei todellakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janika Vilponen näyttäisi olevan yrityksen virallisissa tiedoissa tittelillä "asiakkuusjohtaja". Oikealta henkilöltä vaikuttaa.

        Siitä olen samaa mieltä että tuo vastaus: "Kiitos kysymyksestäsi. Ongelmanne on saatettu eteenpäin tekniseen tukeemme. Kiitos viekä yhteydenotostasi." on turhankin tuttu. Saako tuosta sellaisen käsityksen että asia olisi oikeasti hoidossa? Ei todellakaan.

        Näyttäisi Janikasta olevan muutakin tietoa tarjolla. Kertoo olleensa 20 vuotta ERP-järjestelmien parissa joista 15-vuotta esimiestehtävissä. Linkkariin yritystaustaa ei ole kerrottu, ainoastaan toiminta kuntosaliyrittäjänä.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä? Olen päässyt Lemonsoftista eroon about 6 vuotta sitten ja kuvailujen mukaan silloiset ongelmat ovat edelleen olemassa. Miksi ihmeessä tuohon ohjelmahirviöön haksahdetaan?

      Nyt niillä näyttäisi olevan BI-ratkaisuja ja dokumentinhallintaakin tarjolla. Älkää ostako ilman tarkempaa markkinatutkimusta! Muitakin vaihtoehtoja kannattaa etsiä. Erityisesti dokumentinhallinta on kuin ostaisi laillistettua huumetta. Irtipääsy on vaikeaa.

      Mitä merkitystä noilla kauniilla ja edistyksellisen näköisillä ominaisuuksilla on jos tietokanta taustalla on pahasti korruptoitunut? Toimari tietysti saa hienoja käppyröitä mutta mihin ne luvut perustuvat? Jos käyttöliittymä ei toimi, sitä ei käytetä oikein. Jos tuolla on vielä ongelmia formaattien kanssa niin tieto myös jalostuu vääräksi.

      Ongelma oli tuolloin tuotekehityksen keskittyminen pelkästään taloushallinnon ominaisuuksiin. Tuotannon osaajia oli talossa ilmeisesti vain kaksi kappaletta. Tuotanto-ominaisuuksia ei myöskään päivitetty juuri millään tavalla. Mihinköhän toiminta on muuttunut tässä ajassa? On keksitty asiakaskokemusjohtaja joka lähinnä kertoo että hänen työnsä on tärkeää. No niin on, olisi ollut tärkeää jo silloin aikanaan. Mitähän hän on saanut aikaan? Tokkopa muuta kuin selvyyden siitä että ongelmissa ollaan.

    • Anonyymi

      " Näyttäisi Janikasta olevan muutakin tietoa tarjolla. Kertoo olleensa 20 vuotta ERP-järjestelmien parissa joista 15-vuotta esimiestehtävissä.
      yritystaustaa ei ole kerrottu, ainoastaan toiminta kuntosaliyrittäjänä."

      Tuollaiset ex-kuntosaliyrittäjyyden naiset tuppaa olemaan vanhemmitenkin vielä huoliteltuja ja timmissä kunnossa.
      Kiinnostaisi kyllä lähteä Janikan kanssa illalla drinksuille, ja saisi rauhassa keskustella firmamme ERP-kärjestelmän kehitystarpeista.

    • Anonyymi

      Lemonsoft ei panosta yhtään asiakaspalveluun tai tukeen. Suurin osa kehitetyistä toiminnallisuuksista ei toimi kunnolla, mutta kehitetään sen vuoksi, että saadaan asiakkaat ostamaan lisää lisenssejä.

      Näistä asioista on kerrottu muun muassa Toimitusjohtaja Joki-Hollannille mutta hän kieltää ne ja haluaa maksimoida tuotot asiakkaiden tyytyväisyyden kustannuksella. Firman isoin ongelma on ahne TJ joka ajaa sen firman tuomioon.

    • Anonyymi

      Täyttä kuraa koko homma. parhaillaan palvelut alhaalla. ei tietoa kauanko kestää. tuli jo eilen tietoa että näin. joku tietoturvahyökkäys siellä oli. katsotaan millon voi jatkaa toitä.

    • Anonyymi

      Joo karttakaa todella kaukaa tämä ohjelma. Järjestelmävastaavan vastaavan pahin painajainen. Eli jos haluat tehdä arjestasi vaikeaa valitse lemonsoft. Ohjelma on jäänyt 2000-luvun alkuun. Taloushallinto toimii parhaiten, mutta tuotannonohjaus ja kaikki muu on täyttä kuraa. Kirsikkana kakun päälle tämä tietomurto / virus. Järjestelmä oli alhaalla 2 päivää. Valitkaa mieluusti joku kansainvälinen toimija isoimmilla resursseilla. Sieltä löydän kunnon tuen, sekä ohjeistuksen kuinka käyttää ohjelmaa. Lemonhelp ”ohjekirja” on tällä hetkellä listaus ominaisuuksista, eli siellä ei kerrota kuinka ohjelmaa kannattaisi käyttää. Koulutuksista lemonsoft osaa kyllä veloittaa. Myynti on siis harvoja asioita joissa he ovat hyviä, siksi liiketuloskin on noin positiivinen.

    • Anonyymi

      Lemonsoft järjestelmä on meillä alhaalla jo neljättä päivää. Puhelintuessa soi musiikki mutta ei pääse läpi. Sähköpostilla tulee asiakkaalle ympäripyöreä viesti. Ei ole mitään tietoa milloin järjestelmään saa yhteyden. Lemonsoft on sentään pörssiyhtiö ja eletään vuotta 2023! Onko ehdotuksia korvaavasta softasta?

    • Anonyymi

      Lemonsoft Oy listautui pörssiin marraskuussa 2021, eli puolitoista vuotta sitten. Koko pörssiaikansa Lemonsoftin osake on ollut laskussa.
      https://www.kauppalehti.fi/porssi/porssikurssit/osake/LEMON

      Koko ajan kurssikehitys mennyt Helsingin OMX-indeksin alapuolella. Kaikkien osakkeiden pörssiarvo on kuitenkin edelleen 148 miljoonaa euroa.

      Kyllähän tuon kokoisen firman pitäisi kyetä palkkaamaan muutamia koodareita lisää, jotka saavat järjestelmän korjattua, ja sitä kautta koko firman vielä jollain keinoin pelastettua.

    • Anonyymi

      Lemonpaskalla räjähti ripulit housuun. No, eipä voi muuta odottaa kun palvelua hallinnoi vajaahamapaisten pultsarien orkesteri

    • Anonyymi

      Lemonsoftilla on pokaleet housussa vieläkin ja kaikilla ei palvelut toimi vaikka aikaa kulunut 1.5 viikkoa. Aika surkeeta on noiden toiminta. Vielä kiireisimpään aikaan tilitoimistojen kannalta. :-(

    • Anonyymi

      Aika isoja ongelmia lemonsoftilla hoitaa asioita asioita. Heidän strategiansa tuntuu olevan kääntyä sisäänpäin, yrittää naulata asiakas patteriin kiinni, jotta pystyvät laskuttamaan mahdollisimman laajasti (paljon). Monet ohjelmisto-talot ovat ymmärtäneet että maailma muuttuu ja alkaneet avautumaan jotta muita ohjelmistoja/tukipalveluita on helpompi liittää (lemonsoft tekee päin vastoin valtavirtaa). Jos asiakas on niin sanotusti hankala = ymmärtää jostain jotain ja osaa vaatia niin talossa on myyjiä jotka laittavat sinun puhelin numeron soiton estolistalle. Vietiin tämä pörssiin ja rahastettiin tällä. Jos olisin sijoittanut tähän niin olisin hyvin kiinnostunut miten asiakkaita hoidetaan. Ei mikään yritys pysy pinnalla jos kokoajan kustaan asiakkaiden muroihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe