Kiristimen vaihto korjaamolla

tietämätön pöllö

Osaakohan kukaan kertoa tälläiselle avuttomalle naiselle että kuinka kauan kestää laturin hihnan kiristimen? ja hihnan vaihto? Olen ostanut osat toisesta paikasta ja nyt pitäisi saada paikalleen. Autona on Audi A4 1.6t

7

5476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu osaamisesta

      Korjaamosta riippuu. Osaava 0,5h, ekakertainen tumpelo 3h tai koko päivä.

    • Ei saa mennä yli puolta tuntia vaikka olisi kinkkisempikin tapaus.
      Audista en kyllä tiedä, miten hankalaksi ovat homman tehneet.

    • Kkoutsi

      Itsellä A4 1.9TDi ja homma näyttää näin maallikon silmin melko tekemättömältä paikalta. Itse hihnan vaihdossa ei mene kuin 5-10min jos muistaa hihnan reitin, kiristimen vaihtoon pitäisi purkaa auton keula ns. huoltoasentoon ja sittenkin näyttää niin ahtaalta että ei hyvä heilu.. Kerran olen alkanut vaihtamaan ja sitten jätinkin homman siihen kun kertakaikkiaan ei saanut käsiä mahtumaan minne ne olisi pitäny saada. Nyt taas kuuluu kitinä kiristäjän laakerista niin pitäisi nyt oikeasti ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa vaihtamaan se ennenkun tulee kauheat pakkaset tai laakeri sanoo viimeiset sanansa

    • työstä palkkaa

      Taitaa jäädä toivottu säästö ainakin saamatta.
      Olisit antanut korjaamon hankkia osat niin olisit saanut työn halvemmalla. Ei ketään oikein kiinnosta tehdä noin pientä hommaa josta ei tela rahaa. korjaajat saavat huimat alennukset osista ja tällä ale osuudella ja pikku työpalkalla löytyisi helposti korjaamokin.

    • Nyt kun

      menit ostamaan osat eri liikkeestä. Jos ongelmia osissa ilmenee niin niillä ei sitten ole asennuksen suorittaman korjaamon takuuta. Eli saat ensin maksaa uudestaan koko lystin ja sitten tapella osat myyneen liikkeen kanssa. Sitä takuu työn osuutta ei kukaan muu maksa kuin sinä.
      Näenäinen säästö voi äkkiä kääntyä tappioksi. Korjaamolla teetetty työ kannattaa pääsääntöisesti tehdä "paketti" hintaan. Ei eurolleen välttämätti ole halvin vahtoehto. Kuitenkin sisältää myös korjaamon riskin jos nyt joku pultti meneekin poikki.
      Kun toimin yrittäjänä pyrin siihen ettei tehdä mitään kustannusARVIOITA. Auto on kunnossa vähintään sovittuun hintaan mitä osia ja työtä siihen voidaan olettaa menevän. Koskaan ei tarvinnut tapella lainsäätäjän sallimista prosenteista yli sovitun hinnan. Useimmiten korjauksesta sopiessa hinta oli korkeampi kun toteutunut. Jos siihen nyt meni jotain ylimääräistä niin tiesin satavarmasti että asiakas tulee myös uudellen.
      Hyvin tuntuu toimivan vaikka enään yksityshenkilönä en olekaan vastuussa. Vanhat asiakkaat tietää sen että jos korjaus sovitaan maksaan 300€ niin se myös lähtee sillä hinnalla.
      Kokemusta ei ole kun 40 vuoden ajalta.

      • jos nyt

        Kovin mutu tuntumalla mennään, asiahan nyt ei ole ollenkaan noin.
        Kokemusta kohta viikko.


    • Nyt kun

      jos kokemusta on viikko niin miksi se auto ei ole tullut sovinnolla kuntoon?
      Se korjaamo ei edelläänkään vasttaa niistä osista. Eikä tehtäväksi annetun työn työn hinnasta jos siintä ei ole erikseen sovittu. Jos vaihdetaan moniurahihna ja kiristin niin se on sitten siinä. Ei korjaamon tarvitse pystyä arvioimaan tulevia vikoja, korjata niitä ennakkoon ja sitten tapella asiakkaan kanssa mikä siinä maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe