uusi cruze aloitus/todellinen kulutus

tosi tietoa

On tuo parinsadan viestin seuraaminen tässä netissä niin
hankalaa, että minusta uusi aloitus paikallaan
Minulla cruze 2,o lt, manuaali diesel.
Ajaminen aloitettu 28.1 ja tähän päivään mennessä on
kilometrejä kertynyt 5500, eli kohtuullisen paljon.
Toiminut niinkuin olen kuvitellutkin. oikeastaan ainoa harmittava
asia on tavaratilan lukon toimimattomuus pakkasella. Ilmeisesti
jäätyy ja jää estää kytkimen mekaanisen liikkeen ja samalla aukea-
misen. Avaimella toki avautuu. Onko jollakin parannuskeinoa asiaan.
Polttoaineen kulutusta olen seurannut ja todellinen kulutus on
ollut 6,2 l.
Mukana on aika paljon kovia pakkasia ja sellainen käsitys on tullut,
että pakkasen lisäkulutuksena auto tuntee, eli uskoisin, että ilmojen
lämmittyä kulutus hieman pienenee.
Ajotietokone näyttää selkeästi alhaisempaa, mutta tuo ilmoittamani
on kilometrien ja ostetun naftan kukaan laskettu. Eli aika oikea?
Onko paljon vai vähän.
Minusta kumminkin siedettävä

32

2240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alldatadiy

      Jos tuo on sekalaista ajoa niin kohtuullinen kulutus, suhteellinen käsitehän tuo polttoaineen kulutus aina on, riippuen auton koosta, ajotavasta ja mieltymyksistä, 10L kulutus voi olla kohtuullinen jos auto on iso. Todennäköisesti vielä putoo tuosta kun auto tulee tutummaksi. Onnea vaan uudelle autolle.

    • ):

      Olen itse ostamassa samanlaista autoa.
      Olen hiukan vielä epävarma uskaltaako sen ostaa ,mitä voi mennä rikki ja mitä korjaaminen maksaa takuuajan mennessä umpeen.

      • Ecotego

        Nii, ei ehkä uskalla joo. Eihän sitä koskaan tiedä mitä hajoaa ja paljonkno korjaaminen maksaa, kannattaa kulkee bussilla!


      • jfjfhjfhhjfdg

        Halvalla tietenkin saa kun "kuollut" merkki ja sama kohtalo kuin Daewoodilla odottaa.Paikkasi Opelin myyntiä kun vielä mallisto oli mitä oli ja sittemmin karkoitetttiin pois häiritsemästä myyntiä.


      • omakas
        jfjfhjfhhjfdg kirjoitti:

        Halvalla tietenkin saa kun "kuollut" merkki ja sama kohtalo kuin Daewoodilla odottaa.Paikkasi Opelin myyntiä kun vielä mallisto oli mitä oli ja sittemmin karkoitetttiin pois häiritsemästä myyntiä.

        Opelillahan ei ole tuossa kokoluokassa sedania edelleenkään, että paikkaajalle olisi tilausta edelleen.
        Ja itse olin siinä luulossa, ettei ollut kyse paikkaamisesta, vaan GM:n ajatuksesta jopa tehdä loppu Opelista ja alkaa myymään globaalisti Chevyn nimellä. Mutta sitten talous petti, eikä se Chevy tainnut odotetusti myydäkään, niin Chevy lopetettiin Euroopasta. Melkoista poukkoilua, kuten jenkkifirmoilla viime vuodet muutenkin.

        Merkin kuoleminen ei minusta ainakaan enää vuonna 2017 juuri vaikuta; takuut ovat jo joka tapauksessa ummessa ja suhteellisen yksinkertaisen perustekniikan autoja voi huollattaa missä vain nyrkkipajalla, vaikka eiköhän ne GM:n eli Opelin korjaamoilla suostu myös Chevyn hoitamaan.

        USA:ssahan merkki ja malli ovat porskuttaneet edelleen ja Cruze ollut luokkansa myydyimpien amerikkalaisten autojen joukossa vuodesta toiseen, vain Toyotat lähes aina edellä. Eli merkin ja mallin kuoleminen Euroopasta ei sitä tarkoita, että Cruze itsessään olisi ollut elinkelvoton tapaus, kuten eräät muut lyhytikäisiksi jääneet automallit, Opeliltakin.


    • tosi tietoa

      Mittarissa kaikkiaan 14 tuhatta ja ainakaan vielä en tiedä kuin yhden vian.
      Joka kyllä lienee ominaisuus, kovalla pakkasella takaluukun avaus ei onnistu
      kuin avaimella.
      On sähköinen lukko ja mielestäni avauspainike jäätyy ja ei pääse liikkumaan.
      Tiedä sitten onko tuohon korjausta olemassa, en ole vielä huollossa käynyt.
      Muuten minusta aivan ok, mukava ajella ja ainakin minun ahterilleni aivan hyvät
      penkit.
      Oman käsitykseni mukaan asiallinen perusauto, jos luxusta etsii niin silloin
      pitää joku muu valita.
      Jos edullista autoa etsii , niin tällä kokemuksella aivan hyvä valinta.
      Ps ajo ollut sekalaista, eli käsittääkseni todellinen kulutus suomen talvessa.
      elän toivossa, että kesärenkailla ja lämpimällä ilmalla kulutus tuosta laskee?

    • ArtoLäpikäs

      Ei vittu mitä porukkaa. "Mitä voi mennä rikki?" "Paljon korjaaminen maksaa?"
      Yhdyn kommenttiin jossa sinua kehoitetaan liikkumaan bussilla.

      Ostit millaisen auton tahansa niin siitä menee kokoajan asioita rikki. Hinta riippuu VITTU SIITÄ MIKÄ MENEE RIKKI? Ootko sä joku vitun Tukiainen???

      • (:

        En mutta sinä olet IDIOOTTI ja vedä runkku itses hirteen !!!


      • Letukka 2011

        On varmaan tarkoitettu tyyppivikoja jotka tulevat sopivasti esille takuuajan jälkeen
        Eli ei kannata riehua ellei ymmärrä kysymystä.


    • Jareta

      Yleensä Dieselin lopullinen kulutus tulee esille vasta n. 15000 -30000 ajon jälkeen. Kun on ajettu jonkin aikaa, kulutus laskee.

      Syytä en tiedä, mutta kokemus on osoittanut ko asian olevan todellinen.

    • V8!!

      mene kirjottaan jollekin muulle palstalle cruze ei oo chevy ja kaikenlisäks naisille tarkotettu vai kehtaako joku suomalainen "mies" sanoa ostavansa tota romua?

      • näin ajattelen

        Onnittelut fiksusta kommentista. Toivottavasti olet muissakin asioissa
        elämässäsi yhtä fiksu!


      • !"!"!
        näin ajattelen kirjoitti:

        Onnittelut fiksusta kommentista. Toivottavasti olet muissakin asioissa
        elämässäsi yhtä fiksu!

        Juuri näin. Ei tuo kirjoittaja ainakaan mies ole. Milläköhän romulla mahtanee itse ajella. Mitäpä tuosta, ei varmaan ole kaikki korvien välissä kohdallaan...


      • Cruze Cruzen paikal.

        Cruze on Chevrolet palsta on Chevrolet.
        Chevrolet on joskus ennen syntymääsi ollut Amerikkalaisvalmisteinen mutta nykyisin jokapuolella maailmaa.GM 31maassa.


    • polle5

      Taitaa V8 ajella ylivelkaisella autolla,jossa osamaksuja niin paljon jäljellä,ettei pysty vielä vaihtamaan cruzeen

    • Cruze vai no?

      Täällähän on menossa rakentava keskustelu :)

      Itse olen menossa koeajamaan kyseistä rakkinetta perjantaina. Kovin houkuttaa tuo hinta/varustelu/teho/ulkonäkö/turvallisuus/0%-rahoituskorko/ym -suhde ostamaan. Saas nähdä miten käy. Mulla on tallissa isolla bensakasilla varustettu jenkkimuskeli vm 71, joten voin kuvitella että lähipiiristä tule kuittia melko paljon. Mutta se kasvattaa luonnetta ja muskelini on foortti, joten voin sitten haukkua chevyä hyvällä syyllä :)

      Korean chevyn laatu on melkoinen arvoitus, jota ei valitettavasti koeajossa huomaa. Tosin, moni tuttuni on lähiaikoina ostanut käytettyjä bemareita ja volkkareita ja mun mielestä ne on tooodella epäluotettavia. Yhtä mittaa niistä korjataan mitä ihmeellisimpiä vikoja. Onhan muutaman vuoden vanha 5-sarjalainen bemu tai pari vuotta vanha passatti hieno ajaa ja samanhintainen kuin uusi cruze, mutta kyllä niissäkin vikojakin tuntuu olevan. Takuusta niissä ei ole enää tietoakaan, joten omasta pussista menee kaikki. Hyvällä tuurilla saa hyvän ja huonolla tuurilla totaalisen pommin. Sekä uudessa että käytetyssä.

      Eli yhteenvetona: Kaikki autot ovat paskoja; ovat aina olleet ja todennäköisesti tulevat aina olemaan :D

      • Cruze vai no?

        Ei taida minusta tulla Cruze-kuskia. Ei se laatu oikein vakuuttanut. Vähän se tekniikkakin tuntui vanhanaikaiselta. Etenkin kun kävin ensin ajamassa uuden Jetan DSG:llä. Hinnan ja rahoituksen puolesta toki Cruze mutta muuten ei. Auto oli kyllä vakaa ajaa ja varustus kunnossa. Ohjaamo oli kuin hävittäjästä. Tilat olivat liian pienet turvaistuimia käyttäville. Täytyy vielä käydä paria autoa koeajamassa. Harmi kun nuo japsit ovat niin kiven alla tällä hetkellä.


    • TOP66

      No niin, alkumetrit on polkaistu Cruzella (2.0D LT, M6)... 2800 km mittarissa
      - ensimmäinen tankillinen: 5,8 L
      - toinen: 5,4 L
      - kolmas: 5,5 L

      Noin 80% maantieajoa, 20% kaupunki.

      Ajotietokone on näyttänyt samaa kuin pumpullakin (desin heitto).

      Mites muilla?

    • yli 10000 ajanut

      Kaikki tankkaukset olen ylös merkinnyt ja aljo alkanut tammikuun lopulla 2011.
      Kulutus on liikkunut luokassa 5.9 -6.2 l/100km. Paitsi nyt kerran, auton ollessa
      nuorella kaverilla ja mukana moottoritieajamista, tuolloin kulutus oli 6,7 l/km
      Sellainen havainto on , että ajotapa vaikuttaa turhan paljon, toisaalta taas
      auto kyllä liikkuu hyvin.
      Auto on 2.0 LT diesel vm 2010, eli viisivaihteinen.

    • Penelooppi Cruze

      Kilometrejä nyt 17000. (2.0 LT, manuaali) Luukku jäätyi mullakin talvella mutta pari tuntia paikallisessa parkkihallissa poisti ongelman. Toinen pikku vika on peruuttaessa tuleva ääni auton takaosasta. Alussa sitä ei ollut ja mietinkin aikoinaan tuleeko sitä kun venäläisessä auto-ohjelmassa siitä puhuttiin tyyppivikana. Uskoisin kyseessä olevan saman vian.
      Kulutusta en ole seurannut sen kummemmin. Ohjearvot ovat mitatut yleensä maantieajon osalta 90km tunnissa joten ihan samoihin en pääse.
      Suurin puute autossa on vetomassa jarruin. Autossa vain 1200kg mallista riippuumatta kun esim samalla alustalla olevassa uudesa Astrassa 1400/1500kg mallista riippuen. Uudet Cruzet saa kuulema nyt uudemmalla 163hv diesel-moottorilla. MIten lie nuo tekniset tiedot siellä. Toistaiseksi hyvä ostos ollut hintaisekseen.

    • kumm1tus

      Minkälaisia polttoaineen kulutuslukemia olette saaneet 1.8 bensa-automaatilla? Tehdas ilmoittaa yhdistetyksi kulutukseksi 7,8 l/100km, johon tuskin kukaan pääsee? Ajan pääasiassa 60-80km/h nopeusrajoitusten alueella, enkä meinaa päästä alle 10l/100km kulutuslukemiin vaikka kuinka yrittäisin. Autoa ostaessa oletin kulutuksen asettuvan 8-9l/100km välille normaalissa arkiajossa. Auto vaikuttaa hyvinkin janoiselta moottorin kokoon ja tehoihin nähden (1.8, 141hv).

      • arrikoski

        Ei vaikuta kovin taloudelliselta. 1.4 turbo kuluttaa 80-90km/h ajossa 5.5-6 välille keleistä riippuen eikä yli kuuden taida mennä vaikka ajaisi satasta.


      • Cruze_LT

        "Ajotyyli" vaikutta aika paljon automaatin kulutukseen. En ole edes talvikelilläkään päässyt 10 litran keskikulutukseen, 1.8 aut.


      • Cruze_LT

        Unohtui mainita, että renkaat ja rengaspaineet saattavat vaikuttaa hyvinkin litran/100km kulutukseen.


      • Kohta_vaihtuu

        1.8 automaatti - ajettu noin 150.000km, keskikulusta ei ole nollattu koko aikana ja se on tasan sama kuin ilmoitettu 7.8. Ajan aika kevyellä jalalla ja rajoitusten mukaisesti. Tankilla ajaisi noin 830-850km jos ajaisi tyhjäksi.
        Ajotavalla ja renkailla on merkitystä.


    • TOP_66

      No niin. Palaanpas samaan asiaan jota näköjään kommentoin toukukuussa 2011, kun Cruzella oli pyöritelty kuukausi. Malli on siis 2.0D LT (M6).

      Nyt mittarissa 144 tkm eli pitkälti jo näyttänyt hyvät ja "ei niin hyvät" puolensa.

      Kulutusta olen seurannut Tankkaus.com avulla (kaikki tankkaukset on kirjattu). Ja keskikulutus tälle 144000 km:lle on 5.59 L/100km

      Kuten aiempikin kirjoittaja totesi: ajotavalla on paljon merkitystä. Myös tällä diesel versiolla. Pakkasella kaupungissa lyhyttä matkaan ~ 7-8 L/100km. Tasaista ja rauhallista maantieajo, varsinkin näin talvinopeusrajoitusten aikaan ~ noin 5 L/100km.

      Yleensä olen noin viiden vuoden välein vaihtanut, eli pitäisiköhän ryhtyä katsemaan ympärilleen... ;-)

      • omakas

        Et sitten niitä puolia viitsinyt meille kertoa. No samapa se, kun itselläkin on jo kuset housussa.


    • TOP_66

      Jos tuolla kommentilla "Et sitten niitä puolia viitsinyt meille kertoa. No samapa se, kun itselläkin on jo kuset housussa. " viittasit vuosi sitten kirjoittaamaani viestiin, niin kommentoin siinä lähinnä tämän viestiketjun (Cruze todellinen kulutus) asioita. Muut kokemukset Cruzesta olen jakanut tämän palstan toisessa ketjussa.

      Mutta kirjoitanpas päivityksen vuoden takaiseen:
      - Malli on siis 2.0D LT (M6).
      - Nyt mittarissa 174 tkm
      - Keskikulutus (pumpulta) 5.61 L/100km

      Ja vielä niistä muista kokemuksista lyhyesti (tietysti omia, subjektiivisia näkemyksiä):
      hinta/laatusuhde
      moottori/vääntö
      kohtuullinen kulutus
      viimeisessä koritarkastuksessa ei löytynyt ruostevaurioita (tosin säännöllinen ja perusteellinen pesu voinut auttaa enemmän kuin auton ruostesuojaus...)
      - tyyppiviat tässäkin autossa löytyy... (takaluukun mikrokytkin vaihdettu kahdesti, peruutustutkia vaihdettu myös kahdesti)
      - odotusarvoni joidenkin kulutusosien kohdalla (verattuna aiempiin autoihini)
      --> laakerit taakse jouduttu vaihtamaan ("jo" 115 tkm kohdalla)
      --> jarrupalat ja -levyt (160 tkm)
      - ajovalot (H4) ovat kyllä aika onnettomat
      - öljynvaihtoväli (15tkm) tuntuu melkoisen lyhyeltä nykyautoksi (varsinkin jos ajaa yli 30 tkm/v)

      Kokonaisuutena ollut minun tarpeisiin ihan passeli kulkupeli (minulle auto on vain kulkuneuvo). Jos näitä myytäisiin edelleen Suomessa, niin olisi varmasti yksi vaihtoehto, kun seuraavan kerran vaihdan.

      Mielenkiinnosta kuulisin sinun kokemuksista, mitä autossa on aiheuttanut keltaisen nesteen valumisen housuihisi

      • 30tkm

        Merkkikorjaamo merkitsee huoltokirjaan seuraavan huollon ja se on 1 v tai 30 tkm. Näin ainakin omassa Chevrolet-huollossani ja kyseessä Cruzen bensamalli.


      • omakas

        Viestissäsi puutuin lähinnä vain tähän lauseeseesi, jonka jälkeen loppuviesti jäi mielestäni puutteelliseksi:

        "Nyt mittarissa 144 tkm eli pitkälti jo näyttänyt hyvät ja "ei niin hyvät" puolensa."

        Kiitos kuitenkin perusteellisesta vastauksesta nyt. Itselläni ei juuri kokemuksia vielä, mutta tässä nyt ensituntoja:

        -Minullakin tuo takaluukun kytkin rikki ja menossa juuri vaihtoon.

        -Valot ovat tosiaan surkeat, ehkä huonoimmat, joita olen kokenut, vaikka on tullut monenlaisilla kasarikikottimillakin ajettua. No onneksi suurin osa ajoista tulee ajettua valaistuilla teillä. Ehkä polttimoihin satsaaminen auttaisi? Hyllyn tehokkaimmat ja kalleimmat käyttöön?

        -1.6 bensamoottori ei kyllä erityisiä kehuja ansaitse yhdistettynä Cruzen huimaan painoon luokassaan. Kiihtyvyydestä ei juuri voi puhua, mutta kulutus on silti kovahko, 7,1 litraa / 100km pääosin maantieajossa. Bensamotti ei myöskään väännä alakierroksilta.
        Mutta enpä itse tuota kiihtyvyyttä niin tarvitsekaan ja kulutuksesta on varaa vähän maksaa extraa huomioiden auton edullinen ostohinta ja ominaisuudet. Eikä se reilu 7 nyt mikään älytön lukema talvella ole, mutta kilpailijoilta kaiketi löytyisi litrankin vähemmällä satkun kulkevia.

        -Kuskinpenkin pakollisena töröttävä ristiseläntuki ei minun selälleni ja istumatyylilleni sovi, kun en halua ristiseläntukea lainkaan. Selkä kipeytyi aluksi, mutta löysin sitten kuitenkin ihan hyvän istuma-asennon ja ehkä selkä tottuikin. Koeajo oli sen verran lyhyt, etten vielä huomannut ongelmaa, muuten olisi saattanut jäädä auto kauppaan. Ehkä hyvä, ettei jäänyt, paljon ajava rouvakaan ei ole penkistä valitellut.

        Samaa mieltä olen erinomaisesta hinta-/ laatu-suhteesta etenkin nyt käytettynä. Saman luokan kilpailijat kymmeniä prosentteja kalliimpia nimenomaan Suomessa, vaikka ainakin jenkeissä näitä on myyty ihan samoihin hintoihin uusina kuin muitakin saman luokan autoja, eivätkä käytettyinäkään hinnat näytä USA:ssa tai Saksassa juuri poikkeavan kilpailijoista, toisin kuin Suomessa. Vaikuttaisi siltä, että Suomesta saa käytetyn Cruzen saksalaiseen hintaan!?

        Aikansa ja luokkansa parhaat turvallisuuspisteet
        Hyvä ajaa, lukuunottamatta alitehoista moottoria ja vähän hankalaa kytkintä liikkellelähdöissä ja hitaissa vauhdeissa. Voi olla vielä tottumiskysymyskin.
        Suhteellisen tyylikäs sisältä ja päältä ja vähän harvinaisempi näky Suomessa.
        Iso tavaratila.

        Tyyppiviat vaikuttaisivat lukemani perusteella olevan ehkäpä runsaita, mutta vähäpätöisiä, lähinnä sähköihin liittyviä. Volkkari porskuttaa katsastustilastoissa korkeammalla, mutta sitten kun se TSi tai DSG leviää, niin siinähän olet.. vain yhden vian tähden.

        Mielestäni manuaalissa lukee huoltoväli 15 000km tälle autolle ja sillä välillä tätä on myös huollettu aiemmin.

        Ei tässä siis vielä oikeasti tunnu siltä, että olisi kuset housussa, mutta aluksihan se lämmittää ja tuo hyvää oloa, että voi olla, että liian aikaista sanoa..


    • Juujuuh

      CRUZE parempi kuìn yksikään saksalainen sätös. Ei oo vikoja kokoajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe